Diesel-aikakaudella alle 5 sekunnin kiihtyvyys sataseen oli hyvä suoritus. Nyt sähköautot menevät...

Anonyymi-ap

...sen alle 2 sekuntiin:

https://www.iltalehti.fi/sahkoautot/a/629964bd-d95b-4f26-9974-b8a8c3d8207a

Kaksikymmentä nopeinta sähköautoa kiihtyy 0 - 60 mph tasan kolmessa sekunnissa tai nopeammin. Sporttisin kärki menee alle kahden sekunnin. Näin on mitattu käytännössä.

Volvon katumaasturi on laiska pappa-auto ja sillä kiihdytys kesti 3,5 sekuntia, mutta kyseessä ei olekaan mikään sporttiauto.

Miltähän laiska 7 sekunnin diesel tuntuisi sähköauton jälkeen? :D

67

733

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ja tällähän onkin paljon merkitystä normaalissa työmatka-ajossa?
      Oman autoni kiihtyvyys on jotain 12s. eikä ole vielä koskaan tarvinnut täysiä kiihdyttää silläkään!

    • Anonyymi

      Ei useimmat ihmiset kaipaa tuollaista kiihtyvyyttä normaalilta arkiautolta. On loppujen lopuksi ihan sama kiihtyykö auto 3 sekunnissa tai 10 sekunnissa normaalissa liikenteessä.

      Kun normaalit kotitaloudet hankkii autoa niin kiihtyvyys on harvemmin tärkeimpien kriteerien listalla.

    • Anonyymi

      Kautta aikain dieslkuskit ovat kehuneet dieselin vahvaa vääntöä. Bensakuskit tehokkaita moottoreita. Kunnes tuli Tesla.
      Nyt ei yhtä-äkkiä tehoilla olekaan merkitystä…

      • Anonyymi

        Väännöllä/teholla on merkitystä ajomukavuuteen, mutta se 7 sekunnin dieselauto on mihin tahansa normaalikäyttöön riittävän ripeä. Sillä kiihtyykö auto sataseen kolmessa vai seitsemässä sekunnissa on merkitystä vain niille muutamille henkisesti teini-ikäisen märkäkorvan tasolle jääneille.


      • Anonyymi

        Ei tehoilla ole ollut suurimmalle osalle ikinä mitään merkitystä. Senhän takia tavisautot pienimmällä moottorilla on ollut koko ajan listojen kärjessä. Edes Teslaa ei yleensä osteta tehon takia, koska suuri osa ostaa hitaimman Teslan, jossa on vain 7 sekunnin kiihtyvyys.

        Kiihtyvyys ei ole tärkeä ominaisuus autossa. Nuo tehoilla kehuvia on minimaalisen vähän. Autonsa tehoilla kehuminen on muutenkin idiotismia naurettavimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei tehoilla ole ollut suurimmalle osalle ikinä mitään merkitystä. Senhän takia tavisautot pienimmällä moottorilla on ollut koko ajan listojen kärjessä. Edes Teslaa ei yleensä osteta tehon takia, koska suuri osa ostaa hitaimman Teslan, jossa on vain 7 sekunnin kiihtyvyys.

        Kiihtyvyys ei ole tärkeä ominaisuus autossa. Nuo tehoilla kehuvia on minimaalisen vähän. Autonsa tehoilla kehuminen on muutenkin idiotismia naurettavimmillaan.

        Siis Tesla Model Y:n halvimmassa mallissa kiihtyvyys on ainoastaan 6,9 sekuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väännöllä/teholla on merkitystä ajomukavuuteen, mutta se 7 sekunnin dieselauto on mihin tahansa normaalikäyttöön riittävän ripeä. Sillä kiihtyykö auto sataseen kolmessa vai seitsemässä sekunnissa on merkitystä vain niille muutamille henkisesti teini-ikäisen märkäkorvan tasolle jääneille.

        Mutta kun olet Teslalla jonkin aikaa ajanut, se dieselisi tuntuu lada 1200 L.tä -70 luvulla. Paluuta polttikseen ei ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun olet Teslalla jonkin aikaa ajanut, se dieselisi tuntuu lada 1200 L.tä -70 luvulla. Paluuta polttikseen ei ole.

        Ja silti on niitäkin entisiä Teslan omistajia, jotka ovat vaihtaneet takaisin polttikseen. Monet ovat todenneet, että Tesla on heikkolaatuinen paska romu. Ei jokin kiihtyvyys paljon auta, jos auto on muuten surkea.


      • Anonyymi

        Ei tehoilla ole koskaan ollutkaan merkitystä ainakaan mun mielestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väännöllä/teholla on merkitystä ajomukavuuteen, mutta se 7 sekunnin dieselauto on mihin tahansa normaalikäyttöön riittävän ripeä. Sillä kiihtyykö auto sataseen kolmessa vai seitsemässä sekunnissa on merkitystä vain niille muutamille henkisesti teini-ikäisen märkäkorvan tasolle jääneille.

        Näin on,
        kauanko ajan vaikka heti 400km , se että milloin täytyy tankata ehkä ensi viikolla , lataus paikkaa ei kaupungin kaduilla ole,,,,


    • Anonyymi

      Plugarini kiihtyy sähköllä vajaa 11s. Se on risteysajossa paljon paljon terhakampi kuin edellinen Audini mikä kiihtyi noin 7s.
      Plugarissa ei ole turboviivettä ei DSG viivettä ja siksi se on paljon mukavampia ja nopsempi taajama ja kaupunkiajossa.
      Ei ole ikävä turboa eikä kaksoisnytkytinlaatikkoa.

      • Anonyymi

        Mitä merkitystä kiihtyvyydellä alahisissa nopeuksissa, sillä on merkitystä miten auto kiihtyy 80...120km/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä kiihtyvyydellä alahisissa nopeuksissa, sillä on merkitystä miten auto kiihtyy 80...120km/h

        Mitä hyötyä, talvirajoitukset on 80 km/h


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyötyä, talvirajoitukset on 80 km/h

        Paitsi moottoriteillä missä talvirajoitus on 100 km/h. Ja talvi menee ohi pian ja sitten rajoitus moottoritiellä on 120 km/h.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä kiihtyvyydellä alahisissa nopeuksissa, sillä on merkitystä miten auto kiihtyy 80...120km/h

        kolmion takaa valtatielle kiihdyttäessä todellakin on väliä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä merkitystä kiihtyvyydellä alahisissa nopeuksissa, sillä on merkitystä miten auto kiihtyy 80...120km/h

        Kaupunkiliikenteessä tehojen tarpeellisuus korostuu ja ajo on sujuvaa ja turvallisempaa, mutta mistä sen tietäisit kun et ole kokeillut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kolmion takaa valtatielle kiihdyttäessä todellakin on väliä.

        Kiihdyttäisitkö pienempään rakoon jos sinulla olisi vaikka 3 sek. nopeammin kiihtyvä auto? Tuskinpa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaupunkiliikenteessä tehojen tarpeellisuus korostuu ja ajo on sujuvaa ja turvallisempaa, mutta mistä sen tietäisit kun et ole kokeillut.

        Ei järjettömällä kiihdyttelyllä ajo muutu sujuvammaksi tai turvallisemmaksi. Tästä on osoituksena se, että Teslat kolaroi jatkuvasti liikenteessä, koska niillä ajavat Teslaidiootit kiihdyttelevät risteyksistä kuin aivokuolleet. Kaupunkiliikenteessä ei tarvita tehoja vaan tuollaiset risteyksistä kiihdyttelevät ovat kaikkein vaarallisimpia kuskeja.

        En polje kaasupoljinta pohjaan koskaan edes polttiksilla kaupungissa. Ja muuten, kaikkein sujuvinta liikenne on mitä vähemmän tarvitsee kiihdyttää ja jarruttaa. Eli pitäisi ajaa ennakoivasti ja pyrkiä liikkumaan mahdollisimman tasaisesti myös kaupungissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä hyötyä, talvirajoitukset on 80 km/h

        Teetkö ohitukset alle 80km/h?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teetkö ohitukset alle 80km/h?

        Patteriautoilla ajetaan suurimmissa kaupungeissa. Kaupunkien välit kontataan rekkaa peesaten, pyyhkien toimintamatka-ahdistuksen aiheuttamia hikipisaroita otsalta.


    • Anonyymi

      Voi voi sinua keskenkasvuisen pojanrellukka, fyysisesti tai henkisesti tai molemmin... No kun kasvat aikuiseksi, niin alat arvostaa ihan muita asioita…

      Noilla pääset kehuskelemaan perjantai-illan teinien kokoontumisissa toreilla ja huoltiksilla…

      • Anonyymi

        Oot vaan sisimmässäsi kateellinen etkä voi myöntää sitä edes itsellesi.


    • Anonyymi

      Koettu model S plaid.

      Todella tylsä auto. Missään ei voi edes kokeilla kunnolla. Tai voi mutta näillä tuloilla kiinostus on erittäin vähäistä saada korttia hyllylle.

      Sisustan laatu kamala 140 autoksi.

      Lopulta se oli mersu joka tuli 6sek kiihtyvyydellä.

      • Anonyymi

        No joo voi olla aika vaarallista alkaa testailemaan autoa joka tempaisee 0-200km/t noin 6 sekunnissa pitävällä alustalla,tekeekö sellaisella suorituskyvyllä mitään täällä suomessa huonokuntoisilla nykyteillä, no ei varmasti,mutta tuo autoa vetoaa juuri tuolla järjettömällä suoritus kyvyllään ei millään muulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No joo voi olla aika vaarallista alkaa testailemaan autoa joka tempaisee 0-200km/t noin 6 sekunnissa pitävällä alustalla,tekeekö sellaisella suorituskyvyllä mitään täällä suomessa huonokuntoisilla nykyteillä, no ei varmasti,mutta tuo autoa vetoaa juuri tuolla järjettömällä suoritus kyvyllään ei millään muulla.

        Ehkä noita ei oseteta järkiperustein. Joku vaan haluaa sellaisen ja on rahaa niin mikäpä siinä.


    • Anonyymi

      W12 turbo lamporzinit ja muut kikottimet voi viedä museoon!

    • Anonyymi

      Sellainen 3 sekuntia pilkku jotain on nykyään aika standardi perheautoissa kiitos sähkömoottorin.

      • Anonyymi

        Sellainen 80-85 km/h rekkaa peesaten moottoriteillä on nykyään aika standardi. Kiitos patteriautojen toimintamatka-ahdituksen.

        Jopa Teslojen näkee tätä harrastavan.... on se ylimääräinen varikkopysähdys ja pikalataukseen jonottaminen niin helppoa ja mukavaa, että mieluummin jengi köröttelee H:ki - Tre välin näin.

        Norjassa patterituhjen määrä kasvoi jo aikaisemmin ja siellä nousikin jo pari vuotta sitten meteli - valtaväylille kaivattiin lisää ryömintäkaistoja, joilla patteriautot saisivat kihnuttaa hitaasti akunsäästön merkeissä - muuta liikennettä häiritsemättä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellainen 80-85 km/h rekkaa peesaten moottoriteillä on nykyään aika standardi. Kiitos patteriautojen toimintamatka-ahdituksen.

        Jopa Teslojen näkee tätä harrastavan.... on se ylimääräinen varikkopysähdys ja pikalataukseen jonottaminen niin helppoa ja mukavaa, että mieluummin jengi köröttelee H:ki - Tre välin näin.

        Norjassa patterituhjen määrä kasvoi jo aikaisemmin ja siellä nousikin jo pari vuotta sitten meteli - valtaväylille kaivattiin lisää ryömintäkaistoja, joilla patteriautot saisivat kihnuttaa hitaasti akunsäästön merkeissä - muuta liikennettä häiritsemättä.

        "Sellainen 80-85 km/h rekkaa peesaten moottoriteillä on nykyään aika standardi."

        Taitaa olla joku vanha Toyotisti, joka tuollaista tekee.

        Yhtä tuollaista kohti on 10 Teslaa, joita nopeusrajoitukset eivät tunnu koskevan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Sellainen 80-85 km/h rekkaa peesaten moottoriteillä on nykyään aika standardi."

        Taitaa olla joku vanha Toyotisti, joka tuollaista tekee.

        Yhtä tuollaista kohti on 10 Teslaa, joita nopeusrajoitukset eivät tunnu koskevan.

        Tojoterolle tiedoksi. Sun tollolootan mittari näyttää ainakin 10 km/h liikaa. Jolloin syntyy juuri näitä kuvitelmia "muut kaahaa".


    • Anonyymi

      Tojo jossa on Transit diesel körö körö kirkkoon hautaan aja se

    • Anonyymi

      Niin moni perhe kokee surun tulevaisuudessa kun autot lähtee lapsesta..

      • Anonyymi

        Ainakaan meidän perheen yli 1000-hevosvoimainen Tesla ei lähde lapasesta edes täyskiihdytyksessä. Ajonvakautus ja luistonesto pelaa hienosti ja auto ampaisee eleettömästi kuin ohjus. Vaimo ja ajokortin saanut lapsi ei uskalla edes ihan täysillä polkaistakaan raivoisaa petoamme. Heille riittää perheen toinenkin sähkäri.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ainakaan meidän perheen yli 1000-hevosvoimainen Tesla ei lähde lapasesta edes täyskiihdytyksessä. Ajonvakautus ja luistonesto pelaa hienosti ja auto ampaisee eleettömästi kuin ohjus. Vaimo ja ajokortin saanut lapsi ei uskalla edes ihan täysillä polkaistakaan raivoisaa petoamme. Heille riittää perheen toinenkin sähkäri.

        Ja silti Tesloilla kolaroidaan paljon enemmän kuin muilla autoilla. Miten tämän selität?


    • Anonyymi

      "Testissä oli kyse 0–97 km/h kiihdytyksestä, ei 0–100 km/h, kuten artikkelissa aluksi kirjoitettiin."

      • Anonyymi

        Tuo ei paljon muuta asiaa. Tuo 0-97 km/h on USA:n testeistä, jossa mittarina on aina 0-60 mph.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo ei paljon muuta asiaa. Tuo 0-97 km/h on USA:n testeistä, jossa mittarina on aina 0-60 mph.

        0,1-0,2 sekuntia lähes poikkeuksetta ero

        https://www.auto-data.net/fi/byd-han-facelift-2022-ev-85.4-kwh-517hp-awd-45661

        https://www.auto-data.net/fi/tesla-model-s-facelift-2021-plaid-100-kwh-1020hp-tri-motor-awd-42385

        Koittaisitte olla tarkkoja jos pitää päteä..Ja sit kun halutaan oikeesti mennä kovaa ja alle 2 sekunnin 0-100km/h niin otetaan polttis

        https://www.auto-data.net/fi/dodge-challenger-iii-facelift-2014-srt-demon-170-6.2-hemi-v8-900-1025hp-ethanol-torqueflite-49070


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        0,1-0,2 sekuntia lähes poikkeuksetta ero

        https://www.auto-data.net/fi/byd-han-facelift-2022-ev-85.4-kwh-517hp-awd-45661

        https://www.auto-data.net/fi/tesla-model-s-facelift-2021-plaid-100-kwh-1020hp-tri-motor-awd-42385

        Koittaisitte olla tarkkoja jos pitää päteä..Ja sit kun halutaan oikeesti mennä kovaa ja alle 2 sekunnin 0-100km/h niin otetaan polttis

        https://www.auto-data.net/fi/dodge-challenger-iii-facelift-2014-srt-demon-170-6.2-hemi-v8-900-1025hp-ethanol-torqueflite-49070

        Sama ongelma on tuossa sinun linkissäsikin. Tuo viritelty erikoisauto, jota valmistaja ei myy itse kuluttajille ei todista paljoakaan, kun tuossakin kiihtyvyys on ilmoitettu välillä 0-97 km/h. Ja miksi vertaat kiihdytyskilpailuihin viritettyä autoa varsinaisiin myytäviin malleihin? Voidaan noita sähköautojakin virittää nopeammiksi tarvittaessa, mutta Model S:ää ei ole valmistettu kiihdytysajoja varten.

        Lisäksi tuo linkkisi auto ei kulje bensalla vaan etanolilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sama ongelma on tuossa sinun linkissäsikin. Tuo viritelty erikoisauto, jota valmistaja ei myy itse kuluttajille ei todista paljoakaan, kun tuossakin kiihtyvyys on ilmoitettu välillä 0-97 km/h. Ja miksi vertaat kiihdytyskilpailuihin viritettyä autoa varsinaisiin myytäviin malleihin? Voidaan noita sähköautojakin virittää nopeammiksi tarvittaessa, mutta Model S:ää ei ole valmistettu kiihdytysajoja varten.

        Lisäksi tuo linkkisi auto ei kulje bensalla vaan etanolilla.

        Kerrotko missä kohdin sanoin, että täysin vakio, tehtaan jäljiltä oleva dodge kulkee bensalla (tokihan se kulkee silläkin), vaan sanoin että polttis, eli polttomoottori. Ja vakio dodgen, joka on linkissä, kiihtyvyys 0-97km/h tunnissa on 1,66s, eli käyttäen tuota +0,1-0,2s eroa, kiihtyvyys 0-100km/h on siis max. 1,86s, siis reilusti alle 2s, johon ei tesla tehtaan jäljiltä kykene.


    • Anonyymi

      Ja kuitenkin jokaikinen sähköauto kiihdyttelee hitaasti ja pyörii jaloissa ajaen alle nopeusrajoitusten, kato pitää pihistää et range riittää perille.... Kokeilin pari vuotta sitten kaverin silloin uutta pd 85 teslaa, yksi reilun sadan metrin täyskaasukiihdytys tiputti rangea n. 30km, ja kaveri itse sanoi ettei kertaakaan ole päässyt yli 300km yhdellä latauksella normaalissa reippaassa ajossa, kertoi että jonkunverran vituttaa kun joskus joutuu ajella rekkojen imussa et pääsee latamaan eikä jää tielle, ajaa muuten nykys diesel a8 audilla.

    • Anonyymi

      Sähköautojen aikakaudella 100 km/h huippunopeus oli kiitettävä saavutus. Tulee mieleen, kun faija otti mut mukaansa Pariisin liepeillä sijaitsevaan automuseoon ja se pitkään ihmetteli La jamais contente -sähköautoa, jossa oli ammuksen muotoinen kori Rothschildilta ja jota ajoi joku Jeenatsi. Hullu se on joka painavalla akulla ajaa matkaa. Sitten faija osti Audi 100 CS avant quattron ja päästiin Saksassa kokeilemaan sen huippunopeutta.

      • Anonyymi

        Ajoakut on aina vaan se suuri ongelma.
        Audista puheen ollen nythän Audi RS Q e-tron on saatu kilpailukykyiseksi ralliautoksi. Siinä sähköä käytetään vain voiman välityksessä pyörille. Energia on varastoitu 300 litran bensatankkiin ja korkeilla kierroksilla pyöritettävä turboahdettu 2.0-litrainen polttomoottori tuottaa sähkön.


    • Anonyymi

      Ehkä ne sähköautojen myyntiluvut lähtevät kasvuun kun valmistajat lopulta tajuavat ettei valtaosaa ihmisiä kiinnosta tuon taivaallista kuinka nopeasti kottero kiihtyy vaan kuinka pitkälle autolla pystyy ajamaan talvipakkasessa.

      • Anonyymi

        Keskenkasvuisille vain kiihtyvyys merkitsee.


    • Anonyymi

      Pitäisikö sähkispojujen suunnitella vaikka oma lippis, josta kaikki voisivat tunnistaa heidät, kun eivät istu auton sisällä.

    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa ja milloin ja missä tarvitaan 2 s kiihtyvyyksiä?

      • Anonyymi

        Kahden sekunnin autot ovat laiskoja ja tylsiä. Siksi Mcmurtry Spéirling kiihtyy sataseen 1,4 sekunnissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kahden sekunnin autot ovat laiskoja ja tylsiä. Siksi Mcmurtry Spéirling kiihtyy sataseen 1,4 sekunnissa.

        Kuinka paljon kokemusta sinulla on alle 2s autoista?


    • Anonyymi

      Katsokaapa TM numero 12B/2022 jossa testataan pari vertailussa Bensa V8 Mustang vastaan sähkö Mustang.

      Siinä kerrotaan lyhyesti rata kierroksen tulokset jossa sähköversio jää sekunti kaupalla !

      Tämä vain vahvistaa ja kertoo sen, että sähköautossa on satoja kiloja liikaa painoa !?

      Sähköautojen pulma on akusto !!??

      • Anonyymi

        Mcmurtry Spéirlingillä on ajettu rataennätys Googwill Hillin radalla. Ei ole fossiileilla jakoa.


      • Anonyymi

        Mulla ei ole kumpaakaan mustangia enkä ole ostamassa. Kumpi sinulla on?


    • Anonyymi

      Olen vaihtamassa vm -19 tesla 3 lr. eri merkkiseen. Kun on tottunut noihin teslan tehoihin niin kaikki 6-9 sekunnissa kiihtyvät autot tuntuvat todella nuhaisilta. Eli vaihtoehdot ovat teslan hintaluokassa todella vähissä. Täytyy vielä käydä byd seal testaamassa, se saattaa ainakin arvostelujen perusteella olla vahva vaihtoehto.

    • Anonyymi

      5 s nollasta sataan kiihtyvien patteriautojen aikakaudella on ihan tavanomainen näky mm. Tampereen moottoritiellä rekkaa peesaava patteriauto.

      Petterit aina suu vaahdossa selittää 20-30 min pikalatauksista, mutta tosielämässä siihen latauspaikalle kurvailuun ja takaisin moottoritielle pääsyyn menen 5-10 min + mahdollinen jonotus ja typerien äppien kanssa tuskailu tämän päälle.

      Kun kihnuttaa moottoritiellä 120 sijaan reilua kahdeksaakymppia, matkaan menee vain puoli tuntia enemmän. Eli ajankäytöllisesti se ja sama, ajaako nopeasti ja lataa matkan varrella, vai kinhuttaako rekkaa peesaten koko ajan. Useimmat näkyvät valitsevan kihnuttamisen. Siinä sitä vauhdin hurmaa sähkövatkaimien tyylillä. Toki parempi näin, koska useimmissa vatkaimissa ajo-ominaisuudet eivät ole tehojen tasalla. Liikennevaloissa voi kiihdytellä, mutta muuhun näistä ei ole. Etenkään talvikeleillä.

      Ja osaa toimintamatka-ahdistusta melkein koko ajan potevat patteripetterit muuallakin kihnuttaa tientukkoina. Ne reippaat kiihdytykset kun leikkaa toimintamatkaa rajusti!

      Sehän kaikki jo tiesikin, että 400 km nimellinen toimintamatka toteutuu vain lauhassa kesäkelissä max. 80 km/h kihnuttaen. Moottoritieajo 120 km/h leikkaa toimintamatkasta kolmanneksen pois ts. edestakainen H:ki - Tre tai H:ki - Turku reissu ei onnistu ilman 30 min kusitaukoa.

      Ja em. kesällä. Paukkupakkasilla voi sulaa puolet pois toimintamatkasta, jolloin yhdensuuntainenkin matka on jo tiukoilla.

      • Anonyymi

        Se on vaan kumma, kun minä, joka ajan joka viikko hki-turku välin edestakaisin vähintään kerran ja aina ruuhka-aikana aamulla ja illalla, en ole nähnyt ainoatakaan sähköautoa roikkumassa rekan perässä tai ajamassa kahdeksaakymppiä, päin vastoin ohittajissa on suuri osa sähköautoja 130 lasissa. Miten siis voit väittää että tuo olisi tavallinen näky? Taitaa olla enemmän mielikuvituksen tuotetta.
        Miksi kukaan käy vaikka turusta helsingissä edestakaisin vain ajelemassa? Tavallisesti sinne on jotain asiaakin jona aikana autokin latautuu. Mikä tuossa on muinaisjäänteen ihannoijalle niin vaikeaa?
        Mitä tulee lataustapahtumaan, selvästikin huomaa ettei sinulla ole minkäänlaista kokemusta sähköautoilusta, luuloa ja oletusta sitäkin enemmän.


      • Anonyymi

        Herää jo pahvi unestasi. Ei mikään selittämäsi ole todellisuutta.


    • Anonyymi

      Odotan mielenkiinnolla minkälaisia ketjuja tänne saadaan kun EU herää rajoittamaan sähköautojen suorituskykyä. Se energia kun pitää jostain saada ja etenkin keski-euroopassa se on enimmäkseen hiilivoimalla tuotettua.

    • Anonyymi

      Tälläkään asialla ei ole mitää merkitystä tuolla teillä normaalissa ajossa. Ei sillä kiihtyvyydellä mitään merkittävästi voita.

      • Anonyymi

        Diesel-aikakaudella kiihtyvyys oli kumman tärkeää. Kehuttiin miten tiisseli lähtee kahdeksaan sekuntiin.


    • Anonyymi

      7 sekunnin kiihtyvyys ei oikein tunnu missään. Ei painu selkä penkkiin eikä pää niskatukeen. Ja vielä kun on toi turboviive :-(

      • Anonyymi

        7 sekunnin DSG-dieselin jälkeen 10 sekunnin sähköinen voimalinja tuntu terhakalta alle 70 nopeuksilla missä suurin osa nopeista kiihdytyksistä tapahtuu.
        Ei enää viiveitä vaan auto lähtee heti liikkeelle voimalla minkä aikaan saaminen dieselillä tai bensalla tarkoittaa aikasmoista metakkaa.

        Sähköinen voimalinja on sivistynyt.


      • Anonyymi

        taitaa olla turboviive housuissasi, ei ainakaan isoissa deiseleissä mitään viivettä käytännössä ole pienehköillä ahtimilla, jos kierrokset edes 1500rpm yläpuolella, kuten normiajossa aina onkin.
        Reagointi on ihan välitön kaasupedaaliin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        taitaa olla turboviive housuissasi, ei ainakaan isoissa deiseleissä mitään viivettä käytännössä ole pienehköillä ahtimilla, jos kierrokset edes 1500rpm yläpuolella, kuten normiajossa aina onkin.
        Reagointi on ihan välitön kaasupedaaliin.

        Höpöhöpö, aivan takuulla on turboviivettä.

        Kokeile vaikka tilannetta että annat auton rullata kaasu ylhäällä kierrokset vaikka siellä 1500-2000 välillä (jos dieselistä kyse) ja sitten painat nopeasti kaasua vähän reilummin. Aivan takuuvarmasti on havaittava viive ennen kuin moottori alkaa vetää kunnolla/voimalla.

        Sitten taas jos on valmiiksi ns. veto päällä niin viive on selvästi lyhyempi.


    • Anonyymi

      Turbossa on aina viive. Siksi se on turbo. Suora ahdin on toista maata.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö.
        Jos turbiinilla on jengaa, niin mistä se viive mielestäsi sinne syntyy, luistaako kompurasiipi vai:D
        on ihan eri asia jos ei olla ahtimen alueella, silloin tietysti on viivettä.

        Kannattaisi ehkä mopojonnen olla pätemättä kun ei asioista tiedä.


    • Anonyymi

      Kuka tarvii , mieluummin ajan sen 600km ennen mitään turhaa taukoa kuin kiihdytän joskus tarpeettomasti joten pärjää 200hv dieselillä....

    • Anonyymi

      Tesla tuli vain siinä mielessä myöhässä, että perheautoihin oli saatu jo 90% autoilijoille riittävä suorituskyky kohtuullisella hinnalla.
      Tesla toi suorituskykyä niiden ulottuville joilla oli halua mutta ei ollut varaa vastaavaan suorituskykyyn bensapuolella, Bensa-autolla kun alkaa olla hintaa monen teslan verran silloin kun sen suorituskyvyn haluttiin olevan samassa kategoriassa vähän pirteämpien teslojen kanssa.
      Mutta tosiaan 90% autoilijoista ei tarvitse, eikä edes halua Teslan tehomallien suorituskykyä jos edes keskiteholuokan. Model 3: kokokoinen 10 s 0-100 perheauto maksaa jotain 25 000€, siinä riittää range 700 kilometrin taipaleelle 650 talvella, kulutus jotain 5 litraa / 100 km, aika monta kilometriä pitää ajaa vuodessa, jotta edes halvin karvalakki-tesla olisi taloudellisesti järkevä...edellyttäen että pieni range riittää.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      159
      2518
    2. Selänteiden kommentit

      Se on kesä taas. On alkanut Selänteen rouvakin antamaan lausuntoja ja ohjeita meille. Ei voi olla totta. Yksi Selännekki
      Kotimaiset julkkisjuorut
      196
      1601
    3. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      170
      1555
    4. 79
      1291
    5. Kirkon kuoronjohtajalle varoitus

      Oulun hiippakunnan oratoriokuoro johtaja on saanut varoituksen. Lähettänyt seksuaalissävytteisiä viestejä naiskuorolais
      Luterilaisuus
      28
      1005
    6. Nyt kun pride on ohi on siks

      Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että homoseksuaalisuuden harjoittaminen on syntiä (1. Moos. 19:1-13; 3. Moos. 18:22;
      Luterilaisuus
      281
      911
    7. Miljonääri-Miehensä palkalla elelijä-Sirpa Selänne kertoo: lapsemme eivät osoita mieltä!

      Miksi osoittaisivatkaan kun saavat kaiken isin miljoonilla? Luontoakaan ei kannata suojella niin kovin kun isin autotal
      Julkkikset
      46
      897
    8. Muistatteko itsenne vuonna 1986?

      Millainen olit, mitä haaveilit? Ovatko haaveet toteutuneet, jäänyt vajaaksi vai oletko jopa saanut enemmän mitä olisit t
      Sinkut
      176
      837
    9. Miksi et mies halua

      Seksiä minun kanssa?
      Ikävä
      76
      792
    10. Et vastannut vielä

      Herättikö jokin tunteesi uudelleen vai mistä nyt tuulee?
      Ikävä
      62
      766
    Aihe