BYD rupusähköautomerkin nelivetoautot olikin vain takavetoja. Laadun juhlaa!

Anonyymi-ap

21

462

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      On Teslaakin myyty autona, vaikka se onkin oikeasti vain liikkuva iPhone.

      • Anonyymi

        Teslassa on hyvä se näyttö. Muuten täyspaska nariseva lada. Kerran erehdyin, menetin 15 tonnia yhdessä yössä. Nariseva sisäkatto on ominaisuus.


      • Anonyymi

        Puolustat kiinalaista surkeaa laatua? Taidat itse omistaa kyseisen auton.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teslassa on hyvä se näyttö. Muuten täyspaska nariseva lada. Kerran erehdyin, menetin 15 tonnia yhdessä yössä. Nariseva sisäkatto on ominaisuus.

        Tottahan sulla on ollut Tesla, ihan uskottava kirjoitus.


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        🔞 ­N­­­y­m­f­­o­­­m­­­a­­a­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


      • Anonyymi

        😋😍😋😍😋😍😋😍😋

        ❤️ ­­­N­­­y­m­­f­­­o­m­­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Vähän yllättävä ongelma, mutta lienee aika helposti softapäivityksellä korjattavissa.

      Tosin on noita pilailuja muutkin tuoneet markkinoille, tulee mieleen esimerkiksi ensimmäiset Volvo XC70:t, olivat olevinaan nelivetoja mutta käytännössä vähänkin hankalammassa paikassa auto oli käytännössä etuvetoinen, takapäästä ei ollut juuri apua. Youtubesta taitaa vieläkin löytyä ruotsalaisten testivideoita tuosta.

    • Anonyymi

      BYD on merkkinä pahinta pilailua ikinä. Olen kokeillut. Ei kiitos koskaan.

    • Anonyymi

      Hölmöjä toimittajia kun eivät ymmärrä että merkintä AWD ei tarkoita nelivetoista, vaan 2+2 vetoista. Olkoon sähkö- tai polttomoottoriauto, niin veto tapahtuu ensisijaisesti sillä akselilla joka on liitetty suoraan moottoriin. Vasta kun vetopyörät luistaa, toinen akseli alkaa avustaa vedossa. Se että BYD ei toiminutkaan näin vetopyörien pyöriessä rullilla, osoittaa laitevikaa.

      • Anonyymi

        Sealissa on kummallekin akselille oma moottori, eikä voimanjako mekaanisessa mielessä vaadi että takapään pitäisi luistaa ennen kuin etuakseli tulee mukaan. Tehoa etumoottorissakin on yli 200 hv, joten myöskään tehon puute ei voi olla syynä.

        Ilmeisesti tuo ongelma liittyy moottorien ohjaukseen nimenomaan paikalta lähtiessä/hitaissa nopeuksissa. Koeajoin tuota Sealia parisen viikkoa sitten lyhyesti, ja auton liikkuessa lumipintaisella tiellä kokeiltuna neliveto tuntui toimivan normaalisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sealissa on kummallekin akselille oma moottori, eikä voimanjako mekaanisessa mielessä vaadi että takapään pitäisi luistaa ennen kuin etuakseli tulee mukaan. Tehoa etumoottorissakin on yli 200 hv, joten myöskään tehon puute ei voi olla syynä.

        Ilmeisesti tuo ongelma liittyy moottorien ohjaukseen nimenomaan paikalta lähtiessä/hitaissa nopeuksissa. Koeajoin tuota Sealia parisen viikkoa sitten lyhyesti, ja auton liikkuessa lumipintaisella tiellä kokeiltuna neliveto tuntui toimivan normaalisti.

        Patteriautojen nelivedot on tarkoitettu liikennevalokisoihin kaupungissa. No, akuthan näistä saa paskax ja siitä kymppitonnien korjauslaskun, jos menee hankeen möyrimään. Vrt. miten Moottorilehden koeajoautolle kävi.

        Ei ole BYD ainoa patteriauto, jonka 4-veto ei yhtään ymmärrä, miten pitäisi oikeasti liukkaalla pinnalla toimia.

        On myös sellaisia patteriautoja, jotka ovat 4 vetoisia eteenpäin ajettaessa ja 2 -vetoisia peruutettaessa.


      • Anonyymi

        Tesla Model S ainakin lähtee AWD:na kuin raketti peilijäälläkin, kiinalaiset nyt on sysipaskoja mitä ei saisi mielestäni edes tuoda Eurooppaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Patteriautojen nelivedot on tarkoitettu liikennevalokisoihin kaupungissa. No, akuthan näistä saa paskax ja siitä kymppitonnien korjauslaskun, jos menee hankeen möyrimään. Vrt. miten Moottorilehden koeajoautolle kävi.

        Ei ole BYD ainoa patteriauto, jonka 4-veto ei yhtään ymmärrä, miten pitäisi oikeasti liukkaalla pinnalla toimia.

        On myös sellaisia patteriautoja, jotka ovat 4 vetoisia eteenpäin ajettaessa ja 2 -vetoisia peruutettaessa.

        Niitä nelivetoja on hyviä ja huonoja, niin sähkiksissä kuin polttiksissakin.

        Esimerkkinä Teslan Model 3 suoriutuu ns. rullatestistä ongelmitta kunhan vaan joku pyörä on pitävällä pinnalla, monelle hyvänä pidetylle polttisnelikolle tuo on ylivoimainen haaste.


    • Anonyymi

      BYD:n herjaaminen ei ole asiallista ilman tutkimuksia, sillä BYD on maailman suurin sähköautojen valmistaja. Tapahtunut varmasti tutkitaan ja korjataan.

      • Anonyymi

        Testit osoittaa että todella huono auto, TM:n talvitestissä sai 0 tähteä ja todettiin jopa vaaralliseksi talvella kun poljinta nostaessa lyö takapyörät lukkoon.


      • Anonyymi

        Patteriuskovaisille kelpaa huonompikin laatu.

        Muille ei.

        Patteriuskovaiset ovat jo patteriautonsa ostaneet. 2023 patteriautojen rekisteröinnit raketoi, mutta sehän johtui siitä, että 2023 saatii asiakkkaille toimitettua 2022 tai jo 2021 tilatut autot. Uudet tilaukset romahti ja nyt on romahtanut patteriautojen osuus ensirekisteröinneistä.

        Lataushybridien myynti sen sijaan kasvoi vähän, minkä ansiosta ladattavien osuus automyynnistä ei laskenut kovin hurjasti ja petterit voivat selittää asiat parhain päin.

        Pattiuskoivaisten puheissa kun kaikki isolla moottorilla ja pienellä akulla varustetut lataushybriditkin taiotaan sähköautoiksi.


    • Anonyymi

      Ihan normijuttu valtaosassa patteriautoja. Tuntuu vasta tuolla lähempänä 100 000 € hintaluokkaa olevan käyttöliittymä ja ajettavuus kunnossa.

      Esim. TM talviautotesteissä moni halvemman pään patteriauto

      - ei 2 vetoisena pärjää etenemiskyvyssä paljon halvemmille polttomoottoriautoille, koska luistonesto nyt vaan on ihan juosten kustu (VAIKKA patteriaukovaiset aina yrittää inistä, miten patteriauto voittaa, koska sähkömoottorin momenttia voi ohjata nopeammi ja tarkemmin... siis voisi, jos jaksais panostaa softaan)

      - kärsii suorastaan hengenvaarallisesta ajettavudesta liukkaalla, kun liian tehokas moottorijarrutus / regenerointi (mitä ei kaikissa edes voi säätää) jarrutaa vetävät pyörät luistoon

      Tunnoton ohjaus, löllö alusta ynnä hirveä määrä läskiä (massat 2 tonnista ylöspäin) eivät noin niinkuin muutoinkaan ole hyvä lähtökohta ajettavuudelle. Mukavuuskin on useimmiten hukassa ts. alustasta on onnistuttu tekemään tunnottomuudesta huolimatta pintakova. Kiihtyvyyttä voi olla (alle 60 nopeuksissa) eli pääsee ottamaan kesällä kisaa liikennevaloissa. Muuhun ei sitten ominaisuudet riitäkään.

      Ohjelmistobugit ja keskeneräisyydet ihan vakiojuttu. Esim akun lämmitys tulee sitten joskus.... tai softa, joka ei silloin & tällöin tyhjennä auton 12 V akkua yön aikana.

      Toki kalliin patteriauton huonoa etenemiskykyä saa paikattua laittamalla vielä kympin lisää rahaa tiskiin = ostamalla velivedon.

      Tosin osa näistäkin on vähän niinkuin feikkejä. Esim. jostain kiinanihmeestä mainittiin, että sen neliveto toimii vain eteenpäin ajettaessa. Toisella moottorilla on rullaushäviöiden vähentämiseksi vapaakytkin, joten pakittaessa toinen akseli pois pelistä eikä tätä millään softapäivityksillä muuteta!

      • Anonyymi

        Mainitsemisen arvoinen on myös Volvon uusimman patteriauton EX30 suoriutuminen TM talvitestissä 2014. Liukkaalla liikkeelle lähdettäessä 4-vetoinen auto sudittelee alkuun pelkästään takapyöriä ja ehtii kääntyä poikittain ennen kuin etuakseli herää mukaan talkoisiin.

        Onnistuneesti on saatu patterivispilään rakennettua monia lataushybridejä riivaava ominaisuus.


    • Anonyymi

      Kiinalainen rehellisyys ei ole ihan länsimaiden tasolla.

    • Anonyymi

      BYD on kyllä surkea automerkki. Laatu dacia luokkaa.

    • Anonyymi

      😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

      🔞 K­­u­u­m­­a­t­­ ­­t­­­y­t­ö­­­t­­ ­o­­d­­­o­t­t­­a­­v­­a­t­ ­s­­i­­n­­­u­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18313285

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ominaisuutta arvostat eniten hänessä?

      Ihastuksessasi, rakkautesi kohteessa
      Ikävä
      148
      2483
    2. Miksi mies kääntyy poispäin

      Ja teeskentelee, ettei näe minua, kun törmäämme vahingossa? 🫣
      Ikävä
      180
      1718
    3. Kysy jotain kaivatultasi

      Laita tunnisteet molemmista
      Ikävä
      92
      1588
    4. Kerro kaivatustasi.

      1. Minkälainen koti 2. Ammatti 3. Ulkonäkö 4. Ikä
      Ikävä
      69
      1543
    5. Kesä, kesä!

      Veikkaan, ettet juuri nyt ikävöi minua, ehket enää koskaan? Näkemättömyys on laimentanut tunteet, ja katselet iloisena k
      Tunteet
      6
      925
    6. Kai me nainen jollain tasolla tykätään

      Toisistamme kun tämä on kestänyt niin kauan
      Ikävä
      80
      924
    7. Minkälaisesta seksistä

      haaveilet kaivattusi kanssa?
      Ikävä
      68
      871
    8. Tarkkanäköisyys

      Oon muuten pirun hyvä huomaamaan asioita! Senhän sä varmaan kyllä jo tiesitkin.
      Ikävä
      59
      835
    9. Milloin viimeksi

      Tunsit perhosia vatsassa? 🦋🦋
      Ikävä
      61
      808
    10. Miksi sanotaan että Suomella on suuri armeija, tykistö jne.

      Asioita tarkemmin seuranneet tietävät että tuolla Ukrainassa palaa kuukaudessa sen verran mitä Suomella on kokonaisuudes
      Maailman menoa
      167
      784
    Aihe