..hommat oikein sujunu.. noh nyt kun on ryömitty olutpulloon voisin tänään kävästä terassilla ja ostoksilla ku tuota rahaa taas riittää..
vaihto ehtona on että mäkin alan panemaan..
olutta tai sahtia.. tähän asti oon vaan hommaillu kiljuu, kotiviinii.. mutta olutta tekis mieli panna.. ja kovasti.. kun on nuo vehkeet kunnossa ja yleensäkin on... ne vehkeet olemassa.. panemista varten..
ei taaskaan
12
416
Vastaukset
- kippari
se kiva nappailla sit omaa kaljaa kun sitä on kunnon sammio eikä lopu heti lähtöön;=))Mäkin aikoinaan laitoin kaljaa ja kyllä se ainakin päähän meni paremmin kuin kaupan kepargi:=)))
..on ollut liian harvoin käytössä.. sit kun karviaiset kypsyy voisin valmistaa karviaisviiniä.. pervokin finest.. mut kiljuu en ala kyllä valmistaa enää ikinä.. en edes teinivuosien muistoksi..
- AMR-52
tääl haukuttiin sahti huonoksi juomaksi..(((
mitähän kiljuu lieneet maistaneet,ei ainakaan
sahtii. hyvin tehty sahti on parempaa kuin keppana. pikakäytetyt juomat hyviä ummetuslääkkeitä...))
Itä-Hämees osataan tehdä sahtia,jopa Sysmän viinakaupasta,aiemmin ainakin,sai maksulapun,jolla voi valmistajalta noutaa sahdin. - kippari
pervokki kirjoitti:
..on ollut liian harvoin käytössä.. sit kun karviaiset kypsyy voisin valmistaa karviaisviiniä.. pervokin finest.. mut kiljuu en ala kyllä valmistaa enää ikinä.. en edes teinivuosien muistoksi..
tulisi varmaan hyvää juomaa kun marjoista sen tekisi:=)Mulla on sama kauheet muistot kun keiteltiin pontikkaa aikoinaan niin sellaista mykkyä et varmaan en pysyisi nykyään edes haistamaan sitä kamaa jäi pikkusen huono muisto nuoruudesta:=))
- kippari
AMR-52 kirjoitti:
tääl haukuttiin sahti huonoksi juomaksi..(((
mitähän kiljuu lieneet maistaneet,ei ainakaan
sahtii. hyvin tehty sahti on parempaa kuin keppana. pikakäytetyt juomat hyviä ummetuslääkkeitä...))
Itä-Hämees osataan tehdä sahtia,jopa Sysmän viinakaupasta,aiemmin ainakin,sai maksulapun,jolla voi valmistajalta noutaa sahdin.kunnon sahti ihan hyvää juomaa on ja muistan ton sama et jossain oliko sit sysmässä sai sitä viinakaupasta:=))
kippari kirjoitti:
tulisi varmaan hyvää juomaa kun marjoista sen tekisi:=)Mulla on sama kauheet muistot kun keiteltiin pontikkaa aikoinaan niin sellaista mykkyä et varmaan en pysyisi nykyään edes haistamaan sitä kamaa jäi pikkusen huono muisto nuoruudesta:=))
..ei oo hirveesti tullu juotua.. mitä nyt hiukka maistettuu.. kyllä mä kannatan ihan alkon viinoja tai pirtuu.. tosin pirtukin on hiukan puisevan makuista..
- AMR-52
kippari kirjoitti:
kunnon sahti ihan hyvää juomaa on ja muistan ton sama et jossain oliko sit sysmässä sai sitä viinakaupasta:=))
..työläs valmistaa,koko päivä siinä menee.
yhdest mallassäkistä saa n.40l hyvää sahtia.
oikaiskaa viisaammat,jos sontaa suollan,mut
suurinpiirtein oon perillä sahin valmistuksesta.
kunnon sahti pitää käydä parisen viikkoo sopivis olosuhteis. eli,kerrostalos ei sahin
teosta tuu mittään.oltava siihen tarkoitukseen
sopivat paikat. - kippari
pervokki kirjoitti:
..ei oo hirveesti tullu juotua.. mitä nyt hiukka maistettuu.. kyllä mä kannatan ihan alkon viinoja tai pirtuu.. tosin pirtukin on hiukan puisevan makuista..
sitä kaikkia myrkkyjä maisteltua aikoinaan:=))Mut kyllä se alkon kama parasta on jos meinaa pysyy hengissä eikä menettää näköö:=)
- kippari
AMR-52 kirjoitti:
..työläs valmistaa,koko päivä siinä menee.
yhdest mallassäkistä saa n.40l hyvää sahtia.
oikaiskaa viisaammat,jos sontaa suollan,mut
suurinpiirtein oon perillä sahin valmistuksesta.
kunnon sahti pitää käydä parisen viikkoo sopivis olosuhteis. eli,kerrostalos ei sahin
teosta tuu mittään.oltava siihen tarkoitukseen
sopivat paikat.siinä olla ammattimies niinkuin monessa muussakin hommassa:=)
- perskuti
Alan miehet kehuu, että väriviinoista parasta olisi... sinoli!:=))
.. kyllä kyllä.. onneks tuollaiset "väriviinat" eivät ole makuuni..
kaikkee ne alan miehet kittaakin..
- .......
Pervokki ihan selevästi oli alussa panemassa olutta ja sahtia, kun sillä on vehkeet ja viel kunnossa, en kyllä tiedä miten niitä voi panna!? Muut rupee heittää juttuu jostain juomien valmistuksista...? Mitenkä muuten olutpulloon mahtuu ryömimään!?
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1251278
Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait89924- 95922
Nostetaanpas kissa pöydälle: Onko Kuhmossa työpaikkakiusaamista?
Kuka uskaltaa puhua? Vai uskaltaako kukaan? Naisvaltaisella alalla on kuulemma Kuhmossa ruma tilanne. Mitä aikuiset ede24869Tuleeko Martinasta rouva Muhis
Saako vihdoinkin ne haaveilemansa prinsessa häät Hajjin entinen Muhammad kanssa, 😂 yhteistä heillä on se, että molemmat289766- 95748
- 34648
- 109646
Oletko miettinyt sitä
Että jos meidän persoonat ei sovi yhtään yhteen ;) No onneksi kumpikin on fiksu eikä halua toiselle mitään pahaa.50581Eipä oo näkyny montakkasn etelänvetelää vielä kylällä.
Liekkö tuo pensanhinta vetelille liian kallista, kun ovat jeäneet kesäksi kottiinsa vetelehtimmään. Pärjätään iliman vet131568
