Yhteinen usko = sama kaste

Anonyymi-ap

Onhan meillä helluntailaisten kanssa yhteinen usko ja sama kaste.
Rukoillaaan että helluntailaiset oppisivat löytämään adventtitotuuden.
Sapatti ei ole minnekään hävinnyt.

34

174

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Aloittaja älä unta nää! Adventistit eivät hyväksy Pyhän Hengen toimintaa!

      • Anonyymi

        Vai teki Pentecostalismin perustajat Parhami ja Olseni niitä uskontekojaan Pyhän Hengen voimasta?

        Molemmat miehet vietiin vankilaan sodomiasta?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai teki Pentecostalismin perustajat Parhami ja Olseni niitä uskontekojaan Pyhän Hengen voimasta?

        Molemmat miehet vietiin vankilaan sodomiasta?

        Helluntailaisuus ei syntynyt Pyhästä Hengestä.


    • Anonyymi

      Monet helluntailaiset tekevät huorin sapattina

      Matteuksen mukaan 5:28

      Mutta minä sanon teille: jokainen, joka katsoo naista himoiten häntä, on jo sydämessään tehnyt huorin hänen kanssansa.

    • Anonyymi

      Lahkoja yhdustää sama kaste.
      Lihasta vai Hengestä ?

      • Anonyymi

        Parhami ja Olseni kastoi nuoria poikia paljussa ja lauloivat niitä ylistyslaulujaan!


      • Anonyymi

        Lahkohenki on juonikas ja helvetin ovela.
        Kaksi samoihin aikoihin syntynytttä eksyttävää jenkkiperäistä lahkoa.
        Adventismi ja helluntailaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parhami ja Olseni kastoi nuoria poikia paljussa ja lauloivat niitä ylistyslaulujaan!

        Helluntaiherätyksen ensimmäinen yhteinen laulukirja koottiin 1912. Herra tulee -laulukirjassa oli 35 norjan kielestä käännettyä laulua. Pekka Brofeltin ja Olsen-Smidtin kokoama Helluntailauluja ilmestyi jouluna 1912, siinä oli 152 laulua. 1918 ilmestyneessä toisessa painoksessa lauluja oli jo 214. Vuonna 1927 ilmestyi Herramme tulee -laulukirja Ristin Voitto -yhdistyksen kustannuksella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntaiherätyksen ensimmäinen yhteinen laulukirja koottiin 1912. Herra tulee -laulukirjassa oli 35 norjan kielestä käännettyä laulua. Pekka Brofeltin ja Olsen-Smidtin kokoama Helluntailauluja ilmestyi jouluna 1912, siinä oli 152 laulua. 1918 ilmestyneessä toisessa painoksessa lauluja oli jo 214. Vuonna 1927 ilmestyi Herramme tulee -laulukirja Ristin Voitto -yhdistyksen kustannuksella.

        Ensimmäiset kasteet ja liikkeen vakiintuminen

        Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensimmäiset kasteet ja liikkeen vakiintuminen

        Olsen-Smidtin ohjauksessa yhä useammat omaksuivat aikuiskasteen näkemyksen. Helluntaiherätyksen ensimmäiset kasteet järjestettiin vuonna 1912 helluntaiherätyksen kesäjuhlilla Lempäälässä vuonna 1912. Lempäälän juhlilla puhuivat Gerhard Olsen-Smidt, Pekka Brofeldt sekä yhdysvaltalainen pastrori J. H. King.[10]

        Kuningas on saapunut! J.H.King.


    • Anonyymi

      Lopunaikana eksytykset muuttuvat Jumalan lähettämiksi väkeviksi eksytyksiksi.
      Karta eksytyksiä.

    • Anonyymi

      Konstit on monet niissä piireissä.
      Helluntailaisten Blomin ja Anderssonin toiminta päättyi kuitenkin vuonna 1909 onnettomuuteen rukousviikolla, jolloin saarnaaja yritti kävellä vetten päällä ja hukkui.[1][3]
      Wikipedia

    • Anonyymi

      Tämä on kummallinen asia, kun ? ns Erilahkot / uskontokunnat ,kaikki ovat "olevinaan" oikeassa omine näkemyksinenn ? Ja toisia näkemyksiä moititaan ja panetellaan ja kuitenkin KAIKKI YRYTTÄVÄT PÄÄSTÄ SAMAAN TAIVAASEEN ?? KUINKA tämäasia ratkaistaan,vaiko ratkaiseeko "korkeammat" voimat oikeuden täs tapauksessa! SAMAAN RIPPIKOULUUNKAAN EI MENNÄ ,SAMAA SANAA JA KÄSKYJÄ YM OPETELLAAN? ,missähän /keissähän on vikaa ? Jonkinlaista "valtataisteluahan " se tuokin on, minä kuulun ns siviilirekisteriin ja olen käynyt kirkois ym suuntien saarnojakin kuulemassa ja tilaisuuksissa , no hieman eri textiä puhuvat ja erilailla jotkut näkemykset ovat , mutta kukin taplaa tyylillään ,niinkuin yleensäkin asioitaan vissiin?? Jospa nääkin selviää ns. rajan takana ,toivottavasti hyvin !

      • Anonyymi

        Luterilaisuus ei ole kristillnen uskonto. Luterilaiset ovat oman oppinsa mukaan menossa taivaseen kolmen vesitilkan kautta. Pohjimmiltaan luterislaiuus on Jumaln ja Jumalan Sanan pilkkaamista. Jeesus itse sanoo ja täysin selvästi ja helposti ymmärretävästi: "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu..."
        Sen sijaan luterilaiset nousevat kastekippojen ääriltä ja veden kautta Jumalan valtakuntaan.
        Herran sanojen mukaan luterilaiset ovvat väkivaltaisia ryöväreitä: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.


      • Anonyymi

        Mookseksn laki ja sen vääristelmät eivät ketään pelasta. Katekismus, jota rippikouluissa luetaan, on lähes kokonaan otettu katoliselta akirkolta ja katekismus on suoraan valheiden isältä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaisuus ei ole kristillnen uskonto. Luterilaiset ovat oman oppinsa mukaan menossa taivaseen kolmen vesitilkan kautta. Pohjimmiltaan luterislaiuus on Jumaln ja Jumalan Sanan pilkkaamista. Jeesus itse sanoo ja täysin selvästi ja helposti ymmärretävästi: "Minä olen ovi; jos joku minun kauttani menee sisälle, niin hän pelastuu..."
        Sen sijaan luterilaiset nousevat kastekippojen ääriltä ja veden kautta Jumalan valtakuntaan.
        Herran sanojen mukaan luterilaiset ovvat väkivaltaisia ryöväreitä: joka ei mene ovesta lammastarhaan, vaan nousee sinne muualta, se on varas ja ryöväri.

        Moneskohan kerta kun kopooit tuon sama vesitilkka-sadun.

        Jumalan valtakuntan mennään veden ja Hengen kautta, oli luterilainen tai ei. Ja vain Jeesuksessa on pelastus. Tosin helluntailaiset opettavat varkaiden tavoin että ilman uskoakin jotkut voi pelastua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mookseksn laki ja sen vääristelmät eivät ketään pelasta. Katekismus, jota rippikouluissa luetaan, on lähes kokonaan otettu katoliselta akirkolta ja katekismus on suoraan valheiden isältä.

        TArkoitat siis että kymmenen käskyä, herran siunaus ym ovat valheiden isältä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TArkoitat siis että kymmenen käskyä, herran siunaus ym ovat valheiden isältä?

        Katekismus on suoraan valheittesi isältäsi. Yksikään Mooseksen lain käsky ole koskaan koskenut pakanoita. Mooses määräsi: Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
        Sapattikäsky kuuluu Mooseksen sanoin: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Kunnioita isääsi ja äitiäsi-käsky kokonaisuudessaan: jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'.
        Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.

        OSAATKO LUKEA, KATEKISMUS ON PIMEYDESTÄ!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        TArkoitat siis että kymmenen käskyä, herran siunaus ym ovat valheiden isältä?

        Huulten liike ei ketään pelasta!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Katekismus on suoraan valheittesi isältäsi. Yksikään Mooseksen lain käsky ole koskaan koskenut pakanoita. Mooses määräsi: Älkää lisätkö mitään siihen, mitä minä teille määrään, älkääkä ottako siitä mitään pois, vaan noudattakaa Herran, teidän Jumalanne, käskyjä, jotka minä teille annan.
        Sapattikäsky kuuluu Mooseksen sanoin: Kuusi päivää tehtäköön työtä, mutta seitsemäs päivä olkoon teille pyhä sapatti, levon päivä, Herralle pyhitetty. Kuka ikinä silloin työtä tekee, se surmattakoon.
        Kunnioita isääsi ja äitiäsi-käsky kokonaisuudessaan: jos jollakin on uppiniskainen ja kovakorvainen poika, joka ei ota kuullakseen, mitä hänen isänsä ja äitinsä sanovat, eikä tottele heitä, vaikka he kurittavat häntä,
        ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'. ja sanokoot kaupunkinsa vanhimmille: 'Tämä meidän poikamme on uppiniskainen ja kovakorvainen, hän ei ota kuullakseen, mitä me sanomme, vaan on irstailija ja juomari'.
        Silloin kaikki hänen kaupunkinsa miehet kivittäkööt hänet kuoliaaksi. Poista paha keskuudestasi, ja koko Israel kuulkoon sen ja peljätköön.

        OSAATKO LUKEA, KATEKISMUS ON PIMEYDESTÄ!

        Käskyt ovat Raamatusta eli sinusta Raamattu on valheen isältä. Hyvä että tunnustit


    • Anonyymi

      Toista mollaamallahan tehään jo heti eka synti ??! oli uskonnollinen ,tai uskomaton . Näin se vaan on sanan mukaan, no farisealaisiahan on ollut aina ja tulee olemaan hamaan loppuun asti.

      • Anonyymi

        Hurmoslahkoissa on monenlaista pääntautia liikkeellä. Sieltä tulee paljon uskontojen uhreja nykyisin.


      • Anonyymi

        Jashas, väität Jeesusta mollaajaksi: 'Tämä kansa kunnioittaa minua huulillaan, mutta heidän sydämensä on minusta kaukana; eli "Huulten liike ei ketään pelasta!" ei pelasta vaikka luterilaiset päivästä päivää toistavat Herran siunausta.


    • Anonyymi

      Uudelleen kastaminen on nuori oppi vain satavuotias lahkoperinne.
      Adventisteilla ja helluntailaisilla on sama uskonkaste.

      • Anonyymi

        Kun puhutaan lahkoista, tulisi tietää, mikä on lahko.
        En väitä, että minulla on oikea käsitys mutta kerron
        sen.

        Tässä yhteydessä puhumme kristinuskon sisällä olevista
        lahkoista. Lahko on seurakunta, jota Jumala ei ole käskenyt
        perustaa ja aloittaa, jonka ihmiset ovat perustaneet ilman
        Jumalalta tullutta kehotusta tai käskyä. Silloin se ei ole
        Jumalasta vaan ihmisistä.

        Ihminen voi aloittaa ja perustaa seurakunnan omista
        itsekkäistä motiiveista. Joskus hän voi ehkä luulla. että
        on saanut toimeksiannon Jumalalta. Mutta mitään seurakuntaa
        ei tule perustaa ellei ole täysin varma siitä, että Jumala on
        sen hankkeen takana. Ihminen voi siis tehdä asioista ilman
        Jumalalta tullutta sanaa. Kerron yhden esimerkin.

        Minä ajattelin joitakin vuosia sitten, että teen oman Raamatun
        käännöksen Uudesta Testamentista. Päätin ensin kääntää
        Johanneksen evankeliumin. Aloitin kääntämisen Joh 1:1 jakeesta.
        Arvatkaapa kuinka kauas pääsin kääntämisessäni ennen kuin
        Jumala sanoi: Seis!"

        Minun Raamatun kääntämiseni ei ollut Jumalasta eikä Jumala
        sallinut minun sitä tehdä. Käännöstyöni pysähtyi tuohon
        ensimmäiseen jakeeseen. Kenekä tahansa ei siis pidä ryhtyä
        sellaisiin töihin joihin Jumala itse valitsee henkilöt.

        Seurakuntien perustamisessakin tulee olla Jumalan antama
        kutsumus ja tehtävä. Muussa tapauksessa perustamme lahkon.

        Helluntaiseurakunta on Jumalasta ja Jumalan toimeksianto.
        Me, jotka tahdomme tietää helluntaiseurakunnan alun ja synnyn,
        tiedämme, että se on Jumalasta. Koska Jumala itse on perustanut
        helluntailaisuuden, antanut sen tehtävän ihmisille, se ei ole lahko.

        Näin minä ajattelen tästä lahko aiheesta.

        Mvh J - K


    • Anonyymi

      Miten vaan kunhan Jeesuksen ohittaa!

    • Anonyymi

      Luterilainen kirkko ohittaa Jeesuksen. Kikirko on jumala, joka pelastaa sakramenttien avulla, näin luterilaiset uskovat ja opettavat!

      • Anonyymi

        Kirkko ei pelasta vaan Jeesus pelastaa sakramenttien ja uskon kautta. Näin apostolitkin opettivat


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kirkko ei pelasta vaan Jeesus pelastaa sakramenttien ja uskon kautta. Näin apostolitkin opettivat

        Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.

        "Ei ole tässä rippi-isää, jolle syntini tunnustan."
        Mutta Jeesus oli ja on, - JA SE RIITTÄÄ!!!!

        https://www.youtube.com/watch?v=AvePd8qEsS0

        Mvh J - K


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luterilaiset pilkkaavat koko maailman nähden Jumalaa. Luterilaisilla on Jeesuksen rinnalla toinen luoja ja jumala: vesi.
        Luterilaiset julistavat toista evankeliumia ja toista Jeesusta. Aabrahamin ja Iisakin ja Jaakobin Jumala, Jeesus Kristus on sama eilen ja tänään ja iankaikkisesti. Luterilaisten toinen jeesus on jopa muuttanut pelastuksen tietä.
        Daavidin virsi: Herra, minun kallioni, linnani ja pelastajani, minun Jumalani, vuoreni, jonka turviin minä pakenen, minun kilpeni, autuuteni sarvi ja varustukseni.
        Sen sijaa luterilaisen pelastaja on vesi, ennen Jeesusta ja Jeesuksen yläpuolella.
        Vanhan Liiton pyhät pelastuivat laittaessaan uskonsa ja toivonsa tulevaa Messiaaseen:
        me, jotka jo edeltä olimme panneet toivomme Kristukseen.
        Luterilaisuudessa kukaan ei pelastu uskomalla Jeesukseen, vaan aina tarvitaan pelastava kolmen vesitipan rituaali.
        Luterilaisten jeesus ei pelasta samalla tapaa kuin seurakunnan alussa: Ja on tapahtuva, että jokainen, joka huutaa avuksi Herran nimeä, pelastuu.
        Luterilaisilla on toinen jeesus ja toinen evankeliumi, pelastavien pyhittävien sakramenttien evankeliumi.

        Monesko kerta taas tuo sama satu??? Luterilaisuudessa perlastutan uskomalla JEesukseen mun taas helluntailaisuudessa usko ei ole edes pakollinen. Raamatun evankeliumi on sakramenttien evankeliumia jossa van uskolla voidaan pelastua. Helluntailaisilla on toinen evankeliumi, toinen Jeesus ja toinen tie pelasta.

        Uudestikastajista osa laittaa turvansa temppelirituaaleihin joita he suorittavat.


    • Anonyymi

      Olsen kumosi sapatin ja pyhittämisen.
      Homoilu ei ole pyhitystä.

    • Anonyymi

      Aloitus on ei-adventistin tekemä provo. Ei kannata kommentoida.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      430
      3045
    2. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      105
      2395
    3. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      363
      2152
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      155
      1963
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      7
      1807
    6. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1247
    7. 164
      1238
    8. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      97
      1166
    9. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      71
      1082
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      88
      957
    Aihe