Olen monet kerrat pohtinut, että kenelle Jeesus oikeastaan uhrattiin, ja missä on koko touhun logiikka?
Kolminaisuusopin mukaan Jeesus on itsekin Jumala (tai kolmasosa Jumalasta tai mitä lienee?), joten itse itselleenkö hän itsensä uhrasi? Sanon itse osin myös siksi, että kaikkivoipana taikaolentona hän olisi helposti voinut päihittää roomalaisen teloituskomppanian, ja toisaalta kaikkitietävänä jumaluutena Jeesus myös koko ajan tiesi, ettei kuolisi oikeasti. Koko uhriajatuksessa ei ole järkeä. Mihin moista jumalallista itseruoskintaa ja sadomasokismia ylipäätään tarvitaan, eikö palavan lihan käryyn mieltynyt Jahve/JHWH/Herra Sebaot voinut antaa syntejä anteeksi ilman turhaa ja merkityksetöntä brutaalia näytelmää, ruoskimista, luiden murskaamista ja kieroutunutta itsekidutusta?
Jeesus, riippumatta siitä elikö hän todella joskus vai oliko hän pelkkä kirjallisuuden hahmo, ei itse koskaan sanonut olevansa Jumala. Koko kolminaisuusopissa ei ole järjen häivääkään.
Jeesuksen ihmisuhri ja kolminaisuusoppi
67
369
Vastaukset
- Anonyymi
Apostolinen uskontunnustus
Vanhin ja kirkkomme messussa useimmin käytetty uskontunnustus.
Minä uskon Jumalaan,
Isään, Kaikkivaltiaaseen,
taivaan ja maan Luojaan,
ja Jeesukseen Kristukseen,
Jumalan ainoaan Poikaan, meidän Herraamme,
joka sikisi Pyhästä Hengestä,
syntyi neitsyt Mariasta,
kärsi Pontius Pilatuksen aikana,
ristiinnaulittiin, kuoli ja haudattiin,
astui alas tuonelaan,
nousi kolmantena päivänä kuolleista,
astui ylös taivaisiin,
istuu Jumalan, Isän, Kaikkivaltiaan, oikealla puolella
ja on sieltä tuleva tuomitsemaan eläviä ja kuolleita,
ja Pyhään Henkeen,
pyhän yhteisen seurakunnan,
pyhäin yhteyden,
syntien anteeksiantamisen,
ruumiin ylösnousemisen
ja iankaikkisen elämän.
Tässä apostolisessa uskontunnustuksessa kerrotaan mm., että uskon Isään, Poikaan ja Pyhään Henkeen..- Anonyymi
Ja ketä ne olivat?
- Anonyymi
Olen itse ymmärtänyt niin, että Isä ja Poika ovat yhtä ja Pyhä Henki toimii esim.heidän välillä.
Mutta miten selität itsellesi uhrilogiikan, jos Isä ja Poika ovat yhtä? Lähinnä sitä kysyin.
Käsittääkseni Raamattu ei mainitse kolminaisuusoppia.- Anonyymi
SirCucco kirjoitti:
Mutta miten selität itsellesi uhrilogiikan, jos Isä ja Poika ovat yhtä? Lähinnä sitä kysyin.
Käsittääkseni Raamattu ei mainitse kolminaisuusoppia.Kolminaisuusoppi-sanaa ei löydy Raamatusta. Mutta kyseinen asia ilmenee Raamatusta siten, että Raamattu mainitsee Isän, Pojan ja Hengen.
Raamatun mukaan Henki on Isän ja Kristuksen Henki, ja Isä ja Poika yhtä. Jeesus on Jumalan yksi persoonista, joka ilmenee mm. näistä Raamatun jakeista:
Joh. 1:1-3, 9-10
Alussa oli Sana, ja Sana oli Jumalan tykönä, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan tykönä. Kaikki on saanut syntynsä hänen kauttaan, ja ilman häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on... Totinen valkeus, joka valistaa jokaisen ihmisen, oli tulossa maailmaan. Maailmassa hän oli, ja maailma on hänen kauttaan saanut syntynsä...
Joh. 8:58
Jeesus sanoi heille: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ennenkuin Aabraham syntyi, olen minä ollut".
Joh. 16:28
Minä olen lähtenyt Isästä ja tullut maailmaan...
Joh. 8:23
hän (Jeesus) sanoi heille: "Te olette alhaalta, minä olen ylhäältä; te olette tästä maailmasta, minä en ole tästä maailmasta...
Joh. 17:5
Isä, kirkasta sinä minut tykönäsi sillä kirkkaudella, joka minulla oli sinun tykönäsi, ennenkuin maailma olikaan. - Anonyymi
SirCucco kirjoitti:
Käsittääkseni Raamattu ei mainitse kolminaisuusoppia.Kolminaisuusoppi on välttämätön idean kannalta, kun Jeesus opettamanaan Israelin Jumalana hävitetään, että juutalaiset saavat tilalle uhrikulttijumalansa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kolminaisuusoppi on välttämätön idean kannalta, kun Jeesus opettamanaan Israelin Jumalana hävitetään, että juutalaiset saavat tilalle uhrikulttijumalansa.
1. Korinttilaiskirje 1:21-25 FB38
[21] Sillä kun, Jumalan viisaudesta, maailma ei oppinut viisauden avulla tuntemaan Jumalaa, niin Jumala näki hyväksi saarnauttamansa hullutuksen kautta pelastaa ne, jotka uskovat, [22] koskapa juutalaiset vaativat tunnustekoja ja kreikkalaiset etsivät viisautta, [23] me taas saarnaamme ristiinnaulittua Kristusta, joka on juutalaisille pahennus ja pakanoille hullutus, [24] mutta joka niille, jotka ovat kutsutut, olkootpa juutalaisia tai kreikkalaisia, on Kristus, Jumalan voima ja Jumalan viisaus. [25] Sillä Jumalan hulluus on viisaampi kuin ihmiset, ja Jumalan heikkous on väkevämpi kuin ihmiset.
https://bible.com/bible/365/1co.1.21.FB38
- Anonyymi
>> miten selität itsellesi uhrilogiikan, jos Isä ja Poika ovat yhtä? <<
Jeesus on Jumalan yksi persoonista, joka sai alkunsa yliluonnollisesti Jumalan Pyhän Hengen kautta. Mutta hän on myös ihminen, koska hän syntyi ihmiskehoon, Marian kautta.
Jos ymmärtäisimme Jumalan ja hänen tekonsä täysin, tuskin Hän mikään Jumala silloin edes olisi.
Jumalan tahto ja edellytys on, että uskomme sen, mitä hän sanoo, vaikka emme aina kaikkea ymmärräkään.- Anonyymi
Ja sitten saadaan uudestisyntymällä demonit kimppuun, kuten uskovaiset väittävät, joita nyt papit manaavat pois.
- Anonyymi
Kun nyt ensin edes tajuaisitte selvittää tarinasta kuka edes on Jumala, ennen kuin sävelätte Jumalan tahtoja.
- Anonyymi
Sanan mukaan Jeesus on Isän Jumalan persoona, "Hänen olemuksensa kuva...joka on nähnyt minut on nähnyt Isän...Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni."
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanan mukaan Jeesus on Isän Jumalan persoona, "Hänen olemuksensa kuva...joka on nähnyt minut on nähnyt Isän...Minä olen kirkastanut sinut maan päällä: minä olen täyttänyt sen työn, jonka sinä annoit minun tehtäväkseni."
Juu, ellei Sanassa Jeesusta olisi tehty opettamakseen taivasten valtakunnan isä Jumalaksi, niin ei tätä olisi voitu myöskään kirota tosi Jumalana KIROUKSEKSI, jota seuraatte helvettiin, ettei juutalaisten tarvitse uhrata Jumalalleen.
Löytyy Gal.3:13 ja 1.Kor.3:13
- Anonyymi
>>>"touhun logiikka"<<<
"Sillä lihan sielu on veressä , ja minä olen sen teille antanut alttarille , että se
tuottaisi sovituksen ; sillä veri tuottaa sovituksen , koska sielu on siinä."
3 Moos: 17: 11- Anonyymi
Ja Israelin Jumala käskee Mooseksen mennä silmistään ja tuomitsee juutalaiset uhreillaan Baalin palvonnasta iljetyksenä, JA KIELTÄÄ VIATTOMAN VEREN VUODATTAMISEN, jonka veivät hänen nimiin laitettuun temppeliin.
JEREMIA 7 JA 15. Ei ole tuolta. 1)Juutalaisuudessa Jumala on yksi ja on kaikkivaltias hänen ei siis tarvitse uhrata itseään itselleen voidakseen antaa ihmisille näiden synnit anteeksi.
2) Synnit ovat maallisia samoin niiden rangaistukset, ei ole kyse mistään helvettiin joutumisesta tai taivaaseen pääsystä ihmisen kuoltua.
3)Jos teki rikoslakiin kuuluvan rikkeen rangaistus tuli heti eikä esim. varkauden tai tapon takia ei edes voinut uhrata, ei mikään ihmisten välisen teon tai riidan, ne joko sovittiin (pienet rikkeet) tai joutui ottamaan vastaan lain määräämän rangaistuksen .
4) rituaalista puhtautta koskevat määräykset olivat ne joista piti puhdistautua tai toisinaan uhrata mutta veri ei ollut välttämätön, köyhä voi tuoda papille vaikka jonkin pienen esineen.
5)ei ole mitään perisyntiä eikä laki koskenut muita kansoja eikä ole mitään maailman syntiä.
- Anonyymi
Jos aloittaisit vaikka siitä, että syntikirjanpitoa Lutherin mukaankin pitää Paholainen, sehän niitä uhrilahjoja haluaa.
- Anonyymi
Jeesuksen luita ei rikottu - pääsiäisen uhrilampaan luita ei saanut rikkoa (teologian dosentti Eskola, eskatolologi, Jahven Suuren ylipapin ateria).
- Anonyymi
Eikö sinulla ole Raamattua? Vai mksi selvitität selvän ja helposti Sanasta löytyvän profetian teologin teoksesta?
"Samassa talossa se syötäköön; älköön mitään siitä lihasta vietäkö talosta ulos, älkääkä siitä luuta rikkoko." - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikö sinulla ole Raamattua? Vai mksi selvitität selvän ja helposti Sanasta löytyvän profetian teologin teoksesta?
"Samassa talossa se syötäköön; älköön mitään siitä lihasta vietäkö talosta ulos, älkääkä siitä luuta rikkoko."En ole teologisn dosentti Eskola.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole teologisn dosentti Eskola.
Lisäystä - hyvä esimerkki ja nämä lukukyvyttömät puupäät sitten selittävät teille Raamattua.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - hyvä esimerkki ja nämä lukukyvyttömät puupäät sitten selittävät teille Raamattua.
SE OLI ALOITUSVIESTISSÄ.
"Mihin moista jumalallista itseruoskintaa ja sadomasokismia ylipäätään tarvitaan, eikö palavan lihan käryyn mieltynyt Jahve/JHWH/Herra Sebaot voinut antaa syntejä anteeksi ilman turhaa ja merkityksetöntä brutaalia näytelmää, ruoskimista, LUIDEN MURSKAAMISTA ja kieroutunutta itsekidutusta?"
Ja vastaus oli sarkasmia. Anonyymi kirjoitti:
SE OLI ALOITUSVIESTISSÄ.
"Mihin moista jumalallista itseruoskintaa ja sadomasokismia ylipäätään tarvitaan, eikö palavan lihan käryyn mieltynyt Jahve/JHWH/Herra Sebaot voinut antaa syntejä anteeksi ilman turhaa ja merkityksetöntä brutaalia näytelmää, ruoskimista, LUIDEN MURSKAAMISTA ja kieroutunutta itsekidutusta?"
Ja vastaus oli sarkasmia.Ristiin naulitseminen tapoineen ei ole juutalainen rangaistusmuoto vaan TORAN KIELTÄMÄ
- Anonyymi
Ihmettely ja 'miksi' kysymys on kaiken totuuden äiti.
- Anonyymi
Tarinassa hyvää tietoa edustaa Jumala. Ja tarinan pahaa tietoa edustaa myös Jumala, joka onkin tarinan Saatana. Olen satoja kertoja selittänyt nämä. Etkö lue vai ettkö ymmärrä?
Tosi Jumalan uhrilahjan pahalla uhrikultilla luonnollisesti saa Saatana, kun Paavali kirosi Jeesuksense tosi Jumalana nimellä Kristus kiroukseksin
Ei Raamatussa ole mitään ylösnousemusta kuin tyhjä hauta, kun Jeesus käveli ulos
Ja varmaan tarinan selitykseksi laittanut myös kaikki viitteet Raamattuun jo miljoona kertaa.
Hiton turhauttavaa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarinassa hyvää tietoa edustaa Jumala. Ja tarinan pahaa tietoa edustaa myös Jumala, joka onkin tarinan Saatana. Olen satoja kertoja selittänyt nämä. Etkö lue vai ettkö ymmärrä?
Tosi Jumalan uhrilahjan pahalla uhrikultilla luonnollisesti saa Saatana, kun Paavali kirosi Jeesuksense tosi Jumalana nimellä Kristus kiroukseksin
Ei Raamatussa ole mitään ylösnousemusta kuin tyhjä hauta, kun Jeesus käveli ulos
Ja varmaan tarinan selitykseksi laittanut myös kaikki viitteet Raamattuun jo miljoona kertaa.
Hiton turhauttavaa.Jeesus oli aikansa opettaja, joka surmattiin juuri tämän uhrikultin vastustamisesta. Kristuksella ei ole mitään muuta tekemistä Jeesus nimen kanssa kuin juutalaisten hyväksikäyttö. Voi hyvä Luoja.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiton turhauttavaa.En minä ainakaan ole nähnyt yhtään viitettä, jonka mukaan Paavali oli Saatana, jolle Jeesus uhrattiin. Eli jos jaksat, voisitko laittaa näkyviin lähdeviitteet ja yksityiskohtaiset perustelut, ja selkeästi kirjoitetun ilmauksen siitä argumentista jota yrität selittää.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En minä ainakaan ole nähnyt yhtään viitettä, jonka mukaan Paavali oli Saatana, jolle Jeesus uhrattiin. Eli jos jaksat, voisitko laittaa näkyviin lähdeviitteet ja yksityiskohtaiset perustelut, ja selkeästi kirjoitetun ilmauksen siitä argumentista jota yrität selittää.
Paavalilleko se tosi Jumala uhrattiinkin?! (mulkosilmähymiö)
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Paavalilleko se tosi Jumala uhrattiinkin?! (mulkosilmähymiö)
Mutta aika hyvä logiikka - Jeesus edustaa hyvää tietoa=Jumala ja Paavali edustaa pahaa tietoa=Saatana.
Mutta kyllä uhrilahjan saaja oli tulivuoren Mooseksen Jumala Jahve, jonka juutalaisten Jumalan Joh.8 Jeesus sanoo olevan Saatana ja kaiken valheen isän. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Hiton turhauttavaa.Jumala ei ole Saatana.
- Anonyymi
Sana ilmoittaa yhden Jumalan. Kolmiyhteinen jumala on saatana. Minä olen aina sama, minä olen ensimmäinen, minä olen myös viimeinen.
Minun käteni on perustanut maan, minun oikea käteni on levittänyt taivaan; minä kutsun ne, ja siinä ne ovat.
Suuri ylimmäinen pappi, Herra Jeesus sanoo: Älä pelkää! Minä olen ensimmäinen ja viimeinen,
ja minä elän; ja minä olin kuollut, ja katso, minä elän aina ja iankaikkisesti, ja minulla on kuoleman ja tuonelan avaimet.- Anonyymi
Jassoo ja sitten vielä löytyy pappikin tarinasta - maailman kuuluisin ateisti, joka tapettiin jumalanpilkkasyytteellä. Ei ollut makkaraa tässäkään nurkassa.
- Anonyymi
Tarina on suoraan kuin vanha vitsi - laita hullut pyöreään huoneeseen ja huuda ovelta, että nurkassa on mustaamakkaraa, ja katso mitä tapahtuu.
Mitä te edes yritätte selittää mielipuolisuutta ja silkkaa hulluutta? - Anonyymi
"JUMALA oli Kristuksessa ja sovitti maailman itsensä kanssa." 2 Kor. 5:19.
Kuka siis sovitti meidän syntimme?
Enkeli ilmestyi Joosefille ja sanoi: ”Katso, neitsyt tulee raskaaksi ja synnyttää pojan, ja hänelle annetaan nimeksi Immanuel” – se merkitsee: Jumala meidän kanssamme. " Matteus 1:23.
Jeesus non tuo Immanuel, Jumala meidän kanssamme! Hän on Jumalan Sana:
"Alussa oli Sana. Sana oli Jumalan luona, ja Sana oli Jumala. Hän oli alussa Jumalan luona. Kaikki on syntynyt Hänen kauttaan. Ilman Häntä ei ole syntynyt mitään, mikä syntynyt on. " ... "Sana tuli lihaksi ja asui meidän keskellämme. Me katselimme Hänen kirkkauttaan, sellaista kirkkautta kuin ainutsyntyisellä Pojalla on Isältä, ja Hän oli täynnä armoa ja totuutta." Joh. 1:1-3, 14.
"Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän!" Joh. 14:9.
"Uskokaa minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa!" Joh. 14:10.
Jumala siis sovitti syntimme ristille ollen itse Jeesuksessa.- Anonyymi
Jumalien ei tarvitse tehdä itsemurhia kidutettuina ristille, ainakaan sen vuoksi, että Paavalin sanoin pelastutte tekemään vaikka sitäbpahaa mitä vihaatte.
LÖYTYY ROOMALAISKIRJE LUKU 7. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jumalien ei tarvitse tehdä itsemurhia kidutettuina ristille, ainakaan sen vuoksi, että Paavalin sanoin pelastutte tekemään vaikka sitäbpahaa mitä vihaatte.
LÖYTYY ROOMALAISKIRJE LUKU 7.Te voitte, tanan kele, tehdä sielunne kyllyydestä niin paljon pahaa kuin haluatte, ilman Jeesuksen kiroamista ja teurastamista ristiinkin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
LÖYTYY ROOMALAISKIRJE LUKU 7.Ei Jeesus tehnyt itsemurhaa. Jeesuksen kuolema oli Jumalan pelastussuunnitelma . Jeesus kuoli ristillä ja sovitti sillä syntimme ja voitti pahan vallat ja kuoleman. Jumala myös herätti Hänet ylös kuolleista.
- Anonyymi
Tuleeko teillä koskaan mieleen, että olisi syytä ehkä perehtyä tarkemmin siihen, jos johonkin käsketään uskoa?
- Anonyymi
Esterin kirjassa, kun ensimmäinen juutalainen Mordokai ilmestyy pelikentälle kieroilemaan, niin vastapeluri kysyy apua muilta, ja saa vastauksen, että jos Mordokai on juutalainen, niin mitään et voi, kaikki kaatuvat hänen edessään.
Kuinka monta miljardia uskovaista, kirkkoa, pappia, uskonnon haaraa, on kaatunut Raamatun tarinan edessä, kun juutalainen vaihtoi Jumalan paikalle Saatanan jumalanimellä ja teki itse Jumalasta kirotun uhrin Jeesuksen nimeen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Esterin kirjassa, kun ensimmäinen juutalainen Mordokai ilmestyy pelikentälle kieroilemaan, niin vastapeluri kysyy apua muilta, ja saa vastauksen, että jos Mordokai on juutalainen, niin mitään et voi, kaikki kaatuvat hänen edessään.
Kuinka monta miljardia uskovaista, kirkkoa, pappia, uskonnon haaraa, on kaatunut Raamatun tarinan edessä, kun juutalainen vaihtoi Jumalan paikalle Saatanan jumalanimellä ja teki itse Jumalasta kirotun uhrin Jeesuksen nimeen.Ja liki 2000 vuotta palvottu muka Pyhänä uskontona sadistisella väkivallalla ja hulluudella.
- Anonyymi
"Ilman verenvuodatusta ei ole sovitusta."
https://www.rovasti.fi/node/63- Anonyymi
Juu, kristinuskon tulivuorijumalan juutalaista syntioppia, joka on VT:n Saatana.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Juu, kristinuskon tulivuorijumalan juutalaista syntioppia, joka on VT:n Saatana.
Jonka vastustamisesta Jeesus tapettiin jumalanpilkkasyytteellä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Jonka vastustamisesta Jeesus tapettiin jumalanpilkkasyytteellä.
Lisäystä, jotain vikaa, jos todella oikeasti kirjanoppinut on tehnyt ko. teksin ymmärtämättä asiaa. Eli sitä, että kuka tarinassa on Jumala ja kuka Saatana?!
No, ehkä tämä hyvän ja pahan tiedon erottaminen oli yhtälailla kirkkoisille kuin uskoville seurakuntalaisillekin tehty Jumalan Sana, niin erottui sitten jyvät ja akanat papeistakin.
Löytyy 1.Moos.3:22
- Anonyymi
Paljon vastauksia eikä kukaan vastaa ap:n kysymyksiin: kuka uhrattiin ja kenelle? Jos Jeesus kerran on sama jumala kuin Jumala niin miksi jumala uhrasi itsensä itselleen? Ei tosiaan mitään tolkkua koko kolminaisuudessa…
- Anonyymi
Luetun ymmärtämisesdä jälleen vikaa... Huoh.
TOSI JUMALA JEESUKSEN OPETTAMA TAIVASTEN VALTAKUNNAN ISÄ JUMALA UHRATTIIN JEESUKSEN KRISTUS-NIMELLÄ TULIVUORENJUMALALLE, JOKA ON VT:N PUHUVA PEDON KUVA, JUUTALAISTEN JAHVE. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Luetun ymmärtämisesdä jälleen vikaa... Huoh.
TOSI JUMALA JEESUKSEN OPETTAMA TAIVASTEN VALTAKUNNAN ISÄ JUMALA UHRATTIIN JEESUKSEN KRISTUS-NIMELLÄ TULIVUORENJUMALALLE, JOKA ON VT:N PUHUVA PEDON KUVA, JUUTALAISTEN JAHVE.Mistä kuvittelit tulevan kristinuskon sieluttoman vainajan siunaamisen FYYSISEEN ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä pöivänä tulen liekkeihin?
Asuuko Jumala tulessa?
Kaikki tunnustukset on tehty aivan oikein siihen, että tosi Jumala on uhri ja Saatana onkin Jumalana.
Löytyy Paavalin 1.Korintolaiskirje 3:13. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mistä kuvittelit tulevan kristinuskon sieluttoman vainajan siunaamisen FYYSISEEN ylösnousemukseen koko maailman viimmeisenä pöivänä tulen liekkeihin?
Asuuko Jumala tulessa?
Kaikki tunnustukset on tehty aivan oikein siihen, että tosi Jumala on uhri ja Saatana onkin Jumalana.
Löytyy Paavalin 1.Korintolaiskirje 3:13.Kirkkoisät ovat täysin tienneet, että miten päin tämä Raamatun pelikenttä on - usko jäi teidän varaanne.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kirkkoisät ovat täysin tienneet, että miten päin tämä Raamatun pelikenttä on - usko jäi teidän varaanne.
Sanoohan Jeesus Raamatussa, että ensimmäisiksi itseään luulevat tulevatkin viimmeisiksi. Mutta teillä ei ollut ylipäätään korvia kuulla mitään, mitä hän sanoo - kuten juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Sanoohan Jeesus Raamatussa, että ensimmäisiksi itseään luulevat tulevatkin viimmeisiksi. Mutta teillä ei ollut ylipäätään korvia kuulla mitään, mitä hän sanoo - kuten juutalaisten Jumalaa Saatanaksi ja kaiken valheen isäksi.
Kaksi Jumala nimistä, mutta toinen onkin Saatana - vielä täsmennys.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kaksi Jumala nimistä, mutta toinen onkin Saatana - vielä täsmennys.
Augsburgin tunnustukseen nämä on määritelty 'tosi Jumala' ja 'vihainen Jumala'.
VT:ssa 5.Moos.13 tulivuorenjumala Jahve määrää ihmeiden tekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo.
Ja Paavali kirjeessään sano palvelleensa tällä opillaan "isiensä Jumalaa'.
Jeesus riehuessaa temppelissä sanoo 'ryövärien luola', kun laitatte sen raamattuhakuun, saatte Jeremia 7, ja sieltä selviää, että mikä oli Jeesuksen opettama Jumala, ja mikä taas juutalaisten Jumala.
Samoin kuin juutalaiset olivat Benjaminin heimoa, joka tappoi Israelin heimon.
Matt. 7 Jeesus varoittaa väärästä profeetasta sanoin 'raatelevainen susi', kun laitatte tuon raamattuhakuun, saatte 'Benjamin on raatelevainen susi, joka syö saalista aamulla ja jakaa saaliin illalla'.
Raamattu on täynnä vihjeitä totuuden löytämiseksi. Tässä muutama. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Augsburgin tunnustukseen nämä on määritelty 'tosi Jumala' ja 'vihainen Jumala'.
VT:ssa 5.Moos.13 tulivuorenjumala Jahve määrää ihmeiden tekijän surmattavaksi, koska tämä houkuttelee toisen Jumalan luo.
Ja Paavali kirjeessään sano palvelleensa tällä opillaan "isiensä Jumalaa'.
Jeesus riehuessaa temppelissä sanoo 'ryövärien luola', kun laitatte sen raamattuhakuun, saatte Jeremia 7, ja sieltä selviää, että mikä oli Jeesuksen opettama Jumala, ja mikä taas juutalaisten Jumala.
Samoin kuin juutalaiset olivat Benjaminin heimoa, joka tappoi Israelin heimon.
Matt. 7 Jeesus varoittaa väärästä profeetasta sanoin 'raatelevainen susi', kun laitatte tuon raamattuhakuun, saatte 'Benjamin on raatelevainen susi, joka syö saalista aamulla ja jakaa saaliin illalla'.
Raamattu on täynnä vihjeitä totuuden löytämiseksi. Tässä muutama.Lisäystä - kuulkaapa Raamattu on maailman mielenkiitoisin murhadekkari selvittää Jeesuksen surman motiivi - kuten kristinuskon 'kauhukakaraksi' mainittu maailmankuulu suomalaistutkija Heikki Räsänen totesi - syyksi ei voi riittää pelkkä temppelissä riehuminen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - kuulkaapa Raamattu on maailman mielenkiitoisin murhadekkari selvittää Jeesuksen surman motiivi - kuten kristinuskon 'kauhukakaraksi' mainittu maailmankuulu suomalaistutkija Heikki Räsänen totesi - syyksi ei voi riittää pelkkä temppelissä riehuminen.
Tarina ei kerro, että tiesikö hän oikean vastauksen, mutta ei voinut vain sanoa sitä ääneen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tarina ei kerro, että tiesikö hän oikean vastauksen, mutta ei voinut vain sanoa sitä ääneen.
Korjaus Heikki Räisänen - i-kirjain tipahti pois.
Anonyymi kirjoitti:
Lisäystä - kuulkaapa Raamattu on maailman mielenkiitoisin murhadekkari selvittää Jeesuksen surman motiivi - kuten kristinuskon 'kauhukakaraksi' mainittu maailmankuulu suomalaistutkija Heikki Räsänen totesi - syyksi ei voi riittää pelkkä temppelissä riehuminen.
Heikki Räisäsellä on jopa juutalaisuuskin oikein ei väitä sellaista mikä ei pidä paikkaansa.
- Anonyymi
KUKA ? EN TUNNE, EROSIN KIRKOSTA. EROTKAA TEKIN, SÄÄSTÄTTE RAHAA.
- Anonyymi
Niin, tässä nykymenossa on järkeä, kun köyhiä, sairaita ja vanhoja yms. syrjitään. Maailmassa on pahaa, sotaa ja ahneutta. Järki on teille ok, pop.
- Anonyymi
Ylipappi kysyy häneltä: ”Oletko Messias, ylistetyn Jumalan Poika? Ensinnä Jeesus vastaa ylipapin kysymykseen kahdella sanalla: ”Minä olen. Tässä kohtaa Jeesus ei enää pidättele. Hän muistuttaa suurta neuvostoa Danielin kirjan profetiasta ja sanoo, että hän on se toinen kaveri, joka hallitsee Taivaassa Ikikaisen rinnalla. Jeesus sanoo olevansa Jumala tässä kohtaa. Jeesus sotkee suuren neuvoston miehiä vieläpä siteeraten Psalmin 110:1 alkua: ”Herra sanoo minun herralleni: ”Istu oikealle puolelleni. Minä kukistan vihollisesi, panen heidät jalkojesi alle, korokkeeksi valtaistuimesi eteen.”
- Anonyymi
Voitaisiin jo lopettaa nuo valheet.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Voitaisiin jo lopettaa nuo valheet.
Seuraava vaihe laskelmoidusti tarinassa onkin uskovaisten suunnalta se, kun vika olikin Jeesuksen. Ja taas yritetään upottaa Jeesus omine opetuksineen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Seuraava vaihe laskelmoidusti tarinassa onkin uskovaisten suunnalta se, kun vika olikin Jeesuksen. Ja taas yritetään upottaa Jeesus omine opetuksineen.
Ymmärtäkää - Jeesuksella EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ saarnaajien luomien mielikuvitus tarinoiden kanssa Raamatussa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ymmärtäkää - Jeesuksella EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ saarnaajien luomien mielikuvitus tarinoiden kanssa Raamatussa.
Niin, mitä saarnaajatko ovat luoneet Raamatun?
Ylipappi ei tuollaista ole voinut kysyä sehän on jo vasta tulevaisuudessa syntyvän kristinuskon oppia . JHWH on yksi ei ole poikaa ja messias JHWH:n valitsema ihminen jolla on maanpäällinen tehtävä. Jeesus oli kohta kuitenkin todennäköisesti ristillä ja pyytää jumalaa avukseen, kaikki ei mennyt kuten Jeesus suunnitteli, syntyi Paavalin avulla kuitenkin uusi uskonto.
- Anonyymi
dikduk kirjoitti:
Ylipappi ei tuollaista ole voinut kysyä sehän on jo vasta tulevaisuudessa syntyvän kristinuskon oppia . JHWH on yksi ei ole poikaa ja messias JHWH:n valitsema ihminen jolla on maanpäällinen tehtävä. Jeesus oli kohta kuitenkin todennäköisesti ristillä ja pyytää jumalaa avukseen, kaikki ei mennyt kuten Jeesus suunnitteli, syntyi Paavalin avulla kuitenkin uusi uskonto.
Jumalan kolminainen olemus ilmenee jo vanhassa testamentissa. Uusi liitto on ilosanoma (hepr. besora, kreik. evankeliumi), joka julistettiin ensin Siionille ja johon myös pakanat sitten liittyvät. Paavali oli yksi ilosanoman levittäjistä, joka toi sanoman pakanoillekin.
- Anonyymi
No ei siinä edes voi olla mitään tolkullista.
- Anonyymi
Uhraus kuului moniin sen ajan uskontoihin. Ei siinä sen kummempaa.
- Anonyymi
Ilman Jeesuksen sijaisuhriin turvautumista ei kukaan pelastu enää synneistään, eivät ne, joka tekevät parhaansa käskyjen noudattamisessa tai muutkaan vastaavat, sillä liitto vaihtui uudeksi jo parituhatta vuotta sitten. Laki on nyt kirjoitettu uskovien sydämiin ja uskovat kasvavat Jumalan lain tuntemiseen ja noudattamiseen siitä käsin, että he rakastavat Jumalaa ja ovat saaneet pelastuksen. Tänä päivänä Jumalalle ei uhrata jotain tiettyä asiaa, vaan koko elämä uhrataan eli annetaan Jumalan käyttöön, kun tullaan uuden liiton kansalaiseksi.
- Anonyymi
Niin, se on ainoa tie
Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voisin jopa maksaa että saisin nähdä sut mies
Miten helvetissä joku voi olla tollanen kotihiiri. Edes mä en ole noin paha ku sä! Miten sua voi ikinä edes nähdä ?861689Tumman vihreä mercedes
Mikä se on tuo kylää ympäri ajava vihreä mercedes, takakontti tärisee kuin hullu ja välillä kylän juoppojakin kuskailee,161063Käyttäkää kumia kajaanilaisten naisten kanssa
Elkää ottako riskiä ilman kumia kun saattaa käydä niin että sinusta tuleekin isä lapselle ja elättäjä molemmille.981007Miksi tällainen pelottaa ja aiheuttaa joillakin ärtymystä?
"Sitoudun ystävien ja kollegoiden kanssa puuttumaan seksistisiin vitseihin ja vähättelyyn. Sanon ääneen, kun jokin ei ol79942- 91784
Tunnusmerkkejä Kaivatulle
Jotain mistä toinen tunnistaa. Täällä vaalea nainen kaipaa miestä jolla vaaleat hiukset ja asuu maalla. Pelataanko kortt51754Jymyuutinen: Suomen talous kasvaa hurjaa vauhtia
https://www.iltalehti.fi/talous/a/11fba8a8-a7fb-44f4-a58b-f129f6d5bdf5 Akavan pääekonomistin mukaan Suomen kokonaistuot146749- 53674
Pakkomielle
Tahdon pyytää anteeksi, että olen kaivannut sinua kaikki nämä vuodet ja olet ollut minulle pakkomielle. Nyt on aika pääs48671Oletko nainen enää täällä?
En ole tunnistanut kirjoituksiasi hetkeen. Ainoastaan yhdessä neutraalissa ketjussa, missä ei ollut kyse tunteista. Hyv51661