Suomi24 Keskustelussa on viikonlopun aikana ollut poikkeuksellisen paljon bottien automaattiseti luomia kommentteja. Pahoittelemme tästä aiheutunutta harmia. Olemme kiristäneet Keskustelujen suojausasetuksia ja kommentointi on toistaiseksi estetty ulkomailta.

Kelan kannattaisi jakaa leipäkoneita

Anonyymi-ap

Näin jokainen pystyisi valmistamaan leipänsä itse eikä tarvittaisi enää leipäjonoja.

47

388

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei tarvitse, riittää kun taikaseinä jakaa tulonsiirtoja.

      • Anonyymi

        Taikaseinää ei voi syödä toisin kuin leipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Taikaseinää ei voi syödä toisin kuin leipää.

        Ei pelkällä leivällä mitään tee. Tarvitsee voita, savulohta, kinkkua, tomaattia, pippurijuustoa, kurkkua ym päälle jotta syömäkelpoista. Ja taikaseinästä saa maksuvälineitä joilla kyseisiä ihmeellisyyksiä saa ostettua perähikiän/rautavaaran salesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pelkällä leivällä mitään tee. Tarvitsee voita, savulohta, kinkkua, tomaattia, pippurijuustoa, kurkkua ym päälle jotta syömäkelpoista. Ja taikaseinästä saa maksuvälineitä joilla kyseisiä ihmeellisyyksiä saa ostettua perähikiän/rautavaaran salesta.

        Leivän päälle riittää pelkkä ylähuuli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leivän päälle riittää pelkkä ylähuuli.

        Ja sekin tulee olemaan haljennut jos elävässä elämässä puhut kanssaihmisille moisia typeryyksiä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leivän päälle riittää pelkkä ylähuuli.

        Euron maksaa leipä kaupassa ! No jos Marokosta asti pitää tänne tulla varastamaan ilmainen leipä niin on kyllä sen maan johtajista joku vika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euron maksaa leipä kaupassa ! No jos Marokosta asti pitää tänne tulla varastamaan ilmainen leipä niin on kyllä sen maan johtajista joku vika.

        Euron verran nousi Ukrainan operaation vuoksi leivän hinta. Ennen operaatiota leivän sai 2 eurolla, ja nyt maksaa 3 euroa. Samasta suomalaisesta leivästä kyse, jonka jauhotkin ovat kotimaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Euron maksaa leipä kaupassa ! No jos Marokosta asti pitää tänne tulla varastamaan ilmainen leipä niin on kyllä sen maan johtajista joku vika.

        Ja xtra ta k menu margariinia muutaman kymmenen senttiä.


    • Anonyymi

      Jos ei leipää osaa valmistaa ilman leipäkonetta, niin sitten ei osaa kyllä paljon muutakaan.
      Turha tilaa vievä laite.

      Tänään tein sämpylät, eilen laitoin taikinan jääkaappiin kylmä kohoamaan(enemmän makua yön yli kohottamalla).

      Huomenna taas paistan satsin pakkaseen. ..on jo kohoamassa jääkaapissa.

      Sitten vaan ruokalusikalla uunipellille leivinpaprun päälle pikku kasoja.

      voita päälle, leikettä, tomattia.

      • Anonyymi

        Minä teen leipäkoneella pitsapohjankin. Helppoa ja siistiä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen leipäkoneella pitsapohjankin. Helppoa ja siistiä.

        Minä teen leipäkoneella riisikakkuja!


      • Anonyymi

        Itsetehty sämpylä on parasta. Mutta myös pullat.Leipäkoneen voitte ostaa yhdessä kimppaan talon kerhotilaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen leipäkoneella pitsapohjankin. Helppoa ja siistiä.

        No jos leipä kone tekee roskaa niin siitä vaan . Useimmin kuitenkin Ranskan leipää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä teen leipäkoneella riisikakkuja!

        Minä teen pilkkaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos leipä kone tekee roskaa niin siitä vaan . Useimmin kuitenkin Ranskan leipää.

        Kaurahiutaleilla tuunatun leivän tuoksuun on ihana herätä aamulla.


    • Anonyymi

      Kauppojen eteen syntyisi vaan valtavan pitkiä leipäkonejonoja.

      • Anonyymi

        On se että pitää varastaa kaikki kaikilta mitään ei voi rehellisesti tehdä tavallisesti. Eikä leipää kaikki syö edes monet syö pelkkää suklaata ja hedelmiä. Toiset syö pelkkiä energiapatukoita.


    • Mä veivaan käsin.

      • Anonyymi

        Yleensä tsekkiläiset kurtisaanit hoitavat veivaamisen. Joskus suomalaiset riippuu (€)tilanteesta.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Yleensä tsekkiläiset kurtisaanit hoitavat veivaamisen. Joskus suomalaiset riippuu (€)tilanteesta.

        Näin olen nähnyt ja kuullut ja kerran tsekeissä käynytkin. Usko tai älä.


    • Itseasiassa kun omaan propellikädet ei ole tarvetta koneelle kun kädet on kuin koneet.

      Pyörivät propellina kuin hulluna joten jaksan veivata käsin. Ongelma on saatana saada oikea sitko taikinaan kun joskus menee silmämääräsesti vähän väärinkin.

    • Anonyymi

      Leipätaikinan tekoon riittää sininen muovikippo tyyliin Hard kokki

    • Anonyymi

      Parempi nauttia leipänsä vaan hiljaa itse. Tosin kunnon kirnuajia on harvassa. Siis voin.

    • Anonyymi

      KELAN tulisi sitten jakaa myös uusavuttomille
      jauhoja
      hiivaa
      kaljaa
      sätkän kärryytys tarvikkeita

      ..ei kainny kukaan itse leipää ala nysväämään kaljatta ja sätkittä kun leipää saa leipäjonosta.

      Sätkänkärryytysjonot ja kalia jonot pitäs sitten olla.

      • Anonyymi

        Leipäkone on keittiössä ja sille on lyhyt matka.


      • Anonyymi

        Enempi taidetaan nykyään jakaa tietyn summaisia nk.lahjakortteja, joilla voi ostaa elintarvikkeita, kun ei niitä leipäjonoja joka paikassa ole ja ruokalahjoitukset ovat vähentyneet,


    • Anonyymi

      Meinaatko että ihminen ei tarvi muuta kun leipää aamulla päivällä illalla. Leipää vaan vuodesta vuoteen ????

      Sinun tapi elää pelkällä leivällä ei ole muiden tapa.

      • Anonyymi

        Leipä on leipää haki sen jonosta tai koneesta.


    • Anonyymi

      Leipää voi jemmata myös pakastimeen.

      • Anonyymi

        Patongeista ei kannata jemmata kantapaloja vaan syödä tuoreena. Jos jemmaat pakkaseen niin sulattuaan tyvipalat ovat melkein korpunkuivia. Muuten patonki on pakkasystävällinen.


      • Anonyymi

        Totta. Otan itse muutaman siivun kerrallaan sulamaan tai sitten paahdan pari siivua leivänpaahtimessa ja syön ne kahvia juodessa.
        Joskus ollut leipäkone ja aikansa oli ihan kiva tehdä leipää itse, siihenkin kyllästyi ja veihän se aikaakin, kun se leipä valmistui.


    • Anonyymi

      Syhteerillä on vaan yksi tarkistuskone ja sekin toimii kortilla vielä vanhalla sapluunalla. On taas se aika vuodesta, jolloin syhteeristö luulee omistavansa koko värkin.

    • Anonyymi

      Oletetaan älyvapaa idea toteutuisi ja tulonsiirtolaiset alkaisivat kyhäämään leivät itse ja lopettavat marketeista ostamisen. Tästä seuraisi leipä kallistuisi hemmetisti sitä ostaville koska kate ei saa tippua vaan vähemmistö sitten maksaa enemmän.

    • Anonyymi

      Eihän leivän tekemiseen mitään erikseen leipäkonetta tarvi kun ihan käsin onnistuu.Sämpylöitä itse viimeksi tein.Kyllähän leivällä kilohintaa on kaupassa.

      • Anonyymi

        On vaan tosi paljon kätevämpi tehdä leipäkoneella, kun sen voi vielä ajastaa valmistamaan leipä aamuksi. Ei tarvitse kuin heitellä aineksiet vuokaan ja laittaa kuivahiiva asemiin.

        Ei tule lainkaan mitään sotkua ja siivottavaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaan tosi paljon kätevämpi tehdä leipäkoneella, kun sen voi vielä ajastaa valmistamaan leipä aamuksi. Ei tarvitse kuin heitellä aineksiet vuokaan ja laittaa kuivahiiva asemiin.

        Ei tule lainkaan mitään sotkua ja siivottavaa.

        Leipäkoneessa maksaa sähkö ja valmistusaineet, joten leipäjonosta saa ilmaiseksi. Miksi maksaa kun ruokaa saa ilmaiseksi.

        Me haetaan ruokajonosta joka viikko kolme kassillista ilmaista ruokaa, ja paljon on muutakin kuin leipää, leipää on mustaa ja vaaleeta ja sitten on vaikka mitä. Munia, jugurttia, rahkaa, hedelmiä, mehua, maitoa, ,,, hullua jättää hakematta, ettei mene roskiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On vaan tosi paljon kätevämpi tehdä leipäkoneella, kun sen voi vielä ajastaa valmistamaan leipä aamuksi. Ei tarvitse kuin heitellä aineksiet vuokaan ja laittaa kuivahiiva asemiin.

        Ei tule lainkaan mitään sotkua ja siivottavaa.

        On se kyllä kätevä pakko myöntää. . En tarvitse Kelakonetta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Leipäkoneessa maksaa sähkö ja valmistusaineet, joten leipäjonosta saa ilmaiseksi. Miksi maksaa kun ruokaa saa ilmaiseksi.

        Me haetaan ruokajonosta joka viikko kolme kassillista ilmaista ruokaa, ja paljon on muutakin kuin leipää, leipää on mustaa ja vaaleeta ja sitten on vaikka mitä. Munia, jugurttia, rahkaa, hedelmiä, mehua, maitoa, ,,, hullua jättää hakematta, ettei mene roskiin.

        En minä jaksa aamulla ennen heräämistä lähteä taksilla leipäjonoon hakemaan vanhaa leipää. Leipäkone valmistaa tuoreen leivän alle 30 metrin päästä punkasta. Toki olen laiska ihminen, ja sen vuoksi varmaan myös sosiaalituella elävä.


    • Anonyymi

      Mullapa on juomakone!pontikkapannu!leivän ostan kaupasta.

    • Anonyymi

      Leipää voi vaivata käsin.

      • Anonyymi

        Työlästä. Lisäksi kädet saastuvat.


    • Anonyymi

      Jos leipäkoneita jaettaisiin niin köyhällä ei olis varaa ostaa jauhoja.

      • Anonyymi

        Ja vaikka olisi, ihan turhaa vaivannäköä koska nälkäjonosta saa limput helpolla.


      • Anonyymi

        Jauhoja saa jäsenhintaan liittymällä Jauhojengiin.


    • Anonyymi

      Ei tosi köyhä itse mitään tee mikä hänelle hyödyksi on.

    • Anonyymi

      Jos kela maksaa myös sähkölaskun sitten, poljettava leipäkonekaan ei ole kovin hyödyllinen koska elimistö kuluttaisi heti 200euron edestä proteiinia sellaisen pyörittäminen..

    • Anonyymi

      Ei toi ole mikään ratkaisu. Parempi olis antaa jokaiselle oma pankkiautomaatti. Sieltä vois tarvittaessa nostaa kaikenlaisia asumis ja muita tukia. Ei tarvitsis valtion ja kunnan aina olla tukemassa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      70
      2307
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      101
      2103
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      78
      1718
    4. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1526
    5. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      41
      1520
    6. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      10
      1437
    7. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      31
      1409
    8. 52
      1288
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      64
      1226
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      30
      1209
    Aihe