Köyhät kyykkyyn

Anonyymi-ap

Eräs terveydenhoito alalla oleva henkilö, mielenterveys, sanoi asiakkaalle joka sairaseläkkeellä, että jokaisen tulee itse hankkia elantonsa, eikä elää tukien varassa. Jos tämmöinem ajatus malli, on voimassa kaikilla paremmin hakkivilla, meillä on piilossa oleva sisälissota käymättä.

34

451

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä se mieli järkkyy, jos ei elämäänsä hanki sisältöä. Työhän takaa sen, että sinulla on sosiaalista kanssakäymistä muiden kanssa, muuta ajateltavaa, saa rahaa, pystyy edes osittain maksamaan kulujaan jne. Neljän seinän sisällä, kaljatölkki kaverina, saa kyllä pollan sekoamaan. Ilmaista rahaa ei ole, sen eteen on tehtävä töitä. Ymmärrätkö?

      • Anonyymi

        Aika suppea ajattelu tapa. YMMÄRRÄTKÖ


      • Anonyymi

        Sinä näet kaikissa muissa ihmisissä, jotka poikkeaa sinun elämäntavoista ja ajatusmalleista, vain KALJAN, VIINAN JA TUPAKAN!!!
        Se on erittäin hyvä lohkaisu, ja toimii aina kun haluaa itse esittää hyvää ja parasta ja viisasta ihmisitä. Ja tosi helppo, ei tarvi sanoa muuta, kun ei osaa.
        Mistä on tullut moinen ajatusmalli, että kaikki ihmiset jotka eivät käyttäydy samalla tavalla kuin itse, ovat juoppoja, päästä vialla, eivät ymmärrä mitään, laiskoja ja kodittomia hulluja????? Mistä sinä olet moisen ajatuksen saanut? Onko sinun lähipiirissä moisia ihmisiä, vai oletko itse sellainen?
        Joillakin on tpana valittaa ja haukkua muita, mutta ei näe itsessään mitään vikaa.

        Olet hyvin halveksuttava ihminen ja vastenmielinen tyyppi.


      • Anonyymi

        Mistä tiedät minkä takia toinen on eläkkeellä, voihan syy olla se että on tehnyt liikaa töitä ja on uupunut. Muut syyt ovat mm. ravintoon liittyen jotka vaikuttaa mielenterveyteen. Sitten on ne jotka ovat toisinajattelijoita, ne laitetaan eläkkeelle lääkittyinä. Loppuja syitä en edes tiedä.


      • Anonyymi

        Hyi sinua. Arvostelt toisia rankasti sanoilla, vaikket edes tunne? Arvaaminenhan on täällä tyypillistä kun on kakeroitunut ja narsismiin taipuvainen. Ei näe muissa koskaanm itään hyvää vaan on itse aina paras.
        Mistä tiedät kenenkään sosiaalisista kanssakäymisistä, mielestä, kaljatölkin kavereista, ym? Arvaaminen on hyvä ase, ja juorujen levittäjä ja perättömien puhumisen. Katso peiliin, mitä näet?


      • Anonyymi

        Ei kaikki työttömät, sairaseläkkeellä olevat istu kaljatölkki kädessä. Aloituksessa oleva henkilö ei käytä alkoholia ollenkaan. Se on stereotyyppi, joka on ilkeän, ehkä myös katkeran, ihmismielen kehittämä. Toki niitäkin on, kaljatölkki kädessä istuvia.


      • Anonyymi

        Sinä olet kunnon perseilevä tupajummi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aika suppea ajattelu tapa. YMMÄRRÄTKÖ

        No hyvä että SINÄ ymmärrät. Ota sikaari paukun päälle.


      • Anonyymi

        Ei eläkkeellä ollessakaan ole pakko olla neljän seinän sisällä ja kitata kaljaa.
        Eläkeläinenkin pystyy löytämään virikkeitä elämälleen. Harrastuksia, vapaaehtoistyötä, jne.
        Omituinen ajatus, että eläkeläiset olisivat aina jotain erakkoja juoppoja....


    • Anonyymi

      Niin lähtökohtahan se on että aikuinen ihminen hankkii itse elantonsa niin mitäs hätää sellaisella on joka vaikka mielenterveys syistä eläkkeellä.Ei kuulu mitenkään terveydenhuollon työntekijälle raha asiat puhukoot vaan terveydestä elikä pysyköön suutari lestissään.

    • Anonyymi

      Varmasti oli Purran ja Orpon sukulaisia. Orpopurranen aivopessy heitä.

      • Anonyymi

        Ehkä nykyisen hallituksen aikana, hyvätuloiset uskaltavat avoimemmin puhua ääneen ajatuksiaan. Ei punaiset ja valkoiset ehkä olekaan hävinneet minnekään, ei brutaali sotakaan ole hävinnyt minnekään.


    • Anonyymi

      Niinhän se asia onkin. Paitsi terveydenhuollon henkilöllä ei ole asiaa arpoa toisen muita asioita, kuin sitä miksi kyseisen viskaalin juttusille on mennyt.

      • Anonyymi

        Aloittajan kuvailema hoitaja, hoitohenkilöstöön kuuluva, vaikuttaa olevan väärällä alalla.
        Psykiatrisen hoitajan ei tulisi vähätellä tai arvostella alentavasti potilaitaan.


    • Anonyymi

      Eipä ole käytöstapoja hoitajalla. Ei kaikki omaa sellaista kykyä. Eikä sellaiset ihmiset muuksi muutu vaikka sotakin käytäisiin.

    • Anonyymi

      Aikoinaan, kun ei ollut politiikkaa. Kylässä valittiin viisain johtamaan. Hän katsoi, että kaikki osalistuvat kykynsä mukaan. Johtaja ei ajatellut omaa etua, vaan kaikkien. Tällä tavalla kylä tuli toimeen ja selvisi huonoimmastakin ajasta.
      Jos sillon olisi ollut, että 1 tekee ja 99 elää muiden kustannuksella, niinkuin nykyään kaikki olisi kuollut

      • Anonyymi

        Eihän nykyään ole suhde tuollainen, vaan toisinpäin 99 tekee ja 1 saa huilata.


      • Anonyymi

        Sanomattakin on selvää että töitä on tehtävä, ei siihen ketään sanomaan tarvita. Joillekkin on vain tekosyy saada kiusata, jos kenelle ei vain ole työtä saatavilla tai terveyden tai muun syyn takia ei voi tehdä. Sellaisille kiusaajille voisi se kylän viisain sanoa pari sanaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sanomattakin on selvää että töitä on tehtävä, ei siihen ketään sanomaan tarvita. Joillekkin on vain tekosyy saada kiusata, jos kenelle ei vain ole työtä saatavilla tai terveyden tai muun syyn takia ei voi tehdä. Sellaisille kiusaajille voisi se kylän viisain sanoa pari sanaa.

        Ei se mitään sanomatta selvää ole. Minua ei ainankaan voisi työnteko vähempää kiinnostaa. Ei kiinnostanut 7 vuotta sitten kun oli työtä tarjolla ja aivan varmasti vielä vähemmän nyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei se mitään sanomatta selvää ole. Minua ei ainankaan voisi työnteko vähempää kiinnostaa. Ei kiinnostanut 7 vuotta sitten kun oli työtä tarjolla ja aivan varmasti vielä vähemmän nyt.

        Niinkö. Hyvin heitit. Hienoa populismia.


    • Anonyymi

      Köyhä ei kuitenkaan ole sama, kuin työtön. Tahallaan työtä vieroksuvien osalta olen kuitenkin samaa mieltä, että oma elanto on itse hankittava. Ei todellakaan pidä opettaa ihmisiä siihen, ettei ihmisen tarvitse tehdä mitään selvitäkseen hengissä.

    • Anonyymi

      Sehän on viisaasti sanottu jos toteaa, että jokaisen pitää hankkia itse elantonsa.
      Sehän on sitten eri asia hankkiiko elantonsa töissä vai surkeilla tukiaisilla.
      Jos joillekin ne Kelan almut riittää, niin ei pidä sitten vikistä.

      • Anonyymi

        Kelan almut on usein isommat kuin palkka, Mikä on hyvä juttu, itse ainakin olen tullut kelan etuuksilla toimeen vuosia, jos töihin olisin menny olisin joutunu käyhäksi ja hakeen kelan etuuksia päälle. Nyt eletään hyvää elämää, yhteiset tulot on lähes 6 tonnia kk.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelan almut on usein isommat kuin palkka, Mikä on hyvä juttu, itse ainakin olen tullut kelan etuuksilla toimeen vuosia, jos töihin olisin menny olisin joutunu käyhäksi ja hakeen kelan etuuksia päälle. Nyt eletään hyvää elämää, yhteiset tulot on lähes 6 tonnia kk.

        6 tonnia? Juu aivan varmasti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        6 tonnia? Juu aivan varmasti.

        Lestaperheessä voi olla kun saa 12 lapsenlisää ja kaikenlaisia tukiaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestaperheessä voi olla kun saa 12 lapsenlisää ja kaikenlaisia tukiaisia.

        Niin tosiaan tuo miniklaaniperhe jossa porsitaan enemmän kuin somalit tai sopulit.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestaperheessä voi olla kun saa 12 lapsenlisää ja kaikenlaisia tukiaisia.

        Lapsille kun syötetään kotona vain puuroa, papuja, jauhomakkaraa, linssisoppaa ja makaronilaatikkoa ja juomaksi jäätävän kylmää hanavettä paskamaiset hihhulivanhemmat elelevät suorastaan herroiksi tulonsiirroilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kelan almut on usein isommat kuin palkka, Mikä on hyvä juttu, itse ainakin olen tullut kelan etuuksilla toimeen vuosia, jos töihin olisin menny olisin joutunu käyhäksi ja hakeen kelan etuuksia päälle. Nyt eletään hyvää elämää, yhteiset tulot on lähes 6 tonnia kk.

        Oho. Siis puhutko painoitasi. Vai


    • Anonyymi

      Mielenterveyspuolella työntekijät käsittelevät vaan omia asioitaan kun esim,psykiatrian sairaanhoitajan pitää keskittyä sairauteen.Työntekijät olisivat itse hoidon tarpeessa. Työkyveläkkeellähän sen elannon saa ettei tarvi välttämättä hakea mitään toimeentulotukia. Sellaiselle voi sanoa joka aineilla pehmentänyt nuppinsa.

    • Anonyymi

      Huhtikuun alusta köyhät jo ryömivät polvet ruvella. Niin alas heidät on ajettu

      • Anonyymi

        Heillä menee huonosti, jos ei ymmässä hakea sitä toimeentulotukea tai sitten
        takuueläkettä muiden tukien tueksi.


    • Anonyymi

      Ihme kitinää kun eihän toimeentulotuen suuruuteen vielä ole koskettu.Se voi tietenkin monia ketuttaa kun joutuu ylipäätänsä hakeen.

    • Anonyymi

      Sanojasi ei tunne työelämää eikä yhteiskuntaa. Elannon hankkimista hankaloittaa lainsäädäntö tuhansine lakeineen ja suurin osa työstö ja palveluista on automatisoitu laitoksiin ja tehtaisiin.

    • Anonyymi

      Jos sairaseläkkeellä niin se on ihan sama mitä joku sanoo millä pitäs elää.*Mielenterveyspuolella hyvin yleistä että huudellaan mitä sattuu. Joku sitten ryyppää nuppinsa ja sitten kitisee hän tarvii lisää rauhottavia knapei.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tollokin tajuaa että Timo Vornanen

      oli joutunut äärimmäiseen tilanteeseen ampuessaa yhden laukauksen katuun. Ei poliisi tee tuollaista hetken mielijohteest
      Maailman menoa
      687
      5235
    2. Istuva kansanedustaja epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta

      Seiskan tietojen mukaan Timo Vornanen on epäiltynä pahoinpitelystä ja ampuma-aserikoksesta eikä kenellekään taatusti tul
      Maailman menoa
      469
      3554
    3. Timo Vornanen kilahti

      Mikähän sille kansanedustajalle polisiisi miehelle on noin pahasti mennyt hermot , että tulevaisuudensa pilasi totaalise
      Kotka
      156
      3327
    4. Pullonpalautusjärjestelmä muuttuu - paluu menneisyyteen

      EU suuressa viisaudessaan on päättänyt, että pulloja pitää kierrättää. Jos oikein ymmärsin, nykyisen järjestelmänmme ti
      Maailman menoa
      170
      2563
    5. Sininen farmari - Ford Focus- YFB-842 on poliisilta kadoksissa Kauhajärvellä

      https://alibi.fi/uutiset/poliisilta-poikkeuksellinen-vihjepyynto-autossa-oleva-henkilo-on-avuntarpeessa/?shared=29255-2d
      Lapua
      10
      2399
    6. 261
      1990
    7. Onko oikeudenmukaista? Yhdellä taholla yllättävä valta-asema Tähdet, tähdet -voittajan valinnassa!

      Näinpä, onko sinusta tämä oikein? Viime jaksossakin voittaja selvisi vain yhden äänen erolla ja tänä sunnuntaina ensimm
      Tv-sarjat
      23
      1497
    8. Persukansanedustaja Timo Vornanen ammuskellut Helsingissä

      Poliisi siviiliammatiltaan, luvallinen ase mukana baarissa tällä hemmetin valopääpersulla. Meni eduskunnasta suoraan baa
      Haapavesi
      100
      1398
    9. No kerros nyt nainen

      Kumpi mielestäsi oli se joka väärinkäsitti kaiken? Nyt voi olla jo rehellinen kun koko tilanne on jo lähes haihtunut.
      Ikävä
      100
      1379
    10. Nainen, mietit miten minä jaksan

      En voi hyvin. Nykyään elämäni on lähinnä selviytymistä tunnista ja päivästä toiseen. Usein tulee epävarma olo, että mite
      Ikävä
      89
      1160
    Aihe