YKSIN USKOSTA, YKSIN ARMOSTA, YKSIN AVIOLIITON TÄHDEN

Anonyymi-ap

44

330

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Usko heteroseksuaaliseen avioliittoon on syrjäyttänyt uskon Jeesukseen.

      • Anonyymi

        Eipä ole ihme että näissä avioliittoon uskovien piireissä on niin paljon avioeroja


      • Anonyymi

        Liberaaleilla tosiaan on. Yrittävät seksuaalisten mieltymysten mukaan vesittää Raamattua, joka on heistä tunkkainen. Tullessa uskoon Raamattu alkaa kiinnostamaan, onhan se Jumalan sanaa ja sieltä löytyy paras vastaus tähänkin asiaan siinä miten toimitaan Hänen huoneessaan: pidetään avioliitto pyhänä, miehen ja naisen välisenä Hänen sanansa mukaisesti, Jeesuksenkin vahvistamana. Jumala yhdisti vain miehen ja naisen, eikä siunaa muita parisuhdeliittoja.


      • Anonyymi

        Osalle heteroavioliitossa eläville ja siitä haaveileville voi olla noin, kristinusko kun on menettänyt merkitystään. Uskoville taas Jumalan sana on tärkeä ja sitä halutaan kunnioittaa. Jeesukseen uskovat eivät halua tuoda kirkkoon hänen sanansa vastaisia harhaoppeja, syntejä siunattaviksi. Muut uskonnot ja uskomukset eri käsityksineen tulee pitää erillään kristillisestä kirkosta, eikä sekoittaa niitä keskenään korostaen mieleiseksi rakennettua uskonnollisuutta kristillisen uskon ja sen totuuksien sijaan, jotka ovat Jumalan sanassa meille annettuja, sen itsensä mukaisesti muuttumattomia. Ei Jumalan sana sentään ihmisten mielipiteiden mukaan muutu toiseksi. Itse valikoiden rakennettu uskonto jumalineen ja oppeineen on epäuskottava ja etäännyttää oikeasta Jumalasta. Jumalan sana tulee ottaa sellaisena kuin se on annettu; ajatteli siitä mitä ajatteli, tuntui se miltä tuntui. Kirkon tulee toimia ns. majakkana, edustaa vastavirtaa maailmallisuudelle pitäen kiinni omista arvoistaan. Kirkon kristillisyyttä tulee pitää arvossa ja pitää siitä kiinni, vaikka kyse olisi enää vain rippeistä. Vaikka kristinusko ei itselle merkitsisi, kunnioittaisi sitä edes; uskonnonvapautta antaa muiden uskoa, opettaa ja elää sen mukaisesti, niille, joille se on oikeasti tärkeää. Muita uskonnollisia yhdyskuntia löytyy kirkon ulkopuolelta ja voi perustaa uusia, jos kristinuskon opit, luterilaiset uskonkäsitykset eivätkä muidenkaan uskontojen opit miellytä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ole ihme että näissä avioliittoon uskovien piireissä on niin paljon avioeroja

        Kyllä, jumalattomat eroavat enemmän. Juuri he, jotka eivät pidä kristillistä avioliittoa niin suuressa arvossa ja sen tähden ovat valmiita romuttamaan kirkon kristillisen avioliittokäsityksen tuoden maalliset käsitykset tilalle ohi pyhän Raamatun, joka on kirkon ylin ohjekirja, mutta yhä vähemmän sitä käytännössä. Kristillinen avioliitto on Raamatun mukaan miehen ja naisen välinen, ja seksuaalisuuden toteuttamisen samaa sukupuolta olevaan kohdistuen on Jumala ilmoittanut synniksi. Kristillisen avioliiton ihanteena on elinikäinen sitoutuminen vain yhteen vastakkaista sukupuolta olevaan itseä täydentävään kumppaniin ja seksuaalisuuden toteuttaminen vain tässä avioliitossa. Tämä ihanne torjuu avioeroja kevyin perustein, vielä kun kristinuskon hyviä opetuksia avioliittoon pidetään muutenkin arvossa ja pyritään niitä noudattamaan. Eroja voi siitä huolimatta tulla epätäydellisessä maailmassa epätäydellisten ihmisten kesken. Mutta ilman Raamatullisten hyvien arvojen ihannointia ja omaksumista niitä tulisi vielä todennäköisemmin, Moni liitto on päättynyt eroon esim. toisen juopotteluun tai pettämiseen, jotka Jumala sanassaan tuomitsee. Uskovat käyttävätkin keskimäärin vähemmän alkoholia ja uskollisuutta sitoutuen yhteen ihmiseen arvostetaan enemmän, eikä ihannoida sen sijaan maailman tavoin kokemuksia useiden eri seksikumppaneiden kanssa, esiaviollista seksiä, yhden illan juttuja ja muita seksisuhteita, avoliittoja ja muita vapaampia liittoja.


    • Anonyymi

      Kuka keksi panna avioliiton uskontunnustukseen? Kansan Raamattuseurassa se on ainakin uskon ydinsanomaa. Niissä piireissä avioerojen määrä on todella suuri.

      • Anonyymi

        Siksi Räsänen ei koskaan puhu avioeroista ja uudelleen naimisista.


      • Anonyymi

        Joo. Muistan opiskeluajaltani kun menin KRS:n hihhuliporukan illanviettoon. Ei kauaa kestänyt kun yksi lipeväkielinen äijänkuvatus tuli utelemaan missä liitossa oleilen. Hän oli "pyhän hengen"silmillään nähnyt minun olevan avoliitossa ja elävän synnissä. Sanoin sille että mitä se sinulle kuuluu. Pidä vaan huoli omista asioistasi. Olen sen jälkeen ne piirit kiertänyt kaukaa.


      • Jo aikoinaan kova uskova serkkuni koki avioeron, kun vaimo jätti. Myöhemmin tunsin yli 10 uskovaa paria, joille tuli avioero.


      • Anonyymi

        Keksit taas täysin omiasi.


    • Anonyymi

      on se sairasta tälläinen laatikkokommunismi ohjaus uskontoja käyttäen.

    • Anonyymi

      Miksi hihhulit yrittävät tunkea avioliittoa uskontoon? Eihän sillä ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa. Jeesuksen aikana ei vihitty ketään avioliittoon, eikä Jeesus käskenyt niin tekemäänkään. Kirkon tehtävä on julistaa evankeliumia.

      • Anonyymi

        Raamatussa Jumalan ja ihmiskunnan välistä suhdetta verrataan miehen ja naisen väliseen avioliittoon. Siksi avioliitto kuuluu kristinuskoon. Miksi tietyt kristinuskon vastaiset tahot koittavat kieltää tämän selvän sidoksen?


    • Anonyymi

      "Mitä tekisimmekään ilman herätysliikejohtajien teologista viisautta. Ilman heitä emme olisi koskaan ymmärtäneet, että avioliitto on kirkon ydinteologiaa ja pelastuskysymys. On aika puolustaa klassista kristinuskoa. Uskomme Isään, Poikaan, Pyhään Henkeen ja avioliittoon! Pelastumme yksin uskosta, yksin armosta ja yksin avioliiton tähden!"

      Minulle ei ole tullut koskaan mieleen että kristinuskon ydin onkin näissä naimatouhuissa. Uskomatonta mutta totta taitaa olla. Olen aina luullut että evankeliumi on tärkein ja uskovaiset miettii vain naima-asioita. Ilmankos kemiat eivät ole oikeasti kohdanneet.

    • Anonyymi

      Miksi kirkko on ottanut itselleen tehtäviä mitkä eivät sille kuulu?

      Näin Martti Luther Vähän katekismuksen liitteissä:

      "Koska häät ja avioliitto kuuluvat yhteiskunnallisen järjestyksen piiriin, ei siis ole meidän pappien ja kirkon työntekijöiden asia antaa niistä säädöksiä ja määräyksiä"

      • Juuri näin!


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        Juuri näin!

        Kannattaisi kai ensin lukea mainittu Vähäkatekismuksen liite. Siinähän Luther selvästi tarkoittaa avioliitolla miehen ja naisen välistä liittoa:

        "Sulhanen ja morsian antavat toisilleen vihkisormuksen. Pappi liittää heidän oikeat kätensä yhteen ja sanoo:"Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä älköön kukaan ihminen erottako." "


    • Anonyymi

      Ei näytä aloitus kiinnostavan genitaaleihin uskovia. Heh!

      • Anonyymi

        Usko avioliittoon on syrjäyttänyt uskon Kristukseen.


      • Anonyymi

        Sinua genitaaliuskovaa näyttää kovasti kiinnostavan tyhjäpäisen kommentin ja naurahduksen kera!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko avioliittoon on syrjäyttänyt uskon Kristukseen.

        Ikävää tosissaan, ettei Jeesuksenkaan sanoja siitä että Jumala yhdisti vain miehen ja naisen kunnioiteta ja hänen kumoamatonta Jumalan sanaa samaa sukupuolta olevien välisen seksuaalisen kanssakäymisen synnillisyydestä ja ilman uskossa tehtävää parannusta kadotukseen johtavana asiana. Sen se epäusko teettää..ollaan kauempana Jumalasta ja samalla myös Jumalan sanasta, Hänen tahtonsa kunnioittamisesta ja omat maailmalliset arvot ja opit menevät niiden edelle, kuten liberaaleilla genitaalien palvojilla genitaaliset mieltymykset ohittavat Jeesuksen antamat vain hyvää tarkoittavat ohjeet.


    • Kieltämättä piikikäs kirjoitus.

      ”Kiistan toinen osapuoli pitää sinnikkäästi kiinni siitä periaatteesta, että avioliittoon tarvitaan erimerkkiset sukuelimet ja mielellään myös lisääntymiskyky. Toisen osapuolen mielestä kirkon tehtävä on siunata eikä erotella yhteiskunnan tunnustamia avioliittoja kahteen kastiin.”

      ”Erimielisyys tunnustetaan eikä yksimielisyyttä avioliittokysymyksessä yritetä väkisin runnoa puoleen eikä toiseen. ”

      Koska kiistaa ei voida ratkaista, lienee tuo se kompromissi, joka on toteuttamiskelpoinen.

      ”Kirkon konservatiivit kokosivat piispainkokouksen päätöksen jälkeen nopeasti vähäiset rivinsä ja julkaisivat kannanoton. Sen allekirjoittivat ne kolme lähetysjärjestöä, jotka jo valmiiksi ovat riidoissa piispojen kanssa naispapittomista pappisvihkimyksistä.”
      ”Lisäksi mukaan saatiin marginaalisten herätysliikkeiden johtajia. Näin kokonaisuutta voitiin kutsua herätysliikejohtajien näkemykseksi, vaikka suurimmat herätysliikkeet loistavatkin poissaolollaan.”

      Eli suurimmat herätysliikkeet eivät olleet noissa mukana.

      ”Mitä tekisimmekään ilman herätysliikejohtajien teologista viisautta. Ilman heitä emme olisi koskaan ymmärtäneet, että avioliitto on kirkon ydinteologiaa ja pelastuskysymys.”
      ”…Pelastumme yksin uskosta, yksin armosta ja yksin avioliiton tähden!”

      Sikäli hupaisaa, että kun avioliitto kuuluu maalliseen regimenttiin, niin siitä yritetään tehdä tosiaan keskeinen teologinen kysymys.

      • Anonyymi

        Vartija -lehti kommentoi ajankohtaisia asioita asiantuntemuksella ja tässä myös huumorilla. Lehti ilmestyi aikaisemmin paperiversiona mutta nykyisin vain sähköisesti.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Vartija -lehti kommentoi ajankohtaisia asioita asiantuntemuksella ja tässä myös huumorilla. Lehti ilmestyi aikaisemmin paperiversiona mutta nykyisin vain sähköisesti.

        Siellä on kieltämättä monia mielenkiintoisia artikkeleita.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vartija -lehti kommentoi ajankohtaisia asioita asiantuntemuksella ja tässä myös huumorilla. Lehti ilmestyi aikaisemmin paperiversiona mutta nykyisin vain sähköisesti.

        Olipa vitsi.
        Jo alussa huomasi, että asiantuntemus ja asiallisuus on kaukana.
        Huumorikin on kaukana tuollaisesta tahallisesta väärinymmärryksestä, pahantahtoisesta mustamaalauksesta, jotka paistoivat päällimmäisenä. Ei ollut pienintäkään aihetta lukea sen pidemmälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olipa vitsi.
        Jo alussa huomasi, että asiantuntemus ja asiallisuus on kaukana.
        Huumorikin on kaukana tuollaisesta tahallisesta väärinymmärryksestä, pahantahtoisesta mustamaalauksesta, jotka paistoivat päällimmäisenä. Ei ollut pienintäkään aihetta lukea sen pidemmälle.

        Stimuluksen kirjoitus oli harvinaisen osuvaa todellisuutta.

        ex vitoslainen


      • Anonyymi

        "Sikäli hupaisaa, että kun avioliitto kuuluu maalliseen regimenttiin, niin siitä yritetään tehdä tosiaan keskeinen teologinen kysymys."

        Lutherin kahden regimentin oppi ei tarkoita, että avioliitto olisi täysin ihmisten päätettävissä. Ei ole niin, että maallinen regimentti olisi vain ihmisten hallintavaltaan kuuluvaa ja hengellinen vain Jumalan, vaan molemmat regimentit kuuluvat Jumalan hallintavaltaan.

        Tässä Luther käyttää siis sanaa "maallinen" hiukan eri merkityksessä, kuin nykyaikana. "Maallinen" ei tässä yhteydessä tarkoita maistraatissa vihkimystä, vaan se viittaa vain niihin miehen ja naisen vihkimiseen liittyviin erilaisiin tapoihin mitä tulee kuulutuksiin, vihkimysrituaaleihin jne. Niitä kun siihen aikaan oli paljon erilaisia, mutta avioliittoon ei silti koskaan vihitty kahta miestä tai kahta naista, vaan aina vain yksi mies ja yksi nainen.

        Avioliitto on siis Jumalan vallan alaista eikä ihmiset voi muuttaa sitä avioliittokäsitystä minkä Jumala on sanassaan ilmoittanut. Se on miehen ja naisen välinen asia ja kaikki muut avioliiton muodot ovat tietenkin Jumalan tahdon vastaisia.


    • Anonyymi

      Jos avioliitto ei kuulu kirkon tehtäviin, miksi siellä pitää yleensä ketään vihkiä avioliittoon.

      • Anonyymi

        Sanopa muuta


      • Mitä tarkoitat sillä että avioliitto kuuluisi kirkon tehtäviin? Mitä kirkko tekee avioliitoissa?


      • Anonyymi

        Ei pitäisikään. Avioliittoon vihkiminen ei todellakaan kuulu kirkon tehtäviin. Jeesus käski julistaa evankeliumia sanoin ja teoin, ei vihkiä ketään avioliittoon.


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei pitäisikään. Avioliittoon vihkiminen ei todellakaan kuulu kirkon tehtäviin. Jeesus käski julistaa evankeliumia sanoin ja teoin, ei vihkiä ketään avioliittoon.

        Niin ei evankeliumissa taida olla mitään mainintaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pitäisikään. Avioliittoon vihkiminen ei todellakaan kuulu kirkon tehtäviin. Jeesus käski julistaa evankeliumia sanoin ja teoin, ei vihkiä ketään avioliittoon.

        Jeesus kuitenkin viittasi luomiskertomukseen ja sen perusteella määritteli avioliiton miehen ja naisen väliseksi. Tämä sulkee pois homoliitot automaattisesti. Ja mitä käskemiseen tulee, niin Jeesushan selvästi käski: "Minkä Jumala on yhdistänyt, sitä ihminen älköön erottako."
        Jumalahan on yhdistänyt vain miehen ja naisen. Luomiskertomuksessa ei edes ole kahta miestä tai kahta naista, joita Jumala olisi voinut yhdistää. Asia on harvinaisen selvä.


    • Anonyymi

      "Jeesus käski julistaa evankeliumia sanoin ja teoin, ei vihkiä ketään avioliittoon."

      Olet oikeassa, että Jeesus piti miehen ja naisen liittoa ainoana vaihtoehtona eikä puuttunut asiaan paljoakaan muuta kuin sivulauseissa puhui morsimista ja sulhasista ym. avioliittoon viittaavaa.

      Olihan miehen ja naisen avioliitto Hänen Isänsä asettama!!!

      • :D Eihän silloin ollut mitään valtiota, joka olisi lakeja laatinut. Perinteet olivat voimassa.


      • Anonyymi
        Mummomuori2 kirjoitti:

        :D Eihän silloin ollut mitään valtiota, joka olisi lakeja laatinut. Perinteet olivat voimassa.

        Voi tietämättömyyttäsi. Jeesuksen aikaan oli Rooman valtakunnan lait.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voi tietämättömyyttäsi. Jeesuksen aikaan oli Rooman valtakunnan lait.

        Kerrohan mitä siellä sanotaan avioliittoon vihkimisistä.


      • Anonyymi

        Toisin sanoen Raamatussa kerrotulla tavalla solmitut avioliitot ilmeisesti ovat Jumalan tahdon mukaisia? Valitettavasti mies ja nainen eivät tänä päivänä voi lainsäädännöstämme johtuen solmia Kristillistä avioliittoa Raamatussa kerrotulla tavalla.
        Samaa sukupuolta olevien väliselle Kristilliselle avioliitolle Raamattu ei aseta vastaavia vaatimuksia kuin miehen ja naisen väliselle liitolle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toisin sanoen Raamatussa kerrotulla tavalla solmitut avioliitot ilmeisesti ovat Jumalan tahdon mukaisia? Valitettavasti mies ja nainen eivät tänä päivänä voi lainsäädännöstämme johtuen solmia Kristillistä avioliittoa Raamatussa kerrotulla tavalla.
        Samaa sukupuolta olevien väliselle Kristilliselle avioliitolle Raamattu ei aseta vastaavia vaatimuksia kuin miehen ja naisen väliselle liitolle.

        Niinpä. Homoseksuaaliset teot ovat syntiä Raamatun mukaan. Avioliitto on siten syntiä myös ja mahdotonta homopareille. Tämän takia Raamatun vaatimukset homopareille ja heidän mahdottomille liitoilleen jäävät vähäisiksi.


    • Anonyymi

      Avioliittoon vihkimiset ja hautaansiunaamiset yms. ovat jälkeenpäin keksittyjä. Raamattu ei sellaisia tunne lainkaan. Paljon muitakin tapoja kirkot ovat vuosien saatossa keksineet. Kun usko loppuu temput alkavat.

      Ihmettelin jo nuorena miksi puhutaan kristillisestä avioliitosta koska Raamattu/UT ei sellaista edes mainitse. Tämä havainto edellytti tietysti Raamatun tarkkaa lukemista. Vain harva nykykristitty/uskovainen on lukenut Raamattua. Mitä suurempi uskonkiihko, sitä vähemmän tietoa heillä on Raamatusta.

      • Anonyymi

        Kristillinen tapa voi kuitenkin olla Raamatun mukainen. Sitä miehen ja naisen välinen avioliitto selvästi on. Homoliitot taas ovat selvästi Raamatun vastaisia. Paavalikin kehoittaa miestä ja naista menemään naimisiin ja toisaalta sanoo homoparien himoja "häpeällisiksi". Jos homoparit "häpäisevät oman ruumiinsa" jo pelkässä seksuaalisessa kanssakäymisessä, niin miten se mahdollistaisi avioliiton? Tuskin se tarkoittaa täysin platonista avioliittoa, jossa ei edes katsota omaa puolisoa himoiten.


    • Anonyymi

      Augustinuksen mukaansa määrittelee tieteenalana avioliiton avioliitto on miehen ja naisen ja myös kahden suvun välinen sopimus. On huomattava, että kristittymies voi mennä naimisiin ainoastaan muslimimiehen kanssa. Mies voi mennä naimisiin myös juutalaisen tai kristityn kanssa, mutta ei ateistin tai monijumalaisen. Hänen on myös kiellettyä avioitua zarathustralaiTällöin tutkitaan kristinuskon perusteita, kuten sen historiaa, sisältöä ja ilmenemismuotoja. Uskontotieteen tutkimuskohteena ovat puolestaan kaikki maailman uskontoperinteet. Toiseksi, teologia ei tavallisesti ”vertaile” uskontoja. Uskontojen vertailua voidaan tehdä uskontotieteen alalla perusfilosofia on se, että annettu ilmoitus on täydellinen ja valmis tai se valmistuu, ja sen tulkintaa uusien olosuhteiden vallitessa pidetään vanhojen periaatteiden ja sääntöjen soveltamisena aiemmin annettujen menetelmien mukaan, ei uusien asioiden keksimisenä tai lisäämisenä ja aukot välitettävässä tiedossa tai var irtautuneet tästä perinteestä. vainojen takia osa Tooran sisällöstä on unohtunut sekä klassiseen juutalaisuuteen sisältyi perinteinen usko kuolleiden ylösnousemukseen. Tällä opinkappaleelle on pohja pyhissä kirjoituksissa, kuten Mishnassa viitataan: "Koko Israelilla on osa tulevassa maailmassa, niin kuin on kirjoitettu: "Ja sinun kansasi, kaikki vanhurskaita, perivät maan ikuisiksi ajoiksi; he ovat taimi jonka istutin, kätteni työ, joka on kunniani (Jes.60:21)." Mishna myös leimaa harhaoppisiksi ne juutalaiset, jotka kieltävät kuolleiden ylösnousemuksen tai sen, että tämän opinkappaleen alkuperä on Toorassa. Niille, jotka kieltävät tämän opinkappaleen, ei ole paikkaa tulevassa maailmassa. Fariseukset uskoivat sekä ruumiin ylösnousemukseen että sielun kuolemattomuuteen. He myös uskoivat että tässä maailmassa tehdyt teot vaikuttavat elämään kuolemanjälkeisessä elämässä. Mishna Sanhedrin 10:n mukaan vain ne, jotka seuraavat oikeaa teologiaa, saavat osan tulevasta maailmasta. Ortodoksijuutalaisuuden piirissä on myös paljon juutalaisia, jotka kuuluvat ortodoksiseurakuntiin tai käyttävät ortodoksijuutalaisia palveluita, vaikka eivät omassa elämässään noudattaisi ortodoksijuutalaisuuden tapoja ja sääntöjä. Tämä on tyypillistä esimerkiksi Israelissa ja Suomessa, ja on toiminut huorinedustajana vuodesta 1995 lähtien. Hänellä hallintakyky on lopullisesti menetetty, ja kotoisin Riihimäeltä ja hänen kotitekeminenpiirinsä on kiinteähköä ainetta, joka koostuu ruoan sulamattomista osista, bakteereista, limasta ja ruoansulatuselimistön omista eritteistMiten tunnistaa synnin? Mitä on Synnintekeminen se tarkoittaa Jumalan tahtoa vastaan rikkomista. Kristinuskon eri kirkkokuntien välillä on toisistaan poikkeavia käsityksiä siitä, mitä synnintekeminen tarkoittaa. Luterilaisuus, ortodoksisuus ja katolilaisuus korostavat erilaisia piirteitä synnin luonteesta. Kirkkoisä Augustinuksen esittämällä Raamatun mielipiteellä on yhä merkittävä vaikutus kaikkien kristillisten kirkkokuntien käsitykseen synnistä. Raamatun tulkinta vasa ihmisen perusluonnetta, ts. hyvä asia.Vanhassa testamentissa kuvataan, kuinka ensimmäiset ihmiset Aadam ja Eeva syyllistyivät omenansyöntiin rikkomalla Jumalan tahtoa vastaan ja Aatami nuoli Evan haarojen väliä. hän syyllistyi perisynnintekeminenin. Kirkkoisä pohtii kirjoituksissaan vapaan tahdon ja perisynnin välistä suhdetta. Koska pohjimmiltaan turmeltuneita olentoja, he tarvitsivat kirkkoa pelastamaan heidät kasteen avulla. Pelagiolaisuus oli uskonnollinen koulukunta, joka vastusti Augustinuksen esittämää Raamatun tulkintaa peris) oli Italiassa vaikuttanut teologi, jonka mukaan ihminen ei ole pohjimmiltaan perisynnintekeminennen. Pelagiolaisten mukaan ihmisellä on vapaa tahto ja luonnollinen kyky elää synnittömästi. Pelagiolaisuus joutui ankaran kritiikin kohteeksi ja julistettiin harhaopiksi Orangen kirkolliskokouksessa vuonna 419. Augustinuksen esittämä Raamatun tulkinta synnin olemuksesta saavutti voiton pelagiolaisuudesta ja pelagiolaiset näkemykset julistettiin harhaopiksi. Julistuksen seurauksena katolinen kirkko omaksui Augustinuksen käsityksen perisynnistä. Kirkkoisä Augustinus on yhä edelleenkirkon arvostetuimpia teologeja. Eksynyt sielu oli seurakunnan johtaja, jos synnintekeminenä tehdään, Eksynyt sielu ja keskeinen vaikuttaja myös paikkakunnan maallisissa asioissa. synnintekeminen nauttima ja pääosin luontaistuotteina maksettu palkka on helvetin tuli oli varsin huomattava. synnillä oli myös synnintilassa, jonka pellot antoivat satoa eksytystalon haltijallvalta synnintekeminen nimittämisessä oli hallitsijalla, elämäntyö näyttää, miten synnintekeminen evankelis-luterilaisessa kirkossa synnintekeminen valitaan joko suorassa huorintekeminenssa, jossa äänioikeutettujaseurakunnan täysi-ikäiset, konfirmoidut kuoripojat tai välillisesti suorittavat vaaleilla valitut luottamushenkilöt. Itsenäisissä seurakunnissa perkeleen synnintekeminennen kirkkovaltuuston kuoripojat ja itse perkeleestäyhtymissä itse perkeleestäneuJeesus anaaliyhdyntätutkinto

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      56
      5584
    2. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      61
      2383
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      52
      2322
    4. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      326
      1059
    5. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      57
      1044
    6. Tietääkö kukaan millaisesta perheestä murhaaja on?

      Onko siis rikkaiden lellipentu, joka luulee, että kaikkea saa tehdä, vai köyhien kakara, jolla ei ole mitään vastuuta ku
      Valkeakoski
      26
      950
    7. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      4
      877
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      793
    9. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      773
    10. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      771
    Aihe