Painat "kaasu"poljinta. Auto kiihtyy välittömästi ja nopeasti ilman pörinää, mitä nyt hyvin lievä kestomagneettimoottorin vihellys. Painat jarrua tai nostat kaasupoljinta - riippuen ajomoodista - liike-energia taltioituu akkuun eikä energiaa haaskaudu. Auto käynnistyy ja pysähtyy hiljaa naapureita herättämättä, eikä pakokaasut leiju kenenkään piimään.
Miksi tähän piti mennä 100 vuotta?
Ajaminen alkaa vihdoin tuntua siltä miltä se kuuluukin
21
315
Vastaukset
- Anonyymi
Sähköauto oli ennen polttista.
On vaivattomia autoja ollut jo 70/80 -luvuilla.
Isoja tehoja ja hirveetä vääntöä.
Suomessa vain jollain Hymy- lehden omistajalla oli varaa ostaa tommosia autoja.- Anonyymi
Itse asiassa 1912-1916 valmistettiin ja kehitettiin useita sähköautoja. Sota lopetti sen. Oli aikanaan parempi, helpompi ja ennenkaikkea luotettavampi. Kannattaa tutkia historiaa. Teollisuus, etunenässä öljyteollisuus pistivät homman jäihin. Nyt ei enää patenttikeinottelu ole mahdollista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Itse asiassa 1912-1916 valmistettiin ja kehitettiin useita sähköautoja. Sota lopetti sen. Oli aikanaan parempi, helpompi ja ennenkaikkea luotettavampi. Kannattaa tutkia historiaa. Teollisuus, etunenässä öljyteollisuus pistivät homman jäihin. Nyt ei enää patenttikeinottelu ole mahdollista.
Ajatella miten erilainen (parempi) maailma olisi, jos kaikki polttistekniikkaan sijoitettu rahamäärä olisikin käytetty sähköautoiluun!
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatella miten erilainen (parempi) maailma olisi, jos kaikki polttistekniikkaan sijoitettu rahamäärä olisikin käytetty sähköautoiluun!
Se on tekniikan historiaa. Vastakkain oli Edisonin tasavirtajärjestelmä,jolla voitiin suoraan ladata autoja. Ja Nicola Teslan kehittämä 3 vaihe vaihtovirtajärjestelmä. Teslan systeemillä puoli maailmaa kuluttaa nykyään sähköä. Lataus sen aikaisen tasasuuntauksen vaikeus...........ääh lukekaa itse on mielenkiintoista.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Se on tekniikan historiaa. Vastakkain oli Edisonin tasavirtajärjestelmä,jolla voitiin suoraan ladata autoja. Ja Nicola Teslan kehittämä 3 vaihe vaihtovirtajärjestelmä. Teslan systeemillä puoli maailmaa kuluttaa nykyään sähköä. Lataus sen aikaisen tasasuuntauksen vaikeus...........ääh lukekaa itse on mielenkiintoista.
Opiskellessani sähkönsiirtotekniikkaa. Sj laboratorion oveen oli kiinnitettu kilpi, jossa luki
" Tesla keksi sähkön, Westinghouse sähkölaskun" - Anonyymi
Eipä se Waxenberg mikään tehokas ollut, oma jenkkiautoni 80-luvun lopulla oli varttimaililla lähes sekunnin nopeampi.
Eikä myöskään se csi-bemari pärjännyt, vaikka täällä Tampereella liikennevaloissa yrittikin. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eipä se Waxenberg mikään tehokas ollut, oma jenkkiautoni 80-luvun lopulla oli varttimaililla lähes sekunnin nopeampi.
Eikä myöskään se csi-bemari pärjännyt, vaikka täällä Tampereella liikennevaloissa yrittikin.KIA 6 EV GT 0-185 km/h n.9s. ja matkaa n. 250 metriä. Asfaltti on kovilla. Jaa miksi vain 180 , kun rajoitin on 188.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatella miten erilainen (parempi) maailma olisi, jos kaikki polttistekniikkaan sijoitettu rahamäärä olisikin käytetty sähköautoiluun!
Se on monessa muussakin. Teknisesti paras ratkaisu ei yleensä ole se joka leviää laajaan käyttöön.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ajatella miten erilainen (parempi) maailma olisi, jos kaikki polttistekniikkaan sijoitettu rahamäärä olisikin käytetty sähköautoiluun!
Rahalla ei ole itseisarvoa kuten materialla ja työllä.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
😍 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Miksei kunnon akkua ole vieläkään kehitetty. Pelkkiä lupauksia vuodesta toiseen.
- Anonyymi
"Vuonna 1859 ranskalainen fyysikko Gaston Planté keksi lyijyakun". Siitä lähtien on akkuja kehitetty. Tulevaisuutta on (ehkä) sinkki-ilma-akku.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vuonna 1859 ranskalainen fyysikko Gaston Planté keksi lyijyakun". Siitä lähtien on akkuja kehitetty. Tulevaisuutta on (ehkä) sinkki-ilma-akku.
Tulevaisuutta ei ole koska ydintuho häämöttää edessä
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
"Vuonna 1859 ranskalainen fyysikko Gaston Planté keksi lyijyakun". Siitä lähtien on akkuja kehitetty. Tulevaisuutta on (ehkä) sinkki-ilma-akku.
Tulevaisuus vaan aina karkaa.
- Anonyymi
Siihen menee sitten toiset 100 vuotta.
- Anonyymi
Miten tuo liittyy mitenkään siihen miltä ajamisen kuuluisi tuntua?
- Anonyymi
Älä kysele.
- Anonyymi
Aloittaja ei ole koskaan edes ajanut millään autolla, pelkkää nyssekyytiä saanut valtion tuella.
- Anonyymi
Jaa miksikö meni sata vuotta?
Tekniikan niinkuin muukin kehitys etsii aina tehokkaampia ja edullisimpia vaihtoehtoja viedäkseen kehitystä eteenpäin. Näin myös autotekniikan osalta, sähkö ’polttoaineena’ hylättiin siksi, että polttomoottori ja polttoaineet olivat niin monta kertaa tehokkaampia ja edullisempiasekämvalmistaa että käyttää. Silloin alkuaikoina akut olivat onnettomia ja sähkön tuotanto- ja siirtokyvyt hyvinkin rajallisia. Ja sitä ne olivat aina tuonne 1950-luvulle tai 1960-luvulle asti. Akkuteknologia vielä paljon pidempäänkin, taitaa käytännössä vasta tuossa vuosituhannen vaihteen nurkilla akkujen kehitys saavuttaa sen tason, että niitä voitiin käyttää hyödyllisesti edes apuna autoliikenteessä.
Vieläkin puhtaasti sähköautoilu on sujuvuudessaan paluuta taaksepäin, mutta koko ajan tilanne paranee. Latausinfraa tulee koko ajan lisää, akkujen kapasiteetti riittää pidempikin matkoihin ja kylmissä olosuhteissakin paremmin ja latausaika lyhenee.
Ihan rauhassa voivat sähköautoiluintoilijat olla, kyllä me muutkin tulemme mukaan, kukin omaa tahtiaan, heti, kun katsomme sen järkeväksi ja omaan tilanteeseen sopivaksi. Olkaa rauhassa vaan, ette voi nopeuttaa sitä mitenkään, vaikka jostain syystä näyttää siltä, että se on teille tärkeä juttu - Anonyymi
tekniikka kehittyy nopeasti akkujen osalta.
Tässä yksi kehitetty juttu mikä auttaa monissa suurta tehoa vaativissa sähköjärjestelmissä varastoimaan virtaa nopeasti ja luotettavasti.
https://www.skeletontech.com/en/skelcap-supercapacitors
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."
Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi1406153- 343738
Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa
Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak251955Haluan jutella kanssasi Nainen
Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O181949Onko mies niin,
että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.251768Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta771626Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt161542Armi Aavikko Malmin hautausmaa
Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?141455Haluisin suudella ja huokailla
ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni181448Miksi näin?
Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi311365