Iltapalaksi perunarieskaa

Anonyymi-ap

Moni osaa valmistaa skonsseja eli teeleipiä, mutta ei rieskaa. Mistähän muodin oikusta sekin johtunee?

Perunarieskat eivät ole yhtään sen työläämpiä.

Kolmen rieskan annosta varten mitataan kulhoon 2 dl perunarakeita, 1 dl maitoa ja 4 dl vettä. Mausteiksi tarvitaan 1 tl suolaa ja ohrajauhoja menee taikinaan noin 3 dl.

Taikinasta taputellaan kolme ison lautasen kokoista ohutta kiekkoa leivinpaperilla päällystetylle pellille.

Rieskat kypsennetään 275-asteisessa kuumassa uunissa, kunnes muutama iloinen ruskea läikkä koristaa pintaa. Aikaa tähän kuluu 10—15 minuuttia.

Rieskat ovat parhaimmillaan kuumina voin kera.

24

232

1Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Onko sinulla ADHD tms vai vaan helvetin tylsää? Tuskin ketään kiinnostaa hevon v*ttua sinun syömisesi ja ruokaohjeita löytyy netistä enemmän kuin yllinkyllin jos sellaisia tarvitsee.

• Anonyymi

Nälkäkurkiainenko on saanut köyhän noin kiukkuiseksi, kun joutuu lukemaan herkuista?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Nälkäkurkiainenko on saanut köyhän noin kiukkuiseksi, kun joutuu lukemaan herkuista?

Herkuista?Eihän tällä palstalla sen verran mitä vajaan 2kk seuraillut puhuta muusta kuin leivästä, puurosta, riisikakuista ja itse pyydetyistä kaloista?

Lähimmäksi välttävää pääsee henkilö joka darrassa uhosi tilaavansa pizzan laskulle, ei siinä kyseessä varsinainen herkku olisi mutta peittoaa se puuron ja riisikakut.

• Anonyymi

Minua tuo kiinnosti! Kiitos reseptistä!

• Anonyymi

Meitä ei kiinnosta tuonkaan vertaa sinun mielipiteesi, pakkoko sinun oli tuota aloitusta lukea!?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Meitä ei kiinnosta tuonkaan vertaa sinun mielipiteesi, pakkoko sinun oli tuota aloitusta lukea!?

Keitä meitä? Yksinhän sinä asut kun äitisi kuoli jo vuosia sitten.

• Anonyymi

Teeleipä on teeleipää ja kahvileipä mitä tahansa, mutta ohrarieska on oikeaa rieskaa. Ei revää siis.

• Anonyymi

Ohrajauhoja noi yleisesti vois ostaa niin tehdä leipää.Rieskaa joskus olen tehnyt.Perunakarjalanpiirakat kiinnostas.

• Anonyymi

Rukiiset reunat 🙄🤫

• Anonyymi

Perunaraetta ei saa näemmä kuin tukusta 15 kilon pakkauksissa.

• Anonyymi

London rakeita saa pienemmissä pusseissa. Saattavat käydä korvikkeeksi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

London rakeita saa pienemmissä pusseissa. Saattavat käydä korvikkeeksi.

Ei köyhä syö lontoon rakeita. Vain makarooneja ja puuroa.

• Anonyymi

Heh rieska vaatii sen että peruna rakeina heh muusi ei käy.

• Anonyymi

Jimmy Rae.....

• Anonyymi

Pettuleipä ja kahvin korvike on parasta.

• Anonyymi

..ja veikkaan, että kumpaakaan et ole nauttinut :D
        Minulla kokemusta kummastakin, pettuleipää söin aikoinaan 1981 yksillä messuilla Puolustusvoimien osastolla ja sain myös maistaa kuusenkerkistä tehtyä teetä. Kahvin korviketta minulla on jopa avaamaton pakkauskin. Olen juonut aikoinaan 1990-luvulla kahvinkorvikettakin.

Vaan aikuisten oikeesti, tällä palstalla tuntuu olevan ihan turhaa jakaa mitään hyviä ruokaohjeita, kun nämä uus'avuttomat köyhät ei osaa mitään valmistaa, pelkkiä valmispizzoja tilaillaan ja kalapuikkoja lämmitellään.

Ruoka on kuitenkin itse tehden todella edullista, että tuolla toimeentulotuen 9€/päivä ruokkii jopa koko 4 hengen perheen hyvin, jos köyhyys ei ole korvien välissä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

..ja veikkaan, että kumpaakaan et ole nauttinut :D
        Minulla kokemusta kummastakin, pettuleipää söin aikoinaan 1981 yksillä messuilla Puolustusvoimien osastolla ja sain myös maistaa kuusenkerkistä tehtyä teetä. Kahvin korviketta minulla on jopa avaamaton pakkauskin. Olen juonut aikoinaan 1990-luvulla kahvinkorvikettakin.

Vaan aikuisten oikeesti, tällä palstalla tuntuu olevan ihan turhaa jakaa mitään hyviä ruokaohjeita, kun nämä uus'avuttomat köyhät ei osaa mitään valmistaa, pelkkiä valmispizzoja tilaillaan ja kalapuikkoja lämmitellään.

Ruoka on kuitenkin itse tehden todella edullista, että tuolla toimeentulotuen 9€/päivä ruokkii jopa koko 4 hengen perheen hyvin, jos köyhyys ei ole korvien välissä.

Ei ruoki.se että 9€ riittää vatsojen täyttämiseen ei tarkoita olisi hyvin ja varsinkaan ravinnollisesti hyvin ruokittu.ja eipä tuolla budjetilla juurikaan vaihtelua aterioissa ole.yksi henkilö kyllä pärjää hyvin 9€ ja jää ylikin mutta perhe ei paitsi laihialaiset ja osa savolaisista.

• Anonyymi

Isoja määriä tekee ja osa pakastimeen.Esim joku keräkaali mikä sisältää vitamiinejä ei kauheen kallista.Kerran viikossa hernekeittopäivä.On se ja jos lapsia ni minkä ikäisiä kun murrosikäinen syö jo saman verran kuin aikuinen.Jollakin 100eur ruokkii 4 henkeä viikon.

• Anonyymi

Lapset joutuvat olemaan juureksilla ja näkevät unia kanan fileestä, pihvistä, kolmioleivistä, jäätelöstä, proteiinivanukkaista koska iskä ryyppää ja pelaa rahansa ja perustelee nälkälän ateriavalintojaan terveyssyillä🙄

• Anonyymi

Olen tehnyt perunarieskaa iät ja ajat. Teen sitä perunamuusista. Rieskat on hyviä.

• Anonyymi

Jos tekee muusia ja sitä jää tähteeksi, saa tällä reseptillä pellillisen (12 kpl) kämmenen kokoista rieskaa ilta- ja aamupalaksi. Lämpiminä tosi hyviä.

3 dl perunamuusia
      1 tl suolaa
      1 muna
      2-3 dl ohra- tai vehnäjauhoja

• Anonyymi

Pitää olla kiertoilmauuni, että samalla saa valmistettua kolme rieskaa kerralla.

• Anonyymi

Kananmunat on hyvä proteiinilähde. Perunarieska, paistettu kananmuna, kirsikkatomaatteja, suolakurkkuviipale ja majoneesia. Kuppi kahvia. Siitä se lähtee!

Kala on kallista, ostin 4 euroa maksavan possunsisäfilelötkön. Kissalle kolmasosa.
      Itselle loput. Teen siitä keitettynä soijakastikkeen ja kasvisliemikuution kanssa nyhtöpossua. Laitan tortillan väliin tomaattisalsan ja kaaliraasteen ja juustokastikkeen kanssa huomenna. Mullon vielä kaks tortillaa.

Jos possua jää, teen kahden munan munakkaan, laitan väliin possua ja pannulla paistettua tomaatti-sipuli juttua lisukkeksi.

Ai niin se hummus iltapalaksi nachojen kanssa. Purkki kikherneitä, öljyä, sitruunamehua, yks valkosipulinkynsi, suolaa, mustapippuria, juustokuminaa ja seesamitahnaa ja sekoitus.

Mulla on vielä joululta pakkasessa keitettyä punajuuriraastetta. Aurajuustoa ja purkki ruokakermaa ja uuniin!

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Nainen, yrittäessäsi olla vahva olet heikoksi tullut

Tiedätkö mitä todellinen vahvuus on? Selviätkö, kun valtakunnat kukistuvat? Miten suojaudut kun menetät kaiken? :/
      Ikävä
      192
      1331
    2. Miettimisen aihetta.

Kannattaa yrittää vain niitä oman tasoisia miehiä. Eli tiputa ittes maan pinnalle. Tiedoksi naiselle mieheltä.
      Ikävä
      122
      1148
    3. Mitkä on 3 viimeistä sanaa

sun ja kaivattusi viesteilyssä? Ensin sun, sitten kaivatun?
      Ikävä
      48
      864
    4. Kai sä näät

Ku sua katson et olen aika rakastunut. Rakkaus ei vain ole aina niin yksinkertaista
      Ikävä
      70
      860
    5. Just nyt mä

En haluais sanoa sulle mitään. Voisi vaikka istua vierekkäin hiljaa. Ehkä nojaten toisiimme. Tai maata vierekkäin, ilman
      Ikävä
      53
      790
    6. Nainen miltä tuntuu olla ainoa nainen Suomessa, joka kelpaa ja on yheen sopiva minulle

Sydämeni on kuin muuri, valtavat piikkimuurit, luottamusongelmat, ulkonäkövaatimukset, persoonavaatimukset ja älykkyysva
      Ikävä
      50
      745
    7. Hakeudu hoitoon.

En oo kiinnostunut susta.
      Ikävä
      53
      712
    8. Kuinka hyvin tunnet mut?

Kerro musta mies jotain.
      Ikävä
      33