Laturin kuormitus

Anonyymi-ap

Nyt kun mulla on ducatossa 2x80Ah hupiakkuja niin kuinka kovilla on laturi

25

577

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Akut kannattaa ladata ennen reissua, teho laturilla.⚡⚡

      • Anonyymi

        Niin teenkin mutta tottahan se tyhjenee sitten puskaparkissa. Sitä tarkoitin.
        Autossahan siis käynnistys akku 100Ah ja kaksi 80Ah hupiakkua rinnan kytkettynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin teenkin mutta tottahan se tyhjenee sitten puskaparkissa. Sitä tarkoitin.
        Autossahan siis käynnistys akku 100Ah ja kaksi 80Ah hupiakkua rinnan kytkettynä.

        Mene leirintäalueelle ja laita sähköön, vai tuleeko liian kalliiksi


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        🍑 ­­N­­­y­­m­­f­­­o­­­m­a­a­­­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Niin että kestääkö auton alkuperäisen tehoinen laturi?

      • Anonyymi

        Kestää .


    • Anonyymi

      Minkä tehoinen on laturisi ?

      • Anonyymi

        En tiedä. Alkuperäinen fiiatin 2.8jtd:n laturi


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En tiedä. Alkuperäinen fiiatin 2.8jtd:n laturi

        Minulla on riittänyt 0,33 litraisen venedieselini laturi veneeni 2 x 80 Ah:n akuille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on riittänyt 0,33 litraisen venedieselini laturi veneeni 2 x 80 Ah:n akuille.

        Kyllä kai se riittää mutta kuinka kauan kestää autoni laturi. Luulisi että tavanomaista kovemmalla joutuu laturi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kai se riittää mutta kuinka kauan kestää autoni laturi. Luulisi että tavanomaista kovemmalla joutuu laturi?

        20 kesää on se veneeni laturi jo kestänyt tuossa käytössäni, ja monia vuosia jo ennen sitäkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä kai se riittää mutta kuinka kauan kestää autoni laturi. Luulisi että tavanomaista kovemmalla joutuu laturi?

        Oikeastaan vain auton moottori joutuu kovemmalle. Mitä enempi laturista otetaan tehoja, sitä enemmän se vaatii tehoja moottorista. Polttoaineen kulutus lisääntyy, mutta käytännössä laturi ei kulu lämpenemisestä enempää kuin kuormittamattomana pyörimisestäkään.
        Jos latursta yritetään ottaa liikaa tehoa, tapahtuu vain niin ettei sähkö enää riitä.
        Tästä esimerkkinä aiempi mp, jonka sähköillä yritettiin käyttää sähkölämmitteisiä alusasuja. Lopputuloksena tyhjä akku.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oikeastaan vain auton moottori joutuu kovemmalle. Mitä enempi laturista otetaan tehoja, sitä enemmän se vaatii tehoja moottorista. Polttoaineen kulutus lisääntyy, mutta käytännössä laturi ei kulu lämpenemisestä enempää kuin kuormittamattomana pyörimisestäkään.
        Jos latursta yritetään ottaa liikaa tehoa, tapahtuu vain niin ettei sähkö enää riitä.
        Tästä esimerkkinä aiempi mp, jonka sähköillä yritettiin käyttää sähkölämmitteisiä alusasuja. Lopputuloksena tyhjä akku.

        Mikä siellä laturissa lisää sen kitkaa aiheuttamatta kuitenkaan kulumista, kun siitä otetaan lataustehoja joka vaatii lisää moottoritehoa sen pyörittämiseen ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mikä siellä laturissa lisää sen kitkaa aiheuttamatta kuitenkaan kulumista, kun siitä otetaan lataustehoja joka vaatii lisää moottoritehoa sen pyörittämiseen ?

        Ei siellä kitkaa lisää mikään, mutta sähköenergia ei synny tyhjästä. Oliskohan se yksinkertaistettuna magnetismi, joka vastustaa...


    • Anonyymi

      Ei sitä laturia mikään kuormita. Se lataa virtaa akkuihin moottorin käydessä.

    • Anonyymi

      Laturin kestävyyteen akut ei vaikuta.
      Kun vaan muistat ajaa riittävästi.
      Jos hupiakut on tyhjänä riittää parin vuorokauden ajo kyllä ne täyttämään.

      • Anonyymi

        Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
        Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
        Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?

        Käytännössä tapahtuu vain niin, ettei laturin teho riitä >> akkujen lataus kestää ja kestää >> varaus jää vajaaksi >> tilanne ei ainakaan parane.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytännössä tapahtuu vain niin, ettei laturin teho riitä >> akkujen lataus kestää ja kestää >> varaus jää vajaaksi >> tilanne ei ainakaan parane.

        Toisaalta, jos laittaa akkuihin nähden ylimitoitetun laturin niin siitä ei ole hyötyä koska akut ei pysty ottamaan vastaan niin paljon, mutta puolillaan oleva akku latautuu nopeasti, ja mitä täydemmäksi akku tulee niin sitä hitaammin se laatautuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
        Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?

        Ei se lataa enempää kuin pystyy , vakka laitat 1500 Ah.n akun . Latausaika tietenkin pitenee .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
        Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?

        Auton laturissa on säädin ja sulakkeet, ettei sitä pysty kuormittamaan liikaa. Mitä isommat akut ja mitä tyhjemmät ne ovat, lataus (moottori käy riittävillä kierroksilla) kestää kauemmin. En tiedä mikä on 2,8 moottorissa alkuperäisen laturin teho, mutta joskus omaan autooni laitettiin korjaamolla vaihtolaturina 120 A tehoinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton laturissa on säädin ja sulakkeet, ettei sitä pysty kuormittamaan liikaa. Mitä isommat akut ja mitä tyhjemmät ne ovat, lataus (moottori käy riittävillä kierroksilla) kestää kauemmin. En tiedä mikä on 2,8 moottorissa alkuperäisen laturin teho, mutta joskus omaan autooni laitettiin korjaamolla vaihtolaturina 120 A tehoinen.

        Jos normi laturi henkilöautossa on 60-80 A , niin jo noissa sähköisellä
        lämmityselementillä varustetuissa autoissa on isompi laturi ja lisäksi
        elektroniikka ohjaa ensin latausta esim akulle ja sen jälkeen päästää virtaa vasta
        sinne lämmityselementille mikä antaa sitten sähköllä lämpöä kabiiniin.
        Luulisi asuntoautossakin olevan sen verran ohjausta, että ensin ladataan se
        käynnistysakku ja sitten vasta päästetään virtaa hupiakkujen lataukseen.
        Kyllä siellä välissä jotakin diodeja varmaan on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Auton laturissa on säädin ja sulakkeet, ettei sitä pysty kuormittamaan liikaa. Mitä isommat akut ja mitä tyhjemmät ne ovat, lataus (moottori käy riittävillä kierroksilla) kestää kauemmin. En tiedä mikä on 2,8 moottorissa alkuperäisen laturin teho, mutta joskus omaan autooni laitettiin korjaamolla vaihtolaturina 120 A tehoinen.

        Miksi? Täällähän on vastaukset joissa kerrotaan ettei laturi kuormitus yhtään sen enempää vaikka akkuja laittaa lisää


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se lataa enempää kuin pystyy , vakka laitat 1500 Ah.n akun . Latausaika tietenkin pitenee .

        Niin eli laturi kuormittuu enemmän koska tekee pidempään töitä.


    • Anonyymi

      🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒

      ❤️ K­­u­­u­­m­­a­­­t­­ ­t­­­y­t­­ö­­­t­­ ­o­­­d­­­o­t­t­­­a­­v­­­­­a­­­t­­ ­­s­i­n­­­u­­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18327125

      🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. IL - PerSut tykittää - Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi!!

      Entistä rajumpi elinkautinen tulee – Vaaralliset tappajat vankilaan jopa loppuelämäksi Henkirikosten uusijat voidaan ja
      Maailman menoa
      176
      22339
    2. Some kuhisee Sanna Marinista: "Wau"

      Sanna Marinia hehkutetaan. Muun muassa Jodelissa kommentoidaan The Sunday Timesin julkaisemaa kuvaa Marinista. Hän ant
      Maailman menoa
      75
      9552
    3. Sannalla tänään vuorossa The Daily Show

      Eli nyt mennään jo satiirin puolelle. Tuohan on vähän kuten Lindströmin ohjelma Suomessa.
      Maailman menoa
      33
      7534
    4. Äärioikeistopurran nukke Petteri Lapanen paniikissa

      Kun Suomen historian paras pääministeri antoi vankan lausunnon, kuinka "keskustelu politiikassa on käpertynyt lähinnä va
      Maailman menoa
      83
      6362
    5. SIELTÄ SE TULI: Kepu-Kurvinen: "Emme enää lähde punavihreään hallitukseen"

      Nyt muuten nauretaan loppuviikko, että tähänkö kaatui Lindtmanin pääministerihaaveet. "Antti Kurvisen mukaan puolue ei
      Maailman menoa
      185
      6024
    6. Täysi ryöpytys Sanna Marinille ulkomailla.

      https://www.iltalehti.fi/ulkomaat/a/f699d84f-fa53-4dba-8718-2c395017fc55 Sanna Marinin kirja saa todella tylyn vastaanot
      Maailman menoa
      44
      5031
    7. HS - Sanna Marinin kirja on priimaluokan vedätys!

      Kirja-arvio|Toivo on tekoja tulisi ensisijaisesti nähdä maineen rahallisen hyödyntämisen voimaannuttavana merkkipaaluna.
      Maailman menoa
      108
      4666
    8. Minja Koskelan "istumista" kertovassa uutisessa ei sanottu persuista mitään

      eli jälleen kerran äärivasemmistolainen valehtelee, hän kun väittää että juuri persut ovat lähetelleet Koskelalle vähemm
      Maailman menoa
      101
      4416
    9. Pekka Visuri: "Suomen on aika irrottautua Ukrainan sodasta"

      Slava Ukraina-mölinät eivät enää auta. Ukraina on sotansa hävinnyt. Nyt tarvitaan poliittista selvänäköisyyttä, reaalipo
      Maailman menoa
      91
      2122
    10. Marin vetäs lopullisesti maton alta hallitusyhteistyöltä Kepun kanssa

      Kurvinen on jo ennättänyt kommentoimaan, ettei Kepu ole koskaan enää kiinnostunut vasemmiston kanssa hallituspaikasta, k
      Maailman menoa
      82
      1409
    Aihe