Onko muistisairauteen toimivaa lääkettä?

Anonyymi-ap

Onko muistisairauteen toimivaa lääkettä? Parantavatko lääkkeet muistia?
Kannattaako jokin lääkitys aloittaa jos on hajamielisyyttä eikä oikein jaksa muistaa asioita. Koska niitä suositellaan ja kenelle. Onko lääkkeistä mitään hyötyä?

17

362

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Mikään niistä lääkkeistä ei auta muistisairauteen . ! Ei ole siihen lääkettä .

• Anonyymi

Hajamielisyys ei tarkoita muistisairautta.
      Ihmiset voivat useinkin olla hajamielisiä, ei se sairaudesta johdu.
      Jos muistisairaus on todettu, lääkkeet eivät sitä paranna, mutta ne hidastavat oireiden pahenemista.

• Anonyymi

Mistä tietää, että on muistisairas?

• Anonyymi

Viimeistään siitä, kun ei osaa enää käynnistää pyykinpesukonetta. Tai siitä, että matkalla kauppaan ei muista, mihin on menossa. Ja paljosta muusta.

• Anonyymi

Kannattaa kokeilla. Tuttavani käytti, tarvitsi muistia bridgen peluussa. Ei kukaan voi varmaksi sanoa, mikä hidastaa taudin etenemistä mutta minä kokeilisin. Nyt en muista lääkkeen nimeä ja koska asiasta on 4-5 vuotta, ovat voineet muuttua tai kehittyä. Minä kysyisin ensin apteekin proviisorilta tai farmaseutilta, auttavat mielellään.

• Anonyymi

Nyt muistin. Donezil ja Memantin. Vain lääkärin määräyksestä. Aivot kuvataan. Jos aivoissa näkyy valkoista plakkia, se on merkki Alzheimerista. Muistisairaus on yleinen nimitys. Ilman reseptiä ei saa muistilääkkeitä mutta suositellaan B 12 vitamiiniä. Auttaa jos on vitamiinin puute, jos ei saa ravinnosta tarpeeksi. On myös olemassa B 12- vitamiinin imeytymishäiriö, johon on lääkkeenä piikit, sisarella käytettiin sitä keinoa monta vuotta. Jos ei ole kyse b-vitaminnista, on kyse jostain muusta.
        Hyvä kun otat ensin selville itse mahdollisimman paljon asiasta, lääkärin on sitten paljon helpompi määrätä kuvauksiin ja kokeisin kun itse slvität jo miten ongelma ilmenee, miten usein ja missä tilanteessa, unen ja ravinnon saantisi jne. Itse voi vaikuttaa jonkin verrran tudin puhkeamiseen ja etenemiseen, muttei kovin paljon - valitettavasti.

• Anonyymi

Lääkkeet muistisairauteen eivät anna takaisin sitä muistia , mutta hidastavat sairauden etenemistä .
      Eräs tuttavani ei tätä oikein ymmärtänyt vaan valitti ettei lääkkeillä ole mitään vaikutusta koska hän ei ole saanut muistiaan takaisin . Ja vaikka miten selitti niin oli siinä käsityksessä että lääkkeiden pitäisi palauttaa hänen muistinsa. Tutkijat tekevät koko ajan työtä että muistisairauksien löytyisi tehokas lääke

• Anonyymi
    • Anonyymi

Voisiko sen valkean plakin sulamaan aivoissa jollain ravintoaineella? Kun eikös muisti huonone myös siksi että syö epäterveellisesti, syö liikaa vehnää, sokeria jne

• Anonyymi

muisti ongelmat alkaa 55v jälkeen aivot kuulenma pienenee, mutta testosteronin puute myös luo muisti ongelmaa,

• Anonyymi

Kun minulta kuvattiin aivot, ei ollut plakista mitään puhetta, mutta jotain valkean aineen muutoksia oli. Siihen ei tosin otettu mitään kantaa.
      Mitä lienee tarkoittaakaan.

• Anonyymi
    • Anonyymi
    • Anonyymi

Mitä enemmän hammasplakkia sen paremmin muisti toimii. En tiedä sitten onko reikiintyneet hampaat suoja muistisauirautta vastaan. Tuskin mutta sellaisen tuloksen tutkijat saivat aikaan.
      Mieluummin unohdan koko asian ja pidän hampaistani huolta.

• Anonyymi

Hammasplakki on eri asia kuin aivoissa oleva plakki.
        Mutta joo, hampaat on hyvä pitää kunnossa, ettei pääse aivotkaan tulehtumaan.

• Anonyymi

Joku Nutricia ravinnelisä kai auttaisi Alzheimerin tautiin.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Laitetaas nyt kirjaimet tänne

kuka kaipaa ja ketä ?
      Ikävä
      133
      10609
    2. Pieni häivähdys sinusta

Olet niin totinen
      Ikävä
      52
      5100
    3. Taas ryssittiin oikein kunnolla

r….ä hyökkäsi Viroon sikaili taas ajattelematta yhtään mitään https://www.is.fi/ulkomaat/art-2000011347289.html
      NATO
      43
      2301
    4. Lähetä terveisesi kaipaamallesi henkilölle

Vauva-palstalta tuttua kaipaamista uudessa ympäristössä. Kaipuu jatkukoon 💘
      Ikävä
      106
      2103
    5. Missä olet ollut tänään kaivattuni?

Ikävä sai yliotteen ❤️ En nähnyt sua tänään söpö mies
      Ikävä
      28
      2006
    6. Vanha Suola janottaa Iivarilla

Vanha suola janottaa Siikalatvan kunnanjohtaja Pekka Iivaria. Mies kiertää Kemijärven kyläjuhlia ja kulttuuritapahtumia
      Kemijärvi
      13
      1631
    7. Valtimon Haapajärvellä paatti mäni nurin

Ikävä onnettomuus Haapajärvellä. Vene hörpppi vettä matkalla saaren. Veneessä ol 5 henkilöä, kolme uiskenteli rantaan,
      Nurmes
      41
      1452
    8. Tiedän kuka sinä noista olet

Lucky for you, olen rakastunut sinuun joten en reagoi negatiivisesti. Voit kertoa kavereillesi että kyl vaan, rakkautta
      Ikävä
      29
      1134
    9. Känniläiset veneessä?

Siinä taas päästiin näyttämään miten tyhmiä känniläiset on. Heh heh "Kaikki osalliset ovat täysi-ikäisiä ja alkoholin v
      Nurmes
      33
      1081
    10. Rakastuminenhan on psykoosi

Ei ihme että olen täysin vailla järkeä sen asian suhteen. Eipä olis aikoinaan arvannut, että tossa se tyyppi menee, jonk
      Ikävä
      54
      997
    Aihe