Niinistö puhuu Venäjästä "vihollisena"

Anonyymi-ap

Satuin äsken menemään Yle 1:lle, jossa Niinistö puhuu toimittajille.

Kuuntelin n. 2 minuuttia, kunnes Niinistö alkoi verrata Suomea Ukrainaan ja sanoi ".. kun vihollinen on tuota luokkaa kuin nyt näemme Ukrainassa...", vaihdoin kanavaa.

Venäjä ja sen kansat eivät ole ainakaan minun vihollisiani. He esim. eivät ole hyökänneet maahamme suorittamaan operaatioitaan. Siellä nuo edelleen vaan elelevät, meihin nähden rauhassa, rajan takana.

"Strastui" vaan sinne kaikille! 👋(Ystävällinen vilkutus.)

Niinistön Suomi sen sijaan on jo 2 vuotta operoinut Venäjän vastaisissa puuhissaan.

Niinistö ei ole ollut "koko kansan presidentti", kuten ei tule myöskään olemaan britti A. Stubb.

Jopa Putin on kunnioittanut meitä enemmän kuin nuo kaksi petturia.

Спосибо. Kiitos ja kumarrus.🌷

Otan asiat asioina, enkä mene tapahtumien edelle. Edessäpäin voi kyllä nähdä eri vaihtoehtoja. Mutta pitää ainakin itse toimia parhaimman mukaan.

76

483

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      "Venäjä ja sen kansat eivät ole ainakaan minun vihollisiani. He esim. eivät ole hyökänneet maahamme suorittamaan operaatioitaan."

      Tarpeeksi kauan jos vain seurataan sivusta niin kyllä se omakin vuoro lopulta tulee. Niin se aina historiassa, menee, muistelepa Hitlerin touhuja.

      • Anonyymi

        Salella hitler-henki tunkee esiin ja ei aina muista peitellä sotahulluuttaan?


    • Anonyymi

      Aloittaja paljastaa itsensä joko sivariksi tai sitten Itärajan takana asuvaksi.

      Jokainen armeijan käynyt tietää missä on vihollinen.

      • Anonyymi

        Itse en ole käynt armeijaa tai siviilipalvelusta,sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ymmärtääkö missä vihollinen on tällä hetkellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole käynt armeijaa tai siviilipalvelusta,sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ymmärtääkö missä vihollinen on tällä hetkellä.

        Minä ymmärrän tosi vihollisemme olevan Lännessä.

        Pietarilaiset ja Kannaksen väki käyvät rauhassa töissään. Syövät iltaisin yhdessä, kolaavat lunta, käyttävät koiriaan ulkona pisulla, katsovat telkkua, rapsuttavat kissaansa, menevät teatteriin. Monet ehkä kirkkoon. Ketkä mitäkin.

        Mut sit jos alkaa kuulua idästä hurja "uraa!"-huuto, voi suomalaiset kyllä itse miettiä, että mitä tuli itse tehtyä väärin, et ne suuttu.


      • Anonyymi

        Jälkimmäiseksi mainitsemasi se on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jälkimmäiseksi mainitsemasi se on.

        Oletko aivan varma?

        Muista, että sanoistamme meidät kerran tuomitaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Itse en ole käynt armeijaa tai siviilipalvelusta,sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa ymmärtääkö missä vihollinen on tällä hetkellä.

        Niin, vihollinen on Moskovassa.

        Ja kiitos että myönsit ettet ole Suomessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vihollinen on Moskovassa.

        Ja kiitos että myönsit ettet ole Suomessa.

        Olen kylläkin ihan täysin suomalainen ja täällä asun, sinulla on pahoja ongelmia luetun ymmärtämisessä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä ymmärrän tosi vihollisemme olevan Lännessä.

        Pietarilaiset ja Kannaksen väki käyvät rauhassa töissään. Syövät iltaisin yhdessä, kolaavat lunta, käyttävät koiriaan ulkona pisulla, katsovat telkkua, rapsuttavat kissaansa, menevät teatteriin. Monet ehkä kirkkoon. Ketkä mitäkin.

        Mut sit jos alkaa kuulua idästä hurja "uraa!"-huuto, voi suomalaiset kyllä itse miettiä, että mitä tuli itse tehtyä väärin, et ne suuttu.

        ...jokainen "tulkoon uskollaan autuaaksi..." mutta näin sivusta seuranneena : miten olisi jos avaisit silmäsi ... ja miettisit "aikuisten oikeasti" tuokion ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kylläkin ihan täysin suomalainen ja täällä asun, sinulla on pahoja ongelmia luetun ymmärtämisessä.

        ..kansallisuus voi olla , mutta kuinka sen KANSALAISUUDEN kanssa on ... ja kotonaan .. eli kaikki voivat kirjoittaa TÄÄLLÄ ... itsekukin asuu .. että se niistä "ongelmista "..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen kylläkin ihan täysin suomalainen ja täällä asun, sinulla on pahoja ongelmia luetun ymmärtämisessä.

        Tuo omiin valheisiinsa sotkeutunut tyyppi sekoittaa nyt meidät kaksi toisiinsa. Olen aloittaja ja olen täysin suomalainen. Kirjoitan Suomesta.

        Kuten huomaamme, Niinistö-Stubb-Suomessa saa vapaasti rikkoa sekä Suomen lakia että Yk:n ihmisoikeusjulistusta vastaan, eli esim. julkisessa mediassa kiistää suomalaisten, poliittisten toisinajattelijoiden suomalaiskansallisuus. Ei yp eikä PolPo puutu rikokseen, vaikka asiasta kyllä peräti itse PolPollekin ilmoitettu.

        Eikös Moskovasta ynnä muualta Venäjän alueelta suomalaiseen internetiin kirjoittelu ole EU:ssa peräti estetty? Emme saa paikallisia uutisiakaan lukea?

        Tämä on tämän päivän Suomi. 1918-1944 toistuu jälleen.

        Tammisaaressa tavataan?!


      • Anonyymi

        Olemme eläneet upeaa rauhan aikaa venäläisten naapurina yli 70 vuotta ja se on kirveltänyt Natokuppaan sairastuneiden mieliä pitkään. Nyt kun kurssi on saatu muutettua niin tiedämme, että vaikeat ajat ovat edessä. Elintasomme laskee ja elämme jatkuvan sodanuhan alla NATOn jäsenenä.

        Poliittiset päättäjämme ovat ilmeisen vähäjärkisiä idiootteja.
        Tähän päätelmään päätyy jokainen omilla aivoillaan ajatteleva tervejärkinen suomalainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olemme eläneet upeaa rauhan aikaa venäläisten naapurina yli 70 vuotta ja se on kirveltänyt Natokuppaan sairastuneiden mieliä pitkään. Nyt kun kurssi on saatu muutettua niin tiedämme, että vaikeat ajat ovat edessä. Elintasomme laskee ja elämme jatkuvan sodanuhan alla NATOn jäsenenä.

        Poliittiset päättäjämme ovat ilmeisen vähäjärkisiä idiootteja.
        Tähän päätelmään päätyy jokainen omilla aivoillaan ajatteleva tervejärkinen suomalainen.

        Vihollinen on 'Brysselissä' eli EU ja EUn suomettuneet desantit , eniten suomen tuhoaja kokoomus- tuhoaa kansaamme koko ajan... ja on tuhoamassa valtiomme osaksi EU-liittovaltiota ruotsin osavaltioksi ja osaksi venäjän alaisuuteen alueita myös...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vihollinen on Moskovassa.

        Ja kiitos että myönsit ettet ole Suomessa.

        Po-ol-poo!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, vihollinen on Moskovassa.

        Ja kiitos että myönsit ettet ole Suomessa.

        Poool-Pooo!


    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/talviurheilu/a/1ce27113-5f2c-4616-ae38-8e21ef66a287

      TALVIURHEILU

      ESS: Venäjän liput liehuivat Lahdessa

      Venäjän liput hämmensivät.

      Eilen klo 19:09

      Venäjän liput ilmestyivät keskiviikkoaamuna Lahden katukuvaan, uutisoi Etelä-Suomen Sanomat.

      ESS:n lukija ihmetteli Aleksanterinkadulla sijaitsevan ravintola Amarillon terassia, johon oli ilmestynyt pieniä Venäjän lippuja. Lippusiimassa oli myös Suomen, Ruotsin, EU:n ja Slovakian ja Slovenian lippuja. Niiden tarkoituksena oli luoda iloista kisatunnelmaa, sillä Lahdessa järjestetään tulevana viikonloppuna Salpausselän kisat.

      Amarillo on Osuuskauppa Hämenmaan ravintola ja yhtiön viestintäpäällikkö Marika Silver kertoi ESS:lle, että kyse oli inhimillisestä virheestä, joka korjattiin nopeasti.

      Salpausselällä nähdään urheilijoita 25 eri maasta, mutta venäläiset urheilijat eivät saa osallistua maastohiihdon maailmancupiin Ukrainan sodan vuoksi.

      Aiemmin helmikuussa nähtiin niin ikään pöyristyttävä tilanne, kun Neuvostoliiton, Itä-Saksan ja Pohjois-Korean liput liehuivat hiihdon maailmancup-tapahtuman yhteydessä Kanadassa.

      Ruotsalaisen Expressenin mukaan Canmoressa liehui kaikkien niiden maiden liput, jotka kisasivat Calgaryn olympialaisissa vuonna 1988.

      Canmoressa järjestetyssä tapahtumassa nähdyt liput hämmensivät.

      – Siitä on pitkä aika, kun olen nähnyt sen (Neuvostoliiton lipun). Jouduin hieromaan silmiäni. En odottanut näkeväni sitä täällä. Tuntui kuin olisi 80-luku, Ruotsin naisten hiihtomaajoukkueen valmentaja Stefan Thomson kertoi Expressenille.

      • Anonyymi

        https://www.pelastussanoma.fi/miekka-suomelle/2023/05/12/ivalon-lumet-jalleen-ajankohtaista/



        12.5.2023

        Ivalon lumet jälleen ajankohtaista

        Näin unta keväällä 2014, että olimme ilta-aikaan Ivalossa ja portti oli Venäjän suuntaan suljettu, koska lunta oli portin edessä niin paljon. Sovimme, että minä Jäinsin vahtimaan Venäjälle vievää porttia, kunnes lumi olisi sulanut.

        Aamuyöllä tuli joku paikallinen mies, joka kysyi, että teetkö kesää ja alkoi luomaan lunta asvaltille kanssani. Kun olimme luoneet aikamme, niin aurinko nousi ja sulatti lopun lumikasan pehmeäksi ja saatoin ottaa sen syliini ja kaataa sen asvaltille. Lumet tosiaan suli äkkiä ihan silmissä.

        Lumikasan kaaduttua, paikalle saapui pikkubussilla ystäviämme (siis suomalaisia) suurine Venäjän lippiuineen ja he huusivat venäjänkielisiä iskulauseita.

        Tähän uni päättyi ja nyt on taas aika katsoa miltä lumitilanne näyttää:


      • Anonyymi

        https://www.pelastussanoma.fi/miekka-suomelle/2023/05/12/ivalon-lumet-jalleen-ajankohtaista/



        12.5.2023

        Ivalon lumet jälleen ajankohtaista

        Näin unta keväällä 2014, että olimme ilta-aikaan Ivalossa ja portti oli Venäjän suuntaan suljettu, koska lunta oli portin edessä niin paljon. Sovimme, että minä Jäinsin vahtimaan Venäjälle vievää porttia, kunnes lumi olisi sulanut.

        Aamuyöllä tuli joku paikallinen mies, joka kysyi, että teetkö kesää ja alkoi luomaan lunta asvaltille kanssani. Kun olimme luoneet aikamme, niin aurinko nousi ja sulatti lopun lumikasan pehmeäksi ja saatoin ottaa sen syliini ja kaataa sen asvaltille. Lumet tosiaan suli äkkiä ihan silmissä.

        Lumikasan kaaduttua, paikalle saapui pikkubussilla ystäviämme (siis suomalaisia) suurine Venäjän lippiuineen ja he huusivat venäjänkielisiä iskulauseita.

        Tähän uni päättyi ja nyt on taas aika katsoa miltä lumitilanne näyttää:


    • Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Sota hulluus päällä.

    • Anonyymi

      Tasan samaa mieltä aloittajan kanssa. Suomi on lietsottu sotapsykoosiin, joten kohta paukkuu. Ihan omasta syystämme.
      Voimia omaisille.

      • Anonyymi

        Raamattukin sanoo, että "Totuus on tekevä teidät vapaiksi." (Raamatun sanassa tuo "Totuus" on ymmärrettävä myös hengellisesti.)

        Maallisesti katsoen asia on myös noin: kun katsoo totuutta, tosiasioita, eikä salli manipuloida itseään neurooseihin, pelkotiloihin, joihin ei ole todellista aihetta, eli ajattelee ITSE, on vapaa.

        Vaikeudet syntyvät jos alkaa säikkyä tässä mielessä "haamuja": " vihollista", joka todellisuudessa ei ollut vihollinen, ennenkuin pelkuri mieli itse rakensi vihollisuuden.

        Niinistö on kyllä paljastanut sielunmaailmansa täysin. Hyvä, että vaari lähtee jo eläkkeelle. Pe-pe-lot-tta-taa...!

        Se pelkäs niin "kasakoita", että itse toimitutti niitä tänne koko Ukrainan täydeltä!

        Mutta uusi Hullu on jo sijaan tulossa.

        Stubb on tosi vaarallinen tapaus. Epärehellinen, häikäilemätön, muiden mielipiteistä piittaamaton psykopaatti.

        Ennustan, että menetämme Suomen ... en osaa vielä aikaa arvata... No, sanotaan vaikka...: 2 vuodessa.

        Putin on pyhimys, verrattuna tuohon Niinistön ja Stubbin WEF-joukkioon.


      • Anonyymi

        Tilulilulii.....🤣


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattukin sanoo, että "Totuus on tekevä teidät vapaiksi." (Raamatun sanassa tuo "Totuus" on ymmärrettävä myös hengellisesti.)

        Maallisesti katsoen asia on myös noin: kun katsoo totuutta, tosiasioita, eikä salli manipuloida itseään neurooseihin, pelkotiloihin, joihin ei ole todellista aihetta, eli ajattelee ITSE, on vapaa.

        Vaikeudet syntyvät jos alkaa säikkyä tässä mielessä "haamuja": " vihollista", joka todellisuudessa ei ollut vihollinen, ennenkuin pelkuri mieli itse rakensi vihollisuuden.

        Niinistö on kyllä paljastanut sielunmaailmansa täysin. Hyvä, että vaari lähtee jo eläkkeelle. Pe-pe-lot-tta-taa...!

        Se pelkäs niin "kasakoita", että itse toimitutti niitä tänne koko Ukrainan täydeltä!

        Mutta uusi Hullu on jo sijaan tulossa.

        Stubb on tosi vaarallinen tapaus. Epärehellinen, häikäilemätön, muiden mielipiteistä piittaamaton psykopaatti.

        Ennustan, että menetämme Suomen ... en osaa vielä aikaa arvata... No, sanotaan vaikka...: 2 vuodessa.

        Putin on pyhimys, verrattuna tuohon Niinistön ja Stubbin WEF-joukkioon.

        Putin on pyhimys sielunvihollisen arvokategoriassa. Ei taatusti Taivaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattukin sanoo, että "Totuus on tekevä teidät vapaiksi." (Raamatun sanassa tuo "Totuus" on ymmärrettävä myös hengellisesti.)

        Maallisesti katsoen asia on myös noin: kun katsoo totuutta, tosiasioita, eikä salli manipuloida itseään neurooseihin, pelkotiloihin, joihin ei ole todellista aihetta, eli ajattelee ITSE, on vapaa.

        Vaikeudet syntyvät jos alkaa säikkyä tässä mielessä "haamuja": " vihollista", joka todellisuudessa ei ollut vihollinen, ennenkuin pelkuri mieli itse rakensi vihollisuuden.

        Niinistö on kyllä paljastanut sielunmaailmansa täysin. Hyvä, että vaari lähtee jo eläkkeelle. Pe-pe-lot-tta-taa...!

        Se pelkäs niin "kasakoita", että itse toimitutti niitä tänne koko Ukrainan täydeltä!

        Mutta uusi Hullu on jo sijaan tulossa.

        Stubb on tosi vaarallinen tapaus. Epärehellinen, häikäilemätön, muiden mielipiteistä piittaamaton psykopaatti.

        Ennustan, että menetämme Suomen ... en osaa vielä aikaa arvata... No, sanotaan vaikka...: 2 vuodessa.

        Putin on pyhimys, verrattuna tuohon Niinistön ja Stubbin WEF-joukkioon.

        jos noinkin varmasti uskoo ikuiseen kesään , ainaiseen auringonpaisteeseen ja leppeisiin poutapäiviin , miksi pitkälahkeista ja -hihaista , eikö sandaaleissa tarkene , entä tuo pipo ja käsineet ?


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tavisvenäläiset eivät ole vihollisia. Mutta putinistinen gangsterijengi ei ole edes vihollismääritelmän arvoinen. Sen alapuolella ovat.

      • Anonyymi

        Juuri näin.

        Venäjän Kansa odottaa pelastusta tuosta nykyisestä orjuudesta missä elävät.


      • Anonyymi

        Ai, nytkö te yhtäkkiä olette heittäytyneet "tavisvenäläisten" ystäviksi?
        Toivottavasti mahd. näitä lukevat tavisvenäläiset eivät teitä usko.

        Keitä ovat "tavisvenäläiset"? Vain Venäjän kommunistipuolueen jäsenet? Venäjän juutalaiset?
        Muut ovat, niin mitä? Taas Solovetskiin vietäviä?

        Poliittisia toisinajattelijoita siis ette tunnusta "tavisvenäläisiksi". Kuten ette suomalaisia, poliittisia toisinajattelijoitakaan suomalaisiksi: meille olette luvanneet vain niskalaukauksen saunan takana.

        Suomalainen / paluumuuttaja-inkeriläinen / juutalainen / Ukrainan pakoloinen zelenskyisti haisee jo kauas.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, nytkö te yhtäkkiä olette heittäytyneet "tavisvenäläisten" ystäviksi?
        Toivottavasti mahd. näitä lukevat tavisvenäläiset eivät teitä usko.

        Keitä ovat "tavisvenäläiset"? Vain Venäjän kommunistipuolueen jäsenet? Venäjän juutalaiset?
        Muut ovat, niin mitä? Taas Solovetskiin vietäviä?

        Poliittisia toisinajattelijoita siis ette tunnusta "tavisvenäläisiksi". Kuten ette suomalaisia, poliittisia toisinajattelijoitakaan suomalaisiksi: meille olette luvanneet vain niskalaukauksen saunan takana.

        Suomalainen / paluumuuttaja-inkeriläinen / juutalainen / Ukrainan pakoloinen zelenskyisti haisee jo kauas.

        Ero on sotarikollisen johtaman rikollisen putinistijengin ja orjuutetun Venäjän kansan välillä. Paina trolli mieleesi äläkkää puhu p.skaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai, nytkö te yhtäkkiä olette heittäytyneet "tavisvenäläisten" ystäviksi?
        Toivottavasti mahd. näitä lukevat tavisvenäläiset eivät teitä usko.

        Keitä ovat "tavisvenäläiset"? Vain Venäjän kommunistipuolueen jäsenet? Venäjän juutalaiset?
        Muut ovat, niin mitä? Taas Solovetskiin vietäviä?

        Poliittisia toisinajattelijoita siis ette tunnusta "tavisvenäläisiksi". Kuten ette suomalaisia, poliittisia toisinajattelijoitakaan suomalaisiksi: meille olette luvanneet vain niskalaukauksen saunan takana.

        Suomalainen / paluumuuttaja-inkeriläinen / juutalainen / Ukrainan pakoloinen zelenskyisti haisee jo kauas.

        Vähentele juomista ettei suu täyty sammakoista. selvänä ajattelu sujuu paremmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ero on sotarikollisen johtaman rikollisen putinistijengin ja orjuutetun Venäjän kansan välillä. Paina trolli mieleesi äläkkää puhu p.skaa.

        Minulla on kuule hyvä muisti sekä vihaviestinne tallennettuina.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on kuule hyvä muisti sekä vihaviestinne tallennettuina.

        Mutta eihän hyvämuistisen tarvitse mitään tallennella?

        Toistetaan nyt kun tyhmä ei tajua.

        Venäjän kansa ja Venäjän johto on kaksi eri asiaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin.

        Venäjän Kansa odottaa pelastusta tuosta nykyisestä orjuudesta missä elävät.

        Venäjän kansa ei elä kurjuudessa. Eiköhän se kurjuus ole meille juuri tehtyjen päätösten vuoksi tulossa ja se on jo alkanut näkymään. Poliittinen eliittimme on typerää ainesta.

        Saatanan tunarit minkä menivät tekemään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vähentele juomista ettei suu täyty sammakoista. selvänä ajattelu sujuu paremmin.

        En juo. Itselläsi selvästikin on tuo ongelma, kun tuli ensimmäisenä mieleesi?


    • Anonyymi

      Kyllä nyky venäjä on miellettävä "viholliseksi". Pihkovassa kouluttanut jo vuosikaudet suomea puhuvat maahanlaskujoukot vain puolentunnin helikopterin kyydin päässä Helsingistä.
      Siihen kun lisää oligarkkien tontti ostot ja rakennellut helikopterikentät.....

      • Anonyymi

        No, ei tuo nyt vielä vihollisuutta tarkoita. Tottakai heillä on omat systeeminsä oletetun uhan varalta.

        Varmasti Suomen armeijassakin ja monien Euroopan maiden, jos jenkkienkin armeijoissa on vastaavasti täydellistä venäjää polottavia "desantteja". Epäilen, että esim. Navalnyi oli eräs tällainen. Venäjä pistää petturit päiviltä.

        Eikö tuo ole ihan normaalia, etenkin suurvaltojen maanpuolustustoimintaa? Ja varmasti vielä jännempääkin on omemassa.

        Vihollisuus on asenne: jonkin harkittu, periaatteellinen ja vihamielinen vastaisuus. En usko, että venäläiset nimenomaan vihaisivat meitä. Että heillä olisi jokin pahantahtoinen kauna tai aikomus.

        He ovat sen verran vahva kansa ja armeija, että varmaankin näkevät asiat ikäänkuin käytännön mukaan, eli kulloisenkin poliittisen tilanteen ja Lännen oman sotatoiminnan mukaan.

        Vihaaminen on tavallaan heikkoutta, tätä kokee yleensä se heikompi osapuoli.
        Ei heillä ole tarvetta vihata meitä, mutta ei myöskään luottaa meihin. V. 2022 Suomi petti luottamuksen.

        Venäjän ja Ukrainan kiista on ikivanhaa, slaavien omaa kiistaa, usein Puola ollut mukana konflikteissa. Ei Ukrainan tilanne ollut uhka meille. Me elimme rauhassa. Kunnes Niinistöä alkoi jänistää ja panikoitui.
        🌿🐇🐾🐾🐾
        Me kaikki suomalaiset emme koe vihollisuutta venäläisiä kohtaan, eivätkä kaikki venäläiset meitä kohtaan. Mutta koska he eivät voi enää luottaa Suomeen valtiona, totta kai he varautuvat tältä suunnalta tulevaan uhkaan. Ja kouluttavat myös nk. desantteja.

        Yksi Natsi-Saksan ja -Suomen yhteinen Leningradin piiritys kyllä opetti heitä.

        Se oli karmeaa. Ei ihme, että Suomessa ollaan siitä hiljaa. Ei Sanomatalon sitruunan syönyt sotapropagandisti A. Paananenkaan siitä vihakirjoitustensa seassa koskaan suomalaisia muistuta, vaikka varmasti hyvin tuntee asian.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, ei tuo nyt vielä vihollisuutta tarkoita. Tottakai heillä on omat systeeminsä oletetun uhan varalta.

        Varmasti Suomen armeijassakin ja monien Euroopan maiden, jos jenkkienkin armeijoissa on vastaavasti täydellistä venäjää polottavia "desantteja". Epäilen, että esim. Navalnyi oli eräs tällainen. Venäjä pistää petturit päiviltä.

        Eikö tuo ole ihan normaalia, etenkin suurvaltojen maanpuolustustoimintaa? Ja varmasti vielä jännempääkin on omemassa.

        Vihollisuus on asenne: jonkin harkittu, periaatteellinen ja vihamielinen vastaisuus. En usko, että venäläiset nimenomaan vihaisivat meitä. Että heillä olisi jokin pahantahtoinen kauna tai aikomus.

        He ovat sen verran vahva kansa ja armeija, että varmaankin näkevät asiat ikäänkuin käytännön mukaan, eli kulloisenkin poliittisen tilanteen ja Lännen oman sotatoiminnan mukaan.

        Vihaaminen on tavallaan heikkoutta, tätä kokee yleensä se heikompi osapuoli.
        Ei heillä ole tarvetta vihata meitä, mutta ei myöskään luottaa meihin. V. 2022 Suomi petti luottamuksen.

        Venäjän ja Ukrainan kiista on ikivanhaa, slaavien omaa kiistaa, usein Puola ollut mukana konflikteissa. Ei Ukrainan tilanne ollut uhka meille. Me elimme rauhassa. Kunnes Niinistöä alkoi jänistää ja panikoitui.
        🌿🐇🐾🐾🐾
        Me kaikki suomalaiset emme koe vihollisuutta venäläisiä kohtaan, eivätkä kaikki venäläiset meitä kohtaan. Mutta koska he eivät voi enää luottaa Suomeen valtiona, totta kai he varautuvat tältä suunnalta tulevaan uhkaan. Ja kouluttavat myös nk. desantteja.

        Yksi Natsi-Saksan ja -Suomen yhteinen Leningradin piiritys kyllä opetti heitä.

        Se oli karmeaa. Ei ihme, että Suomessa ollaan siitä hiljaa. Ei Sanomatalon sitruunan syönyt sotapropagandisti A. Paananenkaan siitä vihakirjoitustensa seassa koskaan suomalaisia muistuta, vaikka varmasti hyvin tuntee asian.

        Aivan älyllisen rehellisyyden nimissä : vaikka siinä kotimaanne passissa on kansallisuudeksi merkitty "suomalainen " , olisi suotavaa että naapurimaan palstoille kirjoitellessanne muistaisitte mainita ettei kyseessä suinkaan ole kansalaisuus ... joko muuten Laatokan jäät tulevat Nevaa pitkin , ilmathan ovat aikalailla lämmenneet ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan älyllisen rehellisyyden nimissä : vaikka siinä kotimaanne passissa on kansallisuudeksi merkitty "suomalainen " , olisi suotavaa että naapurimaan palstoille kirjoitellessanne muistaisitte mainita ettei kyseessä suinkaan ole kansalaisuus ... joko muuten Laatokan jäät tulevat Nevaa pitkin , ilmathan ovat aikalailla lämmenneet ?

        https://rumble.com/v4e7o4l-tllainen-on-uusi-suomen-presidentti.html
        Näillä eväillä Suomi suureksi ja nousuun! Katsokaa loppuun!


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Meidän vihollisemme on järjestelmä ja aivopesu johon kaikki joudumme jo lapsena kaikissa maissa.

      • Anonyymi

        Tämä on totta. Mutta kukin meistä voi itse alkaa ottaa asioista selvää. Tietoa löytyy. Kannattaa myös kuulla asiassa myös sitä vastapuolta, mitä hän sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tämä on totta. Mutta kukin meistä voi itse alkaa ottaa asioista selvää. Tietoa löytyy. Kannattaa myös kuulla asiassa myös sitä vastapuolta, mitä hän sanoo.

        Sota kun taas alkaa meille ei anneta mahdollisuutta kuunnella vastapuolta. Kaikki tulee tapahtumaan nopeasti niinkuin aina. Yhtäkkiä ollaan rajalla harjoittelemassa ja siitä sotaan tai yhtäkkiä vain ilmoitetaan suomi on sodassa ja porukkaa haetaan rintamalle uhkailemalla. Automaattisesti. Kantaupseereilla on jo kaikki valmiina.


      • Anonyymi

    • Anonyymi

      ..tohti viimein nostaa kissan pöydälle ja puhua asioista oikeilla nimillä , aika kauan on hymistely ja nuoleskelu saanutkin jatkua ..

      • Anonyymi

        Kuka nosti? 90 prossaa venäjän kansalaisista niinkuin ei minkään muunkaan maan kansalaisista halua sotaa. Tasavalloissakaan milloinkaan sitä 90 prosenttia ei ole kuunneltu vaan pienemmän porukan mukaan on aina menty. Yhtäkään sotaa ei ole kyetty vielä estämään. Suomessakin ns. kriisitilanteessa jos pidetään sodanvastaisia mielenosoituksia niin poliisit tulee ja hajottaa koko porukan ja osa putkaan ja se oli semmonen tasavalta. Ihan vaan jos ei kannata sotimista niin ei käy pitäkää kansalaiset päänne kiinni. Lehdistökin koohottaa sotaa niille se on hyvä juttu kun saadaan kivoja lööppejä. Sitten ruinataan taas rahaa veteraaneille ja hyväntekeväisyysjärjestöjen pamput rikastuu. Kohtahan meiltä aiemmat veteraanit loppuukin. Lisää tarttis saada tai järjestö kuihtuu.


    • Anonyymi

      Kannattaa järjestää mielenosoituksia Rauhan puolesta!

      Vaikka sotahullut päättäjämme kerjäävätkin sotaa, kansalaisten mielipiteet vaikuttavat!
      Häkkänen näyttää tällä hetkellä liehuttavan sota-lippua pitkin maita ja mantuja,
      Valtonen vanavedessään.

      • Anonyymi

        Häkkänen ja Valtonen kävivät tässä taannoin allekirjoittamassa USA:lle täydet valtuudet käyttää tarpeisiinsa Suomen puolustusvoimien kaikkea omaisuutta: rakennuksia, arkistoja, aseistusta, armeijaa yleisesti, ym.

        Suomen "puolustusvoimia", jotka eivät tarkkaanottaen enää puolusta Suomea, vaan toimivat, täältä Venäjän luoteisrajan takaa USA:n hyökkäysvoimien yhtenä apulaisena.

        Luin tämän eräästä Venäjän mediasta. Esim. Erkkomedia ei asiaa näin tarkoin selostanut. Venäjä tiesi ja tietää tarkoin suomalaisten ministeriemme kaikki puuhailut ja myös kertoo ne.

        Olisimme ihan pulassa ilman Isoveljeä. Spasiiba.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Häkkänen ja Valtonen kävivät tässä taannoin allekirjoittamassa USA:lle täydet valtuudet käyttää tarpeisiinsa Suomen puolustusvoimien kaikkea omaisuutta: rakennuksia, arkistoja, aseistusta, armeijaa yleisesti, ym.

        Suomen "puolustusvoimia", jotka eivät tarkkaanottaen enää puolusta Suomea, vaan toimivat, täältä Venäjän luoteisrajan takaa USA:n hyökkäysvoimien yhtenä apulaisena.

        Luin tämän eräästä Venäjän mediasta. Esim. Erkkomedia ei asiaa näin tarkoin selostanut. Venäjä tiesi ja tietää tarkoin suomalaisten ministeriemme kaikki puuhailut ja myös kertoo ne.

        Olisimme ihan pulassa ilman Isoveljeä. Spasiiba.

        Kokoomus on tämän maan syöpä.
        Stubb näyttää olevan vielä pedofiilikin.

        Kokoomus on Suomen tuhoaja. Kauanko tätä pelleilyä pitää vielä jatkaa ennen kuin nämä kako-puolueen kyvyt lähetetään USAan tervassa ja höyhenissä pyöriteltynä?


    • Anonyymi

      Niinistö palasi kokomuksen retoriikkaan halventaessaan venäläisiä;
      hän kuvasi Venäjää " sivistymättömäksi" valtioksi, Suomen ollessa "sivistynyt" valtio?

      Asia taitaa kuitenkin olla päinvastoin, kun vertaa päämiesten sanavalintoja.
      Venäjä on vanha sivistysvaltio ja sen huomaa jo kansalaisten käyttäytymisestä.
      Suomi sen sijaan on vielä lapsen kengissä sivistyksen polulla.

      Myöskään "kasakka"- ja "Hannibal"- vertaus ei vaikuta sivistyneeltä ilmaisulta?

    • Anonyymi

      Sauli on vanha Natottaja ja kyllä se paska läpi paistoi välillä ennen kuin rupesi kunnolla tursuamaan.

      Saatanan tunari

    • Anonyymi

      Törmäsin tällaiseen vuosien takaiseen kirjoitukseen:
      https://nwohavaintoja.blogspot.com/2016/06/vatikaanin-suurin-salaisuus-tietoinen.html?m=1

      Kun puhutaan "kasaareista", tällä tarkoitetaan aikoinaan tietyn Kasaarivaltakunnan, Turkin pohjoispuolisen alueen laajasti juutalaiseen uskontoon kääntyneitä ihmisiä. Nk. Venäjän ja Ukrainan juutalaisia, joihin mm. V. Zelenskyikin kuuluu.

      Kasaarit, nyk. "ashkenaasi-juutalaiset", eivät siis ole alkuperäisiä Palestiinasta v. 70 jKr. paenneita israelilaisia, vaan ketkä mitäkin muinaisuskoisia, nk. "pakanoita", "gojimeja", jotka ottivat juutalaisuuden uudeksi uskonnokseen. Seassa tietenkin jonkin verran myös muinais-israelilaista perimää, kellä on, kellä ei.

      Nimityksellä "kasaarit" siis etenkin netissä tarkoitetaan yleensä näitä uusjuutalaisia, jotka nyt hallitsevat koko maailman rahataloutta, vehkeilevät yhtä ja toista, jos kolmattakin nk. gojimien (me "vääräuskoiset, saastaiset") pään- ja etenkin rahanmenoksi.

      Mitään "Jumalan Valittua kansaa" tuo rahaa ja valtaa palvova puoliturkkilainen jengi ei taatusti ole.

      • Anonyymi

        Äläs nyt jaksa.

        Toi antisemitistinen höpö höpö ei vaan kiinnosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Äläs nyt jaksa.

        Toi antisemitistinen höpö höpö ei vaan kiinnosta.

        Tarkkaanottaen, kyseessä ei ole edes antisemitismi.

        Tietäisit, jos tuntisit juutalaisuuden historian paremmin. Ehkä tunnetkin, mutta olet valinnut herraksesi Antikristuksen.

        Ensinnäkään kasaarit eivät kuuluneet seemiläisiin heimoihin, eli Nooan pojan Seemin jälkeläisiin. Heistä osa tietysti sekoittui joihinkin seemiläisiin, mutta itse kansakuntana he eivät tätä olleet.

        Te tietyt huijarit reagoitte nopeasti, vaikka asiassa esitettäisiin vain silkat tosiasiat, ilman mitään anti-juttuja.

        Tosiasiahan on, että juutalaisuuteen sekä uskobtona että kulttuurina kuuluu periaatteellinen antikristillisyys. Jokainen kristitty on heille Kristus, joka pitää tappaa.

        Tästä syystä myös juuri meneillään oleva Ukrainan juutalaisten ja Venäjän (jos koko muunkin maailman juutalaisten) aktivoima suursota.


    • Anonyymi

      Kerrotko mitä tarkoittaa seuraavat venäläiset sanonnat?

      ”Venäjällä on naapureina joko vihollisia tai vasalleja.”

      ”Venäjä valloittaa maita ja näiden pojat lisää”

      Tuon viimeisen sanoi äskettäin vielä duuman puolutusvaliokunnan puheenjohtaja.

      • Anonyymi

        Eikö sulla oma ymmärrys riitä?


      • Anonyymi

        Se tarkoittaa sitä että jonkun pienen ryhmän edustaja näin sanoi eikä mitään muuta.
        Siitä huolimatta 90 % venäjän kansasta käy töissä ja kattelee telkkaa vapaa-ajalla tai urheilee ja harrastelee jotain muuta eikä mietiskele mitään maailman valloituksia. Samoin kuin suomessa ja muissa maissa.

        Kaikista näistä tavallisen kansan porukoista löytyy ryhmittymiä jotka hokevat hemmetin venäläiset ja myyvät tarinaa niinkuin koko venäjä olisi yhtäaikaa yhtäkkiä päättäneet että nyt hyökkäämme. Näin se nyt vain ei ole. Vaikka sota syttyisikin ja venäjä hyökkäisi niin suurin osa tulee pakotettuina ja uhkailtuna kantaupseereiden toimesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä että jonkun pienen ryhmän edustaja näin sanoi eikä mitään muuta.
        Siitä huolimatta 90 % venäjän kansasta käy töissä ja kattelee telkkaa vapaa-ajalla tai urheilee ja harrastelee jotain muuta eikä mietiskele mitään maailman valloituksia. Samoin kuin suomessa ja muissa maissa.

        Kaikista näistä tavallisen kansan porukoista löytyy ryhmittymiä jotka hokevat hemmetin venäläiset ja myyvät tarinaa niinkuin koko venäjä olisi yhtäaikaa yhtäkkiä päättäneet että nyt hyökkäämme. Näin se nyt vain ei ole. Vaikka sota syttyisikin ja venäjä hyökkäisi niin suurin osa tulee pakotettuina ja uhkailtuna kantaupseereiden toimesta.

        Meidän kantaupseerimme tulevat toimimaan samoin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se tarkoittaa sitä että jonkun pienen ryhmän edustaja näin sanoi eikä mitään muuta.
        Siitä huolimatta 90 % venäjän kansasta käy töissä ja kattelee telkkaa vapaa-ajalla tai urheilee ja harrastelee jotain muuta eikä mietiskele mitään maailman valloituksia. Samoin kuin suomessa ja muissa maissa.

        Kaikista näistä tavallisen kansan porukoista löytyy ryhmittymiä jotka hokevat hemmetin venäläiset ja myyvät tarinaa niinkuin koko venäjä olisi yhtäaikaa yhtäkkiä päättäneet että nyt hyökkäämme. Näin se nyt vain ei ole. Vaikka sota syttyisikin ja venäjä hyökkäisi niin suurin osa tulee pakotettuina ja uhkailtuna kantaupseereiden toimesta.

        Niin mutta tuo väite vastaa paitsi Kremlin todellisia tavoitteita, myös Venäjän todellisuutta nyt ja suurimman osan historiaa. Venäjän kansalaiset ovat siinä joko mukana tai antavat sen tapahtua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin mutta tuo väite vastaa paitsi Kremlin todellisia tavoitteita, myös Venäjän todellisuutta nyt ja suurimman osan historiaa. Venäjän kansalaiset ovat siinä joko mukana tai antavat sen tapahtua.

        Väkisin siinä mukaan menee kun kanta-upseeri ampuu kieltäytyjiä päähän. Aika harva kykenee siitä huolimatta kieltäytymään. Heillä on painostuskeinot valmiina. Toimintamallit kaikkiin mahdollisiin kieltäytymiseen liittyvään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö sulla oma ymmärrys riitä?

        Ymmärrän. En ymmärrä että espanjan talouden kokoonen raaka-ainetalous kuvittelee olevansa suurvalta.


    • Anonyymi

      Tavaritz toweritz!😛😜😝

      • Anonyymi

        Päivitä tavaritsi-tietoisuutesi jo tälle vuosituhannelle: tavaritsit jäivät kommunistivallan mukana 1980-luvulle.

        Esim pres. Putin ei käytä Venäjän ystävistä nimitystä "tavaritsi" = toverit, vaan druusja = ystävät. "Daragiie druusja" = "rakkaat ystävät".


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Päivitä tavaritsi-tietoisuutesi jo tälle vuosituhannelle: tavaritsit jäivät kommunistivallan mukana 1980-luvulle.

        Esim pres. Putin ei käytä Venäjän ystävistä nimitystä "tavaritsi" = toverit, vaan druusja = ystävät. "Daragiie druusja" = "rakkaat ystävät".

        Haikailee N L:n perään. Sekä maa-alueen ja ideologian perään.


    • Anonyymi

      Ryssä on sanonut että Suomi on vihamieliisten maiden listalla. Monesti on ryssä ollut vihollinen, kymmeniä kertoja vainolainen hyökännyt suomalaisten kimppuun.

      • Anonyymi

        Mistäs sinä tuollaisen ryssä nimityksen olet oppinut? Lapsena kouluissa ja kotonakin hoettiin jostain ryssästä. Vihollisuus mainittiin samaan aikaan.


      • Anonyymi

        Historian saatossa maamme maaperän kautta on useammin hyökätty itään kuin sieltä tänne.
        Historiallinen fakta jota Natokuppa ei voi muuttaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Historian saatossa maamme maaperän kautta on useammin hyökätty itään kuin sieltä tänne.
        Historiallinen fakta jota Natokuppa ei voi muuttaa.

        Venäjä on tässäkin oikeassa: Suomi on Venäjä-vihamielinen valtio. Maasta ja kansan mielialasta ei täyttä varmuutta, mutta ainakin se vihamielisin ja valehtelevin kansanosa on aina pitänyt kovinta ääntä.

        Rauhantahtoiset kansalaiset on Suomessa perinteisesti joko nk. kyyditetty ja kidutettu, toimitettu vankileirien kautta keskitysleireihin, tai ammuttu suoraan suohon.

        Sitä on elämässä kunkin mietittävä, mikä on kullekin tärkeintä.

        Mietittävä ja otettava myös selvää, sikäli kuin mahdollista, mikä kutakin odottaa, ei niinkään Itä- kuin Kuolemanrajan takana.

        Jotkut väittää, että iankaikkisuuden loppusijoituspaikkoja on siellä tasan kaksi, toisiinsa nähden päinvastaista.


    • Anonyymi

      Putin on osoittautunut ihmiskunnan viholliseksi n:o 1.
      Venäjän kansa on tuon sotarikollisen pakkovallan alistamaa.

    • Anonyymi

      Aito vihollisuus esim. "meitä" kohtaan syntyy aina nk. toisen osapuolen aktiivisesta vihatoiminnasta.

      Venäläiset eivät nyt vaan ole tehneet meitä vastaan mitään sellaista, josta ainakaan itse voisin päätellä heidät vihollisiksimme.

      Mutta ei tarvitse kuin avata netti, niin suomalaisten oma, laaja vihollisuus heitä kohtaan loistaa kaikissa medioissamme ja päättäjiemme puheissa ja teoissa.

      Kuitenkaan koko Suomenkansa ei heitä vastaan ole, tämä on varma.

      Todellisina, ainakin itseni ja muun kaltaiseni Suomen vihollisina näenkin heidät / teidät, jotka tätä vihaa ja sotaa olette lietsoneet: olette pettäneet niin oman maanne ja kansanne kuin myös Suomeen luottaneen Venäjän maan ja kansan.

      Kukaan täysjärkinen, missään maassa ei enää koskaan teidän kaltaisiinne luota.

      Se mikä on mennyt, on mennyt. Mitään puolustusta teollenne ei ole.

      • Anonyymi

        Niin, Venäjä aloitti Ukrainan sodan 2014 j lietsoo sen kovemmaksi kaksi vuotta sitten. Kyllä siinä on tullut petettyä myös venäläiset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, Venäjä aloitti Ukrainan sodan 2014 j lietsoo sen kovemmaksi kaksi vuotta sitten. Kyllä siinä on tullut petettyä myös venäläiset.

        Kansa maksaa hengellään Venäjälläkin.


    • Anonyymi

      Se on just noin. Venäjällä oli omat syynsä mennä väliin Ukrainaan 2022, homman alku on siis vuodessa 2014, tuolla tapahtumalla ei ole mitään tekemistä muiden maiden kanssa, kuten täällä.

      Kummasti ne iltapaskatkin uutisoi uus-natseista tuolla Ukrainassa 2014, mutta nyt on ääni muuttunut kellossa, täysin "unohtunut" nuo 2014 tapahtumat.

      Sitten täällä älykääpiöt alkaa liittoutumaan naapuria vastaan, ostamalla pommeja sun muita, oikein ärsyttämällä ja toivomalla milloin Venäjä hermostuu oikeesti, ihmeen pitkäjänteinen Venäjä on ollut.

      Suomikin on tämmöinen kirppuvaltio, tulee mieleen semmoinen nyrkin kokoinen pikku piski, jolla on hirveen huono itsetunto ja räksyttää kaikille, etenkin nyt kun ollaan Natossa, oikein kaksinaamaista ja kyrpää touhua, kertakaikkiaan.

      • Anonyymi

        Näin se on, veli / sisko.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7598
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2832
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2422
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      116
      2139
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1563
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1426
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      38
      1414
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      10
      1341
    Aihe