Mikä tässä enää on epäselvää?

Anonyymi-ap

111

626

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Täytyy olla aivan umpisokea, jos ei näe tosiasioita, kun vertaa niitä siihen, mitä Adventtkirkkokin alun perin on opettanut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Täytyy olla aivan umpisokea, jos ei näe tosiasioita, kun vertaa niitä siihen, mitä Adventtkirkkokin alun perin on opettanut.

        No te todella olette sokeita, koska varhaiset adventistiuranuurtajat tekivät yhteistyötä muiden kirkkojen edustajien kanssa niissä asioissa, jotka olivat yhteisiä kuten esim. uskonnonvapaus.


    • Anonyymi

      Hyvä, että keskustellaan yhdessä. Timo Flink puuttuu aloituksen linkin kuvasta, miksiköhän?

      • Anonyymi

        No kerro sinä, miksi puuttuu?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerro sinä, miksi puuttuu?

        Enpä kerro mikä ensimmäisenä tuli mieleeni, kun en varmaksi tiedä. Ehkä hän ei sattunut olemaan juuri kuvaushetkellä paikalla, vaikka valtuuskunnan jäsenenä toimikin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Enpä kerro mikä ensimmäisenä tuli mieleeni, kun en varmaksi tiedä. Ehkä hän ei sattunut olemaan juuri kuvaushetkellä paikalla, vaikka valtuuskunnan jäsenenä toimikin.

        Flink oli mukana etäyhteydellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Flink oli mukana etäyhteydellä.

        Siis etänä, miksi ei tullut paikan päälle?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis etänä, miksi ei tullut paikan päälle?

        En viitsi tulla paikan päälle, kun siitä ei kerran makseta riittävästi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitsi tulla paikan päälle, kun siitä ei kerran makseta riittävästi.

        Sitä paitsi vastustan jyrkästi ekumeniaa, kuten esikuvani Ellen White.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitsi tulla paikan päälle, kun siitä ei kerran makseta riittävästi.

        Jos olet rahan perään, sinun olisi kannattanut jäädä insinöörin töihin eikä ryhtyä teologiksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet rahan perään, sinun olisi kannattanut jäädä insinöörin töihin eikä ryhtyä teologiksi.

        Parempi olla kiero paimen kuin tumpelo insinööri.
        Insinöörinä pitää tukeutua vankasti tosiasioihin, paimenena tukeudun pelkkiin satuihin, eikä silloin tarvitse lainkaan käyttää aivoja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Parempi olla kiero paimen kuin tumpelo insinööri.
        Insinöörinä pitää tukeutua vankasti tosiasioihin, paimenena tukeudun pelkkiin satuihin, eikä silloin tarvitse lainkaan käyttää aivoja.

        Paljon olet kuitenkin joutunut käyttämään aivojasi, kun olet lukenut peräti tohtoriksi asti teologian alalta. Et ole saanut opiskeluistasi palkkaa ja paimenen tehtävässä nykyiset ansiosi ovat hädintuskin insinöörin aloituspalkan suuruisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos olet rahan perään, sinun olisi kannattanut jäädä insinöörin töihin eikä ryhtyä teologiksi.

        Ei tuo ole Timo vaan joku nettitrolli.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitsi tulla paikan päälle, kun siitä ei kerran makseta riittävästi.

        Sinä et ole Timo. Olet vain nettitrolli. Tämän tietää jokainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Siis etänä, miksi ei tullut paikan päälle?

        Siksi, että oli terveyssyistä estynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En viitsi tulla paikan päälle, kun siitä ei kerran makseta riittävästi.

        "En viitsi tulla paikan päälle, kun siitä ei kerran makseta riittävästi."
        Verkkokoukset ovat tätä päivää.
        Matkustelu on vähentynyt todella paljon niin yrityksissä, erilaisissa työryhmissä, koulutuksissa ja neuvotteluissa ym.
        Ei siis ole mitään ihmeellistä, että kaukana olevat osallistuvat etäyhteydellä kokouksiin.
        Säästää kustannuksia, ympäristöä, työaikaa ja voimia muuhunkin tekemiseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä paitsi vastustan jyrkästi ekumeniaa, kuten esikuvani Ellen White.

        Valkoinen el Len. Hän ei sitten muuttanut Palestiinaan 1948


    • Anonyymi

      Typerä aloitus.

      • Anonyymi

        Typerä olet vain itse.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerä olet vain itse.

        Typerä aloitus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Typerä aloitus.

        Valheesi ei hetkauta.


    • Anonyymi

      Aloitus osoittaa vain sen, että molemmat kyseiset uskonnollista nimeä kantavat huijausorganisaatiot ovat vaikeuksissa, koska jäsenistö harvenee kiihtyvää tahtia ja uusia ei tule tilalle, vaikka homojakin vihkisivät tai lupaisivat taivasosuuksia.
      Kukaan ei usko enää noihin kirkollisiin huijareihin.

      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Höpöhöpö


    • Anonyymi

      Oikea seurakunta on suljettu, eikä se käy keskustelua minkään muun tahon kanssa.

      • Anonyymi

        Raamatussa on yksi ihan selvä tuntomerkki, joka erottaa Jumalan seurakunnan Babylonista.

        Jos seurakunta on hedelmällinen eli se synnyttää itselleen jälkeläisiä ts. kastaa heitä omiin nimiinsä (Adventtikirkko-->adventisti, Luterilainen kirkko-->luterilainen) niin sen äiti on suuri Babylonportto.

        Jumalan seurakunta taas on Raamatun mukaan hedelmätön.

        Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on yksi ihan selvä tuntomerkki, joka erottaa Jumalan seurakunnan Babylonista.

        Jos seurakunta on hedelmällinen eli se synnyttää itselleen jälkeläisiä ts. kastaa heitä omiin nimiinsä (Adventtikirkko-->adventisti, Luterilainen kirkko-->luterilainen) niin sen äiti on suuri Babylonportto.

        Jumalan seurakunta taas on Raamatun mukaan hedelmätön.

        Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

        Organisaatioiden on pakko olla "hedelmällisiä", sillä jos niillä ei ole jäseniä, niin ne kuolevat, lakkaavat olemasta.

        Jes.47
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: lapsettomuus ja leskeys; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta velhouksiesi paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.
        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut eksyttivät, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta!"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on yksi ihan selvä tuntomerkki, joka erottaa Jumalan seurakunnan Babylonista.

        Jos seurakunta on hedelmällinen eli se synnyttää itselleen jälkeläisiä ts. kastaa heitä omiin nimiinsä (Adventtikirkko-->adventisti, Luterilainen kirkko-->luterilainen) niin sen äiti on suuri Babylonportto.

        Jumalan seurakunta taas on Raamatun mukaan hedelmätön.

        Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

        Gal.4:26
        Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

        Ilm.3:12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.


      • Anonyymi

        Ei Raamattu noin opeta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei Raamattu noin opeta.

        No kerropa sitten, miten se opettaa?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kerropa sitten, miten se opettaa?

        Jer 29,7 Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jer 29,7 Toimikaa sen kaupungin parhaaksi, johon minä olen teidät siirtänyt. Rukoilkaa sen puolesta Herraa, sillä sen menestys on teidänkin menestyksenne.

        No tuskinpa tuossa kohtaa kaupungilla tarkoitetaan suurta Babylonia, vaan ihan vaan kirjaimellista kaupunkia, jossa ihmiset asuvat.

        Babylonhan on vertauskuva langenneesta, haureutta harjoittavasta seurakunnasta, joka on syntynyt lihan mukaan, kuten organisaatiot ovat. Uusi Jerusalem taas kuvaa seurakuntaa, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, eikä siellä siten ole yhtään käännynnäistä.

        Ei Raamatussa kehoteta rukoilemaan suuren Babylonin puolesta, vaan päin vastoin "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa Ilm.18:4.

        Tuon jakeen luulisi jokaisen adventistin osaavan ihan ulkoa, mutta kun on aivopesty uskomaan, että ne muut on suuri Babylon ja Adventtikirkko se kaikille käskyille uskollinen Jumalan valitsema organisaatio täällä maan päällä, niin eipä ole uskoa eikä haluja lähteä ulos. Jos lähtisi, niin joutuisi täysin turvautumaan uskossaan Jumalaan sekä luopumaan omahyväisestä asenteestaan, että on jossakin erikoisasemassa muihin kristittyihin nähden.

        Ja jos morsian kuvaa Ylkäänsä odottavaa seurakuntaa, niin miten on mahdollista, että se morsian synnyttelee miljoonittain aviottomia jälkeläisiä, jotka kastaa omalle nimelleen. Silloinhan se todistaa olevansa portto, kuten Ilmestyskirjan suuri Babylon tyttärineen on.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Gal.4:26
        Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.

        Ilm.3:12
        Joka voittaa, sen minä teen pylvääksi Jumalani temppeliin, eikä hän koskaan enää lähde sieltä ulos, ja minä kirjoitan häneen Jumalani nimen ja Jumalani kaupungin nimen, sen uuden Jerusalemin, joka laskeutuu alas taivaasta minun Jumalani tyköä, ja oman uuden nimeni.

        Uusi Jerusalem kuvaa Jumalan Hengestä syntynyttä hedelmätöntä seurakuntaa ja jokainen voi omalta osaltaan miettiä, haluaako olla osallisena rakentamassa sitä vaiko lihan voimasta syntynyttä suurta Babylonporttoa, joka synnyttelee itselleen aviottomia jälkeläisiä eli käännynnäisiä, jotka kastaa omalle nimelleen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuskinpa tuossa kohtaa kaupungilla tarkoitetaan suurta Babylonia, vaan ihan vaan kirjaimellista kaupunkia, jossa ihmiset asuvat.

        Babylonhan on vertauskuva langenneesta, haureutta harjoittavasta seurakunnasta, joka on syntynyt lihan mukaan, kuten organisaatiot ovat. Uusi Jerusalem taas kuvaa seurakuntaa, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, eikä siellä siten ole yhtään käännynnäistä.

        Ei Raamatussa kehoteta rukoilemaan suuren Babylonin puolesta, vaan päin vastoin "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa Ilm.18:4.

        Tuon jakeen luulisi jokaisen adventistin osaavan ihan ulkoa, mutta kun on aivopesty uskomaan, että ne muut on suuri Babylon ja Adventtikirkko se kaikille käskyille uskollinen Jumalan valitsema organisaatio täällä maan päällä, niin eipä ole uskoa eikä haluja lähteä ulos. Jos lähtisi, niin joutuisi täysin turvautumaan uskossaan Jumalaan sekä luopumaan omahyväisestä asenteestaan, että on jossakin erikoisasemassa muihin kristittyihin nähden.

        Ja jos morsian kuvaa Ylkäänsä odottavaa seurakuntaa, niin miten on mahdollista, että se morsian synnyttelee miljoonittain aviottomia jälkeläisiä, jotka kastaa omalle nimelleen. Silloinhan se todistaa olevansa portto, kuten Ilmestyskirjan suuri Babylon tyttärineen on.

        En yhdy luopumukseesi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uusi Jerusalem kuvaa Jumalan Hengestä syntynyttä hedelmätöntä seurakuntaa ja jokainen voi omalta osaltaan miettiä, haluaako olla osallisena rakentamassa sitä vaiko lihan voimasta syntynyttä suurta Babylonporttoa, joka synnyttelee itselleen aviottomia jälkeläisiä eli käännynnäisiä, jotka kastaa omalle nimelleen.

        En yhdy harhaisiin erheisiisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        En yhdy harhaisiin erheisiisi.

        No kun sinä kerran olet vapaa näistä harhoista, niin kerropa sitten, mitä tarkoittaa suuri Babylon, joka on maan porttojen ja kauhistusten äiti?

        Ja mitä tarkoittaa taivaallinen Jerusalem, joka on hedelmättömien uskovien äiti?

        Adventisteinahan teidän pitäisi oman opetuksenne mukaan varoittaa ihmisiä suuresta Babylonista, mutta hiljaista on.

        Jumalan kansaa kehotetaan lähtemään ulos Babylonista, joten kerro, MITEN tämä ulos lähteminen sitten käytännössä tapahtuu? MITÄ pitäisi tehdä, jotta lähtisi ulos suuresta Babylonista?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun sinä kerran olet vapaa näistä harhoista, niin kerropa sitten, mitä tarkoittaa suuri Babylon, joka on maan porttojen ja kauhistusten äiti?

        Ja mitä tarkoittaa taivaallinen Jerusalem, joka on hedelmättömien uskovien äiti?

        Adventisteinahan teidän pitäisi oman opetuksenne mukaan varoittaa ihmisiä suuresta Babylonista, mutta hiljaista on.

        Jumalan kansaa kehotetaan lähtemään ulos Babylonista, joten kerro, MITEN tämä ulos lähteminen sitten käytännössä tapahtuu? MITÄ pitäisi tehdä, jotta lähtisi ulos suuresta Babylonista?

        Sellaisia kuin hedelmättömiä uskovia ei ole olemassakaan. Jos uskova ei kanna hedelmää, hän ei ole uskova ollenkaan.

        Miksi kuvittelet, että adventistit eivät muka varoittaisi suuresta Babylonista? Se on vain sinun luulotteluasi, että he eivät niin tekisi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia kuin hedelmättömiä uskovia ei ole olemassakaan. Jos uskova ei kanna hedelmää, hän ei ole uskova ollenkaan.

        Miksi kuvittelet, että adventistit eivät muka varoittaisi suuresta Babylonista? Se on vain sinun luulotteluasi, että he eivät niin tekisi.

        "Sellaisia kuin hedelmättömiä uskovia ei ole olemassakaan. Jos uskova ei kanna hedelmää, hän ei ole uskova ollenkaan."

        Et siis edes ymmärrä, mitä Jeesus tarkoitti sillä, että ilman minua te ette mitään voi. Ihminen itsessään on täysin hedelmätön. Jos jotain hedelmiä on, niin ne ovat Jumalan tekoa ja kun ihminen sen ymmärtää, niin ei ole mitään tarvettä kehuskellä omilla ansioillaan.

        Jos kirkot ja lahkot synnyttävät "Jumalan lapsia", jotka sitten kastavat omalle nimelleen, niin kerropa kuka niiden isä on? Ovatko ne yli 20 miljoonaa adventistia Jumalan lapsia? Ei niistä voi kukaan enempää todistaa kuin, että ne ovat Adventtikirkon lapsia eli toisin sanoen hedelmällisen suuren Babylonin lapsia. Yhtään enempää ei voi kenestäkään heistä todistaa.

        "Miksi kuvittelet, että adventistit eivät muka varoittaisi suuresta Babylonista? Se on vain sinun luulotteluasi, että he eivät niin tekisi."

        No siksi, koskapa olen ennenkin kysynyt näitä kysymyksiä saamatta koskaan vastausta. Kuten tälläkin kertää. Vastausta ei vaan tule nytkään, vaikka se pitäisi olla Adventtikirkolle uskottu tehtävä varoittaa siitä suuresta Babylonista ja vieläpä suureen ääneen.

        No kuinka voisikaan varoittaa, kun on itsekin osa sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa on yksi ihan selvä tuntomerkki, joka erottaa Jumalan seurakunnan Babylonista.

        Jos seurakunta on hedelmällinen eli se synnyttää itselleen jälkeläisiä ts. kastaa heitä omiin nimiinsä (Adventtikirkko-->adventisti, Luterilainen kirkko-->luterilainen) niin sen äiti on suuri Babylonportto.

        Jumalan seurakunta taas on Raamatun mukaan hedelmätön.

        Gal.4
        26 Mutta se Jerusalem, joka ylhäällä on, on vapaa, ja se on meidän äitimme.
        27 Sillä kirjoitettu on: "Iloitse, sinä hedelmätön, joka et synnytä, riemahda ja huuda sinä, jolla ei ole synnytyskipuja. Sillä yksinäisellä on paljon lapsia, enemmän kuin sillä, jolla on mies."

        Ylhäällä on LUETAANKO UUDESTAAN Y L H Ä Ä L L Ä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Organisaatioiden on pakko olla "hedelmällisiä", sillä jos niillä ei ole jäseniä, niin ne kuolevat, lakkaavat olemasta.

        Jes.47
        7 Ja sinä sanoit: "Iäti minä olen valtiatar", niin ettet näitä mieleesi pannut, et loppua ajatellut.
        8 Mutta nyt kuule tämä, sinä hekumassa-eläjä, joka istut turvallisena, joka sanot sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta! Minä en ole leskenä istuva enkä lapsettomuudesta tietävä."
        9 Mutta nämä molemmat tulevat sinun osaksesi äkisti, yhtenä päivänä: lapsettomuus ja leskeys; ne kohtaavat sinua täydeltänsä, huolimatta velhouksiesi paljoudesta, loitsujesi suuresta voimasta.
        10 Sinä luotit pahuuteesi, sinä sanoit: "Ei kukaan minua näe". Sinun viisautesi ja tietosi, ne sinut eksyttivät, ja niin sinä sanoit sydämessäsi: "Minä, eikä ketään muuta!"

        Jesajan kirja puhuu nyt juutalaiselle siinä


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No tuskinpa tuossa kohtaa kaupungilla tarkoitetaan suurta Babylonia, vaan ihan vaan kirjaimellista kaupunkia, jossa ihmiset asuvat.

        Babylonhan on vertauskuva langenneesta, haureutta harjoittavasta seurakunnasta, joka on syntynyt lihan mukaan, kuten organisaatiot ovat. Uusi Jerusalem taas kuvaa seurakuntaa, joka on syntynyt Jumalan Hengen vaikutuksesta, eikä siellä siten ole yhtään käännynnäistä.

        Ei Raamatussa kehoteta rukoilemaan suuren Babylonin puolesta, vaan päin vastoin "Lähtekää siitä ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ja saisi tekin kärsiä hänen vitsauksistansa Ilm.18:4.

        Tuon jakeen luulisi jokaisen adventistin osaavan ihan ulkoa, mutta kun on aivopesty uskomaan, että ne muut on suuri Babylon ja Adventtikirkko se kaikille käskyille uskollinen Jumalan valitsema organisaatio täällä maan päällä, niin eipä ole uskoa eikä haluja lähteä ulos. Jos lähtisi, niin joutuisi täysin turvautumaan uskossaan Jumalaan sekä luopumaan omahyväisestä asenteestaan, että on jossakin erikoisasemassa muihin kristittyihin nähden.

        Ja jos morsian kuvaa Ylkäänsä odottavaa seurakuntaa, niin miten on mahdollista, että se morsian synnyttelee miljoonittain aviottomia jälkeläisiä, jotka kastaa omalle nimelleen. Silloinhan se todistaa olevansa portto, kuten Ilmestyskirjan suuri Babylon tyttärineen on.

        Ei vaan juutalaiset heitettiin babyloniaan kun ne ei totellut ja asuivat maattomina vuoteen 1948 asti juudeassa on ollut arabien Babylon Egypti miehitys moskeijat tähän päivään. !!! Babylon on Arabiassa hajaannus sekoitus ETTE TE MITÄÄN ÄLYÄ. Kristityillä ei ole mitään tekemistä niiden kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No kun sinä kerran olet vapaa näistä harhoista, niin kerropa sitten, mitä tarkoittaa suuri Babylon, joka on maan porttojen ja kauhistusten äiti?

        Ja mitä tarkoittaa taivaallinen Jerusalem, joka on hedelmättömien uskovien äiti?

        Adventisteinahan teidän pitäisi oman opetuksenne mukaan varoittaa ihmisiä suuresta Babylonista, mutta hiljaista on.

        Jumalan kansaa kehotetaan lähtemään ulos Babylonista, joten kerro, MITEN tämä ulos lähteminen sitten käytännössä tapahtuu? MITÄ pitäisi tehdä, jotta lähtisi ulos suuresta Babylonista?

        Juutalainen arabien Babylon eufratilla ja lopunajan Egypti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sellaisia kuin hedelmättömiä uskovia ei ole olemassakaan. Jos uskova ei kanna hedelmää, hän ei ole uskova ollenkaan.

        Miksi kuvittelet, että adventistit eivät muka varoittaisi suuresta Babylonista? Se on vain sinun luulotteluasi, että he eivät niin tekisi.

        Juutalaiset luopui Jeesuksesta se on hedelmätön ei kanna hedelmää viikuna puu eikä viinipuu. Moskeijat ulisee


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jesajan kirja puhuu nyt juutalaiselle siinä

        "Jesajan kirja puhuu nyt juutalaiselle siinä"

        Ja Ilmestyskirja, joka käyttää samoja vertauskuvia puhuu kristityille.


    • Anonyymi

      Hyvät nettikirjoittelijat,

      Täällä on taas vaihteeksi kovin väärä käsitys koko asiasta. Luterilainen kirkko on useiden vuosien ajan halunnut tutustua muiden Suomessa toimivien kristillisten kirkkojen ja yhteisöjen oppiin ja käytäntöihin. Suomen Adventtikirkko oli nyt vuorossa. Ei tässä ole mitään kummallista. Näiden keskustelujen tarkoitus on yksinkertaisesti oikaista virheelliset käsitykset ja oppia paremmin tuntemaan sitä, miten toinen ajattelee ja toimii, jotta voimme esittää toistemme kannat rehellisesti ja oikein. Seuraava keskustelu käydään parin vuoden kuluttua, ja silloin aiheena on eskatologia.

      Olin mukana tässä kokouksessa etäyhteyden vuoksi siksi, että olin joutunut pieneen leikkaukseen pari päivää ennen kokousta. Toivuin kotona ja olin mukana zoomin avulla. Tarkoitus oli olla paikalla Tampereella, mutta terveyssyyt siis estivät sen. Tähänkään ei liity mitään kummallista.

      Ei siis kannata antaa mielikuvitukselle valtaa ja keksiä kaikenlaista sellaista, mikä ei ollenkaan pidä paikkaansa. Jos joku haluaa saada tietää, mitä keskusteltiin, niin sen voi lukea Luterilaisen kirkon Reseptio-lehdestä.

      Timo Flink

      • Anonyymi

        Mutta ekumenia on kuitenkin saatanan kavala juoni.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ekumenia on kuitenkin saatanan kavala juoni.

        Ei kaikki ekumenia ole. On sellaistakin, joka on, mutta ei kaikki ole.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mutta ekumenia on kuitenkin saatanan kavala juoni.

        Ellen White ei ole samaa mieltä kanssasi. Hän rohkaisi adventistipastoreita yhteydenpitoon muiden kirkkojen pastoreiden kanssa, jopa niin, että adventistipastoreiden tulisi rukoilla heidän kanssaan ja heidän puolestaan.

        Ellen White oli itse mukana yhteiskristillisessä raittiusliikkeessä ajamassa terveellisiä elämäntapoja.

        Ekumeniaa tuokin on, mutta ei kuitenkaan saatanan kavala juoni.


    • Anonyymi

      "Luterilainen kirkko on useiden vuosien ajan halunnut tutustua muiden Suomessa toimivien kristillisten kirkkojen ja yhteisöjen oppiin ja käytäntöihin."

      Eiköhän luterilainen kirkko tunne adventtikirkon opin ja se toiminnan/käytännön jopa paremmin kuin moni adventisti tuntee?

      • Anonyymi

        Luterilaiset itse sanoivat, etteivät tunne.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Miksi oletat tuollaista? Millä todistat väitteesi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi oletat tuollaista? Millä todistat väitteesi?

        Minä en ole hän jolta kysyt mutta onhan tuo ihan selkeä juttu. Lue nyt edes oman kirkkosi nettisivuilta luterilaisen kirkon ja Adventtikirkon yhteinen julkilausuma aiheesta, ja toistensa oppien vertailu. Siellä se on ollut vuosia kenen tahansa luettavissa. Kyllä Luterilainen kirkko tietää!


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi

        Helluntailaiset ja osa vapareita osa ortodokseja on ihan vapaamuurareita


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Helluntailaiset ja osa vapareita osa ortodokseja on ihan vapaamuurareita

        Kyllä muurareita tarvitaan niin kauan kuin talojakin rakennetaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en ole hän jolta kysyt mutta onhan tuo ihan selkeä juttu. Lue nyt edes oman kirkkosi nettisivuilta luterilaisen kirkon ja Adventtikirkon yhteinen julkilausuma aiheesta, ja toistensa oppien vertailu. Siellä se on ollut vuosia kenen tahansa luettavissa. Kyllä Luterilainen kirkko tietää!

        Vaan kun eivät Suomessa tiedä. Esimerkiksi piispa Repo sanoi, ettei tiedä adventistien uskosta juuri mitään senkään jälkeen, kun oli lukenut tuon tekstin.


    • Anonyymi

      "Tuolta voi lukea, mitä uutta luterilaiset oppivat."

      Sieltä voi lukea, mitä luterilaiset ovat oppineet itsestään.
      Adventtikirkko ja muut lahkot Suomessa he jo kyllä tuntevat varsin hyvin.
      Toimiihaan adventisteja ja ex-adventisteja Suomessa luterilaisen kirkon pappeinakin.
      Adventisti pastorit ja luterilaisen kirkon papit ovat pelkästään ja ainoastaan palkkapaimenia. Ilman palkkaa he olisivat pakotetut tekemään rehellistä työtä.
      Satuja kertomalla ja siitä kuukausipalkkaa nauttivana pastoreiden ja pappien ei tarvitse kantaa vähäisissä määrinkään vastuuta puheistaan.

      • Anonyymi

        Saathan sinä noin valehdella itsellesi, jos haluat, mutta tosiasia on se, että luterilaiset sanoivat, etteivät tunne Adventtikirkkoa tai sen oppia kovinkaan hyvin. Ihan sama mitä sinä täällä valehtelet.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saathan sinä noin valehdella itsellesi, jos haluat, mutta tosiasia on se, että luterilaiset sanoivat, etteivät tunne Adventtikirkkoa tai sen oppia kovinkaan hyvin. Ihan sama mitä sinä täällä valehtelet.

        Luterilainen kirkko tietää! Sinun riviluterilaisesi tuskin tietääkään.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eivät tiedä. Nuo keskustelut käytiin Adventtikirkon pääkonferenssin ja Luterilaisen maailmanliiton välillä. Piispa Repo sanoi, ettei tiedä.

        Nuo keskustelut ovat kaikkien luettavissa. Repo ei ole sivistynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Saathan sinä noin valehdella itsellesi, jos haluat, mutta tosiasia on se, että luterilaiset sanoivat, etteivät tunne Adventtikirkkoa tai sen oppia kovinkaan hyvin. Ihan sama mitä sinä täällä valehtelet.

        Hellarit ortodoksit moskeijat synagogat pyörittää huume ja ihmiskauppaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Nuo keskustelut ovat kaikkien luettavissa. Repo ei ole sivistynyt.

        Tuo nyt on sinun mielipiteesi. Sen asiakirjan lukeminen ei vielä kerro paljoakaan adventistien uskosta. Itse et ole sivistynyt, kun toisia haukut.


    • Anonyymi

      Oli myös keskustelua siitä, olisiko mahdollista, että ryhtyisimme viettämään sunnuntaina yhdessä jumalanpalveluksia.
      Meidän adventtikirkon jäsenmäärä kun saataisiin kasvamaan aika lailla, jos viettäisimme myös sunnuntaita lepopäivänä, kuten nyt jo teemmekin.
      Monet kirkkomme jäsenet käyvät eri uskonsuuntien tilaisuuksissa sunnuntaisinkin ja he pitävät sunnuntaita lepopäivänään, eivätkä tee silloin mitään arkisia töitä.

      • Anonyymi

        Höpöhöpö. Olet nettitrolli ja valehtelet.


    • Anonyymi

      Huojentavaa on tietää se, että me kaikki olemme yhtä suurta babyloniaa ja tahrineet vaatteemme vereen. Oli sitten kyse meistä adventisteista tai luterilaisista tai muista uskonsuunnista maassamme. Me adventistit olemme lähtöisin ja siinneet kaksisarvisen pedon valtakunnasta.

      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Totuus näytti kuitenkin hetkauttavan, kun piti nimittää totuus valheeksi, kuten aina sinun kohdallasi on käynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Totuus näytti kuitenkin hetkauttavan, kun piti nimittää totuus valheeksi, kuten aina sinun kohdallasi on käynyt.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi

        Yksisarvinen on mesopotania. Kartalla.


    • Anonyymi

      Mitä uskonnollista nimeä kantavilta bisneksen harjoittajilta voi muuta odottaa?

      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta.


    • Anonyymi

      ” Vahvistui näkemys, että meillä on paljon yhteistä uskossa kolmiyhteiseen Jumalaan ja Herraan Jeesukseen Kristukseen. Esimerkiksi oppi uskonvanhurskaudesta, käsitys pelastuksesta yksin uskosta, yksin armosta, yksin Kristuksen tähden kuuluu jaettuun kristilliseen perintöön, samoin Raamatun arvovallan korostaminen uskon ylimpänä ohjeena. Raamatuntulkinnassa ja tulkintaperinteessä on toki eroja. ”

      Raamatun arvovallan korostaminen ei näy käytännössä juurikaan kuin vain pienemmän osan evankelisluterilaisista kohdalla. Monikin asia siitä viestii, kuten näkemykset kirkollisten avioliittovihkimysten kohdalla. Saa ihmetellä monen muunkin asian kohdalla kuinka vakavasti osa ev.lut. kirkon papeista oikein suhtautuu antamaansa pappislupaukseensa? Sitäkin tulkitaan, selitellään? Tulkintoja löytyy joka lähtöön, tarvittaessa vaikka mitä harhaoppeja ja muuta sopimatonta puolustelemaan. Jotkut lähtevät liikkeelle omin motiivein ymmärtää Raamatun kohtia juuri tietyllä tavalla ja valitsevat tulkintojen valikoimasta itselle sopivan, mikä on aivan väärä lähtökohta. Raamattua lukiessa ei pidä antaa omien mielipiteiden, vaan Pyhän Hengen ohjata, pyrkiå Raamatun ehdoilla ymmärtämään mitä juuri kirjoittajat ovat asioilla tarkoittaneet. Tulkintaeroja voi siitä huolimatta syntyä, mutta kun lähtökohdat ovat oikeansuuntaiset, vilpittömät, silloin tulkintaeroja syntyy lähinnä kehällisemmistä asioista ja vähemmän; etenkin selkeimmistä kohdista voidaan helposti olla samansuuntaisilla linjoilla.

      • Anonyymi

        "Raamattua lukiessa ei pidä antaa omien mielipiteiden, vaan Pyhän Hengen ohjata, pyrkiå Raamatun ehdoilla ymmärtämään mitä juuri kirjoittajat ovat asioilla tarkoittaneet. "

        Pyhää Henkeä on turha käyttää keppihevosena niin kauan kuin pysytään kristinuskon valheellisissasovituissa tulkinnoissa. Jos todella ymmärretään Raamattua niin hyvin kuin mahdollista, siinä valossa, miten kirjoittajat ovat ymmärtäneet, on myös myönnettävä se, että eri vuosikymmenillä he ovat uskoneet eri tavalla. Mm. Markus ja Paavali eivät vielä uskoneet Jeesuksen syntyneen neitsyestä. Eivätkä pitäneet häntä Jumalana.


      • Anonyymi

        "samoin Raamatun arvovallan korostaminen uskon ylimpänä ohjeena."

        Tälle sola scripturallehan ei löydy mitään tukea Raamatusta, vaan se on Lutherin omasta päästään keksimä epäraamatullinen periaate.


      • Anonyymi

        "Raamattua lukiessa ei pidä antaa omien mielipiteiden, vaan Pyhän Hengen ohjata, pyrkiå Raamatun ehdoilla ymmärtämään mitä juuri kirjoittajat ovat asioilla tarkoittaneet."

        Jos noin todellakin tehtäisiin, niin ensimmäiseksi jouduttaisiin heittämään roskiin koko katoliselta Äitikirkolta peritty hierarkkinen kirkkolaitos.

        Kun leipäpapit ja -pastorit tutkivat Raamattuaan kirkkolasit päässään, niin he edistyvät totuuden tuntemisessaan korkeintaan päätymällä ojasta allikkoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattua lukiessa ei pidä antaa omien mielipiteiden, vaan Pyhän Hengen ohjata, pyrkiå Raamatun ehdoilla ymmärtämään mitä juuri kirjoittajat ovat asioilla tarkoittaneet. "

        Pyhää Henkeä on turha käyttää keppihevosena niin kauan kuin pysytään kristinuskon valheellisissasovituissa tulkinnoissa. Jos todella ymmärretään Raamattua niin hyvin kuin mahdollista, siinä valossa, miten kirjoittajat ovat ymmärtäneet, on myös myönnettävä se, että eri vuosikymmenillä he ovat uskoneet eri tavalla. Mm. Markus ja Paavali eivät vielä uskoneet Jeesuksen syntyneen neitsyestä. Eivätkä pitäneet häntä Jumalana.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "samoin Raamatun arvovallan korostaminen uskon ylimpänä ohjeena."

        Tälle sola scripturallehan ei löydy mitään tukea Raamatusta, vaan se on Lutherin omasta päästään keksimä epäraamatullinen periaate.

        Kukaan ei usko typerää valhettasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattua lukiessa ei pidä antaa omien mielipiteiden, vaan Pyhän Hengen ohjata, pyrkiå Raamatun ehdoilla ymmärtämään mitä juuri kirjoittajat ovat asioilla tarkoittaneet."

        Jos noin todellakin tehtäisiin, niin ensimmäiseksi jouduttaisiin heittämään roskiin koko katoliselta Äitikirkolta peritty hierarkkinen kirkkolaitos.

        Kun leipäpapit ja -pastorit tutkivat Raamattuaan kirkkolasit päässään, niin he edistyvät totuuden tuntemisessaan korkeintaan päätymällä ojasta allikkoon.

        Olet nettipeelo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei usko typerää valhettasi.

        Senkus todistat valheeksi.

        No me tiedämme, ettet siihen pysty, joten turha sitä odottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet nettipeelo.

        Sinä taas yrität kääntää huomion asiasta henkilöön, koska et pysty todistamaan mitään kirjoittamaani valheeksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä taas yrität kääntää huomion asiasta henkilöön, koska et pysty todistamaan mitään kirjoittamaani valheeksi.

        Väitteet ovat niin typeriä, ettei niitä kannata kommentoida.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Senkus todistat valheeksi.

        No me tiedämme, ettet siihen pysty, joten turha sitä odottaa.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi

      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jos paljastaa uskovaisten harhaluuloja ja valheita, niin "on Jumalaa vihaava"?

        Teillä uskovaisilla on niin uskomattoman suuret luulot itsestänne.

        Puhu vain itsestäsi. Te ateistit vasta omahyväksiä olettekin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu vain itsestäsi. Te ateistit vasta omahyväksiä olettekin.

        ... omahyväisiä ...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ai jos paljastaa uskovaisten harhaluuloja ja valheita, niin "on Jumalaa vihaava"?

        Teillä uskovaisilla on niin uskomattoman suuret luulot itsestänne.

        Sinä et ole paljastanut mitään harhaluuloja ja valheita. Olet itse valehdellut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Voit tyntää pääsi pensaaseen ja sulkea silmäsi TOTUUDELTA. Mutta tekisikö Jeesus niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Voit tyntää pääsi pensaaseen ja sulkea silmäsi TOTUUDELTA. Mutta tekisikö Jeesus niin.

        Valheesi ei hetkauta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kukaan ei usko typerää valhettasi.

        No osoita sitten Raamatun avulla, että se on raamatullinen periaate.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valheesi ei hetkauta.

        Valhe on sitä, kun tietoisesti puhuu vastoin tietämäänsä totuutta. Minä en toimi niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Raamattua lukiessa ei pidä antaa omien mielipiteiden, vaan Pyhän Hengen ohjata, pyrkiå Raamatun ehdoilla ymmärtämään mitä juuri kirjoittajat ovat asioilla tarkoittaneet. "

        Pyhää Henkeä on turha käyttää keppihevosena niin kauan kuin pysytään kristinuskon valheellisissasovituissa tulkinnoissa. Jos todella ymmärretään Raamattua niin hyvin kuin mahdollista, siinä valossa, miten kirjoittajat ovat ymmärtäneet, on myös myönnettävä se, että eri vuosikymmenillä he ovat uskoneet eri tavalla. Mm. Markus ja Paavali eivät vielä uskoneet Jeesuksen syntyneen neitsyestä. Eivätkä pitäneet häntä Jumalana.

        Valheesi eivät meitä hetkauta. Olet vääräuskoinen eksyttäjä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Valhe on sitä, kun tietoisesti puhuu vastoin tietämäänsä totuutta. Minä en toimi niin.

        Kyllä toimit.


      • Anonyymi

        "Raamatun arvovallan korostaminen ei näy käytännössä juurikaan kuin vain pienemmän osan evankelisluterilaisista kohdalla. Monikin asia siitä viestii, kuten näkemykset kirkollisten avioliittovihkimysten kohdalla. Saa ihmetellä monen muunkin asian kohdalla kuinka vakavasti osa ev.lut. kirkon papeista oikein suhtautuu antamaansa pappislupaukseensa?"

        Nimenomaan KIRKOLLISET avioliittovihkimykset, sillä kristittyjen seurakunnallehan ei ole annettu tehtäväksi minkäänlaisia avioliittovihkimyksiä sen enempää kuin pappisvihkimyksiäkään.

        Mutta se protestanttien sola scripturahan onkin pelkkää sanahelinää. Äitikirkon sana painaa asiassa enemmän protestanttienkin kohdalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Puhu vain itsestäsi. Te ateistit vasta omahyväksiä olettekin.

        En ole ateisti.


    • Anonyymi

      Tämä palsta todistaa osaltaan vankasti todeksi sen, että uskonnot ovat vain kulissi tehdä pahaa ja vääryyttä. Adventismi on USA:sta kotoisin olevaa kusetusta, jonka tarkoitus on kerätä herkkäuskoisten rahat pois keinoja kaihtamatta.
      Uskonnot ovat liiketoimintaa ja helpon rahan perässä kulkemista. Mitään muuta tarkoitusta niillä ei ole koskaan ollut, eikä tule koskaan olemaan.

      • Anonyymi

        Valheesi ei hetkauta tippaakaan.


      • Anonyymi

        HARMAGEDDON on Israelissa kartalla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        HARMAGEDDON on Israelissa kartalla.

        Harmageddon-nimistä paikkaa ei ole olemassakaan. Se on Ilmestyskirjassa koodi ihan muulle.


    • Anonyymi

      Babylon on Arabiassa ollut aina eufratilla ja on edelleen.

      • Anonyymi

        Ilmestyskirjan suuri Babylon ei kuitenkaan sijaitse Arabiassa.

        Suuren hedelmällisen Babylonporton lapset eivät ymmärrä vertauskuvia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmestyskirjan suuri Babylon ei kuitenkaan sijaitse Arabiassa.

        Suuren hedelmällisen Babylonporton lapset eivät ymmärrä vertauskuvia.

        Et ymmärrä sinäkään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Et ymmärrä sinäkään.

        No hyvä, että olit kerrankin rehellinen ja myönsit, ettet sinäkään ymmärrä.

        Tosin minä kyllä jotain ymmärrän.


    • Anonyymi

      On se vain niin ihanaa kuulua siihen suureen Babyloniin ja kerätä rikkauksia maan päälle. Meidän adventtikirkon tehtävänä on kartuttaa maallista mammonaa ja kyllä se 4 miljardin dollarin maailmanlaajuinen vuotuinen voitto kertoo sen ihanasti.

      Sijoitustoimintamme myös kukoistaa ja osakkeet tuottavat hyvää voittoa.
      Emme kätke leivisköjämme maahan, vaan sijoitamme me tuottavasti pörssissä.
      Mm. aseteollisuus on yksi mahtava sijoituskohde, kun lähes koko maailma satsaa valtavasti ja kiihtyvällä tahdilla asetuotantoon.

      Emme me adventtikirkkona jää vain sivustaseuraajiksi, vaan mekin sijoitamme mm. aseteollisuuteen, koska sieltä tulevat ne huikeat voitot nykyään.

      Kyllä Herra on hyvä. Lisää vain sotia, niin kuin silloin ennen hyvään aikaan, kun Israelin kansa (esikuvamme) taisteli ja tappoi ympärillä olevia kansoja sekä ryösti sotasaalista mielin määrin. Taivaan Jumalakin oli haltioissaan ja lähetti meidät rintamalle ryöstämään ja tappamaan. Halleluja, kuten psalmistakin asian ilmaisi.
      Kohottakaamme siis sotahuuto ja riemuhuuto.
      Amen.

      • Anonyymi

        "On se vain niin ihanaa kuulua siihen suureen Babyloniin ja kerätä rikkauksia maan päälle."

        Suuri Babylon tarvitsee mahdollisimman paljon lapsia (=maksavia jäseniä) ylläpitämään itseään, sillä ei mikään firma pysy pystyssä Pyhän Hengen voimin.

        Tässä kohtaa maan kuninkaatkin auttavat Ylkäänsä odottavaa hedelmällistä porttomorsianta sekä jälkeläisten aikaansaamisessa että maksamalla portolle tämän "palveluksista". Isyyttään ne eivät kuitenkaan tunnusta, vaan suuri Babylonportto joutuu kastamaan aviottomat lapsensa omalle nimelleen.

        Ylkä varmaan ilahtuu palatessaan ja huomatessaan, kuinka "ahkeria" hänen morsianehdokkaansa ovat olleet hänen poissa ollessaan...


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "On se vain niin ihanaa kuulua siihen suureen Babyloniin ja kerätä rikkauksia maan päälle."

        Suuri Babylon tarvitsee mahdollisimman paljon lapsia (=maksavia jäseniä) ylläpitämään itseään, sillä ei mikään firma pysy pystyssä Pyhän Hengen voimin.

        Tässä kohtaa maan kuninkaatkin auttavat Ylkäänsä odottavaa hedelmällistä porttomorsianta sekä jälkeläisten aikaansaamisessa että maksamalla portolle tämän "palveluksista". Isyyttään ne eivät kuitenkaan tunnusta, vaan suuri Babylonportto joutuu kastamaan aviottomat lapsensa omalle nimelleen.

        Ylkä varmaan ilahtuu palatessaan ja huomatessaan, kuinka "ahkeria" hänen morsianehdokkaansa ovat olleet hänen poissa ollessaan...

        Valheesi ei hetkauta.


    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      33
      2194
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      7
      1866
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1331
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1220
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1205
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      13
      1135
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1071
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1025
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      997
    Aihe