Kiinalaista laatua! Ruotsalainen Teknikens Värld -lehti on julkaissut jutun BYD Seal AWD:n nelivetoversiosta, tai oikeastaan autosta ilman nelivetoa.
Nelivetoinen auto olikin vain takavetoinen
9
179
Vastaukset
- Anonyymi
kyllä siellä kai sentään oli kilkkeet nelivetoa varten. mutta taisi taas softa pettää...ehkä sitten versiossa 4.82 kuten muillakin valmistajilla...
- Anonyymi
Ei siellä ollut mitään. Eikä vain yhdessä autossa vaan heti vaihdon jälkeen oli seuraavassa rupu brändi pydin autossa sama juttu😂😂😆kyllä on paskoja
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei siellä ollut mitään. Eikä vain yhdessä autossa vaan heti vaihdon jälkeen oli seuraavassa rupu brändi pydin autossa sama juttu😂😂😆kyllä on paskoja
AWD auto ei ole nelivetoinen, vaan kaksivetoinen. Toinen akseli kytkeytyy vetämään vasta kun vetoakselin pyörät luistaa. Tuossa BYDin tapauksessa on ilmeisesti asetettu liian pieni avustusteho, jolloin toinen akseli ei kytkeytynytkään vetoon.
- Anonyymi
Softa ehkä toimii ihan oikein, mutta joku on asettanut pohjoismaihin myytäviin autoihin joitakin parametrejä väärin. Yritetään ehkä estää kuljettajia ajamasta liukkaissa paikoissa liian kovaa.
Nelivetoautojen liiian hyvä kiihtyvyys lisää kesäkeleilläkin onnettomuusriskiä kaupunkiajossa. Nopeus nousee hetkessä 60 km/h ja sitten jarrutusmatka ei riitäkään.
- Anonyymi
Laadunvalvonta on samaa luokkaa kuin ameeriikas?😬
- Anonyymi
Tuossahan on OTA etäpäivitys kuten Teslassakin, niin hups vaan, lataa softa sisään kuten kännykässäsi, niin toimii. Toista se on näillä polttiksen pohjille väsätyissä ”europremiumeissa” joissa jokainen softapäivitys on tehtävä huollossa. Eikä toimi sittenkään.. kokemusta on.
- Anonyymi
Patterilelut myydään keskeneräisinä. Eikä valmistajilla ole mitään kiirettä korjata suunnitteluvirheitä ja paskaa sofaa, kun kauppa käy muutenkin. Tai kävi 2023 asti. Ei enää. Nyt ongelmaa paikataan hinnanalennuksilla eikä korjaamalla jo myytyjen autojen ongelmat. Kun rahat on jo saatu, niin aikalailla EVVK valmistajan näkökulmasta.
Just oli uutisisa, että mm. moneen VAGinaan edelleen odotellaan akun esilämmityksen mahdollistavaa softaa. No, vuosi tai pari sinne tänne.... Eikä kaikissa patteriautoissa edes ole tarvittavia lämmittimiä, mitä puutetta ei softalla paikata.
Luistonesto on monessa patterilelussa niin juosten kustu, että etenemiskyky on liukkaalla paljon huonompi kuin 10-20 tonnia halvemmilla patteriautoilla. Toki ongelmaa voi paikata lyömällä vielä 10 000 € lisää tiskiin, jotta saa nelivedon. Sillä rupeaa jo 2-vetoisille pärjäämään.
Kaikkia mokia, kuten tyhjänpäiväistä kikkailua ovenkahvojen kanssa (=jäätymisongelmia), pohjakosketuksille arkaa akkua, puuttuvia fyysisiä käyttökytkimiä ja kytkimien valaistuksen puutetta ei softalla korjata. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Patterilelut myydään keskeneräisinä. Eikä valmistajilla ole mitään kiirettä korjata suunnitteluvirheitä ja paskaa sofaa, kun kauppa käy muutenkin. Tai kävi 2023 asti. Ei enää. Nyt ongelmaa paikataan hinnanalennuksilla eikä korjaamalla jo myytyjen autojen ongelmat. Kun rahat on jo saatu, niin aikalailla EVVK valmistajan näkökulmasta.
Just oli uutisisa, että mm. moneen VAGinaan edelleen odotellaan akun esilämmityksen mahdollistavaa softaa. No, vuosi tai pari sinne tänne.... Eikä kaikissa patteriautoissa edes ole tarvittavia lämmittimiä, mitä puutetta ei softalla paikata.
Luistonesto on monessa patterilelussa niin juosten kustu, että etenemiskyky on liukkaalla paljon huonompi kuin 10-20 tonnia halvemmilla patteriautoilla. Toki ongelmaa voi paikata lyömällä vielä 10 000 € lisää tiskiin, jotta saa nelivedon. Sillä rupeaa jo 2-vetoisille pärjäämään.
Kaikkia mokia, kuten tyhjänpäiväistä kikkailua ovenkahvojen kanssa (=jäätymisongelmia), pohjakosketuksille arkaa akkua, puuttuvia fyysisiä käyttökytkimiä ja kytkimien valaistuksen puutetta ei softalla korjata.Siis 40-50 tonnin patteriauton eteenmiskyky liukkaalla voi olla huonompi kuin vajaan 30 tonnin polttomoottoriautolla.
Toisaalta regenerointi voi olla niin ärhäkkä, että se jarruttaa liukkaalla vetävät pyörät lukkoon. Mikä on suorastaan vaarallista. Polttomoottorivehkeissä on liian vahvan moottorijarrutuksen ehkäisy tullut vetoluistoneston ohelle käyttöön jo aikoja sitten.
Kaikissa patterileluissa ei regenerointia edes voi säätää, joten talviajo on äärimmäisen rasittavaa taiteilua "kaasupolkimen" kanssa eikä tunnoton ohjaus ja reilun 2 tonnin massa (ja sen vuoksi pintakovaksi jäykistetty jousutus) varsinaisesti auta.
- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
🍑 Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18313227
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta812067Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt221782- 161654
50+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin211470Jotain puuttuu
Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu641404hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo201344- 761328
Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61292En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee121274Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää111245