Oliko Jeesus itse jumala?

Anonyymi-ap

Ei.
Jeesus ei koskaan väitänyt olevansa jumala, vaan sanoi, että Hänen isänsä, Jumala oli lähettänyt hänet.
Joko alkaa raksuttamaan Raamatun sanan suuntaan lahkolaisten kalliossa?

325

1716

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Vain lukutaidoton ja lahkolainen väittää muuta!

    • Anonyymi

      Hallintoelin väittää, että on Jumalan asettama viestintäkanava, "uskollinen ja ymmärtäväinen orja". Siitä huolimatta se erehtyy jatkuvasti. Joko alkaa raksuttaa?

      • Anonyymi

        Eihän niillä taho raksuttaa, vaikka antaisit kaikki vastaukset valmiiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eihän niillä taho raksuttaa, vaikka antaisit kaikki vastaukset valmiiksi.

        Vastauksia on odotettu tällä palsta yli 20 v, mikä maksaa?


      • Anonyymi

        On koska ei ole enää muita!
        JT ei erehdys, koska kaikki perustuu Raamattuun


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vastauksia on odotettu tällä palsta yli 20 v, mikä maksaa?

        Minä olen odottanut jo 38 vuotta saamatta vastausta.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Ja taas Turusta???
        Ehkä Suomen suurin eksyttää....Jeesus oli itse jumala, sielunnuolemattomuusoppi jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas Turusta???
        Ehkä Suomen suurin eksyttää....Jeesus oli itse jumala, sielunnuolemattomuusoppi jne

        Hän on kertonut myös kuolemanraja kokemuksista jossa ruumiista irronnut on kuullut tai nähnyt jotain tai käynyt jossain, joka on myöhemmin todistettu oikeaksi ja asioita on aivan mahdoton selittää muuten kuin että sielu on olemassa. Raamatun jakeiden vääntely ja selitysten keksiminen ei ole tie totuuteen. Asiat eivät ole meidän päätettävissä, ne ovat niin kuin ne ovat.En usko siihen jos monen tyyppinen kokemusperäinen tieto kertoo muuta. Paratiisi se vasta tyhmä opetus onkin. Siihen ei pitäisi kenenkään uskoa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on kertonut myös kuolemanraja kokemuksista jossa ruumiista irronnut on kuullut tai nähnyt jotain tai käynyt jossain, joka on myöhemmin todistettu oikeaksi ja asioita on aivan mahdoton selittää muuten kuin että sielu on olemassa. Raamatun jakeiden vääntely ja selitysten keksiminen ei ole tie totuuteen. Asiat eivät ole meidän päätettävissä, ne ovat niin kuin ne ovat.En usko siihen jos monen tyyppinen kokemusperäinen tieto kertoo muuta. Paratiisi se vasta tyhmä opetus onkin. Siihen ei pitäisi kenenkään uskoa.

        Taas osoitus siitä, että saatana eksyttää miljoonia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas Turusta???
        Ehkä Suomen suurin eksyttää....Jeesus oli itse jumala, sielunnuolemattomuusoppi jne

        "Jeesus oli itse jumala"

        Toisin sanoen Jeesus oli itsensä poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja taas Turusta???
        Ehkä Suomen suurin eksyttää....Jeesus oli itse jumala, sielunnuolemattomuusoppi jne

        Kaikki uskonnot ovat eksyttäjiä. Omasi vielä siitä pahemmasta päästä.


    • Anonyymi

      Rauhaa!

      Jeesus tuli liian myöhään päästäkseen ansaitsemaansa kunniaan - Jumalaksi.

      Jesaja oli ilmaissut jo Kuningas Hiskian laittaneen liikkeelle Iankaikkisen evankeliumin joka sanoo Jehova on kaiken Luoja ja kaikkien kansojen Jumala. Iankaikkinen evankeliumi on Ilmestys 14 mukaan peruuttamaton.

      Jehovaa valmistettiin edeltäkäsin ottamaan haltuunsa Jumaluus sen jälkeen kun Jeesus kuolee. Maailmaa ei voitu jättää ilman Jumalaa hetkeksikään. Kun Jeesus kuoli oli siis jo valmiina hänen seuraajansa. Jehova, Kaikkivaltias.

      Jeesus oli Jumala ja Nykyisin osa Pyhää Kolminaisuutta. Mutta kun Jumala kuoli oli valmiina hänelle ikään kuin varamiehenä muutama Jumalan asemaan korotettava persoonaa.

      Jehova, Kaikkivaltias
      Krishna, Korkein
      Allah , Suurin

      Nämä kolme oli luotu korvaamaan Jumala sinä hetkenä kun Jeesus kuoli.

      Rauhaa!

      • Anonyymi

        Uskontojen sekoitukset ei toimi. Sun pitäisi nyt valita mihin niistä aiot uskoa, tänne ei kannata kirjoitella krisnoista tai allaheista, eikä edes kolminaisuusjumalasta, ne ei kuulu Jehovan todistajien uskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontojen sekoitukset ei toimi. Sun pitäisi nyt valita mihin niistä aiot uskoa, tänne ei kannata kirjoitella krisnoista tai allaheista, eikä edes kolminaisuusjumalasta, ne ei kuulu Jehovan todistajien uskoon.

        Jesaja 37:16-21
        Kuningas Hiskia todistaa Jehovan Jumalaksi yli kaikkien valtakuntien.

        Jesaja 40-60

        Ilmestys 14:6-7
        Ikuinen evankeliumi on sanoma Jehovan Jumaluudesta.

        Tämä ei sulje pois sitä että Jeesus oli Jumala mennessään ristille. Edeltäkäsin raamatussa on sanan avulla tehty tuleva todellisuus. Ja jo ennen kuin Jeesus meni ristille hänelle päätettiin seuraaja ja tuo seuraaja luotiin sanan avulla ajoissa.

        Uskontunnustus todistaa alkuseurakunnan , 12 apostolin ja Pyhän Hengen uskon:

        Minä uskon

        ISÄÄN = PYHÄ KOLMINAISUUS
        JUMALAAN = ALLAH
        KAIKKIVALTIAASEEN = JEHOVA
        TAIVAAN JA MAAN LUOJAAN = ????
        KAIKEN NÄKYVÄN JA NÄKYMÄTTÖMÄN LUOJAAN = KRISHNA

        Pyydän anteeksi jos uskonne järkkyy tämän todellisuuden takia, joka näkyy myös tämän päivän maailmassa. Sillä on viisi maailmanuskontoa.

        Minulle riittää Jehovan Todistajien Raamattuun pohjautuva oppi, mutta todellisuus joka maailmassa vallitsee vaatii selityksen joka on silti syvällisempi.


      • Anonyymi

        Korkki kiinni jo,!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskontojen sekoitukset ei toimi. Sun pitäisi nyt valita mihin niistä aiot uskoa, tänne ei kannata kirjoitella krisnoista tai allaheista, eikä edes kolminaisuusjumalasta, ne ei kuulu Jehovan todistajien uskoon.

        Oikein!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesaja 37:16-21
        Kuningas Hiskia todistaa Jehovan Jumalaksi yli kaikkien valtakuntien.

        Jesaja 40-60

        Ilmestys 14:6-7
        Ikuinen evankeliumi on sanoma Jehovan Jumaluudesta.

        Tämä ei sulje pois sitä että Jeesus oli Jumala mennessään ristille. Edeltäkäsin raamatussa on sanan avulla tehty tuleva todellisuus. Ja jo ennen kuin Jeesus meni ristille hänelle päätettiin seuraaja ja tuo seuraaja luotiin sanan avulla ajoissa.

        Uskontunnustus todistaa alkuseurakunnan , 12 apostolin ja Pyhän Hengen uskon:

        Minä uskon

        ISÄÄN = PYHÄ KOLMINAISUUS
        JUMALAAN = ALLAH
        KAIKKIVALTIAASEEN = JEHOVA
        TAIVAAN JA MAAN LUOJAAN = ????
        KAIKEN NÄKYVÄN JA NÄKYMÄTTÖMÄN LUOJAAN = KRISHNA

        Pyydän anteeksi jos uskonne järkkyy tämän todellisuuden takia, joka näkyy myös tämän päivän maailmassa. Sillä on viisi maailmanuskontoa.

        Minulle riittää Jehovan Todistajien Raamattuun pohjautuva oppi, mutta todellisuus joka maailmassa vallitsee vaatii selityksen joka on silti syvällisempi.

        Näin selitetään kun Raamattu pölyttyy hyllyssä!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesaja 37:16-21
        Kuningas Hiskia todistaa Jehovan Jumalaksi yli kaikkien valtakuntien.

        Jesaja 40-60

        Ilmestys 14:6-7
        Ikuinen evankeliumi on sanoma Jehovan Jumaluudesta.

        Tämä ei sulje pois sitä että Jeesus oli Jumala mennessään ristille. Edeltäkäsin raamatussa on sanan avulla tehty tuleva todellisuus. Ja jo ennen kuin Jeesus meni ristille hänelle päätettiin seuraaja ja tuo seuraaja luotiin sanan avulla ajoissa.

        Uskontunnustus todistaa alkuseurakunnan , 12 apostolin ja Pyhän Hengen uskon:

        Minä uskon

        ISÄÄN = PYHÄ KOLMINAISUUS
        JUMALAAN = ALLAH
        KAIKKIVALTIAASEEN = JEHOVA
        TAIVAAN JA MAAN LUOJAAN = ????
        KAIKEN NÄKYVÄN JA NÄKYMÄTTÖMÄN LUOJAAN = KRISHNA

        Pyydän anteeksi jos uskonne järkkyy tämän todellisuuden takia, joka näkyy myös tämän päivän maailmassa. Sillä on viisi maailmanuskontoa.

        Minulle riittää Jehovan Todistajien Raamattuun pohjautuva oppi, mutta todellisuus joka maailmassa vallitsee vaatii selityksen joka on silti syvällisempi.

        Allah on muslimien jumala ja krisna hindujen.
        Kristinusko on ihan muuta. Ei kuulu kumpaankaan eikä ole sekoitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesaja 37:16-21
        Kuningas Hiskia todistaa Jehovan Jumalaksi yli kaikkien valtakuntien.

        Jesaja 40-60

        Ilmestys 14:6-7
        Ikuinen evankeliumi on sanoma Jehovan Jumaluudesta.

        Tämä ei sulje pois sitä että Jeesus oli Jumala mennessään ristille. Edeltäkäsin raamatussa on sanan avulla tehty tuleva todellisuus. Ja jo ennen kuin Jeesus meni ristille hänelle päätettiin seuraaja ja tuo seuraaja luotiin sanan avulla ajoissa.

        Uskontunnustus todistaa alkuseurakunnan , 12 apostolin ja Pyhän Hengen uskon:

        Minä uskon

        ISÄÄN = PYHÄ KOLMINAISUUS
        JUMALAAN = ALLAH
        KAIKKIVALTIAASEEN = JEHOVA
        TAIVAAN JA MAAN LUOJAAN = ????
        KAIKEN NÄKYVÄN JA NÄKYMÄTTÖMÄN LUOJAAN = KRISHNA

        Pyydän anteeksi jos uskonne järkkyy tämän todellisuuden takia, joka näkyy myös tämän päivän maailmassa. Sillä on viisi maailmanuskontoa.

        Minulle riittää Jehovan Todistajien Raamattuun pohjautuva oppi, mutta todellisuus joka maailmassa vallitsee vaatii selityksen joka on silti syvällisempi.

        >> Pyydän anteeksi jos uskonne järkkyy tämän todellisuuden takia

        Sitä pelkoa on tuskin kenelläkään.

        >> Minulle riittää Jehovan Todistajien Raamattuun pohjautuva oppi

        Jehovan todistajien oppi ei perustu Raamattuun, ei niiden omaan tai mihinkään muuhunkaan. Kuten ei minkään muunkaan uskonsuunnan opit.


    • Anonyymi

      Vaan kukapa näitten paimentolaisheimojen viininhuuruista sepustuksista konsaan selvän saa eikäpä sen puoleen niin väliäkään.

      • Anonyymi

        Saa selvän kun lukee selvin päin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saa selvän kun lukee selvin päin!

        Niin ja Raamattua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin ja Raamattua

        Raamattua ei pidä lukea selvin päin.
        Se on kirjoitettu rankassa kännissä.


    • Anonyymi

      En tiedä mistä käsitys on alunperin keksitty että Jeesus olisi Jumala, kun Raamattu toisin todistaa. Raamattu sanoo että Isä Jumala on tehnyt Jeesuksen herraksi sen takia että Jeesus suoritti syntien sovituksen,ristinkuoleman ja oli kuuliainen loppuun asti. Jos Jeesus olisi ollut Herra aina, ei hänen olisi tarvinnut enää saada mitään koroitusta.

      ap.t2:33 Jumala on korottanut hänet oikealle puolelleen, ja hän on ottanut vastaan Isän lupaaman Pyhän Hengen lahjan ja vuodattanut sen, niin kuin te voitte nähdä ja kuulla.

      • Anonyymi

        Oikein. Sanoit!
        Lisää:
        - Miksi Jeesus rukoili, jos oli jumala?
        - Jeesus sanoi ristillä ennen kuolemaa: isä, miksi minut hylkäsit?
        -Jeesus sanoi opetuslapsilleen: minun isäni ja minun Jumalani ja teidän isänne ja Jumalanne.
        - Opetuslapset pitivät Jeesusta Jumalan poikana, samoin KAIKKI UT kirjoittajat!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Sanoit!
        Lisää:
        - Miksi Jeesus rukoili, jos oli jumala?
        - Jeesus sanoi ristillä ennen kuolemaa: isä, miksi minut hylkäsit?
        -Jeesus sanoi opetuslapsilleen: minun isäni ja minun Jumalani ja teidän isänne ja Jumalanne.
        - Opetuslapset pitivät Jeesusta Jumalan poikana, samoin KAIKKI UT kirjoittajat!

        Koska Jeesus oli Pyhästä Hengestä siinneenä Jumala mutta Neitsyt Mariasta siinneenä tosi ihminen.

        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja ihmisen rajallisen tietoisuuden. Tuon inhimillisen tietoisuuden varassa hän puhui ne sanat jotka taivaasta käsin sai Isältä puhuttavakseen.

        Jeesus ei ollut maan päällä enää Maan ja Taivaan Luoja eli Sana , vaan LIHAKSI TULLUT SANA. Hän syntyi ihmiseksi ja eli ihmisen kaltaista elämää ihmisruumiiseen vangittuna.

        Ihmeteot ja kaikki sanansa Hän sai Isältä suorittaakseen ne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Jeesus oli Pyhästä Hengestä siinneenä Jumala mutta Neitsyt Mariasta siinneenä tosi ihminen.

        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja ihmisen rajallisen tietoisuuden. Tuon inhimillisen tietoisuuden varassa hän puhui ne sanat jotka taivaasta käsin sai Isältä puhuttavakseen.

        Jeesus ei ollut maan päällä enää Maan ja Taivaan Luoja eli Sana , vaan LIHAKSI TULLUT SANA. Hän syntyi ihmiseksi ja eli ihmisen kaltaista elämää ihmisruumiiseen vangittuna.

        Ihmeteot ja kaikki sanansa Hän sai Isältä suorittaakseen ne.

        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja ihmisen rajallisen tietoisuuden.

        puuttuu Sai sana eli alempana korjattu versio.


        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja SAI ihmisen rajallisen tietoisuuden.


      • Anonyymi

        Jos Jeesus olisi ollut Herra aina, ei hänen olisi tarvinnut enää saada mitään koroitusta.

        Mutta Jeesus itse sanoi tai Pyysi ISÄÄ korottamaan hänet siihen asemaan joka HÄNELLÄ OLI ENNEN MAAILMAN LUOMISTA.

        Ja ennen maailman luomista Hän oli MAAN JA TAIVAAN LUOJA eli Sana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Jeesus oli Pyhästä Hengestä siinneenä Jumala mutta Neitsyt Mariasta siinneenä tosi ihminen.

        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja ihmisen rajallisen tietoisuuden. Tuon inhimillisen tietoisuuden varassa hän puhui ne sanat jotka taivaasta käsin sai Isältä puhuttavakseen.

        Jeesus ei ollut maan päällä enää Maan ja Taivaan Luoja eli Sana , vaan LIHAKSI TULLUT SANA. Hän syntyi ihmiseksi ja eli ihmisen kaltaista elämää ihmisruumiiseen vangittuna.

        Ihmeteot ja kaikki sanansa Hän sai Isältä suorittaakseen ne.

        Soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja ihmisen rajallisen tietoisuuden.

        puuttuu Sai sana eli alempana korjattu versio.


        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja SAI ihmisen rajallisen tietoisuuden.

        Soopaa!
        Jees oli koko ajan yhteydessä Jumalaan, isäänsä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!
        Jees oli koko ajan yhteydessä Jumalaan, isäänsä

        Jeesus


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesus olisi ollut Herra aina, ei hänen olisi tarvinnut enää saada mitään koroitusta.

        Mutta Jeesus itse sanoi tai Pyysi ISÄÄ korottamaan hänet siihen asemaan joka HÄNELLÄ OLI ENNEN MAAILMAN LUOMISTA.

        Ja ennen maailman luomista Hän oli MAAN JA TAIVAAN LUOJA eli Sana.

        Väärin!

        Ja ennen maailman luomista Hän oli MAAN JA TAIVAAN LUOJA eli Sana.#####

        Jeesus, joka oli sana taivaassa, oli luomisessa mukana!
        Se todetaan 2 x VT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!
        Jees oli koko ajan yhteydessä Jumalaan, isäänsä

        Toki oli, mutta ihmisen tavoin Pyhän Hengen ja Jumalan Hengen yms. Välityksellä. Hänellä oli ihmisen tietoisuus joka on rajoittunutta.

        Mutta kertokaa mulle oliko Jeesus uskossa?

        Tekikö hän Ihmetyönsä Pyhän Hengen vai USKON voimalla. Jos teki USKON voimalla niin hänen uskonsa ei ollut sinapinsiemen niin kuin ihmisen usko, vaan maailman voimakkain usko.

        Ihmisellä ei niin vahvaa uskoa voi olla vaan ainoastaan

        A. Jumalalla
        B. Jumalan Pojalla
        C. Profeetalla
        D. Messiaalla

        Jeesus oli taivaassa Sana ja maan päällä Ihminen mutta ei pelkkä ihminen vaan jotain paljon enemmän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesus olisi ollut Herra aina, ei hänen olisi tarvinnut enää saada mitään koroitusta.

        Mutta Jeesus itse sanoi tai Pyysi ISÄÄ korottamaan hänet siihen asemaan joka HÄNELLÄ OLI ENNEN MAAILMAN LUOMISTA.

        Ja ennen maailman luomista Hän oli MAAN JA TAIVAAN LUOJA eli Sana.

        Ei Jeesus asemasta puhu, vaan kirkkaudesta. Kirkkauden hän on saanut Isältä.

        Joh.17:5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.

        22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

        24 "Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja ihmisen rajallisen tietoisuuden.

        puuttuu Sai sana eli alempana korjattu versio.


        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja SAI ihmisen rajallisen tietoisuuden.

        Jeesus ei koskaan menettänyt taivaallista tietoisuuttaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!

        Jumalanpilkkaaja


      • Anonyymi

        JUURI NÄIN!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Sanoit!
        Lisää:
        - Miksi Jeesus rukoili, jos oli jumala?
        - Jeesus sanoi ristillä ennen kuolemaa: isä, miksi minut hylkäsit?
        -Jeesus sanoi opetuslapsilleen: minun isäni ja minun Jumalani ja teidän isänne ja Jumalanne.
        - Opetuslapset pitivät Jeesusta Jumalan poikana, samoin KAIKKI UT kirjoittajat!

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Koska Jeesus oli Pyhästä Hengestä siinneenä Jumala mutta Neitsyt Mariasta siinneenä tosi ihminen.

        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja ihmisen rajallisen tietoisuuden. Tuon inhimillisen tietoisuuden varassa hän puhui ne sanat jotka taivaasta käsin sai Isältä puhuttavakseen.

        Jeesus ei ollut maan päällä enää Maan ja Taivaan Luoja eli Sana , vaan LIHAKSI TULLUT SANA. Hän syntyi ihmiseksi ja eli ihmisen kaltaista elämää ihmisruumiiseen vangittuna.

        Ihmeteot ja kaikki sanansa Hän sai Isältä suorittaakseen ne.

        Ihmistekoista soopaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja ihmisen rajallisen tietoisuuden.

        puuttuu Sai sana eli alempana korjattu versio.


        Hän syntyi ihmiseksi, jolloin menetti taivaallisen tietoisuutensa ja SAI ihmisen rajallisen tietoisuuden.

        Ota lääkkeet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos Jeesus olisi ollut Herra aina, ei hänen olisi tarvinnut enää saada mitään koroitusta.

        Mutta Jeesus itse sanoi tai Pyysi ISÄÄ korottamaan hänet siihen asemaan joka HÄNELLÄ OLI ENNEN MAAILMAN LUOMISTA.

        Ja ennen maailman luomista Hän oli MAAN JA TAIVAAN LUOJA eli Sana.

        Soopaa!
        Jeesus oli mukana luomisesssa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!
        Jees oli koko ajan yhteydessä Jumalaan, isäänsä

        Juuri näin Jeesus oli mukana lyomisesss


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toki oli, mutta ihmisen tavoin Pyhän Hengen ja Jumalan Hengen yms. Välityksellä. Hänellä oli ihmisen tietoisuus joka on rajoittunutta.

        Mutta kertokaa mulle oliko Jeesus uskossa?

        Tekikö hän Ihmetyönsä Pyhän Hengen vai USKON voimalla. Jos teki USKON voimalla niin hänen uskonsa ei ollut sinapinsiemen niin kuin ihmisen usko, vaan maailman voimakkain usko.

        Ihmisellä ei niin vahvaa uskoa voi olla vaan ainoastaan

        A. Jumalalla
        B. Jumalan Pojalla
        C. Profeetalla
        D. Messiaalla

        Jeesus oli taivaassa Sana ja maan päällä Ihminen mutta ei pelkkä ihminen vaan jotain paljon enemmän.

        Oikein, Jumalan poika taivaassa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Jeesus asemasta puhu, vaan kirkkaudesta. Kirkkauden hän on saanut Isältä.

        Joh.17:5 Isä, kirkasta sinä nyt minut, ota minut luoksesi ja anna minulle se kirkkaus, joka minulla oli sinun luonasi jo ennen maailman syntyä.

        22 "Sen kirkkauden, jonka sinä olet antanut minulle, olen minä antanut heille, jotta he olisivat yhtä, niin kuin me olemme yhtä.

        24 "Isä, minä tahdon, että ne, jotka olet minulle antanut, olisivat kanssani siellä missä minä olen. Siellä he näkevät minun kirkkauteni, jonka sinä olet antanut minulle, koska olet rakastanut minua jo ennen maailman luomista.

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus ei koskaan menettänyt taivaallista tietoisuuttaan

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikein. Sanoit!
        Lisää:
        - Miksi Jeesus rukoili, jos oli jumala?
        - Jeesus sanoi ristillä ennen kuolemaa: isä, miksi minut hylkäsit?
        -Jeesus sanoi opetuslapsilleen: minun isäni ja minun Jumalani ja teidän isänne ja Jumalanne.
        - Opetuslapset pitivät Jeesusta Jumalan poikana, samoin KAIKKI UT kirjoittajat!

        Jeesus sekoili ristillä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalanpilkkaaja

        Itse pilkkaa!!
        Olet hereesia!


      • Anonyymi

        >> niin kuin te voitte nähdä ja kuulla.

        Kerro ihmeessä, miten ja missä!


    • Anonyymi

      Anonyymi-ap 2024-03-17 18:17:07

      " Jeesus ei koskaan väitänyt olevansa jumala "

      -Lahkossako ollaan kovia väittämisessä ?
      Väitetään Jeesus enkeliksi. Mutta näköjään kielletään mainosvaltuutettuja tuomasta sitä asiaa esille tällä foorumilla.

      Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot.

      Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14);
      Herran Henki (Ap 5:9);
      Pojan Henki (Gal 4:6);
      Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
      Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4).

      • Anonyymi

        Lue Urpo se koko luku kokonaan, huomaat että sekoilet ja teet Jeesuksesta suuren valehtelija


    • Anonyymi

      Jeesus puhui aina isästään!

      • Anonyymi

        Puhuim Jeesus muustakin.

        Kuten Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus,


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuim Jeesus muustakin.

        Kuten Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus,

        Puhui muutakin, mutta ei välttämättä totta. Esimerkiksi

        Luuk. 21:32 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
        - sukupolvi kuitenkin katosi ennen kuin kaikki tuo oli tapahtunut, mm. Ihmisen Pojan tulemus sisältyi asioihin joiden oli määrä tapahtua

        Mark. 14:62 "Olen", vastasi Jeesus, "ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien keskellä."
        - ylipappi tai kukaan muukaan seurueesta ei tuota nähnyt, kuten ei kukaan muukaan pian kahden vuosituhannen aikana


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhuim Jeesus muustakin.

        Kuten Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus,

        Juuri näin,kadotus kohtaa ateisteja ja lahkolaisia, EI JT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhui muutakin, mutta ei välttämättä totta. Esimerkiksi

        Luuk. 21:32 Totisesti: tämä sukupolvi ei katoa ennen kuin kaikki tämä tapahtuu.
        - sukupolvi kuitenkin katosi ennen kuin kaikki tuo oli tapahtunut, mm. Ihmisen Pojan tulemus sisältyi asioihin joiden oli määrä tapahtua

        Mark. 14:62 "Olen", vastasi Jeesus, "ja te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien keskellä."
        - ylipappi tai kukaan muukaan seurueesta ei tuota nähnyt, kuten ei kukaan muukaan pian kahden vuosituhannen aikana

        Se on tulossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin,kadotus kohtaa ateisteja ja lahkolaisia, EI JT

        Tuomitset Jeesuksen omat, Jumala kyllä näkee mitä teet.


      • Anonyymi

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri näin,kadotus kohtaa ateisteja ja lahkolaisia, EI JT

        Ateisteja ei odota mikään se pahempi, kun uskoviakaan.
        Kaikki vaan loppuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuomitset Jeesuksen omat, Jumala kyllä näkee mitä teet.

        Ja, ei takuulla näe!
        Kun ei välitäkään mitä tapahtuu. Melkoinen kyttä on jos syynää kaiken eikä tee mitään.


    • Anonyymi

      Ei ollut itse, lopettakaa sekoilut!

    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-03-18 00:04:59

      " - Miksi Jeesus rukoili, jos oli jumala? "

      -Katso Raamatusta.
      Esim. Matt. 6:9 "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi "

      -Jeesus siis opetti.

      Jeesus käytti Jumalan nimeä taivaan Isä.
      Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.
      Vastaa sinä, että malliksi on siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova.

      • Anonyymi

        Jeesus on Jumalan poika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan poika

        Sinä et ymmärrä mitä Jumalan Poika tarkoittaa, joten lopeta tuollainen häpäiseminen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä mitä Jumalan Poika tarkoittaa, joten lopeta tuollainen häpäiseminen.

        Raamatun mukaan Jeesus on Jumalan Poika, eikä mikään yksi Jumalan persoona, joka inkarnoitui ihmiseksi ja palasi sitten takaisin taivaaseen leikkimään itsensä isää.


      • Anonyymi

        Jeesus on Jumalan poika!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä et ymmärrä mitä Jumalan Poika tarkoittaa, joten lopeta tuollainen häpäiseminen.

        Jos isällä poika, niin mikä poika on silloin?


      • Anonyymi

        Miksi Jeesus vetäytyi monasti yksin rukoilemaan ja ketä hän rukoili?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos isällä poika, niin mikä poika on silloin?

        Poika on poika ja Isä on isä. Miksi nämä kaksi piti tehdä samaksi Jumalaksi, tätä olen usein miettinyt? Eikö ihmiset pysty uskomaan Isään ilman että uskoo Jeesukseen? Vai eivätkö he pysty uskomaan Jeesukseen ilman että uskovat Isään?


    • Anonyymi

      Mikä on Jumalan isän nimi?

      • Anonyymi

        Jumalalla ei ole isää, Jumala on Isä ja Hänen nimensä on Jehova. Hän on Jeesuksen Isä, mutta Jeesus ei ole Jumala eikä osa Jumalaa, vaan Jumalan ainoa Poika.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalla ei ole isää, Jumala on Isä ja Hänen nimensä on Jehova. Hän on Jeesuksen Isä, mutta Jeesus ei ole Jumala eikä osa Jumalaa, vaan Jumalan ainoa Poika.

        Jumala itse ilmoitti nimekseen......MINÄ OLEN.
        Kunnioitetaan sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala itse ilmoitti nimekseen......MINÄ OLEN.
        Kunnioitetaan sitä.

        Jehova nimi tarkoittaa olemista. Nimen tarkoitus kirjaimellisesti on "Olen kuin olen". Lyhenne siitä on Jehova. Tämä kaikki selviää hepreankielisestä Raamatun käännöksestä. Raamatussa nimet ilmoitettiin usein niin, että niillä oli jokin tarkoitus. Esim. Jeesuksen nimen tarkoitus "Jehova pelastaa" .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalla ei ole isää, Jumala on Isä ja Hänen nimensä on Jehova. Hän on Jeesuksen Isä, mutta Jeesus ei ole Jumala eikä osa Jumalaa, vaan Jumalan ainoa Poika.

        Mitä sinusta tarkoittaa, että on Jumalan Poika. Selitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinusta tarkoittaa, että on Jumalan Poika. Selitä.

        Juuri kirjaimellisesti sitä että Jeesus on Jumalan Poika. Jos hän olisi Jumala, hän ei voisi olla Jumalan Poika. etkö näe ristiriitaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kirjaimellisesti sitä että Jeesus on Jumalan Poika. Jos hän olisi Jumala, hän ei voisi olla Jumalan Poika. etkö näe ristiriitaa?

        Kolminaisuus on keksitty nimen omaan selittämään tämä ristiriita.


      • Anonyymi

        Urpo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalalla ei ole isää, Jumala on Isä ja Hänen nimensä on Jehova. Hän on Jeesuksen Isä, mutta Jeesus ei ole Jumala eikä osa Jumalaa, vaan Jumalan ainoa Poika.

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumala itse ilmoitti nimekseen......MINÄ OLEN.
        Kunnioitetaan sitä.

        Jumalan nimi ilmenee Raamatussa 7000 x eli Jehova


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehova nimi tarkoittaa olemista. Nimen tarkoitus kirjaimellisesti on "Olen kuin olen". Lyhenne siitä on Jehova. Tämä kaikki selviää hepreankielisestä Raamatun käännöksestä. Raamatussa nimet ilmoitettiin usein niin, että niillä oli jokin tarkoitus. Esim. Jeesuksen nimen tarkoitus "Jehova pelastaa" .

        Soopaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juuri kirjaimellisesti sitä että Jeesus on Jumalan Poika. Jos hän olisi Jumala, hän ei voisi olla Jumalan Poika. etkö näe ristiriitaa?

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jehova nimi tarkoittaa olemista. Nimen tarkoitus kirjaimellisesti on "Olen kuin olen". Lyhenne siitä on Jehova. Tämä kaikki selviää hepreankielisestä Raamatun käännöksestä. Raamatussa nimet ilmoitettiin usein niin, että niillä oli jokin tarkoitus. Esim. Jeesuksen nimen tarkoitus "Jehova pelastaa" .

        >> Nimen tarkoitus kirjaimellisesti on "Olen kuin olen".

        Tuo merkitys on ilmauksella ehjee asher ehjee, אֶֽהְיֶ֖ה אֲשֶׁ֣ר אֶֽהְיֶ֑ה ja se on vain tuossa yhdessaä kohdassa. Jumalan nimi on Jahve, יְהוָ֞ה, minkä meikitys lienee: saattaa tulemaan.

        >> Tämä kaikki selviää hepreankielisestä Raamatun käännöksestä.

        Uudesta testamentista on hepreankielisiä käännöksiä. Kohta, johon viittaat on alkujaan jo kirjoitettu hepreaksi.


    • Anonyymi

      Oletko sinä itsesi isä????

      • Anonyymi

        Tyhmä kysymys, etkö edes tuota tiedä?


      • Anonyymi

        Typerys


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tyhmä kysymys, etkö edes tuota tiedä?

        Joo urpo


    • Anonyymi

      Jeesus, ristiinnaulittu ihminen, ylösnoussut Jumala.
      Amen.

      • Anonyymi

        Sekoilua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilua!

        Pyhästä Hengestä osattomat ei ymmärrä, se tiedetään.


      • Anonyymi

        Muuttuiko Jeesus siis Jumalaksi ylösnousemuksessa?


      • Anonyymi

        Soopaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pyhästä Hengestä osattomat ei ymmärrä, se tiedetään.

        PH ei tunne sinua


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muuttuiko Jeesus siis Jumalaksi ylösnousemuksessa?

        Ei muuttunut


    • Anonyymi

      Jos ette usko siihen, joka Jeesus on, kuolette synteihinne. Tämä on Jumalan Sana.

      • Anonyymi

        Jumalan poika!
        Ei itsensä isä!


      • Anonyymi

        Jeesus on vapahtajamme ja herramme. Siihen uskomme. Hän on Jumalan ainoa Poika eikä Jumala itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on vapahtajamme ja herramme. Siihen uskomme. Hän on Jumalan ainoa Poika eikä Jumala itse.

        Hän on Jumalan ainoa Poika, mutta myös paljon enemmän. Sinä et pysty tätä ymmärtämään, koska et usko kolmiyhteiseen Jumalaan. Sinulle ei ole annettu sellaista lahjaa että ymmärtäisit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan poika!
        Ei itsensä isä!

        Isä ja Poika ovat eri persoonia, jankuta tuota, jos se menisi paksuun kalloosi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hän on Jumalan ainoa Poika, mutta myös paljon enemmän. Sinä et pysty tätä ymmärtämään, koska et usko kolmiyhteiseen Jumalaan. Sinulle ei ole annettu sellaista lahjaa että ymmärtäisit.

        Mitä enemmän?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jumalan poika!
        Ei itsensä isä!

        Typerys


      • Anonyymi

        Juuri näin


    • Aivan uusimpien arklekoogilöytöjen, Kapernaumin kaivauskuopasta löytyneiden varmojen henkisttytneiden todisteiden mukaan satuolento jessuli oli isänsä äiti, poika sekä tytär ja mummopuoli ja ainutsyntyinen kumminkaima. Ja

      • Anonyymi

        Jaa


    • Anonyymi

      Ei oo, eikä koskaan tuu olemaan, se on lahkolaista soopaa!

    • Anonyymi

      Jt eivät ymmärrä Jeesuksen jumaluutta. He kieltävät sen ja sen tähden heillä ei ole Pyhän Hengen kastetta. Jäljellä on vain ontto hurskastelu.

      Jeesus on täydesti ihminen ja täydesti Jumala. Muuten Hän ei olisi voinut tehdä sitä, mitä Hänen piti tehdä. Tuosta totuudesta on kristityn pidettävä kiinni. Sitä vastaan hyökätään jopa seurakunnassa.

      Ja kyllä Jeesus sanoi olevansa Jumala. Se löytyy Raamatusta. Minä olen sen löytänyt, jt ei. Ja jos joku ei sitä löydä, rukoilkoon Pyhää Henkeä avaamaan asiaa.

    • Anonyymi

      Lkää sekoilko, Jeesus on Jumalan poika!

      • Anonyymi

        Eli samaa sukua. Sama sukunimi: JUMALA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli samaa sukua. Sama sukunimi: JUMALA.

        urpo


      • Anonyymi

        Kyllä, Jeesus on Jumalan Poika, eihän sitä täällä kukaan kiellä.


      • Anonyymi

        Kas vain, kirjoitat vielä pienelläkin. Jumalanhäpäisijä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli samaa sukua. Sama sukunimi: JUMALA.

        Jumala ei ole sukunimi, tuo on jo pilkkaa.


    • Anonyymi

      Raamatun ainoan oikean englanninkielisen version ensimmäisen ja viimeisen jakeen yhteenlaskettu sanamäärä ja vokaalien ja konsonattien määrä on sama kuin 1 Joh 5:7 jakeessa, joka kertoo Jumalan olemuksen. Siksi Jeesus sanoi olevansa alku ja loppu. Miten kukaan Raamatun kymmenistä kirjoittajista olisi voinut suunnitella tämän, kun Vanha Testamentti kirjoitettiin hepreaksi useita vuosisatoja aikaisemmin ja Uusi Testamentti kreikaksi?

      Genesis 1 King James Bible (KJB)
      1 In the beginning God created the heaven and the earth. (Raamatun ensimmäinen jae.)
      (10 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia) (y on englannissa konsonatti)

      Revelation 22 King James Bible (KJB)
      21 The grace of our Lord Jesus Christ be with you all. Amen. (Raamatun viimeinen jae.)
      (12 sanaa, 17 vokaalia, 27 konsonanttia)

      1 John 5 King James Bible (KJB)
      7 For there are three that bear record in heaven, the Father, the Word, and the Holy Ghost: and these three are one.
      (22 sanaa, 34 vokaalia, 54 konsonattia)

      • Anonyymi

        Jeesus on Jumalan poika, koska ei voi olla itsensä isä!


    • Anonyymi

      Kysymys on yhtä relevantti kuin että onko Harry Potter oikeasti hattivatti.

    • Anonyymi

      Jeesus oli tavallinen juutalainen, jonka ympärille rakennettiin henkilökultti. Jo ennen Jeesusta juutalaisilla oli hengellisiä johtajia, jotka kuolivat ja tämän jälkeen näitä johtajia nähtiin elossa tai muuten vain kiistettiin heidän kuolemansa. Jeesus vain jatkoi tätä vanhaa perinnettä.

      • Anonyymi

        Soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa!

        Tältä kuulostaa ihminen, joka uskoi tarinan, rakensi elämänsä sen varaan ja kuuli sitten epämiellyttäviä faktoja.


    • Anonyymi

      Anonyymi-ap 2024-03-17 18:17:07

      " Oliko Jeesus itse jumala? Jeesus ei koskaan väitänyt olevansa jumala "

      Todistajat ovatkin kovia väittämisessä.

      Luukas 1:35 Enkeli vastasi ja sanoi hänelle: "Pyhä Henki tulee sinun päällesi, ja Korkeimman voima varjoaa sinut; sentähden myös se pyhä, mikä syntyy, pitää kutsuttaman Jumalan Pojaksi.

      -Siis: kutsuttaman

      Ja kun aika oli kypsä
      Joh. 20:28 Tuomas vastasi ja sanoi hänelle: "Minun Herrani ja minun Jumalani!"
      20:29 Jeesus sanoi hänelle: "Sentähden, että minut näit, sinä uskot

      Ja hepr. 1:1 Sittenkuin Jumala muinoin monesti ja monella tapaa oli puhunut isille profeettain kautta, hepr. 1:2 on hän näinä viimeisinä päivinä puhunut
      hepr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

      Hepr 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"

      -Mutta vartiotorni sanoo Jeesuksen enkeliksi. Mikaeliksi.
      Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.

      -Mikael on siis lasten suojelusankeli.
      -----------------------


      " - Miksi Jeesus rukoili, jos oli jumala? "

      -Katso Raamatusta.
      Esim. Matt. 6:9 "Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi "

      -Jeesus siis opetti.

      Jeesus käytti Jumalan nimeä taivaan Isä.
      Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.
      Vastaa sinä, että malliksi on siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova.

      • Anonyymi

        Urpo,eikö mene kaaliinjeesus on Jumalan poika


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urpo,eikö mene kaaliinjeesus on Jumalan poika

        Kirjoitat Jumalan pienellä. Syntinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat Jumalan pienellä. Syntinen.

        Vartiotorniuskonto antaa vartiotornikaupusteluun työkaluksi valehtelun. Sille on uskottu oma lahkoslangi-ilmauksensakin, teokraattinen sodankäynti.

        Vartiotornin puolustamiseen ei näytä annetun kuin yksi keino: jankuta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirjoitat Jumalan pienellä. Syntinen.

        Lääkkeet ajallaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorniuskonto antaa vartiotornikaupusteluun työkaluksi valehtelun. Sille on uskottu oma lahkoslangi-ilmauksensakin, teokraattinen sodankäynti.

        Vartiotornin puolustamiseen ei näytä annetun kuin yksi keino: jankuta.

        Prkl...mitä soopaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Prkl...mitä soopaa

        Jankuttaa, jankuttaa, mitään et osaa perustella. Heittelet kirosanoja, haukut ihmisiä, toistat mantraa. Perustele näkemyksesi, niin sanoissasi olisi edes jotain järkeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jankuttaa, jankuttaa, mitään et osaa perustella. Heittelet kirosanoja, haukut ihmisiä, toistat mantraa. Perustele näkemyksesi, niin sanoissasi olisi edes jotain järkeä.

        Jeesus on Jumalan poika!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan poika!

        Miikael onkin lasten suojelusenkeli.

        Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.

        Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,

        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"

        Joh. 1:1 Sana oli Jumala.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miikael onkin lasten suojelusenkeli.

        Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.

        Hebr. 1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti,

        1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit"

        Joh. 1:1 Sana oli Jumala.

        1.joh.2 :1 Rakkaat lapset! Kirjoitan tämän teille, jotta ette tekisi syntiä. Jos joku kuitenkin syntiä tekee, meillä on Isän luona puolustaja, joka on vanhurskas: Jeesus Kristus.


    • Anonyymi

      Jeesus on Kolminaisuuden toinen persoona. Jumala ei anna koskaan kunniaansa kenellekään. Jeesukselle eli Pojalleen Hän osan tästä kunniastaan kuitenkin selvästi antaa. Jeesus oli myös lähtenyt Isän luota. Häntä ei oltu luotu, vaan Hän oli jo alunperin samaa olemusta Isänsä kanssa. Kukaan luotu ei olisi voinut sovittaa ihmisten syntejä, ainoastaan synnitön Jumalan Poika.

      Voi hyvin!

      • Anonyymi

        "Häntä ei oltu luotu, vaan Hän oli jo alunperin samaa olemusta Isänsä kanssa. Kukaan luotu ei olisi voinut sovittaa ihmisten syntejä, ainoastaan synnitön Jumalan Poika."

        Yritäppä löytää Raamatusta tuollaista,ei löydy!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Häntä ei oltu luotu, vaan Hän oli jo alunperin samaa olemusta Isänsä kanssa. Kukaan luotu ei olisi voinut sovittaa ihmisten syntejä, ainoastaan synnitön Jumalan Poika."

        Yritäppä löytää Raamatusta tuollaista,ei löydy!

        Sinäkö revit loputkin vartiotornisi ja jätät lahkosi, jos tähän laitetaan kysymäsi Raamatun kohta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinäkö revit loputkin vartiotornisi ja jätät lahkosi, jos tähän laitetaan kysymäsi Raamatun kohta ?

        Ei varmasti löydy raamatusta että Jeesus olisi koskaan ollut samaa olemusta Isän kanssa. Yhtä oleminen ei tarkoita yhtä olemusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Häntä ei oltu luotu, vaan Hän oli jo alunperin samaa olemusta Isänsä kanssa. Kukaan luotu ei olisi voinut sovittaa ihmisten syntejä, ainoastaan synnitön Jumalan Poika."

        Yritäppä löytää Raamatusta tuollaista,ei löydy!

        Kiitos kommentista. Paljon on Raamatussa tästä. Vaikka esim. Jes. 9: 5 - 6. tai Sananlaskut 8: 22 - 31.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Paljon on Raamatussa tästä. Vaikka esim. Jes. 9: 5 - 6. tai Sananlaskut 8: 22 - 31.

        Ei noissa kummassakaan Raamatun paikassa sanota että Jeesus olisi samaa olemusta Isän kanssa. Se, että Jeesus oli alussa Jumalan luona, ei edelleenkään tee Pojasta Isää, eikä mitenkään samaa olemusta Isän kanssa. Tuossa sananlaskut 8 kerrotaan miten Isä teki ja loi maailmaa ja tämä oletettu Poika eli Viisaus katsoi vierestä. Näin ei Jeesus ole myöskään luoja, vaikka oli siihen aikaan kaiketi olemassa.


    • Anonyymi

      Jumala, Jahve on Kaikkivaltias. Hän eräänä päivänä ajatteli: Minä olen. Minulla on kaikki viisaus ja voima. Miksi en siis loisi muitakin olentoja, koska nyt olen yksin. Hän suunnitteli tarkasti, mitä Hän tekisi. Oli vain tyhjyyttä ja pimeyttä. Vain Jumala itse oli kirkkaus, joka loisti yliluonnollista valoaan pimeyden keskellä. Hän katsoi kaikkea ja tuli surulliseksi. Miksi Hän oli vain yksin, mutta ajatteli, että Hänpä järjestää kaiken parhaan kykynsä mukaan eli täydellisesti. Hän tunsi suurta rakkautta kaikkeen siihen, mitä Hän tulisi luomaan. Hän ihmetteli sitä tunnetta itsekin. Hän tunsi olevansa kaikkivoipa, ja sitä Hän todella olikin.

      Hän ajatteli. Minä luon oman maailmani. Valon ja kirkkauden maailman pimeyden keskelle. Se on hyvä ja ikuinen maailma. Sitä ei kukaan koskaan voi uhata tai turmella. Kun Hän ajatteli tätä, Hän huomasi, että Hänestä lähti Voimaa, joka alkoi kuin itsestään toteuttamaan Hänen suunnitelmiaan. Kohta olikin kirkkauden valtakunta valmiina. Se oli niin kaunis ja täydellinen, ettei sitä sanoilla edes voi kuvailla. Jumala ihmetteli, miksi vain Hänen ajatuksensa ja sanansa riittivät saamaan aikaan tuon kaiken. Hän alkoi hieman leikittelemään ottaakseen selvää, mitä oikein tuossa ensimmäisessä luomisprosessissa tapahtui. Hän ajatteli jotain kaunista maisemaa, joka tuntuisi kenestä tahansa hyvältä ja turvalliselta paikalta. Hän päätti, että sen Hän haluaa valtakuntaansa. Ja mitä ihmettä, taas kohta oli tuo paikka luotu ja rakennettu juuri Hänen ajatustensa ja tahtonsa mukaiseksi. Hän nimitti tuon Voiman Pyhäksi Hengekseen ja alkoi enemmän kommunikoimaan kuin toiselle olennolle tuolle Hengelleen. Hän alkoi kunnioittamaan tuota Voimaansa, joka aina teki vain sen, mitä Jumala mielessään päätti. Sanoja ei tarvittu. Jumala vain päätti ja Pyhä Henki teki Hänen päätöstensä mukaan. Molemmat ikään kuin toimivat täysin saumattomasti ja sopusointuisasti keskenään. Jumala oli kuitenkin Päättäjä ja Pyhä Henki täydellinen Toteuttaja. Jumala ihmetteli tätä paljon, mutta Pyhä Henki sai kaiken voiman ja inspiraationsa Häneltä. Mitään riitasointua näiden kahden välillä ei koskaan ilmennyt.

      Sitten eräänä päivänä, kun Jumalan kirkkauden valtakunta oli jo lähes valmis, Jumala huomasi, että Pyhä Henki lähti jonnekin kauemmas. Osa Voimasta oli poissa. Jumala luotti Pyhään Henkeensä täysin. Hän arveli, että tämä oli ottanut jonkun tehtävän itselleen, jonka Hän halusi itsenäisesti toteuttaa. Jumala kuitenkin huomasi kunnioittavansa ja rakastavansa niin paljjon Pyhää Henkeään, että Hän antoi tämän tehdä oman tahtonsa mukaan. Hän ei halunnut vakoilla tätä, vaan luotti Häneen täydestä sydämestään ja mielestään. Tässä vaiheessa oli jo Jumala luonut muutamia enkeleitäkin. Ne olivat yhtenään Luojansa seurassa ja nauttivat täysin Hänen rakkaudestaan ja huolenpidostaan. He olivat mahtavia henkiä, jotka kunnioittivat Isäänsä kaikella tahdollaan ja voimallaan.

      Vähän ajan kuluttua Pyhä Henki palasi hieman arkana ja hienovaraisesti ympärilleen pälyillen kirkkauden valtakuntaan takaisin. Kaikki tarkkailivat Häntä suurella mielenkiinnolla. Hän ei ollut yksin. Hän kantoi jotakin sylissään. Ikään kuin pientä, vastasyntynyttä, hyvin kirkasta olentoa. Ja mitä ihmettä, Pyhä Henki tuli Jumalan eteen ja puhkesi puhumaan. "Oi Isä Kaikkivaltias. Sinä kaikessa viisaudessasi olet luonut kaikkea hyvää ja kaunista. Viisaat mahtavat enkelit, jotka kunnioittavat ja palvelevat meitä ja ovat meidän seuranamme sekä ilonamme ajasta aikaan. Katso, minä synnytin tämän pienen olennon. Häntä ei ole luotu, koska Sinä et niin käskenyt tekemään. Sinun ajatuksistasi tätä ei tullut. Minä Hänet synnytin. Hän on samaa olemusta kuin Me. Hän on Sinun ainoa Poikasi. Kasvakoon Hän kaikessa voimassaan ja viisaudessaan Sinun kaltaiseksi. Hän on oleva kaikkien luotujen Herra nyt ja aina."

      Isä Jumala katsoi tuota pientä olento Pyhän Henkensä sylissä ja mieltyi tähän hyvin paljon. Hän kiitti Pyhää Henkeään uskollisuudestaan ja sanoi, että miellyttävämpää lahjaa Hän ei omalle kohdalleen olisi koskaan voinut kuvitellakaan. "Olkoon Hän minun Poikani ikuisesti. Olkoon Hän osa meitä. Olkoon Hän koko aian vierellämme oppimassa kaikessa siinä, mitä tulevaisuudessakin tulemme tekemään. Olkoon Hän Siunattu meidän nimessämme nyt ja iankaikkisesti. Aamen!"

      Toivottavasti tämä hiukan selkeytti Jeesuksen alkuperää. Toki oli vain vajavaisen ihmisen pohdintaa ja tulkintaa, Raamatun sanoman pohjalta tosin. Ole Suuresti Siunattu!

      • Anonyymi

        No nyt on kyllä tarinaa kerrakseen. Etkö muista miten käy heille jotka Raamattuun jotakin lisäävät tai sieltä poistavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No nyt on kyllä tarinaa kerrakseen. Etkö muista miten käy heille jotka Raamattuun jotakin lisäävät tai sieltä poistavat.

        Kiitos muistutuksesta. Tämä ei ollut Raamatun tekstiä, vaan vain tulkintaa Raamatun pohjalta. Eihän näitä asioita Raamatussa edes kerrota. Ajattele, mitä Jumala ihmisiltä kuulee maailmassa, kun Hän heitä tarkkailee. Jos joku Raamatun pohjalta miettii, mitä ehkä on tapahtunut ennen maailman luomista ja siinä pohdinnassa ei ole mitään pilkkaavaa tai muuten pahaa ajatusta, niin tuskin Jumala siitä vihastuu. Päinvastoin, Hän varmaan toivoisi, että yhä useampi ajattelsikin hengellisiä asioita enemmän, vaikka vähän lennokkaastikin, kunhan ei ajatella mitään pahaa kenestäkään.

        Kaikkea hyvää!


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-05-10 00:27:02

      " Ei varmasti löydy raamatusta että Jeesus olisi koskaan ollut samaa olemusta Isän kanssa. Yhtä oleminen ei tarkoita yhtä olemusta. "

      Yhtä oleminen on vielä enemmänkin kuin yhtä olemusta. Yhtä oleminen merkitsee, että et voi erottaa toisistaan.
      Toisin sanoen, kun Isä ja Jeesus on yhtä, et voi erottaa niitä toisistaan, et voi tehdä eroa.

      Joh 5:21-24: "Sillä niinkuin Isä herättää kuolleita ja tekee eläviksi, niin myös Poika tekee eläviksi, ketkä hän tahtoo

      Matteuksen 4:10:ssa Jeesus sanoi: "Herraa, sinun Jumalaasi, pitää sinun kumartaman ja häntä ainoata palveleman." Tämä oli lainaus 5 Moos 6:13:sta, jossa esiintyy Jumalan nimi Jahve.
      Usein Raamatussa kerrotaan ihmisten osoittaneen tällaista palvontaa Jeesusta kohtaan, kuten Heb 1:6 ja Matt 4:30 kertovat, ja Jeesus aina hyväksyi tämän

      "Kuka...ei pysy Kristuksen opissa, hänellä ei ole Jumalaa; joka siinä opissa pysyy, hänellä on sekä Isä että Poika" ( 2 Joh 9). Tästä voidaan vetää se johtopäätös, että Jumala = Isä + Poika!

      Room 9:5 "Kristus...hän joka on yli kaiken, Jumala"

      2 Kor 5:19 Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      • Anonyymi

        Nämä lahkolaiset eivät osaa edes Raamattua lukea oikein!!!!


      • Anonyymi

        Kiitos, hienosti kiteytit Raamatun opetuksia tästä asiasta. Tosiaan jo Jeesuksen olemus ja teot todistivat niin Isästä kuin Pojastakin. Jopa Isä itse kirkastaa monissa kohdin Poikaansa ja antaa tälle ihan erilaisen aseman kuin muille elollisille olennoille niin maassa kuin hengellisessä taivaassakin. Voimia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos, hienosti kiteytit Raamatun opetuksia tästä asiasta. Tosiaan jo Jeesuksen olemus ja teot todistivat niin Isästä kuin Pojastakin. Jopa Isä itse kirkastaa monissa kohdin Poikaansa ja antaa tälle ihan erilaisen aseman kuin muille elollisille olennoille niin maassa kuin hengellisessä taivaassakin. Voimia!

        Miksi Isä antaa Pojalle jotakin, jos he kerran ovat niin yhtä ettei voi edes erottaa kumpi on kumpi ja tasavertaisia. Miten Isä on yhtään parempi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi Isä antaa Pojalle jotakin, jos he kerran ovat niin yhtä ettei voi edes erottaa kumpi on kumpi ja tasavertaisia. Miten Isä on yhtään parempi?

        Kiitos kommentista. Ovat kyllä eri persoonia. Sehän monissa kohdissa selviää Raamatussa. Jeesus käy aitoa vuoropuhelua Isän kanssa jne. Voi hyvin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos kommentista. Ovat kyllä eri persoonia. Sehän monissa kohdissa selviää Raamatussa. Jeesus käy aitoa vuoropuhelua Isän kanssa jne. Voi hyvin!

        Hienosti kierretty kysymys.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti kierretty kysymys.

        Kiitos. No, toivottavasti en kiertänyt väärille jengoille kuitenkaan:) Voimia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kiitos. No, toivottavasti en kiertänyt väärille jengoille kuitenkaan:) Voimia!

        Joko et tajunnut kysymystäni tai sitten et osaa vastata.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joko et tajunnut kysymystäni tai sitten et osaa vastata.

        Ok. Rauhaa ja Siunausta Sinulle!


    • Anonyymi

      Enkelit ovat luotuja ja heitä on paljon, mutta on vain yksi ja ainoa Poika Jeesus, joka on esikoinen ja ollut jo ennen kaikkea luomakuntaa, eli sitä mitä on luotu. Jeesus on ainosyntyinen Isän Poika. Kukaan ei pysty täydellisesti määrittelemään, mitä tarkoittaa Jeesuksen kohdalla tuo ainosyntyisyys, mutta sen ymmärrämme Raamatun opetuksen valossa, ettei Jeesusta ole luotu, vaan Hän on Jumalan Poika. Sen myös ymmärrämme, että Jeesus on ainoa Jumalan Poika, eikä toista samankaltaista Poikaa Jumalalla ole.

      • Anonyymi

        Tuo on totta, kiitos.


      • Anonyymi

        Sekoilet


      • Anonyymi

        Onhan Isä voinut luoda Jeesuksen ennen luomakuntaa. Eikös hän ole esikoisena kaikista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan Isä voinut luoda Jeesuksen ennen luomakuntaa. Eikös hän ole esikoisena kaikista?

        Voinut????

        Jumala loi ensimmäisenä poikansa, Jeesuksen, joka oli Jumalan luona sana!


    • Anonyymi

      - tarinoissa ei ole kerrottu, miksi jeesus oli sopeutumaton, miksi häntä piinattiin, kidutettiin...
      - ja miksi esim. juudaskin uhrattiin.. selväst vain näytelmän vuoksi turhaa...
      - tämä uhraus kultti, turhan takia väkivalta, inha väkivalta,
      väkivallan tarve on jäänyt selittämättä !!

      Miksi piehtaroidaan väkivallassa, veressä, raakuudessa ? Onko tässä joku väkivalta kultti, tai kaukaa periytyvä älytön vanhan epäjumala uskonnon toisinto - uhrataan kaikki, veri lentää...

      • Anonyymi

        Hyviä kysymyksiä. Pahuutta maailmasta totta tosiaan löytyy vaikka muille jakaa. Taivaassa pahuutta ei ole. Jumala itse polttaa kaiken likaisen ja pahan läheisyydestään. SItä Jumalam pyhä viha tarkoittaa. Ei siis inhimillistä vihaa, jossa kostetaan jotakin, vaan vain sitä, että pahuus ja saastainen ei yksinkertaisesti kestä Jumalan läsnäolossa. Pahuus tuomitsee siis itse itsensä eroon Jumalasta niin kauaksi aikaa, kun sen sallitaan olevan olemassa.

        Eräänä päivänä, kun Jeesus oli kulkemassa vielä keskkenkasvuisena taivaan eri kolkkia ja hakemassa puhe- ja leikkiseuraa itselleen, Hän kohtasi monia kauniita ja hienoja asioita retkellään. Hän kohtasi puhtaita ja mahtavia henkipersoonia, jotka kohteliaasti kumarsivat Häneen päin ja sanoivat joitakin kauniita lempeitä sanoja Hnäelle. Hän ihmetteli tätä kaikkea. Kuinka kaikki oli niin sopusointuista ja kaunista. Kuinka kaikki henget olivat niin hyviä Häntä kohtaan. Jeesus halusi tutustua kaikkiin. Hän halusi siunata Isän ja Pyhän Hengen nimen kaikkea luotua Jumalan kirkkauden valtakunnassa, joka tuolloin vielä oli ainoa luotu maailma, mitä oli olemassa. Se oli puhdas ja täydellinen maailma. Jeesus iloitsi siitä sydämensä pohjasta. Isä oli kyllä kertonut Pojalleen, että Hän aikoo luoda vielä jotakin konkreettisempaa ja näkyvämpää, koska Hän haluaisi koetella tällä tavalla kaikkia luomiaan henkiolentoja ja heidän persoonallisia mielenlaatujaan. Miten he suhtautuisivat maasta luotuun, joita vainJumalan Henki vienosti koskettaisi, että niistä tulisi eläviä olentoja, mutta muuten ne olisivat toisessa todellisuudessa, koska olisivat ruumiltaan kiinteitä, kuin hienoja eläviä veistoksia, mestarinsa muovaamia monimutkaisia toimivia eläviä taideteoksia.

        Jeesus ei oikein vielä lapsen mielellään ymmärtänyt, mitä kaikkea Isä tällä tarkoitti. Hän myös tunsi jotakin surumielisyyttä, kun Isä puhui luomistaan henkiolennoista ja suunnitelmistaan luoda myös aineellisia olentoja ja maailman hengellisten lisäksi. Isä puhui eräästä erittäin viisaasta ja kauniista enkelistään, joka oli tärkeä ja rakas Hänelle. Isä antoi paljon vapauksia erityisesti tälle enkelilleen. Hän halusi luottaa tähän, mutta jokin Isän katseessa näytti surun ja murheen tulevan pintaan, kun Isä Pojalleen tuosta enkelistään kertoi. Jeesus sanoi Isälleen, että Hän halusi tavata myös tuon enkelin. Yleensä kaikki enkelit tulivatkin jo pelkästä Jeesuksen ajatuksesta tapaamaan Häntä niin kuin Luojaansakin, mutta tuota Isän esittelemää mahtavaa enkeliä ei ollut vielä näkynyt. Vain vilaukselta joskus Jeesus oli ollut näkevinään hänet, mutta keskustelemaan hän ei koskaan Jeesuksen kanssa kerennyt. "Hänellä oli vain kiireitä niin paljon", ajatteli Jeesus ja sanoi Isälleen haluavansa mennä joskus tapaamaan tuota enkeliä. "Tee tahtosi mukaan ", sanoi Isä ja painoi jostain syystä katseensä alas maahan. Ensimmäistä kertaa Jeesus oli havaitsevinaan Isästä jotakin tuskaisaa, jotakin murheen ja surun sekaista tunnetta, mitä Hän ei koskaan ennen ollut tuntenut Isänsä vierellä. No, kaikki kuitenkin jatkui hyvin. Kukaan ei ollut vielä asettunut mitenkään vastateloin Luojan ja Hänen tahtonsa kanssa. Kaikki oli vielä hyvin.

        Kerran Jeesus sitten päätti lähteä taas tavanomaiselle retkelleen tapaamaan ystäviään taivaan eri kolkissa. Hän kulki iloisesti pitkiä matkoja. Hän nautti erilaisista maisemista ja erilaisten persoonien tapaamisista. Mon pyysi Häntä poikkeamaan kylään ja nauttimaan monia hyviä ruokia ja juomia, joita heillä oli arvokkaaksi kokemalleen vieraalle tarjottavana.
        Jeesus jatkoi matkaansa ja ajatteli, että nyt on vihdoin aika nähdä tuo loistava enkeli, josta Isä niin useasti oli Hänelle puhunut. Ei aikaakaan, kun Jeesus tuon päätöksensä seurauksena huomasi pian olevansakin erittäin kauniin palatsimaisen rakennuksen edustalla. Jeesus heti tiesi, että nyt Hän oli tullut tämän enkelin kotiin, meni ovelle ja koputti niin kuin Hänellä oli aina tapana tehdä mennessään jollekin toiselle henkiolennon kylään.

        Ovea avaamaan tuli todella kirkas, tosin Jeesuksen silmiin hieman oudosti pukeutunut henkiolento. Hohtavat vaatteet olivat ikään kuin peitetty vihreän smaragdin värisellä vaatimattomalla kaavulla, ikään kuin hänellä olisi ollut jotakin hävettävää, vaikka niin ei tietenkään voinut olla. Tämä lähes säikähti nähdessään Jeesuksen seisovan ovella ja hymyilevän. "Oletko sinä Lucifer?" , kysyi Jeesus iloisena ovea avaamaan tulleelta olennolta. "Minä olen Jeesus ja päätin tulla tapaamaan ystävääni, Luciferiä. Isä on puhunut niin paljon hyvää hänestä, enkä ole vielä häntä kasvotusten kohdannut. Nyt päätin, että vihdoin on sen aika." "E, e, e. en ole, olen vain hänen ys. yst. pal. palveli...jansa", hän änkytti, ikään kuin olisi hieman pelännyt sanovansa jotain väärin. Jeesu ihmetteli tätä hieman ja tuota käyttämäänsä sanaa. Kaikkienhan piti palvella vain Isää Jumalaa viime kädessä, ei henkiolentojen kuuluisi palvella toisiaan. Jeesus meni sisään ja tapasi vihdoin Luciferin. Hän ei ollut vielä tehnyt mitään peruuttamatonta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hyviä kysymyksiä. Pahuutta maailmasta totta tosiaan löytyy vaikka muille jakaa. Taivaassa pahuutta ei ole. Jumala itse polttaa kaiken likaisen ja pahan läheisyydestään. SItä Jumalam pyhä viha tarkoittaa. Ei siis inhimillistä vihaa, jossa kostetaan jotakin, vaan vain sitä, että pahuus ja saastainen ei yksinkertaisesti kestä Jumalan läsnäolossa. Pahuus tuomitsee siis itse itsensä eroon Jumalasta niin kauaksi aikaa, kun sen sallitaan olevan olemassa.

        Eräänä päivänä, kun Jeesus oli kulkemassa vielä keskkenkasvuisena taivaan eri kolkkia ja hakemassa puhe- ja leikkiseuraa itselleen, Hän kohtasi monia kauniita ja hienoja asioita retkellään. Hän kohtasi puhtaita ja mahtavia henkipersoonia, jotka kohteliaasti kumarsivat Häneen päin ja sanoivat joitakin kauniita lempeitä sanoja Hnäelle. Hän ihmetteli tätä kaikkea. Kuinka kaikki oli niin sopusointuista ja kaunista. Kuinka kaikki henget olivat niin hyviä Häntä kohtaan. Jeesus halusi tutustua kaikkiin. Hän halusi siunata Isän ja Pyhän Hengen nimen kaikkea luotua Jumalan kirkkauden valtakunnassa, joka tuolloin vielä oli ainoa luotu maailma, mitä oli olemassa. Se oli puhdas ja täydellinen maailma. Jeesus iloitsi siitä sydämensä pohjasta. Isä oli kyllä kertonut Pojalleen, että Hän aikoo luoda vielä jotakin konkreettisempaa ja näkyvämpää, koska Hän haluaisi koetella tällä tavalla kaikkia luomiaan henkiolentoja ja heidän persoonallisia mielenlaatujaan. Miten he suhtautuisivat maasta luotuun, joita vainJumalan Henki vienosti koskettaisi, että niistä tulisi eläviä olentoja, mutta muuten ne olisivat toisessa todellisuudessa, koska olisivat ruumiltaan kiinteitä, kuin hienoja eläviä veistoksia, mestarinsa muovaamia monimutkaisia toimivia eläviä taideteoksia.

        Jeesus ei oikein vielä lapsen mielellään ymmärtänyt, mitä kaikkea Isä tällä tarkoitti. Hän myös tunsi jotakin surumielisyyttä, kun Isä puhui luomistaan henkiolennoista ja suunnitelmistaan luoda myös aineellisia olentoja ja maailman hengellisten lisäksi. Isä puhui eräästä erittäin viisaasta ja kauniista enkelistään, joka oli tärkeä ja rakas Hänelle. Isä antoi paljon vapauksia erityisesti tälle enkelilleen. Hän halusi luottaa tähän, mutta jokin Isän katseessa näytti surun ja murheen tulevan pintaan, kun Isä Pojalleen tuosta enkelistään kertoi. Jeesus sanoi Isälleen, että Hän halusi tavata myös tuon enkelin. Yleensä kaikki enkelit tulivatkin jo pelkästä Jeesuksen ajatuksesta tapaamaan Häntä niin kuin Luojaansakin, mutta tuota Isän esittelemää mahtavaa enkeliä ei ollut vielä näkynyt. Vain vilaukselta joskus Jeesus oli ollut näkevinään hänet, mutta keskustelemaan hän ei koskaan Jeesuksen kanssa kerennyt. "Hänellä oli vain kiireitä niin paljon", ajatteli Jeesus ja sanoi Isälleen haluavansa mennä joskus tapaamaan tuota enkeliä. "Tee tahtosi mukaan ", sanoi Isä ja painoi jostain syystä katseensä alas maahan. Ensimmäistä kertaa Jeesus oli havaitsevinaan Isästä jotakin tuskaisaa, jotakin murheen ja surun sekaista tunnetta, mitä Hän ei koskaan ennen ollut tuntenut Isänsä vierellä. No, kaikki kuitenkin jatkui hyvin. Kukaan ei ollut vielä asettunut mitenkään vastateloin Luojan ja Hänen tahtonsa kanssa. Kaikki oli vielä hyvin.

        Kerran Jeesus sitten päätti lähteä taas tavanomaiselle retkelleen tapaamaan ystäviään taivaan eri kolkissa. Hän kulki iloisesti pitkiä matkoja. Hän nautti erilaisista maisemista ja erilaisten persoonien tapaamisista. Mon pyysi Häntä poikkeamaan kylään ja nauttimaan monia hyviä ruokia ja juomia, joita heillä oli arvokkaaksi kokemalleen vieraalle tarjottavana.
        Jeesus jatkoi matkaansa ja ajatteli, että nyt on vihdoin aika nähdä tuo loistava enkeli, josta Isä niin useasti oli Hänelle puhunut. Ei aikaakaan, kun Jeesus tuon päätöksensä seurauksena huomasi pian olevansakin erittäin kauniin palatsimaisen rakennuksen edustalla. Jeesus heti tiesi, että nyt Hän oli tullut tämän enkelin kotiin, meni ovelle ja koputti niin kuin Hänellä oli aina tapana tehdä mennessään jollekin toiselle henkiolennon kylään.

        Ovea avaamaan tuli todella kirkas, tosin Jeesuksen silmiin hieman oudosti pukeutunut henkiolento. Hohtavat vaatteet olivat ikään kuin peitetty vihreän smaragdin värisellä vaatimattomalla kaavulla, ikään kuin hänellä olisi ollut jotakin hävettävää, vaikka niin ei tietenkään voinut olla. Tämä lähes säikähti nähdessään Jeesuksen seisovan ovella ja hymyilevän. "Oletko sinä Lucifer?" , kysyi Jeesus iloisena ovea avaamaan tulleelta olennolta. "Minä olen Jeesus ja päätin tulla tapaamaan ystävääni, Luciferiä. Isä on puhunut niin paljon hyvää hänestä, enkä ole vielä häntä kasvotusten kohdannut. Nyt päätin, että vihdoin on sen aika." "E, e, e. en ole, olen vain hänen ys. yst. pal. palveli...jansa", hän änkytti, ikään kuin olisi hieman pelännyt sanovansa jotain väärin. Jeesu ihmetteli tätä hieman ja tuota käyttämäänsä sanaa. Kaikkienhan piti palvella vain Isää Jumalaa viime kädessä, ei henkiolentojen kuuluisi palvella toisiaan. Jeesus meni sisään ja tapasi vihdoin Luciferin. Hän ei ollut vielä tehnyt mitään peruuttamatonta.

        Mielikuvitusta!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mielikuvitusta!!!!!

        Kiitos kommentista. Ehkä, mutta joskus on Raamatun pohjalta hyvä uskaltaa mennä myös hengelliseen maailmaan syvälle, sen historiaan ja tapahtumiin. Tuskin maallisistakaan vanhoista asioista kaikkea tiedetä. Voi hyvin!


      • Anonyymi

        Lääkkeet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkkeet!

        Kiitos, mutta en ole koskaan tarvinnut niitä. Voi hyvin!


    • Anonyymi

      Jumalan nimi on siis Minä olen se joka olen tai Minä-olen, eli Jahve. Johanneksen evankeliumissa Jeesus käyttää tätä Jumalan nimeä Jahve ainakin kaksi kertaa itsestään.

      ”Minä sanon tämän teille jo nyt, ennen kuin ennustus toteutuu, jotta sen toteutuessa uskoisitte, että minä olen se joka olen.” (Joh. 13:19)

      ”Siksi sanoin teille, että te kuolette synteihinne. Ellette usko, että minä olen se joka olen, te kuolette synteihinne.” (Joh. 8:24)

      • Anonyymi

        Älä tee typerys Jeesuksesta valehtelijaa


      • Anonyymi

        Hyvä todistus myös tuo, kiitos!


    • Anonyymi

      Minä ole ja Jehova on kaksi eri asiaa

      • Anonyymi

        Soopaa!


    • Anonyymi

      Kukaan ei ole itsensä isä, lopettakaa sekoilut!

      • Anonyymi

        Totta haastat, ei myöskään taivaassa


    • Anonyymi

      Mutta entä miksi vartiotorni pitää Jeesusta enkelinä ?

      Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi.

      Sakarja 11:4 Näin sanoi Herra, minun Jumalani:
      11:13 Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet." Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.

      Matteus 26:14 Silloin meni yksi niistä kahdestatoista, nimeltä Juudas Iskariot, ylipappien luo
      26:15 Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.
      -----------------

      -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14)
      -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
      -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4)

      Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
      Kristuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)
      Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
      Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

      Vartiotorniuskonnossa Pyhä Henki on sähkönkaltainen voima, siis eloton fysiikan ilmiö. Mutta mikä sitten oli se lahkojehoova, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä, kunnes vartiotorni antoi häädön ?

      Vartiotorni sanoo Jeesusta enkeli Mikaeliksi
      Raamattu ?
      No, Daniel 12:1 "Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana"
      -Mikael on siis lasten suojelusenkeli !

      • Anonyymi

        Opettele lukemaan Raamattua oikein!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Opettele lukemaan Raamattua oikein!

        Kyllä hän oikein Raamatun jakeet laittanut, kun tarkistin.

        Ja olen kuullut että totta on vartiotorniuskonnossa Jehovalla on ollut kortteeri
        Alcyon -tähdellä.

        Mutta miksi vartiotorni kirjoittaa ettei lahkon ulkopuolella olisi pelastusta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän oikein Raamatun jakeet laittanut, kun tarkistin.

        Ja olen kuullut että totta on vartiotorniuskonnossa Jehovalla on ollut kortteeri
        Alcyon -tähdellä.

        Mutta miksi vartiotorni kirjoittaa ettei lahkon ulkopuolella olisi pelastusta ?

        Tulkitsee Raamattua väärin.
        JT opastaa lukemaan oikein!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä hän oikein Raamatun jakeet laittanut, kun tarkistin.

        Ja olen kuullut että totta on vartiotorniuskonnossa Jehovalla on ollut kortteeri
        Alcyon -tähdellä.

        Mutta miksi vartiotorni kirjoittaa ettei lahkon ulkopuolella olisi pelastusta ?

        Lopeta tuo tyhmä trollaus.


      • Anonyymi

        Mitä sekoilet


    • Anonyymi

      Fil. 3:18 Sillä monet, joista usein olen sen teille sanonut ja nyt aivan itkien sanon, vaeltavat Kristuksen ristin vihollisina; 3:19 heidän loppunsa on kadotus

      • Anonyymi

        Mikä on Kristuksen risti?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Soopaa jauhat

        Vartiotorniseura on perustellut ristikieltoa sillä, että Jeesus olisi naulittu paaluun.

        Todisteena se on käyttänyt kirjaa, joka itse asiassa esittää todisteet siitä, että Jeesus naulittiin ristille.

        Kirja muuten on hyvin vanha, lienee portugalin kielinen. Suomessa sanotaan H:gin yliopiston kirjastossa olevan siitä kappale.

        Turunen on kirjoittanut kirjaansa kappaleen lahkon ristisodankäynnistä.
        Siinä on lähdeviitteet ja suorat sitaatit. Joku ex-jt kirjoitti epäilyksensä alkaneen juuri tuon ristiä koskevan kappaleen lukemisesta, ja lopulta tosiaan jätti lahkon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorniseura on perustellut ristikieltoa sillä, että Jeesus olisi naulittu paaluun.

        Todisteena se on käyttänyt kirjaa, joka itse asiassa esittää todisteet siitä, että Jeesus naulittiin ristille.

        Kirja muuten on hyvin vanha, lienee portugalin kielinen. Suomessa sanotaan H:gin yliopiston kirjastossa olevan siitä kappale.

        Turunen on kirjoittanut kirjaansa kappaleen lahkon ristisodankäynnistä.
        Siinä on lähdeviitteet ja suorat sitaatit. Joku ex-jt kirjoitti epäilyksensä alkaneen juuri tuon ristiä koskevan kappaleen lukemisesta, ja lopulta tosiaan jätti lahkon.

        Raamattu sanoo että Jeesus kuoli paaluun !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu sanoo että Jeesus kuoli paaluun !

        Missä kohtaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotorniseura on perustellut ristikieltoa sillä, että Jeesus olisi naulittu paaluun.

        Todisteena se on käyttänyt kirjaa, joka itse asiassa esittää todisteet siitä, että Jeesus naulittiin ristille.

        Kirja muuten on hyvin vanha, lienee portugalin kielinen. Suomessa sanotaan H:gin yliopiston kirjastossa olevan siitä kappale.

        Turunen on kirjoittanut kirjaansa kappaleen lahkon ristisodankäynnistä.
        Siinä on lähdeviitteet ja suorat sitaatit. Joku ex-jt kirjoitti epäilyksensä alkaneen juuri tuon ristiä koskevan kappaleen lukemisesta, ja lopulta tosiaan jätti lahkon.

        Onko sillä väliä oliko se risti vai paalu? Eikö enemmän väliä ole sillä että Jeesus kuoli ja lunasti meidät. Kyllä jotkut sitten kiistelevät pienestä..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Missä kohtaa?

        Apostolien teoissa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onko sillä väliä oliko se risti vai paalu? Eikö enemmän väliä ole sillä että Jeesus kuoli ja lunasti meidät. Kyllä jotkut sitten kiistelevät pienestä..

        On sillä väliä miten Raamatun sanaa lakot vääristelee!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Apostolien teoissa

        Lisään, jopa 2 eri kertaa!


    • Anonyymi

      PUUTIN ON JUMALA.
      Armoa ei tunneta.

    • Anonyymi

      Jeesus oli vertauskuva siitä että tämän planeetan oma Jumala on kuollut. Hänen sijaansa maapalloa hallitsee nyt ALIEN olentojen jumalat. 200 Jumalan Poikaa tuli ikuisuudesta ja asetti kyseenalaiseksi Maa planeetan Jumalan luomistyön järkevyyden ja saivat 70 sukupolvea aikaa hallita maailmaa. Tuo 70 sukupolvea on 432000 vuotta. Olemme ilman muuta Matrix planeetta.

      Kertakaikkisesti Jumalamme on kuollut kaikkia aikoja varten. Hän jätti muistoksi itsestään kirkon, Pyhän ehtoollisen , Pyhän Hengen ja HENKÄYKSEN, joka on esim. Profeetta Isa.
      Henkäykset eli inkarnaatiot tai fragmentit saattavat osittain olla kyllä Alien johtoisia mutta niidenkin viisaus ja johdatus on kuunneltava.

      • Anonyymi

        Mene henkäilemään ateistien palstalle


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-05-19 21:55:40

      " Onko sillä väliä oliko se risti vai paalu? "

      -Ei ole teologista merkitystä.

      Lahkolle sillä on merkitystä. Ristille annetaan valtakunnansalilla sellainenkin merkitys, että sitä palvottaisiin.
      Palvontahan merkitsee suhtautumista Jumalaan.
      Mutta risti taas tapaa olla metallivalu kaulaketjussa. Ja se oli todistajien emoyhteisön, raamatuntutkijain, rintamerkissäkin.

      Mutta lahkossa annetaan työkaluksi valehtelu, jolle on omistettu oma lahkoslangi-ilmauksensakin, teokraattinen sodankäynti.

      Ja valehtelu menee yllättävän pitkälle, kuten edellä:

      Vartiotorniseura on perustellut ristikieltoa sillä, että Jeesus olisi naulittu paaluun.
      Todisteena se on käyttänyt kirjaa, joka itse asiassa esittää todisteet siitä, että Jeesus naulittiin ristille.
      Kirja muuten on hyvin vanha, lienee portugalin kielinen. Suomessa sanotaan H:gin yliopiston kirjastossa olevan siitä kappale.
      Turunen on kirjoittanut kirjaansa kappaleen lahkon ristisodankäynnistä.
      Siinä on lähdeviitteet ja suorat sitaatit. Joku ex-jt kirjoitti epäilyksensä alkaneen juuri tuon ristiä koskevan kappaleen lukemisesta, ja lopulta tosiaan jätti lahkon.

    • Anonyymi

      Uskoa ja etenkin totuutta voidaan kategorisoida vähintään 9 eri kategoriaan. Luultavasti vielä useampaankin.

      9 Platina Filosofia ja nykytiede
      8 Timantti Hindulaisuus ja Intia
      7 Kulta Juutalaisuus
      6 Hopea Islam
      5 Pronssi Kristinusko
      4 Rauta Avesta ja Japani 12 eri rannikkoa
      3 Savi Egypti ja Kiina 12 suurta jokea
      2 Kivi
      1 Puu
      0 Tiet

      Edellämainittu perustuu näkyvään maailmaan ja suurten joukkojen käyttöön annettuihin ideoihin ja kuvaan todellisuudesta. On vielä näkymätön maailma.

      - 1 eetteri
      - 2 mieli
      - 3 Äly
      - 4 Ego
      - 5 massa
      - 6 Henki
      - 7 sielu
      - 8 HENKÄYS
      - 9 ????

      Nämä näkymättömät eivät koske jokkoja vaan individuaaleja. Ne tosin saattaa Jumalan armosta tehdä suuren vaikutuksen kuten tiedemiesten kautta tai taiteen tai suurten opettajien.

      Ei Totuus ja usko todellisuudessa ole kaikkialla maapallolla samalla tasolla ja samassa uomassa.

      • Anonyymi

        Lääkkeet


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkkeet

        Todellisuuden tajuaa Hare Krishna liikkeen kirjoja vähän selailtuaan. Maailmassa todellakin on uskoa, tietoa ja totuutta laidasta laitaan. Totuus tosin on kristinuskon ja islamin vankkuuden varassa melko yhtäpitävää kaikkialla.

        Todellisuus on kietoutunut eniten kuitenkin Hare Krishna oppilasketjun tiedon ympärille.

        Kristuksen voiton pitäminen itsestäänselvyytenä koko maapallolla on hieman ennenaikaista. Daniel 7 puhuu taivaan pilvissä saapuvasta Ihmisen kaltaisesta.
        Joka saa ikiaikaiselta käsiin Jumalan Valtakunnan kuninkuuden.

        Niin näytti selvältä imperialismin tähden että Jeesus voittaa. Mutta tulikin sosialismi ja Islam.
        Pohjoisen Kuningas häviää. Kolmelta Pohjoisen pedolta riistetään valta ja neljäs peto tyystin tuhotaan.

        Leijona = ????
        Leopardi = Euroopan yhteisö
        Karhu = Venäjä
        4. Peto = ????


    • Anonyymi

      Jeesus on täysi Ihminen ja täysi Jumala, koko Raamattu todistaa siitä!!! Joka ei tätä tunnusta on harhaoppinen.

      • Anonyymi

        Soopaa!
        Olet lahkojen vietävissä!
        JT opastaa sinut oikealle tielle!


      • Anonyymi

        Mutta kun on olemassa Ilmestyksen ja VT profeetankin mukaan IKUINEN EVANKELIUMI.
        Sen mukaan pitää Jehovaa, Kaikkivaltiasta ylistää Maan, taivaiden ja meren sekä niissä olevan luojaksi.

        Sen aloitti muistaakseni Kuningas Hiskia, joka vaati Jehovaa kaikkien kansojen Jumalaksi. Profeetta Jesaja ja Jeremia tukivat tätä IKUISTA EVANKELIUMIA.

        Eli ei ole kyse harhaopista vaan kyse on ENKELIEN tuomasta sanomasta. Alunperin enkelit määrättiin kumartamaan Aadamia mutta nykyisin Ibliksen kapinan jälkeen ne kumartaa ennemmin Jehovaa.

        Enkelien julistamaa tai taivaiden julistamaa evankeliumia ei Galatalaiskirjeen mukaan tarvitse ottaa vastaan. Se sanoma voi silti edesauttaa SOVUN LIITTOA, KAIKEN YHDISTÄMISTÄ TAI ARMON LIITTOA.

        Jehova hakee ja ottaa omakseen Tooran mukaan kansojen keskeltä yhteensä seitsemän eri kansaa joista Israel oli ensimmäinen.

        Ei Jehovissa ole vikaa. He ovat kunnon kristittyjä, mutta onhan niitä muitakin jotka sitä ovat.
        Jeesuksen Jumaluus on myös sekin taivaasta ilmoitettua evankeliumia eikä Raamattua lukemalla selviä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta kun on olemassa Ilmestyksen ja VT profeetankin mukaan IKUINEN EVANKELIUMI.
        Sen mukaan pitää Jehovaa, Kaikkivaltiasta ylistää Maan, taivaiden ja meren sekä niissä olevan luojaksi.

        Sen aloitti muistaakseni Kuningas Hiskia, joka vaati Jehovaa kaikkien kansojen Jumalaksi. Profeetta Jesaja ja Jeremia tukivat tätä IKUISTA EVANKELIUMIA.

        Eli ei ole kyse harhaopista vaan kyse on ENKELIEN tuomasta sanomasta. Alunperin enkelit määrättiin kumartamaan Aadamia mutta nykyisin Ibliksen kapinan jälkeen ne kumartaa ennemmin Jehovaa.

        Enkelien julistamaa tai taivaiden julistamaa evankeliumia ei Galatalaiskirjeen mukaan tarvitse ottaa vastaan. Se sanoma voi silti edesauttaa SOVUN LIITTOA, KAIKEN YHDISTÄMISTÄ TAI ARMON LIITTOA.

        Jehova hakee ja ottaa omakseen Tooran mukaan kansojen keskeltä yhteensä seitsemän eri kansaa joista Israel oli ensimmäinen.

        Ei Jehovissa ole vikaa. He ovat kunnon kristittyjä, mutta onhan niitä muitakin jotka sitä ovat.
        Jeesuksen Jumaluus on myös sekin taivaasta ilmoitettua evankeliumia eikä Raamattua lukemalla selviä.

        Huomataan, et ole kertaakaan lukenut Raamattua läpi...lahkojen perässä juostaan siihen kyllä aikaa riittää!


      • Anonyymi

        Hienosti kiteytit. Kiitos! Tuosta harhaoppisuudesta tuomitsemisessa minä olisin kuitenkin varovainen. Annetaan Jumalan tuomita, koska Hän on Kaikkivaltias. Voi hyvin!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienosti kiteytit. Kiitos! Tuosta harhaoppisuudesta tuomitsemisessa minä olisin kuitenkin varovainen. Annetaan Jumalan tuomita, koska Hän on Kaikkivaltias. Voi hyvin!

        Raamatusta ilmenee mistä Jumala tuomitsee!
        Raamatunvastaisuus on pahinta!
        Mars, mars JT luokse, siellä raamatunvastaisuus katoa kuin tuhka tuuleen!!!


      • Anonyymi

        Isä ja Pyhä Henki siis eivät ole ihmisiä? Miten osa jumalasta voi olla ihminen ja kaksi muuta osaa ei ole? Jos se jumala kerran on yksi hahmo?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Isä ja Pyhä Henki siis eivät ole ihmisiä? Miten osa jumalasta voi olla ihminen ja kaksi muuta osaa ei ole? Jos se jumala kerran on yksi hahmo?

        Oikein, henkiolento on Jumala.
        Pyhä Henki ei ole persoona, koska Raamatussa PH ei nimetty!


    • Anonyymi

      Vartiotornijärjestöön kukaan oikea kristitty liity, Ryvettynyt pedofiliassa ja vääränä profeettana Raamatunvastaisine ennustuksineen. Kaikki on netistä luettavissa. Lakihenkisiä sääntöjen keksijöitä, joilla yrittävät heikkouskoisia pelotella. Hylkäävät omansa, jos joku kritisoi näitä omavanhurskaita.

      • Anonyymi

        Mätämunia sattuu joukkoon, ne erotetaan jos se varmistuu todeksi!


      • Anonyymi

        Ei kukaan semmoiseen liitykään, mutta todistajat valitettavasti ovat ainoa seurakunta jossa Jumalan nimi pyhitetään. Valitettavasti sen takia, että suurin osa kristityistä ei edes tiedä Jumalan nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kukaan semmoiseen liitykään, mutta todistajat valitettavasti ovat ainoa seurakunta jossa Jumalan nimi pyhitetään. Valitettavasti sen takia, että suurin osa kristityistä ei edes tiedä Jumalan nimeä.

        Totta, vaikka se nimi alkuperäiskirjoituksissa mainitaan tuhansia kertoja!!!


    • Anonyymi

      Heh. Todistajat euvät edes ole kristittyjä, joten pskaa puhut.

      • Anonyymi

        JT ovat ainoita raamatunmukaisia uskovaisia maailmassa!


      • Anonyymi

        Levy jäänyt päälle pyörimään?

        Kenen nimeen heidät sitten kastetaan?
        Luutuneet käsitykset joita joku tuputtaa pitikin kuulua Jehovien arsenaaliin, mutta teille "hallintoelimen" linja on aivan yhtä tärkeä??
        Ette ole valmis vastaanottamaan uutta valoa asiasta, vaan luotatte "hallintoelimen " vanhaan arvioon. Ei kristittyjä!

        Raamattu käännetty yli 200 kielelle.
        Evankeliumia saarnattu yli miljardi tuntia.
        Kastettuja monta miljoonaa
        Pyhä Muistoateria kerran vuodessa- kenen kunniaksi?
        Keskinäiseen rakkauteen kannustetaan

        Mitähän ne oikeat kristityt tekee sillä välin????


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-05-20 23:22:16

      " todistajat valitettavasti ovat ainoa seurakunta jossa Jumalan nimi pyhitetään"
      -Mitä merkitsee sinulle Jumalan nimen pyhittäminen ? -Tässä muuten ilmenee vartiotorniuskonnon kaksi hallitsevaa piirrettä, kilpailu-uskonto ja itsekehu-uskonto (onhan se lakiuskonto myös).

      Matt. 6:9 Näin teidän siis pitää rukoileman: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi.
      -Tässä siis Jumalan nimeksi antaa Jeesus "taivaan Isä". Todistajien en ole koskaan kuullut käyttävän tätä nimeä.
      Todistajat on opetettu sanomaan tuosta Matt. 6:9:stä, että se on mallirukous.
      Vastaa sinä, että malliksi siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova.

      " suurin osa kristityistä ei edes tiedä Jumalan nimeä " -Eikö ?

      Jumalan nimen jankuttaminen ja asialla leuhkiminen ei ole sopussoinnussa Sanan kanssa:
      2 Moos. 20:7 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu
      2. Timoteuksen kirje 2:19 "Herra tuntee omansa"

      • Anonyymi

        Vain JT pelastuu ja vain JT ja juutalaiset Jumala haluaa tuntea!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vain JT pelastuu ja vain JT ja juutalaiset Jumala haluaa tuntea!

        Anonyymi 2024-05-21 15:51:40

        Onkos tuo nyt sitä teokraattista sodankäyntiä vai muuten vain ?

        Vartiotornihan on todistellut uskontonsa merkkivuotta 1914 pyramidin mitoilla.

        Sitten se on joutunut tunnustamaan pyramidin saatanan raamatuksi.

        Mutta sanopa sinä niiden kohtalo, jotka kuollessaan uskoivat saatanan raamattuu ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 2024-05-21 15:51:40

        Onkos tuo nyt sitä teokraattista sodankäyntiä vai muuten vain ?

        Vartiotornihan on todistellut uskontonsa merkkivuotta 1914 pyramidin mitoilla.

        Sitten se on joutunut tunnustamaan pyramidin saatanan raamatuksi.

        Mutta sanopa sinä niiden kohtalo, jotka kuollessaan uskoivat saatanan raamattuu ?

        Saatanan Raamattuun...mikset ota lääkkeitä ajallaan!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan Raamattuun...mikset ota lääkkeitä ajallaan!

        Tuo on totta että "Vartiotornihan on todistellut uskontonsa merkkivuotta 1914 pyramidin mitoilla. Sitten se on joutunut tunnustamaan pyramidin saatanan raamatuksi."

        Tutkin asiaa kirjastossa ja Turusen kirjasssa on suorat sitaatit. Ja painatteiden nimet ja painovuodet.
        Todistajat eivät ole kyenneet osoittamaan yhtään virhettä Turusessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on totta että "Vartiotornihan on todistellut uskontonsa merkkivuotta 1914 pyramidin mitoilla. Sitten se on joutunut tunnustamaan pyramidin saatanan raamatuksi."

        Tutkin asiaa kirjastossa ja Turusen kirjasssa on suorat sitaatit. Ja painatteiden nimet ja painovuodet.
        Todistajat eivät ole kyenneet osoittamaan yhtään virhettä Turusessa.

        Lahkohistoriikissa jehovantodistajat - jumalan valtakunnan julistajia on myös pyramiditodistelusta, kuvan kanssa, tietysti. itse en sitä jaksanut lukea.

        Onhan tuossa kirjassa myös valokuva lahkojohdon jouluvietosta v. 1928.
        Mutta miksi tuo uskonto vetää naaman niin totiseksi, että joulunakin, ilon juhlassa on täystotiset kasvot ?

        Meillä kotona lapset olivat vallan iloisia ja naureskelevia.

        Kol. 2:16 Älköön siis kukaan teitä tuomitko minkään juhlan johdosta.


    • Anonyymi

      Matt: 26:63 Mutta Jeesus oli vaiti. Niin ylimmäinen pappi sanoi hänelle: "Minä vannotan sinua elävän Jumalan kautta, että sanot meille, oletko sinä Kristus, Jumalan Poika".
      26:64 Jeesus sanoi hänelle: "Sinäpä sen sanoit. Mutta minä sanon teille: tästedes te saatte nähdä Ihmisen Pojan istuvan Voiman oikealla puolella ja tulevan taivaan pilvien päällä."

      Isä ja Poika on samaa olemusta. Jeesus on Jumala.

      Joh: 1:3 Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. (täydellinen ilmaus: Jeesus on Jumala).

      • Anonyymi

        Jos ovat sama,niin miten Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos ovat sama,niin miten Jeesus istuu Jumalan oikealla puolella?

        Juuri tästä on kyse!!!!!


    • Anonyymi

      Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalaksi.

      Sakarja 11:4 Näin sanoi Herra, minun Jumalani:
      11:13 Ja Herra sanoi minulle: "Viskaa se savenvalajalle, tuo kallis hinta, jonka arvoiseksi he ovat minut arvioineet." Niin minä otin ne kolmekymmentä hopearahaa ja viskasin ne Herran huoneeseen savenvalajalle.

      Matteus 26:14 Silloin meni yksi niistä kahdestatoista, nimeltä Juudas Iskariot, ylipappien luo
      26:15 Ja he maksoivat hänelle kolmekymmentä hopearahaa.
      -----------------

      -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14)
      -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
      -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4)

      Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
      Kristuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)
      Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
      Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)

      Vartiotorniuskonnossa Pyhä Henki on sähkönkaltainen voima, siis eloton fysiikan ilmiö. Mutta mikä sitten oli se lahkojehoova, jolla oli kortteeri Alcyon -tähdellä, kunnes vartiotorni antoi häädön ?

      Vartiotorni sanoo Jeesusta enkeli Mikaeliksi
      Raamattu ?
      No, Daniel 12:1 "Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana"
      -Mikael on siis lasten suojelusenkeli !

      • Anonyymi

        Sekoilet!


    • ”Jeesus ei koskaan väitänyt olevansa jumala, "

      Se on ihan totta, koska kummatkin ovat satuolentoja. Olisikin tärkeämpää pohtia Peräilman vaikuttavaa voimaa, joka liukui Peräsuolijoen pinnalla.

    • Anonyymi

      Jehovilla on aina nämä mutterit ja pultit sekasin

      JOO EIVÄKÄ TAJUA YHTÄÄN MITÄÄN MÄITTEN VÄÄNTÄJISTÄ

      • Anonyymi

        Oletko itsesi isä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko itsesi isä?

        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Kristuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti (Hebr. 1:8)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Kristuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti (Hebr. 1:8)

        Mitä urpo sekoilet?
        Lue Raamattua niin miten se on kirjoitettu, äläkä vääristele!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä urpo sekoilet?
        Lue Raamattua niin miten se on kirjoitettu, äläkä vääristele!

        Urpo, tuohan on sanasta sanaan Raamatussa! Lue itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Urpo, tuohan on sanasta sanaan Raamatussa! Lue itse.

        On mutta se pitää lukea oikein, ei käsittää väärin!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On mutta se pitää lukea oikein, ei käsittää väärin!!!!

        Sinulla on pakkomielle kieltää Jeesus. Jumala ei tunne sinua. Niin sanoo Raamattu. Kellä ei ole Poikaa, sillä ei ole Isääkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on pakkomielle kieltää Jeesus. Jumala ei tunne sinua. Niin sanoo Raamattu. Kellä ei ole Poikaa, sillä ei ole Isääkään.

        Amen, juuri näin!!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on pakkomielle kieltää Jeesus. Jumala ei tunne sinua. Niin sanoo Raamattu. Kellä ei ole Poikaa, sillä ei ole Isääkään.

        Ja sinulla on pakkomielle kieltää Isä, Jehova.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinulla on pakkomielle kieltää Jeesus. Jumala ei tunne sinua. Niin sanoo Raamattu. Kellä ei ole Poikaa, sillä ei ole Isääkään.

        Sekoilet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Amen, juuri näin!!!!!!

        Pelkkää hokemista


    • Anonyymi

      Ei Raamatussa ole mitään tuomittavia jakeita, kaikki on totta, ne tulee ymmärtää, eli selittää Raamattua Raamatulla.

      Ei Jeesuksen tehtävä ollut julistaa omaa Jumaluuttaan, mutta kun aika oli kypsä antoi Jeesus sen tiedoksi esim. Tuomaan uskontunnustuksen vahvistamisella.

      Taivaan Isästä Jeesus puhui meidän kaikkien Isänä, "Isä meidän, joka olet..."

      Vartiotorni taas selittää Pyhän Hengen fysiikan elottomaksi ilmiöksi voima, mutta mikä sitten on se lahkojehoova, jolla oli kortteeri Alcyon tähdellä, kunnes vartiotorni antoi häätötuomion ?

      • Anonyymi

        Sekoilet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sekoilet!

        Ei hän sekoile! Hän puhuu raikasta opetusta.


      • Anonyymi

        Puhut soopaa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei hän sekoile! Hän puhuu raikasta opetusta.

        No ei ainakaan kolminaisuutta, hänestä Isä ja Pyhä Henki ovat sama persoona.


    • Anonyymi

      Ei, Jeesus ja Jumala eivät olleet jumalia.
      He olivat mielikuvitusolentoja. Jumalia on ollut siitä asti, kun ihminen laskeutui puusta.
      Albert Einstein viimeisissä kirjeissään pohti uskontoja ja Jumalaa tuli siihen tulokseen, että uskomukset, pelot ja toiveet synnyttivät nämä.

      • Anonyymi

        urpo


    • Anonyymi

      Kyllä Joh.1:1-3

      • Anonyymi

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        Tuon jakeen on vartiotorniseura väärentänyt. Jumalan pienelle alkukirjaimelle.
        Epäjumalaksi siis.

        1 kor. 8:4:
        " tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi"


      • Anonyymi

        Joh. 1 :18 Jeesus on jumalan poika!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joh. 1:1 Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala.

        Tuon jakeen on vartiotorniseura väärentänyt. Jumalan pienelle alkukirjaimelle.
        Epäjumalaksi siis.

        1 kor. 8:4:
        " tiedämme, ettei maailmassa ole yhtään epäjumalaa ja ettei ole muuta Jumalaa kuin yksi"

        Joh. 20:17Jeesus on jumalan poika!


    • Anonyymi

      Raamattu ilmoittaa että Jeesus oli Jumala.

      Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana.

      Mutta että mennään väärentämään Jumalan Sanaa, en uskalla kuvitellakaan seurauksia

      • Anonyymi

        Kirkot väärentää, ei JT


      • Anonyymi

        On sitä aika monet kääntäjät väännellyt ja käännellyt vuosisatojen aikana. Ties mitä teki kirkko 300-luvullakin. Kielet oli silloin heprea,kreikka,latina. heprea poistettiin, miksi? Se oli alkukieli.


      • Anonyymi

        "Kristitylle Raamattu on Jumalan Sana."

        Kristityille Jeesus on Jumalan Sana. Raamattu on kirja.


    • Anonyymi

      Jeesus on jumalan poika!
      Miksei palstan urpot tajua sitä?

      • Anonyymi

        Niinhän Jeesuta neuvotaan kutsuttaman.

        Luukas 1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi,

        ... ja jatkuu 1:32 ... ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän Jeesuta neuvotaan kutsuttaman.

        Luukas 1:31 Ja katso, sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan, ja sinun on annettava hänelle nimi Jeesus.
        1:32 Hän on oleva suuri, ja hänet pitää kutsuttaman Korkeimman Pojaksi,

        ... ja jatkuu 1:32 ... ja Herra Jumala antaa hänelle Daavidin, hänen isänsä, valtaistuimen

        Jeesus on Jumalan poika, piste


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan poika, piste

        Eikö piste tule Joh. 1:1 ilmoituksen jälkeen, " Sana oli Jumala ", elikkä Jeesus oli Jumala

        Mutta asiahan on sama Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö piste tule Joh. 1:1 ilmoituksen jälkeen, " Sana oli Jumala ", elikkä Jeesus oli Jumala

        Mutta asiahan on sama Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

        Joh. 1:2 ja 18

        Loppuu sekoilu!


    • Anonyymi

      Johannes väitti. Ainakin UMK mukaan.

      • Anonyymi

        Mitä Johannes väitti???


    • Anonyymi

      Raamattu varoittaa toisenlaisesta evankeliumista.
      Tunteeko jt jakeet ?

      Raamatusta ei pidä etsiä "mitä Jeesus ei väittänyt"
      Joh. 1:1, Sana oli Jumala. Jeesus oli Jumala.
      Joh. 10:30 Isä on minussa ja minä olen Isässä

      • Anonyymi

        Voi sinun ymmärtämättömyyttä
        Mitä väitteesi aiheuttaa. Mitätöi valtavan määrän pelkästään UT jakeita... Samalla teet Jeesuksesta ja UT kirjoittajista valehtelijoita!
        Oma asiasi miten uskot!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi sinun ymmärtämättömyyttä
        Mitä väitteesi aiheuttaa. Mitätöi valtavan määrän pelkästään UT jakeita... Samalla teet Jeesuksesta ja UT kirjoittajista valehtelijoita!
        Oma asiasi miten uskot!

        " Oma asiasi miten uskot! "

        -Niin, saa uskoa Raamattuun. Mutta, jos liityt lahkoon, et saa.

        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Kristuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)

        Mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti (Hebr. 1:8)
        -Tässäkin puhutaan Pojasta - miksi valtakunnansali neuvoo sitä jankuttamaan - ja kieltämään Jumalan ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Oma asiasi miten uskot! "

        -Niin, saa uskoa Raamattuun. Mutta, jos liityt lahkoon, et saa.

        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Kristuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)

        Mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti (Hebr. 1:8)
        -Tässäkin puhutaan Pojasta - miksi valtakunnansali neuvoo sitä jankuttamaan - ja kieltämään Jumalan ?

        Et kykene lukemaan Raamattua oikein, niin miten on kirjoitti!


    • Anonyymi

      Ulkopuolinen, ei Jehovan todistaja selostaa:

      Jeesus ei ehkä Raamatun teksteissä julistanut itseänsä avoimesti jumalaksi, juuri sillä sanalla, mutta puhui itsestään sellaisilla sanakäänteillä, ja sellaisia asioita, että täysjärkisen pitäisi ymmärtää: ei tässä voida tarkoittaa muuta kuin Jumalaa, jolla on mahti ja valta.

      Esimerkiksi Johanneksen evankeliumin luvussa 15 Jeesus sanoi, että ilman Häntä mitään ei voida tehdä.

      • Anonyymi

        Jeesus puhui koko ajan isästään, siksi järjetöntä väittää, että Jeesus oli itse Jumala.
        Samaa kertovat Raamatun kirjoittajat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui koko ajan isästään, siksi järjetöntä väittää, että Jeesus oli itse Jumala.
        Samaa kertovat Raamatun kirjoittajat

        Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä." -siis raamatunkirjoittaja Johannes. kertoo Jeesuksen puheesta.

        Mutta niin seuraavatkin Raamatun jakeet sinulta kiellettyjä, jos rupeat vartiotornikaupuselijaksi:

        -Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14)
        -Jeesuksen Kristuksen Henki (Fil 1:19)
        -Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4)

        Kristus on Jumala yli kaiken (Room 9:5)
        Kristuksessa asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti (Kol 2:9)
        Jeesus on Jumala ja Pelastaja (Tiit 2:13)
        Isä Jumala sanoi Poikaa Jumalaksi (Heb 1:8)


      • Anonyymi

        Jeesus on herra ja messias mutta ei Jumala. Jumala on antanut hänelle vallan, mutta se ei tarkoita että se valta ylittäisi Isän jumalan. Koita ymmärtää että on kaksi eri asiaa olla Jumala tai Jumalan poika/messias.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus puhui koko ajan isästään, siksi järjetöntä väittää, että Jeesus oli itse Jumala.
        Samaa kertovat Raamatun kirjoittajat

        Näin juuri. Vaikka Jeesuksella on valta, ei se tee hänestä itse Jumalaa. Miten muuten Jeesus edes voisi istua Jumalan oikealla puolella ja rukoilla Jumalaa meidän puolestamme, ei mitenkään.


    • Anonyymi

      Työtä vieroksuva, narsistinen homosteleva maankiertäjä se vaan oli.

    • Anonyymi

      JT:lla näyttää olevan urpo mielessä. Joka näyttää jättävän muutoin sanattomaksi.

      Psalmit: 91:2 se sanoo: "Herra on minun turvani ja linnani, hän on minun Jumalani, johon minä turvaan".

      • Anonyymi

        Tuo Herra on alkukielessä Jehova(Jhwh).

        אמר ליהוה מחסי ומצודתי אלהי אבטח בו׃

        I say of the LORD, my refuge and stronghold,
        my God in whom I trust,

        Kun on LORD/HERRA, se tarkoittaa aina JHWHa.


    • Anonyymi

      Minä olen se, joka olen

      Jeesus oli Jumala, joka otti ihmisen ja orjan muodon. Hän kyllä tiesi, kuka hänen pettäjänsä tuli olemaan, mutta täytti Isän tahdon niin kuin oli kirjoitettu.

      Hän ennusti opetuslapsilleen yhden heistä olevan hänen pettäjänsä, ja sanoi kertovansa tämän etukäteen siksi, että opetuslapset sitten aikanaan saisivat tästä ennustuksesta uskolleen vahvistuksen. ”– – Jotta sen toteutuessa uskoisitte, että minä olen se, joka olen” (Joh. 13:19). Tässä Jeesus käytti itsestään Jumalan nimeä, ”minä olen se, joka olen”. Tällä hän viittaa Jumala-nimen merkitykseen. (2. Moos. 3:14.)

      • Anonyymi

        Jeesus sanoi Jumalasta, että Hän minun isäni ja meidän ihmisten isä ja Jumala

        Lopeta sekoilu!!!


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-06-06 14:29:42

      "Jeesus puhui koko ajan isästään " -Näin siis vartiotorni.

      Raamatussa Jeesus puhui Isästämme.

      Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

      -Jumalan nimenä, joka tulee olla pyhitetty, on Isämme.
      -Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous. Vastaa, että malliksi siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova.

      Jeesuksen Jumaluus ?

      Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
      2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      Sovitustehtävään kelpasi vain Jumala

      Vartiotori laittaa JT:t tekemään Jeesuksesta enkeli Mikaelia, vaikka Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalana.

      Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
      1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

      Enkeli Mikael ilmoitetaan Raamatussa lasten suojelusenkelinä.

      Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.

      • Anonyymi

        sekoilet!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        sekoilet!

        Niin, kauhealtahan se varmasti tuntuu nähdä miten asiat on oikeasti.

        Mutta eroa.

        Entisten todistajien sivuilla https://veljesseura.org/foorumi/

        Voit todeta, kuinka elämä muuttuu päivä päivältä paremmaksi, kun sitä ei tarvitse rakentaa valheelle


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin, kauhealtahan se varmasti tuntuu nähdä miten asiat on oikeasti.

        Mutta eroa.

        Entisten todistajien sivuilla https://veljesseura.org/foorumi/

        Voit todeta, kuinka elämä muuttuu päivä päivältä paremmaksi, kun sitä ei tarvitse rakentaa valheelle

        Dokaamiseksi menee!


    • Anonyymi

      Jeesus oli Jumala, joka kuoli ristillä kirottuna pelastaakseen jumalattomat ja syntiset niin koko maailman.

      Muut ovat yrityksiä kopioida tuota kuollutta Jumalaa tai jotakin erityistä hänen ominaisuuttaan.

      Meidän tulee uskoa noihin kopioihin koska alkuperäistä ei enää ole. Emme selviä maailman paineista ilman jonkinlaista käsitystä elävästä Jumalasta. Olkoon se vaikka sitten kopio.

      • Anonyymi

        Jeesus oli ihminen ja Jumala. Kaksiluontoinen.
        Se on erikoista ja tuskin on ketään toista josta sanotaan samaa. Ihmisenä hän rukoili ISÄÄ. Vaikka olikin itse samalla tuo Isä.

        Hän nousi ylös Jumalan Poikana. Gnostilaisissa ilmestyksissä Jeesus esiintyykin kolmihahmoisena

        Isä eli Jumala
        Äiti eli ihminen
        Lapsi eli Jumalan Poika

        Onhan se suoraviivaiselle järjelle käsittämätön asia. Mutta todellisuus osoittaa että Jumala on kuollut. Hänen monenkirjava perikuntansa on tehnyt ja on tekevä lohduttavia sijaishahmoja hänestä.

        Jumalia on nykyisin monia. Jehova, Allah, Krishna etc. Kaikki valmisteltu tuomaan lohtua ja uskolla vahvalla vastaanotettaviksi vähintään Jumalan ominaisuuksien kuvajaisiksi mutta kyllä myös Luojiksi ja itse Jumalaksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus oli ihminen ja Jumala. Kaksiluontoinen.
        Se on erikoista ja tuskin on ketään toista josta sanotaan samaa. Ihmisenä hän rukoili ISÄÄ. Vaikka olikin itse samalla tuo Isä.

        Hän nousi ylös Jumalan Poikana. Gnostilaisissa ilmestyksissä Jeesus esiintyykin kolmihahmoisena

        Isä eli Jumala
        Äiti eli ihminen
        Lapsi eli Jumalan Poika

        Onhan se suoraviivaiselle järjelle käsittämätön asia. Mutta todellisuus osoittaa että Jumala on kuollut. Hänen monenkirjava perikuntansa on tehnyt ja on tekevä lohduttavia sijaishahmoja hänestä.

        Jumalia on nykyisin monia. Jehova, Allah, Krishna etc. Kaikki valmisteltu tuomaan lohtua ja uskolla vahvalla vastaanotettaviksi vähintään Jumalan ominaisuuksien kuvajaisiksi mutta kyllä myös Luojiksi ja itse Jumalaksi.

        Ihmistekoista soopaa!


    • Anonyymi

      Jeesus on Jumalan poika!!!!!!!!!!!!!

      • Anonyymi

        Vartiotori laittaa JT:t tekemään Jeesuksesta enkeli Mikaelia, vaikka Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalana.

        Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

        Enkeli Mikael ilmoitetaan Raamatussa lasten suojelusenkelinä.

        Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotori laittaa JT:t tekemään Jeesuksesta enkeli Mikaelia, vaikka Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalana.

        Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
        1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

        Enkeli Mikael ilmoitetaan Raamatussa lasten suojelusenkelinä.

        Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.

        Olet urpo!
        Jeesus itse puhui aina isästään joka on Jumala


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet urpo!
        Jeesus itse puhui aina isästään joka on Jumala

        Amen. Juuri näin


    • Anonyymi

      Pidän tästä:

      Anonyymi 2024-06-08 12:09:04

      "Jeesus puhui koko ajan isästään " -Näin siis vartiotorni.

      Raamatussa Jeesus puhui Isästämme.

      Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi;

      -Jumalan nimenä, joka tulee olla pyhitetty, on Isämme.
      -Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous. Vastaa, että malliksi siis annettu, että älä käytä nimeä Jehova.

      Jeesuksen Jumaluus ?

      Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
      2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      Sovitustehtävään kelpasi vain Jumala

      Vartiotori laittaa JT:t tekemään Jeesuksesta enkeli Mikaelia, vaikka Raamattu ilmoittaa Jeesuksen Jumalana.

      Hebr. 1:6 Ja siitä, kun hän jälleen tuo esikoisensa maailmaan, hän sanoo: "Ja kumartakoot häntä kaikki Jumalan enkelit".
      1:8 mutta Pojasta: "Jumala, sinun valtaistuimesi pysyy aina ja iankaikkisesti

      Enkeli Mikael ilmoitetaan Raamatussa lasten suojelusenkelinä.

      Daniel 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana.

      No mitäs tuohon JT:t, kun Raamattua siteerataan. nolostutaan.

      • Anonyymi

        Puhut sekavia!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhut sekavia!

        Nuohan ovat Raamatusta. Sinä olet kyllä erinomainen vartiotorniuskonnon edustaja. Parempaa esimerkkiä ei kulttiuskonnolle voi ollakaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuohan ovat Raamatusta. Sinä olet kyllä erinomainen vartiotorniuskonnon edustaja. Parempaa esimerkkiä ei kulttiuskonnolle voi ollakaan.

        Jeesus on Jumalan Poika!
        Älä tee enää koskaan Jeesuksesta suurta valehtelija!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on Jumalan Poika!
        Älä tee enää koskaan Jeesuksesta suurta valehtelija!

        Jeesus on kuule minun Herrani. Ja Jumalan ainosyntyinen Poika, jollaista toista ei ole. Sinä vartiotorniuskontoinenne teette hänestä enkelin. Se on valehtelemista.

        Tuollainen uskontokultti uskoo ihmistä enemmän kuin Jumalan Sanaa. Ulkokullatut, omavanhurskaat ylimieliset lahkolaiset jotka elävät omissa harhakuvitelmissaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesus on kuule minun Herrani. Ja Jumalan ainosyntyinen Poika, jollaista toista ei ole. Sinä vartiotorniuskontoinenne teette hänestä enkelin. Se on valehtelemista.

        Tuollainen uskontokultti uskoo ihmistä enemmän kuin Jumalan Sanaa. Ulkokullatut, omavanhurskaat ylimieliset lahkolaiset jotka elävät omissa harhakuvitelmissaan.

        Jauhat soopaa!


    • Anonyymi

      Et usko edes sitä UM-käännöstäsi!

      1 Alussa oli Sana,+ ja Sana oli Jumalan luona,+ ja Sana oli jumala.+

      34 Jeesus vastasi heille: ”Eikö lakiinne ole kirjoitettu: ’Minä sanoin: ”Te olette jumalia”’?+ 35 Jos Jumala sanoi ’jumaliksi’+ niitä, jotka tuomitaan Jumalan sanassa* – eikä tuota raamatunkohtaa voida mitätöidä – 36 niin sanotteko te minulle,* jonka Isä on pyhittänyt ja lähettänyt maailmaan: ’Sinä pilkkaat Jumalaa’, koska sanoin: ’Olen Jumalan Poika’?+

      • Anonyymi

        UM-käännös on erittäin hyvä käännös, sieltä ei löydy yhdeltäkään sivulta kolminaisuutta, ei sielun kuolemattomuutta, ei useita jumalia jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UM-käännös on erittäin hyvä käännös, sieltä ei löydy yhdeltäkään sivulta kolminaisuutta, ei sielun kuolemattomuutta, ei useita jumalia jne

        Amen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        UM-käännös on erittäin hyvä käännös, sieltä ei löydy yhdeltäkään sivulta kolminaisuutta, ei sielun kuolemattomuutta, ei useita jumalia jne

        Kuten ei löydy hallintoelintä, kahta erilaista toivoa, ehtoollisestakieltäytymisrituaalia, jne. Useita jumalia sieltä kyllä löytyy.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten ei löydy hallintoelintä, kahta erilaista toivoa, ehtoollisestakieltäytymisrituaalia, jne. Useita jumalia sieltä kyllä löytyy.

        Soopaa jauhat


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-06-18 03:46:58

      "UM-käännös on erittäin hyvä käännös, sieltä ei löydy yhdeltäkään sivulta kolminaisuutta, ei sielun kuolemattomuutta "

      - ? Ei kolminaisuus väitäkään, että Raamatussa olisi sana kolminaisuus.

      -Sielu on Raamatussa kuolematon.

      . "...Ihmisille on määrätty, että heidän kerran on kuoleminen, mutta senjälkeen tulee tuomio..." (Heb 9:27);
      "...hetki tulee, jolloin kaikki, jotka haudoissa ovat, kuulevat hänen äänensä ja tulevat esiin...jotka ovat pahaa tehneet, tuomion ylösnousemukseen" (Joh 5:28,29);
      "Herra...tuomion päivään säilyttää rangaistuksen alaisina väärät" (2 Piet 2:9).

      Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
      tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5 -11; 2 Tess 1:6-9),
      itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12).

      (Turusen kirjassa on valokopio oikeudenkäyntipöytäkirjan kohdasta, jossa vartiotorniseuran raamatunkääntäjänä esiintynyt henkilö tunnusti, ettei osasa Raamatun alkukieliä)

      • Anonyymi

        Älä tuhlaa aikaasi eksyttäjään, Turuseen!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Älä tuhlaa aikaasi eksyttäjään, Turuseen!

        Hienoa ettet kiistä sielun kuolemattomuutta. Kuolematonhan se on Raamatussakin.

        Turusen kirja muuten tuntuu olevan pelottava lahkolle.
        Sen mainitseminen saa aikaan Turusen panetteluja tällä foorumilla.

        Kannattaa katsoa itse kirjasta, miksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hienoa ettet kiistä sielun kuolemattomuutta. Kuolematonhan se on Raamatussakin.

        Turusen kirja muuten tuntuu olevan pelottava lahkolle.
        Sen mainitseminen saa aikaan Turusen panetteluja tällä foorumilla.

        Kannattaa katsoa itse kirjasta, miksi

        Kaikki kuolee, sanoo Raamattu jo VT lähtien.
        Jeesuskin kuoli 3 pv ajaksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kaikki kuolee, sanoo Raamattu jo VT lähtien.
        Jeesuskin kuoli 3 pv ajaksi

        Ei edes jumalattomat.

        Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään
        -häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
        -tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5 -11; 2 Tess 1:6-9),
        -itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei edes jumalattomat.

        Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään
        -häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa (Dan 12:2; Ilm 20:10),
        -tuskaa ja ahdistusta (Room 2:5 -11; 2 Tess 1:6-9),
        -itkua ja hammasten kiristystä (Matt 8:12).

        saarnaaja 9:5


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        saarnaaja 9:5

        Vartiotornisi perustelee saarnaaja 9:5:lla ettei sielu ole kuolematon.

        -Sielu kun on kuolematon, eihän jumalattoman sielua muuten voisi vaivata iankaikkisesti, "Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään
        -häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa" (Dan 12:2; Ilm 20:10),

        Saarnaaja 9:5 kirjoittaakin pelkästä maanpäällisestä elämästä, ei se kerro iäisyyden salaisuuksista.

        9:5 viittaakin edeltävään 9:4:ään joka kuuluu: Onhan sillä, jonka vielä on suotu olla kaikkien eläväin seurassa, toivoa

        Ja mihin siis maallisessa elämässä olisi tartuttava, kertoo 9:7 näin: 9:7 "Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin" - vartiotornisi pilkkaa tätäkin jaetta, määräämällä värvättynsä vain kuolaten katselemaan kun vinkkua kiikutellaan ohitse.

        Saarnaaja ei olekaan Jumalan ilmoitus, vaan:
        Saarnaajan kirja on yksi Raamatun Vanhan testamentin viisauskirjoista ... tiiviissä muodossa aforismeina ja sananlaskuina, jotka pohtivat elämän tarkoitusta ja oikeaa tapaa elää https://fi.wikipedia.org/wiki/Saarnaajan_kirja


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartiotornisi perustelee saarnaaja 9:5:lla ettei sielu ole kuolematon.

        -Sielu kun on kuolematon, eihän jumalattoman sielua muuten voisi vaivata iankaikkisesti, "Jumalattomina kuolleiden sielut joutuvat kärsimään
        -häpeää, iankaikkista kauhistusta ja vaivaa" (Dan 12:2; Ilm 20:10),

        Saarnaaja 9:5 kirjoittaakin pelkästä maanpäällisestä elämästä, ei se kerro iäisyyden salaisuuksista.

        9:5 viittaakin edeltävään 9:4:ään joka kuuluu: Onhan sillä, jonka vielä on suotu olla kaikkien eläväin seurassa, toivoa

        Ja mihin siis maallisessa elämässä olisi tartuttava, kertoo 9:7 näin: 9:7 "Tule siis, syö leipäsi ilolla ja juo viinisi hyvillä mielin" - vartiotornisi pilkkaa tätäkin jaetta, määräämällä värvättynsä vain kuolaten katselemaan kun vinkkua kiikutellaan ohitse.

        Saarnaaja ei olekaan Jumalan ilmoitus, vaan:
        Saarnaajan kirja on yksi Raamatun Vanhan testamentin viisauskirjoista ... tiiviissä muodossa aforismeina ja sananlaskuina, jotka pohtivat elämän tarkoitusta ja oikeaa tapaa elää https://fi.wikipedia.org/wiki/Saarnaajan_kirja

        Hehehehe
        Mikä Raamatussa on Jumalan ilmoitus?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Hehehehe
        Mikä Raamatussa on Jumalan ilmoitus?

        Me kristityt tunnemme Raamatun Jumalan ilmoituksena.

        Vastaavasti kuin vartiotornikaupustelijat pitävät vartiotornikirjoittajaa jumalanaan.
        Niin pitkälti, että myös repivät vartiotornejaan käskyn käydessä.

        Syväkurkku » 19.09.2019 08:18
        Seurakunnille on annettu ohje hävittää valtakunnansaleilta kaikki ennen vuotta 1980 painettu kirjallisuus.
        Vempula » 21.09.2019 16:20
        Täyttynyt salaisuus ja Ilmestyskirjan huipennus ovat molemmat vahvoilla, jos etsitään kaikkein harhaisinta Vartiotornin julkaisua.
        Edellinen oli julkaistu hieman ennen kuin Jeesus vuonna 1918 mukamas tuli tarkistamaan maailman uskonnot ja valitsi sitten Rutherfordin porukan omakseen. Tällähän lahkon johtajat erityisasemansa perustelevat. Asia kannattaakin mainita, jos juttelee jehovantodistajien kanssa.
        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9165&start=15

        Tutkijat liittävät vartiotornikaupustelijoiden toiminnan mielenhallintaan:
        Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa
        Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua. Manipuloijat ohjaavat uhrin valintoja haluamaansa suuntaan, mutta uhri on tietämätön prosessista.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Me kristityt tunnemme Raamatun Jumalan ilmoituksena.

        Vastaavasti kuin vartiotornikaupustelijat pitävät vartiotornikirjoittajaa jumalanaan.
        Niin pitkälti, että myös repivät vartiotornejaan käskyn käydessä.

        Syväkurkku » 19.09.2019 08:18
        Seurakunnille on annettu ohje hävittää valtakunnansaleilta kaikki ennen vuotta 1980 painettu kirjallisuus.
        Vempula » 21.09.2019 16:20
        Täyttynyt salaisuus ja Ilmestyskirjan huipennus ovat molemmat vahvoilla, jos etsitään kaikkein harhaisinta Vartiotornin julkaisua.
        Edellinen oli julkaistu hieman ennen kuin Jeesus vuonna 1918 mukamas tuli tarkistamaan maailman uskonnot ja valitsi sitten Rutherfordin porukan omakseen. Tällähän lahkon johtajat erityisasemansa perustelevat. Asia kannattaakin mainita, jos juttelee jehovantodistajien kanssa.
        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9165&start=15

        Tutkijat liittävät vartiotornikaupustelijoiden toiminnan mielenhallintaan:
        Mielenhallinta on toimintaa, jolla sen kohde saadaan käyttäytymään, tuntemaan ja ajattelemaan toivotulla tavalla. Mielenhallinta voi sisältää muun muassa tunteiden hallintaa, ajatusten hallintaa, käyttäytymisen hallintaa ja tiedonsaannin hallintaa
        Uhri pitää manipuloijia ystävinään, joten hän ei osaa varautua. Manipuloijat ohjaavat uhrin valintoja haluamaansa suuntaan, mutta uhri on tietämätön prosessista.
        https://fi.wikipedia.org/wiki/Mielenhallinta

        Vain JT kykenee pitämään Raamatun sanasta kiinni, niin miten se on kirjoitettu!


    • Anonyymi

      Oliko Jeesus itse jumala?

      Ettekö puupäät tiedä ???
      Hän on Isän poika,syntyi ihmisestä ja hengestä.
      Hän on nyt Jumala tekojensa mukaan.(kirkastus)
      Hän ei ole itse Jumala vaan hänellä on valta taivaassa ja maanpäällä.
      Hän on Rakkaus !
      Jumala,Kristus ja pyhähenki,kolme yhdessä !

      • Anonyymi

        En ymmärrä,..
        pidät siis Jeesusta Poikana vain siksi että hän oli myös ihminen?
        Mitkä teot teki hänet jumalaksi?
        Ja nyt hän ei olekaan jumala, miksi pyörrät sanasi?
        Välillä Jeesus, välillä Kristus, onko niillä siis eroa?


      • Anonyymi

        SEKOILUA!!!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En ymmärrä,..
        pidät siis Jeesusta Poikana vain siksi että hän oli myös ihminen?
        Mitkä teot teki hänet jumalaksi?
        Ja nyt hän ei olekaan jumala, miksi pyörrät sanasi?
        Välillä Jeesus, välillä Kristus, onko niillä siis eroa?

        Jos minä puhun isästäni, olen silloin isäni poika, yksinkertaista!!!!!

        Jeesus puhui aina isästään, järjetöntä väittää, että hän itse Jumala, eli itsensä isä, näin kymmenet lahkot opettaa, MUTTA EI JT!!!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos minä puhun isästäni, olen silloin isäni poika, yksinkertaista!!!!!

        Jeesus puhui aina isästään, järjetöntä väittää, että hän itse Jumala, eli itsensä isä, näin kymmenet lahkot opettaa, MUTTA EI JT!!!

        "Jeesus puhui aina isästään"

        -korjataan, Isästämme Jeesus puhui.

        Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi

        -Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.
        Vastaa sinä, että malliksi siis annettu että älä käytä nimeä Jehova.

        1980-luvulla Havor Montague tutki Ohion osavaltion mielisairaaloihin kirjoittautuneita henkilöitä vuosina 1972–1985. Montaguen arviot olivat melko tyrmäävät. Hän arvioi, että mielenterveyteen liittyvien sairausten esiintyvyys Jehovan todistajilla on 10–16 kertaa yleisempää kuin väestöllä keskimäärin. Hän arvioi, että kymmenisen prosenttia julistajista tarvitsee mielenterveyden ammattilaisen apua
        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus puhui aina isästään"

        -korjataan, Isästämme Jeesus puhui.

        Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi

        -Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.
        Vastaa sinä, että malliksi siis annettu että älä käytä nimeä Jehova.

        1980-luvulla Havor Montague tutki Ohion osavaltion mielisairaaloihin kirjoittautuneita henkilöitä vuosina 1972–1985. Montaguen arviot olivat melko tyrmäävät. Hän arvioi, että mielenterveyteen liittyvien sairausten esiintyvyys Jehovan todistajilla on 10–16 kertaa yleisempää kuin väestöllä keskimäärin. Hän arvioi, että kymmenisen prosenttia julistajista tarvitsee mielenterveyden ammattilaisen apua
        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

        kyllä Jeesus puhui Isästään. Monesti hän sanoi: Minun Isäni...esim.Minun isäni kodissa on monta asuinsijaa. vaikket usko Isään niin ei tarvi valehdella kuitenkaan


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Jeesus puhui aina isästään"

        -korjataan, Isästämme Jeesus puhui.

        Matt. 6:9 Rukoilkaa siis te näin: Isä meidän, joka olet taivaissa! Pyhitetty olkoon sinun nimesi

        -Todistajat on opetettu sanomaan, että se on mallirukous.
        Vastaa sinä, että malliksi siis annettu että älä käytä nimeä Jehova.

        1980-luvulla Havor Montague tutki Ohion osavaltion mielisairaaloihin kirjoittautuneita henkilöitä vuosina 1972–1985. Montaguen arviot olivat melko tyrmäävät. Hän arvioi, että mielenterveyteen liittyvien sairausten esiintyvyys Jehovan todistajilla on 10–16 kertaa yleisempää kuin väestöllä keskimäärin. Hän arvioi, että kymmenisen prosenttia julistajista tarvitsee mielenterveyden ammattilaisen apua
        https://veljesseura.org/foorumi/viewtopic.php?t=9376

        Jehovan nimeä voi käyttää, jos uskoo Raamatunmukaisesti, näin tekee vain JT


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        kyllä Jeesus puhui Isästään. Monesti hän sanoi: Minun Isäni...esim.Minun isäni kodissa on monta asuinsijaa. vaikket usko Isään niin ei tarvi valehdella kuitenkaan

        Joh. 20:17


      • Anonyymi

        Hän on Rakkaus ! - nimenomaan poikarakkaus.
        Ja pyhää henkeä hän raamatun kuvausten mukaan tosiaankin pössytteli, mikä pehmensi pään lopullisesti.


    • Anonyymi

      Kun Jesus oli tunnetusti harhainen huijari niin oliko siis Jumala myös?
      Sekopää joka tapauksessa sekin.

      • Anonyymi

        Raamatun pariin, sekopää!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun pariin, sekopää!

        Siihenhän se käsitys Taivaan isä & Poika Oy:stä perustuu. Luotettavampaa tietoa kun ei moisesta huuhaasta olekaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siihenhän se käsitys Taivaan isä & Poika Oy:stä perustuu. Luotettavampaa tietoa kun ei moisesta huuhaasta olekaan.

        Urpo


    • Anonyymi

      Anonyymi 2024-06-24 00:34:59
      "Jeesus puhui Isästään. Monesti hän sanoi: Minun Isäni...esim.Minun isäni kodissa on monta asuinsijaa. vaikket usko Isään niin ei tarvi valehdella kuitenkaan"

      -Ei Jeesuksen tarvinnutkaan valehdella. Kun Jeesus: "Isä meidän, joka olet taivaissa"
      -niin tietysti silloin Isä on myös Jeesuksen Isä.

      Missä määrin sitten on vertauskuvallista merkitystä, kun
      Henki on Jumalan Henki (1 Kor 2:14); ja Pojan Henki (Gal 4:6); sekä Henki on kuitenkin sama (1 Kor 12:4), ja lopuksi vielä Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.

      Joh 1:1 ilmoittaa kuitenkin Jeesuksen Jumaluuden, ainoana asiana tuossa jakeessa, ja jae on niin tärkeä vartiotorniseuralle, että ovat väärentäneet sen, Jumalan pienelle alkukirjaimelle, epäjumalaksi.
      Hyi, sanon minä. Ja, kun en pysty edes rukoilemaan seuran puolesta. Vain, että Jumala auttaisi ja tekisivät parannuksen. Kuten esim. Randall Wattersin Jehova johti ulos lahkon pimeydestä valoon, iloon ja vaapauteen. Hänen kirjoitelmansa jehovantodistajille esitettävistä kysymyksistä, jotta ajattelukyky palautuisi, on myös Turusen kirjassa
      -----------------

      "Jehovan nimeä voi käyttää, jos uskoo Raamatunmukaisesti, näin tekee vain JT"

      Kristitty ei lue vartiotornia, vaan Raamattua, ja sieltä kristitty löytää esim.
      2.Timoteuksen kirje 2:19 "Herra tuntee omansa" kuten myös
      5 Moos. 5:11 Älä turhaan lausu Herran, sinun Jumalasi, nimeä, sillä Herra ei jätä rankaisematta sitä, joka hänen nimensä turhaan lausuu

      • Anonyymi

        "Minun isäni kodissa on monta asuinsijaa."
        Niitähän se toistaitoinen puuseppä meni mielestään remppaamaan käyttökuntoon mutta eipä ole tullut raportoitavaa valmista ensimmäiseen kahteen tuhanteen vuoteen. Säälittävää. Tais ns. urkku kusta


      • Anonyymi

        "-niin tietysti silloin Isä on myös Jeesuksen Isä."

        Hyvä että korjasit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minun isäni kodissa on monta asuinsijaa."
        Niitähän se toistaitoinen puuseppä meni mielestään remppaamaan käyttökuntoon mutta eipä ole tullut raportoitavaa valmista ensimmäiseen kahteen tuhanteen vuoteen. Säälittävää. Tais ns. urkku kusta

        Mene nyt trolli jo nukkumaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "-niin tietysti silloin Isä on myös Jeesuksen Isä."

        Hyvä että korjasit.

        Jeesushan ilmoitetaan ruumiiltaan ihmiseksi, sanotaan "orjaksi"

        Fil. 2:7 "vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi"

        Ja edelleen Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Jossa siis Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi, Herra, samalla kun puhutaan Isästä.


      • Anonyymi

        On sekoilua!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Minun isäni kodissa on monta asuinsijaa."
        Niitähän se toistaitoinen puuseppä meni mielestään remppaamaan käyttökuntoon mutta eipä ole tullut raportoitavaa valmista ensimmäiseen kahteen tuhanteen vuoteen. Säälittävää. Tais ns. urkku kusta

        Urpo


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sekoilua!

        Niin, vartiotorni pyrkii yksinkertaistamaan.

        Tuntuuko helpommalta että Jeesus on enkeli ? Nimeltäkin annettu, Miikael.

        Dan. 12:1 Siihen aikaan nousee Miikael, se suuri enkeliruhtinas, joka seisoo sinun kansasi lasten suojana

        Kun Miikael ilmoitetaan lasten suojelusenkeliksi, niin me kristityt emme protestoi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesushan ilmoitetaan ruumiiltaan ihmiseksi, sanotaan "orjaksi"

        Fil. 2:7 "vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi"

        Ja edelleen Fil. 2:11 ja jokaisen kielen pitää tunnustaman Isän Jumalan kunniaksi, että Jeesus Kristus on Herra.

        Jossa siis Jeesus ilmoitetaan Jumalaksi, Herra, samalla kun puhutaan Isästä.

        Ihminen on kokonaisuus henki, sielu, ruumis. Sinäkö väität että vain Jeesuksen ruumis oli ihminen mutta henki ja sielu Jumala?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ihminen on kokonaisuus henki, sielu, ruumis. Sinäkö väität että vain Jeesuksen ruumis oli ihminen mutta henki ja sielu Jumala?

        Kommenteissa ei mitään järkeä!


    • Anonyymi

      " Sinäkö väität että vain Jeesuksen ruumis oli ihminen mutta henki ja sielu Jumala? "

      Se on Raamattu kun ilmoittaa että Jeesuksen ihmisruumiissa oli Jumala.

      Joh. 10:30 Minä ja Isä olemme yhtä.
      2 Kor. 5:19 - Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa

      • Anonyymi

        Sekoilua!


      • Anonyymi

        Miten se tekee Jeesuksesta Jumalan, että Jumala oli hänessä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten se tekee Jeesuksesta Jumalan, että Jumala oli hänessä?

        Anonyymi 2024-06-26 22:38:49

        "Miten se tekee Jeesuksesta Jumalan, että Jumala oli hänessä?"

        Katsos, kun Jeesus oli "orjan muodon ottaneena" (ihmisruumis), niin mitä olikaan sen kätkössä ? - Jumala

        Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 2024-06-26 22:38:49

        "Miten se tekee Jeesuksesta Jumalan, että Jumala oli hänessä?"

        Katsos, kun Jeesus oli "orjan muodon ottaneena" (ihmisruumis), niin mitä olikaan sen kätkössä ? - Jumala

        Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi

        Hehehehe... Miksei niitä lääkkeitä voi ottaa ajallaan!


      • Anonyymi
        UUSI
        Anonyymi kirjoitti:

        Anonyymi 2024-06-26 22:38:49

        "Miten se tekee Jeesuksesta Jumalan, että Jumala oli hänessä?"

        Katsos, kun Jeesus oli "orjan muodon ottaneena" (ihmisruumis), niin mitä olikaan sen kätkössä ? - Jumala

        Fil. 2:7 vaan tyhjensi itsensä ja otti orjan muodon, tuli ihmisten kaltaiseksi

        Paitsi että Raamatussa ei sanota Jumalan itsensä ottaneen ihmisruumista, vaan että Jumala lähetti maailmaan ainoan Poikansa. Siinä on aika suuri ero!


    • Anonyymi

      Jeesus, ristiinnaulittu ihminen, ylösnoussut Jumala.

      • Anonyymi

        Urpo!


    • Anonyymi
      UUSI

      Jeesus ei ole Jumala, vaan Jumalan Poika, esikoinen kaikista. Hän on Jumalan ensimmäinen luomus eli luomakunnan alku.

      Ilm.3:14 "Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: "Näin sanoo Aamen, uskollinen ja luotettava todistaja, Jumalan luomakunnan alku.

      Kysymys, miten Jumala voisi olla Jumalan luomakunnan alku? Jumalahan on iankaikkinen, ei osa luomakuntaa.

    Ketjusta on poistettu 16 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      37
      3296
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2005
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      195
      1622
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      129
      1493
    5. 80
      1115
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      264
      971
    8. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      889
    9. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      114
      884
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      68
      810
    Aihe