Apostoli Paavali ja räksyttävät rakit

Anonyymi-ap

Erään henkilön elämäntehtävä tällä piskuisella palstalla on yrittää saada apostoli Paavalin persoona ja elämäntehtävä näyttäytymään mahdollisimman vähäiseltä.
No, hyvä tietysti, että vanha ihminen vielä viimeisillä päivillään keksi jotain puuhastelua.
Se on sitten eri asia, onko sillä mitään merkitystä isommassa kuvassa.
Voin sanoa, ei ole.

Apostoli Paavalin äärimmäisen valtava elämäntehtävä on vaikuttanut ja vaikuttaa edelleen varovaisesti ilmaistuna satojen miljoonien ihmisten elämään ja nimenomaan kirjoitustensa kautta, joiden siunaava merkitys Pyhässä Hengessä on mittaamaton. Lopullisen vaikutuksen tietää vain Jumala.

43

271

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ihminen, pieni ihminen, joka on kadottanut todellisuudentajunsa, vammauttaa itsensä teoillansa, joissa ei ole Jumalan siunausta, eikä Pyhän Hengen vaikutusta.
      Perkele hyppyyttää omiansa eri tavoin tässä langenneessa ihmiskunnassa.

      • Anonyymi

        Kun ihmisen järki sumentuu, hän luulee jokin olevansa ja tekemisen puutteessa alkaa herjaamaan niitä, jotka oikeasti saavat elämänsä aikana jotain arvokasta aikaiseksi.
        Paavalia on lisäksi helppo herjata, kas kun hän ei ole enää keskuudessamme.


      • Sano ihan mikä kohta on väärin ?


      • MrHyvis kirjoitti:

        Sano ihan mikä kohta on väärin ?

        Jokaikinen.

        Paavalilla ei ollut kosketusta fiktiiviseen jeesukseeen.


      • Anonyymi

        Kumipallona luokses pompin taas. Pompi, pompi.


      • MrHyvis
        he-ma kirjoitti:

        Jokaikinen.

        Paavalilla ei ollut kosketusta fiktiiviseen jeesukseeen.

        No sano jotain mistä voidaan keskustella.


      • MrHyvis kirjoitti:

        No sano jotain mistä voidaan keskustella.

        Hae esiin todisteet jeesuksesta, edes yksi. Mitään ei löydy.


      • he-ma kirjoitti:

        Hae esiin todisteet jeesuksesta, edes yksi. Mitään ei löydy.

        Käydään ensin tämä Paavalin asia.Mikä siis on väärää Paavalin teksteissä ??


      • MrHyvis kirjoitti:

        Käydään ensin tämä Paavalin asia.Mikä siis on väärää Paavalin teksteissä ??

        Kaikki, nehän ovat pelkkää fiktiota.


      • he-ma kirjoitti:

        Kaikki, nehän ovat pelkkää fiktiota.

        Sano nyt jotain kun kerroit niiden olevan jotain muuta niin voidaan tutkia asiaa.


      • Anonyymi
        he-ma kirjoitti:

        Kaikki, nehän ovat pelkkää fiktiota.

        Sinä et ole vilpitön etsijä. Olet vilpillinen herjaaja. Se on totuus.


    • Anonyymi

      Näitä räksyttäväisiä on ja riittää, mutta wanha totuus on se, että karavaani kulkee ja rakit räksyttävät, vai miten se meni?

      • Anonyymi

        Pitää täsmälleen paikkansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pitää täsmälleen paikkansa.

        Jep


    • Anonyymi

      Eihän Jumalan nyt ilman syytä heittänyt Paavalia Saatanan haltuun kuritettavaksi koko lopun elämän ajaksi.
      Eikä ottanut demonia pois miehestä, vaikka kuinka sitä yritti rukoilla ja maanitella.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      Paavalilla ja kuningas Saulilla oli iha sama kohtalo.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      Job 4:18

      Katso, palvelijoihinsakaan hän ei luota, enkeleissäänkin hän havaitsee vikoja.

      Jumala heitti taivaasta 1/3 kaikista enkeleistäänkin pois, niin miksei entistä murhamiestä?

      • Anonyymi

        Teuvo se osaa vääristellä ja valehdella. No, Jumala näkee!
        Kyseinen kohta kuuluu ja näkyy näin:
        ” Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.”

        Siis:
        -Pistin annettiin, ettei Paavali ylpistyisi erinomaisista ilmestyksistä.
        - Pistin annettiin lihaan, ei henkeen, eikä sieluun
        - Pistin annettiin sillä tarkoituksella, että saatanan enkeli rusikoisi Paavalia ja jotta Paavali ei ylpeilisi

        Paavali pyysi, että se, eli pistin erkanisi hänestä, mutta hän ei saanut siihen pyyntöön mieleistään vastausta, vaan PALJON PAREMMAN VASTAUKSEN, jonka Teuvo mielellään ja tarkoitushakuisesti jättää huomioimatta!
        Paavalille Jumalalle sanoi:
        "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

        Toistan: MINUN ARMOSSANI ON SINULLE KYLLIN eli tarpeeksi, riittävästi.
        Näin Paavali ei ylpistynyt, vaan tyytyi Jumalan tahtoon ja säilyi käyttökelpoisena ja siksi mekin saamme siunauksia Paavalin elämäntyön kautta!

        Tämän kaiken ymmärsi myös aikanaan Martti Luther ja muut uskonpuhdistajat, jotka kaikki LÖYSIVÄT JUMALAN ARMON JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.

        Niin kauan kirkkomme pysyy pystyssä kun Jeesuksen armoa, mutta myös parannuksen tekoa ja uskonkuuliaisuutta Jeesusta kohtaan julistetaan.
        Jeesuksen ristinkuolema ja kuolleistanousemus, sekä taivaaseenastuminen ovat uskomme perusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Teuvo se osaa vääristellä ja valehdella. No, Jumala näkee!
        Kyseinen kohta kuuluu ja näkyy näin:
        ” Ja etten niin erinomaisten ilmestysten tähden ylpeilisi, on minulle annettu lihaani pistin, saatanan enkeli, rusikoimaan minua, etten ylpeilisi.”

        Siis:
        -Pistin annettiin, ettei Paavali ylpistyisi erinomaisista ilmestyksistä.
        - Pistin annettiin lihaan, ei henkeen, eikä sieluun
        - Pistin annettiin sillä tarkoituksella, että saatanan enkeli rusikoisi Paavalia ja jotta Paavali ei ylpeilisi

        Paavali pyysi, että se, eli pistin erkanisi hänestä, mutta hän ei saanut siihen pyyntöön mieleistään vastausta, vaan PALJON PAREMMAN VASTAUKSEN, jonka Teuvo mielellään ja tarkoitushakuisesti jättää huomioimatta!
        Paavalille Jumalalle sanoi:
        "Minun armossani on sinulle kyllin; sillä minun voimani tulee täydelliseksi heikkoudessa". Sentähden minä mieluimmin kerskaan heikkoudestani, että Kristuksen voima asettuisi minuun asumaan.

        Toistan: MINUN ARMOSSANI ON SINULLE KYLLIN eli tarpeeksi, riittävästi.
        Näin Paavali ei ylpistynyt, vaan tyytyi Jumalan tahtoon ja säilyi käyttökelpoisena ja siksi mekin saamme siunauksia Paavalin elämäntyön kautta!

        Tämän kaiken ymmärsi myös aikanaan Martti Luther ja muut uskonpuhdistajat, jotka kaikki LÖYSIVÄT JUMALAN ARMON JEESUKSESSA KRISTUKSESSA.

        Niin kauan kirkkomme pysyy pystyssä kun Jeesuksen armoa, mutta myös parannuksen tekoa ja uskonkuuliaisuutta Jeesusta kohtaan julistetaan.
        Jeesuksen ristinkuolema ja kuolleistanousemus, sekä taivaaseenastuminen ovat uskomme perusta.

        Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento, ei se missään lihoissa asu, vaan ihmisen sisällä mielessä, hengessä ja sydämessä. Eikä henkiolennolla ole mitään puisia pistimiä, jolla se Paavalia olisi tökkinyt takalistoon, kuten se kohta usein naurahtaen ohitetaan.

        Lääkäri luukkaan lausunto,, Luuk.11

        24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
        25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

        King James käännöksen mukaan Paavali saama Saatanan henkiolento oli Saatanan viestintäpäällikkö,, ei mikä tahansa henki, vaan "The messenger of Satan" -niminen demoni.

        Kuningas Saulille ja Saulus Tarsolaiselle kävi ihan samalla tavalla.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Saatanan henkiolento antoi Paavalille lisää fyysistä voimaa. Paavali harrasti mm. nyrkkeilyä. Paavali oli vaarallinen mies.

        Fil. 3:4

        vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento, ei se missään lihoissa asu, vaan ihmisen sisällä mielessä, hengessä ja sydämessä. Eikä henkiolennolla ole mitään puisia pistimiä, jolla se Paavalia olisi tökkinyt takalistoon, kuten se kohta usein naurahtaen ohitetaan.

        Lääkäri luukkaan lausunto,, Luuk.11

        24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
        25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

        King James käännöksen mukaan Paavali saama Saatanan henkiolento oli Saatanan viestintäpäällikkö,, ei mikä tahansa henki, vaan "The messenger of Satan" -niminen demoni.

        Kuningas Saulille ja Saulus Tarsolaiselle kävi ihan samalla tavalla.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Saatanan henkiolento antoi Paavalille lisää fyysistä voimaa. Paavali harrasti mm. nyrkkeilyä. Paavali oli vaarallinen mies.

        Fil. 3:4

        vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        Paavali olisi yhdellä nyrkin lyönnillä pystynyt tappamaan Ananiaan ja Safiiran rahojen saamiseksi heiltä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin saama Saatanan enkeli on henkiolento, ei se missään lihoissa asu, vaan ihmisen sisällä mielessä, hengessä ja sydämessä. Eikä henkiolennolla ole mitään puisia pistimiä, jolla se Paavalia olisi tökkinyt takalistoon, kuten se kohta usein naurahtaen ohitetaan.

        Lääkäri luukkaan lausunto,, Luuk.11

        24 Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'.
        25 Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        26 Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

        King James käännöksen mukaan Paavali saama Saatanan henkiolento oli Saatanan viestintäpäällikkö,, ei mikä tahansa henki, vaan "The messenger of Satan" -niminen demoni.

        Kuningas Saulille ja Saulus Tarsolaiselle kävi ihan samalla tavalla.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Saatanan henkiolento antoi Paavalille lisää fyysistä voimaa. Paavali harrasti mm. nyrkkeilyä. Paavali oli vaarallinen mies.

        Fil. 3:4

        vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,

        1. Kor. 9:26

        Minä en siis juokse päämäärättömästi enkä nyrkkeillessäni huido ilmaan.

        ”Lihassani pistin”. Niin Sana sanoo.
        Eli sinä valehtelet.
        Sinulta puuttuu kuvaannollisen puheen ymmärrys. Ei kukaan ole puhunut jostain puisesta pistimestä.
        Sinun ainoa tarkoituksesi on valehdella ja vääristellä ja trollata.
        Et edes välitä Raamatun sanasta, joka sanoo, että VALHETTELIJAT EIVÄT PERI TAIVASTEN VALTAKUNTAA.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Lihassani pistin”. Niin Sana sanoo.
        Eli sinä valehtelet.
        Sinulta puuttuu kuvaannollisen puheen ymmärrys. Ei kukaan ole puhunut jostain puisesta pistimestä.
        Sinun ainoa tarkoituksesi on valehdella ja vääristellä ja trollata.
        Et edes välitä Raamatun sanasta, joka sanoo, että VALHETTELIJAT EIVÄT PERI TAIVASTEN VALTAKUNTAA.

        Ei demonihenget misään lihoissa asu.

        Lihalla viitataan ihmisen mieleen, puhutaan lihan mielestä....esim. ylpeys on hengellinen kuoleman synti...

        Paavali ylpistyi kun Saatana vei hänet Arabian erämaahan kolmeksi vuodeksi ja näytti kaikki maailman ihanuudet hänelle....Paavali lankesi syntiin, toisin kuin Jeesus, joka keski Saatanan ilmestykset ja näyt.

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei demonihenget misään lihoissa asu.

        Lihalla viitataan ihmisen mieleen, puhutaan lihan mielestä....esim. ylpeys on hengellinen kuoleman synti...

        Paavali ylpistyi kun Saatana vei hänet Arabian erämaahan kolmeksi vuodeksi ja näytti kaikki maailman ihanuudet hänelle....Paavali lankesi syntiin, toisin kuin Jeesus, joka keski Saatanan ilmestykset ja näyt.

        Room. 7:20

        Jos minä siis teen sitä, mitä en tahdo, niin sen tekijä en enää ole minä, vaan synti, joka minussa asuu.

        Saatanan enkeli antoi Pavalille valtavat fyysiset voimat, ei heikentänyt yhtään, kuten usein kuulee asioita vääristeltävän kun siitä pelkästä lihasta puhutaan, että Paavalissa olisi ollut jokin fyysinen vamma.

        Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,"

        Jos se Saatanan enkeli olisi jonkin pistävän piikin ja seipään painanut Paavalin takalistoon, niin sehän oli rampauttanut koko miehen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        ”Lihassani pistin”. Niin Sana sanoo.
        Eli sinä valehtelet.
        Sinulta puuttuu kuvaannollisen puheen ymmärrys. Ei kukaan ole puhunut jostain puisesta pistimestä.
        Sinun ainoa tarkoituksesi on valehdella ja vääristellä ja trollata.
        Et edes välitä Raamatun sanasta, joka sanoo, että VALHETTELIJAT EIVÄT PERI TAIVASTEN VALTAKUNTAA.

        pistin on Saatanan enkelin synonyymi, ihan samasta asiasta siinä puhutaan

        Pistin=Saatanan enkeli, henkiolento

        Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saatanan enkeli antoi Pavalille valtavat fyysiset voimat, ei heikentänyt yhtään, kuten usein kuulee asioita vääristeltävän kun siitä pelkästä lihasta puhutaan, että Paavalissa olisi ollut jokin fyysinen vamma.

        Fil. 3:4 "vaikka minulla on, mihin luottaa lihassakin. Jos kuka muu luulee voivansa luottaa lihaan, niin voin vielä enemmän minä,"

        Jos se Saatanan enkeli olisi jonkin pistävän piikin ja seipään painanut Paavalin takalistoon, niin sehän oli rampauttanut koko miehen.

        Paavalin saama Saatanan enkeli on palvelukseen lähetetty enkeli kuten kaikki muutkin enkelit.
        Ei niillä ole mitään fyysistä ruumista, koska ovat henkiolentoja, jotka menevät ihmisenmieleen, sieluun ja henkeen asumaan.

        Luuk. 11:24

        Kun saastainen henki lähtee ihmisestä, kuljeksii se autioita paikkoja ja etsii lepoa; ja kun ei löydä, sanoo se: 'Minä palaan huoneeseeni, josta lähdin'. Ja kun se tulee, tapaa se sen lakaistuna ja kaunistettuna.
        Silloin se menee ja ottaa mukaansa seitsemän muuta henkeä, pahempaa kuin se itse, ja ne tulevat sisään ja asuvat siellä. Ja sen ihmisen viimeiset tulevat pahemmiksi kuin ensimmäiset."

        Kuningas Saulille ja Paavalille kävi ihan samalla tavalla.

        1. Sam. 16:14

        Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

        Jumala ei ottanut Saatanan demonia pois Paavalista vaikka hän sitä kuinka rukoili ja aneli.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi

        Teuvo Paavalin kimpussa! Etkö osaa jättää vainajaa rauhaan???


    • Anonyymi

      Paavali oli normaali Benjaminin heimon siunauksen saanut susi.

      Aamulla raatelee riistaa ja illalla jakaa saalista.

      Aamulla mies Bosrasta kosto mielessään eli kristittyihin soluttautunut Apostoli. Ja illalla Intian veeda tietoon soluttautunut jumaluus.
      Joka veedojen mukaisesti jakaa saalista.

      Ei siinä ole mitään outoa. Ihmisen pitää katsoa tarkemmin kenen seuraan lähtee. Aina ei kuitenkaan ole mahdollista valita. Suden saa niskoilleen kun näyttelee laupiasta Samarialaista ja yrittää pelastaa tuon toisen. Ei siitä sitten enää eroon pääse.

    • Anonyymi
    • Ps. 34:
      19. Herra on lähellä niitä, joilla on särkynyt sydän,
      ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.
      Ps. 51:19; Jes. 57:15; Jes. 66:2; Luuk. 18:13-14
      20. Monet ahdistukset kohtaavat vanhurskasta,
      mutta Herra pelastaa hänet niistä kaikista.
      21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa,
      yksikään niistä ei murru.
      2. Moos. 12:46; Matt. 10:30; Joh. 19:36
      22. Pahuus tappaa jumalattoman,
      ja ne, jotka vanhurskasta vihaavat,
      tulevat syyllisiksi.
      23. Herra lunastaa palvelijoittensa sielun,
      eikä yksikään, joka häneen turvaa, tule syylliseksi.

      • Anonyymi

        Ps. 34 Profetia koskee Jeesusta

        21. Hän varjelee kaikki hänen luunsa,
        yksikään niistä ei murru.

        Jeesuksen luita ei saanut rikkoa, koska luissa valmistuu veren punasoluja, Jeesus toipui nopeastia kuolemasta sen takia.


    • Anonyymi

      Saatana sai Jeesuksen veren lunastusmaksuksi perisynnin vuoksi synnin vankilassa olevista ihmisten sieluista, mutta ei saanut Jeesuksen Henkeä.

      Joh. 10:18

      Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä." [Joh. 14:31]

      Katso Jumalan karitsa, joka ottaa pois "maailman synnin", siinä viitataan kollektiiviseen perisyntiin.

      • Anonyymi

        Henkilökohtaisista synneistä jokainen joutuu itse vastuuseen viimeisellä tuomiolla.

        Ilm. 20:12

        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.


    • Anonyymi

      Syntiinlankeemus eli perisynti
      Aadam ja Kristus
      12 Yhden ainoan ihmisen teko toi maailmaan synnin ja synnin mukana kuoleman. Näin on kuolema saavuttanut kaikki ihmiset, koska kaikki ovat tehneet syntiä. [1. Moos. 2:17, 3:6,19; Ps. 51:7]

      18 Niin kuin siis yhden ainoan rikkomus tuotti kaikille ihmisille kadotustuomion, niin riittää yhden ainoan vanhurskas teko antamaan kaikille ihmisille vanhurskauden ja elämän.

      19 Niin kuin yhden ihmisen tottelemattomuus teki kaikista syntisiä.

      Kaikkien ihmisten sielut saastui syntisiksi heti perisynnin tapahtumishetkellä.
      Jokainen ihminen tulee heti sikiämisestä alkaen syntiseksi Jumalan edessä.

      • Anonyymi

        Perisynti ei ole pelkkä taipumus ja lihan ominaisuus, kuten asiaa halutaan siirtää myöhempään aktivoitumisen ajankohtaan.

        Perisynti aktivoituu heti kun ihminen sikiää syntisen Adamin sukuun.

        "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun." Ps.51;7


        Ps. 58:4

        Väärämieliset ovat harhateillä syntymästään saakka, äitinsä kohdusta asti ovat valehtelijat eksyksissä.


    • Anonyymi

      pistin on Saatanan enkelin synonyymi, ihan samasta asiasta siinä puhutaan

      Pistin=Saatanan enkeli, henkiolento

      "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi."

    • Anonyymi

      Saatanan enkelin toiminnan takia Paavali valehteli tarvittaessa, eikä pitänyt sitä pahana ollenkaan eikä syntinä ensinkään.

      Paavali kirjoitti tuota tunnustuskirjettä kaukaiseen Roomaan ollessaan Korintossa. Kuriiri vei sen sitten Roomaan.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Paavali ei olisi valehdellut rahtuakaan, ellei hänessä ei olisi ollut Saatanan enkeliä asuvaisena.

      Paavalin puheet ja kirjeet tulisikin jakaa ajalisesti ennen ja jälkeen Saatanan enkelin saamisen.

      • Anonyymi

        Juurikin näin.😁


    • Anonyymi

      Pistin=Saatanan enkeli, henkiolento

      "Ja ettei ilmoitusten ylönpalttisuus minua ylen paljon korottaisi, on pistin annettu minun lihaani, nimittäin Saatanan enkeli, rusikoitsemaan minua, etten minä itsiäni ylen paljon korottaisi."

      "the messenger of Satan"

      King James
      "And lest I should be exalted above measure through the abundance of the revelations, there was given to me a thorn in the flesh, the messenger of Satan to buffet me, lest I should be exalted above measure."

      Tuskin se mikään mykkä henki oli?

      Lihaahan ne on ihmisen aivotkin.

      • Anonyymi

        Lihaa ne ihmisen äänielimetkin...

        1. Kor. 14:19

        Jotta voisin opettaa muitakin, haluan seurakunnassa silti puhua mieluummin viisi ymmärrettävää sanaa kuin tuhansia hurmoskielen sanoja.

        1. Kor. 14:9

        Samoin tekin: jos ette kielellänne saa esiin selvää puhetta, kuinka voidaan sellainen puhe ymmärtää? Tehän puhutte silloin tuuleen.


    • Anonyymi

      Jeesus nousi kuolleista.

      Jeesuksen elämää ajallisesti lähellä olevia vastaavanlaisia dokumentteja on olemassa enemmän kuin kenestäkään muusta antiikin henkilöstä. Jostain syystä kukaan ei silti koskaan tunnu epäilevän Julius Caesarin tai Aleksanteri Suuren tai Sokrateen olemassaoloa. Jeesuksen historiallisuus ei ole tutkijoiden keskuudessa kiistanalainen asia.

      Kun Suomen tunnetuimpiin kuuluva ellei tunnetuin käärinliina-asiantuntija dosentti, antropologi ja historiallisten väärennösten asiantuntija Juha Hiltunen
      ensimmäisen kerran alkoi tutkia Torinon käärinliinaa, hän pyrki todistamaan sen väärennökseksi. Nyt hän pystyy sanojensa mukaan antamaan ”ainakin sata” todistetta liinan aitoudesta.

      Riippumattomat tutkimukset osoittavat selvästi, että kuva on syntynyt sähkömagneettisen purkauksen seurauksena. Selkokielellä sanottuna purkaus tarkoittaisi siis ruumiin ylösnousemusta. Käärinliinan sisällä on ollut kuollut henkilö, mutta henkilö on hävinnyt sidotuista liinoista mystisellä tavalla. Mitään merkkejä ruumiin mädäntymisestä ei ole. Kuva on muodostunut ohuen ohuena ääriviivattomana rasterivalokuvana pellavakangaskuitujen pintaan. Sillä on topografiset ulottuvuudet ja tietokoneellisesti kuvattuna siitä voidaan muodostaa kolmiulotteinen hologrammi.

      – Ainoa selitys on, että vainaja on hävinnyt liinan sisältä ”ilmaan”, eikä ruumiin mädäntymisprosessi ole koskaan edes päässyt alkuun.

      • Anonyymi

        Raamatun mukaan Jeesuksella oli koko ajan fyysinen ruumis, eikä kuoleman tila kestänyt pitkään. Luita ei saanut rikkoa, koska luissa valmistuu punasoluja verta varten.

        Jeesus itse antoi oman henkensä ja itse otti sen takaisin, joten kyllä siihen tarvittiin jonkilaisen aivotoiminnan elonmerkkejä koko ajan.

        Joh. 10:18

        Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä." [Joh. 14:31]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatun mukaan Jeesuksella oli koko ajan fyysinen ruumis, eikä kuoleman tila kestänyt pitkään. Luita ei saanut rikkoa, koska luissa valmistuu punasoluja verta varten.

        Jeesus itse antoi oman henkensä ja itse otti sen takaisin, joten kyllä siihen tarvittiin jonkilaisen aivotoiminnan elonmerkkejä koko ajan.

        Joh. 10:18

        Kukaan ei sitä minulta riistä, itse minä sen annan pois. Minulla on valta antaa se ja valta ottaa se takaisin. Niin on Isäni käskenyt minun tehdä." [Joh. 14:31]

        Kyllä Jeesus itse ne liinat ja kuolinvaatteensa sinne hautaan viikkasi paikoilleen. Josta ne sitten löytyi. Ei siihen tarvinnut minkään liinojen läpi mennä.

        Meni ensin Tuonelaan ja tultuaan sieltä takaisin maan pinnalle, niin ilmestyi usealle ihmiselle ja opetuslapsilleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä Jeesus itse ne liinat ja kuolinvaatteensa sinne hautaan viikkasi paikoilleen. Josta ne sitten löytyi. Ei siihen tarvinnut minkään liinojen läpi mennä.

        Meni ensin Tuonelaan ja tultuaan sieltä takaisin maan pinnalle, niin ilmestyi usealle ihmiselle ja opetuslapsilleen.

        Haudassa oli lisäksi enkeleitä palvelemassa Jeesusta.


    • Anonyymi

      Paavalilla oli ylimääräinen armolahja: valehtelun armolahja.

      Room. 3:7

      Sillä jos Jumalan totuus tulee minun valheeni kautta selvemmin julki hänen kirkkaudekseen, miksi sitten minutkin vielä syntisenä tuomitaan?

      • Anonyymi

        Paavali yritti syyttää Jumalaakin valehtelusta ja näin puolusteli valheen käyttöä, "koska Jumalakin valehtelee".

        2. Tess. 2:11

        Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Takaisin ylös

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      143
      10396
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      55
      2973
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      206
      2809
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      25
      2107
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      17
      1868
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      17
      1689
    7. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      14
      1606
    8. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      18
      1577
    9. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      18
      1533
    10. 82
      1368
    Aihe