Keitä Jumala ja Jeesus Kristus ovat?

Anonyymi-ap

Ihmiset palvovat monia jumalia, mutta Raamatun mukaan on olemassa vain yksi ”tosi Jumala” Johannes 17:3
Hän on ”Korkein”, hän on luonut kaiken, ja elämä on lähtöisin hänestä. Hän on ainoa, joka ansaitsee palvontamme.
Daniel 7:18; Ilmestys 4:11

Kuka Jumala on?
Jumalan nimi esiintyy Raamatun alkuperäisessä tekstissä NOIN 7 000 KERTAA
JEHOVA on Jumalan nimi
HERRA, ISÄ, JUMALA: Jehovasta käytettäviä nimityksiä
Jumalan nimi. Jumala sanoo itsestään: ”Minä olen Jehova. Se on minun nimeni.” (Jesaja 42:8.) Jumalan nimi esiintyy Raamatussa noin 7 000 kertaa. Monissa raamatunkäännöksissä tämä nimi on kuitenkin korvattu muilla nimityksillä, esimerkiksi arvonimellä ”Herra”. Jumala haluaa meidät ystävikseen, ja siksi Raamatussa kehotetaan: ”Huutakaa avuksenne hänen nimeään.”
Psalmit 105:1

Tervetuloa terveeseen kristillisyyteen JT kanssa!
Se mahdollisuus on pian loppumassa...Putin ja muut sotahullut pitää siitä huolen!

9

99

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Totta haastat

    • Anonyymi

      " Raamatun mukaan on olemassa vain yksi ”tosi Jumala” Johannes 17:3 "

      1 kor. 8:4 tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi.

      Entä sitten Heb. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti ?

      -Se merkitsee, että Isä ja Poika ovat yhtä.

      Ja Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

      Ja Fil. 2:5 Olkoon teillä se mieli, joka myös Kristuksella Jeesuksella oli,
      2:7 tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi,

      Ja edelleen Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.
      -Herra, yksi Jumalan nimistä.

    • Anonyymi

      "Jumala sanoo itsestään: ”Minä olen Jehova. Se on minun nimeni.” (Jesaja 42:8.)"
      Todistajauskonnon raamatussa lukee noin.

      Oikeassa Raamatussa lukee: "Minä, Herra, se on minun nimeni, minä en anna kunniaani toiselle enkä ylistä epäjumalia."

      Humpuukiuskonto lisää konsonaatteja, joita heprealaisuudessa ei edes ole. Jumala itse ilmoittaa nimensä: Minä olen=JHWH

      • Anonyymi

        Jes. 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.

        Tuon Jesaja 42:8 ja Jesaja 9:5 -jakeen yhdistää ilman ristiriitaa ja ymmärrettävästi pyhän kolminaisuuden oppi. Itse asiassa jakeet ovat vain yksi esimerkki Pyhän Kolminaisuuden ilmenemisestä Raamatussa

        Jehovantodistajain johto on joskus kirjoittanut että Martti Luther on ollut jehovantodistaja.
        Hän, Luther, on korostanut Pyhän kolminaisuuden merkitystä Raamatun ymmärtämisessä ja Jumaluuden opettamisessa.


    • Anonyymi

      "Ihmiset palvovat monia jumalia, mutta Raamatun mukaan on olemassa vain yksi ”tosi Jumala” Johannes 17:3"
      Todistajauskonnon kirjoitus

      Kirkkoraamattu Joh 17:3
      Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala, ja hänet, jonka sinä olet lähettänyt, Jeesuksen Kristuksen.

      Todistajauskonto haluaa vähentää Jeesusta, vaikka juuri Hänet taivaan Isä lähetti meille pelastukseksi. Jeesus on meille ihmisille ainoa tie Isän luo. Muuta nimeä, jossa meidän pitää pelastuman, ei ole.

    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Allah teki Jehovan ja Jehova tekee Brahman jne. Ketjussa tämä menee. Jumala on evoluution alainen ja kun yksi kyllästyy hommaan asettaa hän toisen tilalleen.

      Jumalallakin on sukupolvet.

      Tosiasiassa Jumala, Yksi ja Ainoa kuoli ristillä 33 jkr. Hänestä nousi ylös fragmentteja jotka Nykyisin ovat Intian puolijumalia. Myös muita järjestelyjä hän teki ennen kuolemaansa niin menneisyyteen kuin tulevaisuuteen.

      Jotta emme olisi orpoja vaan meillä aina olisi joku Jumalan sijainen. Hän antoi elämänsä maailman elämän puolesta.

      Palvokaa toki rauhassa Jumalan sijaisia sillä se oli hänen tahtonsa ja toiveensa että emme jäisi orvoiksi.

    • Anonyymi

      Anonyymi-ap 2024-03-07 17:47:10

      " Ihmiset palvovat monia jumalia, mutta Raamatun mukaan on olemassa vain yksi ”tosi Jumala” Johannes 17:3 "

      Joh. 17:3: "Mutta tämä on iankaikkinen elämä, että he tuntevat sinut, joka yksin olet totinen Jumala"
      -siis totinen

      Sama Joh. kirjoittaa Joh. 1:1:ssä:
      " Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala."
      Elikkä Jeesus oli Jumala !

      Tuo jae on vartiotorniseuralle niin tärkeä että ovat väärentäneet sen, Jumalan pienelle alkukirjaimelle. Jeesuksesta epäjumala !

      Turunen on kirjaansa ottanut kymmenisen asiantuntijalausuntoa väärennöksestä, kuten oppinut Barclayn lausunnon törkeästä väärennöksestä.
      Vartiotorni on Barclayn lausunnon edelleen väärentänyt muotoon, että Barclay muka kehuisi väärennöstä. Turunen on kirjaansa ottanut myös vartiotornin numero- ja sivutiedot.

    • Anonyymi

      Tervetuloa terveeseen kristillisyyteen JT kanssa!
      Se mahdollisuus on pian loppumassa...Putin ja muut sotahullut pitää siitä huolen!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      388
      3783
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      130
      2641
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      128
      1855
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      73
      1310
    5. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      51
      1172
    6. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      167
      1169
    7. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1167
    8. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      63
      1104
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      291
      930
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      50
      922
    Aihe