Sairauden siunaus

Anonyymi-ap

Saarnaajamme on opettanut, että sairaudet ovat siunaus Jumalalta. Kun on sairas, niin se saa rukoilemaan ja viettämään enemmän aikaa Jumalan kanssa.

Minä pohdin sitä, että eikö se uskova ole jatkuvasti Jumalan kanssa, kun Jeesus asuu hänen ruumiissaan?

On aika omituinen siunaus tuo sairauden siunaus.

Pidätkö sinä sairautta Jumalan antamana siunauksena, saatanan tekona vai ihan luonnollisena asiana, joka voi kohdata ketä tahansa?

Tämä kertoo jotakin siitä, miten sekaisin päästäsi olet.

26

207

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kerrotko saarnaajasi nimen ?

      • Anonyymi

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        😍 ­­­N­­y­­m­­f­o­­­m­a­­­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Sumeaa logiikkaa. Sairaus on osa elämää. Ihminen joutuu valitsemaan miten hän siihen suhtautuu. Jotkut katkeroituvat ja vajoavat itsesääliin. Toisia kokemus kasvattaa ja vie lähemmäs Jumalaa. Sairaus voi siis johtaa prosessiin, josta tulee siunaus.

    • Anonyymi

      Sairaus vei minulta liikuntakyvyn. Tunsin selvästi saatanan löyhkäävän hyökkäyksen, kun tuo kuvottava olento alkoi tunkea ikkunan raoista huoneeseeni, kuin tahmea savu. Jeesus tuli kutsumanani luokseni, Hän talutti minut pahimman yli ja käänsi tämän sairauteni siunaukseksi. Kaikissa käytännon järjestelyissä oli ihmeellinen siunaus mukana. Rukoillin parantumista, mutta Hän paransi minut yksin pärjääväksi 60% invalidiksi. Hän antoi minulle erään yliluonnollisen lahjan, jonka avulla saan kirkastaa Taivaan Isämme ja Jeesuksen ja Pyhän Hengen hyvyyttä maailmassa. Pidän edellistä tervettä elämääni roskana, verrattuna nykyiseen siunattuun Taivaan Isän lapseuteen.

      • Anonyymi

        Kuuntelepa youtubesta Joni Eareckson Tadaa ja Nick Vujic...a (en muista, miten se kirjoitetaan). Toinen neliraajahalvaantui 17-vuotiaana, toinen syntyi lähes ilman raajoja. Molemmat ovat onnellisia kristittyjä, naimisissa, kansainvälisesti tunnettuja puhujia. Kun kuuntelee heitä, omat ongelmat tuntuvat mitättömiltä. Vaikka olisi täysin liikunta- ja puhekyvytön, Jumala voi käyttää esirukoilijana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuuntelepa youtubesta Joni Eareckson Tadaa ja Nick Vujic...a (en muista, miten se kirjoitetaan). Toinen neliraajahalvaantui 17-vuotiaana, toinen syntyi lähes ilman raajoja. Molemmat ovat onnellisia kristittyjä, naimisissa, kansainvälisesti tunnettuja puhujia. Kun kuuntelee heitä, omat ongelmat tuntuvat mitättömiltä. Vaikka olisi täysin liikunta- ja puhekyvytön, Jumala voi käyttää esirukoilijana.

        Eikö Jumala luvannut parantaa raajarikot? Ei paranna ketään. Jumalaan ei voi luottaa. Eikä sitä pirua ole edes olemassa. Saatanan henki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö Jumala luvannut parantaa raajarikot? Ei paranna ketään. Jumalaan ei voi luottaa. Eikä sitä pirua ole edes olemassa. Saatanan henki.

        Ei luvannut! Kirkko väittää, että lupasi. Esitäpä yksikin raamatunkohta, jossa JUMALA lupaa parantaa raajarikot. Et pysty!


    • Anonyymi

      Sitä jota Jeesus kurittaa hän rakastaa viimeisiä aikoja viimeistään pelastua yhteys Herraan on suurempi.

    • Anonyymi

      Sairauksessa ei ole mitään siunausta!
      Lääkäreille ja pillereiden valmistajille kun vievät ihmisten rahat!

      Herramme Jeesus Kristus, ollessaan maan päällä PARANSI KAIKKINAISTA SAIRAUTTA JA RAIHNAUTTA!

      Miksi Jeesus, paransi sairaat - jos sairaus on siunaus?

      Paavali ja Pietari ja kaikki Apostolit paransivat sairaita!

      Sairaus ja kuolema tuli SYNTIINLANKEEMUKSEN MYÖTÄ MAAILMAAN!
      Sairaus johtaa kuolemaan!

      Raamattu sanoo: Vihollisista viimeisenä KUOLEMA heitetään tuliseen järveen!

    • Anonyymi

      Sairaus on kirous. Kaikki nämä kiroukset tulevat sinun päällesi, vainoavat sinua ja saavuttavat sinut..Herra lyö sinua Egyptin paiseilla ja ajoksilla, ihottumalla ja ruvella, joista et parannu. Herra lyö sinua hulluudella, sokeudella ja mielisairaudella.
      MUTTA HUO,MAA JEESUKSEEN USKOVAT OVAT SIUNATTUJA, EIVÄTKÄ KIROUKSET KUULU HERRAN OMILLE!

      • Anonyymi

        Mielisairaaloissa on suht paljon uskovaisia ihmisiä.


    • Anonyymi

      Krapuloissa ollaan hyvin nöyrästi ja hissuksiin.

    • Anonyymi

      Mielestäni sairaus voi olla saatanan aiheuttama, luonnollinen tapahtuma tai Jumalan siunaus. Minä tulin uskoon ollessani sairas. Sairauden aiheuttama unettomuus piti valveilla, ja pitkästymiseeni etsin uutta kuunneltavaa radiosta. Satuin kristitylle kanavalle. Vaikka myöhemmin uskossa kasvettuani huomasin heidän toiminnassaan virheitä, heiltä sain alkusysäyksen. Jumala voi käyttää ketä tai mitä tahansa tarkoituksiinsa. Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi, jotka Jumalaa rakastavat. Olen kiitollinen sairaudestani. Se parani sittemmin, mutta usko Jeesukseen pysyy. Ja vaikka horjuisin uskossa, Jumala ei armoaan peru. Tässä kirkon ajassa pelastumme yksin armosta yksin uskosta Jeesuksen sovitusvereen.

    • Anonyymi

      Hyvä ap !

      Sinä kirjoitit:

      ----------------
      " Saarnaajamme on opettanut, että sairaudet ovat siunaus Jumalalta. Kun on sairas, niin se saa rukoilemaan ja viettämään enemmän aikaa Jumalan kanssa. "
      -----------

      Ensinnäkin, sairaus voi tulla monestakin eri syystä.

      Toiseksi Jumala siis voi sallia, siis sallia sairauden, lue vaikka Jobin kirjaa, niin näet sen, mitä kaikkea Jumala voi sallia, mutta kaiken sen tarkoitus on kuitenkin hyvä ja meidän hyväksemme.

      Sitten kirjoitit jatkoa:

      --------------------

      " Minä pohdin sitä, että eikö se uskova ole jatkuvasti Jumalan kanssa, kun Jeesus asuu hänen ruumiissaan? "

      -------------------

      Uudestisyntyneellä uskovalla on Pyhä Henki kaiken aikaa, Henki ei katoa / lähde mihinkään !

      Mutta nythän ei ole siitä kyse ollenkaan !

      Kyse on siitä, että mihin me / sinä itse keskityt ?

      Hengellisiin ?

      Vai maallisiin ?

      Eli valinta on sinulla itselläsi.

      24 Ei kukaan voi palvella kahta herraa; sillä hän on joko tätä vihaava ja toista rakastava, taikka tähän liittyvä ja toista halveksiva. Ette voi palvella Jumalaa ja mammonaa.

      15 Älkää rakastako maailmaa älkääkä sitä, mikä maailmassa on. Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä.
      16 Sillä kaikki, mikä maailmassa on, lihan himo, silmäin pyyntö ja elämän korskeus, se ei ole Isästä, vaan maailmasta.
      17 Ja maailma katoaa ja sen himo; mutta joka tekee Jumalan tahdon, se pysyy iankaikkisesti.

      Eli uskovan elämä on pitkälti sitä, että jokaisen meistä tulee miettiä sitä, että kummat ovat meille tärkeämmät, nuo maaliset vai Hengelliset ?

      Kumpaan panostamme ja minkä verran ?

      Tässä asiassa Herra voi joissain tapauksissa tukea vaikkapa sallimalla sairauden, jotta emme eksyisi takaisin maailmaan, kuten kävi tuhlaajapojalle, tämä kuitenkin onnekseen tajusi tilansa ja katui ja palasi.

      Paavali taas kertoo toisen vaihtoehdon, joka voi tapahtua väärään, eli maallisiin panostamisen vuoksi:

      2. Tim. 4:10 Sillä tähän nykyiseen maailmaan rakastuneena jätti minut Deemas ja matkusti Tessalonikaan

      Siis kuten Sana sanoo:

      Matt. 6:21 Sillä missä sinun aarteesi on, siellä on myös sinun sydämesi.

      • Anonyymi

        Kuitenkin Raamatun mukaan Jumala itse on rakastanut maailmaa hyvin paljon…


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuitenkin Raamatun mukaan Jumala itse on rakastanut maailmaa hyvin paljon…

        Jumala on luonut koko maailman.

        Miten hän ei rakastaisi sitä ?

        Tässä tulee se todellinen Rakkaus ja elämän tarkoitus ilmi:


        Joh. 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä

        Eikä nyt ollut kyse Jumalan rakkaudesta saati rakastamattomuudesta !

        Kyse oli siitä, että mitä ihminen / uskova rakastaa ja arvostaa eniten ?


    • Anonyymi

      Sairaus- se riisuu lihan, sen kautta käsittää näkemään iankaikkisuuden ja maailman kiilto häviää silmistä.

      Tausta- ohileikkaus- 14v. sitten, 8v- sitten. sydänylilääkärin sana- seuraava puristus sinulla on amen, emme voi tehdä enempää.
      Nöyryys totuudeen edessä riisuu lakin päästä- elämän ja kuoleman rajalla.
      Rukous ja pyyntö- elämän jatkosta ja ajasta- tulee nöyrästä sydämestä ja kiilto maailmasta häviää silmän näkövirheellisyydestä.
      Kun saa jatkoajan- juuri pyydetyn matkan verran, jonka jälkeen siunaa vaimonsa haudanlepoon, on vapaa- pyynnöstä, sekä on vapaa- kohtaamaan ElämänHerran.

      Sairaudet riisuvat sen lihallisen repun selästä. Sen tajuaa ja ymmärtää kokemusperäisestä. Sen opin omaltakohdin tämän kautta.

      • Anonyymi

        Noinhan se menee, jos on vähänkin lukenut ja perehtynyt Jobin kirjaan ja sen sanomaan, niin siitä voi lukea sen, mitä Herran riisuminen ja sairaudet ja kärsimykset sun muut saavat lopulta aikaan !

        Job, jota Jumala itse kehui, riisuttiin totaalisesti.

        Hänen "ystävänsä" jotka kuvastavat uskon veljiä, sanoivat Jobin kärsivän vain omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka oikeasti oli kyse puhdistus kärsimyksistä, joiden avulla Job vapautui paljosta väärästä.

        Lopputuleman Job kertoo tuon kohtalonsa lopussa:

        1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:

        2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
        !!!
        3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
        4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
        5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
        !!!
        6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."
        7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
        11 Ja kaikki hänen veljensä ja sisarensa ja kaikki hänen entiset tuttavansa tulivat hänen tykönsä ja aterioitsivat hänen kanssaan hänen talossansa, ja he surkuttelivat ja lohduttivat häntä kaikesta siitä onnettomuudesta, jonka Herra oli antanut kohdata häntä. Ja he antoivat kukin hänelle yhden kesitan ja yhden kultarenkaan.
        12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
        13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
        14 Ensimmäiselle hän antoi nimen Jemima, toiselle nimen Kesia ja kolmannelle nimen Keren-Happuk.
        15 Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla.
        16 Tämän jälkeen Job eli vielä sataneljäkymmentä vuotta ja sai nähdä lapsensa ja lastensa lapset neljänteen polveen asti.
        17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena.

        Eli nuo kärsimykset veivät Jobin paljon syvempään Herran tuntemukseen ja hänen oma asenteensa muuttui samalla oikeaksi suhteessa Herraan.

        Raamattu puhuu tästä asiasta toisaallakin:

        Hepr. 12:11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

        3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
        4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
        5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?

        !!!
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
        !!!

        Siis kaiken tarkoitus:

        Että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään. !

        Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi,
        mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille,
        jotka sen kautta ovat harjoitetut.

        Kärsimysten kautta ja avulla me jalostumme, siitä Herra on meille esimerkkinä ja esikuvana:

        Hepr. 5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,

        Näin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se menee, jos on vähänkin lukenut ja perehtynyt Jobin kirjaan ja sen sanomaan, niin siitä voi lukea sen, mitä Herran riisuminen ja sairaudet ja kärsimykset sun muut saavat lopulta aikaan !

        Job, jota Jumala itse kehui, riisuttiin totaalisesti.

        Hänen "ystävänsä" jotka kuvastavat uskon veljiä, sanoivat Jobin kärsivän vain omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka oikeasti oli kyse puhdistus kärsimyksistä, joiden avulla Job vapautui paljosta väärästä.

        Lopputuleman Job kertoo tuon kohtalonsa lopussa:

        1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:

        2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
        !!!
        3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
        4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
        5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
        !!!
        6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."
        7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
        11 Ja kaikki hänen veljensä ja sisarensa ja kaikki hänen entiset tuttavansa tulivat hänen tykönsä ja aterioitsivat hänen kanssaan hänen talossansa, ja he surkuttelivat ja lohduttivat häntä kaikesta siitä onnettomuudesta, jonka Herra oli antanut kohdata häntä. Ja he antoivat kukin hänelle yhden kesitan ja yhden kultarenkaan.
        12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
        13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
        14 Ensimmäiselle hän antoi nimen Jemima, toiselle nimen Kesia ja kolmannelle nimen Keren-Happuk.
        15 Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla.
        16 Tämän jälkeen Job eli vielä sataneljäkymmentä vuotta ja sai nähdä lapsensa ja lastensa lapset neljänteen polveen asti.
        17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena.

        Eli nuo kärsimykset veivät Jobin paljon syvempään Herran tuntemukseen ja hänen oma asenteensa muuttui samalla oikeaksi suhteessa Herraan.

        Raamattu puhuu tästä asiasta toisaallakin:

        Hepr. 12:11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

        3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
        4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
        5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?

        !!!
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
        !!!

        Siis kaiken tarkoitus:

        Että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään. !

        Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi,
        mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille,
        jotka sen kautta ovat harjoitetut.

        Kärsimysten kautta ja avulla me jalostumme, siitä Herra on meille esimerkkinä ja esikuvana:

        Hepr. 5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,

        Näin.

        Loppui tila, jatkan hieman vielä:

        Toki on juuri niin kuin tuossa sanotaan:

        Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi,

        Ja kyllä se Job:kin vinkui kärsimyksissään /riisumisessa, ja toivoi jopa kuolemaa saadakseen helpotusta tilanteeseensa.

        Eli ei ole mitään kevyttä toimintaa rajuimmillaan.

        Tiedän kokemuksesta, olen itsekin anonut Herralta kuolemaa / vapautusta.

        Mutta kaikesta kuitenkin on päästy läpi Herrran kanssa ja avulla, ja sitä kautta on usko ja luottamus Herraan kasvanut, sillä yhdessä läpikäydyt vaikeudet lähentävät, ihan samoin kuin avioliitossa käy pariskuntien kohdalla parhaimmillaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Noinhan se menee, jos on vähänkin lukenut ja perehtynyt Jobin kirjaan ja sen sanomaan, niin siitä voi lukea sen, mitä Herran riisuminen ja sairaudet ja kärsimykset sun muut saavat lopulta aikaan !

        Job, jota Jumala itse kehui, riisuttiin totaalisesti.

        Hänen "ystävänsä" jotka kuvastavat uskon veljiä, sanoivat Jobin kärsivän vain omien pahojen tekojensa vuoksi, vaikka oikeasti oli kyse puhdistus kärsimyksistä, joiden avulla Job vapautui paljosta väärästä.

        Lopputuleman Job kertoo tuon kohtalonsa lopussa:

        1 Silloin Job vastasi Herralle ja sanoi:

        2 "Minä tiedän, että sinä voit kaikki ja ettei mikään päätöksesi ole sinulle mahdoton toteuttaa.
        !!!
        3 'Kuka peittää minun aivoitukseni taitamattomasti?' Siis on niin: minä puhuin ymmärtämättömästi, asioista, jotka ovat ylen ihmeelliset minun käsittää.
        4 Kuule siis, niin minä puhun; minä kysyn, opeta sinä minua.
        5 Korvakuulolta vain olin sinusta kuullut, mutta nyt on silmäni sinut nähnyt.
        !!!
        6 Sentähden minä peruutan puheeni ja kadun tomussa ja tuhassa."
        7 Mutta senjälkeen kuin Herra oli puhunut Jobille nämä sanat, sanoi Herra teemanilaiselle Elifaalle: "Minun vihani on syttynyt sinua ja sinun kahta ystävääsi kohtaan, koska ette ole puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job.
        8 Ottakaa siis seitsemän mullikkaa ja seitsemän oinasta, käykää minun palvelijani Jobin luo ja uhratkaa puolestanne polttouhri, ja minun palvelijani Job rukoilkoon teidän puolestanne. Tehdäkseni hänelle mieliksi en saata teitä häpeälliseen rangaistukseen siitä, ettette puhuneet minusta oikein niinkuin minun palvelijani Job."
        9 Niin teemanilainen Elifas, suuhilainen Bildad ja naemalainen Soofar menivät ja tekivät, niinkuin Herra oli heille puhunut; ja Herra teki Jobille mieliksi.
        10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
        11 Ja kaikki hänen veljensä ja sisarensa ja kaikki hänen entiset tuttavansa tulivat hänen tykönsä ja aterioitsivat hänen kanssaan hänen talossansa, ja he surkuttelivat ja lohduttivat häntä kaikesta siitä onnettomuudesta, jonka Herra oli antanut kohdata häntä. Ja he antoivat kukin hänelle yhden kesitan ja yhden kultarenkaan.
        12 Ja Herra siunasi Jobin elämän loppupuolta vielä enemmän kuin sen alkua, niin että hän sai neljätoista tuhatta lammasta, kuusi tuhatta kamelia, tuhat härkäparia ja tuhat aasintammaa.
        13 Ja hän sai seitsemän poikaa ja kolme tytärtä.
        14 Ensimmäiselle hän antoi nimen Jemima, toiselle nimen Kesia ja kolmannelle nimen Keren-Happuk.
        15 Eikä ollut koko maassa niin kauniita naisia kuin Jobin tyttäret; ja heidän isänsä antoi heille perintöosan heidän veljiensä rinnalla.
        16 Tämän jälkeen Job eli vielä sataneljäkymmentä vuotta ja sai nähdä lapsensa ja lastensa lapset neljänteen polveen asti.
        17 Sitten Job kuoli vanhana ja elämästä kyllänsä saaneena.

        Eli nuo kärsimykset veivät Jobin paljon syvempään Herran tuntemukseen ja hänen oma asenteensa muuttui samalla oikeaksi suhteessa Herraan.

        Raamattu puhuu tästä asiasta toisaallakin:

        Hepr. 12:11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.

        3 Ajatelkaa häntä, joka syntisiltä on saanut kärsiä sellaista vastustusta itseänsä kohtaan, ettette väsyisi ja menettäisi toivoanne.
        4 Ette vielä ole verille asti tehneet vastarintaa, taistellessanne syntiä vastaan,
        5 ja te olette unhottaneet kehoituksen, joka puhuu teille niinkuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee;
        6 sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa".
        7 Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niinkuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?
        8 Mutta jos te olette ilman kuritusta, josta kaikki ovat osallisiksi tulleet, silloinhan te olette äpäriä ettekä lapsia.
        9 Ja vielä: meillä oli ruumiilliset isämme kurittajina, ja heitä me kavahdimme; emmekö paljoa ennemmin olisi alamaiset henkien Isälle, että eläisimme?

        !!!
        10 Sillä nuo kurittivat meitä vain muutamia päiviä varten, oman ymmärryksensä mukaan, mutta tämä kurittaa meitä tosi parhaaksemme, että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään.
        11 Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi, mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille, jotka sen kautta ovat harjoitetut.
        !!!

        Siis kaiken tarkoitus:

        Että me pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään. !

        Mikään kuritus ei tosin sillä kertaa näytä olevan iloksi, vaan murheeksi,
        mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän niille,
        jotka sen kautta ovat harjoitetut.

        Kärsimysten kautta ja avulla me jalostumme, siitä Herra on meille esimerkkinä ja esikuvana:

        Hepr. 5:8 Ja niin hän, vaikka oli Poika, oppi siitä, mitä hän kärsi, kuuliaisuuden,

        Näin.

        No jos nyt oikeasti on perehtynyt Jobin kirjaan, niin tietää,että Saatanaksi nimetty Jobin kirjan hasatan on Jumalan taivaanjoukkojen työntekijä, joka ajaa Jumalan asiaa, eli tahtoa.

        Muuttaa vähän suhtautumista kärsimykseen, vai mitä? Vanha testamentti sanoo, että Jumala yksin aiheuttaa kaiken hyvän ja kaiken pahan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos nyt oikeasti on perehtynyt Jobin kirjaan, niin tietää,että Saatanaksi nimetty Jobin kirjan hasatan on Jumalan taivaanjoukkojen työntekijä, joka ajaa Jumalan asiaa, eli tahtoa.

        Muuttaa vähän suhtautumista kärsimykseen, vai mitä? Vanha testamentti sanoo, että Jumala yksin aiheuttaa kaiken hyvän ja kaiken pahan.

        Kyllä. Saatana on Vanhassa testamentissa yksi Jumalan pojista jumalten neuvostossa ja tekee Jumalan lähettämänä hänen tekojaan. Pahaa, jota Jumala tahtoo tehdä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No jos nyt oikeasti on perehtynyt Jobin kirjaan, niin tietää,että Saatanaksi nimetty Jobin kirjan hasatan on Jumalan taivaanjoukkojen työntekijä, joka ajaa Jumalan asiaa, eli tahtoa.

        Muuttaa vähän suhtautumista kärsimykseen, vai mitä? Vanha testamentti sanoo, että Jumala yksin aiheuttaa kaiken hyvän ja kaiken pahan.

        Höpö höpö !

        Älä viitsi noin paksua palturia heittää.


    • Anonyymi

      Jeesus itse opetti rukoilemaan:"tapahtukoon sinun tahtosi, niin kuin se e on taivaassa." Taivaassa EI OLE SAIRAUTTA. SANAN KÄSKYN MUKAAN PITÄÄ RUKOILLA TERVEYTTÄ.
      Sana lupaa: jos me anomme jotakin Hänen tahtonsa mukaan, niin Hän kuulee meitä. Terveys on Jumalan tahto. "Rakkaani, minä toivotan sinulle, että kaikessa menestyt ja pysyt terveenä, niinkuin sielusikin menestyy." Uskovat ovat Jumalan rakkaita.
      Sairaudet on saatanasta ja sairaudet ovat kirous: tätä naista, joka on Aabrahamin tytär ja jota saatana on pitänyt sidottuna, katso, jo kahdeksantoista vuotta,
      Jeesus antoi käskyn parantaa sairaat.
      TIETÄMÄTTÖMÄT JA JUMALAN PILKKAAJAT SANOVAT SAIRAUKSIEN OLEVAN JUMALASTA JA SAIRAUDEN OLEVAN JUMALAN SIUNAUS.
      Terveys on siunaus ja terveys tulee Jumalalta.
      Jokainen hyvä anti ja jokainen täydellinen lahja tulee ylhäältä, valkeuksien Isältä, jonka tykönä ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa.

      • Anonyymi

        Miten selität Jobin kohtalon ???

        Entäpä tämä ?

        2. Tim. 4:20 Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan.


    • Anonyymi

      Sanan todistuksen mukaan Herra Jeesus paransi sairaat. Jeesus ei antanut kenellekään sokeutta tai sokeritautia, VAAN JEESUS PARANSI KAIKKI SAIRAAT.
      tuotiin Hänen tykönsä monta riivattua. Ja Hän ajoi henget ulos sanalla, ja kaikki sairaat Hän paransi;
      että kävisi toteen, mikä on puhuttu profeetta Esaiaan kautta, joka sanoo: "Hän otti päällensä meidän sairautemme ja kantoi meidän tautimme".
      Aloittaja, ole vapaa sairaudestasi

      -Herran profeetta-

      • Anonyymi

        Et ole todellakaan mikään Herran profeetta !

        Joten lopeta hyvä ihminen jo ajoissa touhusi !

        Tuosta ei sinulle tule hyvä heilumaan, se on aivan varma.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Nesteen bensapumput pois, tilalle latausasemat

      Näin se maailma muuttuu, kun Suomessakin liikenneasemat lopettavat polttoaineiden myynnin ja tarjoavat enää sähköä autoi
      Maailman menoa
      225
      2144
    2. Mietin sinua nainen

      Ikävöin sinua enemmän kuin voin myntää. Ajattelin et laitan sinulle viestriä (kirjoitin jo puhelimeen viestin) Sitten
      Ikävä
      64
      1436
    3. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      59
      1185
    4. Haluan sinua mies

      Saat minut kuumaksi.
      Ikävä
      68
      1170
    5. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      155
      1077
    6. Härsilällä jännät paikat, saako hän 30 päiväsakkoa Rasmuksen tapauksesta

      Syyttäjä vaatii peräti kolmekymmentä päiväsakkoa Härsilälle, vaikka todistajan mukaan Rasmus aloitti nuhjaamisen, jossa
      Lapua
      85
      999
    7. Voitaisiinko harjoitella rakas

      Näiden tekoa? 👶👶👶👶👶👶
      Ikävä
      85
      891
    8. Nainen, viime aikoina olen itkenyt sinua yhä useammin

      Niin kuin juuri äsken. Aamulla näin myös unta sinusta. Koskin unessa hiuksia päälaellasi, ja pyytelin sitä heti anteeksi
      Ikävä
      54
      838
    9. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      63
      805
    10. Ne alkaa aina yhdeltä

      jos mies et ole sattunut huomaamaan!
      Ikävä
      81
      759
    Aihe