Kahden opettajan perheessä ei varaa mihinkään ylimääräiseen

Anonyymi-ap

https://www.is.fi/menaiset/tyo-ja-raha/art-2000010304029.html

Intensiivistä vihapropagandaa köyhiä kohtaan. Jopa ikinen päivä saamme lehdistä lukea kuinka ihmiset jotka eivät tiedä köyhyydestä mitään nostetaan otsikoihin poseeraamaan turhasta valittavina "köyhinä".

Näin yleistä asennetta pyritään saamaan hyväksymään oikeasti köyhiin tukiriippuvaisiin kohdistuvat sosiaaliturva leikkaukset ja rangaistustoimet koska yleisen käsityksen mukaan köyhiä ei oikeasti ole, vaan kaikki ovat tuollaisia pumpulissa eläneitä Heidejä jotka elävät yli varojensa ja sitten ulisevat kun ei rahat riitä.

Aika perkeleellisen loukkaavaa oikeasti köyhiä kohtaan. Pistää vihaksi. 😈

49

577

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

Ethän sinä oikeasti köyhä ole kun sinulla on jokin laite+liittymä jolla pääset tänne märehtimään ja syöt säännöllisesti useamman kerran päivässä ja kattokin on pään päällä.

• Anonyymi

Miksi kommentoit kun asenne on pottuilla muille? Ei käyhyys tarkoita sitä ettei sulla ole yhtään mitään. Ymmärrätkö?

Asiat on yleensä hankittu ennenkuin raha talous meni nurin. ymmärrätkö? Eduskunta se kansan käyhydyttää. nsikuussa sinäkin olet taas vähän käyhempi, kun astuu kurjuutukset voimaan, ymmärrätkö?
        On tosi kurjaa kun yhä on ihmisiä jotka eivät ymmärrä tai ahlua ymmärtää miten asiat menee. Luulen että ymmärrät mutta haluat luoda tänne taas sitä riitaa ja halveksuntaa tyhmillä mielipiteilläsi.

• Anonyymi

Mä saan asumistuen,tt tukea pikkusen,osa aika työn palkan. Ei ole leveää. Vanha älypuhelin ja prepaid.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Miksi kommentoit kun asenne on pottuilla muille? Ei käyhyys tarkoita sitä ettei sulla ole yhtään mitään. Ymmärrätkö?

Asiat on yleensä hankittu ennenkuin raha talous meni nurin. ymmärrätkö? Eduskunta se kansan käyhydyttää. nsikuussa sinäkin olet taas vähän käyhempi, kun astuu kurjuutukset voimaan, ymmärrätkö?
        On tosi kurjaa kun yhä on ihmisiä jotka eivät ymmärrä tai ahlua ymmärtää miten asiat menee. Luulen että ymmärrät mutta haluat luoda tänne taas sitä riitaa ja halveksuntaa tyhmillä mielipiteilläsi.

Milloin rahatalous meni nurin?Ja kenen?Millä tavoin?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mä saan asumistuen,tt tukea pikkusen,osa aika työn palkan. Ei ole leveää. Vanha älypuhelin ja prepaid.

Mikset mene TÖIHIN?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset mene TÖIHIN?

Kela maksaa

• Anonyymi

🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

😍 ­­N­y­m­­f­o­­m­­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Mikset mene TÖIHIN?

Oon töissä pieni palkka.

• Anonyymi

Saman luin minäkin ja todellakin ihmettelen jos rahat ei riitä, syy on vain heidän oma rahan käyttö. Tuolla palkoilla kyllä jää rahaa muuhunkin käyttöön riippuu miten käyttää rahaa.

Toi "köyhyys" heillä ei ole käyhyyttä vaan tyhmyyttä. kaikkea ei pidä saada aikuisenkaan.

• Anonyymi

Asumiseen menee paljon tuolla jutun porukalla. Siis yhtiövastike 400 ja lainan lyhennys 1100. Huh huh.

• Anonyymi

Olen aloittaja ja periaatteessa olen sitä mieltä ettei tuo palkkaus vastaa lainkaan opettajan työn arvoa ja vaativuutta. Suomessa palkat eivät vastaa sitä mitä niiden pitäisi olla näissä eli kustannuksissa. Opettaja siinä kritisoi aivan aiheesta kyllä palkkaus tasoa Suomessa.

Mutta se että media nostaa kuitenkin tällaisia tyyppejä esimerkeiksi "köyhistä" on tarkotuusellsita väärien mielikuvien luomista suomalaisesta köyhyydestä.

Köyhyys on aivan todellinen ongelma Suomessa eivätkä nämä tapaukset kuvaa sitä lainkaan.

• Anonyymi

Tässä maassa ei ole oikeasti köyhiä. Piste.

• Anonyymi

No ei ole joo.

• Anonyymi

Vai niin. Köyhä sana ei ole tätä päivää, on vähävaraisia, joita on kaikki suomalaiset. Paitsi Orpopurraset.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vai niin. Köyhä sana ei ole tätä päivää, on vähävaraisia, joita on kaikki suomalaiset. Paitsi Orpopurraset.

En minä pidä itseäni vähävaraisena.

• Anonyymi

Suomessa ei ole käyhiä. Katsokaapa miten hienosti ihmisillä on koteja, ruokaa ja autoja ym. Mutta se ei tarkoita sitä etteikö olisi vähävaraisuutta. Raha ei enää riitä ihmisillä, joilla on sitä elämää keräytynyt ympärille.

Vähävaraisena voi elää silti hyvää elämää. Köyhyys on aivan eri asia.

• Anonyymi

Minun perheeni tulee toimeen todella vähällä vaikka mistään ei tingitä. Eletään ihan normaalia arkea, ei pröystäillä eikä pihistellä.

Eihän raha ole se mittari millä on hyvä elämä ja huono elämä.
      Unohtakaa raha ja eläkää niin kuin haluatte. Huomaatte että mitä vähemmän mietit onko rahaa ja miksi naapurilla on enmpi, sen parempaa elämää elät.

Me kun saadaan tilit, ensin laskut ja sen jälkeen muu. Kun selusta on turvattu niin muu on luksusta. Velkaa ei ole yhtään, kaikki on omaa ja maksettu. Jos rahakasa elämää haluaa viettää, niin ei kannta ostaa mitään. Ja kannattaa erota, silloin saat tuet ja etuudet kaikki, jos sulla on puoliso, niin et saa.

Meillä on ihmiset ennen rahaa, ja jos mitä ei saa sitä ei tarvi.

Meillä on varaa olla ilman sitä mitä ei ole, krääsää turhuuksia ja ostamsien ilosta ostettuja. Ei kiitos.

• Anonyymi

Hienoa että yhdellä yli 5miljoonasta on noin loistavasti asiat

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vain suomalaiselle köyhyys voi olla narsistisen brassailun aihe. Kukaan muu kuin suomalainen ei voi olla niin tyhmä että hehkuttaa köyhyyden ihanuutta siksi koska haluaa korostaa omaa paremmuuttaan sillä tavoin.

Spirituaalisista syistä askeesissa elvät munkitkaan eivät brassaile köyhyydellään noin tyhmistä motiiveista.

• Anonyymi

Sinä mulkku et ole köyhyyttä kokenut koskaan joten ole hyvä ja lopeta köyhänä poseeraaminen.

Rahan merkityksen ymmärtää vasta kun sitä ei ole. Jos rahalla ei ole osaa eikä arpaa siinä että pystyt elämään "kuten haluat", se tarkoittaa että sinulla on rahaa.

Mene vittuun köyhyya- palstoilta HUS.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En itedä olitko tarkoittanut kettuiluksi vai asialliseksi vastauksen. Voin sanoa että en itse kehuskellut millään tavoin, vastasin niinkuin meillä on tapana kotona tehdä.
        Emme pröystäile emmekä korosta taloustilannetta, oli se mikä tahansa milläkin hetkellä. Eleteään niinkuin varat antaa myöten, ei köyhäillä eikä pröystäilläkään.

On ihan sama miten kukakin tuon ottaa, se on jokaisen lukijan omalla vastuulla miteetiä miten tekstiälukee ja käsittelee.

Todellisuudessa me maksetaan aina ensin pakolliset kulut ja loput sitten kuluu tai ei kulu muuhun, ei me mietitä sitä, ostetaan mitä tarvitaan, ja eletään omaa perhe arkea.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

En itedä olitko tarkoittanut kettuiluksi vai asialliseksi vastauksen. Voin sanoa että en itse kehuskellut millään tavoin, vastasin niinkuin meillä on tapana kotona tehdä.
        Emme pröystäile emmekä korosta taloustilannetta, oli se mikä tahansa milläkin hetkellä. Eleteään niinkuin varat antaa myöten, ei köyhäillä eikä pröystäilläkään.

On ihan sama miten kukakin tuon ottaa, se on jokaisen lukijan omalla vastuulla miteetiä miten tekstiälukee ja käsittelee.

Todellisuudessa me maksetaan aina ensin pakolliset kulut ja loput sitten kuluu tai ei kulu muuhun, ei me mietitä sitä, ostetaan mitä tarvitaan, ja eletään omaa perhe arkea.

Et ole köyhä etkä tiedä suomalaisesta köyhyydestä mitään. Lopeta köyhänä esiintyminen se loukkaa oikeasti köyhiä.

• Anonyymi

Ihmiset kuvittelevat voivansa pitää elintasonsa samanlaisena kuin ennen leikkauksia tai jotain perhevapaata.
      Se on ymmärrettävä että perhevapailla taso jonkin verran alenee, sen voi vaikka selvittää.
      Aina ei voi saada kaikkea yhdellä kertaa.

• Anonyymi

Ihmisellä ei ole ollut talousongelmia koko aikuisiän aikana, kun hoitaa huolellisesti
        ne vähäiset raha-asiansa. Tuollainen 50 vuotta on siis eletty tarkan markan aikaa.
        Sain pankista hyvän neuvon , mikä pätee kaikissa tuloluokissa:
        Lainat saa olla per kk korkeintaan 1/4 brutosta tai sitten 1/3 netosta mikä on
        käytännössä sama asia ja helppo laskea kenen tahansa. Tällä hyvin yksinkertaisella
        neuvolla jää siis aina rahaa niihin muihin laskuihin sekä elämiseen.
        Toinen asia on se kun jää eläkkeelle ja tulot "romahtavat" aivan valtavasti eli
        syntyy se paniikki minkä jälkeen "ei enää millään pärjää"
        Kohta 15 vuoden kokemuksella voin sanoa, että mitään ongelmia ei syntynyt kun
        ei enää ollut sitä asuntolainaa maksettavana. Elämä soluu tasaisesti myhäillen.
        Ei ole pakko tuhlata sitä viimeistä penniä tilistä joka kuukausi, vaan voi pienen
        osasen laittaa jemmaan kotiin tai pankkiin mikä tarkoittaa varautumista niihin
        tuleviin yllätys menoihin kuten kodinkone, matka tai auton huolto.
        Näin menetellen on kuukauden käyttövarat aina jäljellä vaikka tuleekin
        se yllätysmeno, mihin voi käyttää sitä jemmarahaa tms.
        Menoja voi jaksottaa niin että siirtää sen toisen hankinnan seuraavaan kuuhun.

• Anonyymi

Opettajat opettaa koska eivät muuta osaa.

• Anonyymi

Opettajat ovat yhteiskunnan perkeleitä.

• Anonyymi

Kaikki kadulle kaikki vankilaan

• Anonyymi

"Mitä kaikkea kahden opettajan nettopalkkapusseista – yhteensä vajaasta 4600 eurosta sitten maksetaan?"

Mikä tuo laskelma oikein oli? Heidi tienaa nettona 2.300 euroa ja puoliso pari sataa enemmän. Niistä tulee 4.800 e + lapsilisät 200 e eli 5.000 euroa. Ei se lapsilisä ole mikään Linnanmäki- ja lelujenostobudjetti.

Menoja on talvikuukausina enimmillään 4.138 e. Tästä jää 862 e/kk osastoon "Lisäksi tarvittaessa: lääkärikulut ja lääkkeet sekä lasten vaatteet". Kesällä jopa 1.112 e/kk. Kyllä tuosta riittää monenlaiseen ylimääräiseen.

Tokihan jokaisen perheen perustavan tulisi ymmärtää, että taloudenpitoa voi joutua vähän ajattelemaan, jos samaan aikaan maksaa asunto-, opinto- ja autolainaa. Ei siinä alan vaihtoa kannata miettiä, vaan todeta aluksi olevan vähän tiukempaa. Myöhemmin sitten helpottaa.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Lasten ikää ei mainittu mutta kyllä.rytkyihin palaa rahaa kun kakarat ovat kasvuiässä aika tavalla. Luulisin saa hankittua käytettynä.edullisesti hyväkuntoisia muutaman vuoden ikäisille.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Lasten ikää ei mainittu mutta kyllä.rytkyihin palaa rahaa kun kakarat ovat kasvuiässä aika tavalla. Luulisin saa hankittua käytettynä.edullisesti hyväkuntoisia muutaman vuoden ikäisille.

Luulisin, että pari sataa kuukaudessa riittää kahden lapsen vaatetukseen. Kokemusta ei tosin ole näistä kustannuksista.

Perheen taloutta tukee se, että lemmikkieläinkustannuksia ei mainittu lainkaan. Niitä ei siis ole, eikä tarvitse varautua eläinlääkärikustannuksiin.

Muutaman vuoden päästä lapset siirtyvät kouluun, jolloin päiväkotimaksut poistuvat. Siinä vaiheessa varmaankin opintolainat alkavat olla lopuillaan. Oletettavasti myös työvuosien kertyminen tuo palkankorotusta, ja taloustilanne helpottaa.

Pitkäaikatyötön

• Anonyymi

Vatipäät taas päätään aukomassa. Kyseisen perheen kulut vaikuttavat aika järkeviltä opintolainat, vastike ja lyhennyt pakollisia.autosta en tiedä voi olla jon työmatkojen vuoksi välttänötön. Ruokalasku vaikuttaa suurelta siinä olisi parisataa kaiketi niistämisen varaa. Luuliko aloittaja artikkelia lukematta heillä jää liksat omaan törsäämiseen?enenmän minulla jää kulutukseen pitkäaikaistyöttömänä ja ruokakulutkin olemattomat kun käyn hurstilla ja myllypurossa. Kuntosalikin liki ilmaista 48€/3kk ja kesälläm ilmaista ulkoliikuntapaikkojen ansiosta

• Anonyymi

Vertailun vuoksi voi kertoa että eläkeläispariskunnan netto on tonnin vähemmän
      mutta sillä pärjää ihan mainiosti kun ei ole niitä pitkiä asuntolainojakaan.
      Muuhun kulutukseen riittää tuo raha ihan hyvin ja säästöönkin vielä jää.
      Mutta jos on yhtaikaa asunto-, auto- ja opintolainaa niin sillä tavalla saa helposti
      aikaiseksi hankalan yhtälön, mikä tietää pitkäaikaisia vaikeuksia.

• Anonyymi

Suomalaiset eläkeläiset ovat nykyajan ärsyttävin ryhmä ihmisiä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Suomalaiset eläkeläiset ovat nykyajan ärsyttävin ryhmä ihmisiä.

Ja sitten on suuri ryhmä ihmisiä, jotka eivät kärsi kuulla totuutta.
        Kuulutteko mahdollisesti siihen "mulle kaikki heti" lahkoon ?

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ja sitten on suuri ryhmä ihmisiä, jotka eivät kärsi kuulla totuutta.
        Kuulutteko mahdollisesti siihen "mulle kaikki heti" lahkoon ?

Eläkeläiset tosiaan on. Ja kun on tiedossa suomen väestö on ikääntyvää niin järjenvastaisesti muorien ja taattojen ylisuuriin tuloonsiirtoihin ei siltikään uskalleta puuttua.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Eläkeläiset tosiaan on. Ja kun on tiedossa suomen väestö on ikääntyvää niin järjenvastaisesti muorien ja taattojen ylisuuriin tuloonsiirtoihin ei siltikään uskalleta puuttua.

Itse pidän huolen että minä en taatusti ole noiden sukupolvien perseitä pyyhkimässä vanhainkodeissa.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Itse pidän huolen että minä en taatusti ole noiden sukupolvien perseitä pyyhkimässä vanhainkodeissa.

Vaan olet itse vanhainkodissa ja muut pyyhkii sun peusun.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne "ylisuuret tulonsiirrot" ovat itse asiassa ihan omalla työllä ansaittuja eläkkeitä.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ne "ylisuuret tulonsiirrot" ovat itse asiassa ihan omalla työllä ansaittuja eläkkeitä.

Eivät ole. Omalla työllä ansaitaan palkka, nuo ylisuuret eläkkeet ovat tarpeetonta extraa.

• Anonyymi

Tämä yhteiskunta mahdollistaa juuri tuollaisen kierteen.
      Ensin opiskellaan hyvä ammatti, korkeakouluissa jopa.
      Sitten pitää olla asunto, auto, pari lasta tulee siihen.
      Ei voi olla mikään huono autonruiskukaan kun on ne lapset.
      Ruoka prkl maksaa, ihmistenkö syytä se on.
      Vaatteita oltava. Pienten lasten vaatteet ym tarvikkeet kyllä kannattaa ostaa käytettyinä, ne ei vielä ymmärrä muodista.
      Kunhan ne tulee kouluikään, alkaa se narina.
      Luistimet ja sukset oltava. Diskovaatteet, koulun kerhot, retkirahat, vaikka mitä.
      Ja entäs puhelimet ja muu digihomma, se on loputon suo.

• Anonyymi

Kun tulee ikää ja viisautta niin voi varovasti astua pois siitä oravanpyörästä ja
        olla tyytyväinen niistä elämän puitteista, mitä on jo saanut aikaiseksi.

• Anonyymi

Kerrot asian selkeästi!

• Anonyymi

Jos ihminen tottuu tiettyyn elintasoon, siitä on vaikee luopua. Jos tuo eukko on tottunut lapsuudessa saamaan kaiken, ja rahaa on yllinkyllin, ja hän ei pysty samaan kuin omat vanhemmat, hän tuntee olevansa käyhä omalla palkallaan.

Jollekkin 4600 e tulot on pientä, joillekin se on valtava määrä, joillekin tavallista. Riippuu miten elämänsä elää.

Normaali perhe elää kyllä 2000 e kk ihan hyvin. E tarvi ostaa kaikkea , liika ostaminen ei tuo iloa. Mitä teet tavaralla et mitään. Kehut mitä kaikeka voiostaa, mutta mitä saat siitä et mitään.

• Anonyymi

Ei ole olemassa mitään normaaliperhettä kuin sinun luokittelussasi

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Ei ole olemassa mitään normaaliperhettä kuin sinun luokittelussasi

Niin on vain hyvin toimeentulevia tai reppahousuja, mitkä elää Kelan tuilla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Niin on vain hyvin toimeentulevia tai reppahousuja, mitkä elää Kelan tuilla.

Vaikka absoluuttista totuuta ei ole mikä on tulotaso jotta perhe olisi "normaali" ja koska parempaakaan ei ole voidaan käyttää valtion määritelmiä. Kuukausitulosi ovat joko yli tai alle köyhyysrajan. Kummassakaan tapauksessa perhe ei ole epänormaalimpi.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Vaikka absoluuttista totuuta ei ole mikä on tulotaso jotta perhe olisi "normaali" ja koska parempaakaan ei ole voidaan käyttää valtion määritelmiä. Kuukausitulosi ovat joko yli tai alle köyhyysrajan. Kummassakaan tapauksessa perhe ei ole epänormaalimpi.

Kun on koko ikänsä saanut palkkaa, mikä on ollut lähellä valtakunnan keskiarvoa,
        niin täytyy olla tyytyväinen, kun siitä kertynyt eläke onkin asemoitunut vähän eläkkeensaajien keskiarvon yläpuolelle.
        Arvelen vahvasti, että sen on mahdollistanut katkeamaton työsuorite.
        Ne, joilla on risainen työhistoria, saavat selkeästi alhaisempaa eläkettä.
        Muutamat ammattiylpeät kaverini eivät suostuneet töihin, jos ei saa
        palkkaa vähintään summan XXX. Itse tein töitä alhaisellakin palkalla .
        Nyt nuo ammattiylpeät saavat paljon pienempää eläkettä, oma valinta.
        Palkan voi saada vähän nousemaan paikkaa vaihtamalla, mutta
        helpommin saa opettajakin talouden kuriin menoja karsimalla.

• Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

Kun on koko ikänsä saanut palkkaa, mikä on ollut lähellä valtakunnan keskiarvoa,
        niin täytyy olla tyytyväinen, kun siitä kertynyt eläke onkin asemoitunut vähän eläkkeensaajien keskiarvon yläpuolelle.
        Arvelen vahvasti, että sen on mahdollistanut katkeamaton työsuorite.
        Ne, joilla on risainen työhistoria, saavat selkeästi alhaisempaa eläkettä.
        Muutamat ammattiylpeät kaverini eivät suostuneet töihin, jos ei saa
        palkkaa vähintään summan XXX. Itse tein töitä alhaisellakin palkalla .
        Nyt nuo ammattiylpeät saavat paljon pienempää eläkettä, oma valinta.
        Palkan voi saada vähän nousemaan paikkaa vaihtamalla, mutta
        helpommin saa opettajakin talouden kuriin menoja karsimalla.

"Kahden opettajan perheessä ei varaa mihinkään ylimääräiseen"

Kyllä tuolla kahden opettajan perheellä on varaa ylimääräiseenkin kunhan rukkaavat rahankäyttöään. Nettotuloista vähennetään aivan pakolliset menot pois. Lainanlyhennyksen, huoltovastikkeet, auton kulungit yms ja ylijäämästä alkaa sitten hieman järkeistämään rahankäyttöä ruoka ja vaatekulungeissa niin arvelen vahvasti jotain jää viivan yläpuolelle jotka voi sitten käyttää huveihin.

• Anonyymi

Esittäävät. Raukat.

Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Immu otti pataan

Olen pettynyt, hänen piti viedä Stagalaa kuin litran mittaa - mutta kuinka kävikään? Voi hemmetti sentään.... Ääääääh!
      Kotimaiset julkkisjuorut
      145
      2505
    2. Näetkö feminismin uhkana

Vai mahdollisuutena kun deittailet naisia? Mitä miehet mieltä feminismistä?
      Ikävä
      203
      1190
    3. Tykkäätkö halaamisesta?

Minä en. Tänään tuttava, jolle olen maininnut että en pidä halaamisesta, yritti halata minua ja olen vieläkin ihan raivo
      Maailman menoa
      113
      1091
    4. Hinduilu on suurta eksytystä

tekosyvällinen tarina uppoaa moneen. Harhautusta todellisen Jumalan yhteydestä. Kuka haluaisi nähdä sielunvaelluksessa
      Hindulaisuus
      389
      940
    5. Malmin tapaus on järkyttävä

Kolme ulkomaalaistaustaista miestä raiskasi nuoren tytön tavalla, jota ei meinaa uskoa todeksi. Mikä voisi olla oikeampi
      Maahanmuutto
      298
      911
    6. Miksi kaivata miestä

jolla ei edes muna toimi?
      Ikävä
      98
      888
    7. Mitkä asiat teidän elämässänne on

Tällä hetkellä parasta?
      Ikävä
      66