Harvoin syön metwurstia

Anonyymi-ap

inhottava rasvaisuus ja jää hampaiden väliin, jotain siinä on
eikö metwursti tehä hevosista?
olen aina pitäny ns vähemmän ruokaisana
nyt hepotiittiäkin kun eiköhän se jää siihen

ja tuostahan se selviää hevostautia hevosmakkarasta, hepotiittiä?

pizzoja en kvoin usein syö mutta jatkossa siitäkin se huono pois,
mikä pepperoni ko se oli? hyi

62

605

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

korjaus pepperoni ei hevosta, mutta muuten erikoista sekoitusta, nauta,sika,

• Anonyymi

😋😍😋😍😋😍😋😍😋

💋 ­­N­­y­­­m­­f­o­­­m­­­a­­a­n­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

😋 ­N­y­m­­f­­­o­­m­­­a­a­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞

• Anonyymi

Silava on sian nahanalaista rasvaa., tätä on "salami" makkarassa , eli salakakavalasti, älyttömän tajutonta myrkkyä siis syötetty mausteiden varjossa pizzoissa hyi helkkari..

• Anonyymi

pizzat luokitellaan paljon myös ns roskaruokaan kuten hapumpirilaset ja ranska perunat (rasvassa lilluvat hyi helv)

taitaa se pizzojen inha rasvaisuus tulla juuri salami makkaroide kautta? tai jotain hyi helv

• Anonyymi

Sianrasva on terveellistä rasvaa. Itse ostin eilen köntin palvattua siankylkeä, josta keittelen torstaina taas ison satsin hernesoppaa. Muutaman kauhallisen syön heti ja loput pakastelen rasioihin tulevia torstaita varten.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Sianrasva on terveellistä rasvaa. Itse ostin eilen köntin palvattua siankylkeä, josta keittelen torstaina taas ison satsin hernesoppaa. Muutaman kauhallisen syön heti ja loput pakastelen rasioihin tulevia torstaita varten.

"sianrasva on terveellistä rasvaa" =

Medical News Today ja Sydänliitto suosittelevat korvaamaan kaiken kaksi- tai nelijalkaisten eläinten lihan kasviperäisillä rasvan lähteillä sekä jättämään friteeratut grilliruoat kokonaan pois.

🤣🤣🤣🤣🤣

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

"sianrasva on terveellistä rasvaa" =

Medical News Today ja Sydänliitto suosittelevat korvaamaan kaiken kaksi- tai nelijalkaisten eläinten lihan kasviperäisillä rasvan lähteillä sekä jättämään friteeratut grilliruoat kokonaan pois.

🤣🤣🤣🤣🤣

Ihmisen elimistö ei ole tottunut kasvirasvoihin.

Sianrasva on lähinnä ihmisen omaa rasvaa ja on siksi paras valinta ravintorasvaksi.

• Anonyymi

Rasvasta se maku ja ruokaisuus tulee. Hassua että joku ihmettelee "hampaiden välissä" olevaa meetwurstin pääominaisuutta..:P
        Sama kuin juustoissa...vähärasvaiset maistuvat kengänpohjilta...mutta ei kermajuustokaan aina ole maukasta..

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Tein äsken kastikesiivuista wanhan kunnon läskisoosin...niistä tulee reippaasti rasvaa jauhoja varten, ei tartte voita pannulle laittaa. Nyt vielä pernavoi pitääs teherä.
        ...hyvää ruokahalua sinnekin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Alkaa hernaritarvikkeet olla vähitellen koossa, kun ostin tänään Hankkija maatalouden tuottamia kuivattuja herneitä. Ne menee huuhteluun keskiviikkona illalla. Sitten jääkaapissa vedessä yön yli. Aamulla huuhtelu ja vedenvaihto, jonka jälkeen keittelyhommiin.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä oksennan jos suuhuni joutuu läskiä suurempi määrä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En vaan voi sille mitään että oksennan läskipaloille. Syön nautaa paljon. Lihan pitää olla mahdollisimman vähän läskistä. En syö kinkkua missään muodossa koska maku etoo. Makkarasta tykkään vaikka siinä on sikaa. Metukasta myös. Jos tiedän että siinä on heppaa, en syö. Poro on ihanaa sekä hirvi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En vaan voi sille mitään että oksennan läskipaloille. Syön nautaa paljon. Lihan pitää olla mahdollisimman vähän läskistä. En syö kinkkua missään muodossa koska maku etoo. Makkarasta tykkään vaikka siinä on sikaa. Metukasta myös. Jos tiedän että siinä on heppaa, en syö. Poro on ihanaa sekä hirvi.

Grillimakkara on hyvää. Ennätysmäärä jonka olen nuotiolla kerralla syönyt krillimakkaraa, on kymmenen.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Grillimakkara on hyvää. Ennätysmäärä jonka olen nuotiolla kerralla syönyt krillimakkaraa, on kymmenen.

Se vaan on niin hyvää kun sen nuotiolla paistaa rapeaksi ja ruskeaksi. Päälle tulista Turun sinappia. Jeah

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se vaan on niin hyvää kun sen nuotiolla paistaa rapeaksi ja ruskeaksi. Päälle tulista Turun sinappia. Jeah

Ei siis tulista vaan väkevää sinappia.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suurempi määrä on sellainen että maistan sen olevan läskiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eltaantunut lehmänrasva saa aikaan oksennusreaktion.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eltaantunut lehmänrasva saa aikaan oksennusreaktion.

Olen erityisen herkkä oksentamaan muutenkin. Ruuan pitää olla minulle raikasta ja rapeaa. Lihaa syön silti paljon mutta läskiä kartan kuin ruttoa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Olen erityisen herkkä oksentamaan muutenkin. Ruuan pitää olla minulle raikasta ja rapeaa. Lihaa syön silti paljon mutta läskiä kartan kuin ruttoa.

Kaikkein etovin haju on vielä höyryävä uunista otettu joulukinkku. Ja ne rasvaklöntit ja liemet siinä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oksettaako kypsä?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kaikkein etovin haju on vielä höyryävä uunista otettu joulukinkku. Ja ne rasvaklöntit ja liemet siinä.

Pizzassa pitää olla sopivasti/paljon lihaa (kebabia) päällä joka on ruskistettu rapean näköiseksi. Siinä pitää olla seassa muita aineksia kuten Turkinpippuria ja herkkusieniä juuston ohella. Se ei saa olla pelkkä juustomeri jossa ei juuri muuta ole. Katson aina miltä pitsa näyttää visuaalisesti. Rapea monipuolinen pitsa on yleensä sitten myös herkullisempi kuin tasainen lätty.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Pizzassa pitää olla sopivasti/paljon lihaa (kebabia) päällä joka on ruskistettu rapean näköiseksi. Siinä pitää olla seassa muita aineksia kuten Turkinpippuria ja herkkusieniä juuston ohella. Se ei saa olla pelkkä juustomeri jossa ei juuri muuta ole. Katson aina miltä pitsa näyttää visuaalisesti. Rapea monipuolinen pitsa on yleensä sitten myös herkullisempi kuin tasainen lätty.

Se rapeus pitsan päällä on a ja o. Juuston pitää olla kuitenkin sellaista venyvää. Nämä elementit tekee pitsasta hyvän.

• Anonyymi

Minä syön käytännössä päivittäin. Yleensä ostan Snellmannin kevyempää versiota, mutta viime viikolla ostin kohun kunniaksi Kotivaran pepperonimakkaraa, josta osan käytin pitsan päällisinä ja osan söin leivän päällä sellaisenaan.

Snellmannin meetvurstissa ei ole heppaa, koska hepanlihaa ei Suomessa ole juuri tarjolla, ja Snellman haluaa käyttää vain kotimaista lihaa. Kotivaran makkaroissa on hevostakin, koska ovat enimmäkseen tuontilihasta tehtyjä.

• Anonyymi

hyi helv etkö sinä näe kuitenkin ne VALKEAT osat, ne on semmosita huonoa silava rasvaa varmaan kuten salamissa? sian nahan alaista mömmöä tms

valkeita osia on jatkuvasti siinä, = sua kusetetaan

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

hyi helv etkö sinä näe kuitenkin ne VALKEAT osat, ne on semmosita huonoa silava rasvaa varmaan kuten salamissa? sian nahan alaista mömmöä tms

Se valkoinen rasva on juuri parasta. Pakastamalla saa sianihrasta vuoltua hyviä alkupaloja.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se valkea on valkeaa lihaa, ei siinä sen kummempaa ole.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Se valkea on valkeaa lihaa, ei siinä sen kummempaa ole.

Näin on, ja sitä herkullisinta osuutta.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuvottavaa kamaraa rasvaa, syljen pois aina

🤣🤣🤣
        sitä ei voi purra edes, kelvotonta, jää hammas väleihin osa

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

kuvottavaa kamaraa rasvaa, syljen pois aina

🤣🤣🤣
        sitä ei voi purra edes, kelvotonta, jää hammas väleihin osa

Höpöhöpö. Valkoinen liha on paras ainesosa, sitä herkkua nimenomaan.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne valkeat osathan ovat katkenneita toukkia....heheheehee

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oksennan läskille. En voi sille mitään. En pysty nielemään läskipalaa. Joskus kylässä on pakko vedet silmissä niitä niellä ja heti maitoa päälle.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Oksennan läskille. En voi sille mitään. En pysty nielemään läskipalaa. Joskus kylässä on pakko vedet silmissä niitä niellä ja heti maitoa päälle.

Kun joku tuttava tekee lihapaistin eikä siinä näy suuria tyhkäliha-paloja, vaan läskiä, se on minulle kauhistus. Jos mukana on suuria lihapaloja jotka ovat tyhkää naudan lihaa, se helpottaa. Kaivelen niitä pelkästään lautaselle.

• Anonyymi

Metwursti oli Norjan tunturikalaretkien perusruokaa ja sitä yritettiin löytää mahdollisimman suurina tankoina. Säilyvyyden kanssa ei ollut vuosikymmenien aikana ongelmia, aina löytyi kiveliö, jonka uumenissa oli viileää. Alkukesästä purokin kelpasi, mutta ne lämpenivät välillä liikaa.

- Olen kuullut kammottavan tarinan tunturiretkeilijästä, jolle oli jostain jäänyt mieleen virheellinen tieto ryynärin olevan säilyvyydeltään metwurstin luokkaa. Eipä ollut, ja porukan vessapaperivarannot uhkasivat huveta....

Muuten en tuotteesen koske kuin satunnaisesti pizzan ja lämpimien vooileipien päällä ja nykyään en missään.

• Anonyymi

Vai lämpimien ...onpa tarkkaa

• Anonyymi

Mielummin sitä syö kun niitä veteliä vehnäjauhomakkaroita.

• Anonyymi

no ostaa kun ehtii
        mutta kaupat vetää pois myynnistä mega vauhtia hepatiitti e 🤣🤣🤣myrkytys vaarankin takia jo ne

• Anonyymi

On kuitenkin tärkeää muistaa, että sianrasva voi olla myös korkea natriumin ja tyydyttyneiden rasvojen lähde. Siksi on parasta kuluttaa sitä kohtuullisesti j

Hepatiitti E-virus tuhoutuu, kun ruoka kuumennetaan 1.

on siis vältettävä KYLMÄN metwurstin syöntiä jos syö edes.

Virusta esiintyy laajasti ympäri maailman. Sitä todetaan tyypillisesti sioilla. = heh.. täällä monet sianrasvaa vetää urakalla ja kylmää metwurstia

• Anonyymi

Tuo oli ulkomaista lihaa , jota KOTIVARAS käytti........yökss

• Anonyymi

En ole kuullut että snellun metukoissa sitä olisi ollut.

• Anonyymi

semmosta se makkara on. yääk

• Anonyymi

Minä syön ainoastaan Wigrenin Lyypekkiläistä. Siitä ei mrtwursti parane.

• Anonyymi

Jätän meetvurstit ostamatta, kunnes selviää syy hepatiitin aiheuttajaksi.
      Muinoin oli sellainen kuin HK:n Tanskalainen meetvursti, oli meikäläisen suun makuun hyvää.

• Anonyymi

SItten kun selviää että metsursti on sen hepatiitin aiheuttaja, ostat sitä taas?

• Anonyymi

Rasvaisuus jää hampaiden väliin? Minkälaiset hampaat sulla on? Laita kuva!

• Anonyymi

15 vuotta vanhat tekohampaat. Vähän jo klonksavat.

• Anonyymi

Jäädytän sen pötkön aina ja murjon kirveellä pieniksi siruiksi, sitten vaan makua antamaan keittoihin, leivän päälle kuivattuna, pizzoihin ym.
      Toimii kirves moneen muuhunkin.

Peter Orban (p.Orpo)

• Anonyymi

Häkiksen Jyrin kanssa vedetään aina yhdessä käteen, siis työmiehen hansat silloin kun syödään metukkaa.

Peter Orban.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Häkiksen Jyrin kanssa vedetään aina yhdessä käteen, siis työmiehen hansat silloin kun syödään metukkaa.

Peter Orban.

Siis hanskat tietenkin eikä hansat, tuli kirjoitusvirhe kun ei ehtinyt vetää kuin toiseen käteen.

• Anonyymi

Lidlin tuotteista tähän mennessä löytyneet esineet/osat :
      palkkojen polkija maahanmuuttajien valmistamia eineksiä, tavaraa, joissa..

nauloja
      lankaa
      hiuksia
      matoja
      ruuveja
      kumirenkaita
      puupaloja
      kondomeja
      paperisilppua
      peltiä
      muovia
      luunpaloja
      sormuksia
      kiviä
      toukkia
      kärpäsiä
      muovipaloja
      myrkkyjä
      lasia.....

• Anonyymi

Erehdyi kivikylän nakkeja pakastamaan . Sulatitin ja olivat syömäkelvottomia pelkälle suolalle vai myrkylle maistuvia myös keittämisen jälkeen !

• Anonyymi

Hieno nimi mutta huonot tuotteet.

-hermanni-

• Anonyymi

Minä taas saatan syödä kokonaisen paketin kylmänä niitä lihapullia. Koivukylän siis.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Minä taas saatan syödä kokonaisen paketin kylmänä niitä lihapullia. Koivukylän siis.

On ne niin nameja. Kuin karamelleja.

• Anonyymi

Huhtahyvät valmistamaa Xtra meetwurstia olen syönyt muutaman vuoden ajan leivän päällä lähes joka päivä. Vaikuttaakohan verenpaineeseen? Hepatiitin oireita en ole huomannut.

• Anonyymi

Luultavasti yksi monista koronavariaatioista. Korona-virukseen kapseloitiin se tappava tauti mukaan mikä laukeaa.

• Anonyymi

Tappava tauti leviää Japanissa – Asiantuntijat ymmällään
        Japanissa leviävän bakteeri-infektion kuolleisuusaste on jopa 30 prosenttia.

• Sattuuhan sitä, eiköhän hammaslanka asian korjaa.

• Anonyymi

No eihän kukaan syö hammaslankaa.

• Anonyymi

Semmoset minipätkikset voivat olla tosi hyviä.

• Anonyymi

Aikoinaan kauppias kysyi että otatko metwurstia en kun koirakaan huolinut sitä

• Anonyymi

Justiin ostin kaupasta kilon metukka kantapaloja,ei tarvihe leipääkään kun niitä syö,puukolla vain paloja vuoleskelee.parempaa tuo metukka on kun jauholenkkimakkara.kyllä minäkin kuolen joskus,viimoset kymmenet menossa eli syön mikä on hyvvee!

Ketjusta on poistettu 8 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Oi mun haniseni

Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      29
      5554
    2. Kyllä mulla on sua ikävä

Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      14
      4134
    3. Hei rakas sinä

Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      3217
    4. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      51
      2870
    5. Israel aloitti 3. maailmansodan

https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011297979.html Israel se sitten aloitti näköjään kolmannen maailmansodan.
      Maailman menoa
      295
      1397
    6. Vihdoin tiedän että tämä on molemminpuolista

Saattoi se koko ajan olla silmiemme edessä mutta kumpikaan ei uskaltanut sitä toivoa. Kunpa nähtäisiin pian, toivottavas
      Ikävä
      86
      1328
    7. Haluaisin lähettää sulle viestin

Mutta en enää uskalla. Miehelle.
      Ikävä
      60
      1229
    8. Miellytänkö sinun silmää?

Varmaan ainakin vähän, jos tykkäät minusta. Siis jos tykkäät.
      Ikävä
      79
      1149
    9. Nainen, meidän talossa on säännöt

1. Mies on aina oikeassa. 2. Ei vastaväitteitä. 3. Mäkättäminen kielletty. 4. Suhde on tärkein. 5. Ei salaisuuksia. 6. E
      Ikävä
      220
      1143
    10. Natoon liittyminen on alkanut kaduttaa.

Nato on muuttunut niin paljon, että se ei ole enää se mihin haluttiin liittyä. Usa on vetäytynyt ja 5% osuus valtion tul
      Maailman menoa
      397
      1136
    Aihe