Tee se itse -autonpesu; suurkiitos hapannaamalle!

Anonyymi-ap

Vanhahko mies pesi autonsa tee-se-itse -autopesulassa, sellaisessa johon ostetaan poletteja tai maksetaan pesuaikaa kortilla jne. Auto oli 15-20 vuotta vanha Mercedes E250, ihan siisti. Jonoa alkoi kertyä, kun poletit olivat jo aikaa sitten menneet ja kaveri vain kaikessa rauhassa kuivaili autoaan rätillä ja säämiskällä lämpimässä hallissa. Ulkona pikkupakkasta, ehkä -2 astetta.

Kyllästyin odotteluun ja avasin hallin oven ja vinkkasin kaverille, että voisit varmasti kuivata autosi ulkonakin. Vastaus kuului, että ei voi, kun siellä on pakkasta. Kaveri vielä lisäsi, että tässä alkaakin olla jo valmista.

Alle viiden minuutin päästä auton pois peruutettuaan - kun oli saanut voimia, tarmoa ja sanoja kerättyä - pahastunut kaveri jäi tuijottamaan alta kulmien ja päätti vielä auton ikkunanraosta neuvoa minua: "Minun asioihini et kyllä tule puuttumaan."

Vastasin siihen että johan minä puutuin ja näytin varmuuden vuoksi sekä peukaloa että keskisormea. Molempia!

--

Nyt jo hieman naurattaa. Suomalaisten itsepäisyys ja muiden huomioon ottamisen puute saa välillä surkuhupaisia piirteitä. Tässäkään tarinassa ei ole oikeaa ja väärää vastausta, mutta jokaisen on helppo valita puolensa. Minä olin sekä oikeassa että väärässä - olisin voinut palata myöhemmin uudestaan kun kaveri olisi saanut kuivauksensa tehtyä. En siis edes yritä väittää että olisin tasan oikeassa, mutta kiireet ja konstit ovat monet.

7

179

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sellaista sattuu, minäkin yritin takavuosina Espoossa olevalla T-S-I-asemalla
      hieman fuskata.
      Olin pessyt auton ns. "lattiapaikalla" jossa on minuttiveloitus.
      Kun jonoa paikoille ei ollut - ajattelin, että voin hyvin käydä maksamassa ajamatta autoa ensin pois.
      Kassalla asemanhoitaja - vai olisiko vain ollut duunari vain , läksytti minua äänekkäästi, että marssijärjestys täällä on se, että auto ensin pois ja vasta sitten maksamaan.
      Yritin sanoa, että tiedän kyllä, mutta puolustelin, ettei jonoa ollut.
      Tästä käytöksestä suuttuneena en sitten myöhemminkään enää käynyt liikkeessä,
      koska vaihtoehtoisia pesupaikkoja siihen aikaan oli riittämiin.
      Olisikohan vain ollut huono päivä?

    • Anonyymi

      Vaareilla on tuollaisia paskamaisia tapoja yrittää nostaa itseään, koska kotona mamma pistää ruotuun ja siitä vaari saa henkisiä traumoja.

      • Anonyymi

        Tuosta tuli mieleen vanhat mummot kaupoissa. Siellä heillä on usein ihan omat sääntönsä mm. jonotuksessa ja tönimisessä, vaikka kiltinnäköisestä mummelista sellaista ei voisikaan uskoa.

        Liikennevaloissa on tullut itsekin usein töppäiltyä niin että hävettää.


    • Anonyymi

      Parempi käyttää pesukoneita , on nopeaa , 3,5 min/ kerta .

      • Anonyymi

        Koneen pesutulos on huonompi ja se naarmuttaa maalipintaa.
        Melkoinen pikapesu 3,5 minuuttia, tuskin tulee kovin hyvää jälkeä.


      • Anonyymi

        Silloin voi valita vain harjattoman pesun ja pesukadun - ei ole useinkaan saatavilla. Kuten edellä sanottua, huono harjakone naarmuttaa pintaa varsinkin jos auto on likainen. Ilman harjaa pesutulos jää usein huonoksi.

        Kun pesee itse, voi käyttää aikaa esipesuun ja käyttää reilusti vettä. Kun vettä on tarpeeksi ja harja pehmeä, lopputulos on maalipinnalle paras.

        Omalle ajalle pitää tietenkin laskea jonkinlainen tuntihinta, ei se halpaa ole, enemmänkin harrastusta.

        Kauheaa on välillä katsoa, onneksi harvoin, kun ihmiset pesevät autojen kylkiä tuulilasien pesuun tarkoitetuilla huoltoasemien ämpäreillä, varrellisilla sienillä ja kuivaimilla. Miksi ihmeessä, hinnanko takia? Se vasta naarmuttaakin maalia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koneen pesutulos on huonompi ja se naarmuttaa maalipintaa.
        Melkoinen pikapesu 3,5 minuuttia, tuskin tulee kovin hyvää jälkeä.

        Jos ajaisin autolla minkä reaaliarvo (juuri sen hetkinen arvo käytettynä) olisi 100ke niin ehkä miettisin naarmuuntumista.

        Autot on käyttöesineitä (harrastusautot asia erikseen).


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      18
      936
    2. En koskaan

      Aliarvoinut, nauranut/pitänyt pilkkana, tai ajatellut mitään negatiivista sinusta. Jos nämä asiat uskot ja luotat sen v
      Ikävä
      49
      830
    3. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      731
    4. Nainen, olet kaipaillut seuraani

      Tiedän sen, kuulen sen. Sinulla ei ole muita joiden kanssa voisit niistä asioista keskustella joista keskustelet kanssan
      Ikävä
      76
      717
    5. Kirjoitit joskus minulle tietäen

      Että se olin minä.
      Ikävä
      46
      709
    6. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      3
      693
    7. Emme näe enää koskaan

      Näin ainakin uskon. Mutta ei hätää, et menetä yhtään mitään minussa. Sen kai jo tiesitkin. Hyvää vappua ja kesää. Toivon
      Ikävä
      34
      687
    8. Mitäs meinaatte vappuna

      ikävöivät ihmiset?
      Ikävä
      107
      673
    9. Vornanen alkaa olla kusessa

      Kaikki vanhat synnit on kaiveltu esiin ja niitä tosiaan näyttää olevan. Poliisin asussa esiintyminen vaaliteltalla, työt
      Joensuu
      82
      662
    10. Pistetään panokset

      Vielä korkeammalle! Eli mitäs numeroa kaipaat? Kaikki mukaan! Itse kaipaan 5
      Ikävä
      35
      600
    Aihe