Olen täysin laulutaidoton.
Koulussa sain aina laulusta nelosen todistukseen.
Mieleni tekee kuitenkin laulaa. Päästä esiintymään suurelle yleisölle.
Voisinko päästä kuoroon laulamaan?
Olisi tietysti mukava olla joskus kuoron johtajana.
Sanotaan, että äänellään se lintukin laulaa
eikä sitäkään kukaan kiellä.
Miksi siin en minäkin?
Halaisin laulaa kuin lintunen
20
2595
Vastaukset
- laulaja
Jos voisin laulaa kuin lintu voi,jos sois mun äänein kun leivon soi,niin kullallein minä laulaisin,ja murheet mielestä poistaisin.
Vaan en voi laulaa kuin lintu voi,ei soi mun äänein kuin leivon soi,ja en voi lentää halk´ ilmojen,ei tieni johtaa voi onnehen.- utelen vainen
Oletko itse mentori-y kun äänesi kuulostaa aivan kuin iskelmässä jossa "sydämet lyövät samaan tahtiin."
Eikös meillä ole x ja y-kromosomeja?
- Otontytär
Kuuntelin ihan muutama päivä sitten radiosta juttua laulutaidosta/-taidottomuudesta, jota joku oli kokeellisesti tutkinut. Hän väitti lähes kaikkien ns. laulutaidottomina itseään pitäneiden oppineen laulamaan. Siis laulutunneille vaan ja sitten kuoroon laulamaan:))) !
P.S. Koska kansalaisopistot eivät taida kesällä opettaa, voisit kuunnella levyjä ja laulella mukana, jolloin (jos kuulemani väitös pitää paikkansa) varmaan jo orientoidut tuleviin opintoihisi. Kerrothan miten opinnot sujuvat!- Ajomies
Luulen, että viikonloppuna saan kuulla jopa tunnettuja oopperalaulajia ihan livenä pienen pienessä saaressa, pienen pienessä piirissä.
Siihen saattaa yhtyä jopa
- Pikkulinturiemuissaan,
laulelevi onneaan.
Ei se tiedä ruoastaan,
laulaa sentään vaan.
Herättyyään oksallaan,
alka kohta laulella...
Kenen sanat mahtoivat olla tuossa tutussa laulussa. Olen aina kuitenkin pitänyt siitä. - jenkaten
Ajomies kirjoitti:
Luulen, että viikonloppuna saan kuulla jopa tunnettuja oopperalaulajia ihan livenä pienen pienessä saaressa, pienen pienessä piirissä.
Siihen saattaa yhtyä jopa
- Pikkulinturiemuissaan,
laulelevi onneaan.
Ei se tiedä ruoastaan,
laulaa sentään vaan.
Herättyyään oksallaan,
alka kohta laulella...
Kenen sanat mahtoivat olla tuossa tutussa laulussa. Olen aina kuitenkin pitänyt siitä.Hienoa,tämä laulu on äänitetty on todella kaunis kevät laulu.Valitettavasti sanoittaja ja säveltäjä ovat tuntemattomia.Eli merkinnällä Trad.Kansanlaulu.
- leivonen
Mene karaokeen, siellä voi laulaa sydämensä halusta.
Itsekin laulan vain karaokea jossain missä kukaan ei tunne minua, esim. ulkomailla.
Yritin laulaa lapsilleni kun olivat pieniä ,mutta sanoivat ,että ole äiti hiljaa että he saavat nukkua.
Mutta jos todella haluat laulaa niin eläkeläisten kuoroon kyllä pääsee vaikka ei osaisikaan kunnolla.- Ajomies
Niinpä niin. Muistot tulee mieleen.
Siitä vaan laulamaan:
- Oi katsohan lintua oksalla puun....
Kovin mielelläni kesäaamuna kuuntelen puiston tai metsikön lintujen laulantaa. Saman lajin linnut laulavat hyvin samalla tavalla yhteisellä kielellä, mahtaako niillä olla kielivaikeuksia tai eri murrealueita ?
- eltk
Olin ystäväni kanssa Joulukuussa kuuntelemassa ja laulamassa kauneimmat Joululaulut. Kirkko oli täys, en tiennyt hänen laulu ääntään, Voi herran jestas kun hän alkoi laulaa, minä katsoin häntä, hän lauloi kovalla äänellä aivan nuotin vierestä. Voi tavaton, häpesin niin valtavasti. Kysyin kun kävelimme kotiin mitä koulussa oli laulu äänesi, hän vastasi 4 ja lisäsi jokainen laulaa äänellään, Että tällainen kokemus.
- MUMMELI1
Eihän nyt sentään Leivonen eläkeläisten kuoroonkaan pääse ihan laulutaidoton,vaikka koe laulua ei olisikaan,niissä on yleensä hyviä laulajia.
Minulla meni myöskin kauniit joululaulut kerran vähän pilalle kun takana lauloi kovalla äänellä laulaja aivan penkin alle. Näissä yleisötilaisuuksissa se on vaan kestettävä,sillä tälläkin laulajalla oli kova halu laulaa ja jos itse ei huomaa laulaa vaikka vähän hiljemmin ei voi mitään.
Karaoketkin ovat kyllä joskus myös kärsimystä kuunnella ,vaan ne kun ovat ohjattua toimintaa yleensä vetäjä vähän hienotunteisesti vähentää näiden "variksien" lauluja.
Enimmäkseen hienoja laulajia näissä. Sieltähän saa esiintymiskokemusta.Mutta jos ei ole yhtään lauluääntä kannattaa ensin lauleskella kotona ,vaikka levyjen tahdissa.
- jenkaten
Älä lannistu jos tulee vähän lunta tupaan.Kun si-
nulla on halu laulaa,niin annan pienen neuvon.
Ensiksikin,on erittäin hyvä kun itse sanot että
äänessä olisi toivomisen varaa.Jos sinulla on ka-
setti radio,hanki joku sellainen kasetti jossa on
tuttuja lauluja.Sillä ei ole väliä.onko ne iskel-
miä vai virsiä.Hommaa laulun/laulujen sanat mitä
aiot harjotella.Laita kasetti soimaan ja yritä
laulaa mukana Älä soita liian kovaa,sinun pitää
kuulla oma äänesi.Vähitellen alat itse kuulla
missä menee pieleen.Korjaamista on.Tiedän koke-
muksesta.Olen itse hoilannut mökillä ja kissa on
repinyt nuotteja.Tämä on muuten totta.
Pistä vaan mölyä mökkiin.- eltk
On turvallista laulaa, jos vielä sattuu niin että naapureita ei ole lähellä. Totta puhuen, mielestäni jos ei ole nuottikorvaa, on turha yrittää kuorolaiseksi. Mutta yksikseen kotosalla ja omaksi iloksi, siitä vaan.
- Ajomies
eltk kirjoitti:
On turvallista laulaa, jos vielä sattuu niin että naapureita ei ole lähellä. Totta puhuen, mielestäni jos ei ole nuottikorvaa, on turha yrittää kuorolaiseksi. Mutta yksikseen kotosalla ja omaksi iloksi, siitä vaan.
Viikonvaihteessa sain kuulla hyvin monenlaisia laululintusia ollessani saarella, jossa näytti monet laululintuset viihtyvän.
Hämmennyin kuitenkin erään sisarussarjan laulannasta heti alkuun kun he aloittivat yhdessä: "Oi katsohan lintua oksalla puun..."
Sarja jatkui duettoina ja aarioina ja minulle tuli tunne, että puitten linnutkin mykistyivät laillani kuuntelemaan ja ihailemaan.
"Nyt metsä kirkkoni olla saa..."
Luulen, ettei edes kirkossa näillä mukana olleilla teologeillakaan ole kaunista ja puhuttelevaa ympäristöä - miten linnut sitten mahtanevat ihmisäänet tulkita ? - jenkaten
Ajomies kirjoitti:
Viikonvaihteessa sain kuulla hyvin monenlaisia laululintusia ollessani saarella, jossa näytti monet laululintuset viihtyvän.
Hämmennyin kuitenkin erään sisarussarjan laulannasta heti alkuun kun he aloittivat yhdessä: "Oi katsohan lintua oksalla puun..."
Sarja jatkui duettoina ja aarioina ja minulle tuli tunne, että puitten linnutkin mykistyivät laillani kuuntelemaan ja ihailemaan.
"Nyt metsä kirkkoni olla saa..."
Luulen, ettei edes kirkossa näillä mukana olleilla teologeillakaan ole kaunista ja puhuttelevaa ympäristöä - miten linnut sitten mahtanevat ihmisäänet tulkita ?Kirkoista ja konserteista on varmaan luonto
paras kirkko ja siellä on komeimmat konsertit,
kun luonto herää keväällä eloon.
Sitä luonnon kauneutta ja sointia ei pysty mikään ihmisen tieto eikä taito jäljentämään.
On parempi vain katsella,kuunnella ja tuntea
oma pienuutensa. - Ann-Sofia
jenkaten kirjoitti:
Kirkoista ja konserteista on varmaan luonto
paras kirkko ja siellä on komeimmat konsertit,
kun luonto herää keväällä eloon.
Sitä luonnon kauneutta ja sointia ei pysty mikään ihmisen tieto eikä taito jäljentämään.
On parempi vain katsella,kuunnella ja tuntea
oma pienuutensa.Niin sitä siinä paimenpoika laulussakin sanotaan,
Nyt metsäkirkkoni olla saa,voin täällä palvella jumlaa,mun urkuni kauniit soikaa.
Joten kauniit on urut metsässä.
Muistaakohan kukaan enää näitä kouluaikaisia lauluja.
- annuli1
Tänä päivänä olen laulujen kuuntelija. Todistuksessani loistelee 9, olen laulanut lapsesta saakka, aikuisena kuoroissa ym.Mutta ikä ja kohtalo....
60 tuli yllättäen kilpirauhastulehdus, jonka huomasin siitä että ääneni madaltui, häipyi,oli vaikeaa laulaa. Tämän vuoksi menin tutkimuksiin ja tulos krooninen kilpirauhastulehdus ja itse totesin nyt on laulut laulettu kuuntelijan osa on tullut.
En ole asiasta masentunut, hyvä kun pärjäilen näinkin, puheääni on luullakseni pysynyt aksentteineen samanlaisena.
En ole Ruuneperin mainitsemassa "kuuden kupin kumarassa" yrittänyt Suhmuran Satraa ja Rullaati rullaata laulaa....voishan sitä kokeilla ilman yleisöä. - P. Veli
Pyri johonkin kuoroon. Siellä pääsee koelaulantaan.
Koulussa saatu laulunumero ei aina päde. Keskenkasvuisena monia ujostuttaa laulukokeissa ja saa sen tähden huonon numeron.
Jos nuottikorva on täysin "paleltunut", keskity johonkin muuhun kuin laulamiseen Seurasin täällä TV:ssä ohjelmaa "Operatunity", englantilainen dokumentti, missä etsittiin laulutaitoisia ihmisiä, joista voitaisiin nopeasti kouluttaa oopperalaulajia, jotka sitten esiintyisivät ammattitaitoisten oopperalaulajien kanssa.
Hämmästyttävän paljon oli ihmisiä, jotka eivät olleet tietoisia omista kyvyistään. Olivat omasta mielestään "kylpyhuonelaulajia". Ystävien tai läheisten painostamana he tulivat sitten vastahakoisesti ja epäillen koelaulantaan.
Joukosta löytyi todellisia helmiä, joita sitten alettiin valmentaa, opetettiin näyttämöllä liikkumista, laulutekniikkaa ym. "ulosantiin" liittyvää.
Sitten olikin porukka valmis esittämään Verdin "Rigoleton". Mikä esitys! Yleisö oli aivan hurjana ihastuksesta!
Gildan osa oli jaettu kahden ex-amatöörin kesken.
Toinen Gilda oli sokea ja oli mielenkiintoista seurata kuinka häntä valmennettiin näyttämöllä liikkumiseen, että hän ei kompastele ja on kääntynyt oikeaan suuntaan käsiään ojentaessaan,
löytää tuolin haparoimatta ym.
Itse laulan autolla ajaessani :D Laulan niin paljon kuin kurkusta lähtee, tällä hetkellä on Puccinin "Bohème" tapetilla :DDD
Odottelen vaan että joku minutkin keksisi!Olen myös kova kotona siivotessa laulamaan,olin koulussa 5 laulaja,miehelläni oli hauskaa kun sattui joskus yllättämään minut laulamasta ,hänellä oli todella hyvä ääni ja sävelkorva.Silloin kun vielä autoilin niin aina hoilotin kaikenmaailman viisut yksin ajellessani,hauskaa oli.
- Pohjan satakieli
Minun laululintuni on epäilemättä pohjan satakieli. Se tulee tuosta samannimisestä runosta, jota en ole löytäny.
Syy on se, että me emme ilmeisesti siedä jotain erikoisen kaunista, kateuttako lienee?- Ajomies
Positiivareilta sain tähän sopivan aamun ajatuksen lounaspöydässänne tarjoiltavaksi:
"Auringonnousun aikaan yö oli erityisen kylmä
- mutta silloinpa alkoi linnunlaulu."
Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Me työeläkeläiset äänestämme SDP:tä
SDP on luonut koko työeläkejärjestelmän, jonka hedelmistä saamme nyt nauttia. Kansaneläkelaitos on Maalaisliiton tekele,1514886Eikö tunnukin kamalalta, kun en
anna periksi vaikka parhaasi olet tehnyt antaaksesi täystyrmäyksen? Ja kyllähän minä monta iskua olen saanut ja maannut813576SDP on selvästi paras valinta äänestyskopissa
Puolueella on arvomaailma kohdallaan, sillä on hyvä CV itsenäisen Suomen historiassa vastuunkantajana ja hyvinvointivalt312563SDP:n selitykset ontuu pahasti - "On käsitelty heti, mutta kukaan ei tiedä"
Kokoomuslaiset pistää taas demareita nippuun. Tuppuraisen mukaan mukaan SDP:n useat ahdistelutapaukset on käsitelty het402233Kenen juontajan pitäisi voittaa tänään Kultainen Venla? Ehdolla Pimiä, Holma ja Vaaherkumpu
Kultainen Venla gaalassa jaetaan tänään tv-alan palkintoja. Yksi suosituimmista kategorioista on Juontaja. Vappu Pimiä932107Antti Lindtman: "Ainahan kaikenlaisia huhuja liikkuu"
Näin hän siis vastaa SDP:n häirintäkohuun, väistelee vastuutaan Juttuhan on niin, että Lindtman ja Tuppurainen on tasan632023Oletko nainen turhautunut, kun en tule juttelemaan siellä?
Haluaisin tottakai tulla. Älä käsitä väärin. Ehkä ensi kerralla?241995Mitä saa sanoa?
Palstalla tänään sanottua: ” Kaikki riippuu siitä, miten asian esittää,” Onko siis niin, että saa muita pomottaa ja861989Onko olemassa miehiä, jotka haluavat yhteydenpitoa?
Silloin tällöin viestiä, puntarointeja arkielämästä, ikäänkuin pientä viihdettä ilman sen kummallisempaa. Tällaista miet191468Mitä Trump itse pitäisi siitä, jos häntä solvattaisiin
Kuten hän solvasi muita mm. Macronia? Kyllä ei huumori enää kukkisi. White house on nykyään pelkkä vitsi vain, ei mitään1011287