Jos on ostanut omakotitalon, jossa on aurinkopaneelit edellisen omistajan jäljiltä, niin....

Anonyymi-ap

...eikös paneeleista saatava sähkö ole silloin täysin ilmaista?

Kivasti säästyy energia- ja siirtomaksu sähköveroineen ja alveineen. :D Ja ylijäämäsähkön voi myydä verkkoon.

Vai paljonko talon hinnasta pitää katsoa paneelien osuudeksi, kun siitä ei ole mitään tietoa?

Eihän kukaan laske sähkönlaskuunsakaan kodin sähköasennusten hintoja...

11

224

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paneelit on mukava lisä, mutta ei se talon myyntihintaan vaikuta. hinnan muodostumiseen on monta tekijää, kivat istutukset pihassa vaikuttaa enemmän.

    • Anonyymi

      Miten avauksen juttu liittyy autoiluun?

      • Anonyymi

        Nooo tuota. Avauksessa puhuttiin talon hankinnasta ja aurinkopaneeleista. Aurinkopaneelit liittyvät sähköön ja yllätys yllätys sähkö liittyy vsrsinkin tämän sähkö/hypridi palstaan aika oleellisesti. 6kw systeemi lykkää sellaista maksimi 5,5 kw toukokuusta elokuun puoleen väliin täydellä paisteella. Miksei voisi kannataakin, oma laskelma on 3h ja n. 100 km 16 kwh 12€ bensaa 12/16=75/kwh polttoainekulu säästö. Kaikkein parasta on se, että ei tarvitse maksaa saksikädelle veroja. Toinen oleellinen on omakotitalon hankinta. Siinä pihallahan voi tietenkin ladata vaikka sähköavusteista polkupyörää tai sitä sähköautoaan....tai lämmittää paljua, sähkö todennäköisesti talossa on. Ei tarvitse vetää roikkaa 7 kerroksen parvekekkelta. Miinuspuoli tietenkin on, että omakotiasuja tarvitsee auton jopa kaksi. Asuntomarkkinoilta löytyy kerrostaloasuntojakin, joissa on paitsi sauna myös parkkihallissa autopaikka ja sinne saa latausaseman, hitto olen kade menee hissillä parkkihalliin ja ottaa täyteen ladatun kuivan puhtaan..... pirulauta talkkari siivoaa pihat ja RTK auraa tiet. Niin kerrostalossakin on puolensa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooo tuota. Avauksessa puhuttiin talon hankinnasta ja aurinkopaneeleista. Aurinkopaneelit liittyvät sähköön ja yllätys yllätys sähkö liittyy vsrsinkin tämän sähkö/hypridi palstaan aika oleellisesti. 6kw systeemi lykkää sellaista maksimi 5,5 kw toukokuusta elokuun puoleen väliin täydellä paisteella. Miksei voisi kannataakin, oma laskelma on 3h ja n. 100 km 16 kwh 12€ bensaa 12/16=75/kwh polttoainekulu säästö. Kaikkein parasta on se, että ei tarvitse maksaa saksikädelle veroja. Toinen oleellinen on omakotitalon hankinta. Siinä pihallahan voi tietenkin ladata vaikka sähköavusteista polkupyörää tai sitä sähköautoaan....tai lämmittää paljua, sähkö todennäköisesti talossa on. Ei tarvitse vetää roikkaa 7 kerroksen parvekekkelta. Miinuspuoli tietenkin on, että omakotiasuja tarvitsee auton jopa kaksi. Asuntomarkkinoilta löytyy kerrostaloasuntojakin, joissa on paitsi sauna myös parkkihallissa autopaikka ja sinne saa latausaseman, hitto olen kade menee hissillä parkkihalliin ja ottaa täyteen ladatun kuivan puhtaan..... pirulauta talkkari siivoaa pihat ja RTK auraa tiet. Niin kerrostalossakin on puolensa.

        Tyhmähän sinä olet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nooo tuota. Avauksessa puhuttiin talon hankinnasta ja aurinkopaneeleista. Aurinkopaneelit liittyvät sähköön ja yllätys yllätys sähkö liittyy vsrsinkin tämän sähkö/hypridi palstaan aika oleellisesti. 6kw systeemi lykkää sellaista maksimi 5,5 kw toukokuusta elokuun puoleen väliin täydellä paisteella. Miksei voisi kannataakin, oma laskelma on 3h ja n. 100 km 16 kwh 12€ bensaa 12/16=75/kwh polttoainekulu säästö. Kaikkein parasta on se, että ei tarvitse maksaa saksikädelle veroja. Toinen oleellinen on omakotitalon hankinta. Siinä pihallahan voi tietenkin ladata vaikka sähköavusteista polkupyörää tai sitä sähköautoaan....tai lämmittää paljua, sähkö todennäköisesti talossa on. Ei tarvitse vetää roikkaa 7 kerroksen parvekekkelta. Miinuspuoli tietenkin on, että omakotiasuja tarvitsee auton jopa kaksi. Asuntomarkkinoilta löytyy kerrostaloasuntojakin, joissa on paitsi sauna myös parkkihallissa autopaikka ja sinne saa latausaseman, hitto olen kade menee hissillä parkkihalliin ja ottaa täyteen ladatun kuivan puhtaan..... pirulauta talkkari siivoaa pihat ja RTK auraa tiet. Niin kerrostalossakin on puolensa.

        Olet ilmeisesti jatkuvasti yövuorossa , kun päivällä voit kotona autoa ladata .


    • Anonyymi

      Sähköä ei kannata myydä, se kannattaa käyttää itse.

    • Anonyymi

      Tuota noin.
      Silloin kun paistaa, niin minun sähköauto on työpaikan parkkipaikalla.
      Viikonloppuisin se on ajossa, mökillä tai jossain.
      Jos on sateinen viikonloppu tulossa, niin silloin ehkä autoa voisi ladata kotona aurinkopaneeleilla.

    • Anonyymi

      Myyjä pistää talon myyntihintaan aurinkopaneelilaitteiston hinnan siltä osin kun sitä ei ole kuoletettu.

      Jos aurinkopaneelit riittää kattamaan talon kaiken sähkön käytön, ei se sittenkään ole ilmaista, koska perusmaksut on maksettava aina.

      • Anonyymi

        Liki puolet vuodesta käyttökelvottomia.
        Ei oo tänäkään talvena pahemmin arskaa näkynyt. Nyt näkyy, kun on kevät, hetken aikaa.


    • Anonyymi

      Täytyy varoa ettei se omakotitalo ole homeessa, kun on jo vanha

      • Anonyymi

        Kun ostaa 50-luvun, mutta alle 60-luvun, on hyviä taloja. Sillon osattiin rakentaa.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      114
      8825
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2633
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1999
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1746
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe