1.000km sähkövolsulla alle kymmenen tuntia. Loistava matka-auto

Anonyymi-ap

Tästä voi katsoa miten loistava matka-auto ID.7 on. 1.000km taittuu erittäin mukavasti ja teslabjorn kehuu ajovalot, hieronnat yms Volsun ominaisuudet jotka tekevät pitkästäkin matkasta helpon.

Aikaa tuohon matkaan kului 9:50h ja sähkökustannus Espoon sähkö hinnoilla olisi ollut noin 22 euroa.

Tuolla nopeudella polttiksella sama matka maksaisi noin 120-140 euroa.

Listalla näkyi olevan myös sähkö Skoda joka oli vain 10 minuuttia hitaampi eli matka oli taittunut tasan kymmeneen tuntiin.

Taas yksi naula polttiksien arkkuun.


https://youtu.be/-sldAKo_YHE?si=i4UlSHQbXi1vCVhB

64

427

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      https://www.iltalehti.fi/autouutiset/a/a20009ca-0694-4b56-9d20-167e30625b79

      Lehdissä haukuttu ID7 ei meinaa tiellä pysyä. Ohjaus umpisurkea. Ämpärimuovinen sisusta pilaa lopunkin auton. Käyttöjärjestelmä on niin buginen ettei pysty käyttäää. Pakkasella ID7 ei pääse sisään kuin takakontin kautta testien mukaan.

      Toimintamatka surkein kaikista sähköautoista verrattuna luvattuun...luvataan 6-7 sataa ja ajaa hädin tuskin 400km.

    • Anonyymi

      Sähköautot on kyllä umpisurkeita, onneksi voi aina hinata. Tämä ID7 auto ei kulje edes suoraan eikä lämmitys toimi uutenakaan😂perus uusi sähköauto eli jääkaappipakastin

      Koeajo alkaa seuraavalla:
      "Mikähän sille nyt tuli? Volkswagen ID.7:n ovet eivät avaudu. Auto ei reagoi avaimen läheisyyteen, kahvan veteleminen ei auta. Mitään ei tapahdu, vaikka avaimen lukonkuvia kuinka painelisi.

      No, eihän tässä ole pakkasta kuin viisi astetta, päällä on lämmintä vaatetta, ja hinausauton saa varmaankin paikalle tuota pikaa."

      "Kummallinen vika toistuu epäsäännöllisen säännöllisesti koko koeajojakson ajan, ja katoaa aina, kun takaluukun avaa käsin. "

      "Uudenkarheaa täyssähköistä koeajoautoa vaivaa myös alustan kolahtelu ja se, että varsin pitkästä akselivälistä huolimatta kaara ei oikein tahdo kulkea maantiellä suoraan."

      "Puhelinsovellus ei sekään aina suostu toimimaan, joten kabiinin lämmitys etukäteen ja etänä jää haaveeksi. ”Tällä hetkellä autossa ei ole riittävästi energiaa käytettäväksi sovelluksen kautta”, lukee äpissä, vaikka auton ajoakku on 97-prosenttisesti täynnä."








      https://www.kauppalehti.fi/uutiset/volkswagenin-tayssahkoinen-seiska-latautuu-hyvin-ja-kulkee-talvellakin-kohtuullisen-pitkalle-kunhan-ovet-saa-ensin-auki/fede204d-e76f-4357-af83-53ac88625d67?ref=iltalehti:5de3&utm_source=iltalehti.fi&utm_medium=almainternal&utm_campaign=kiintea_kauppalehti_ohjausboksi&utm_content=ohjausboksi&_gl=1*bz6z9f*_ga*NTAwNDYwMjAwLjE3MDcyMTYzNjg.*_ga_3L539PMN3X*MTcwOTY5ODgxNi4zMjIuMS4xNzA5NzAyNzgzLjAuMC4w

    • Anonyymi

      ID7 on naula sähköautolun arkkuun. Enää ei sähköautoa halua kukaan.

      Autoliikkeet ei näitä myöskään halua vaihdossa.

    • Anonyymi

      Keskinopeudella 102km/h, missähän tuo matka on tehty?

      • Anonyymi

        Ihanneolosuhteissa kesäaikaan jossain keskisessä Euroopassa…. Suomessahan ei 102 km/t keskinopeuksia ei ole mahdollinen ellei nyt kesäaikaan sahaa jotain reilun 100 km:n pituista moottoritietä edestakaisin ja silloinkin joutuu kyllä ajamaan reipasta ylinopeutta.

        Talvella ja varsinkin harvaan asutuilla alueilla, joissa toimivia latauspisteitä on harvassa, tilanne on oleellisesti huonompi.,


      • Anonyymi

        Jos katsoisit 10 sekuntia videon alusta niin tietäisit että Norjassa talviaikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanneolosuhteissa kesäaikaan jossain keskisessä Euroopassa…. Suomessahan ei 102 km/t keskinopeuksia ei ole mahdollinen ellei nyt kesäaikaan sahaa jotain reilun 100 km:n pituista moottoritietä edestakaisin ja silloinkin joutuu kyllä ajamaan reipasta ylinopeutta.

        Talvella ja varsinkin harvaan asutuilla alueilla, joissa toimivia latauspisteitä on harvassa, tilanne on oleellisesti huonompi.,

        Sähkö VW: llä testataan alkeellisia asioita kuten 1000 km ajo ja miten siitä selviää. Tuollaiset ajot on selvitetty jo 40 vuotta sitten VW TDi autoilla. Ei tarvitse välillä tankata ja siihen päälle menee vielä 300 km ilman lisätankkausta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkö VW: llä testataan alkeellisia asioita kuten 1000 km ajo ja miten siitä selviää. Tuollaiset ajot on selvitetty jo 40 vuotta sitten VW TDi autoilla. Ei tarvitse välillä tankata ja siihen päälle menee vielä 300 km ilman lisätankkausta.

        Mutta sitten se oleellinen asia joka vaikuttaa jokaiseen kilometriin joka päivä.

        "Aikaa tuohon matkaan kului 9:50h ja sähkökustannus Espoon sähkö hinnoilla olisi ollut noin 22 euroa.

        Tuolla nopeudella polttiksella sama matka maksaisi noin 120-140 euroa."

        Olisi tyhmää maksaa joka Jeesuksen kilometristä moninkertainen hinta. Ajoi sitten 10 tai 1.000km päivässä.
        Polttiksen kilometrit ovat moninverroin kalliimpia ja kun tulee se 1.000km päivä niin sähköautolla se sujuu alle kymmenen tunnin.

        Sähköautolla pitkä matka sujuu tarvittaessa ripeästi ja jokainen ajettu kilometri on halpa.

        Polttiksella jokainen kilometri on kallis. Siinä se ero.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta sitten se oleellinen asia joka vaikuttaa jokaiseen kilometriin joka päivä.

        "Aikaa tuohon matkaan kului 9:50h ja sähkökustannus Espoon sähkö hinnoilla olisi ollut noin 22 euroa.

        Tuolla nopeudella polttiksella sama matka maksaisi noin 120-140 euroa."

        Olisi tyhmää maksaa joka Jeesuksen kilometristä moninkertainen hinta. Ajoi sitten 10 tai 1.000km päivässä.
        Polttiksen kilometrit ovat moninverroin kalliimpia ja kun tulee se 1.000km päivä niin sähköautolla se sujuu alle kymmenen tunnin.

        Sähköautolla pitkä matka sujuu tarvittaessa ripeästi ja jokainen ajettu kilometri on halpa.

        Polttiksella jokainen kilometri on kallis. Siinä se ero.

        Jos nyt tehdään tuon testin tiedoilla 1000 km matka, tarkoittaa se käytännössä että ensimmäiset 300 km pääsee edullisella kotisähköllä eli vajaalla 7 eurolla. Loput 700 km pitää sitten ottaa kalliimmasta pikalaturista, eli 700 km 0,35 €/kWh hinnalla tarkoittaa noin 63 euron kulua (testin keskikulutuksen 25,8 kWh/100 km perusteella). Yhteensä siis noin 70 eur koko 1000km:n matka.

        Polttiksella menee 1000 km matkaan sanotaan nyt se 140 euroa, eli puolet enemmän. Lisäksi kun huomioidaan että ID7 maksaa 15 k€ enemmän kuin polttis (uusi Passat) niin eihän siinä tuon 15 k€ kalliimman hankintahinnan säästämiseksi tarvitse ajaa kuin reilu 200 tkm jotta edes tuon hankintahinnan eron saa kuitattua pois, varsinaisesta säästämisestä puhumattakaan.

        Siksi tuo pelkkä polttoaine/käyttövoimakulujen vertailu ei kerro oikeasti yhtään mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt tehdään tuon testin tiedoilla 1000 km matka, tarkoittaa se käytännössä että ensimmäiset 300 km pääsee edullisella kotisähköllä eli vajaalla 7 eurolla. Loput 700 km pitää sitten ottaa kalliimmasta pikalaturista, eli 700 km 0,35 €/kWh hinnalla tarkoittaa noin 63 euron kulua (testin keskikulutuksen 25,8 kWh/100 km perusteella). Yhteensä siis noin 70 eur koko 1000km:n matka.

        Polttiksella menee 1000 km matkaan sanotaan nyt se 140 euroa, eli puolet enemmän. Lisäksi kun huomioidaan että ID7 maksaa 15 k€ enemmän kuin polttis (uusi Passat) niin eihän siinä tuon 15 k€ kalliimman hankintahinnan säästämiseksi tarvitse ajaa kuin reilu 200 tkm jotta edes tuon hankintahinnan eron saa kuitattua pois, varsinaisesta säästämisestä puhumattakaan.

        Siksi tuo pelkkä polttoaine/käyttövoimakulujen vertailu ei kerro oikeasti yhtään mitään.

        Omalla TDI :llä menee 1000 km noin 100 €: lla. Sallittujen nopeuksien ylärajoilla kohtuullisissa sääolosuhteissa. Kaupunkiajossa kulutus nousee 20%: lla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos nyt tehdään tuon testin tiedoilla 1000 km matka, tarkoittaa se käytännössä että ensimmäiset 300 km pääsee edullisella kotisähköllä eli vajaalla 7 eurolla. Loput 700 km pitää sitten ottaa kalliimmasta pikalaturista, eli 700 km 0,35 €/kWh hinnalla tarkoittaa noin 63 euron kulua (testin keskikulutuksen 25,8 kWh/100 km perusteella). Yhteensä siis noin 70 eur koko 1000km:n matka.

        Polttiksella menee 1000 km matkaan sanotaan nyt se 140 euroa, eli puolet enemmän. Lisäksi kun huomioidaan että ID7 maksaa 15 k€ enemmän kuin polttis (uusi Passat) niin eihän siinä tuon 15 k€ kalliimman hankintahinnan säästämiseksi tarvitse ajaa kuin reilu 200 tkm jotta edes tuon hankintahinnan eron saa kuitattua pois, varsinaisesta säästämisestä puhumattakaan.

        Siksi tuo pelkkä polttoaine/käyttövoimakulujen vertailu ei kerro oikeasti yhtään mitään.

        Jos sitten otetaan maalaisjärki mukaan niin kenellekään nämä 1.000km päiväsiirtymät eivät ole oikeaa elämää.
        Ei polttiskuskille eikä sähkökuskille. Nämä ovat vain esimerkkejä siitä mitä sähköautolla voi tehdä jos on pakko.

        Kaikkien meidän arkipäivä on aivan eri juttu ja kustannuslaskelmat pitää tehdä sen mukaan. Sähköautolla ajava ajaa suurinpiirtein kaikki kilometrit kotilatauksella.
        Polttiskuskilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin kuin tankata aina sitä sikakallista fossilia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sitten otetaan maalaisjärki mukaan niin kenellekään nämä 1.000km päiväsiirtymät eivät ole oikeaa elämää.
        Ei polttiskuskille eikä sähkökuskille. Nämä ovat vain esimerkkejä siitä mitä sähköautolla voi tehdä jos on pakko.

        Kaikkien meidän arkipäivä on aivan eri juttu ja kustannuslaskelmat pitää tehdä sen mukaan. Sähköautolla ajava ajaa suurinpiirtein kaikki kilometrit kotilatauksella.
        Polttiskuskilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin kuin tankata aina sitä sikakallista fossilia.

        Jokaisen kannattaa tietysti tehdä laskelmat omien ajojen pohjalta, mutta yllä on hyvä esimerkki siitä miten sähköautofanaatikot sopivasti värittävät asioita/unohtavat yksityiskohtia.

        1000 km pystyy ajamaan testatusti tuohon 9:50h aikaan, mutta sen matkan kustannus on jotain aivan muuta kuin 22 euroa, koska on pakko käyttää pikalatureita. Toisaalta sitten jos matka halutaan päästä tuolla 22 eurolla (tjsp.) niin matka-aika huomattavasti pidempi kuin 9:50h. Jotkut sähköautointoilijat sitten poimivat näistä luvuista omiin tarkoitusperiin sopivat luvut kuin rusinat pullasta...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos katsoisit 10 sekuntia videon alusta niin tietäisit että Norjassa talviaikaan.

        Vaikkaolisin katsonnut , niin Norjassa talviaikaan ei ajeta 100km/h keskinopuksia.
        Ajoin viimekesänä Norjassa ja 100km/h keskinopuksista voit nähdä vain unta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikkaolisin katsonnut , niin Norjassa talviaikaan ei ajeta 100km/h keskinopuksia.
        Ajoin viimekesänä Norjassa ja 100km/h keskinopuksista voit nähdä vain unta.

        No katopa se video niin viisastat itseäsi. Kaikki näkyy siinä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No katopa se video niin viisastat itseäsi. Kaikki näkyy siinä.

        No jos kaikki näkyy, niin kerro mikä oli kellonaika
        -lähdössä
        -perillä.
        Koska noista lasketaan matka-aika.


      • Anonyymi

        Tulee keskinopeudeksi enempi, koska joutuu ainakin 2 kertaa lataileen, range WLTP 513 km. Reilun tunnin lataustauko, niin keskinopeus on jo 113km/h. Laturit eivät välttämättä ole optimaalisesti, niin lataukseen menee 1,5h ja keskinopeus olisi 120 kn/h ja tolla nopeudella kulutus kasvaa rajusti, joten joutuis lataa 3 kertaa..
        Eli koko juttu on satua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihanneolosuhteissa kesäaikaan jossain keskisessä Euroopassa…. Suomessahan ei 102 km/t keskinopeuksia ei ole mahdollinen ellei nyt kesäaikaan sahaa jotain reilun 100 km:n pituista moottoritietä edestakaisin ja silloinkin joutuu kyllä ajamaan reipasta ylinopeutta.

        Talvella ja varsinkin harvaan asutuilla alueilla, joissa toimivia latauspisteitä on harvassa, tilanne on oleellisesti huonompi.,

        ID 7 WLTP range 613 km. Jos aja reippaasti yli 100 km/h, niin range putoaa ja joutuu lataamaan pari kertaa matkan varrella, jolloin keskinopeus nousee yli 120km/h..
        Juttu on satua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos sitten otetaan maalaisjärki mukaan niin kenellekään nämä 1.000km päiväsiirtymät eivät ole oikeaa elämää.
        Ei polttiskuskille eikä sähkökuskille. Nämä ovat vain esimerkkejä siitä mitä sähköautolla voi tehdä jos on pakko.

        Kaikkien meidän arkipäivä on aivan eri juttu ja kustannuslaskelmat pitää tehdä sen mukaan. Sähköautolla ajava ajaa suurinpiirtein kaikki kilometrit kotilatauksella.
        Polttiskuskilla ei ole muuta mahdollisuutta kuin kuin tankata aina sitä sikakallista fossilia.

        Viimeksi tankkasin " sikakallista" diiseliä viime viikolla 1,84 €/ litra . Kun autoni kulutus on vajaa 4,5 l/ 100km , niin eipä tuo ajaminen ole minulle kallista .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Viimeksi tankkasin " sikakallista" diiseliä viime viikolla 1,84 €/ litra . Kun autoni kulutus on vajaa 4,5 l/ 100km , niin eipä tuo ajaminen ole minulle kallista .

        Kallista ja kalleista, suhteellinen asia minkä kokee kalliiksi. Maksaa se sinulle kuitenkin 2...3 kertaa enemmän ajaa 100km. Viikonlopun ajoilla voi polttisautolla tulla hyvin 100e lisää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähkö VW: llä testataan alkeellisia asioita kuten 1000 km ajo ja miten siitä selviää. Tuollaiset ajot on selvitetty jo 40 vuotta sitten VW TDi autoilla. Ei tarvitse välillä tankata ja siihen päälle menee vielä 300 km ilman lisätankkausta.

        Polttiksella voi ajella omia reittejä, jos vaikka haluaa ajella ei pääväyliä ja haluaa katsella maisemia, eikä näytöltä seuraavaa lataus paikkaa.


    • Anonyymi

      Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
      Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään.

      Kun laskee vaikka että kolmessa vuodessa on ajanut 60.000km niin sähköautolla on säästänyt vähintään 6.000 euroa bensalaskussa + noin 1.500 euroa huoltokuluissa.

      Kalliita ovat latauskelvottoman kilometrit kun lasketaan kaikki kustannukset.

      • Anonyymi

        Audin E teon maksanut 100 tonnia vuonna 2021. Nyt niitä saa 50 tuhatta ajettuna 30-35 tonnilla. Edullista?

        Vastaavan kokoinen GLE mersu maksaa 70-80 tonnia vielä samat ajettuna vuodelta 2021.

        Bmw IX uuten 95-100 tuhatta vuonna 2023-2023. Vuodessa romahtaneet 60 tuhannen tienoille pyynniltään. Saman ikäiset bmw X5 jotka ei sähköautoja maksaa edelleen 20000e enemmän.

        Sähköautojen hinnan romahdus on aivan valtavaa luokkaa. Ei voi edes verrata polttiksiin.

        Toyotaa ja muita muoviämpäreitä ei autoiksi lasketa eikä skoda itäautoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audin E teon maksanut 100 tonnia vuonna 2021. Nyt niitä saa 50 tuhatta ajettuna 30-35 tonnilla. Edullista?

        Vastaavan kokoinen GLE mersu maksaa 70-80 tonnia vielä samat ajettuna vuodelta 2021.

        Bmw IX uuten 95-100 tuhatta vuonna 2023-2023. Vuodessa romahtaneet 60 tuhannen tienoille pyynniltään. Saman ikäiset bmw X5 jotka ei sähköautoja maksaa edelleen 20000e enemmän.

        Sähköautojen hinnan romahdus on aivan valtavaa luokkaa. Ei voi edes verrata polttiksiin.

        Toyotaa ja muita muoviämpäreitä ei autoiksi lasketa eikä skoda itäautoa.

        Audi e-tronin arvonalenemaa voi hyvin verrata myös saman merkin Q7-malliin. Uutena samassa hintaluokassa, mutta Q7:n pyyntihinnat on yli 60 k€ (vm. 2021). Samanikäisen ja vähemmän ajetun e-tronin saa helposti alle 40 k€:lla.

        Eli kyllä sähköautojen hinnanpudotus on todella rajua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Audi e-tronin arvonalenemaa voi hyvin verrata myös saman merkin Q7-malliin. Uutena samassa hintaluokassa, mutta Q7:n pyyntihinnat on yli 60 k€ (vm. 2021). Samanikäisen ja vähemmän ajetun e-tronin saa helposti alle 40 k€:lla.

        Eli kyllä sähköautojen hinnanpudotus on todella rajua.

        Sehän on tiedossa että käytettynä esim E tron ei ole haluttava mutta Q7 on. Ihmiset välttävät käytettyä sähköautoa aina. Parhaiten pitää hintansa diesel mallit.


      • Anonyymi

        Jos polttis vie 5l/100 km, niin tuolla 6000€ ajaa 6000/2 = 3000 litraa ja koska kulutus oli se 5l/100 km = 60000km. Sähköauton 60000km oli siis täysin ilmaista.
        VW ID7 kulutus 14,3 kWh/100 km, sähkö maksaa ehkä 0,14€/ kWh jos latailee vaan kotona. Se tekee 1200 €, eli säästö onkin vain 4800€ olettaen, että tosiaan ajaa kaikki ajot kotiladatulla sähköllä mikä ei ole mahdollista tuolla ajomäärällä.


    • Anonyymi

      "1000 km pystyy ajamaan testatusti tuohon 9:50h aikaan, mutta sen matkan kustannus on jotain aivan muuta kuin 22 euroa, koska on pakko käyttää pikalatureita. Toisaalta sitten jos matka halutaan päästä tuolla 22 eurolla (tjsp.) niin matka-aika huomattavasti pidempi kuin 9:50h. Jotkut sähköautointoilijat sitten poimivat näistä luvuista omiin tarkoitusperiin sopivat luvut kuin rusinat pullasta..."

      Luepa nyt tuo uudestaan ja varsinkin se osuus jossa puhutaan maalaisjärjestä.
      Kun katsot asiaa maalaisjärjen läpi niin kai ymmärrät että meidän taviksien kustannuslaskentaa on todella typerää tehdä 1.000km päivätaipaleiden perusteella?

      Mietipä pikkaisen asiaa pidemmälle niin ymmärrät että kustannuslaskenta kannattaa tehdä sen ARKIPÄIVÄN perusteella. Silloin kun ajetaan 30-200km.

      Ymmärrätkö? Jos et ymmärrä niin sano vaan rohkeasti. Mulla on lisää rautalankaa jos tarvitaan.

    • Anonyymi

      Kummalla ajaa tuhat kilometriä nopeammin, sähköautolla vai polttiksella?

      • Anonyymi

        Polttiksella toki pääsee 1.00km nopeammin. Mutta oikeasti mitä vidun merkitystä sillä on? Milloin olet viimeksi ajanut 1.000km yhdessä päivässä?

        Se pointti on että sähköautolla ajaa 1.000km alle kymeneen tuntiin jos tarve on.Se varmaan riittää siirtymänopeudeksi 95% kansalaisista.

        Se toinen puoli kolikosta on että polttiksen joka ainoa kilometri maksaa noin 7-10 kertaa enemmän kuin sähköauton. Siinä jokapäiväisessä arjessa kun käydään töissä, kaupassa, päiväkodissa, harrastuksissa.
        Joka ainoa kilometri.
        Ei oikeasti autoa optimoida 1.000km matkalle jota ei koskaan edes tehdä. Auto kannattaa optimoida siihen jokapäiväiseen arkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttiksella toki pääsee 1.00km nopeammin. Mutta oikeasti mitä vidun merkitystä sillä on? Milloin olet viimeksi ajanut 1.000km yhdessä päivässä?

        Se pointti on että sähköautolla ajaa 1.000km alle kymeneen tuntiin jos tarve on.Se varmaan riittää siirtymänopeudeksi 95% kansalaisista.

        Se toinen puoli kolikosta on että polttiksen joka ainoa kilometri maksaa noin 7-10 kertaa enemmän kuin sähköauton. Siinä jokapäiväisessä arjessa kun käydään töissä, kaupassa, päiväkodissa, harrastuksissa.
        Joka ainoa kilometri.
        Ei oikeasti autoa optimoida 1.000km matkalle jota ei koskaan edes tehdä. Auto kannattaa optimoida siihen jokapäiväiseen arkaan.

        Älä laske kilometrikustannusta kun sähköautossa se kulu tulee valtavasta arvonalenemasta jota sähköautoilijat eivät tajua ottaa huomioon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä laske kilometrikustannusta kun sähköautossa se kulu tulee valtavasta arvonalenemasta jota sähköautoilijat eivät tajua ottaa huomioon.

        Miten kukaan voi tietää arvonaleneman esim. 5 vuoden päähän ja kyllä uuden vastaavan polttomoottoriauton arvo tullee tulevaisuudessa putoamaan ihan kivasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kukaan voi tietää arvonaleneman esim. 5 vuoden päähän ja kyllä uuden vastaavan polttomoottoriauton arvo tullee tulevaisuudessa putoamaan ihan kivasti.

        Polttomoottoriautoja halutaan aina. Sähköautot selkeästi romahtavat ihan hetkessä. 5vuoden päästä nykyisillä sähköautoilla ei ole euronkaan arvoa. Tekniikka kehittyy niissä sitä tahtia ettei kukaan 5 vuoden päästä maksa nykyisistä sähkörimpuloista mitään.

        Näyttää sähköautohössötys kääntyvän nyt itseään vastaan ihan kuten AY liikkeiden lakotkin...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Polttomoottoriautoja halutaan aina. Sähköautot selkeästi romahtavat ihan hetkessä. 5vuoden päästä nykyisillä sähköautoilla ei ole euronkaan arvoa. Tekniikka kehittyy niissä sitä tahtia ettei kukaan 5 vuoden päästä maksa nykyisistä sähkörimpuloista mitään.

        Näyttää sähköautohössötys kääntyvän nyt itseään vastaan ihan kuten AY liikkeiden lakotkin...

        Pitää muistaa että valtaosa ei missään nimessä koskaan hanki sähköautoa. Se ei ole valtaosalle koskaan edes vaihtoehto.

        Verot kun lyödään sähköautoihin pian plus 375e kuukaudessa tuleva verotusarvon nosto työsuhdeautoilijoille....niin siihen pysähtyy lopullisesti sähköautokauppa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kukaan voi tietää arvonaleneman esim. 5 vuoden päähän ja kyllä uuden vastaavan polttomoottoriauton arvo tullee tulevaisuudessa putoamaan ihan kivasti.

        Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
        Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään.

        Kun laskee vaikka että kolmessa vuodessa on ajanut 60.000km niin sähköautolla on säästänyt vähintään 6.000 euroa bensalaskussa + noin 1.500 euroa huoltokuluissa.

        60.000km

        RAV
        6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
        Huollot x 4 = 1800€

        Yht 8.300€


        Enyaq

        20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
        2v tarkastus 180€

        Yht 1.380€


        8.300- 1.380 on noin 7.000

        Vakuutusmaksut käytiin läpi tuoss ylempänä. Skodalla ne ovat halvemmat.

        Oma sähkönhinta on alhaisempi yöllä mutta lasketaan vähän yläkanttiin niin ei tule sanomista.

        Kalliita ovat latauskelvottoman kilometrit kun lasketaan kaikki kustannukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää muistaa että valtaosa ei missään nimessä koskaan hanki sähköautoa. Se ei ole valtaosalle koskaan edes vaihtoehto.

        Verot kun lyödään sähköautoihin pian plus 375e kuukaudessa tuleva verotusarvon nosto työsuhdeautoilijoille....niin siihen pysähtyy lopullisesti sähköautokauppa.

        Huhut kertovat että sähköauton massan mukaan on tuleva vero. 600-1500e vuodessa. Eli jollain halvalla pikku sähköautolla maksat vain 600e vuosittain ja isolla maasturilla 1500e. Nämä maksut vuosittain tulossa käyttövoimaverona.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten kukaan voi tietää arvonaleneman esim. 5 vuoden päähän ja kyllä uuden vastaavan polttomoottoriauton arvo tullee tulevaisuudessa putoamaan ihan kivasti.

        Skoda Enyaq ja Toyota RAV4 hybridi. Molempien perusmalli maksaa noin 46.000€.
        Kolmevuotiaina molempien pyyntihinnat ovat samalla tasolla keskenään.

        Kun laskee vaikka että kolmessa vuodessa on ajanut 60.000km niin sähköautolla on säästänyt vähintään 6.000 euroa bensalaskussa + noin 1.500 euroa huoltokuluissa.

        60.000km

        RAV
        6.0 litraa / 100km = 600x6x1,8 =6.500€
        Huollot x 4 = 1800€

        Yht 8.300€


        Enyaq

        20 kWh/100km x 600 x 10snt/kWh = 1.200€
        2v tarkastus 180€

        Yht 1.380€


        8.300- 1.380 on noin 7.000

        Vakuutusmaksut käytiin läpi tuoss ylempänä. Skodalla ne ovat halvemmat.

        Oma sähkönhinta on alhaisempi yöllä mutta lasketaan vähän yläkanttiin niin ei tule sanomista.

        Kalliita ovat latauskelvottoman kilometrit kun lasketaan kaikki kustannukset.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää muistaa että valtaosa ei missään nimessä koskaan hanki sähköautoa. Se ei ole valtaosalle koskaan edes vaihtoehto.

        Verot kun lyödään sähköautoihin pian plus 375e kuukaudessa tuleva verotusarvon nosto työsuhdeautoilijoille....niin siihen pysähtyy lopullisesti sähköautokauppa.

        Eipä taida loppua. Sähköauto on silti ylivoimaisesti edullisin monen työnantajan autopolitiikassa.


    • Anonyymi

      "Polttomoottoriautoja halutaan aina. Sähköautot selkeästi romahtavat ihan hetkessä. 5vuoden päästä nykyisillä sähköautoilla ei ole euronkaan arvoa. Tekniikka kehittyy niissä sitä tahtia ettei kukaan 5 vuoden päästä maksa nykyisistä sähkörimpuloista mitään."

      Tämä on vapaa maa ja meillä jokaisella on sananvapaus.
      Samoin jokainen voi vapaasti laittaa rahansa mihin tahansa autoon.

      Sellaine vinkki kuitenkin että viiden vuoden päästä on täsmälleen sama tilanne kuin nyt. Polttiksella ajaminen maksaa moninkertaisesti sähköllä ajamiseen verrattuna.

      Se vanhanaikainenkin sähkörimpula kulkee halvalla verkkosähköllä.

      Miksi kukaan ottaisi riesakseen polttiksen jolla ajaminen maksaa mlijoonia?

      • Anonyymi

        Ei normaali ihminen koko ajan laske monta euroa menee bensaan tai sähköön. Minä en koskaan mieti tuommoisia. Ajan minne tarvitsee ja helposti.

        Sähköautoja ei halua kukaan ja niiden arvo on romahtanut siitä syystä. Sähköauton suuri arvonalenema on tosiasia jolle ei voi mitään.

        Polttomoottoreilla täällä kulkee aina valtaosa ja marginaaliporukka ostaa sähköautoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei normaali ihminen koko ajan laske monta euroa menee bensaan tai sähköön. Minä en koskaan mieti tuommoisia. Ajan minne tarvitsee ja helposti.

        Sähköautoja ei halua kukaan ja niiden arvo on romahtanut siitä syystä. Sähköauton suuri arvonalenema on tosiasia jolle ei voi mitään.

        Polttomoottoreilla täällä kulkee aina valtaosa ja marginaaliporukka ostaa sähköautoja.

        Essonbaarin nurkkapöytä esittelee sitä kuinka paljon he pystyvät olemaan jäljessä maailmaa.

        Katso tästä miten suomalaiset ovat ostneet enemmän ladattavia kuin fossiilipolttimia yhteensä.

        https://tieto.traficom.fi/fi/tilastot/ensirekisteroityjen-ajoneuvojen-kayttovoimatilastot

        Essonbaarin porukka puhuu keskenään täyttä tuubaa. Suomi on edennyt kauaksi teidän edellenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei normaali ihminen koko ajan laske monta euroa menee bensaan tai sähköön. Minä en koskaan mieti tuommoisia. Ajan minne tarvitsee ja helposti.

        Sähköautoja ei halua kukaan ja niiden arvo on romahtanut siitä syystä. Sähköauton suuri arvonalenema on tosiasia jolle ei voi mitään.

        Polttomoottoreilla täällä kulkee aina valtaosa ja marginaaliporukka ostaa sähköautoja.

        Sähköautot pitävät arvonsa polttomoottoriautoja 23% paremmin, tämä on ihan tutkittua faktaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot pitävät arvonsa polttomoottoriautoja 23% paremmin, tämä on ihan tutkittua faktaa.

        Sähköautot pitävät arvonsa 75% polttomoottoreita huonommin


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot pitävät arvonsa 75% polttomoottoreita huonommin

        Voi kun tuo olisikin totta. Silloin saisi käytettyjä sähköautoja halvalla. Laitaa linkki missä näitä halpoja käytettyjä sähköautoja on tarjolla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautot pitävät arvonsa 75% polttomoottoreita huonommin

        Höpö höpö


    • Anonyymi

      Keskinopeudeksi pitkästi yli 100km/h. En usko.

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Voi teitä yksinkertaisia. Teslalla muuten sama henkilö taisi ajaa matkan alle 9 tuntiin.


    • Anonyymi

      Oikeasti tavalliselle ihmiselle ei ole mitään merkitystä kuinka nopeasti autolla voi ajaa 1.000km.Tai edes 500km.

      Tavallisen ihmisen elämä on paljon lähempänä kotia. Se millä on merkitystä meile kaikille on se kuika paljon jokainen ajettu kilometri maksaa.

    • Anonyymi

      Videon tekijä tekee tyypillisen virheen matka-ajan laskennassa. Auton ajoaika ei sisällä matkalla tehtyjä tankkaustaukoja.

      • Anonyymi

        Kyllä matka-aikaan on laskettu myös lataukset. Ainoa aika joka on jätetty pois laskuista on kun Björn veti tirsoja. Silloin auto ei ollut latauksessa.

        Kun puhutaan vakavasti aiheesta niin oleellista on että suurinpiirtein kaikki nykyään markkinoille tulevat autot suoriutuvat tuosta 1.000km taipaleesta noin kymmeneen tuntiin. Katsokaapa tuota taulukkoa lopussa. Siinä on on pitkä lista malleja joiden aika on noin 10 tuntia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä matka-aikaan on laskettu myös lataukset. Ainoa aika joka on jätetty pois laskuista on kun Björn veti tirsoja. Silloin auto ei ollut latauksessa.

        Kun puhutaan vakavasti aiheesta niin oleellista on että suurinpiirtein kaikki nykyään markkinoille tulevat autot suoriutuvat tuosta 1.000km taipaleesta noin kymmeneen tuntiin. Katsokaapa tuota taulukkoa lopussa. Siinä on on pitkä lista malleja joiden aika on noin 10 tuntia.

        <kun Björn veti tirsoja.
        Eli matka-aika laskettu väärin.
        Matka-aika alkaa kun lähdet liikkeelle ja loppuu kun olet perillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        <kun Björn veti tirsoja.
        Eli matka-aika laskettu väärin.
        Matka-aika alkaa kun lähdet liikkeelle ja loppuu kun olet perillä.

        Onpa taas pilkun nussimista. Näissä bjornin videoissa mitataan aikaa joka autolta kestää matkata 1.000km. Jos kuski tarvitsee sen matkan aikana tirsat niin ei sitä voi sisällyttää auton matka-aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onpa taas pilkun nussimista. Näissä bjornin videoissa mitataan aikaa joka autolta kestää matkata 1.000km. Jos kuski tarvitsee sen matkan aikana tirsat niin ei sitä voi sisällyttää auton matka-aikaan.

        Niin minäkin olen kulkenut Helsingistä Kotkaan ja aikaa kului 25min.


    • Anonyymi

      Vaikuttaa kelpo matka-autolta mutta vähän kallis meikäläiselle. Käytettynä kelpaisi kyllä.

    • Anonyymi

      Aika turhaa enää mitata noita 1.000km matkoja. Sähköauto tarvitsee vähemmän taukoja kuin kuski.

      • Anonyymi

        No jos - 30 pakkasta niin kyllä taukoja tulee aika useasti eteen, että uskallat ajaa seuraavaan lataus paikkaan.


    • Anonyymi

      Ei tästä pitkä aika ole kun yrittäjä kertoi vuoden aikana tarvinneensa 7 kertaa hinausautoa kyseisen ajoneuvon kuljettamiseen ja päätti sen jälkeen siirtyä takaisin dieselin käyttäjäksi.

    • Anonyymi

      1.000km alle kymmeneen tuntiin jos sellaiselle repäisylle on joskus tarvetta.

      Ja arki ajossa alle kaksi euroa per sata kilsaa.

      Aika paha pistää paremmaksi.

    • Anonyymi

      "ID 7 WLTP range 613 km. Jos aja reippaasti yli 100 km/h, niin range putoaa ja joutuu lataamaan pari kertaa matkan varrella, jolloin keskinopeus nousee yli 120km/h..
      Juttu on satua."

      Kannattaa katsoa nuo videot ennenkuin kommentoi yhtään mitään. Siellä on noita 10 tunnin ja alle suorituksia vaikka kuinka monta.
      Kun katsoo nopeusmittaria niin näyttää olevan sellainen 120kmh lasissa matkanopeutena.

    • Anonyymi

      1.000 / 120 = 8h 20min.
      Eli latauksiin jää aikaa 1h 40min. Riittää aivan helposti.

    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      🍑 K­u­u­­m­­­a­t­ ­t­y­­­t­­­ö­t­ ­o­­­d­­­o­t­­­t­­a­­­v­­­­­a­­t­­­ ­­s­­i­­n­­u­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18318508

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    • Anonyymi

      Heh. Kertoo kyllä enemmän testaajan ammattitaidosta, jos ei tiedä avaimen menevän joissakin automalleissa lepotilaan. Avaimen liikkuminen herättää sen ja ovetkin alkavat aukeamaan. Se on turvaominaisuus.

    • Anonyymi

      Aukku oli taatusti perillä yhtä täynnä kuin lähtiessä?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Milloin viimeksi näit ikäväsi kohteen?

      Oliko helppo tunnistaa hänet? Millaisia tunteita tuo näkeminen herätti sinussa?
      Ikävä
      69
      1285
    2. En tiedä..

      Yhtään minkälainen miesmaku sinulla on. itse arvioin sinua moneenkin otteeseen ja joka kerta päädyin samaan lopputulokse
      Ikävä
      106
      1207
    3. Suhde asiaa

      Miksi et halua suhdetta kanssani?
      Ikävä
      113
      1135
    4. Kirjoita nainen meistä jotain tänne

      tai minusta, ihan mitä haluat. Niinkin voi kirjoittaa, etteivät muut tunnista, esim. meidän kahdenkeskisistä jutuista. K
      Ikävä
      73
      1060
    5. Paras olisi vain unohtaa

      Tuleekohan tähän meidän tilanteeseen ikinä mitään selvyyttä. Epätoivo iskee taas, enkä jaksaisi enää odottaa. Kohta lop
      Ikävä
      52
      821
    6. IS viikonloppu 18-19.5.2024.

      Laatija Toni Pitkälä on itse laatinut ja kuvittanut 3- arvoista ristikkonsa. Nihkeästi tuntuu löytyvän ensimmäisiä var
      Sanaristikot
      74
      736
    7. Oliko vähä sometettu taas vai?

      Tuli aiva liika nopiaa traktorin perä vastahan. https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/2b3857b3-f2c6-424e-8051-506c7525223a
      Kauhava
      9
      672
    8. Voisitko laittaa

      Nimesi ensimmäisen ja kaksi viimeistä kirjainta tähän?
      Ikävä
      40
      657
    9. S on minun etunimen kolmas kirjain.

      Mikä sinun etunimen kolmas kirjain on?
      Ikävä
      53
      646
    10. Kristityn megahyökkäys idän palstoilla on kauhistuttava

      Terroristikristityn megahyökkäys joka puolella on kauhistuttava, hänen viesteissään on järjetön määrä vihaa. Hän on idän
      Idän uskonnot
      351
      633
    Aihe