Karttaminen

Anonyymi-ap

Mitä tuohon pitäisi suhtautua. Minun kokemukseni mukaan erotetulle pitää mennä juttelemaan ja osoittaa myötätuntoa.
Mutta seura ei salli sitä. Veikko Leininen ja Hakkarainen sanoivat ettei karttamista ole. Onhan sitä mutta kaikki ei noudata sitä käskyä.
Minä näin kuinka isä auttoi erotettua poikaansa ja oli jatkuvassa yhteydessä häneen ei mitään karttamista. Se on oikein.
Rakkaus viimeiseen asti. Ei karttamista vaan rakkauatta.
Niin monet toimivat mutta eivät puhu siitä. Pelkäävät.
Minä en pelkää. Mikä on tosi se on tosi.
50 v nähnyt asioita.
Tarkoitukseni ei ole ketään loukata, mutta odotan sentään että asioita ei salata vaan tuodaan yleiseen tietoon. Jos JW. ORG on oikeassa niin puhukoon "johtokunta", mikä on totta ja mikä ei.
Se vaattii nöyryyttä, mutta löytyykö sitä?
.

32

404

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Minun ymmärrykseeni ei mahdu miten kukaan voi antaa millekkään järjestölle sellaista valtaa, joka tuottaa paljon surua koko perheelle. Epäinhimillistä.

      Jutelkaa mieluummin yhdessä koko perhe ja lähtekää pois tuollaisesta mielivaltaisuudesta. Itse en hylkäisi poikaani ikinä. Jeesus vihaa hylkäämistä, totelkaa mieluummin Jumalaa kuin ihmistä. Sen sanoo Raamattukin.

      • Anonyymi

        Kattaminen perustuu pelkoon. Ihminen luulee Jumalan haluavan sitä ja toimii niin, vaikka se tuntuisi väärältä. Hän pelkää myös joutuvansa itse kartetuksi.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Kattaminen perustuu pelkoon. Ihminen luulee Jumalan haluavan sitä ja toimii niin, vaikka se tuntuisi väärältä. Hän pelkää myös joutuvansa itse kartetuksi.

        Kun kattaa, niin kattaa sitten kunnolla. Eli kattaa ison ruukun hernevelliä ja ison lusikan. Niin ei tarvitse yhtään olla peloissaan: kohta tulee henkistyttetyä Peräilmaa. Kattaminen kannattaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kattaminen perustuu pelkoon. Ihminen luulee Jumalan haluavan sitä ja toimii niin, vaikka se tuntuisi väärältä. Hän pelkää myös joutuvansa itse kartetuksi.

        soopaa!

        Karttaminen tarkoittaa sitä että JT eivät halua menettää omaa pelastusta olemalla tekemisissä raamatunvastaisten kanssa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        soopaa!

        Karttaminen tarkoittaa sitä että JT eivät halua menettää omaa pelastusta olemalla tekemisissä raamatunvastaisten kanssa!

        Soopaa!
        JT:t itse ovat raamatunvastaisia.
        Pelastus tulee yksin armosta. Mikään teko ei sitä aikaansaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        soopaa!

        Karttaminen tarkoittaa sitä että JT eivät halua menettää omaa pelastusta olemalla tekemisissä raamatunvastaisten kanssa!

        Eivät halua menettää omaa pelastusta... sinäpä sen sanot. Tämän kuvitellun pelastuksen takia ollaan sitten valmiita tekemään mitä tahansa, vaikka näkisi toisen kärsivän siitä ja asia tuntuisi itsestäkin pahalta. Oman nahan pelastaminen on niin tärkeää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        soopaa!

        Karttaminen tarkoittaa sitä että JT eivät halua menettää omaa pelastusta olemalla tekemisissä raamatunvastaisten kanssa!

        "Karttaminen tarkoittaa sitä että JT eivät halua menettää omaa pelastusta olemalla tekemisissä raamatunvastaisten kanssa!"

        Aivan aluksi tulisi kyetä todistamaan Vartiotorniseuran hallintoelimen itse itselleen ottaman megalomanisen statuksen todellisuuden vastaavuus, joka sekin perustuu Russelin omimille Adventisti Barbourin virheellisille aikalaskelmille.

        "Faithful and Discreet Slave"

        - https://jwfacts.com/watchtower/faithful-discreet-slave.php

        Mutta onhan se kuviteltu "oma pelastus" heikoilla jäillä ... VT-seuran hallintoelimeen ehdottoman sidonnaisuuden lisäksi ... kun se ei kestä konseptin objektiivisen kriittistä punnintaa, eikä siitä perustellusti eri mieltä olevia perheenjäseniäkään.

        Tuokin on vain todiste toiminnan pelkästä ihmisvetoisesta kulttiudesta ja hengellisestä äärimmilleen viedystä narsisimista ja suuriluuloisuudesta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        soopaa!

        Karttaminen tarkoittaa sitä että JT eivät halua menettää omaa pelastusta olemalla tekemisissä raamatunvastaisten kanssa!

        Minä menen sinne, minne lapseni menee. En tee omalla pelastuksella mitään, jos lapseni ei pelastu. Ja lasta eivät korvaa muut seurakuntalaiset, vaikka sitä yrittävät väittää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!
        JT:t itse ovat raamatunvastaisia.
        Pelastus tulee yksin armosta. Mikään teko ei sitä aikaansaa.

        Pelastusarmeijasta saa kaikki armoa, menkää sinne valittamaan ja hakemaan ruokapussukka.
        JT eivät hyyssää ateisteja, eikä lahkolaisia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät halua menettää omaa pelastusta... sinäpä sen sanot. Tämän kuvitellun pelastuksen takia ollaan sitten valmiita tekemään mitä tahansa, vaikka näkisi toisen kärsivän siitä ja asia tuntuisi itsestäkin pahalta. Oman nahan pelastaminen on niin tärkeää.

        Ihminen on oman kärsimyksen itse itselleen aiheuttanut.
        Pelastusta ei voi toisen ihmisen kautta saada, AINOASTAAN NE jotka ovat kuolleet uskosta täysin tietämättöminä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Karttaminen tarkoittaa sitä että JT eivät halua menettää omaa pelastusta olemalla tekemisissä raamatunvastaisten kanssa!"

        Aivan aluksi tulisi kyetä todistamaan Vartiotorniseuran hallintoelimen itse itselleen ottaman megalomanisen statuksen todellisuuden vastaavuus, joka sekin perustuu Russelin omimille Adventisti Barbourin virheellisille aikalaskelmille.

        "Faithful and Discreet Slave"

        - https://jwfacts.com/watchtower/faithful-discreet-slave.php

        Mutta onhan se kuviteltu "oma pelastus" heikoilla jäillä ... VT-seuran hallintoelimeen ehdottoman sidonnaisuuden lisäksi ... kun se ei kestä konseptin objektiivisen kriittistä punnintaa, eikä siitä perustellusti eri mieltä olevia perheenjäseniäkään.

        Tuokin on vain todiste toiminnan pelkästä ihmisvetoisesta kulttiudesta ja hengellisestä äärimmilleen viedystä narsisimista ja suuriluuloisuudesta.

        Ei tarvitse pala menneisyyteen, Raamattu todistaa että JT ovat PELASTUKSEN TIELLÄ 100%


    • Anonyymi

      Karttaminen on selkeästi arka kohta järjestölle, kun siitä puhuttaessa ulkopuolisten kanssa pitää käyttää harhaanjohtavaa kieltä. Jos se on oikein, miksei opin takana voi seistä selkä suorassa ja myöntää asiaa? Vaikka kyseessä olisi kuinka "katumaton syntinen", ei ihmisen sosiaalisen verkoston tuhoaminen ja läheisillä kiristäminen ole millään mittarilla eettistä touhua. Vielä vähemmän se on sitä, kun sama karttamisjärjestely koskettaa myös eronneita. Järjestöstä voi erota rikkomatta ensimmäistäkään sääntöä, mutta läheisille saa silti heittää hyvästit. Se tekee tästä käytännössä vankijärjestön - siitä on mahdoton virallisesti erota ilman kivuliasta rangaistusta. Ulkopuolisille kehdataan selitellä, ettei mitään virallista karttamisjärjestelyä olekaan, vaan se on jokainen seurakuntalaisen henk.kohtainen päätös karttaa tai olla karttamatta. Tyhminkin maailmallinen osaa mennä järjestön nettisivuille ja löytää sieltä lukemattomia todisteita (artikkeleita, videoita, yms.) siitä, että järjestö kehoittaa karttamaan. Julkisuudessa järjestö sitten heittää jäsenistönsä bussin alle kaatamalla vastuun karttamisesta heidän niskaansa. Kertoo paljon järjestön luonteesta.
      Mitä se sitten kertoo Jehovan todistajien terävyydestä, että ulkopuolisia kehoitetaan menemään heidän nettisivuilleen, mistä kaikki tämä roska löytyy? Plus tietenkin se kaikki muukin roska, kuten että koko liike on päivänselvän kulttimainen. On johtajia, jotka ovat julistaneet itse itsensä Jumalan äänikanavaksi. Ulkopuolisten haukkumista maailmalliksi. Ex-jäsenten haukkumista. Kriitikoiden haukkumista. Muiden uskontojen haukkumista. Älä roiku noiden ihmisten kanssa, älä lue kritiikkiä. Väärin pukeuduttu. Väärin ajateltu. Ei saa kritisoida liikettä. Jw.org - siellä se kulttimateriaali on.

      • Anonyymi

        "Mitä se sitten kertoo Jehovan todistajien terävyydestä, että ulkopuolisia kehoitetaan menemään heidän nettisivuilleen, mistä kaikki tämä roska löytyy? "

        Käytännössä ulkopuolinen, täysijärkinen ihminen huomaa heti, että kyseessä on tunteisiin vetoava, manipuloiva huuhaa-kulttimateriaali, joka on oikeastaan aika lapsellistakin.

        Jehovan todistajien ainoa toivo on, että ulkopuolinen kiinnostunut saataisiin järjestön mielenhallintaan ennen kuin hän ehtii tutkia nettimateriaalia tai edes syvällisemmin järjestön omia sivuja, joista ristiriitoja löytyy. Mielenhallinnassa ollessa ajattelun mekanismit toimivat sitten samansuuntaisesti kuin seurakunnassa olevilla uskollisilla, eli ongelmiin ja ristiriitoihin ei tartuta eikä niitä mietitä syvällisemmin, vaikka niitä tulisikin vastaan. Tavallaan kieltäydytään näkemästä ja ajattelemasta, vaikka nähdään. "Järjestö koostuu epätäydellisistä ihmisistä" tai "Jehova korjaa asian aikanaan" on piikki, joka ei koskaan tule täyteen.

        Kovin hyvin jäsenhankinta ei ole onnistunut, sillä nykyään länsimaissa juuri ketään ei enää liity todistajiin järjestön ulkopuolelta. Kastetut ovat lähes poikkeuksetta JT-perheiden jälkikasvua, eikä heitäkään kaikkia saada mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Mitä se sitten kertoo Jehovan todistajien terävyydestä, että ulkopuolisia kehoitetaan menemään heidän nettisivuilleen, mistä kaikki tämä roska löytyy? "

        Käytännössä ulkopuolinen, täysijärkinen ihminen huomaa heti, että kyseessä on tunteisiin vetoava, manipuloiva huuhaa-kulttimateriaali, joka on oikeastaan aika lapsellistakin.

        Jehovan todistajien ainoa toivo on, että ulkopuolinen kiinnostunut saataisiin järjestön mielenhallintaan ennen kuin hän ehtii tutkia nettimateriaalia tai edes syvällisemmin järjestön omia sivuja, joista ristiriitoja löytyy. Mielenhallinnassa ollessa ajattelun mekanismit toimivat sitten samansuuntaisesti kuin seurakunnassa olevilla uskollisilla, eli ongelmiin ja ristiriitoihin ei tartuta eikä niitä mietitä syvällisemmin, vaikka niitä tulisikin vastaan. Tavallaan kieltäydytään näkemästä ja ajattelemasta, vaikka nähdään. "Järjestö koostuu epätäydellisistä ihmisistä" tai "Jehova korjaa asian aikanaan" on piikki, joka ei koskaan tule täyteen.

        Kovin hyvin jäsenhankinta ei ole onnistunut, sillä nykyään länsimaissa juuri ketään ei enää liity todistajiin järjestön ulkopuolelta. Kastetut ovat lähes poikkeuksetta JT-perheiden jälkikasvua, eikä heitäkään kaikkia saada mukaan.

        Soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!

        Niin, järjestön verkkosivusto on kyllä soopaa.


      • Anonyymi

        Puhut täyttä soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut täyttä soopaa!

        Ja sinä vielä enemmän soopaa jaaritat. 100x enemmän.


    • Anonyymi

      "Mitä tuohon pitäisi suhtautua."

      Selaisena kuin se on, eli epäinhimillisenä henkisenä kuolemaan saakka jatkuvana väkivaltana (ellei henkilö palaa kulttiin tai karttaja itse lähde siitä pois) ja ihmissuhteilla kiristämisenä.

      "Minun kokemukseni mukaan erotetulle pitää mennä juttelemaan ja osoittaa myötätuntoa."

      Ei erotettu tai itse eronnut mitään kultillista (siis manipuloivaa ja ohjailevaa) myötätuntoa travitse, vaan ihan normaalin arkisia suhteita läheisiinsä.

      ps. Varsinkin itse eronneelle tuossa henkisen sadismin piirteitä omaavassa karttamisessa voi olla jopa pieni positiivinen piirre, sillä se vain vahvistaa selvitystyöhön perustuvaa tehtyä oikeaa päätöstä lähteä pois ko. kultista, samalla kun saa tilaa tuosta mielenhallinnallisesta ja hengellis-toxisesta ilmapiiristä ... siihen liittyen kulttilaisella olisi aina myös se silmänurkassaan oleva tuomitseva katse ex-todistajaa kohtaan.

      • Anonyymi

        Lahkolaista soopaa!

        Miksi tulette JT luokse, jos se ei kiinnosta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaista soopaa!

        Miksi tulette JT luokse, jos se ei kiinnosta!

        "Lahkolaista soopaa!"

        Kaikki uskonnot ja uskomusmaailmat ovat ihmistekoista ja tuota kuvattua lajia.

        "Miksi tulette JT luokse, jos se ei kiinnosta!"

        Paljonkos todistajaperheeseen syntyneellä ja siihen jo äidinmaidossa ehdollistetulla ja ns. ulkopuolisista kriittisistä vaikutteista eristetyllä on valinnamahdollisuuksia.

        Tai aikuisempana ulkopuoleleta tuon kultin koukkuun päätyneellä, siinä vaiheessa kun silmät aukeavat sen todellisuudelle, sen pelkälle ihmisvetoisuudelle ja hallintoelimen tapavalehtelullekin, sekä hallintoelimen itse itselleen ottaman statuksen kestämättömyydelle.

        Karttamispakko leimaavine propagandapuheineen on hengellisnarsistisen ja hengellisputinistisen epäinhimillisyytensä lisäksi, järjestön voimakas heikkoutensa osoitus.

        Mikäli kyseessä olisi totuus, niin sillä ei olisi mitään pelättävää ja se kestäisi avoimen kritiikin ja eri mieltä olemisen, mutta nyt se eristää ja karkoittaa hengellisputinistisesti ex-todistajat eliniäksi "Siperiaan" jotta kulttikonsepti ei joutuisi koetukselle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lahkolaista soopaa!"

        Kaikki uskonnot ja uskomusmaailmat ovat ihmistekoista ja tuota kuvattua lajia.

        "Miksi tulette JT luokse, jos se ei kiinnosta!"

        Paljonkos todistajaperheeseen syntyneellä ja siihen jo äidinmaidossa ehdollistetulla ja ns. ulkopuolisista kriittisistä vaikutteista eristetyllä on valinnamahdollisuuksia.

        Tai aikuisempana ulkopuoleleta tuon kultin koukkuun päätyneellä, siinä vaiheessa kun silmät aukeavat sen todellisuudelle, sen pelkälle ihmisvetoisuudelle ja hallintoelimen tapavalehtelullekin, sekä hallintoelimen itse itselleen ottaman statuksen kestämättömyydelle.

        Karttamispakko leimaavine propagandapuheineen on hengellisnarsistisen ja hengellisputinistisen epäinhimillisyytensä lisäksi, järjestön voimakas heikkoutensa osoitus.

        Mikäli kyseessä olisi totuus, niin sillä ei olisi mitään pelättävää ja se kestäisi avoimen kritiikin ja eri mieltä olemisen, mutta nyt se eristää ja karkoittaa hengellisputinistisesti ex-todistajat eliniäksi "Siperiaan" jotta kulttikonsepti ei joutuisi koetukselle.

        Vartiotorni-seura itsekin paheksuu ihmissuhteilla kiristämistä, ainakin jos se kohdistuu sellaiseen, joka haluaisi liittyä Jehovan todistajiin lähipiirinsä vastustuksesta huolimatta.

        "Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." -Herätkää!, heinäkuu 2009, s. 29


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorni-seura itsekin paheksuu ihmissuhteilla kiristämistä, ainakin jos se kohdistuu sellaiseen, joka haluaisi liittyä Jehovan todistajiin lähipiirinsä vastustuksesta huolimatta.

        "Ketään ei saisi pakottaa palvomaan tavalla, jota hän itse ei voi hyväksyä, tai valitsemaan uskonnon ja perheen välillä." -Herätkää!, heinäkuu 2009, s. 29

        Yep, tuo on samaa kaksoisajattelun ja kaksinaismoralismin lajia kun seuran lausuma siitä, miten lasten tulee voida luottaa vanhempiensa rakkauteen, jonka tulee olla yhtä vakaata ja varmaa kuin auringon nousu. Samaisessa tekstiyhteydessä kertoi miten vanhempien osoittama torjunta on erityisen loukkaavaa ja vahingoittavaa.

        Edelleen samaan aikaan järjestön edustajat ja hallintoelimenkin jäsenet suorastaan kestovalehtelevat karttamisen todellisuudesta, niin medialle kuin oikeuslaitoksillekin.

        "Disfellowshipping and Shunning"

        - https://www.jwfacts.com/watchtower/disfellowship-shunning.php

        Puhtaan totuuden järjestö ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lahkolaista soopaa!

        Miksi tulette JT luokse, jos se ei kiinnosta!

        Minä en ole heidän ovelleen menny, he ovat minun ottaneet yhteyttä. Siksi olen ottanut selvää, millainen järjestö on kyseessä.

        Ja täältä saa tosi hyvää tietoa että osaa jatkossa suhtautua heihin oikein. Tieto lisää viisautta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole heidän ovelleen menny, he ovat minun ottaneet yhteyttä. Siksi olen ottanut selvää, millainen järjestö on kyseessä.

        Ja täältä saa tosi hyvää tietoa että osaa jatkossa suhtautua heihin oikein. Tieto lisää viisautta.

        Sinulle parasta tietoa löytyy Raamatusta!


    • Anonyymi

      Jossakin toisessa ketjussa joku kommentoi ja kysyi "Maistraatissa ruksin pois ottamisesta."

      Kyse on ihan virallisesta ja lainvoimaisesta eroamisesta, josta Maistraatti lähettää tiedon Tikkurilan haaratoimistoon ja josta tieto menee henkilön srk:n jossa viimeksi on ollut.

      Useinkaan järjestölle tuo ei riitä, vaan srk:n vanhimmat pyrkivät ottamaan yhteyttä eronneeseen ja varmistamaan tilanteen kahden todistajan periaatteella, omia sisäisiä lakejaan seuraten. Luonnollisestikaan heidän yhteydenottoihin ei ole mitään velvollisuutta reagoida ja vastata ellei halua.

      • Anonyymi

        Näin minulle kävi.
        Kävivät oventakana kahdesti. En avannut. Soittivat useasti. En vastannut kun tiesin numeron.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin minulle kävi.
        Kävivät oventakana kahdesti. En avannut. Soittivat useasti. En vastannut kun tiesin numeron.

        Tuo on melko monipiippuinen tilanne jonka eri henkilöt kokevat eri tavoilla.

        Olettaisin että melko moni Maistraatin kautta eroava tekee sen juurikin siksi, ettei nimenomaan halua taipua eikä tunnustaa tuon kultin toimintamalleja. Sitten onkin avoin kysymys miten reagoi noihin kontaktiyrityyksiin.

        Joku voi avata oven tai vastata puheluun ja vahvistaa heille tilanteen, jotta pääse häiritsevistä kontaktiyrityksistä kerralla eroon (eikä ole riskiä että mahdollisesti jäisi järjestön toimettomien jäsentilastoja ylläpitämään).

        Vastaamattomuus on yksi vaihtoehto, mutta saattaa luoda epämukavan "pakoilufiiliksen" joka sekään ei oikein natsaa tai sitten vain kontakteista piittaamattomuusajatuksen. Yksilöllinne juttu.

        Yksi idea olisi sanoa ovelle tuleville, että vastaa kysymyksiin vain sillä ehdolla että keskustellaan ensin omilla ehdoillaan ja laittaakseen esille järjestön keskeiset kestämättömyydet. Riskeeraisivat kieltäytyä tarjouksesta ja vain todeta, että luopio mikä luopio.

        Asetelmat vaihtuvat. Kun kerran on eronneeksi tunnistettu, niin häiritsevät kontaktiyritykset loppuvat kuin seinään.

        Ongelma onkin juuri se, ettei tuosta kultista ole kunniallista ulospääsyä, kuten vaikkapa valtionkirkosta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on melko monipiippuinen tilanne jonka eri henkilöt kokevat eri tavoilla.

        Olettaisin että melko moni Maistraatin kautta eroava tekee sen juurikin siksi, ettei nimenomaan halua taipua eikä tunnustaa tuon kultin toimintamalleja. Sitten onkin avoin kysymys miten reagoi noihin kontaktiyrityyksiin.

        Joku voi avata oven tai vastata puheluun ja vahvistaa heille tilanteen, jotta pääse häiritsevistä kontaktiyrityksistä kerralla eroon (eikä ole riskiä että mahdollisesti jäisi järjestön toimettomien jäsentilastoja ylläpitämään).

        Vastaamattomuus on yksi vaihtoehto, mutta saattaa luoda epämukavan "pakoilufiiliksen" joka sekään ei oikein natsaa tai sitten vain kontakteista piittaamattomuusajatuksen. Yksilöllinne juttu.

        Yksi idea olisi sanoa ovelle tuleville, että vastaa kysymyksiin vain sillä ehdolla että keskustellaan ensin omilla ehdoillaan ja laittaakseen esille järjestön keskeiset kestämättömyydet. Riskeeraisivat kieltäytyä tarjouksesta ja vain todeta, että luopio mikä luopio.

        Asetelmat vaihtuvat. Kun kerran on eronneeksi tunnistettu, niin häiritsevät kontaktiyritykset loppuvat kuin seinään.

        Ongelma onkin juuri se, ettei tuosta kultista ole kunniallista ulospääsyä, kuten vaikkapa valtionkirkosta.

        Outoa valittamista!!!!
        Menkää ja pysykää niissä lahkoissanne!
        Jos JT tulee ovelle, sanokaa heti että rakastatte omaa lahko seurakuntaanne

        Mutta jos haluatte olla kunnon kristittyjä, menette JT luokse samana päivänä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa valittamista!!!!
        Menkää ja pysykää niissä lahkoissanne!
        Jos JT tulee ovelle, sanokaa heti että rakastatte omaa lahko seurakuntaanne

        Mutta jos haluatte olla kunnon kristittyjä, menette JT luokse samana päivänä!

        Ai. Se on aina valittamista kun teidän kulttianne ei kehuta.
        Ei tarvitse olla missään lahkossa eikä kultissa. Ei sinunkaan.
        Pelastus tulee seuraamalla Kristusta ja hänen sanojaan.
        Synny uudesti ylhäältä niin saat Pyhän Hengen avuksesi.
        Kun JT tulee ovelle pitää sanoa: "Eksyttäjät pois oveltani, HETI!"
        Ei se ole mitään valittamista.
        Jos haluaa valehtelijaksi, ei muuta kuin JT:n luokse.
        Silloin sinusta tulee kunnon kulttilainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai. Se on aina valittamista kun teidän kulttianne ei kehuta.
        Ei tarvitse olla missään lahkossa eikä kultissa. Ei sinunkaan.
        Pelastus tulee seuraamalla Kristusta ja hänen sanojaan.
        Synny uudesti ylhäältä niin saat Pyhän Hengen avuksesi.
        Kun JT tulee ovelle pitää sanoa: "Eksyttäjät pois oveltani, HETI!"
        Ei se ole mitään valittamista.
        Jos haluaa valehtelijaksi, ei muuta kuin JT:n luokse.
        Silloin sinusta tulee kunnon kulttilainen.

        Jo ensimmäisellä vuosisadalla jeesuksen seuraajia kutsuttiin lahkolaisiksi ja eriseuralaisiksi.

        Samainen paimeneepoksen sankari valehteli seuraajilleen pikaisesta paluustaan heidän sukupolvensa aikana.

        Se oli väärä ja valheellinen ennustus, jonka raamattukin todistaa. Siinä ei ne noin 2000-vuotiset loputtomat meriselitykset, uskonhokemat, uskonmantrat ja todellisuuden vääristelyt paina. Väärä raha on väärää rahaa, kolikon killotus ei auta.

        Mutta kyllä teitä fariseuksen rukouksen kuuliasia toteuttajia piisaa uskonmusmarkkinoilla vaikka lampaat söisivät, uskon suurisuista megalomaniaa.


    • Anonyymi

      JT karttaa urpoja
      Ketkä ovat urpoja?
      Ne jotka luulevat olevansa itsensä isiä!

    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Marin on ehkä maailman kaunein "Nelikymppinen"

      Marinin julkaisu on saanut yli 68 500 tykkäystä. Postauksen kommenttikentässä ylistetään paljon Marinin kauneutta, jota
      Maailman menoa
      348
      3091
    2. Vernu Vasunta

      On mahotonta miten marjanpoimijoita on kohdeltu! Eikö paremmalla kohtelulla olisi saanut paremman tuloksen?
      Suomussalmi
      113
      2292
    3. En kelpaa sinulle

      Varattuna - olen sinulle ongelma. Eroaminen vuoksesi voi olla turhaa, sillä me ei puhuta, kun olen varattu ja kumpikin v
      Ikävä
      120
      1660
    4. Taidat vanhempi nainen

      Haluta sen tien itsellesi. juokse vaan karkuun ! Pahentaa vaan asiaa.Pitäs toimia ihan toisin päin
      Ikävä
      74
      1193
    5. Hetkeäänkään miettimättä ottaisin sinut

      Mutta mitä mieltä miehesi siitä olisi?
      Ikävä
      72
      1087
    6. Olisi kiva tietää miksi pidät minusta?

      Miehelle kysymys :)
      Ikävä
      61
      1013
    7. Voi nainen...

      Kun luovutit meistä liian aikaisin, just kun aloin oppimaan sinua. Jos oisin alussa jo lukenut aiheesta oisin voinut toi
      Ikävä
      42
      986
    8. Venäjä aikoo yksipuolisesti muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa

      Venäjä aikoo muuttaa rajalinjauksia Suomenlahden itäosassa Venäjän saarten eteläpuolella. Ylen jutussa kerrotaan mm.
      Maailman menoa
      153
      983
    9. Suomi lähettää tarkkailijoita merialueelle

      Venäjä on ilmoittanut aikovansa ylittää Suomen merialueen rajat kysymättä lupaa kertomalla että Suomen merialueen raj
      Maailman menoa
      289
      858
    10. Naiselle kysymys

      Mitä oikein näet minussa?
      Ikävä
      42
      806
    Aihe