Kuka on oikeaoppisin kristitty? Suositeltavija kristinopin kerrontajia havussa listallisuuvessa

Anonyymi-ap

Saat mainita myös useamman nimen jos sulla ei ole ykköstykkiä, joka on oppimaestro, vaan niputat mieluummin useamman kovanaaman, joilla on näkemukellisyytesi pualesta opillisesti ässiä käjessään?

Mukavasti hymyltäjen,

Selef Urge

45

359

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Kari O Niemi

      • Anonyymi

        En tiennyt koko henkilöstä, joten Googlasin, ei näytä hyvältä:

        "Olen Kari O Niemen entinen ystävä raamattuleiriajoilta. Näitä leirejä vietettiin Kotirannassa lähellä Lahtea.

        Karin agenda oli päästä eteenpäin ”hengellisessä mielessä” ja sen eteen hän siekailematta talloi allensa meitä heikkoja, aidosti rikkinäisiä.

        Jotta kukaan ei unohtaisi, muistettakoon Karin Livets Ord - ajat ja Ulf Ekmanin ihannointi. Karin eno on M. Lehtinen, muutti nimensä Martti
        Wendeliniksi jälleen kristinuskon oppien pyörähdettyä heresian suuntaan. Kari oli innoissaan mukana enonsa evankelioimistiimissä, siitäkin huolimatta, että oma äiti (Wendelinin sisar) ei ollut lainkaan asian kannalla.

        Kari tuomitsi minut aikanaan epäpuhtaaksi, koska olin pystymetsästä uskoon tullut enkä siinä asemassani samanarvoinen kuin uskovaisten perheiden lapset.

        Kari oli voimahahmo raamattuleireillä ja väitti omaavansa monenlaisia armolahjoja. Niitä ei käytetty aina kovinkaan rakentavalla tavalla.

        Jos joku lukee tämän viestin, toivon, että ottaa kantaa. Vielä jos joku muistaa näitä vanhoja asioita, sen parempi. Helluntailiikkeessä se on omalla nimellä vaarallista, mutta koodia käyttäen onnistuu. "


        " Kari O. Niemi potkittiin pihalle myös Nummelan helluntaisrksta oltuaan siellä pastorina hetken. Koko ko. srk nyt on muutenkin täynnä sekopäisiä harhaoppeja ja livetsordilaista mennariteologiaa, lgbt-suvakismia tai äärikarismaattisia ilmiöitä Jumalasta peräisin olevina ilmiöinä pitäviä tyyppejä, joiden tekopyhyys hakee vertaansa. Uskovaiset ovat nykyään todella suurelta osin typerää, omassa kuplassaan elävää, low-iq porukkaa. Sääli lapsia, jotka siellä käyvät-teeskentely, eriarvoistaminen, sisäpiiriläisyys, ahdasmielisyys ja teeskentely eivät ole järin hyvä kasvualusta "

        " >Kari O. Niemi potkittiin pihalle myös Nummelan helluntaisrksta oltuaan siellä pastorina hetken. Koko ko. srk nyt on muutenkin täynnä sekopäisiä harhaoppeja ja livetsordilaista mennariteologiaa<

        Valitettavasti torontolaisuus ja menestysteologia eivät ole hävinneet Suomesta mihinkään. Helluntaiseurakunnissa äärikarismaattisuus nimen alle mahtuu paljon. Selitellään parhain päin että "ilmiöt" ovat sivuseikka, mutta kun kuuntelee tarkasti mitä nämä "ilmiöiden" puoluostelijoiden muut puheet ovat, niin asia on selviää. Hyvä että julistajien harhat tuodaan esille. Synnit saa anteeksi mutta luottamus menee. "

        Eivätkö nämä kirjoitukset saaneet sinua tutkimaan tätä Karia tarkemmin ?


      • Anonyymi kirjoitti:

        En tiennyt koko henkilöstä, joten Googlasin, ei näytä hyvältä:

        "Olen Kari O Niemen entinen ystävä raamattuleiriajoilta. Näitä leirejä vietettiin Kotirannassa lähellä Lahtea.

        Karin agenda oli päästä eteenpäin ”hengellisessä mielessä” ja sen eteen hän siekailematta talloi allensa meitä heikkoja, aidosti rikkinäisiä.

        Jotta kukaan ei unohtaisi, muistettakoon Karin Livets Ord - ajat ja Ulf Ekmanin ihannointi. Karin eno on M. Lehtinen, muutti nimensä Martti
        Wendeliniksi jälleen kristinuskon oppien pyörähdettyä heresian suuntaan. Kari oli innoissaan mukana enonsa evankelioimistiimissä, siitäkin huolimatta, että oma äiti (Wendelinin sisar) ei ollut lainkaan asian kannalla.

        Kari tuomitsi minut aikanaan epäpuhtaaksi, koska olin pystymetsästä uskoon tullut enkä siinä asemassani samanarvoinen kuin uskovaisten perheiden lapset.

        Kari oli voimahahmo raamattuleireillä ja väitti omaavansa monenlaisia armolahjoja. Niitä ei käytetty aina kovinkaan rakentavalla tavalla.

        Jos joku lukee tämän viestin, toivon, että ottaa kantaa. Vielä jos joku muistaa näitä vanhoja asioita, sen parempi. Helluntailiikkeessä se on omalla nimellä vaarallista, mutta koodia käyttäen onnistuu. "


        " Kari O. Niemi potkittiin pihalle myös Nummelan helluntaisrksta oltuaan siellä pastorina hetken. Koko ko. srk nyt on muutenkin täynnä sekopäisiä harhaoppeja ja livetsordilaista mennariteologiaa, lgbt-suvakismia tai äärikarismaattisia ilmiöitä Jumalasta peräisin olevina ilmiöinä pitäviä tyyppejä, joiden tekopyhyys hakee vertaansa. Uskovaiset ovat nykyään todella suurelta osin typerää, omassa kuplassaan elävää, low-iq porukkaa. Sääli lapsia, jotka siellä käyvät-teeskentely, eriarvoistaminen, sisäpiiriläisyys, ahdasmielisyys ja teeskentely eivät ole järin hyvä kasvualusta "

        " >Kari O. Niemi potkittiin pihalle myös Nummelan helluntaisrksta oltuaan siellä pastorina hetken. Koko ko. srk nyt on muutenkin täynnä sekopäisiä harhaoppeja ja livetsordilaista mennariteologiaa<

        Valitettavasti torontolaisuus ja menestysteologia eivät ole hävinneet Suomesta mihinkään. Helluntaiseurakunnissa äärikarismaattisuus nimen alle mahtuu paljon. Selitellään parhain päin että "ilmiöt" ovat sivuseikka, mutta kun kuuntelee tarkasti mitä nämä "ilmiöiden" puoluostelijoiden muut puheet ovat, niin asia on selviää. Hyvä että julistajien harhat tuodaan esille. Synnit saa anteeksi mutta luottamus menee. "

        Eivätkö nämä kirjoitukset saaneet sinua tutkimaan tätä Karia tarkemmin ?

        No täydellinen ei kukaan ole ja se kun hänet potkittiin pihalle Nummelan kotikirkosta oli pikemminkin hänen yliinnokkuutta hengellisessä työssä jota jähmeä vanhemmisto ei hyväksynyt.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No täydellinen ei kukaan ole ja se kun hänet potkittiin pihalle Nummelan kotikirkosta oli pikemminkin hänen yliinnokkuutta hengellisessä työssä jota jähmeä vanhemmisto ei hyväksynyt.

        Mitä oli se yliinnokkuutensa? Mainitse esimerkki myös vanhemmiston jähmeydestä suhteessa hänen yliinnokkuuteensa.

        Itselläni soi hälytyskello aika lujaa joka lauseessa ja olen oppinut elämässäni että kun se alkaa soimaan niin siihen on muistaakseni joka kerta ollut looginen syynsä. Joten mulla on hälytyskellooni iso luotto, mutta jokaisen on kai kuunneltava sitä omaa Avustajaansa. Ihminen voi tietenkin kokea kasvupohjastaan muutoksenkin, mutta se ei ole tullut ilmi näillä tiedoilla. Livets ord vaikka...ei soita hälytyskelloa sulla semmoinen kouluttamuksellisuus vaan on raikasta ja ravitsevaista?

        Tutkiskelevaisuujessa,

        Selef Urge


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä oli se yliinnokkuutensa? Mainitse esimerkki myös vanhemmiston jähmeydestä suhteessa hänen yliinnokkuuteensa.

        Itselläni soi hälytyskello aika lujaa joka lauseessa ja olen oppinut elämässäni että kun se alkaa soimaan niin siihen on muistaakseni joka kerta ollut looginen syynsä. Joten mulla on hälytyskellooni iso luotto, mutta jokaisen on kai kuunneltava sitä omaa Avustajaansa. Ihminen voi tietenkin kokea kasvupohjastaan muutoksenkin, mutta se ei ole tullut ilmi näillä tiedoilla. Livets ord vaikka...ei soita hälytyskelloa sulla semmoinen kouluttamuksellisuus vaan on raikasta ja ravitsevaista?

        Tutkiskelevaisuujessa,

        Selef Urge

        Hän hankki seurakuntaan jäsenen kysymättä vanhemmistolta lupaa siihen. Paikallislehdessäkin oli juttu siitä.


    • Anonyymi
    • Anonyymi

      David Pawson ja Markku Veilo.

    • Anonyymi
    • Anonyymi

      Tässä hyvää tavaraa ja livenä olen kuullut kaikkia heitä paitsi Mauri Viksteniä ja Juhana Lehmuskoskea ja Paavo Hiltusta.

      Jari Portaankorva, Juhani Kuosmanen, Pauli Rahkonen, Juhana Lehmuskoski, Valtter Luoto, David Pawson, Mauri Viksten, Paavo Hiltunen, David Wilkerson, Paavo Järvinen.

      • Anonyymi

        Leif Nummela ja Olavi Peltola ovat myös hyvää tavaraa.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Helluntailaiset pastori eivät opeta oikein. He opettavat seurakunnan korvasyyhyyn vääriä epäraamatullisia oppeja.


    • Anonyymi

      Frank Mangs ja Richard Wurumbrand unohtui listasta.

      • Anonyymi

        MARTTI LUTHER!


    • Anonyymi

      Tuli mieleeni seuraava asia aloitukseen liittyen, eli ei tule juosta ihmisten perässä:

      23 Jos silloin joku sanoo teille: 'Katso, täällä on Kristus', tahi: 'Tuolla', niin älkää uskoko.
      24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
      25 Katso, minä olen sen teille edeltä sanonut.
      26 Sentähden, jos teille sanotaan: 'Katso, hän on erämaassa', niin älkää menkö sinne, tahi: 'Katso, hän on kammiossa', niin älkää uskoko.

      Oikeaoppisin on Herra !

      Ja jokaikisen uudestisyntyneen uskovan olisi tarkoitus saada opetus suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta !

      Sitä on uusi liitto !

      Jer. 31:34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

      Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut.

      Joh. 6:45 Profeetoissa on kirjoitettuna: 'Ja he tulevat KAIKKI Jumalan opettamiksi'. Jokainen, joka on Isältä kuullut ja oppinut, tulee minun tyköni.

      Siis ei tule etsiä itselleen opettajia ihmisistä, vaan pyrkiä saamaan opetus suoraan Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta.

      Näin sen nyt uudessa liitossa tulisi mennä.

      • Anonyymi

        " Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut."

        Mutta NYT ei ole vielä tulevaisuuden SILLOIN kun Jumala on läsnä ihmisten keskuudessa maan päällä.

        NYT on edelleen ihmisopettajia opettamassa ihmisoppilaita ja se on sallittua, sillä Jumala asettaa yhä ihmisiä palvelutehtäviin(palveluvirkoihin: Paimenet, Evankelistat jne


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut."

        Mutta NYT ei ole vielä tulevaisuuden SILLOIN kun Jumala on läsnä ihmisten keskuudessa maan päällä.

        NYT on edelleen ihmisopettajia opettamassa ihmisoppilaita ja se on sallittua, sillä Jumala asettaa yhä ihmisiä palvelutehtäviin(palveluvirkoihin: Paimenet, Evankelistat jne

        Aivan, Jumala käyttää ihmisiä.

        Eihän meillä olisikaan evakeliumia keskuudessmma, ellei olisi ollut ihmisten muodostama ketju helluntaipäivästä alkaen näihin päiviin saakka.

        Yhäkin usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanasta.

        Ilman julistajia ei evankeliumi etene, ilman seurakuntavirkoja seurakunnat eivät toimi, eivätkä rakennu.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut."

        Mutta NYT ei ole vielä tulevaisuuden SILLOIN kun Jumala on läsnä ihmisten keskuudessa maan päällä.

        NYT on edelleen ihmisopettajia opettamassa ihmisoppilaita ja se on sallittua, sillä Jumala asettaa yhä ihmisiä palvelutehtäviin(palveluvirkoihin: Paimenet, Evankelistat jne

        Voi voi tuota teidän sokeuttanne ja syvää ymmärtämättämyyttänne ja tietämättömyyttänne !

        Nyt on uuden liiton aika ja siitä nuo Raamatunkohdat kertovat !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aivan, Jumala käyttää ihmisiä.

        Eihän meillä olisikaan evakeliumia keskuudessmma, ellei olisi ollut ihmisten muodostama ketju helluntaipäivästä alkaen näihin päiviin saakka.

        Yhäkin usko tulee kuulemisesta ja kuuleminen Kristuksen sanasta.

        Ilman julistajia ei evankeliumi etene, ilman seurakuntavirkoja seurakunnat eivät toimi, eivätkä rakennu.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        No niin !

        Tässä sitten toinen sokea, jolla on kova into taluttaa toisia sokeita !

        Voi hyvää päivää sentään tätä sinunkin syvää ymmärtämättömyyttäsi Usko Toivonen !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin !

        Tässä sitten toinen sokea, jolla on kova into taluttaa toisia sokeita !

        Voi hyvää päivää sentään tätä sinunkin syvää ymmärtämättömyyttäsi Usko Toivonen !

        Voithan tästä itse lukea.

        19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

        Tämä on Uuden Liiton aikaisesta tapahtumasta, jossa julistajat julistivat evankeliumia ja suuri joukko kuulijoista tuli uskoon.

        Käyttikö Jumala tässä ihmisiä?

        Entäpä sitten? Tarvitsivatko he opetusta, vaiko ei?

        25 Niin hän lähti Tarsoon etsimään Saulusta, ja kun hän oli hänet löytänyt, toi hän hänet Antiokiaan.
        26 Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi. ( Apt 11)

        Raamatussahan on mainittu paljon ihmisiä, jotka palvelivat Jumalaa evankeliumin työssä.

        Raamatussa on myös mainittu seurakuntaviroista, joita ihmiset hoitavat.
        Eihän seurakunta voi toimia Jumalan järjestyksen mukaan, ellei seurakuntaan ole asetettu paimenia, paimentamaan.

        17 Mutta Miletosta hän lähetti sanan Efesoon ja kutsui tykönsä seurakunnan vanhimmat.
        18 Ja kun he saapuivat hänen tykönsä, sanoi hän heille: "Te tiedätte ensimmäisestä päivästä asti, kun minä Aasiaan tulin, miten minä kaiken aikaa olen ollut teidän kanssanne;
        19 kuinka minä olen palvellut Herraa kaikella nöyryydellä ja kyynelillä, koettelemuksissa, jotka ovat kohdanneet minua juutalaisten salahankkeiden tähden;
        20 kuinka minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille sitä, mikä hyödyllistä on, ja opettamasta teitä sekä julkisesti että huone huoneelta,
        21 vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen.
        ..
        28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)

        Seurakunta toimii paimenensa/ paimentensa kaitsemina.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Hepr. 8:11 Ja silloin ei enää kukaan opeta kansalaistaan eikä veli veljeään sanoen: 'Tunne Herra'; sillä he kaikki, pienimmästä suurimpaan, tuntevat minut."

        Mutta NYT ei ole vielä tulevaisuuden SILLOIN kun Jumala on läsnä ihmisten keskuudessa maan päällä.

        NYT on edelleen ihmisopettajia opettamassa ihmisoppilaita ja se on sallittua, sillä Jumala asettaa yhä ihmisiä palvelutehtäviin(palveluvirkoihin: Paimenet, Evankelistat jne

        No, tutkitaan nyt sitten yhdessä se, mitä Raamattu tästä asiasta oikeasti sanoo ?

        Mitä noissa Raamatunpaikoissa oikeasti siis sanottiinkaan ?

        Uuden liiton !

        31 Katso, päivät tulevat, sanoo Herra, jolloin minä teen Israelin heimon ja Juudan heimon kanssa uuden liiton;
        32 en sellaista liittoa kuin se, jonka minä tein heidän isäinsä kanssa silloin, kun minä tartuin heidän käteensä ja vein heidät pois Egyptin maasta, ja jonka liittoni he ovat rikkoneet, vaikka minä olin ottanut heidät omikseni, sanoo Herra.
        33 Vaan tämä on se liitto, jonka minä teen Israelin heimon kanssa niiden päivien tultua, sanoo Herra: Minä panen lakini heidän sisimpäänsä ja kirjoitan sen heidän sydämiinsä; ja niin minä olen heidän Jumalansa, ja he ovat minun kansani.
        34 Silloin ei enää toinen opeta toistansa eikä veli veljeänsä sanoen: 'Tuntekaa Herra'. Sillä he kaikki tuntevat minut, pienimmästä suurimpaan, sanoo Herra; sillä minä annan anteeksi heidän rikoksensa enkä enää muista heidän syntejänsä.

        Onko nyt uusi liitto vai ei ?

        On, aivan varmasti on ja siten jokaikisellä Jumalan lapsella, siis uudestisyntyneellä on Pyhä Henki ja se Henki opettaa ja muistuttaa meitä kaikesta !

        Joh. 14:26 Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.

        Keille tässä puhutaan ?

        1. Joh. 2:27 Mutta te-teissä pysyy se voitelu, jonka olette häneltä saaneet, ja te ette ole kenenkään opetuksen tarpeessa; vaan niinkuin hänen voitelunsa opettaa teitä kaikessa, niin se opetus on myös totta eikä ole valhetta; ja niinkuin se on opettanut teitä, niin pysykää hänessä.

        Eli nyt uudessa liitossa on siis tarkoitus JOKAIKISEN Jumalan lapsen, eli uudestisyntyneen saada itselleen opetus suoraan Herralta, Pyhän Hengen kautta, joka meissä asuu !

        Onko tässä yhä jotakin epäselvää ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan tästä itse lukea.

        19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

        Tämä on Uuden Liiton aikaisesta tapahtumasta, jossa julistajat julistivat evankeliumia ja suuri joukko kuulijoista tuli uskoon.

        Käyttikö Jumala tässä ihmisiä?

        Entäpä sitten? Tarvitsivatko he opetusta, vaiko ei?

        25 Niin hän lähti Tarsoon etsimään Saulusta, ja kun hän oli hänet löytänyt, toi hän hänet Antiokiaan.
        26 Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi. ( Apt 11)

        Raamatussahan on mainittu paljon ihmisiä, jotka palvelivat Jumalaa evankeliumin työssä.

        Raamatussa on myös mainittu seurakuntaviroista, joita ihmiset hoitavat.
        Eihän seurakunta voi toimia Jumalan järjestyksen mukaan, ellei seurakuntaan ole asetettu paimenia, paimentamaan.

        17 Mutta Miletosta hän lähetti sanan Efesoon ja kutsui tykönsä seurakunnan vanhimmat.
        18 Ja kun he saapuivat hänen tykönsä, sanoi hän heille: "Te tiedätte ensimmäisestä päivästä asti, kun minä Aasiaan tulin, miten minä kaiken aikaa olen ollut teidän kanssanne;
        19 kuinka minä olen palvellut Herraa kaikella nöyryydellä ja kyynelillä, koettelemuksissa, jotka ovat kohdanneet minua juutalaisten salahankkeiden tähden;
        20 kuinka minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille sitä, mikä hyödyllistä on, ja opettamasta teitä sekä julkisesti että huone huoneelta,
        21 vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen.
        ..
        28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)

        Seurakunta toimii paimenensa/ paimentensa kaitsemina.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Paljastat vain yhä lisää omaa ymmärtämättömyyttäsi Usko Toivonen !

        Uuden liiton ydin ja ero lakiliittoon, tässä oppimis asiassa on juurikin se, että nyt jokaikisen tulisi saada opetus itselleen suoraan Herralta, Pyhän Hengen opetuksen kautta ja avulla !

        Lakiliitossa sen jäsenet, eli ne 11 sukukuntaa, olivat leeviläisten pappien varassa, kun heillä itsellään ei Pyhää Henkeä ollut opettamassa !

        Tuossa jo kerrottiin tämä ero ja asia selvästi !

        Niin ja minä en missään ole kieltänyt opettajuutta uudessa liitossa , en missään !!!!

        Se asia on aivan selvä !

        Mutta uudessa liitossa ei ole se tarkoitus, että olisimme opettajien varassa, vaan kuten JO olen edellä kirjoittanut, niin kunkin tulisi saada opetus itselleen suoraan Herralta, Pyhän Hengen kautta!

        Eikä uuden liiton usklovan tule olla riippuvainen toisten ihmisten opetuksista, jotka pahimmillaan voivat olla pahaakin eksytystä !

        Varsinkin tässä lopun ajassa, jossa eksytyksiä on valtavan paljon ja jopa väkeviäkin, kuten Sana sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voithan tästä itse lukea.

        19 Ne, jotka olivat hajaantuneet sen ahdingon vuoksi, joka oli syntynyt Stefanuksen tähden, vaelsivat ympäri hamaan Foinikiaan ja Kyproon ja Antiokiaan saakka, mutta eivät puhuneet sanaa muille kuin ainoastaan juutalaisille.
        20 Heidän joukossaan oli kuitenkin muutamia kyprolaisia ja kyreneläisiä miehiä, jotka, tultuaan Antiokiaan, puhuivat kreikkalaisillekin ja julistivat evankeliumia Herrasta Jeesuksesta.
        21 Ja Herran käsi oli heidän kanssansa, ja suuri oli se joukko, joka uskoi ja kääntyi Herran puoleen.
        22 Ja sanoma heistä tuli Jerusalemin seurakunnan korviin, ja he lähettivät Barnabaan Antiokiaan.
        23 Ja kun hän saapui sinne ja näki Jumalan armon, niin hän iloitsi ja kehoitti kaikkia vakaalla sydämellä pysymään Herrassa. ( Apt 11)

        Tämä on Uuden Liiton aikaisesta tapahtumasta, jossa julistajat julistivat evankeliumia ja suuri joukko kuulijoista tuli uskoon.

        Käyttikö Jumala tässä ihmisiä?

        Entäpä sitten? Tarvitsivatko he opetusta, vaiko ei?

        25 Niin hän lähti Tarsoon etsimään Saulusta, ja kun hän oli hänet löytänyt, toi hän hänet Antiokiaan.
        26 Ja he vaikuttivat yhdessä kokonaisen vuoden seurakunnassa, ja niitä oli paljon, jotka saivat heiltä opetusta; ja Antiokiassa ruvettiin opetuslapsia ensiksi nimittämään kristityiksi. ( Apt 11)

        Raamatussahan on mainittu paljon ihmisiä, jotka palvelivat Jumalaa evankeliumin työssä.

        Raamatussa on myös mainittu seurakuntaviroista, joita ihmiset hoitavat.
        Eihän seurakunta voi toimia Jumalan järjestyksen mukaan, ellei seurakuntaan ole asetettu paimenia, paimentamaan.

        17 Mutta Miletosta hän lähetti sanan Efesoon ja kutsui tykönsä seurakunnan vanhimmat.
        18 Ja kun he saapuivat hänen tykönsä, sanoi hän heille: "Te tiedätte ensimmäisestä päivästä asti, kun minä Aasiaan tulin, miten minä kaiken aikaa olen ollut teidän kanssanne;
        19 kuinka minä olen palvellut Herraa kaikella nöyryydellä ja kyynelillä, koettelemuksissa, jotka ovat kohdanneet minua juutalaisten salahankkeiden tähden;
        20 kuinka minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille sitä, mikä hyödyllistä on, ja opettamasta teitä sekä julkisesti että huone huoneelta,
        21 vaan olen todistanut sekä juutalaisille että kreikkalaisille parannusta kääntymyksessä Jumalan puoleen ja uskoa meidän Herraamme Jeesukseen Kristukseen.
        ..
        28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)

        Seurakunta toimii paimenensa/ paimentensa kaitsemina.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Mutta Usko Toivonen !

        Nyt ymmärrän selvemmin sen, miksi sinä monessa asiassa olet harhassa.

        Sinä olet muiden opetusten varassa, eli luotat noihin "opettajiisi", jotka ovat onnistuneet siten syöttämään sinulle paljon ns. vanhinten perinnäissääntöjä !

        Ja kuten itse kirjoitit, niin juuri näin ne periytyvät loputomiin.......

        " Eihän meillä olisikaan evakeliumia keskuudessmma, ellei olisi ollut ihmisten muodostama ketju helluntaipäivästä alkaen näihin päiviin saakka. "

        Ketju katkeaa ja harhaopit paljastuvat vain, jos ne opit kunnolla ja pohjia myöten tutkitaan Sanalla, mutta painotan nyt siis: Pyhän Hengen OMAKOHTAISESSA Sanan opetuksessa !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta Usko Toivonen !

        Nyt ymmärrän selvemmin sen, miksi sinä monessa asiassa olet harhassa.

        Sinä olet muiden opetusten varassa, eli luotat noihin "opettajiisi", jotka ovat onnistuneet siten syöttämään sinulle paljon ns. vanhinten perinnäissääntöjä !

        Ja kuten itse kirjoitit, niin juuri näin ne periytyvät loputomiin.......

        " Eihän meillä olisikaan evakeliumia keskuudessmma, ellei olisi ollut ihmisten muodostama ketju helluntaipäivästä alkaen näihin päiviin saakka. "

        Ketju katkeaa ja harhaopit paljastuvat vain, jos ne opit kunnolla ja pohjia myöten tutkitaan Sanalla, mutta painotan nyt siis: Pyhän Hengen OMAKOHTAISESSA Sanan opetuksessa !

        No, onneksi se ketju ei ole katkennut.

        Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on julistettu ihmisten toimesta toisille ihmisille jo n. 2000 vuotta ja yhä ihmisten julistaman evankeliumin kuulemisen kautta ihmisiä tulee uskoon.

        Opetuksia voi aivan hyvin kuunnella ja useastihan kokouksessa puhuva on saanut puheensa aiheen suoraan Herralta ja se saarna tekee silloin tehtävänsä. Jonkin kohdalla sana tekee sen tarkoituksen, mitä varten se on lähetetty, siis puhujan puheen kautta Uuden Liiton uskovallekin.

        Raamatun tuntemus on tarpeellinen jokaiselle uskovalle, jotta ei eksyisi sanan varmalta perustalta.

        Esim. seurakunnan toiminta Jumalan järjestyksen mukaisesti edellyttää paimenta/ paimenia, jotka pitävät vaarin itsestään ja myös kaikesta seurakunnasta, joihin Pyhä Henki on heidät asettanut. Heillä on siis auktoriteetti ylitse seurakunnan.

        28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)

        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
        ( Ef 4)

        Kerrohan siis, mitä sinulla on sellaista, mikä vaikuttaa seurakunnan rakentumiseen rakkaudessa seurakunnan kautta?

        Kerro vaikka jokin esimerkki paikkakuntasi seurakunnan rakentumisesta sinun kauttasi.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No, onneksi se ketju ei ole katkennut.

        Evankeliumia Herrasta Jeesuksesta Kristuksesta on julistettu ihmisten toimesta toisille ihmisille jo n. 2000 vuotta ja yhä ihmisten julistaman evankeliumin kuulemisen kautta ihmisiä tulee uskoon.

        Opetuksia voi aivan hyvin kuunnella ja useastihan kokouksessa puhuva on saanut puheensa aiheen suoraan Herralta ja se saarna tekee silloin tehtävänsä. Jonkin kohdalla sana tekee sen tarkoituksen, mitä varten se on lähetetty, siis puhujan puheen kautta Uuden Liiton uskovallekin.

        Raamatun tuntemus on tarpeellinen jokaiselle uskovalle, jotta ei eksyisi sanan varmalta perustalta.

        Esim. seurakunnan toiminta Jumalan järjestyksen mukaisesti edellyttää paimenta/ paimenia, jotka pitävät vaarin itsestään ja myös kaikesta seurakunnasta, joihin Pyhä Henki on heidät asettanut. Heillä on siis auktoriteetti ylitse seurakunnan.

        28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut. ( Apt 20)

        11 Ja hän antoi muutamat apostoleiksi, toiset profeetoiksi, toiset evankelistoiksi, toiset paimeniksi ja opettajiksi,
        12 tehdäkseen pyhät täysin valmiiksi palveluksen työhön, Kristuksen ruumiin rakentamiseen,
        13 kunnes me kaikki pääsemme yhteyteen uskossa ja Jumalan Pojan tuntemisessa, täyteen miehuuteen, Kristuksen täyteyden täyden iän määrään,
        14 ettemme enää olisi alaikäisiä, jotka ajelehtivat ja joita viskellään kaikissa opintuulissa ja ihmisten arpapelissä ja eksytyksen kavalissa juonissa;
        15 vaan että me, totuutta noudattaen rakkaudessa, kaikin tavoin kasvaisimme häneen, joka on pää, Kristus,
        16 josta koko ruumis, yhteen liitettynä ja koossa pysyen jokaisen jänteensä avulla, kasvaa rakentuakseen rakkaudessa sen voiman määrän mukaan, mikä kullakin osalla on.
        ( Ef 4)

        Kerrohan siis, mitä sinulla on sellaista, mikä vaikuttaa seurakunnan rakentumiseen rakkaudessa seurakunnan kautta?

        Kerro vaikka jokin esimerkki paikkakuntasi seurakunnan rakentumisesta sinun kauttasi.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Kuten JO olen sanonut useaankin kertaan, niin sinä Usko Toivonen et vain ymmärrä !

        Jumala on toki asettanut vanhimmat ja opettaja / paimenet Seurakuntaan, kuten jo sanoin, se on Totuus !

        Mutta sinä et tiedä sitä, että mikä on opettaja paimenen / vanhimman tärkein tehtävä suhteessa nuorempiin uskoviin !

        Se ei ole opettaminen, sen voin sinulle jo sanoa !

        Minä jo etukäteen tiedän sen, ettet sinä tiedä vastausta tähän kysymykseeni !

        Miksi ?

        No, kun ne sinun "opettajasi" eivät itsekkään ole sen vertaa ymmärtäneet, eli eivät olleet oikeasti Jumalan opettamia ja kouluttamia ja kasvattamia ja valitsemia ja asettamia opettajia, vaan ihminen itse tai ihmiset ovat heidät valinneet.

        Mutta ettei unohdu siis, niin toistetaan:

        Mutta sinä et tiedä sitä, että mikä on opettaja paimenen / vanhimman tärkein tehtävä suhteessa nuorempiin uskoviin !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuten JO olen sanonut useaankin kertaan, niin sinä Usko Toivonen et vain ymmärrä !

        Jumala on toki asettanut vanhimmat ja opettaja / paimenet Seurakuntaan, kuten jo sanoin, se on Totuus !

        Mutta sinä et tiedä sitä, että mikä on opettaja paimenen / vanhimman tärkein tehtävä suhteessa nuorempiin uskoviin !

        Se ei ole opettaminen, sen voin sinulle jo sanoa !

        Minä jo etukäteen tiedän sen, ettet sinä tiedä vastausta tähän kysymykseeni !

        Miksi ?

        No, kun ne sinun "opettajasi" eivät itsekkään ole sen vertaa ymmärtäneet, eli eivät olleet oikeasti Jumalan opettamia ja kouluttamia ja kasvattamia ja valitsemia ja asettamia opettajia, vaan ihminen itse tai ihmiset ovat heidät valinneet.

        Mutta ettei unohdu siis, niin toistetaan:

        Mutta sinä et tiedä sitä, että mikä on opettaja paimenen / vanhimman tärkein tehtävä suhteessa nuorempiin uskoviin !

        Niinhän taisit jo tuolla sokeaksi nimittää, kun kirjoitin, että Jumala käyttää ihmisiä.

        Nyt sitten myönnyit myöskin sokeaksi. Hyvä kehitys.

        No. tästä käy ilmi vain se, että haluat mollata toisia. Nyt kuitenkin lankesit kaivamaasi kuoppaan. Kuinka siihen suhtaudut?

        Ja kysymykseeni et sitten vastannut.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinhän taisit jo tuolla sokeaksi nimittää, kun kirjoitin, että Jumala käyttää ihmisiä.

        Nyt sitten myönnyit myöskin sokeaksi. Hyvä kehitys.

        No. tästä käy ilmi vain se, että haluat mollata toisia. Nyt kuitenkin lankesit kaivamaasi kuoppaan. Kuinka siihen suhtaudut?

        Ja kysymykseeni et sitten vastannut.

        Pelastuksen evankeliumin ja sydämen uskon puolesta.

        Usko Toivonen

        Mitä sinä oikein TAAS sekoilet ?

        En ole missään EN MISSÄÄN kieltänyt opettajuutta !!!

        Joten älä viitsi valehdella !

        Minä olen vain kirjoittanut sen, että:

        Jokaikisen uuden liiton uskovan on HENKILÖKOHTAISESTI saatava opetus Herralta, Pyhän Hengen avaaman Sanan kautta ja avulla !!!

        Tämä ei mitenkään pois sulje sitä, että seurakunnassa ovat paimen/opettajat ja vanhimmat !

        Mutta sinä itse olet nyt niin sokea, että et tätäkään perus asiaa näytä tajuavan ?

        Vai haluatko väkisin vääntää asioita kieroon kohdallani ?

        Siitäkö tässä viestissä nyt on kyse ?


    • Anonyymi

      Todennäköisesti oikeaoppisimpia ovat kirkkoisät jotka perustivat kristinuskon.

    • Paljon on ehdotuksia, mutta yksi loistaa poissaolollaan.

      Kaikkivaltiaan ajatuksia ei tarvitsisi maan matosen ruotia jos se olisi olemassa.

    • Anonyymi

      Paras Raamatun tuntija, jonka tiedän, oli Peter Ruckman. Elossa olevista paras Raamatun opettaja on mielestäni Geoffrey Grider (Now the End Begins). Robert Breaker on myös erinomainen opettaja ja hänkin ehdottoman raamatunmukainen. Nuoremmista mainitsisin Spencer Smithin. Älyköille tarjoili mielenkiintoisia kuvioita Chuck Missler. Hyvää perussaarnaa kuulee David Peacockilta ja Charles Lawsonilta. Suomalaisista en kuuntelisi muita kuin Juhani Laukkosta. Valitettavasti häntä kuulee Youtubessa harvoin.

      Näillä pääsee jo syvälle Raamattuun. Ainakin minulle Raamatun kohdat jääövät mieleen juuri kuulemalla. Ainut täydellinen englanninkielinen Raamattu on King James Bible. Sen ihmeistä voitte kuunnella Brandon Petersonia, Gail Riplingeria (New Age Bible Versions) ja David Danielsia (Chick Publications).

      • Anonyymi

        Ei-helluntailainen kommentti:

        KJV:ssä on väärin käännetty esim. tuonela helvetiksi. Muuten monin paikoin erinomainen käännös. Vuoden 1933/1938 suomalainen käännös täydentää KJV:tä tuossa tuonelan asiassa, ja siinä, että perustuu enimmäkseen kriittisen tekstin mukaiseen alkutekstiin. KJV lähempänä Textus Receptus -alkutekstiä.


    • Anonyymi

      Jos mennään ajassa taaksepäin
      John Wesley Eglannin huomattavimpia herätyssaarnaajia.
      Billy Graham
      Dwight L. Moody jota pidetään kristikunnan kaikkien aikojen suurimman herätyksen aikaansaajana.
      Charles Haddon Spurgeon saarnaajaruhtinas nimen saanut voimakas englantilainen sananjulistaja.
      Aapeli Saarisalo, suomalainen Raamatun ja Raamatun maiden arkeologian tutkija.
      Martti Luther.

      Tässä vähän menneiltä ajoilta.

    • Anonyymi

      Nyt ei nimikirja kerro vielä enempiä, mutta.

      Tämä leiviskän kääntöpuolella se löytyy. Myös vaihetuspöytä on esissä.
      Hänen osa on useamman kaupungin johto- koska ymmärtää leivisköiden arvon.

      Siitä voi ottaa haasteen vastaan----- aloittajalle.

      nyt lähden toiseen kaupunkiin, odottavat- 13 tilaisuuteen katsomaan, millaisia leivisköitä siellä on. Mutta, lukematon määrä- siellä on Kristuskasvoisia ihmisiä, joita tulen näkemään. On se ihanaa- on nurempaa - ja myös iän- rypistämiä kasvoja, jotka eritoten ovat kaunista katsottavaa- ja Vapahtajan kuvan olemus- läsnä.

    • Anonyymi

      Ainakin reformoiduilla eli kalvinisteilla on oikein oppi. As far as ymmärtänyt. Jeesus kuoli valittujen puolesta ja muut menee automaattisesti to hell. Näin minulle sanottiin.

      • Anonyymi

        Kalvinistit tulkitsevat Raamattua väärin. Jeesus kuoli koko maailman synnin puolesta.

        https://veliloponen.com/?p=164
        1. Täydellinen turmelus on Wesleyn mukaan totta. Ihminen on täysin synnin orjuudessa, mutta Jumala vapauttaa ihmisen tahdon kutsuessaan tätä.

        2. Sovitus on luonteeltaan universaalia. Jeesuksen sovitustyö koskee koko maailmaa ja se myös kykenee sovittamaan koko maailman synnit, ei vain niiden, jotka pelastuvat.

        3. Ennaltakäyvä armo on kaikkialla kaikille. Se mahdollistaa vapauden valita tai hylätä Jumalan kutsu.

        4. Armoa voi vastustaa ja hylätä. Jumala jatkuvasti ja aktiivisesti kutsuu kaikkia ihmisiä luokseen, mutta hänen armonsa ei pakota ketään.

        5. Predestinaatio perustuu Jumalan edeltätietämiseen eikä hänen tahtoonsa. Jumala on siis jo ennen luomista nähnyt, mitä kukin tulee valitsemaan ja on päättänyt, että ne, jotka ottavat vastaan hänen armonsa tulevat pelastumaan. Tämä edeltätietäminen ei vaikuta ihmisten valintaan.

        6. Pelastuksen varmuus saadaan Pyhältä Hengeltä, joka todistaa meille siitä, että olemme Jumalan lapsia. Se myös tulee ilmi epäsuorasti Hengen hedelmien kautta, kun Pyhä Henki vaikuttaa meissä Jumalan tahdon mukaista toimintaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kalvinistit tulkitsevat Raamattua väärin. Jeesus kuoli koko maailman synnin puolesta.

        https://veliloponen.com/?p=164
        1. Täydellinen turmelus on Wesleyn mukaan totta. Ihminen on täysin synnin orjuudessa, mutta Jumala vapauttaa ihmisen tahdon kutsuessaan tätä.

        2. Sovitus on luonteeltaan universaalia. Jeesuksen sovitustyö koskee koko maailmaa ja se myös kykenee sovittamaan koko maailman synnit, ei vain niiden, jotka pelastuvat.

        3. Ennaltakäyvä armo on kaikkialla kaikille. Se mahdollistaa vapauden valita tai hylätä Jumalan kutsu.

        4. Armoa voi vastustaa ja hylätä. Jumala jatkuvasti ja aktiivisesti kutsuu kaikkia ihmisiä luokseen, mutta hänen armonsa ei pakota ketään.

        5. Predestinaatio perustuu Jumalan edeltätietämiseen eikä hänen tahtoonsa. Jumala on siis jo ennen luomista nähnyt, mitä kukin tulee valitsemaan ja on päättänyt, että ne, jotka ottavat vastaan hänen armonsa tulevat pelastumaan. Tämä edeltätietäminen ei vaikuta ihmisten valintaan.

        6. Pelastuksen varmuus saadaan Pyhältä Hengeltä, joka todistaa meille siitä, että olemme Jumalan lapsia. Se myös tulee ilmi epäsuorasti Hengen hedelmien kautta, kun Pyhä Henki vaikuttaa meissä Jumalan tahdon mukaista toimintaa.

        https://puhdastakultaa.blogspot.com/2018/02/rokotus-uuskalvinismia-vastaan.html
        Rajallinen sovitus


        Tämä hirvittävä oppi tahtoo sanoa, että Jeesus kuoli vain harvojen puolesta ristillä. Siis vain niiden puolesta, jotka hän on valinnut pelastukseen. Ja he eivät siis voi vastustaa kutsua eikä menettää sitä. Siis valtaosa ihmiskuntaa kuuluu sellaiseen joukkoon, joiden syntejä Jeesus ei kantanut Golgatan ristille.

        Tämä oppi on kumottu hyvin helposti eikä kestä Sanan valon edessä. Jeesuksen uhrikuolema koskee koko maailmaa, ja toimii sovituksena koko maailman synneille:


        Hän on meidän syntiemme sovitus, eikä vain meidän vaan myös koko maailman. (1Joh.2:2)


        Tämä kohta jo yksin kumoaa koko opin. Jumalan sana ilmoittaa, että Jeesus ei ole ainoastaan meidän, siis uskovien, Vapahtaja vaan KOKO MAAILMAN.

        Lue nyt tarkkaan nuo sanat. Jeesus ei ole vain uskovien Vapahtaja vaan koko maailman. Siis koko maailman, kaikkien ja jokaisen ihmisen.

        Edelleen Sana sanoo, että Jumala ei sovittanut vain uskovia Jumalan edessä vaan maailman:

        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.. (2.Kor.5:19)


        Raamattu antaa edelleen ymmärtää, että Kristuksen uhrikuolemalla on potentiaali koitua vaikkapa kaikkien ihmisten vanhurskauttamiseksi (olettaen, että nämä tekevät tietysti parannuksen):

        Niin kuin siis yhden ihmisen rikkomus on koitunut kaikille ihmisille kadotustuomioksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskas teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi. (Room. 5:18)

        Siis samalla tavalla kuin Aadamin lankeemuksen vuoksi synti toi kuoleman jokaisen ihmisen ylle, Kristuksen vanhurskaus voi koitua KAIKILLE IHMISILLE, ei vain uskoville, pelastukseksi.

        Kristus siis on koko maailman syntien sovitus. Ei vain uskovien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://puhdastakultaa.blogspot.com/2018/02/rokotus-uuskalvinismia-vastaan.html
        Rajallinen sovitus


        Tämä hirvittävä oppi tahtoo sanoa, että Jeesus kuoli vain harvojen puolesta ristillä. Siis vain niiden puolesta, jotka hän on valinnut pelastukseen. Ja he eivät siis voi vastustaa kutsua eikä menettää sitä. Siis valtaosa ihmiskuntaa kuuluu sellaiseen joukkoon, joiden syntejä Jeesus ei kantanut Golgatan ristille.

        Tämä oppi on kumottu hyvin helposti eikä kestä Sanan valon edessä. Jeesuksen uhrikuolema koskee koko maailmaa, ja toimii sovituksena koko maailman synneille:


        Hän on meidän syntiemme sovitus, eikä vain meidän vaan myös koko maailman. (1Joh.2:2)


        Tämä kohta jo yksin kumoaa koko opin. Jumalan sana ilmoittaa, että Jeesus ei ole ainoastaan meidän, siis uskovien, Vapahtaja vaan KOKO MAAILMAN.

        Lue nyt tarkkaan nuo sanat. Jeesus ei ole vain uskovien Vapahtaja vaan koko maailman. Siis koko maailman, kaikkien ja jokaisen ihmisen.

        Edelleen Sana sanoo, että Jumala ei sovittanut vain uskovia Jumalan edessä vaan maailman:

        Sillä Jumala oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa.. (2.Kor.5:19)


        Raamattu antaa edelleen ymmärtää, että Kristuksen uhrikuolemalla on potentiaali koitua vaikkapa kaikkien ihmisten vanhurskauttamiseksi (olettaen, että nämä tekevät tietysti parannuksen):

        Niin kuin siis yhden ihmisen rikkomus on koitunut kaikille ihmisille kadotustuomioksi, niin myös yhden ihmisen vanhurskas teko koituu kaikille ihmisille elämän vanhurskauttamiseksi. (Room. 5:18)

        Siis samalla tavalla kuin Aadamin lankeemuksen vuoksi synti toi kuoleman jokaisen ihmisen ylle, Kristuksen vanhurskaus voi koitua KAIKILLE IHMISILLE, ei vain uskoville, pelastukseksi.

        Kristus siis on koko maailman syntien sovitus. Ei vain uskovien.

        "Raamattu antaa edelleen ymmärtää, että Kristuksen uhrikuolemalla on potentiaali koitua vaikkapa kaikkien ihmisten vanhurskauttamiseksi (olettaen, että nämä tekevät tietysti parannuksen):"

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Höppölööröö. Kaikkien puolesta tehty sovitus tarkoittaa, että Jumala voi vaikkapa maallisen elämän kiemuroissa armahtaa ketä hyvänsä, jopa uskomattomia ihmisiä auttaa ja ohjata. Jos ei olisi Jeesuksen uhria tai Jumalan armoa (jota sillä ilmoitettiin), kukaan syntinen ei eläisi sekuntiakaan. Mutta Room 11 puhuu juuri tästä, että Jumala voi kaikkia armahtaa. Ei niin, että kaikki pääsevät taivaaseen, vaan armo on läsnä myös maallisen elämän kiemuroissa, niillekin jotka eivät edes usko.

        Usko ei tule omista valinnoista ja ratkaisuista. Pelastusta ei saada teoilla. Pelastus voi tulla vain niille, jotka Jumala siihen valitsi ennen maailman luomista (Ef 1). Ei ole kyse vain ennalta tietämisestä, vaan siitä että Jumala hallitsee kaiken.

        Sitä vastaan ratkaisukristilliset tappelevat, vapaan tahdon ratkaisuopeillansa. Kyse on Jumalan tai Jeesuksen herruuden kieltämisestä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattu antaa edelleen ymmärtää, että Kristuksen uhrikuolemalla on potentiaali koitua vaikkapa kaikkien ihmisten vanhurskauttamiseksi (olettaen, että nämä tekevät tietysti parannuksen):"

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Höppölööröö. Kaikkien puolesta tehty sovitus tarkoittaa, että Jumala voi vaikkapa maallisen elämän kiemuroissa armahtaa ketä hyvänsä, jopa uskomattomia ihmisiä auttaa ja ohjata. Jos ei olisi Jeesuksen uhria tai Jumalan armoa (jota sillä ilmoitettiin), kukaan syntinen ei eläisi sekuntiakaan. Mutta Room 11 puhuu juuri tästä, että Jumala voi kaikkia armahtaa. Ei niin, että kaikki pääsevät taivaaseen, vaan armo on läsnä myös maallisen elämän kiemuroissa, niillekin jotka eivät edes usko.

        Usko ei tule omista valinnoista ja ratkaisuista. Pelastusta ei saada teoilla. Pelastus voi tulla vain niille, jotka Jumala siihen valitsi ennen maailman luomista (Ef 1). Ei ole kyse vain ennalta tietämisestä, vaan siitä että Jumala hallitsee kaiken.

        Sitä vastaan ratkaisukristilliset tappelevat, vapaan tahdon ratkaisuopeillansa. Kyse on Jumalan tai Jeesuksen herruuden kieltämisestä.

        Väitit: "Pelastusta ei saada teoilla." Onko sinulla Raamattua, oletko koskaa avannut kyseistä teosta?
        Sana puhuu aivan toista kuin sinä: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Väitit: "Pelastusta ei saada teoilla." Onko sinulla Raamattua, oletko koskaa avannut kyseistä teosta?
        Sana puhuu aivan toista kuin sinä: Katso, minä tulen pian, ja minun palkkani on minun kanssani, antaakseni kullekin hänen tekojensa mukaan.

        Ei-helluntailainen kommentti:

        Jos sinä teoilla yrität saada pelastuksen, tai päästä pelastukseen, niin se on epäuskoa, ei kristinuskoa. Olen avannut kyseistä teosta. Mainitsemasi kohta ei ole mikään pelastuksen saamisen menetelmä.


    • Patriarkka Kirill.

      • Anonyymi

        Miksi sinulla on profiilikuvassa Venäjän lippu?


    • Anonyymi

      Hannes Vehviläinen

    • Anonyymi

      Juhana Lehmuskoski ja koko Mertiörannan poppoo.

    • Anonyymi

      Lehmuskoski on pysynyt uskollisena terveelle opinmukaiselle sanalle.

      https://lansipaijanteensrk.weebly.com/uploads/5/8/2/6/5826319/ehtoollinen_-_ketkä_voivat_osallistua.pdf
      >>Kristuksen seurakunta on täällä ajassa aina paikallisseurakunta tai usean eri paikallisseurakunnan muodostama ryhmä. Siksi leivänmurtaminen tulisi omistaa paikallisseurakunnan toiminnaksi, eikä siihen voi osallistua ennen kuin on vastaanottanut uskovien kasteen<<

      >>Tervehdys seurakunnasta 3.3.2024. Juhana Lehmuskoski puhuu.
      https://www.youtube.com/watch?v=AG271TRV7UU

    • Anonyymi

      Mauri Viksten, Juhani Kuosmanen, Pauli Rahkonen, Valtter Luoto ja kirsikkana kakun päällä Sana Elämään kommentaariraamattu.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      91
      6390
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      25
      2614
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      32
      2170
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      63
      1847
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1651
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      6
      1437
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1357
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      14
      1341
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      7
      1279
    10. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1233
    Aihe