Laturin kuormitus

Anonyymi-ap

Nyt kun mulla on ducatossa 2x80Ah hupiakkuja niin kuinka kovilla on laturi

25

588

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Akut kannattaa ladata ennen reissua, teho laturilla.⚡⚡

      • Anonyymi

        Niin teenkin mutta tottahan se tyhjenee sitten puskaparkissa. Sitä tarkoitin.
        Autossahan siis käynnistys akku 100Ah ja kaksi 80Ah hupiakkua rinnan kytkettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin teenkin mutta tottahan se tyhjenee sitten puskaparkissa. Sitä tarkoitin.
        Autossahan siis käynnistys akku 100Ah ja kaksi 80Ah hupiakkua rinnan kytkettynä.

        Mene leirintäalueelle ja laita sähköön, vai tuleeko liian kalliiksi


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­­N­­­y­­m­­f­­­o­­­m­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Niin että kestääkö auton alkuperäisen tehoinen laturi?

      • Anonyymi

        Kestää .


    • Anonyymi

      Minkä tehoinen on laturisi ?

      • Anonyymi

        En tiedä. Alkuperäinen fiiatin 2.8jtd:n laturi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Alkuperäinen fiiatin 2.8jtd:n laturi

        Minulla on riittänyt 0,33 litraisen venedieselini laturi veneeni 2 x 80 Ah:n akuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on riittänyt 0,33 litraisen venedieselini laturi veneeni 2 x 80 Ah:n akuille.

        Kyllä kai se riittää mutta kuinka kauan kestää autoni laturi. Luulisi että tavanomaista kovemmalla joutuu laturi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kai se riittää mutta kuinka kauan kestää autoni laturi. Luulisi että tavanomaista kovemmalla joutuu laturi?

        20 kesää on se veneeni laturi jo kestänyt tuossa käytössäni, ja monia vuosia jo ennen sitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kai se riittää mutta kuinka kauan kestää autoni laturi. Luulisi että tavanomaista kovemmalla joutuu laturi?

        Oikeastaan vain auton moottori joutuu kovemmalle. Mitä enempi laturista otetaan tehoja, sitä enemmän se vaatii tehoja moottorista. Polttoaineen kulutus lisääntyy, mutta käytännössä laturi ei kulu lämpenemisestä enempää kuin kuormittamattomana pyörimisestäkään.
        Jos latursta yritetään ottaa liikaa tehoa, tapahtuu vain niin ettei sähkö enää riitä.
        Tästä esimerkkinä aiempi mp, jonka sähköillä yritettiin käyttää sähkölämmitteisiä alusasuja. Lopputuloksena tyhjä akku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan vain auton moottori joutuu kovemmalle. Mitä enempi laturista otetaan tehoja, sitä enemmän se vaatii tehoja moottorista. Polttoaineen kulutus lisääntyy, mutta käytännössä laturi ei kulu lämpenemisestä enempää kuin kuormittamattomana pyörimisestäkään.
        Jos latursta yritetään ottaa liikaa tehoa, tapahtuu vain niin ettei sähkö enää riitä.
        Tästä esimerkkinä aiempi mp, jonka sähköillä yritettiin käyttää sähkölämmitteisiä alusasuja. Lopputuloksena tyhjä akku.

        Mikä siellä laturissa lisää sen kitkaa aiheuttamatta kuitenkaan kulumista, kun siitä otetaan lataustehoja joka vaatii lisää moottoritehoa sen pyörittämiseen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siellä laturissa lisää sen kitkaa aiheuttamatta kuitenkaan kulumista, kun siitä otetaan lataustehoja joka vaatii lisää moottoritehoa sen pyörittämiseen ?

        Ei siellä kitkaa lisää mikään, mutta sähköenergia ei synny tyhjästä. Oliskohan se yksinkertaistettuna magnetismi, joka vastustaa...


    • Anonyymi

      Ei sitä laturia mikään kuormita. Se lataa virtaa akkuihin moottorin käydessä.

    • Anonyymi

      Laturin kestävyyteen akut ei vaikuta.
      Kun vaan muistat ajaa riittävästi.
      Jos hupiakut on tyhjänä riittää parin vuorokauden ajo kyllä ne täyttämään.

      • Anonyymi

        Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
        Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
        Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?

        Käytännössä tapahtuu vain niin, ettei laturin teho riitä >> akkujen lataus kestää ja kestää >> varaus jää vajaaksi >> tilanne ei ainakaan parane.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä tapahtuu vain niin, ettei laturin teho riitä >> akkujen lataus kestää ja kestää >> varaus jää vajaaksi >> tilanne ei ainakaan parane.

        Toisaalta, jos laittaa akkuihin nähden ylimitoitetun laturin niin siitä ei ole hyötyä koska akut ei pysty ottamaan vastaan niin paljon, mutta puolillaan oleva akku latautuu nopeasti, ja mitä täydemmäksi akku tulee niin sitä hitaammin se laatautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
        Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?

        Ei se lataa enempää kuin pystyy , vakka laitat 1500 Ah.n akun . Latausaika tietenkin pitenee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
        Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?

        Auton laturissa on säädin ja sulakkeet, ettei sitä pysty kuormittamaan liikaa. Mitä isommat akut ja mitä tyhjemmät ne ovat, lataus (moottori käy riittävillä kierroksilla) kestää kauemmin. En tiedä mikä on 2,8 moottorissa alkuperäisen laturin teho, mutta joskus omaan autooni laitettiin korjaamolla vaihtolaturina 120 A tehoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton laturissa on säädin ja sulakkeet, ettei sitä pysty kuormittamaan liikaa. Mitä isommat akut ja mitä tyhjemmät ne ovat, lataus (moottori käy riittävillä kierroksilla) kestää kauemmin. En tiedä mikä on 2,8 moottorissa alkuperäisen laturin teho, mutta joskus omaan autooni laitettiin korjaamolla vaihtolaturina 120 A tehoinen.

        Jos normi laturi henkilöautossa on 60-80 A , niin jo noissa sähköisellä
        lämmityselementillä varustetuissa autoissa on isompi laturi ja lisäksi
        elektroniikka ohjaa ensin latausta esim akulle ja sen jälkeen päästää virtaa vasta
        sinne lämmityselementille mikä antaa sitten sähköllä lämpöä kabiiniin.
        Luulisi asuntoautossakin olevan sen verran ohjausta, että ensin ladataan se
        käynnistysakku ja sitten vasta päästetään virtaa hupiakkujen lataukseen.
        Kyllä siellä välissä jotakin diodeja varmaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton laturissa on säädin ja sulakkeet, ettei sitä pysty kuormittamaan liikaa. Mitä isommat akut ja mitä tyhjemmät ne ovat, lataus (moottori käy riittävillä kierroksilla) kestää kauemmin. En tiedä mikä on 2,8 moottorissa alkuperäisen laturin teho, mutta joskus omaan autooni laitettiin korjaamolla vaihtolaturina 120 A tehoinen.

        Miksi? Täällähän on vastaukset joissa kerrotaan ettei laturi kuormitus yhtään sen enempää vaikka akkuja laittaa lisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se lataa enempää kuin pystyy , vakka laitat 1500 Ah.n akun . Latausaika tietenkin pitenee .

        Niin eli laturi kuormittuu enemmän koska tekee pidempään töitä.


    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      ❤️ K­­u­­u­­m­­a­­­t­­ ­t­­­y­t­­ö­­­t­­ ­o­­­d­­­o­t­t­­­a­­v­­­­­a­­­t­­ ­­s­i­n­­­u­­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18327125

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mies, näen sinua hetken

      ja olet mielessä ikuisuuden. Toisia näen ikuisuuden ja he eivät jää mieleen hetkeksikään. Muistan jokaisen kohtaamisen
      Ikävä
      23
      4228
    2. Riikan perintö: ennätysvelka, ennätystyöttömyys ja ennätysverotus

      Tavallisen keskituloisen suomalaisen verotus on kireintä vuosikymmeniin, ja ensi vuonna palkansaajien käteen jää vieläki
      Maailman menoa
      223
      3744
    3. SDP haluaa LISÄÄ veroja bensa-autoille!

      Sdp:n vaihtoehtobudjetti esittää polttomoottoriautoille lisää veroja Sdp esittää tuoreessa vaihtoehtobudjetissaan verot
      Maailman menoa
      43
      2713
    4. Riikka Purra on ihana, jämpti

      Hän yrittää saada Suomen taas kuntoon. Sanoo asiat suoraan, eikä piiloudu kapulakielen taakse. Riikan kaltaisia päättä
      Maailman menoa
      107
      2699
    5. Antti Lindtman kiitti valtiovarainministeri Purraa

      Ministeri Purra kertoi ottavasa vastuun EU:n alijäämämenettelyyn joutumisesta. Hän myös sanoi tietävänsä, että Lindtman
      Perussuomalaiset
      24
      2699
    6. Riikka se jytkytti BKT:stä nyt 0,3 prosenttia pois

      Ja vain kolmessa kuukaudessa! Vuositasollahan tuo tarkoittaa reilun prosentin pudotusta. Pärjäisi varmaan lasketteluss
      Maailman menoa
      10
      2616
    7. Suomalaisten enemmistö on (ateisteja / fiksuja / sosialisteja)

      Tai jokin noiden yhdistelmä, koska S-ryhmän markkinaosuus päivittäistavarakaupasta on yli 50 prosenttia.
      Maailman menoa
      13
      2406
    8. "Purra löylytti oppositiota", sanoi naistoimittaja Pöllöraadissa

      Kyllä, Purra tekee juuri sitä työtä mitä hänen tuossa asemassa pitää tehdä, hän antaa oppositiolle takaisin samalla mita
      Maailman menoa
      41
      2377
    9. Henkilökohtaisia paljastuksia Dubaista - Kohujulkkis Sofia Belorf on äitipuoli ja puoliso!

      Tiesitkö, että Sofia on äitipuoli ja rakastava puoliso? Sofia Belorf saa oman sarjan, jossa seurataan hänen Bling Bling
      Kotimaiset julkkisjuorut
      64
      2316
    10. Sorsa: kuvaputki - Lipponen: kaasuputki - Marin: ryppyputki

      Nuo kolme demaria ovat poikkeuksia Suomen poliittisessa historiassa. Ovat ainoita, jotka ovat kyenneet nostamaan puolue
      61
      1801
    Aihe