Miksi Sinä ajat sähköautolla?

Anonyymi-ap

Asiallisia ja rehellisiä vastauksia toivoen laitoin tämän aloituksen.

Otaksun kuitenkin, että voi toisenlaisiakin vastauksia luvassa.

Oliko minulla ihan turha toivo, siitä päätätte te!

49

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Järkevät syyt: Halpaa ajoa, ei määräaikaishuoltoja, pitkä takuu,
      Eli käytön edullisuus.

      Tunnesyyt: hienoa tekniikkaa ja ominaisuuksia joita ei ole muissa autoissa.
      Erittäin hyvä ajettavaksi, etenkin mutkaisella asfaltilla.
      Hyvä kiihtyvyys.
      Ajamisen helppous, mm. automaattiajo.

      Autonani on Tesla 3.

      • Anonyymi

        Ajamisen helppous? Eikä kaikilla autoilla ole helppo ajaa? Vai mutkaisella asfaltilla on muilla kuin sähköautolla sinulle vaikeaa ajaa? Mihin tarvitset sähköauton kiihtyvyyttä? No et mihinkään, sinua on kusetettu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ajamisen helppous? Eikä kaikilla autoilla ole helppo ajaa? Vai mutkaisella asfaltilla on muilla kuin sähköautolla sinulle vaikeaa ajaa? Mihin tarvitset sähköauton kiihtyvyyttä? No et mihinkään, sinua on kusetettu?

        Tavaapas kommenttini uudestaan, niin ehkä valkenee mitä ajamisen helppoudella tarkoitin.

        Ja mitä ajamiseen tulee, niin moottoriurheilua olen harrastanut autojen lisäksi myös moottoripyörillä, alkaen 80-luvun alusta.
        Ajokortttiluokkani on ABECE.


      • Anonyymi

        Halpaa ajoa😂😂😂👌ei jmlauta mitä juttuja. Se sun sähköauto on arvoton kun vaihdat sitä. Arvo sulaa sitö vauhtia sähköautoissa että joutuu lainaa ottamaan jotta eroon pääsee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpaa ajoa😂😂😂👌ei jmlauta mitä juttuja. Se sun sähköauto on arvoton kun vaihdat sitä. Arvo sulaa sitö vauhtia sähköautoissa että joutuu lainaa ottamaan jotta eroon pääsee.

        Juuri katsoin Nettiautosta vastaavien hinnat, arvo on tippunut vuodessa n. 3000€. Samalla ajalla olen käyttökuluissa säästänyt n. 4000€, verrattuna edelliseen dieselautooni.

        Jos jostain syystä haluaisin autostani eroon, niin miksi ihmeessä siihen pitäisi ottaa lainaa, kun en sitä ostamiseenkaan tarvinnut?

        Ehkä sinulle on outoa, että toiset ostaa autonsa käteisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpaa ajoa😂😂😂👌ei jmlauta mitä juttuja. Se sun sähköauto on arvoton kun vaihdat sitä. Arvo sulaa sitö vauhtia sähköautoissa että joutuu lainaa ottamaan jotta eroon pääsee.

        Muutaman lehtijutun pohjalle kannattaakin rakentaa totuus asiaan kun asiaan. Fakta on se, että ostat sitten minkä tahansa uuden auton 50-60k€ hintaluokasta pienellä käsirahalla ja liian suurella viimeisellä erällä käy noin. Itse opin tuon kuvion jo nuorena, kun ostin kalliin ”pikkusportin” uutena ja vuoden päästä autosta piti päästä eroon. Sepä ei ollutkaan helppoa ehtiä rahaa, että pääsin autosta ja velasta eroon. Aina vähintään puolet auton arvosta käsirahaksi niin ei tule ongelmia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri katsoin Nettiautosta vastaavien hinnat, arvo on tippunut vuodessa n. 3000€. Samalla ajalla olen käyttökuluissa säästänyt n. 4000€, verrattuna edelliseen dieselautooni.

        Jos jostain syystä haluaisin autostani eroon, niin miksi ihmeessä siihen pitäisi ottaa lainaa, kun en sitä ostamiseenkaan tarvinnut?

        Ehkä sinulle on outoa, että toiset ostaa autonsa käteisellä.

        Halpoja autoja ostetaan käteisellä. Mutta idotuloinen voi ostaa 80 tuhannen auton osamaksulla. Alle 50 tonnin ei autoja edes myydä.


      • Anonyymi

        Surkea alusta ja huono ajomukavuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muutaman lehtijutun pohjalle kannattaakin rakentaa totuus asiaan kun asiaan. Fakta on se, että ostat sitten minkä tahansa uuden auton 50-60k€ hintaluokasta pienellä käsirahalla ja liian suurella viimeisellä erällä käy noin. Itse opin tuon kuvion jo nuorena, kun ostin kalliin ”pikkusportin” uutena ja vuoden päästä autosta piti päästä eroon. Sepä ei ollutkaan helppoa ehtiä rahaa, että pääsin autosta ja velasta eroon. Aina vähintään puolet auton arvosta käsirahaksi niin ei tule ongelmia.

        Sähköauton huono puoli on sen hinta ja mahdollisen käyttöiän rajoitus, kun akkujen vaihto tulee kalliiksi ? Se joka keksii edullisen akku remontin on miljardööri. Jos ajokilometrit eivät ole suuria, niin kannattaa laskea paljon bensaa/dieseliä saat hinnanerolla . Aika vähän on myös puhuttu sähköautojen painon vaikutuksesta teiden kulumiseen, ei ole kait suosittu aihe ? Ja kun tarpeeksi on siirrytty sähköön niin veroja tulee ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköauton huono puoli on sen hinta ja mahdollisen käyttöiän rajoitus, kun akkujen vaihto tulee kalliiksi ? Se joka keksii edullisen akku remontin on miljardööri. Jos ajokilometrit eivät ole suuria, niin kannattaa laskea paljon bensaa/dieseliä saat hinnanerolla . Aika vähän on myös puhuttu sähköautojen painon vaikutuksesta teiden kulumiseen, ei ole kait suosittu aihe ? Ja kun tarpeeksi on siirrytty sähköön niin veroja tulee ?

        Akut näyttäisi kestävän pitkälle yli 500tkm:n ajon, niin eipä niiden vaihtaminen noilla kilometreillä kultakaivosta luo.

        Millä tavalla 1700 kg painava sähköauto kuluttaa enemmän tietä, kuin 1800 kg painava polttomoottoriauto?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akut näyttäisi kestävän pitkälle yli 500tkm:n ajon, niin eipä niiden vaihtaminen noilla kilometreillä kultakaivosta luo.

        Millä tavalla 1700 kg painava sähköauto kuluttaa enemmän tietä, kuin 1800 kg painava polttomoottoriauto?

        Etkö ymmärrä, että sähköautot painavat keskimäärin enemmän kuin henkilöautot?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Halpoja autoja ostetaan käteisellä. Mutta idotuloinen voi ostaa 80 tuhannen auton osamaksulla. Alle 50 tonnin ei autoja edes myydä.

        Miksi 80 000 €:n auto pitäisi ostaa osamaksulla?
        Ostajalla on todennäköisesti suunnilleen vastaava auto annettavaksi vaihdossa ja ainoastaan näiden hintojen erotus on maksettavana.
        Esim. Itselläni se oli 26000€ ja sen maksoin käteisellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö ymmärrä, että sähköautot painavat keskimäärin enemmän kuin henkilöautot?

        Sähköautoista suurin osa on henkilöautoja.
        Tarkoitatko että henkilöauto painaa enemmän kuin henkilöauto?
        Tuo siis suoraan johdettu kommentistasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tavaapas kommenttini uudestaan, niin ehkä valkenee mitä ajamisen helppoudella tarkoitin.

        Ja mitä ajamiseen tulee, niin moottoriurheilua olen harrastanut autojen lisäksi myös moottoripyörillä, alkaen 80-luvun alusta.
        Ajokortttiluokkani on ABECE.

        Voi sinua, joka luulet itsestäsi aivan liikaa.

        Miksi ohitit kysymykseni, mikä siitä ajamisesta sinulle tekee vaikean?

        Eivät ajokortit tai se. että olet vaivalloisesti jo 1980 -luvullakin moottoripyörälläkin liikenteen tukkona ollut, tee sinusta asiantuntijaa!

        Kerro mihin tarvitset paappa autossa kiihtyvyyttä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri katsoin Nettiautosta vastaavien hinnat, arvo on tippunut vuodessa n. 3000€. Samalla ajalla olen käyttökuluissa säästänyt n. 4000€, verrattuna edelliseen dieselautooni.

        Jos jostain syystä haluaisin autostani eroon, niin miksi ihmeessä siihen pitäisi ottaa lainaa, kun en sitä ostamiseenkaan tarvinnut?

        Ehkä sinulle on outoa, että toiset ostaa autonsa käteisellä.

        Vain hullu ostaa auton käteisellä. Sakasta saa 400€ / kk todella hyviä dieseleitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautoista suurin osa on henkilöautoja.
        Tarkoitatko että henkilöauto painaa enemmän kuin henkilöauto?
        Tuo siis suoraan johdettu kommentistasi.

        Sähköautossa on ne akut ylimääräisenä painona, etkö tuota Sinä ymmärrä?????


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinua, joka luulet itsestäsi aivan liikaa.

        Miksi ohitit kysymykseni, mikä siitä ajamisesta sinulle tekee vaikean?

        Eivät ajokortit tai se. että olet vaivalloisesti jo 1980 -luvullakin moottoripyörälläkin liikenteen tukkona ollut, tee sinusta asiantuntijaa!

        Kerro mihin tarvitset paappa autossa kiihtyvyyttä?

        En ohittanut kysymystä.
        Miksi kuvittelet että ajaminen olisi minulle vaikeata?

        En ole väittänyt olevani asiantuntija, miksi kuvittelet sellaista?

        Kiihtyvyyttä tarvitaan auton liikkeelle saamiseen ja sen nopeuden muutokseen.
        Ennen tuollaiset asiat opetettiin koulussa fysiikantunneilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain hullu ostaa auton käteisellä. Sakasta saa 400€ / kk todella hyviä dieseleitä.

        Vain tyhmät tai köyhät ostaa autonsa osamaksulla ja maksaa autonsa lisäksi myös rahoitusyhtiön voitot.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautossa on ne akut ylimääräisenä painona, etkö tuota Sinä ymmärrä?????

        Ei sähköauton akut ole ylimääräisenä painona.
        Yhtä typerästi voisi väittää polttoainetankin, polttomoottorin ja vaihteiston olevan ylimääräisenä painona.


    • Anonyymi

      Koska menin tyhmyyksissäni sellaisen ostamaan, kun polttoaiheen yli kahden euron litrahinnat alkoivat kyrpimään. Ei auttanut, nyt vituttaa vielä enemmän.

    • Anonyymi

      Ei tällä palstalla ole juuri sähköauton omistajia.

      Aloituksen kysymykseen on nyt vastannut yksi jolla sellainen on, ja yksi jolla ei ole mutta keksii omia juttujaan.

      • Anonyymi

        Mistähän se johtuu eli mikä sen aiheuttaa, että tällä nimenomaisella palstalla ei ole sähköauton omistajia?


    • Anonyymi

      Ostin Teslan että naapuria vituttais.

    • Anonyymi

      Homona ostin sähköauton jotta homot näkisi.

    • Anonyymi

      Sähköautoja minulla oli kaksi. C40 ensin joka vaihtui Model Y long rangeen. Ihan hyviä autoja ja pari vuotta meni sähköllä. Ei sinänsä mitään ongelmia ollut. Mutta lopulta kun vielä sain hyvän hinnan teslasta vaihdoin ladattavaan hybridiin viime vuonna. Nyt olen vaihtamassa ladattavaa hybridiä dieseliin. Oikeastaan syy ihan se että en halua enää latailla. Tankilla dieseliä olen vapaa latailuista 2-3 viikkoa. Ei minulla varsinaisia ongelmia ollut latailujen kanssa mutta helpompaa on tankata 1-2 kertaa kuukaudessa dieseliä.

      • Anonyymi

        Mielikuvitusjuttu.
        Olen yhteensä kahdeksalla eri sähköauto foorumilla joissa varmaan yhteensä satatuhatta jäsentä. Kukaan ei ole maininnut vaihtavansa takaisin polttikseen. Päinvastoin kommentteja tulee ettei paluuta ikinä voisi edes kuvitella.
        Keksi parempia provoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuvitusjuttu.
        Olen yhteensä kahdeksalla eri sähköauto foorumilla joissa varmaan yhteensä satatuhatta jäsentä. Kukaan ei ole maininnut vaihtavansa takaisin polttikseen. Päinvastoin kommentteja tulee ettei paluuta ikinä voisi edes kuvitella.
        Keksi parempia provoja.

        Minä olen vieraillut lähinnä yhdellä foorumilla ja kyllä ihmiset ovat kertoneet vaihtaneensa sähköautosta pois. On ollut myös henkilöitä, jotka ovat kertoneet vaihtaneensa lataushybridiin saadakseen huilia latauksesta.

        Ja pohjoisessa näin:

        "Hakekaa tuo paska pois" tuumasi sähköautoilija jäätyään tien päälle pakkasessa.

        “USEAT pohjoissuomalaiset autoilijat ovat vaihtaneet pakkasten myötä sähköautonsa diesel- tai bensakäyttöiseen autoon.”

        “Erään autoilijan sähköauto oli KL:n mukaan hyytynyt Lapin matkalla 360 ajokilometrin jälkeen, kun sen toimintasäde piti olla 600 kilometriä. Hän halusi vaihtaa uudenkarhean täyssähköauton dieselautoon.”

        “Sähköauton itselleen hankkinut oululainen autohuoltoyrittäjä Tapio Karppinen puolestaan kertoo KL:lle, ettei hän uskalla edes lähteä pakkasilla sähköautollaan mökilleen tai muulle pidemmälle matkalle.
        – Ensi viikolla pitäisi hakea Posion mökiltä yksi työkone, mutta en hae sitä sähköautolla, sillä edestakaiseen matkaan pitäisi varata kuusi tuntia. Puolivälissä matkaa pitäisi auton akut ladata Pudasjärvellä ja pysähtyä lataamaan uudelleen paluumatkalla, Karppinen sanoo.”

        KL: Pohjois-Suomessa vaihdetaan uusia sähköautoja bensa- ja dieselautoihin – tässä syy
        https://www.is.fi/autot/art-2000010141364.html


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuvitusjuttu.
        Olen yhteensä kahdeksalla eri sähköauto foorumilla joissa varmaan yhteensä satatuhatta jäsentä. Kukaan ei ole maininnut vaihtavansa takaisin polttikseen. Päinvastoin kommentteja tulee ettei paluuta ikinä voisi edes kuvitella.
        Keksi parempia provoja.

        Kysyppäs automyyjiltä, polttikseen vaihtaa nyt kaikki. Sähköautoilijat valehtelee netissä työkseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kysyppäs automyyjiltä, polttikseen vaihtaa nyt kaikki. Sähköautoilijat valehtelee netissä työkseen.

        Automyyjät ovat asiakkaan kanssa aina samaa mieltä tämmöisissä asioissa, tuon luulisi tyhmemmänkin ymmärtävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen vieraillut lähinnä yhdellä foorumilla ja kyllä ihmiset ovat kertoneet vaihtaneensa sähköautosta pois. On ollut myös henkilöitä, jotka ovat kertoneet vaihtaneensa lataushybridiin saadakseen huilia latauksesta.

        Ja pohjoisessa näin:

        "Hakekaa tuo paska pois" tuumasi sähköautoilija jäätyään tien päälle pakkasessa.

        “USEAT pohjoissuomalaiset autoilijat ovat vaihtaneet pakkasten myötä sähköautonsa diesel- tai bensakäyttöiseen autoon.”

        “Erään autoilijan sähköauto oli KL:n mukaan hyytynyt Lapin matkalla 360 ajokilometrin jälkeen, kun sen toimintasäde piti olla 600 kilometriä. Hän halusi vaihtaa uudenkarhean täyssähköauton dieselautoon.”

        “Sähköauton itselleen hankkinut oululainen autohuoltoyrittäjä Tapio Karppinen puolestaan kertoo KL:lle, ettei hän uskalla edes lähteä pakkasilla sähköautollaan mökilleen tai muulle pidemmälle matkalle.
        – Ensi viikolla pitäisi hakea Posion mökiltä yksi työkone, mutta en hae sitä sähköautolla, sillä edestakaiseen matkaan pitäisi varata kuusi tuntia. Puolivälissä matkaa pitäisi auton akut ladata Pudasjärvellä ja pysähtyä lataamaan uudelleen paluumatkalla, Karppinen sanoo.”

        KL: Pohjois-Suomessa vaihdetaan uusia sähköautoja bensa- ja dieselautoihin – tässä syy
        https://www.is.fi/autot/art-2000010141364.html

        Yksittäisiä tapauksia on kaikissa asioissa. mutta sanoisin kuitenkin , että 99,5% sähköautoon vaihtaneista ei palaa polttikseen.
        On tietenkin tyhmiä ihmisiä, jotka eivät ota selvää sähköautojen ominaisuuksista ja ostavat sähköauton jonnekin lapin perukoille 500 km.n päivittäiseen ajoonsa ja pettyvät, siihen diesel on parempi. Voi verrata ihmiseen, joka ostaa 2-paikkaisen urheiluauton tavarankuljetukseen...
        Henkilöautolla ajetaan keskimäärin alle 50km päivässä joten jokainen voi päässään miettiä, kuinka paljon puoli päivää autonratissa istuvia oikeasti on. Takseissakin alkaa olemaan jo puolet sähköautoja...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen vieraillut lähinnä yhdellä foorumilla ja kyllä ihmiset ovat kertoneet vaihtaneensa sähköautosta pois. On ollut myös henkilöitä, jotka ovat kertoneet vaihtaneensa lataushybridiin saadakseen huilia latauksesta.

        Ja pohjoisessa näin:

        "Hakekaa tuo paska pois" tuumasi sähköautoilija jäätyään tien päälle pakkasessa.

        “USEAT pohjoissuomalaiset autoilijat ovat vaihtaneet pakkasten myötä sähköautonsa diesel- tai bensakäyttöiseen autoon.”

        “Erään autoilijan sähköauto oli KL:n mukaan hyytynyt Lapin matkalla 360 ajokilometrin jälkeen, kun sen toimintasäde piti olla 600 kilometriä. Hän halusi vaihtaa uudenkarhean täyssähköauton dieselautoon.”

        “Sähköauton itselleen hankkinut oululainen autohuoltoyrittäjä Tapio Karppinen puolestaan kertoo KL:lle, ettei hän uskalla edes lähteä pakkasilla sähköautollaan mökilleen tai muulle pidemmälle matkalle.
        – Ensi viikolla pitäisi hakea Posion mökiltä yksi työkone, mutta en hae sitä sähköautolla, sillä edestakaiseen matkaan pitäisi varata kuusi tuntia. Puolivälissä matkaa pitäisi auton akut ladata Pudasjärvellä ja pysähtyä lataamaan uudelleen paluumatkalla, Karppinen sanoo.”

        KL: Pohjois-Suomessa vaihdetaan uusia sähköautoja bensa- ja dieselautoihin – tässä syy
        https://www.is.fi/autot/art-2000010141364.html

        "Minä olen vieraillut lähinnä yhdellä foorumilla ja kyllä ihmiset ovat kertoneet vaihtaneensa sähköautosta pois."
        Mikä foorumi? Tarkastetaan... Vai onko se ehkä Suomi 24 foorumi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäisiä tapauksia on kaikissa asioissa. mutta sanoisin kuitenkin , että 99,5% sähköautoon vaihtaneista ei palaa polttikseen.
        On tietenkin tyhmiä ihmisiä, jotka eivät ota selvää sähköautojen ominaisuuksista ja ostavat sähköauton jonnekin lapin perukoille 500 km.n päivittäiseen ajoonsa ja pettyvät, siihen diesel on parempi. Voi verrata ihmiseen, joka ostaa 2-paikkaisen urheiluauton tavarankuljetukseen...
        Henkilöautolla ajetaan keskimäärin alle 50km päivässä joten jokainen voi päässään miettiä, kuinka paljon puoli päivää autonratissa istuvia oikeasti on. Takseissakin alkaa olemaan jo puolet sähköautoja...

        Ei varmasti takseissa ole puolet sähköautoja. En ole nähnyt koskaan ensimmäistäkään sähkötaksia.

        Turha on laskea keskimääräisiä päiväkilomerejä kun ihmiset ajavat eripituisia matkoja eri päivinä.

        Sähköautojen varjopuolet on nähty, ja sähköautojen rekisteröinti on romahtanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti takseissa ole puolet sähköautoja. En ole nähnyt koskaan ensimmäistäkään sähkötaksia.

        Turha on laskea keskimääräisiä päiväkilomerejä kun ihmiset ajavat eripituisia matkoja eri päivinä.

        Sähköautojen varjopuolet on nähty, ja sähköautojen rekisteröinti on romahtanut.

        Tule sieltä takahikiältä ihmisten ilmoille, ja opiskele matematiikkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule sieltä takahikiältä ihmisten ilmoille, ja opiskele matematiikkaa.

        En tule sinne uusavuttomien sekaan, ja matematiikkaa olen opiskellut melko paljon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei varmasti takseissa ole puolet sähköautoja. En ole nähnyt koskaan ensimmäistäkään sähkötaksia.

        Turha on laskea keskimääräisiä päiväkilomerejä kun ihmiset ajavat eripituisia matkoja eri päivinä.

        Sähköautojen varjopuolet on nähty, ja sähköautojen rekisteröinti on romahtanut.

        Rekisteröinti ja varsinkin myynti joka näkyy rekisteröinteinä myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yksittäisiä tapauksia on kaikissa asioissa. mutta sanoisin kuitenkin , että 99,5% sähköautoon vaihtaneista ei palaa polttikseen.
        On tietenkin tyhmiä ihmisiä, jotka eivät ota selvää sähköautojen ominaisuuksista ja ostavat sähköauton jonnekin lapin perukoille 500 km.n päivittäiseen ajoonsa ja pettyvät, siihen diesel on parempi. Voi verrata ihmiseen, joka ostaa 2-paikkaisen urheiluauton tavarankuljetukseen...
        Henkilöautolla ajetaan keskimäärin alle 50km päivässä joten jokainen voi päässään miettiä, kuinka paljon puoli päivää autonratissa istuvia oikeasti on. Takseissakin alkaa olemaan jo puolet sähköautoja...

        Noin 30% jää lopulta sähköauton käyttäjiksi. Siksi sähköautoja on nettiauto nyt täynnä. Kiireellä vaihdetaan romuautot pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä olen vieraillut lähinnä yhdellä foorumilla ja kyllä ihmiset ovat kertoneet vaihtaneensa sähköautosta pois. On ollut myös henkilöitä, jotka ovat kertoneet vaihtaneensa lataushybridiin saadakseen huilia latauksesta.

        Ja pohjoisessa näin:

        "Hakekaa tuo paska pois" tuumasi sähköautoilija jäätyään tien päälle pakkasessa.

        “USEAT pohjoissuomalaiset autoilijat ovat vaihtaneet pakkasten myötä sähköautonsa diesel- tai bensakäyttöiseen autoon.”

        “Erään autoilijan sähköauto oli KL:n mukaan hyytynyt Lapin matkalla 360 ajokilometrin jälkeen, kun sen toimintasäde piti olla 600 kilometriä. Hän halusi vaihtaa uudenkarhean täyssähköauton dieselautoon.”

        “Sähköauton itselleen hankkinut oululainen autohuoltoyrittäjä Tapio Karppinen puolestaan kertoo KL:lle, ettei hän uskalla edes lähteä pakkasilla sähköautollaan mökilleen tai muulle pidemmälle matkalle.
        – Ensi viikolla pitäisi hakea Posion mökiltä yksi työkone, mutta en hae sitä sähköautolla, sillä edestakaiseen matkaan pitäisi varata kuusi tuntia. Puolivälissä matkaa pitäisi auton akut ladata Pudasjärvellä ja pysähtyä lataamaan uudelleen paluumatkalla, Karppinen sanoo.”

        KL: Pohjois-Suomessa vaihdetaan uusia sähköautoja bensa- ja dieselautoihin – tässä syy
        https://www.is.fi/autot/art-2000010141364.html

        Huilia latauksesta 😆 se onkin rankkaa hommaa se 🤭


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Huilia latauksesta 😆 se onkin rankkaa hommaa se 🤭

        On varmasti kun on kytättävä rangea ja toivottava, että laturi toimii, ei ole hirveitä jonoja, lataa edes kohtuu nopeasti, latausluukku ei ole jäässä, pistoke irtoaa autosta ym.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuvitusjuttu.
        Olen yhteensä kahdeksalla eri sähköauto foorumilla joissa varmaan yhteensä satatuhatta jäsentä. Kukaan ei ole maininnut vaihtavansa takaisin polttikseen. Päinvastoin kommentteja tulee ettei paluuta ikinä voisi edes kuvitella.
        Keksi parempia provoja.

        stanan sähköautofoorumit...pellejä täynnä...jokainen valehtelee ja kiistää tehneensä paskan valinnan...espoolaisia kermapeffoja, snobeja...oikeasti onnettomia kulissiavioliitossa eläviä velkavetoistaloudessa olevia insinöörejä ja pikkupomoja....


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tule sieltä takahikiältä ihmisten ilmoille, ja opiskele matematiikkaa.

        Miksi pitäisi opiskella matematiikkaa. Jokainen viisas osaa sitä ilman opiskeluakin. Diplomi-insinöörit ovat juuri niitä, jotka sitä joutuvat opiskelemaan... Ja naapurin diplomi-insinöörikin kyllä vielä ajaa dieselillä.


    • Anonyymi

      Tulee niin vähän kilometrejä, joku 3000km vuodessa. Sähköauto sopii hyvin tarkoituksiini.

    • Anonyymi

      Sähköauto ei suomeen sovi. Siinä syy miksi moni vaihtaa pois.

      • Anonyymi

        Käynnistyy kuule vielä -50 pakkasessa, Tesla Y.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käynnistyy kuule vielä -50 pakkasessa, Tesla Y.

        Mistä tiedät? Onko kokemusta? Vai huuteletko ihan kuulopuheita?

        Missä tänä talvena -50 pakkasessa on Tesla käynnistetty ilman starttipilottia?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mistä tiedät? Onko kokemusta? Vai huuteletko ihan kuulopuheita?

        Missä tänä talvena -50 pakkasessa on Tesla käynnistetty ilman starttipilottia?

        Aika mustaa savua varmaan lykkäs jos edes lähti Tesla tuossa pakkasessa käyntiin.


    • Anonyymi

      Etelän maihin soveltuvia leluja. Suomessa on talvi eikä sovi tänne.

    • Anonyymi

      Firman autopolitiikka tekee sen edulliseksi, pienet energiakulut, hiljainen, mukava ja helppo auto.

    • Anonyymi

      En aja kun en halua saastuttaa luontoa. Sähköauto saastuttaa eniten. Siksi ajan dieselillä.

    • Anonyymi

      Naapurin viherhippirouva, hehkeä punapää, tykkää sähköautoilijasta.
      HiiHaa kun ajelen vaan

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Maksetaanko Vornaselle palkkaa 2 viikon sairaslomasta

      Eli torstain kännistä 2 viikon palkallinen sairasloma? Saako muut duunarit myös rännätä 2 viikkoa työnantajan laskuun?
      Perussuomalaiset
      328
      3048
    2. Miksi tunnet vetoa..

      Miksi tunnet vetoa juuri häntä kohtaan? Mikä sen saa aikaan?
      Ikävä
      106
      2253
    3. Mitä te palstan ihanat naiset

      Ajattelette hyvin viisaista miehistä, jotka ovat koko ajan jotenkin oudosti väärässä? Vaikka älykkyysosamääräsi olisi 21
      Sinkut
      87
      1675
    4. Tapaus Vornanen

      Se oli torstai-ilta ja kansanedustaja Vornanen oli juhlimassa seurueensa kanssa pitkän edustusviikon jälkeen. Baarissa o
      Maailman menoa
      194
      1588
    5. Nainen, kohtelin sua kuin paskaa

      Ja silti odotin että annat kaiken anteeksi. Yllätyin kun niin ei käynytkään. Olethan kaikin puolin alle mun tason ja sun
      Ikävä
      67
      1385
    6. Nainen, seuraan sun uutta elämää

      Hieman naurattaa tuo sun uusi rooli 🤭. Kun et sovi siihen mitenkään. Mutta pakkohan sulla jokin paikka olla missä hämme
      Ikävä
      55
      1273
    7. Voi hitto Rinsessa säikähdin

      Että olitkin silloin joku huijari. Huh, sano ettet ole.
      Ikävä
      12
      1104
    8. Olet kaikki mitä ikinä tahdonkaan

      Voi sinä ihana Jarno olet just se ihminen keneen menin täysin ihastumaan. Kuin salama kirkkaalta taivaalta meidän koht
      Suhteet
      21
      1098
    9. Ilona Siekkinen

      Onko Ilona Siekkinen todellinen henkilö vai tekoälyllä luotu henkilö? Koostettu monesta eri kuvasta ja liitetty yhteen m
      Yhteiskunta
      2
      1059
    10. AVARN Security ja julkisen toimeksiannon laiton henkilörekisteri

      Kyseessä ei ole VR:än ylläpitämä, vaan Avarnin laiton henkilörekisteri. https://www.is.fi/kotimaa/art-2000000482739.htm
      Turvallisuuspalvelut
      13
      931
    Aihe