Kyllä painonnostajat on yhtä vahvoja kuin voimanostajat koska perustelen sen nyt

Anonyymi-ap

Miettikää siis raskaassa sarjassa painonnostaja työntää reippaat 250kg, melkein 300kg tai jos muistan väärin nuo lukemat raskaan sarjan painonnostossa niin jos lukema on jotain 200-250kg välissä niin se on väitän niin paljon että kyllä ihan perusjärjellä minä ainakin käsitän sen niin, että yhtä vahvoja, jopa vahvempia ovat kuin voimannostajat kun katsoin tuossa maastanoston SM-kisoja raskaan sarjan kisaa jossa ollaan yli 300 kg;n lukemissa että miettikääpä vielä ennekuin haukutte painonnostajia. Jotkut raskaan sarjan painonnostajat työnnössä helposti 200kg työntää eli näyttää kuin olisi ilmaa.

11

147

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Katsoin kisan loppuun ja siinä raskaassa sarjassa nostettihin noin 400 kg eli suomalainen kilpailu siis ja mietin painonnoston raskasta sarjaa että mikähän lienee maailmanennätys työnnössä painonnostossa raskaassa sarjassa niin kävin googlettamassa niin löysin ja joka maailmanennätys on 267kg eli siis ihan ällistyttävä tulos. Mutta edelleen oon sitä mieltä että painonnostajat on yhtä vahvoja lähinnä kuin maastanostajat. Kokonaisvaltaisesti painonnostajat on minusta kaikkein vahvimpia kun ottaa koko kropan voimatason huomioon. Penkkipunnertajat on itsestäänselvästi käsistä ja rinnasta vahvimpia. Penkkipunnerruksessa maailman parhaat raskaassa sarjassa tietääkseni jotain 400kg penkkipunnertavat. En muista tarkkaan.

      Pitää siis ottaa huomioon voimannostolaji jos tekee vertailun painonnostajiin ja pitää miettiä tarkkaan myös mitä ruumiinosan voimatasoa pohtia.

      Kokonaisvaltaisesti on kait itsestäänselvää että painonnostajat on vahvimpia kun ottaa huomioon koko kehon voimatason.

      • Anonyymi

        eli siis tarkoitin tuota suomalaista kisaa joka ei ollu painonnoston työntökisa vaan se oli maastavetokisa jossa voittaja suomikisassa nosti maasta 400kg. Kirjoitan epäselvästi mut se on kait syntymävika.


      • Anonyymi

        ja korjaan kommenttiani eli siis painonnostajat työnnössä on vahvempia kuin maastanostajat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ja korjaan kommenttiani eli siis painonnostajat työnnössä on vahvempia kuin maastanostajat

        siis vahvempia kokonaisvaltaisesti painonnostajat työnnössä kuin maastanostajat. Maastanostajat jaloista vahvempia, mutta painonnostajat työnnössä vahvempia ylävartalosta kuin maastanostajat ja jalkojen voimatasossa eivät kovin kauas jää maastanostajista.

        penkkipunnertajien ylävartalon voimatasoon jos vertaa painonnoston työntäjien ylävartalon voimatasoa niin penkkipunnertajat hieman , mutta vain hieman vahvempia, muttei merkittävää eroa eli kai kuka tahansa pystyy tuon hahmottaan perusjärjellä


    • Anonyymi

      Painonnosto on tehoa vaativa laji jossa voima on vain yksi komponenetti.
      Voima x matka/aika.
      100kg:n kyykkytempaus vaatii enemmän tehoa kuin 200kg:n maastaveto.

      • Anonyymi

        täh no kai sä tiiät paremmin noista kuin mä (tosin oon entinen pikajuoksija ja treenasin punttia kuten jalkakyykkyä ja jalkaprässiä tein myös ja rinnalle vettoo), mutta siis äkkiseltään tuntuu että 100kg kyykkytempaus tai 120kg rinnalle veto on kovempi juttu kuin 200kg maastevedossa , eikä ainoastaan teho vaan voima että vaatii enemmän voimaa myös kuin 200kg maastaveto , enkä nyt tarkoota tempausta vaan rinnalle vetoa, tai noh kyllä tempauskin periaatteessa joo, mut enempi rinnalle veto. Mietippä hei nyt tota asiaa vielä. Noh myönnän että en ole asiaan perehtynyt 100% hyvin, joten voit olla oikeassa. Hyvvää päivän jatkoo =)


      • Anonyymi

        hei mietippä nyt! 263kg on rinnallevedon maailmanennätys! Siis ihan järjetön. Jos mä koettaisin tuollaista painoa niin pääsisi vain pieru. Hah =)


      • Anonyymi

        kaikki ei saa maastavedossa edes 260 killoo niin joku nostaa sen pään yläpuolelle =0 huh !
        Hurja juttu oli sitten kyse tempaus tai työntö. Vaatiiko tempaus enemmän voimaa kuin työntö? Osaatko vastata? Äkkiseltään tuntuu että tempaus vaatii enempi voimaa sillä kait se on helppo ymmärtää siitä kun tempauksessa eivät saa yhtä kovia tuloksia kuin työnnössä. Joo taijan höpöttää nyt itsestäänselvyyksistä =)

        Toki maailman parhaat maastavedossa jottain 400 killoo, mutta että ei voi minusta oikein verratakaan jos työnnössä 260 kiloa niin työnnön maailmanennätys mies on minusta ihan omaa luokkaansa verrattuna maastavedon maailmanennätyksen haltijaan. Ei voi edes oikein verratakaan.

        Pitää kait osata suhteuttaa työntö&tempaus ja verrata sitä lajina maastavetoon ja penkkipunnerrukseen, että kun minä mietin sitä asiaa vielä nyt uudelleen, niin kyllä 260 killoo maailmanennätys on niin hurja tulos työnnössä että kyllä penkkipunnerruksen maailmanennätyksen haltija tai sen maastavedon kalpenee työnnön ja tempauksen maailmanennätysten haltijoiden rinnalla. Ei voi oikein verratakaan. Pitää olla hirveät voimat jotta saa pään päälle niin hurjia kilomääriä kun pitää alhaalta maasta nostaa ne pään päälle. Tuskin minä saan edes 60 kiloa työnnössä ja tempauksessa vaikka mulla on pikajuoksutaustaa, mutta sen selittää varmaankin se, etten ole koskaan ollut kovin fyysisesti vahva luonnostaankaan. Olin ala-asteella sormikoukuissa, kädenväännöissä ja leuanvedossa selkeesti luokan heikoin ja hävisin vuotta nuoremmillekin ja jopa pari vuotta nuoremmille. Yläasteella en saanut ysiluokalla leuanvedossa edes yhtä leukaa. Penkkipunnerruksessa enkkani on 80kiloa jonka sain 17 -vuotiaana. Jalkakyykyssä enkkani noin 260kg ja jalkaprässissä 700kg ja hauiskäännössä noin 30 kiloa mutta sellaisella tekniikalla jossa käsivarsi ei ole kiinni lantiossa &kyljessä mutta jos pidän kiinni käsivarren kiinni lantiossa&kyljessä niiin suunnilleen 23 kiloa oon saanut siinä. Rintalihaksilla tehty liike jossa seisotaan seisoma-asennossa ja otetaan käsillä korkealta kiinni ja painetaan puntit (telinelaite) alaspäin eli kädet on levällään korkealla ensin kiinni ottimessa ja siitä painetaan painot alaspäin niin muistaakseni enkkani on siinä 40kg tai 50kg. Joku voimamies teki sitä 70kg;lla. Olkalihasliike käsipainolla niin en muista tulosta siinä , enkkaani siis, mutta ojentajilla oon saanut puntit telineessa painettua alas 100kg;lla ja menisi enemmänkin. Tosin nykyään ei mene, ja se tulos tehty kun olin vielä kilpaurheilija. Leuanvedossa aikuisiällä enkkani 15 leukaa. Maastavedossa enkkani on aika kehno eli 150kg. Etureidet on muutenkin vahvemmat aina olleet minulla kuin takareidet. Rintalihasten voimatasoni ei myöskään niin hyvä paitsi se riippuu vähän rintalihastelineestä toisaalta, eli tietyssä kulmassa tulee huonoja tuloksia. Esim pari viikkoa sitten menin viistomakuuasentoon penkkiin makaamaan/istumaan ja tanko oli telineessä kiinni ja painomäärä 60kg ja sama idea kuin penkkipunnerruksessa eli sama asia mutta tanko kiinni telineessä niin en saanut tuota 60kg puserrettua niin mä tokaisin isälleni "olenpa heikko mies"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kaikki ei saa maastavedossa edes 260 killoo niin joku nostaa sen pään yläpuolelle =0 huh !
        Hurja juttu oli sitten kyse tempaus tai työntö. Vaatiiko tempaus enemmän voimaa kuin työntö? Osaatko vastata? Äkkiseltään tuntuu että tempaus vaatii enempi voimaa sillä kait se on helppo ymmärtää siitä kun tempauksessa eivät saa yhtä kovia tuloksia kuin työnnössä. Joo taijan höpöttää nyt itsestäänselvyyksistä =)

        Toki maailman parhaat maastavedossa jottain 400 killoo, mutta että ei voi minusta oikein verratakaan jos työnnössä 260 kiloa niin työnnön maailmanennätys mies on minusta ihan omaa luokkaansa verrattuna maastavedon maailmanennätyksen haltijaan. Ei voi edes oikein verratakaan.

        Pitää kait osata suhteuttaa työntö&tempaus ja verrata sitä lajina maastavetoon ja penkkipunnerrukseen, että kun minä mietin sitä asiaa vielä nyt uudelleen, niin kyllä 260 killoo maailmanennätys on niin hurja tulos työnnössä että kyllä penkkipunnerruksen maailmanennätyksen haltija tai sen maastavedon kalpenee työnnön ja tempauksen maailmanennätysten haltijoiden rinnalla. Ei voi oikein verratakaan. Pitää olla hirveät voimat jotta saa pään päälle niin hurjia kilomääriä kun pitää alhaalta maasta nostaa ne pään päälle. Tuskin minä saan edes 60 kiloa työnnössä ja tempauksessa vaikka mulla on pikajuoksutaustaa, mutta sen selittää varmaankin se, etten ole koskaan ollut kovin fyysisesti vahva luonnostaankaan. Olin ala-asteella sormikoukuissa, kädenväännöissä ja leuanvedossa selkeesti luokan heikoin ja hävisin vuotta nuoremmillekin ja jopa pari vuotta nuoremmille. Yläasteella en saanut ysiluokalla leuanvedossa edes yhtä leukaa. Penkkipunnerruksessa enkkani on 80kiloa jonka sain 17 -vuotiaana. Jalkakyykyssä enkkani noin 260kg ja jalkaprässissä 700kg ja hauiskäännössä noin 30 kiloa mutta sellaisella tekniikalla jossa käsivarsi ei ole kiinni lantiossa &kyljessä mutta jos pidän kiinni käsivarren kiinni lantiossa&kyljessä niiin suunnilleen 23 kiloa oon saanut siinä. Rintalihaksilla tehty liike jossa seisotaan seisoma-asennossa ja otetaan käsillä korkealta kiinni ja painetaan puntit (telinelaite) alaspäin eli kädet on levällään korkealla ensin kiinni ottimessa ja siitä painetaan painot alaspäin niin muistaakseni enkkani on siinä 40kg tai 50kg. Joku voimamies teki sitä 70kg;lla. Olkalihasliike käsipainolla niin en muista tulosta siinä , enkkaani siis, mutta ojentajilla oon saanut puntit telineessa painettua alas 100kg;lla ja menisi enemmänkin. Tosin nykyään ei mene, ja se tulos tehty kun olin vielä kilpaurheilija. Leuanvedossa aikuisiällä enkkani 15 leukaa. Maastavedossa enkkani on aika kehno eli 150kg. Etureidet on muutenkin vahvemmat aina olleet minulla kuin takareidet. Rintalihasten voimatasoni ei myöskään niin hyvä paitsi se riippuu vähän rintalihastelineestä toisaalta, eli tietyssä kulmassa tulee huonoja tuloksia. Esim pari viikkoa sitten menin viistomakuuasentoon penkkiin makaamaan/istumaan ja tanko oli telineessä kiinni ja painomäärä 60kg ja sama idea kuin penkkipunnerruksessa eli sama asia mutta tanko kiinni telineessä niin en saanut tuota 60kg puserrettua niin mä tokaisin isälleni "olenpa heikko mies"

        Tempaus vaatii tehoa = voima x matka / aika.
        Maastaveto vaatii vain voimaa.
        Jos et ole kokeillut tempausta niin aloita kyykkyvaloilla. Sinulle sopivilla painoilla tanko ylös tempausleveydelle ja siitä, tanko lavoilla pysyen kykkyyn ja ylös. Vähintään syväkyykkyyn. Mielellään pohjaan mutta se vaatii jo liikkuvuutta.
        Seuraavassa vaiheessa vedä tempauksia raakoina. Tanko polvilta ja ylös lavoille polvia jonkin verran notkistaen.
        Seuraavassa vaiheessa sama nostolavasta.
        Sitten tankoon sen verran rautaa, että se on vedettävä syväkyykkyyn.
        Noiden vaiheiden jälkeen on tuntumaa tempauksen ja maastavedon vertaamiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tempaus vaatii tehoa = voima x matka / aika.
        Maastaveto vaatii vain voimaa.
        Jos et ole kokeillut tempausta niin aloita kyykkyvaloilla. Sinulle sopivilla painoilla tanko ylös tempausleveydelle ja siitä, tanko lavoilla pysyen kykkyyn ja ylös. Vähintään syväkyykkyyn. Mielellään pohjaan mutta se vaatii jo liikkuvuutta.
        Seuraavassa vaiheessa vedä tempauksia raakoina. Tanko polvilta ja ylös lavoille polvia jonkin verran notkistaen.
        Seuraavassa vaiheessa sama nostolavasta.
        Sitten tankoon sen verran rautaa, että se on vedettävä syväkyykkyyn.
        Noiden vaiheiden jälkeen on tuntumaa tempauksen ja maastavedon vertaamiseen.

        kyllä uskon sua jos sulla on tietoo asiasta. Jep jep. Kiirtos vinkeistä. Enempi mieltynyt jalkakyykkyyn ja hauiskääntöön. Mut oon välillä kokeillu työntöä mut tempaus meinaa pelottaa.


    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      😍 Tyttö, jolla on hellä kieli ja huulet -> https://cum4.fun/?/fi018308279ki

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      456
      3326
    2. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      436
      3115
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      127
      2849
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      164
      2202
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      8
      2050
    6. 182
      1420
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1347
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1226
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      81
      1200
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1050
    Aihe