Minkälainen maailma tulisi/tulee olemaan

Anonyymi-ap

Kun uskonnonopetus kouluissa kielletään tunnustuksellisena? Virsien laulelut on jo nyt joissain kielletty. Kun minä olin ala-asteella meillä oli kristilliset aamunavaukset, joissa seisoin parijonossa aina ilman paria. Kerran pyörryin. Sainpahan kerrankin myötätuntoa ja huomiota.
Noh se käytäntö sai minut pienenä jo pikkuuskovaiseksi.
Nykyisin sellainen on mahdotonta sillä kristilliset aamunavaukset on historiaa.
Kuten lightningin ketjuun jo kirjoitin, sleyn tutkimuksen mukaan v. 2030-2040 kirkon verotusoikeus poistetaan. Pyhäkouluissa käy vain vähemmistö. Ihmisiä ei kasteta.
Hautaaminen. . On puhuttu että joku muu laitos hoitaa ne.
Tähän asti kummit on velvoitettuja kasvattamaan lapsi kristilliseen uskoon.
Entä tulevaisuudessa?
Eri asia on taas Jumala.. Hän on luonut tämän maailman. Raamatussa sanotaan että kolkuttavalle avataan.. Mutta ei enään tulevaisuudessa niin paljon ihmisten kautta... Miten sitten?
Luterilaisia on Suomessa 64%.ko visiooni on vielä matkaa... Ortodokseja on 2%kansasta. Jehovantodistajia 1%.helluntailaisia tällä hetkellä vain 1%.

13

138

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kouluhallituksen mukaan uskonnonopetuksen ei pitäisi olla tunnustuksellista.

      • Anonyymi

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        😍 ­­N­y­­m­f­­­o­­m­­a­­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      "Kun uskonnonopetus kouluissa kielletään tunnustuksellisena? "

      No sellasta, että usko leviää nopeemmin kuin ilman pientä ahdistusta.

      • Tarkoitatko oikeasti että usko leviää tulevaisuudessa..? Miten niin? Kaikki merkit näyttää siltä että tulee käymään juuri päinvastoin. Helluntailaisia on suunnilleen yhtä paljon kuin Jehovantodistajia... 2%kansasta.miten se nyt ykskaks yllättäen lähtisi nousuun tuo luku?
        Mä kyllä uskon myös että usko ei katoa vaan aito totuus, ilman-ismejä voittaa.


      • Anonyymi

        oletko kalvinisti vai liberaaliteologi?


      • Anonyymi kirjoitti:

        oletko kalvinisti vai liberaaliteologi?

        Heips. Kävin lukemassa Wikipediasta mitä on kalvinismi.
        Siinä ihminen on äärimmäisen paha. Vain tietyt tyypit on Jumalan valittuja ja he eivät voi vastustaa kun Jumala kutsuu. Uudestisyntyneet valitut ovat ainoastaan Jumalan rakkauden arvoisia. "jos ihmisestä jäisi kiinni kukaan ei pelastuisi'.
        Haluan ajatella että Jumala on oikeudenmukainen ja siksi kaikilla kuuluisi olla yhtälainen mahdollisuus pelastukseen. Omituinen oppi. Mitä se tällä palstalla niin paljon nykyisin on?
        Liberaaliteologiksi on aikaisemminkin syytetty mutta en ole se. Homokysymys on yksi mittari, jolla sen voi mitata.
        Se on vaikea. Mitä itse tekisit jos lapsesi kertoisi olevansa homo?
        Toisaalta pelkäisitkö enemmän ympäristön reaktioita? Ne kertovat kuitenkin enemmän juuri siitä ympäristöstä, ei lapsestasi.
        Olen itse tyytyväinen että oma poikani on hetero, siksi, vaikka muuten olen vähän että hällä väliä.


    • Anonyymi

      Uskonnon vapaus on sekä vapautta uskoa että vapautta uskonnon tyrkyttämisestä. Kun koulussa on lapsia monista uskonnollisista taustoista, niin tunnustuksellinen opetus on parempi jättää vanhemmille tai uskonnollisille yhteisöille.

      • Lasten paikka ei ole missään seurakunnassa aivopestävänä johonkin tiettyyn uskoon. Muuta kuin sen verran että oppii itse valitsemaan onko se hänen juttunsa vai ei. Aikuisena kun on valmis ihminen.
        Henk. Koht. Uskon että ateismi ei tulevaisuudessa ole sen yleisempää kuin ennenkään. Sen sijaan kristinusko vähenee.


    • Anonyymi

      ihan oikein että pakko p..kan tyrkyts lopetetaan.

      • Niin on! Munkin oli tosi vaikea päästä jetskuista eroon kun ensin pari kertaa luvalla kävivät. Vastenmielistä touhua.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Niin on! Munkin oli tosi vaikea päästä jetskuista eroon kun ensin pari kertaa luvalla kävivät. Vastenmielistä touhua.

        Ne eksyttää ja jututtaa mielellään niitä, joidenka Raamattutuntemuksen haistavat puutteelliseksi.

        Muakin ne pyöritti miten halusivat ennen uskoontuloani, mutta kun olin ehtinyt ola uskossa Jeesukseen uuvestisynnyttyäin niin olin jo tosi terhakas kun seuraavan kerran kohtasin JT:t.

        Vaikkakaan silloin uuvestisynnyttyäni ajattelin että JT:t ovat jotain erikois pyhiä kristittyjä...
        Mutta kun erosimme niin jäin loukaantuneena miettimään, miksi he eivät iloinneet kun sanoin heille että minäkin olen kristitty. Koin olevani jotenkin ulkopuolinen suhteessa heihin ja ajattelin että se johtuu siitä etten ymmärrä uskonasijoista vielä tarpeeksi vaikkakin olin huomannut siloin jo jotain oppineeni.

        Mutta se Raamatussa ilmoitetun supersisäistys oli tapahtumatta, se sulautuminen oli niin alussa , Jumaan Sanan sulautus minuun.

        Nykyjään tiejän tojella paljon enemmän vaktoja niin uskonasijoista ja jehoovallisista kun oon saanut kasvaa ja istua Isän sylissä ja juosta eri asijoita osoitellen: Isä, mikä tää armo on? Isä, mikä tää laki on? Isä, miten Jeesus syntyi? Isä, miksi mä oon sun lapses, mikä on ydinsyy? Isä, miksi jotku sanoo ettei hää-terijalla saa kermakakkua tai ylipäätään syöjä mitään hyvää ruokaa? 14,5v ajan.

        Ja Isä vastaa Raamatun kautta, joskus unilla jos kyseinen asija ei ole Raamatussa, sillä niiäkin asijoita on ollunna.

        Selef Urge

        Selef Urge


    • Nämä kirkot ja uskonnollisuus kaatuu .
      Tilalle tulee ne uskossa Jeesukseen Kristukseen palavat Henget, joita Jeesus Rakastaa intohimoisesti.
      Tiedän tämän kun Hän kerran minulle puhui asiasta ja voi sitä Palavuutta ja Rakkautta ja sen syvyyttä ja korkeutta Jumalan luotuja kohtaan.
      Jeesus ohjaa lopunajassa rukoilijat ns maanalle kotiseurakuntiin.
      Se on se porukka ketkä nousee yläilmoihin sillä he eivät ole luopuneet suuressa luopumuksessa vaan ovat voimakkaita armonlahjoilla ja suoralla yhteydellä Jumalaan.
      Saatte nähdä niin tämä tapahtuu.

    • Anonyymi

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      🍑 K­u­­u­­­m­­a­t­­­ ­­t­­y­­­t­­­ö­­­t­ ­­o­d­­­o­­t­t­­­a­­v­­­­a­­­t­­ ­­s­­i­­n­­­u­­a­­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18292122

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      140
      6123
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      33
      3705
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      25
      1955
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      18
      1939
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      25
      1768
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      76
      1619
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      16
      1542
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      14
      1445
    9. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      18
      1438
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      27
      1355
    Aihe