Mä tein ..hmm kaalikeittoa punajuurella porkkanaisilla jauhenlihalla sekä soijarouheella. No on siinä muutakin. Tajusin onnekseni tehdä viisi annosta pakastimeen mutta vähän jäi pohjalle. Nyt vaan en muista koska se jäi tai koska tarkalleen sen keiton tein??? Uskalalnko syödä?Olen ryypännyt aika hillitysti tietyillä hienouksilla (kirkas) mutta en ole kyllä syönytkään paljoa. Näinkin vOI elää oluen halvan ronkelon voimalla. Ei se terveellistä kyllä ole. Mutta ne annokset siellä pakkasessa on kyllä odottamassa kun ruoka edukas alkaa jälleen maistuu. Lidlin mehu laimennettuna 3litraa makoisaa juomaa. vähän 90 sentil lidlin vissyy kolaa maustekurkkusia potua voita kermaa ja sipulaa. En voi ymmärtää jos joku ajattelee näille tulevan hirveästi hintaa???
riisikakku vai kriisikakku?
11
353
Vastaukset
- Anonyymi
Mitä riisikakkuihin tulee, niin niitä voi kokeilla monila eri lisukkeilla. Mutta aloitetaan itse baassiksesta, eli riisikakusta ja sen valinnasta. Vanha sanonta riisikakku valkoisena pitää paikkaansa tänäkin päivänä. Eli aluksi kannattaa valita valkoinen riisikakku. Ja sitten kokemuksen karttuessa kokeilla lisukkeellisia kakkuja, kuten merisuolariisilakakkua jne.
Seuraavaksi valitaan ravintorasva, eli riisikakun ykköskerros, jolla se voidellaan. Monet perusriisikakut soveltuvat sekä normaalille voille, suolaiselle voille, mariinituotteille ja margariinille. Myös maustelevitteet ovat mahdollisia, samoin kuin sulatejuustot jne. Kun ammattitaito ja varmuus asiassa vahvistuu voidaan käyttää jopa erilaisia maustetahnoja tuubeista jne.
Seuraavaksi käsittelemme hieman riisikakun päällisiä. Klassikkoja niistä ovat halvat kinkkusiibaleet, juustot jne. Jotka soveltuvatkin hyvin riisikakkujen maailmassa aloittelevien tarpeisiin. Myös muita mahdollisuuksia on.
Ajan säästämiseksi käsittelemme lisukkeiden ja kasvisten osaston yhdessä
Hyviä lisukkeita riisikakuille ovat suola ja maustekurkut, sekä oliivi viipaleet. Kasvikunnasta voi valita tuorekukurkun riisikakulle.
Exsta osastosta voimme tuoda aloittelevan riisikakkuilijan käyttöön esim. marmeladi ja hillo vinkin. Marmeladi laitetaan riisikakun päälle au naturell samoin kuin hillo. Ja niiden päälle ei laiteta enää mitään muuta. Marmeladeista appelsiini on se ykkönen, mitä kannattaa suosia. Ja hilloista mustikka on se juttu, jolla riisikakkuharrastus kannattaa aloittaa.
Ja kuten jo kirjoitit, voidaan riisikakun kylkeen, siihen ihan viereen sitten kokeilla useita eri muita ateriatuotteita. Jolloin jokaisella on oma mahdollisuutensa.Riisi valkoisena on tietysti kaunis. Mutta rososena ihmisenä voisin ottaa riisini ruskeana ja tai pitkäjyväisenä. Enkä niistäkään kakkuja tekisi. Johtuen omista mieltymyksistäni.
Valkoista riisiä oon ostanut orientaalikaupasta kun kelloa kilauttamalla nätti nainen on tullut myymään riisiä ja muita orientaali elintarvikkeita. Suosittelen hyvin kovasti. Jopa taatusti. Siinä köyhäkin pääsee itämaiseen tunnelmaan ja hyviin elintarvikkeisiin ehkä jopati suht halvalla.
Risotto riisiä mulla tai tuota ns puuroriisiä ON. mutta niistä ajattelin jo viime jouluksi veivata kriisipiirakkaa. Propellikäsilläni. Nooo valitettavasti jäi tekemättä. Tarjoilut olivat hyvät isoissa ja pienissä jouluissa siitäkin huolimatta. Mutta eipä näkyny riisikakkuja kyllä.
Ei niissä mitään vikaa ...olen niitä joskus syönyt enkä ole menny kriissiin. Huru-ukot veivaat kaikenlaista apetta johon luulisi köyhälläkin olevan varaa kunhan vaan opiskellee ja ottaa asiasta selkoa. Jopa ministerinleikettä. Täytyykin katsoa pätkä.- Anonyymi
P.ervokki kirjoitti:
Riisi valkoisena on tietysti kaunis. Mutta rososena ihmisenä voisin ottaa riisini ruskeana ja tai pitkäjyväisenä. Enkä niistäkään kakkuja tekisi. Johtuen omista mieltymyksistäni.
Valkoista riisiä oon ostanut orientaalikaupasta kun kelloa kilauttamalla nätti nainen on tullut myymään riisiä ja muita orientaali elintarvikkeita. Suosittelen hyvin kovasti. Jopa taatusti. Siinä köyhäkin pääsee itämaiseen tunnelmaan ja hyviin elintarvikkeisiin ehkä jopati suht halvalla.
Risotto riisiä mulla tai tuota ns puuroriisiä ON. mutta niistä ajattelin jo viime jouluksi veivata kriisipiirakkaa. Propellikäsilläni. Nooo valitettavasti jäi tekemättä. Tarjoilut olivat hyvät isoissa ja pienissä jouluissa siitäkin huolimatta. Mutta eipä näkyny riisikakkuja kyllä.
Ei niissä mitään vikaa ...olen niitä joskus syönyt enkä ole menny kriissiin. Huru-ukot veivaat kaikenlaista apetta johon luulisi köyhälläkin olevan varaa kunhan vaan opiskellee ja ottaa asiasta selkoa. Jopa ministerinleikettä. Täytyykin katsoa pätkä.Riisipuuro on jees. Sen voi jättää hautumaan tai valmistaa sen höyrykeittimessä. Aikaa riisipuuro syö paljon, mutta mm. runsaan voisilmän ja kanelisokurin kanssa riisipuuro maittaa.
Riisejä on niin monenlaatuisia, itse törmäsin kerran sellaiseen puolikaaren muotoiseen riisiin ja se oli makoisaa. Jasminoitu riisi on myös hyvää.
Riisikakkuja kannattaa kokeilla mm. aiemmin mainitulla marmeladilla. Joskus voi olla mahdollista, että on marmeladin kanssa tekemisissä. Se voi virkistää mieltä. Marmeladi appelsiinin kuorensuikaleilla on myös mucho bueno. Anonyymi kirjoitti:
Riisipuuro on jees. Sen voi jättää hautumaan tai valmistaa sen höyrykeittimessä. Aikaa riisipuuro syö paljon, mutta mm. runsaan voisilmän ja kanelisokurin kanssa riisipuuro maittaa.
Riisejä on niin monenlaatuisia, itse törmäsin kerran sellaiseen puolikaaren muotoiseen riisiin ja se oli makoisaa. Jasminoitu riisi on myös hyvää.
Riisikakkuja kannattaa kokeilla mm. aiemmin mainitulla marmeladilla. Joskus voi olla mahdollista, että on marmeladin kanssa tekemisissä. Se voi virkistää mieltä. Marmeladi appelsiinin kuorensuikaleilla on myös mucho bueno.Kerran kolkyt vuotta sitten tai kauemmin joskus??????? koulussa joulun juhlissa riisipuurossani oli joku manteli joka meinas jäädä kurkkuun. Ja vielä sanottiin sinä onnekas ..kriisipuurossani on manteli. Krääähhh!En ole allerginen mutta se tukehtumisen tunne ei oo kiva.
Olen kuullut että riisipuuroriisiä.. voisi käyttää risotossakin? En ole kokeillut no enkä hirveästi nyt juuri risotoita tehnyt. MUTTA PISTetäänPÄHÄN KORVAN TAAKSE.
Puolikaaririisi on ehkä pitkäinen jyväriisi? Enemmän ravintoa. Niinkuin ruskeassakin riisissä. Ellei sitä ole värjätty? Kun on noita ruoka-ainiketarvikkeita ja niitäkin väärennetään. Voikohan luottaa enää mihinkään?
Maketa soppii hapanimelään..ja sokeri tasottaa suolasuutta puolin ja toisin. Suolaa jälkitarvikkeisiin..sopivasti ja toisinpäin.
- Anonyymi
Suomalainen vierastaa riisikakkuja, joten ostin tänään tusinan verran niitä
voisilmäpullia , mitkä voi sitten nautiskella ja kahvin, sokerin ja maidon kera.
Voihan siihen vielä lisäksi ostaa Rainbow-tuotemerkin pipareitakin tai jopa
sellaisia pieniä Fasupaloja. Jos nimittäin halua oikein herkutella.- Anonyymi
Piparkakut ovat osa kakkumaailmaa mihin kuuluvat myös pipar ja kermakakut. Yleensä ihminen käyttää näistä pipar ja riisikakkuja.
Eikö riisiä käytetä porkkanaloorassa? Jouluisin? En ole tehnyt. Enkä syönyt ei ole kuulunut suurin suosikkeihin. Porkkana on hyvä ja siitä tullaan voisilmiin. parantaa näköä mutta voi iho alkaa oranssiksi muuttua. Voisilmäpullat on hyviä koska olen suuri voin ystävä. Olen melko laiha kuitenkin.
Minä muuten juuri nyt juon rainbow tuotetta kun ei ole muuhun varaa.
- Anonyymi
Apinamaiset karvakorvat🙊
- Anonyymi
Jos herää aamulla varhain voi jo alkaa miettimään jokapäiväistä riisikakkua. Monipuolisena ateriankorvikkeena riisikakku antaa useita erilaisia mahdollisuuksia tuorekurkku päällisestä hapansuolakurkkuun, sipulista pikkelöitynä tuoreslaisseihin ja valkosipulihöystöön asti. Myös munakas pekoni siibusilla ja paistin herkkusienillä sopii riisikakkujen maailmaan. Juomana suositellaan jäätävän kylmää punaista maitoa tai jotain raikasta omenaista, mielellään vaikka itse kuplitettua juomaa jääpaloilla buustattuna, mutta ei kuitenkaan voimakkaan sukurisena. Myös jogurttia voi kokeilla muutaman lusikallisen verran, ehkä mansikan tai banaanin makuisista sarjoista, kun operoidaan riisikakkujen parissa.
- Anonyymi
😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋
🔞 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18297456
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
S-kauppa nosti hintoja, K-kauppa laski
Elintarvikkeiden arvonlisävero laski vuodenvaihteessa 13,5 prosenttiin. S-kauppa siirsi alennuksen suoraan katteisiin pi645860Vilma Nissinen pyytää anteeksi rasistisia lausuntojaan
Nöyrtyi kuten persut yleensäkin. On kyllä noloa tuollainen vätystely, kun ei ole miestä seisoa omien lausuntojensa takan3415677Hiihtäjä Vilma Nissisen kommentit aiheutti paniikkia
ja hernettä vedettiin nenään. Nissinen kertoi torstaina haastattelussa, kun häneltä kysyttiin, että tykkääkö hän hiihtä934721Huuto yltyy persujen piirissä Venezuelan johdosta.
Kohta kakofonia yltyy kun persut tajuavat mitä Venezuelassa tapahtui. Von den Leydenki jo kipuilee kuten persut EU:ssa y122235Ikävä uutinen uudesta Unelmia Italiassa kaudesta - Iso pettymys tv-katsojille!
Unelmia Italiassa -sarja kertoo Ellen Jokikunnaksen perheen elämästä Suomessa ja Italiassa. Nyt Ellen on kertonut tuleva182038Nyt ottaa persua pattiin: sähköauto joulukuun myydyin
🤣 prööt prööt pakoputkellaan pörisevää persua ottaa nyt saamaristi pattiin, kun paristoilla kulkeva sähköauto on noussu521942Ovatko Perussuomalaiset kommunisteja?
Toiset sanovat että ovat, toiset sanovat että eivät. Ainakin heillä on paljon sen aatteen piirteitä, koska haluavat kont431870Martina vuokraa yksiötä
Nyt on tarkka'ampujan yksiö vuokrattavana 800 e. Toivottavasti löytyy hyvä asukas.2501202Jokaisella tytöllä on supervoimansa
Millaisia ajatuksia artikkeli herättää? Mainos: Dove | ”Itsetuntoni oli ihan romuttunut” – Peppina Rosén haastaa tavan2031114Voi kauhiaa: keikkapaikat keikahtavat juopottelun puutteessa!
Vai ei tule rahaa artistille viinanmyynnin vähennyttyä. Missähän muualla kannattavuus korreloi myrkyn imemismäärän ka641061