Vieläkö sähköautoilijat muistavat miten helppoa tankkaaminen on?

Anonyymi-ap

Ensin ajetaan tankkausasemien ohi ja vertailaan hintoja. Sitten palataan edullisimmalle ja ajetaan auto jonoon. Yleensä sillä edullisimmalla asemalla joutuu jonottamaan jonkun minuutin. Joskus mittarille pitää peruuttaa, joskus se osuu oikealle puolelle ilmankin.

Sen jälkeen kaivellaan taskusta Bonus-kortti ja parin yrityksen jälkeen maksupääte onnistuu lukemaan vikakoodin. Sitten syötetään maksukortti ja näppäillään kortin tunnusluku. Sitten syötetään katevaraus ja valitaan mittari ja otetaan kortti talteen.

Tämän jälkeen mennään mittarille ja ruuvataan auton bensakorkk... ainiiin se luukku unohtui avata eli käynti auton sisällä vielä ja sitten ruuvaamaan korkki auki sihinän ja bensan käryn säestäessä toimenpidettä.

Tässä vaiheessa näpit ovat jo aika jäässä ja perässä hiillostaa jo seuraava auto. Onneksi seuraava vaihe on suoraviivainen eli seistään sormet jäässä puristaen jääkylmää pistoolia sormet valkoisina ja odotellen tuskaisena milloin mittari katkaisee bensantulon. Harmiksi viereiselläkin mittarilla tankataan samaa laatua mikä hidastaa tankkaamista, koska paine on hieman pienempi.

Kun bensantulo katkeaa, nostetaan pistooli pois auton bensaluukusta ja - ups - bensaa roiskahti tilkka auton kylkeen ja vähän vaatteillekin. Onneksi ei ollut dieseliä, koska se sotkee vielä paljon pahemmin.

Tämän jälkeen - vihdoin ja viimein - pääsee takaisin kotiin. Sormet jäässä ja bensanhajuisena - ja 140 euroa köyhempänä.

Kuinka moni vielä muistaa tämän menneiden ajan "ihanuuden"? 🤣

9

146

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Puhu nyt vaan teistä Tojokuskeista. Muut ovat aina ymmärtäneet, ettei muutaman sentin takia kannata pitkälle ajella.

    • Anonyymi

      Auton voi ajaa tankille molemmin päin, koska se bensaletku yltää auton yli ja ympäri. Perustyhmä sähköhihhuli :D

      • Anonyymi

        Tyhmä , ihan sama miten päin ajaa jos vain letku riittää, aloittajan kuvaamat kommervenkit pitää kuitenkin tehdä.
        Ja se että pitäisi erikseen lähteä kerran viikossa tankkaamaan, muuten ei auto kulje.


    • Anonyymi

      Kyllähän tämä mieltä lämmittää kun tässä silmä mustana ja päänsärystä kärsien toivun juuri tappelusta latausasemalla. Olin pitkällä työmatkalla ja kotimatkallani toinen sähköauto yritti vidä viimeisen latauspaikan huoltsikalla, olin jo ihan hermona ahdistuksesta kun range loppumassa. Tappeluhan siitä tulin ja onneksi voitin. Nyt piti vain 2h odotella että rangea tulisi tarpeeksi ja ehdin kotiin ennen puolta yötä. Jos olisi joutunut odottamaan toisen latausta, olisi mennyt aamuyöhön asti ensin odotella pari tuntia ja sitten pari tuntia ladata omaa autoa.

      • Anonyymi

        Sähköautoilija ehtii aina illaksi kotiin, päivämäärästä ei ole tarkkaa tietoa.


    • Anonyymi

      Muistan kun olin skidi ja faijalla oli vielä polttis ja käytiin tankkaamassa. Faija osti ekan täyssähköautonsa jo 2010-luvun alkupuolella.

      • Anonyymi

        Oliko Nikko auto kyseessä ?


    • Anonyymi

      On hyvä että sinulla on varaa ajaa sähköautolla , kun tankkaus on sinulle ollut noin vaikea operaatio .

    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      💋 ­­V­­i­t­­t­­­u­­ ­t­­ä­­­m­ä­ ­k­­­u­­­u­­­m­a­­­ ­­­n­­a­­­r­t­­­t­u­­­ -> https://siz.la/hotcat21

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 103
      1869
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1835
    3. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      53
      1834
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1657
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1573
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      10
      1350
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1310
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1296
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      14
      1281
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1242
    Aihe