Vapaa-ajattelijain yksilöllisyys ja henkiset ilot

Anonyymi-ap

Henkisiä elämyksiä tarjoavat: taide, musiikki, kulttuuri, luonto, liikunta, rakkaus, ystävyys, eros, kosketus, tieto, tiede – totuus, hyvyys, kauneus.
Katsomukseen kuuluvat tiedepohjainen maailmakuva, kehittyvyys, ei-dogmaattisuus, kriittisyys, rationaalisuus sekä humanistinen etiikka ja elämänkatsomus. Ihminen on osa luonnon kiertokulkua, luonnollisuuden hyväksyminen vapauttaa elämään

36

374

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Samaa olen fundeerannut minäkin.

    • Anonyymi

      Kaunista. Yllättävä veto.

    • Anonyymi

      Kelpaisi varmaan sullekin?

      • Anonyymi

        Kyllä käyp. On käynyt jo pitkään.


    • Anonyymi

      Luettelo on ansiokas. Jokaisella painottuu yksilöllisesti.

    • Anonyymi

      Mistä sinä saat elämänilosta ja tukea?

      • Anonyymi

        Minä kerään koko sarjan.


    • Anonyymi

      Mitä asioita sinä painotat elämässäsi?

    • Anonyymi

      Kokonaista 14 kpl henkiä.

    • Anonyymi

      Ei mitään järin yksilöllistä.

    • Anonyymi

      Eikun Jumalan sanan tutkiskelua. T. Antivapari

    • Anonyymi

      Olisko jotain muuta mukavaa lisättävää? Totuus, hyvyys, kauneus.

      • Anonyymi

        Kauneus on katsojan silmässä, mutta mikä on hyvää ja totta. Määritteleekö jokainen itse?


    • Anonyymi

      Tai ns. hauskan pitäminen antaa elämälle tärkeimmän sisällön.

    • Anonyymi

      Rakkaus, ystävyys. Eros.

    • Anonyymi

      Näin on oikein paha. t. antivapari

    • Anonyymi

      Piiiiiloooonnnn! T. Antivapari

    • Anonyymi

      Tämä on mielenkiintoista.

    • Anonyymi

      Henkinen ja hengellinen ovat ero asioita.

      • Anonyymi

        Näin on ja uushenkisyyden piirissä suoritetaan erilaisia rituaaleja ja kanavoidaan henkiä.


    • Anonyymi

      Eros (m.kreik. Ἔρως, rakkaus) on kreikkalaisessa mytologiassa rakkauden jumala. Hänet kuvataan usein nuolia ja jousta kantavaksi, siivekkääksi pikkupojaksi tai nuoreksi mieheksi. Arkaaisen kauden taiteessa hän oli pääsääntöisesti nuori mies, mutta hänestä tehtiin myöhemmin koko ajan nuorempi. Hellenistisessä taiteessa hän oli jo pikkulapsi.[1]

      Kreikkalaiset liittivät Eroksen ennen kaikkea hedelmällisyyteen, haluun ja seksuaaliseen rakkauteen. Hänet nähtiin ovelana kujeilijana, joka saattoi olla leikkisä ja harmittoman ilkikurinen mutta toisinaan uhrillaan leikittelevä julmuri, jonka yllätyshyökkäykset aiheuttivat vain holtitonta intohimoa ja sekaannusta. Häntä pidettiin lisäksi homoseksuaalisen rakkauden suojelijana.[2]

      Eros ampui jousipyssyllään nuolia, jotka saivat ihmiset, sankarit ja jumalat rakastumaan. Eroksen tunnetuimpia uhreja oli Apollon, joka rakastui Dafne-nymfiin. Eros sai myös Medeian rakastumaan Iasoniin. Eros itse rakastui Psykheen äitinsä vastustuksesta huolimatta.[2]

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa eksistentiaalisen tuki?

    • Anonyymi

      Kehumista. T. Antivapari

    • Anonyymi

      Nyt vois vähän elämöidä yhteisöllisyydestäkin. Protulehti (ja sitä myöten leiritkin?) opasti nuoria miettimään polyamorian mahdollisuutta jo silloin kun asiasta ei juuri muualla puhuttu. Nyt yhteisölliset suhteet ovat lyöneet läpi mediassa ja valistuksessa.
      Amerikan onnelliset moniavioiset perheet joita tv:tä on saanut seurata ovat jo ehtineet hajotakin. Johtunee varmaan siitä, että perustuvat uskontoon. Sekulaarit ovat vakaampia.
      https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/eb607d59-baef-46bf-a830-8a7e8674dfbf

    • Anonyymi

      Antivapari ei ymmärrä enempää kuin sika pohjantähdestä?

    • Anonyymi

      Myös tieto, hiffaaminen, voi tuoda iloa. Vaikka tieto myös tuo tuskaa.

      • Anonyymi

        Saarnaajan kirja
        "Minä sanoin sydämessäni: olen hankkinut yhä enemmän viisautta, enemmän kuin kukaan, joka on hallinnut Jerusalemissa ennen minua, minun sydämeni on tallettanut tietoa ja viisautta. Ja minä halusin ottaa selville, mikä on tietoa ja viisautta, mikä taas mielettömyyttä ja typeryyttä. Mutta minä havaitsin, että tuulta vain tavoittelin. Sillä

        missä on paljon viisautta, siellä on paljon huolta,
        ja joka tietoa lisää, lisää tuskaa."


    • Anonyymi

      Lukekaa Raamattua! t. Antivapari

    • Anonyymi

      En ymmärrä. T. Antivapari

    • Anonyymi

      Kaunista, hyvin kaunista.

    • Anonyymi

      Vaikuttaa synnittömältä elämältä.

      • Anonyymi

        Vaparit eivät ymmärrä synnin päälle.


    • Anonyymi

      Vapaa-ajattelijat ovat suorastaan keksineet kaikki aloituksessa mainitut. Ovathan ne niin yksilöllisiä ja poikkeuksellisia.

    • Anonyymi

      En ymmärrä, minäkö tyhmä. T. Av

    • Anonyymi

      Mitä tarkoittaa Eros?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Metsäkoneen kuljettaja huuteli tutkijalle

      "voisit kyllä ottaa rintaliivit pois ennen kuin tulet minulle juttelemaan, hän sanoo." https://yle.fi/a/74-20106446 On
      Suomussalmi
      704
      10030
    2. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      412
      4390
    3. Kaikki ei vieläkään usko luontokatoon.

      Suomussalmen Hukkajoella foliohattu metsäkoneen kuljettaja tuhosi tuhansia harvinaisia jokihelmisimpukoita eli raakkuja
      Kajaani
      90
      3016
    4. Sano vain suoraan, että nyt riittää

      ettei kiinnosta. Sano, että lopeta! En ihmettelisi, jos olet saanut tarpeeksesi ja toivot minun ymmärtävän lopettaa. Eh
      Ikävä
      43
      2855
    5. Mari Rantanen asettaa sairaan lapsen edun oman uransa edelle - (tekikö Marin samaa)

      Noin toimii kunnon vastuuntuntoinen äiti, mutta siitäkin nämä mt-ongelmaiset vasemmistolaiset häntä täällä haukkuvat. "
      Maailman menoa
      230
      2668
    6. Ohhoh! Ex-pääministeri Sanna Marinin Joni-rakas paljasti ilouutisen: "Tässä kuussa..."

      Sanna Marin on ollut naimisissa Markus Räikkösen kanssa. Nyt hänen seurassaan on usein julkkishiusmuotoilija Joni Willb
      Kotimaiset julkkisjuorut
      55
      2664
    7. Mitä ajattelet aina

      Kun hän tulee näköpiiriin?
      Ikävä
      153
      1855
    8. Luokatonta toimintaa

      Tyrmistyttävää toimintaa Stora Enson korjuu yrittäjältä Hukkajoella. Täyttä piittaamattomuutta laeista ja luontoarvoista
      Suomussalmi
      71
      1710
    9. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1620
    10. Maailmankuulu homopingviini on kuollut

      Minä niin toivoin että pariskunta olisi saatu kunniavieraiksi ensi kesän Prideen. 💔 "Maailmankuulu homopingviini on k
      Lapua
      6
      1423
    Aihe