Työpäivä - nimittäin kotityöpäivä - EL musatelaketju

Nautin hiljaisuudesta. Enemmän kuin mistään muusta. Paitsi ehkä metsän hiljaisuudesta, joka taasen ei ole hiljaisuutta nähnytkään kuin ehkä koillis/itä-Suomen korvissa sydäntalvella, jos silloinkaan. Noh.

Välilä tarttee kuitenkin jotain, mikä kirittää hiukan aktivoitumaan. On toki eri radiot, on sitätätä ja sitten on omat kirittäjät, ehkä joku levy, ehkä jonkun bändin koko tuotanto, satunnaistoisto musapalvelusta whatever. Ja toki mullakin on omat auraaliset kikkani saada ukkeli liikkeelle, etenkin kun kotitöistä on kyse.

On omat soittolista JouTuupissa, niillä saa liikettä aikaiseksi. Eri listat eri fiiliksille. Soittelin sitten tänään imuroinnin kaveriksi trance-pohjaista listaa, toimii paremmin kuin örkkimörkkimörinä-lista, vaikka saa senkin avulla paljon aikaiseksi, mutta sitä ennemmin silloin kun on oikeasti pakko suorittaa että tavoite saavutetaan ajoissa, semmoista rakennanpa talon tunnissa -painetta.

En vain muistanut, että sillä trance-listalla semmonen pieni itselle asetettu ansa, kummitus oikeastaan. Ei mikään taideteos, ei mikään ihmeellinen biisi sinällään, mutta yhden kerran elämässä se osui johonkin eikä sen osuman arpi ole ikinä umpeutunut.

Se oli semmoinen episodi, että ukkeli oli muutenkin hiukan liikuttuneessa tilassa, oltu kovilla pakkasilla mökillä viikon verran ja toinen oli vielä edessä, kivasti lunta ja jäätä joka puolella, oikein mahtava talvikeli. Oli tullut vaelleltua lähimetsissä polvisyvyisessä lumessa reidet hoosiannaa laulellen ja muuta sellaista, tuli nautittua kunnolla talvesta silloin.

Päätin sitten päivänä eräänä, että nyt loppui umpihangessa taivaltaminen, aurinko paistaa kuin morsiamen kasvot alttarilla, joten järven jäälle vie mieli. Ja sinne meni ukkelikin, hiivatin mahtava keli. Pakkasta oli -15 kulmilla eikä mökin pihassa tuullut. Jäällä tuuli, saateri. Siinä sitten lompsitaan jäillä auringon paahteessa, viimaa väistellen saarelta toiselle. Tauko aina saaressa suojan puolella, termarista notkistettua glögiä, pari palaa kuivalihaa kaveriksi, eläinten jälkiä ihmetellen, hitto mikä vilinä niissä saarissa onkaan sydäntalvella, kesällä jää tassut niissä aika minimiin, siipiä riittää niittenkin edestä.

Kuulokkeet oli pääosin päässä koko matkan, soittelivat omiaan, mitä nyt välillä piti ottaa pois ja kuunnella jään pauketta jalkojen alla, vaikka tunteehan sen tassuissakin. Se ei vaan ole kiva tuntuma tai kuulema, kylmä vesi on hanurista kesälläkin, niin mieluummin on edes rippusen kartalla jään elämästä jalkojensa alla. Jos on siltikään.

No kuulokkeista soi sitten erittäin oikealla tai väärällä hetkellä kappale, joka sai kyyneleet valumaan rantakivellä glögimukiin. Tiedän miksi, mutten siltikään oikein tiedä miksi. Mutta jonkinlainen katarsis siinä kohden tapahtui, jokin tuli tiedostettua, syystä jota en tiedä, tarpeesta jota en tiedosta, mutta lyriikoista voin kyllä vedellä symbolisen yhteyden oman elämän tapahtumiin, arvoihinkin.

https://www.youtube.com/watch?v=DnMT_fswZZY

Musatelaketjuksi nimesin, niin sopii laittaa kappaleita toisten iloksi ja saa tarinoida miksi juuri se kappale merkitsee jotain itselle. En lupaa kuunnella mitään, mutta luultavasti joku kyllä kuuntelee.

23

508

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kai tajuat. Että kukaan ei uskalla kunnioituksesta vastata tähän mitään. No, minä nyt rikon tämän hiljaisuuden parhaimman kirjoituksen jälkeen täällä pitkiin aikoihin. En ihan täysin niinkään mieti noita lyriikoita, mutta väsynyt siihen toistojen toistoon. Siksi tullut kuunneltua viime aikoina. Ihminen, on kuitenkin mielestäni parhaimmillaan voidessaan sekä unohtaa jonkin uuden keskelle itsenä samalla säilyttäen kuitenkin kunnioittaen menneen. Siksi tämä biisi. https://youtu.be/OUsqBL1vDwU?feature=shared

      • Tokko nyt sentäs, ei tuo niin kunnioitusta herättävä teos ollut. Ja muutenkaan mua ei taida kunnioittaa kuin omat kissat, minkä voi todentaa siitä, että tarpeet tehdään hiekkalaatikkoon, ei esimerkiksi tyynylle jne. Tai no, kieltämättä töissäkin kollegat kyllä tekee tarpeensa oikeaan paikkaan, eivät työpisteelleni, joten... 😁

        En oikein tiedä miksi tai miten, mutta oman elämän "uudellensyntymän" hetket ovat aina osuneet luontoon, jonkin ison muutoksen jälkeen tai juuri sitä edeltäen. Mutta aina luontoon, niihin pieniin hetkiin kun tuntee syvää tyytyväisyyttä "vain" siitä luonnosta ympärillään, näkee sen kaiken kauneuden jonka keskellä on eikä mieti muita asioita, hyvin lyhyt hetki jolloin mieli on vain siinä hetkessä, on täysin läsnä ne muutamat henkäykset.

        Laitoin biisin talteen, kuuntelen sen, mutta vasta viikonloppuna. Kiitos.


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tokko nyt sentäs, ei tuo niin kunnioitusta herättävä teos ollut. Ja muutenkaan mua ei taida kunnioittaa kuin omat kissat, minkä voi todentaa siitä, että tarpeet tehdään hiekkalaatikkoon, ei esimerkiksi tyynylle jne. Tai no, kieltämättä töissäkin kollegat kyllä tekee tarpeensa oikeaan paikkaan, eivät työpisteelleni, joten... 😁

        En oikein tiedä miksi tai miten, mutta oman elämän "uudellensyntymän" hetket ovat aina osuneet luontoon, jonkin ison muutoksen jälkeen tai juuri sitä edeltäen. Mutta aina luontoon, niihin pieniin hetkiin kun tuntee syvää tyytyväisyyttä "vain" siitä luonnosta ympärillään, näkee sen kaiken kauneuden jonka keskellä on eikä mieti muita asioita, hyvin lyhyt hetki jolloin mieli on vain siinä hetkessä, on täysin läsnä ne muutamat henkäykset.

        Laitoin biisin talteen, kuuntelen sen, mutta vasta viikonloppuna. Kiitos.

        No joo... Sana valinnat oli ehkä vähän hakusessa. Ja perusmeiningeillähän jokainen toivoo itseensä suhtauduttavan tuon kunnioituksen ja muun suhteen...Mutta oli pysäyttävän hyvin kirjoitettu ja sai lukemaan muutamaan otteeseen uudelleenkin. Harva osaa kuvata jotakin tuollaista. Sain jotain kiinni, mitä vastaavaa kokenut itse, mutta niiden kokemusten avaaminen sanallisesti kuvaamalla olisi ihan hepreaa itselle.


      • Anonyymi kirjoitti:

        No joo... Sana valinnat oli ehkä vähän hakusessa. Ja perusmeiningeillähän jokainen toivoo itseensä suhtauduttavan tuon kunnioituksen ja muun suhteen...Mutta oli pysäyttävän hyvin kirjoitettu ja sai lukemaan muutamaan otteeseen uudelleenkin. Harva osaa kuvata jotakin tuollaista. Sain jotain kiinni, mitä vastaavaa kokenut itse, mutta niiden kokemusten avaaminen sanallisesti kuvaamalla olisi ihan hepreaa itselle.

        Kiitos.
        Olihan tuo kirjoituksenikin aika hepreaa, tarvitsee olla kokenut jotain vastaavanlaista että siitä saa kiinni. Ja onhan siitä tarinasta se pidempikin versio, mutta sitä lukiessa nukahtaa ellei ole itse istunut jäisen järven yksittäisen saaren rantakivillä, kevätauringon paahteessa huomaamassa, että hitto kuinka kaunista elämä on kun siitä ei yritä tehdä yhtään sen enempää millään tavalla, kunhan vain nyt suostuu kellumaan siinä kokemuksessa ne sekunnit minkä se kokemus kestää.


    • Olen kokenut tämän biisin sanat kauan hyvin henkilökohtaisesti ja erityisesti se kolahtaa naisvokalistin esittämänä. - Postmodern Jukeboxin olen löytänyt vasta muutama vuosi (vajaa 10 v.) sitten ja pidän heidän tavastaan käsitellä tällaisia klassikoita.

      https://youtu.be/m3lF2qEA2cw?si=V_VqsIXPvsJfUIHY

      • Tietyillä tavoilla minäkin. En oikein sovi muottiin, mutta olisi kiva tulla nähdyksi. Omana itsenään. Toisaalta olen oppinut toisenlaiseen rooliin eikä näkyminen ole tarpeen. Ei ehkä ikinä ollutkaan.

        Laitoin talteen, kuuntelen myöhemmin. Itselle uusi tuttavuus, joten kiva kuulla versionsa. Tack 😁


      • Anonyymi
        randombypasser kirjoitti:

        Tietyillä tavoilla minäkin. En oikein sovi muottiin, mutta olisi kiva tulla nähdyksi. Omana itsenään. Toisaalta olen oppinut toisenlaiseen rooliin eikä näkyminen ole tarpeen. Ei ehkä ikinä ollutkaan.

        Laitoin talteen, kuuntelen myöhemmin. Itselle uusi tuttavuus, joten kiva kuulla versionsa. Tack 😁

        Niin kauan kuin itse vedät omaa rooliasi, ei kukaan voi nähdä sinua täysin itsenäsi. Niin kauan kun vedät roolia, tuskin edes itse näet pintasi alle.

        Sinulla on luultavasti ympärilläsi ihmisiä, jotka olisivat valmiita hyväksymään se oikean aidon ihmisen, et vain halua itse päästää irti nykyisestä.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Niin kauan kuin itse vedät omaa rooliasi, ei kukaan voi nähdä sinua täysin itsenäsi. Niin kauan kun vedät roolia, tuskin edes itse näet pintasi alle.

        Sinulla on luultavasti ympärilläsi ihmisiä, jotka olisivat valmiita hyväksymään se oikean aidon ihmisen, et vain halua itse päästää irti nykyisestä.

        No tosta mä olen aika voimakkaasti eri mieltä, en muuten, mutta siten, että yhtään 100% ajastaan täydellisen aitoa ihmistä en ole kohdannut, enkä tule ikinä kohtaamaankaan, luultavasti ei kukaan tule. Kaikilla lipsuu roolien taaksen kaiken aikaa, täysin tilanteesta ja kohtaamisesta riippuen. No ehkä tuhannen päissään tai totaalisen kamoissa joku voi joskus ollakin erittäin aito oma itsensä.

        En tiedä, koska se ei ole asia joka minua pätkääkään kiinnostaisi. Saa hyväksyä tai olla hyväksymättä, sillä ei ole merkitystä ja lopputulos selviää kyllä omia aikojaan, joten en uhraa sille ajatustakaan.


    • Joku herkkä sielu oli kommentoinut seuraavaa ja modetus poisti sen:
      Nyt se ”herkkä” ukko ottaa päänsä pois per*eestä. Niin. Myös meillä naisilla on tunteet! Suosittelen sulle harrastuksen vaihtoa. https://youtu.be/H36v9eSbF3o?si=eFavHNx3tBrTq2Xw

      Toi mopoilu ei ole mulle sopiva harrastus, sitä asiaa taannoin puitiin Dissen kanssa. Biisi on hyvä, vanha tuttu, oikein toimiva 👍

    • Löysin yhden uuden helmen🤗 Näistä mä tykkään. Vaikka oloni ei ole nyt mitenkään energisin. Niin näistä saan energiaa elämään. Oma harrastukseni on siis musiikin kuuntelu.

      Scooter -Let’s do it again.

      https://youtu.be/n4znozypdGE?si=LPasT189xLukbO71

      Valoa sun viikkoos🤗

      • Toisinaan niitä löytyy, ne on kivoja ylläreitä. Toki jossain mielessä fiiliksistäkin riippuvia juttuja, mutta löytyy. Mun harrastukseni on tylsän viettäminen 😂

        Kiitos, kuin myös 😊


      • randombypasser kirjoitti:

        Toisinaan niitä löytyy, ne on kivoja ylläreitä. Toki jossain mielessä fiiliksistäkin riippuvia juttuja, mutta löytyy. Mun harrastukseni on tylsän viettäminen 😂

        Kiitos, kuin myös 😊

        Sä oot kyllä hassu. Sinä ja sun tylsyyden harrastaminen😂 Eikai sulla nyt aina oo tylsää😉

        Kiitos🤗


      • Haaveilija39 kirjoitti:

        Sä oot kyllä hassu. Sinä ja sun tylsyyden harrastaminen😂 Eikai sulla nyt aina oo tylsää😉

        Kiitos🤗

        No mä olen aika monta kuukautta harrastanut tylsyyttä. Tosin en koe sitä niinkään tylsyytenä, mutta jos kattelisi läheltä, niin varmaan olisi jo kuollut tylsyyteen. Tai siis sen katselemiseen. Aikansa kutakin, nyt on tämmöinen aika 😁


      • randombypasser kirjoitti:

        No mä olen aika monta kuukautta harrastanut tylsyyttä. Tosin en koe sitä niinkään tylsyytenä, mutta jos kattelisi läheltä, niin varmaan olisi jo kuollut tylsyyteen. Tai siis sen katselemiseen. Aikansa kutakin, nyt on tämmöinen aika 😁

        Kävin hyvän keskustelun nuorimmaisen kanssa. .,

        Äiti olet rakas, isoin isoveli ei ollut sillä hetkellä😅 toinen veli oli. Nalle puh pehmolelukin on rakas. En edes tiedä mistä sinä nyt tulit mieleen mutta Pääsit siis nuorimmaisen rakkaus listalle😍😅 ❤️

        Kuuntelitko viikonloppuna musaa? Ja jos niin mitä?


    • Hieno kuvaus.
      Pilkintää harrastavana voin samaistua ympäristöön mutta itselleni tuollaiset tunteet ovat pinnassa lähinnä hillasuolla. Itsellä ei ole mitään musiikkia mukana vaan saatan istahtaa jollekin mättäälle, ottaa saappaat pois ja iskeä kintut suon silmäkkeeseen tai turpeeseen. Mitään jälkiä siellä ei näy paitsi porojen käyttämät polut.
      Siinä tulee ihmeteltyä elettyä elämää mutta ennenkaikkea on poissa vaatimusten oravanpyörästä. Siellä kukaan ei kerro millainen ihminen, mies,isä,paikallispoliitikko tai metallimies minun pitää olla tai millainen on epäsuotavaa tai jopa toksista. Tuolla vain olet sillä luontoa kiinostaa vain se oletko hengissä ja oletko lisääntynyt. Sitä ei kiinnosta ammattiosaamiset tai edes mitä tunnet, luonnolle on ihan sama oletko onnellinen tai onneton: se on sille toisarvoista. Vapauttava tunne.

      En laita mitään kappaletta sillä samalla kun hukkasin yksinäisyyden tunteeni olen ollut ilman musiikkia. Töissä tai kotona on radiot ja soittimet kiinni ja hiljaisuus on vähän kuin oletusarvo. Ennen kun oli yksinäinen olo niin soittolistat pyöri ja radio pauhasi. Jännä muutos.

      Itsellä alkoi talviloma joka tarkoittaa vapaapäivien kanssa sitä että olen kaksi viikkoa pois töistä. Tulee kyllä tauko tarpeeseen ja vaikka sukuloimassa käynkin pitää varata myös hiljaisia ja rauhoittavia hetkiä myös itselle.

      • Kiitos 😊

        Tajunnanvirtaa aiemmista tapahtumista, oli sen verran sykähdyttävät muutaman tuntia, että on syöpynyt jonnekin ja jaksaa edelleen ihmetyttää, ilostuttaa, herkistääkin.

        Se on tuon luonnon kanssa, että sen hetken kun siellä muistaa antaa itsensä olla alaston, antautua vain olemiselle, niin se kyllä nielaisee kokonaisena ja sitten nykyihminen kokee jotain hyvin erityistä. Ei ehkä joka kerralla, mutta toisinaan varmastikin. Käytännössä kaikki mun katarsis-kokemukset ovat tapahtuneet luonnossa, luonnon ehdoilla, mutta vain kun olen antautunut sille hetkelle.

        Itsellä on pitkälti samoin ollut jo jonkun vuotta, hiljaisuus on paras soundi mitä maailmasta löytyy. Toki toisinaan kuuntelen musiikkia yhden illan intohimoisesti ja sitten mennään taas viikkoja hiljaisuudessa. Tai luonnon hiljaisuudessa, mikä ei ole hiljaista, mutta ihmiselle auraalisesti silti täysin hiljaista, tavallaan.

        Nauti lomastasi ja tosiaan muista ottaa aikaa myös vain itsellesi. Luonnollisen itsekeskeisesti 🤗👍


    • Löysin tällaisen hienon remiksin, se on Taisteluplaneetta Galactican tunnusmusiikki:
      https://m.youtube.com/watch?v=gdtsCrSwKjM

      Sarja esitettiin TV:ssä vuosina 1981-82 Suomessa, mutta muistan vielä jotkut jaksot, se oli melko vaikuttava sarja silloin. Tuo mieleen muitakin muistoja 80-luvun alusta. Tästähän tehtiin myös joku uusi sarja vielä 2000-luvulla, mutta en viitsinyt katsella sitä, se oli tylsä, vaikka oli teknisesti parempi.

    • Anonyymi

      vähän se on sillä tavoinkin että välillä pitää sotkea jotta olisi siivoamista..
      - Tahallisesti sotkee jotta olisi siivoamista.

    • Anonyymi

      telaketju ja lumiketju.... oikeasti 6-pyöräisillä ruokaroboteilla pitäiolla lumiket pyörissä jotta pääsee

    • Anonyymi

      kokeilen kun jaksan tilataj otain tuollaisella ruokarobotilla tesksi jotain... hassun näköisiä viipeltäjiä

    • Anonyymi

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      😍 K­­u­­u­­m­a­t­­­ ­t­y­­t­­­ö­­­t­­­ ­­o­­d­­­o­t­­t­­a­v­­­a­­t­­­ ­­­s­­­i­­n­­­u­­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18295560

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      💋 ­­V­­­i­t­­­t­­u­­­ ­t­­­ä­­­m­­­ä­­­ ­k­u­u­m­­­a­­­ ­­n­­­a­­r­­t­­­t­­­u­­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      97
      2783
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      104
      2360
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2140
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      16
      1924
    5. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      42
      1776
    6. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1757
    7. 132
      1744
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1716
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      130
      1491
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1304
    Aihe