Diesel-aikakaudella alle 5 sekunnin kiihtyvyys sataseen oli hyvä suoritus. Nyt sähköautot menevät...

Anonyymi-ap

...sen alle 2 sekuntiin:

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/629964bd-d95b-4f26-9974-b8a8c3d8207a

Kaksikymmentä nopeinta sähköautoa kiihtyy 0 - 60 mph tasan kolmessa sekunnissa tai nopeammin. Sporttisin kärki menee alle kahden sekunnin. Näin on mitattu käytännössä.

Volvon katumaasturi on laiska pappa-auto ja sillä kiihdytys kesti 3,5 sekuntia, mutta kyseessä ei olekaan mikään sporttiauto.

Miltähän laiska 7 sekunnin diesel tuntuisi sähköauton jälkeen? :D

44

445

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja tällähän onkin paljon merkitystä normaalissa työmatka-ajossa?
      Oman autoni kiihtyvyys on jotain 12s. eikä ole vielä koskaan tarvinnut täysiä kiihdyttää silläkään!

    • Anonyymi

      Ei useimmat ihmiset kaipaa tuollaista kiihtyvyyttä normaalilta arkiautolta. On loppujen lopuksi ihan sama kiihtyykö auto 3 sekunnissa tai 10 sekunnissa normaalissa liikenteessä.

      Kun normaalit kotitaloudet hankkii autoa niin kiihtyvyys on harvemmin tärkeimpien kriteerien listalla.

    • Anonyymi

      Kautta aikain dieslkuskit ovat kehuneet dieselin vahvaa vääntöä. Bensakuskit tehokkaita moottoreita. Kunnes tuli Tesla.
      Nyt ei yhtä-äkkiä tehoilla olekaan merkitystä…

      • Anonyymi

        Väännöllä/teholla on merkitystä ajomukavuuteen, mutta se 7 sekunnin dieselauto on mihin tahansa normaalikäyttöön riittävän ripeä. Sillä kiihtyykö auto sataseen kolmessa vai seitsemässä sekunnissa on merkitystä vain niille muutamille henkisesti teini-ikäisen märkäkorvan tasolle jääneille.


      • Anonyymi

        Ei tehoilla ole ollut suurimmalle osalle ikinä mitään merkitystä. Senhän takia tavisautot pienimmällä moottorilla on ollut koko ajan listojen kärjessä. Edes Teslaa ei yleensä osteta tehon takia, koska suuri osa ostaa hitaimman Teslan, jossa on vain 7 sekunnin kiihtyvyys.

        Kiihtyvyys ei ole tärkeä ominaisuus autossa. Nuo tehoilla kehuvia on minimaalisen vähän. Autonsa tehoilla kehuminen on muutenkin idiotismia naurettavimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tehoilla ole ollut suurimmalle osalle ikinä mitään merkitystä. Senhän takia tavisautot pienimmällä moottorilla on ollut koko ajan listojen kärjessä. Edes Teslaa ei yleensä osteta tehon takia, koska suuri osa ostaa hitaimman Teslan, jossa on vain 7 sekunnin kiihtyvyys.

        Kiihtyvyys ei ole tärkeä ominaisuus autossa. Nuo tehoilla kehuvia on minimaalisen vähän. Autonsa tehoilla kehuminen on muutenkin idiotismia naurettavimmillaan.

        Siis Tesla Model Y:n halvimmassa mallissa kiihtyvyys on ainoastaan 6,9 sekuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väännöllä/teholla on merkitystä ajomukavuuteen, mutta se 7 sekunnin dieselauto on mihin tahansa normaalikäyttöön riittävän ripeä. Sillä kiihtyykö auto sataseen kolmessa vai seitsemässä sekunnissa on merkitystä vain niille muutamille henkisesti teini-ikäisen märkäkorvan tasolle jääneille.

        Mutta kun olet Teslalla jonkin aikaa ajanut, se dieselisi tuntuu lada 1200 L.tä -70 luvulla. Paluuta polttikseen ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun olet Teslalla jonkin aikaa ajanut, se dieselisi tuntuu lada 1200 L.tä -70 luvulla. Paluuta polttikseen ei ole.

        Ja silti on niitäkin entisiä Teslan omistajia, jotka ovat vaihtaneet takaisin polttikseen. Monet ovat todenneet, että Tesla on heikkolaatuinen paska romu. Ei jokin kiihtyvyys paljon auta, jos auto on muuten surkea.


    • Anonyymi

      Plugarini kiihtyy sähköllä vajaa 11s. Se on risteysajossa paljon paljon terhakampi kuin edellinen Audini mikä kiihtyi noin 7s.
      Plugarissa ei ole turboviivettä ei DSG viivettä ja siksi se on paljon mukavampia ja nopsempi taajama ja kaupunkiajossa.
      Ei ole ikävä turboa eikä kaksoisnytkytinlaatikkoa.

      • Anonyymi

        Mitä merkitystä kiihtyvyydellä alahisissa nopeuksissa, sillä on merkitystä miten auto kiihtyy 80...120km/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä kiihtyvyydellä alahisissa nopeuksissa, sillä on merkitystä miten auto kiihtyy 80...120km/h

        Mitä hyötyä, talvirajoitukset on 80 km/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyötyä, talvirajoitukset on 80 km/h

        Paitsi moottoriteillä missä talvirajoitus on 100 km/h. Ja talvi menee ohi pian ja sitten rajoitus moottoritiellä on 120 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä kiihtyvyydellä alahisissa nopeuksissa, sillä on merkitystä miten auto kiihtyy 80...120km/h

        kolmion takaa valtatielle kiihdyttäessä todellakin on väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä kiihtyvyydellä alahisissa nopeuksissa, sillä on merkitystä miten auto kiihtyy 80...120km/h

        Kaupunkiliikenteessä tehojen tarpeellisuus korostuu ja ajo on sujuvaa ja turvallisempaa, mutta mistä sen tietäisit kun et ole kokeillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolmion takaa valtatielle kiihdyttäessä todellakin on väliä.

        Kiihdyttäisitkö pienempään rakoon jos sinulla olisi vaikka 3 sek. nopeammin kiihtyvä auto? Tuskinpa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkiliikenteessä tehojen tarpeellisuus korostuu ja ajo on sujuvaa ja turvallisempaa, mutta mistä sen tietäisit kun et ole kokeillut.

        Ei järjettömällä kiihdyttelyllä ajo muutu sujuvammaksi tai turvallisemmaksi. Tästä on osoituksena se, että Teslat kolaroi jatkuvasti liikenteessä, koska niillä ajavat Teslaidiootit kiihdyttelevät risteyksistä kuin aivokuolleet. Kaupunkiliikenteessä ei tarvita tehoja vaan tuollaiset risteyksistä kiihdyttelevät ovat kaikkein vaarallisimpia kuskeja.

        En polje kaasupoljinta pohjaan koskaan edes polttiksilla kaupungissa. Ja muuten, kaikkein sujuvinta liikenne on mitä vähemmän tarvitsee kiihdyttää ja jarruttaa. Eli pitäisi ajaa ennakoivasti ja pyrkiä liikkumaan mahdollisimman tasaisesti myös kaupungissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyötyä, talvirajoitukset on 80 km/h

        Teetkö ohitukset alle 80km/h?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teetkö ohitukset alle 80km/h?

        Patteriautoilla ajetaan suurimmissa kaupungeissa. Kaupunkien välit kontataan rekkaa peesaten, pyyhkien toimintamatka-ahdistuksen aiheuttamia hikipisaroita otsalta.


    • Anonyymi

      Voi voi sinua keskenkasvuisen pojanrellukka, fyysisesti tai henkisesti tai molemmin... No kun kasvat aikuiseksi, niin alat arvostaa ihan muita asioita…

      Noilla pääset kehuskelemaan perjantai-illan teinien kokoontumisissa toreilla ja huoltiksilla…

      • Anonyymi

        Oot vaan sisimmässäsi kateellinen etkä voi myöntää sitä edes itsellesi.


    • Anonyymi

      Koettu model S plaid.

      Todella tylsä auto. Missään ei voi edes kokeilla kunnolla. Tai voi mutta näillä tuloilla kiinostus on erittäin vähäistä saada korttia hyllylle.

      Sisustan laatu kamala 140 autoksi.

      Lopulta se oli mersu joka tuli 6sek kiihtyvyydellä.

      • Anonyymi

        No joo voi olla aika vaarallista alkaa testailemaan autoa joka tempaisee 0-200km/t noin 6 sekunnissa pitävällä alustalla,tekeekö sellaisella suorituskyvyllä mitään täällä suomessa huonokuntoisilla nykyteillä, no ei varmasti,mutta tuo autoa vetoaa juuri tuolla järjettömällä suoritus kyvyllään ei millään muulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo voi olla aika vaarallista alkaa testailemaan autoa joka tempaisee 0-200km/t noin 6 sekunnissa pitävällä alustalla,tekeekö sellaisella suorituskyvyllä mitään täällä suomessa huonokuntoisilla nykyteillä, no ei varmasti,mutta tuo autoa vetoaa juuri tuolla järjettömällä suoritus kyvyllään ei millään muulla.

        Ehkä noita ei oseteta järkiperustein. Joku vaan haluaa sellaisen ja on rahaa niin mikäpä siinä.


    • Anonyymi

      W12 turbo lamporzinit ja muut kikottimet voi viedä museoon!

    • Anonyymi

      Sellainen 3 sekuntia pilkku jotain on nykyään aika standardi perheautoissa kiitos sähkömoottorin.

      • Anonyymi

        Sellainen 80-85 km/h rekkaa peesaten moottoriteillä on nykyään aika standardi. Kiitos patteriautojen toimintamatka-ahdituksen.

        Jopa Teslojen näkee tätä harrastavan.... on se ylimääräinen varikkopysähdys ja pikalataukseen jonottaminen niin helppoa ja mukavaa, että mieluummin jengi köröttelee H:ki - Tre välin näin.

        Norjassa patterituhjen määrä kasvoi jo aikaisemmin ja siellä nousikin jo pari vuotta sitten meteli - valtaväylille kaivattiin lisää ryömintäkaistoja, joilla patteriautot saisivat kihnuttaa hitaasti akunsäästön merkeissä - muuta liikennettä häiritsemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen 80-85 km/h rekkaa peesaten moottoriteillä on nykyään aika standardi. Kiitos patteriautojen toimintamatka-ahdituksen.

        Jopa Teslojen näkee tätä harrastavan.... on se ylimääräinen varikkopysähdys ja pikalataukseen jonottaminen niin helppoa ja mukavaa, että mieluummin jengi köröttelee H:ki - Tre välin näin.

        Norjassa patterituhjen määrä kasvoi jo aikaisemmin ja siellä nousikin jo pari vuotta sitten meteli - valtaväylille kaivattiin lisää ryömintäkaistoja, joilla patteriautot saisivat kihnuttaa hitaasti akunsäästön merkeissä - muuta liikennettä häiritsemättä.

        "Sellainen 80-85 km/h rekkaa peesaten moottoriteillä on nykyään aika standardi."

        Taitaa olla joku vanha Toyotisti, joka tuollaista tekee.

        Yhtä tuollaista kohti on 10 Teslaa, joita nopeusrajoitukset eivät tunnu koskevan.


    • Anonyymi

      Tojo jossa on Transit diesel körö körö kirkkoon hautaan aja se

    • Anonyymi

      Niin moni perhe kokee surun tulevaisuudessa kun autot lähtee lapsesta..

      • Anonyymi

        Ainakaan meidän perheen yli 1000-hevosvoimainen Tesla ei lähde lapasesta edes täyskiihdytyksessä. Ajonvakautus ja luistonesto pelaa hienosti ja auto ampaisee eleettömästi kuin ohjus. Vaimo ja ajokortin saanut lapsi ei uskalla edes ihan täysillä polkaistakaan raivoisaa petoamme. Heille riittää perheen toinenkin sähkäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan meidän perheen yli 1000-hevosvoimainen Tesla ei lähde lapasesta edes täyskiihdytyksessä. Ajonvakautus ja luistonesto pelaa hienosti ja auto ampaisee eleettömästi kuin ohjus. Vaimo ja ajokortin saanut lapsi ei uskalla edes ihan täysillä polkaistakaan raivoisaa petoamme. Heille riittää perheen toinenkin sähkäri.

        Ja silti Tesloilla kolaroidaan paljon enemmän kuin muilla autoilla. Miten tämän selität?


    • Anonyymi

      "Testissä oli kyse 0–97 km/h kiihdytyksestä, ei 0–100 km/h, kuten artikkelissa aluksi kirjoitettiin."

      • Anonyymi

        Tuo ei paljon muuta asiaa. Tuo 0-97 km/h on USA:n testeistä, jossa mittarina on aina 0-60 mph.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei paljon muuta asiaa. Tuo 0-97 km/h on USA:n testeistä, jossa mittarina on aina 0-60 mph.

        0,1-0,2 sekuntia lähes poikkeuksetta ero

        https://www.auto-data.net/fi/byd-han-facelift-2022-ev-85.4-kwh-517hp-awd-45661

        https://www.auto-data.net/fi/tesla-model-s-facelift-2021-plaid-100-kwh-1020hp-tri-motor-awd-42385

        Koittaisitte olla tarkkoja jos pitää päteä..Ja sit kun halutaan oikeesti mennä kovaa ja alle 2 sekunnin 0-100km/h niin otetaan polttis

        https://www.auto-data.net/fi/dodge-challenger-iii-facelift-2014-srt-demon-170-6.2-hemi-v8-900-1025hp-ethanol-torqueflite-49070


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0,1-0,2 sekuntia lähes poikkeuksetta ero

        https://www.auto-data.net/fi/byd-han-facelift-2022-ev-85.4-kwh-517hp-awd-45661

        https://www.auto-data.net/fi/tesla-model-s-facelift-2021-plaid-100-kwh-1020hp-tri-motor-awd-42385

        Koittaisitte olla tarkkoja jos pitää päteä..Ja sit kun halutaan oikeesti mennä kovaa ja alle 2 sekunnin 0-100km/h niin otetaan polttis

        https://www.auto-data.net/fi/dodge-challenger-iii-facelift-2014-srt-demon-170-6.2-hemi-v8-900-1025hp-ethanol-torqueflite-49070

        Sama ongelma on tuossa sinun linkissäsikin. Tuo viritelty erikoisauto, jota valmistaja ei myy itse kuluttajille ei todista paljoakaan, kun tuossakin kiihtyvyys on ilmoitettu välillä 0-97 km/h. Ja miksi vertaat kiihdytyskilpailuihin viritettyä autoa varsinaisiin myytäviin malleihin? Voidaan noita sähköautojakin virittää nopeammiksi tarvittaessa, mutta Model S:ää ei ole valmistettu kiihdytysajoja varten.

        Lisäksi tuo linkkisi auto ei kulje bensalla vaan etanolilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ongelma on tuossa sinun linkissäsikin. Tuo viritelty erikoisauto, jota valmistaja ei myy itse kuluttajille ei todista paljoakaan, kun tuossakin kiihtyvyys on ilmoitettu välillä 0-97 km/h. Ja miksi vertaat kiihdytyskilpailuihin viritettyä autoa varsinaisiin myytäviin malleihin? Voidaan noita sähköautojakin virittää nopeammiksi tarvittaessa, mutta Model S:ää ei ole valmistettu kiihdytysajoja varten.

        Lisäksi tuo linkkisi auto ei kulje bensalla vaan etanolilla.

        Kerrotko missä kohdin sanoin, että täysin vakio, tehtaan jäljiltä oleva dodge kulkee bensalla (tokihan se kulkee silläkin), vaan sanoin että polttis, eli polttomoottori. Ja vakio dodgen, joka on linkissä, kiihtyvyys 0-97km/h tunnissa on 1,66s, eli käyttäen tuota +0,1-0,2s eroa, kiihtyvyys 0-100km/h on siis max. 1,86s, siis reilusti alle 2s, johon ei tesla tehtaan jäljiltä kykene.


    • Anonyymi

      Ja kuitenkin jokaikinen sähköauto kiihdyttelee hitaasti ja pyörii jaloissa ajaen alle nopeusrajoitusten, kato pitää pihistää et range riittää perille.... Kokeilin pari vuotta sitten kaverin silloin uutta pd 85 teslaa, yksi reilun sadan metrin täyskaasukiihdytys tiputti rangea n. 30km, ja kaveri itse sanoi ettei kertaakaan ole päässyt yli 300km yhdellä latauksella normaalissa reippaassa ajossa, kertoi että jonkunverran vituttaa kun joskus joutuu ajella rekkojen imussa et pääsee latamaan eikä jää tielle, ajaa muuten nykys diesel a8 audilla.

    • Anonyymi

      Sähköautojen aikakaudella 100 km/h huippunopeus oli kiitettävä saavutus. Tulee mieleen, kun faija otti mut mukaansa Pariisin liepeillä sijaitsevaan automuseoon ja se pitkään ihmetteli La jamais contente -sähköautoa, jossa oli ammuksen muotoinen kori Rothschildilta ja jota ajoi joku Jeenatsi. Hullu se on joka painavalla akulla ajaa matkaa. Sitten faija osti Audi 100 CS avant quattron ja päästiin Saksassa kokeilemaan sen huippunopeutta.

      • Anonyymi

        Ajoakut on aina vaan se suuri ongelma.
        Audista puheen ollen nythän Audi RS Q e-tron on saatu kilpailukykyiseksi ralliautoksi. Siinä sähköä käytetään vain voiman välityksessä pyörille. Energia on varastoitu 300 litran bensatankkiin ja korkeilla kierroksilla pyöritettävä turboahdettu 2.0-litrainen polttomoottori tuottaa sähkön.


    • Anonyymi

      Ehkä ne sähköautojen myyntiluvut lähtevät kasvuun kun valmistajat lopulta tajuavat ettei valtaosaa ihmisiä kiinnosta tuon taivaallista kuinka nopeasti kottero kiihtyy vaan kuinka pitkälle autolla pystyy ajamaan talvipakkasessa.

      • Anonyymi

        Keskenkasvuisille vain kiihtyvyys merkitsee.


    • Anonyymi

      Pitäisikö sähkispojujen suunnitella vaikka oma lippis, josta kaikki voisivat tunnistaa heidät, kun eivät istu auton sisällä.

    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa ja milloin ja missä tarvitaan 2 s kiihtyvyyksiä?

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      60
      2564
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      311
      2326
    3. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      90
      2109
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      57
      1807
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1722
    6. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1687
    7. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1573
    8. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      120
      1395
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      5
      1389
    10. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      59
      1375
    Aihe