Muurin historian tunnemme osapuilleen kaikki?
Rohkenenko sanoa vitsikkääksi että nyt muureja rakentavat eurooppalaiset valtiot.
Suomi on tyytynyt ainoastaan Nato- langalla koristeltujen kanaverkkojen pystytykseen koska luotamme vuoren lujaan aseelliseen pysäytysvoimaamme.
Itä-Eurooppa sen sijaan rakentaa massiivista Baltian muuria.
Koska sotaan Venäjää vastaan valmistaudutaan perin pohjin myös meillä niin olisi merkillistä jos se ei syttyisi.
Nyt on jo kiire ennen kuin Trump valitaan presidentiksi ja pakottaa Euroopan rauhaan.
Berliinin muuri rakennettiin 1961 ja murrettiin 1989.
25
513
Vastaukset
- Anonyymi
Trump valitaan, JOS valitaan, Yhdysvaltain presidentiksi, ei miksikään Euroopan diktaattoriksi.
- Anonyymi
Minä jo ehdinkin kaivata Vihtoria, että onko elossa vai kuollut.
Tässä on itse tullut viime vuodet toimittua niin kiivaasti rauhan puolesta, heiteltyä kapuloita sodan rattaisiin, että katsoisin kaiken oleellisen tulleen omalta taholtani tehdyksi.
En luota USA:aan, en Trumppiin, en kehenkään länsikriminaaliin.
Se o korkeemmas käres ny.
Kannattaa elää nyt, sillä huomenna me kuolemme. Opin tämän jo nuorena.
On katsottava, mikä elämässä on aidosti tärkeää ja mikä turhaa, peräti roskaa. - Anonyymi
Berliinissä muuri rakennettiin jotta omat ei pääse ulos Länteen.
Euroopassa muureja rakennetaan jotta Venäläiset ei pääse sisään.
Huomaat varmaan eron?- Anonyymi
Venäläinen jalkaväki kai pelästyy ja pysähtyy kun aidat näkkee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Venäläinen jalkaväki kai pelästyy ja pysähtyy kun aidat näkkee?
Juu, joutuvat iha hämilleen: "ztoo eeta? Pitää laittaa lennätin Maskvaa. Lännen natsi yrittä estä meiltä svabooda!"
Kyllä käy puhelimet kuumina ja Putin uhkaa painaa punainen nappi! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, joutuvat iha hämilleen: "ztoo eeta? Pitää laittaa lennätin Maskvaa. Lännen natsi yrittä estä meiltä svabooda!"
Kyllä käy puhelimet kuumina ja Putin uhkaa painaa punainen nappi!Olen muuten jokunen vuosi sitten itsekin käynyt tuolla kuuluisalla Berliinin muurilla. Aika resuisessa kunnossa oli, hajalla, turistitkin kai anastaneet siitä palasia ja oli muutoinkin graffitisotkuja täynnä.
Joteskin en tykännyt siitä kaupungista. Oli jotenkin kylmä ilmapiiri. Anonyymi kirjoitti:
Olen muuten jokunen vuosi sitten itsekin käynyt tuolla kuuluisalla Berliinin muurilla. Aika resuisessa kunnossa oli, hajalla, turistitkin kai anastaneet siitä palasia ja oli muutoinkin graffitisotkuja täynnä.
Joteskin en tykännyt siitä kaupungista. Oli jotenkin kylmä ilmapiiri.Olen matkustellut pitkän elämäni aikani laajalti ja käynyt kymmenissä eri maissa.
Englantiin ja Saksaan en ole koskaan edes harkinnut meneväni.
Paskamaita molemmat eikä mitään nähtävää eikä koettavaa.
Bulgarian aurinkorannoillakin on sentään tarjolla viehkeitä sekä kohtuuhintaisia seuralaisia...D- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Olen matkustellut pitkän elämäni aikani laajalti ja käynyt kymmenissä eri maissa.
Bulgarian aurinkorannoillakin on sentään tarjolla viehkeitä sekä kohtuuhintaisia seuralaisia...DEivät siis päästäneet sinua maahan? Vai oliko ns. "haku päällä" ???
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Olen muuten jokunen vuosi sitten itsekin käynyt tuolla kuuluisalla Berliinin muurilla. Aika resuisessa kunnossa oli, hajalla, turistitkin kai anastaneet siitä palasia ja oli muutoinkin graffitisotkuja täynnä.
Joteskin en tykännyt siitä kaupungista. Oli jotenkin kylmä ilmapiiri.Nuo sakut noin niinku yleisesti jotenkin kylmäävät itseäni. Natseja kuvista katsellen tulee suorastaan vilu.
Venäläiset piippalakit taas tuntuvat enemmänkin lämminsydämisiltä ihmisiltä. Mielellään istuutuisi samaan ruokapöytään. Anonyymi kirjoitti:
Nuo sakut noin niinku yleisesti jotenkin kylmäävät itseäni. Natseja kuvista katsellen tulee suorastaan vilu.
Venäläiset piippalakit taas tuntuvat enemmänkin lämminsydämisiltä ihmisiltä. Mielellään istuutuisi samaan ruokapöytään.Minulla oli taannoin venäläinen tyttöystävä. Tumma, kaunis ja kaikin puolin mukava.
Kävimme yhdessä lomailemassa Kanarialla ja Madeiralla.
Seurustelu sai päätöksensä kun yllätti minut ja äitinsä parvekkeen lattialta.... DDD- Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Minulla oli taannoin venäläinen tyttöystävä. Tumma, kaunis ja kaikin puolin mukava.
Seurustelu sai päätöksensä kun yllätti minut ja äitinsä parvekkeen lattialta.... DDDNo ei ihme. 😠
Mutta ehtipä nähdä hiukan mualimaa, ennenkuin suhde päättyi. - Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Olen matkustellut pitkän elämäni aikani laajalti ja käynyt kymmenissä eri maissa.
Bulgarian aurinkorannoillakin on sentään tarjolla viehkeitä sekä kohtuuhintaisia seuralaisia...DSinä teet niitä mielikuvitusmatkoja ja elätät mielikuvitusperhettä, me kaikki tiedämme sen.
Samoin tiedämme että olet täysin kokematon sen suhteen. - Anonyymi
ViktorAtaman kirjoitti:
Minulla oli taannoin venäläinen tyttöystävä. Tumma, kaunis ja kaikin puolin mukava.
Seurustelu sai päätöksensä kun yllätti minut ja äitinsä parvekkeen lattialta.... DDDKunhan hankit sen ensimmäisen tyttöystävän nyt ensin, niin ei tarvitse kirjoitella noita fantasioita.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Joteskin en tykännyt siitä kaupungista. Oli jotenkin kylmä ilmapiiri.Olen mennyt menossa paluun Carlie chekpointissa molempiin suuntiin kymmeniä kertoja. Selvä ero maiden välillä. Raja rakennettiin venäjän toimesta. DDR sen teki. Sulki väestön paon sieltä.
- Anonyymi
Check point Charlien ohi ajettiin bussilla ja kierreltiin siellä ent. itä-Berliinin kulmilla.
Kävimme myös mm. Holokausti muistomerkillä, laaja alue täynnä kivipaaseja. Niiden välissä tuli ahdistunut olo.
Keisari Wilhelmin muistokirkon vierellä oli iso joulutori. Ihmettelin kun eräillä portailla oli ihmisten kuvia, kukkia ja kynttilöitä. Kysyin eräältä mieheltä mikä se oli. Oli se (2016?) terrori-iskupaikka.
Kuulin koko tarinan ja mies näytti mistä tunisialaisen matun varastama rekka ajoi vauhdilla ihmisten päälle, kyydissä puukottamansa, verinen, puolalainen rekkakuski. "Näin" tapahtuman mielessäni: kuinka valtava rekka tulee vauhdilla siihen kujalle, mökit lentelevät, ihmiset jäävät pyörien alle, huutavat. Muist. 70 ihmistä kuoli.
Matu jäi kiinni Italiassa, poliisit ampuivat . Paratiisiin se perkele ei kuitenkaan mennyt, vaan suorinta tietä Helvettiin, josta paluuta ei ole.- Anonyymi
Kuolleita ei ollut 70, vaan iskun suoria uhreja, kuolleita ja loukkaantuneita kaikkiaan oli yhteensä päälle 60.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Berliinin_isku_2016
* - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kuolleita ei ollut 70, vaan iskun suoria uhreja, kuolleita ja loukkaantuneita kaikkiaan oli yhteensä päälle 60.
https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Berliinin_isku_2016
*Berlin, Holokausti-muistomerkki:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Memorial_to_the_Murdered_Jews_of_Europe
Katsokaa miten valtava alue: ehkä jopa 20 Hgin Senaatintoria vierekkäin! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Berlin, Holokausti-muistomerkki:
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Memorial_to_the_Murdered_Jews_of_Europe
Katsokaa miten valtava alue: ehkä jopa 20 Hgin Senaatintoria vierekkäin!Eikös toi holokausti saisi jo riittää?
Juutalaiset on tappanut sata X enempi kristittyjä kuin me niitä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös toi holokausti saisi jo riittää?
Juutalaiset on tappanut sata X enempi kristittyjä kuin me niitä.En minä kiistellyt holokaustista, vaan kun Berliinistä tuli puhe niin laitoin linkin tuohon hurjan isoon muistokenttään.
Ei nyt ehkä 20 Senaatintorin kokoinen, mutta tosi laaja kivipaasimetsä.
Tuo on sakujen omaa "surutyötä", tai mitä nyt kenellekin on.
Venäjälläkin on paljon näyttäviä sotamuistomerkkejä siellä, täällä. Lukee tekstejä talojen katoilla, kuten Pietarissa esim. venäjäksi "Gorod Geroj Leningrad" / "Sankarikaupunki Leningrad" jne.
Suomalaisten mielenmaailmaan ei tuollaiset sovi. Lahjaksi saatu Rauhanpatsaskin poistettiin. Meillä on vaan jokunen vaatimaton pysti hautausmailla. Suuria tunteita ei osoiteta.
No, meitäkin on erilaisia, itse kammoan suomalaista, kylmää, pelkistettyä taidetta. Lut.kirkoissa tulee suorastaan henkinen vilu. Ortodoksisissa kirkoissa sen sijaan on jo lämmin tunnelmansa. - Anonyymi
Tässä nuo (Keisari) Kaiser Wilhelmin muistokirkon edustan muistoportaat 2016-terrori-iskun uhreille:
https://m.faz.net/aktuell/politik/inland/wie-berlin-an-den-breitscheidplatz-anschlag-erinnert-15350205.html
Nuo portaat nousevat siltä leveältä katutasolta, joulutorikujalta, jolle rekka ajoi, eli monet kuolivat ja loukkaantuivat juuri tuolla paikalla, noille portaille.
Itse historiallista Kaiser Wilhelmin kirkkoa pommitettiin sodan aikana (Liittoutuneet) ja sen torni vahingoittui pahasti. Koska kirkko oli berliiniläisille rakas, sitä ei haluttu purkaa, vaan sitä korjattiin eräänlaiseksi museoksi ja näyttelyhuoneeksi. Upeat kattomaalaukset. Ilm. ollut room.katolilainen kirkko, ei ev.lut. Ostin sieltä pienen, puisen kaularistin.
Sen edustalle rakennettiin myöhemmin uusi, "hieno" kirkko, melkoinen lasihökötys, jos saan sanoa. Toivottavasti Itse Jumala viihtyy.
Itse kävin tuolla joulun aikoihin 2019. Tuo oli kyllä karmeaa katsottavaa.
Olen kyllä elämässäni nähnyt paljon maailman väkivaltaa sekä tällaisia väkivallan muistomerkkejä.
Maailmanhistoria ja moni ihmiselämä kulkee kahlaten veressä, omassa ja muiden.
Rauhan puolesta.🌹
- Anonyymi
DDR:hän ei ollut mikään oikea valtio vaan Stalinin luomus, epäoikeusvaltio (unrechtstaat) jossa kansalaisella ei ollut mitään kansalaisoikeuksia. Jo valtion nimikin oli pelkkää valetta (Saksan demokraattinen tasavalta) se ei ollut demokraattinen eikä tasavalta
- Anonyymi
Ja siksi siellä tarvittiin muuria pitämään se kansa sisäpuolella.
Koska kiivaasti ennen sitä poistuivat.
- Anonyymi
Kiinan muuri on vieläkin
Pystyssä uljaana ja
Mahtavana. Pistääkö
Mikään valtio paremmaksi.
Kiinalaiset on ahkeraa väkeä,
Hymyilevät vain, vaikka piiska
Heiluu. 🇨🇳- Anonyymi
Eipä heilu vain piiska, "katoat" jos vastustat.
Siellä on myös paljon "uudelleenkoulutus"-leirejä yms.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mieleni harhailee sinussa
Uskon että tykkäät minusta. On vain yksi elämä. Silti jään paikoilleni ja odotan että jokin muuttuu. Menin palasiksi, ei215394- 501411
- 11827
- 47809
Missä olitte kun oli teidän tähän saakka kaunein yhteinen hetki?
Me olimme rannalla erään kiven päällä❤️58798Mitä teet nainen
Jos saat tietää että mies on elänyt yksinäistä ja rauhallista elämää sinua kaivaten, ei ole ollut muiden naisten kanssa,52787- 46782
Mitä vastaisit
Jos kysyisin, että lähdettäisiinkö lenkille yhdessä? Vain sinä ja minä, kaksin? Miehelle49766Joko Martinalla uusi aviomies hakusessa
Onko jo Raya sovellukseen laitettu uusi vetoomus vetämään... ja mistähän maasta mahtaa olla seuraava sulhasehdokas. Suom132755Onko oikein? Kaikki naiset "jäivät rannalle" Maajussille morsian -pääsarjasta - He ovat mukana!
JES, Maajussille morsian starttaa ja tiedossa on tuttuun tyyliin kaksi eri ohjelmaa: Maajussille morsian ja Maajussille8744