Nyt kun mulla on ducatossa 2x80Ah hupiakkuja niin kuinka kovilla on laturi
Laturin kuormitus
26
327
Vastaukset
- Anonyymi
Akut kannattaa ladata ennen reissua, teho laturilla.⚡⚡
- Anonyymi
Niin teenkin mutta tottahan se tyhjenee sitten puskaparkissa. Sitä tarkoitin.
Autossahan siis käynnistys akku 100Ah ja kaksi 80Ah hupiakkua rinnan kytkettynä. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Niin teenkin mutta tottahan se tyhjenee sitten puskaparkissa. Sitä tarkoitin.
Autossahan siis käynnistys akku 100Ah ja kaksi 80Ah hupiakkua rinnan kytkettynä.Mene leirintäalueelle ja laita sähköön, vai tuleeko liian kalliiksi
- Anonyymi
🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑
🔞 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Niin että kestääkö auton alkuperäisen tehoinen laturi?
- Anonyymi
Kestää .
- Anonyymi
Minkä tehoinen on laturisi ?
- Anonyymi
En tiedä. Alkuperäinen fiiatin 2.8jtd:n laturi
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En tiedä. Alkuperäinen fiiatin 2.8jtd:n laturi
Minulla on riittänyt 0,33 litraisen venedieselini laturi veneeni 2 x 80 Ah:n akuille.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minulla on riittänyt 0,33 litraisen venedieselini laturi veneeni 2 x 80 Ah:n akuille.
Kyllä kai se riittää mutta kuinka kauan kestää autoni laturi. Luulisi että tavanomaista kovemmalla joutuu laturi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai se riittää mutta kuinka kauan kestää autoni laturi. Luulisi että tavanomaista kovemmalla joutuu laturi?
20 kesää on se veneeni laturi jo kestänyt tuossa käytössäni, ja monia vuosia jo ennen sitäkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kyllä kai se riittää mutta kuinka kauan kestää autoni laturi. Luulisi että tavanomaista kovemmalla joutuu laturi?
Oikeastaan vain auton moottori joutuu kovemmalle. Mitä enempi laturista otetaan tehoja, sitä enemmän se vaatii tehoja moottorista. Polttoaineen kulutus lisääntyy, mutta käytännössä laturi ei kulu lämpenemisestä enempää kuin kuormittamattomana pyörimisestäkään.
Jos latursta yritetään ottaa liikaa tehoa, tapahtuu vain niin ettei sähkö enää riitä.
Tästä esimerkkinä aiempi mp, jonka sähköillä yritettiin käyttää sähkölämmitteisiä alusasuja. Lopputuloksena tyhjä akku. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Oikeastaan vain auton moottori joutuu kovemmalle. Mitä enempi laturista otetaan tehoja, sitä enemmän se vaatii tehoja moottorista. Polttoaineen kulutus lisääntyy, mutta käytännössä laturi ei kulu lämpenemisestä enempää kuin kuormittamattomana pyörimisestäkään.
Jos latursta yritetään ottaa liikaa tehoa, tapahtuu vain niin ettei sähkö enää riitä.
Tästä esimerkkinä aiempi mp, jonka sähköillä yritettiin käyttää sähkölämmitteisiä alusasuja. Lopputuloksena tyhjä akku.Mikä siellä laturissa lisää sen kitkaa aiheuttamatta kuitenkaan kulumista, kun siitä otetaan lataustehoja joka vaatii lisää moottoritehoa sen pyörittämiseen ?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mikä siellä laturissa lisää sen kitkaa aiheuttamatta kuitenkaan kulumista, kun siitä otetaan lataustehoja joka vaatii lisää moottoritehoa sen pyörittämiseen ?
Ei siellä kitkaa lisää mikään, mutta sähköenergia ei synny tyhjästä. Oliskohan se yksinkertaistettuna magnetismi, joka vastustaa...
- Anonyymi
Ei sitä laturia mikään kuormita. Se lataa virtaa akkuihin moottorin käydessä.
- Anonyymi
Laturin kestävyyteen akut ei vaikuta.
Kun vaan muistat ajaa riittävästi.
Jos hupiakut on tyhjänä riittää parin vuorokauden ajo kyllä ne täyttämään.- Anonyymi
Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?Käytännössä tapahtuu vain niin, ettei laturin teho riitä >> akkujen lataus kestää ja kestää >> varaus jää vajaaksi >> tilanne ei ainakaan parane.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytännössä tapahtuu vain niin, ettei laturin teho riitä >> akkujen lataus kestää ja kestää >> varaus jää vajaaksi >> tilanne ei ainakaan parane.
Toisaalta, jos laittaa akkuihin nähden ylimitoitetun laturin niin siitä ei ole hyötyä koska akut ei pysty ottamaan vastaan niin paljon, mutta puolillaan oleva akku latautuu nopeasti, ja mitä täydemmäksi akku tulee niin sitä hitaammin se laatautuu.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?Ei se lataa enempää kuin pystyy , vakka laitat 1500 Ah.n akun . Latausaika tietenkin pitenee .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö? Jos laitan sitten 6kpl 140Ah akkua rinnan plus 100Ah käynnistysakku niin onko hyvä?
Eikö laturi rasitu tai kuumene yhtään enempää kuin 160Ah latauksessa?Auton laturissa on säädin ja sulakkeet, ettei sitä pysty kuormittamaan liikaa. Mitä isommat akut ja mitä tyhjemmät ne ovat, lataus (moottori käy riittävillä kierroksilla) kestää kauemmin. En tiedä mikä on 2,8 moottorissa alkuperäisen laturin teho, mutta joskus omaan autooni laitettiin korjaamolla vaihtolaturina 120 A tehoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton laturissa on säädin ja sulakkeet, ettei sitä pysty kuormittamaan liikaa. Mitä isommat akut ja mitä tyhjemmät ne ovat, lataus (moottori käy riittävillä kierroksilla) kestää kauemmin. En tiedä mikä on 2,8 moottorissa alkuperäisen laturin teho, mutta joskus omaan autooni laitettiin korjaamolla vaihtolaturina 120 A tehoinen.
Jos normi laturi henkilöautossa on 60-80 A , niin jo noissa sähköisellä
lämmityselementillä varustetuissa autoissa on isompi laturi ja lisäksi
elektroniikka ohjaa ensin latausta esim akulle ja sen jälkeen päästää virtaa vasta
sinne lämmityselementille mikä antaa sitten sähköllä lämpöä kabiiniin.
Luulisi asuntoautossakin olevan sen verran ohjausta, että ensin ladataan se
käynnistysakku ja sitten vasta päästetään virtaa hupiakkujen lataukseen.
Kyllä siellä välissä jotakin diodeja varmaan on. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Auton laturissa on säädin ja sulakkeet, ettei sitä pysty kuormittamaan liikaa. Mitä isommat akut ja mitä tyhjemmät ne ovat, lataus (moottori käy riittävillä kierroksilla) kestää kauemmin. En tiedä mikä on 2,8 moottorissa alkuperäisen laturin teho, mutta joskus omaan autooni laitettiin korjaamolla vaihtolaturina 120 A tehoinen.
Miksi? Täällähän on vastaukset joissa kerrotaan ettei laturi kuormitus yhtään sen enempää vaikka akkuja laittaa lisää
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se lataa enempää kuin pystyy , vakka laitat 1500 Ah.n akun . Latausaika tietenkin pitenee .
Niin eli laturi kuormittuu enemmän koska tekee pidempään töitä.
- Anonyymi
🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒🍑🍒
❤️ Kuumat tytöt odottavat sinua -> https://us4.fun/kissgirl?18327125
🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞
Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1363822
- 1161490
Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä
"Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht2711350Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa
Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.691309Kalateltta fiasko
Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr181194Nainen voi rakastaa
Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt791101Ikävöimäsi henkilön ikä
Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie451078IS Viikonloppu 20.-21.7.2024
Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku601061- 301046
- 56997