Kiinnostukseni uuteen sähköautoon loppuu kun katsoo arvonalenemia, vaikka varaa mulla nyt olisi ostaakin semmonen vaikkapa uusi 45 000 € sähköauto.
Huh huh tuota arvonalenemaa.
Ennemmin sitten vaikka käytetty.
Mitäs sanotte tästä?
Esim.
- Uusi Peugeot e-2008 alk. 42 990 € ja varustelummat tietenkin kalliimpia.
- käytetyt e-2008:t vm.22 joilla ajettu 30- 40 tkm, hinnat noin 24 000 €.
Arvonalennus
30
562
Vastaukset
- Anonyymi
Ajattele niin että huhhuh voikauhia -edullisen pari vuotta vanhan käytetyn saa kohtuuhintaan.
Mikä tahansa 50 t€ uusi menettää arvosta 20t€ kolmessa vuodessa.- Anonyymi
🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑
💋 Nymfomaani -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21
🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Tällä hetkellä eletään autokaupassa markkinahäiriöaikaa. Sitä voi käyttää myös omaksi eduksi eli 1-2 vuotta käytettyjä sähköautoja saa minimaalisella kilometrimäärällä poikkeuksellisen suurella arvonalennuksella. Haitari jossain nettiautossa on todella suuri, kun vain osa liikkeistä on reagoinut.. Kannattaa myös olla varma siitä, mitä on hankkimassa ja varautua pitämään autoa vuosia eteenpäin. Muuten sama riski astuu hyvityshintaan.
- Anonyymi
Markkinahäiriö päättyi viime vuonna . Nyt tilanne on normaali .
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Markkinahäiriö päättyi viime vuonna . Nyt tilanne on normaali .
Juuri vaihdoin vuoden vanhaan sähköautoon. Samaan välirahaan olisin saanut myös enemmän ajetun kolme vuotta vanhemman plugari Priuksen tai myös enemmän ajetun kaksi vuotta vanhemman plugari A mersun. Lähtöhinta noilla kaikilla uutena samassa sarjassa. Eikä ole kiinan ihme tai tuontiauto, mikä voisi selittää tämän. En keksinyt yhtään järkevää syytä maksaa pelkästään lisäkuluja tuottavasta polttomoottorista, kun tulen toimeen 400 km wltp rangella kesällä ja talvella.
- Anonyymi
Aikansa kutakin
https://www.is.fi/autot/art-2000010325205.html
"Taas täyskäännös – nämäkin merkit muuttavat nyt sähkömallejaan takaisin bensiini- ja dieselautoiksi
Menekki ei lopulta ollut odotetunlaista, joten polttomoottorit näyttäisivät nyt palaavan ainakin pakettiautopohjaisiin pikkutila-autoihin."
Satavarmasti henkilöautot seuraavat perässä. Bisnes ylittää ideologiat. - Anonyymi
45 000€ saa MG4 Xpowerin.
Itse tyytyisin siihen MG 4 Luxory versioon isolla akulla mikä on reilusti halvempi.
Mutta mikäs siinä jos jonku muun välttämättä haluaa.
Rellu taitaa olla kans hyvä?
Mutta jokainen valitsee itselle sen sopivimman.
Sähkiksille tulee jo kohta vero et kiirettä kannattaa pitää jos aikoo ostaa.- Anonyymi
Tuota kinkiä ei olla tehty talvikäyttöön, kylmä ja surkeat ajo-ominaisuudet.
- Anonyymi
Kiinnostukseni polttomoottoriautoihin tippui niiden järjettömän arvonalennuksen takia.
130000€:n Audista sai neljän vuoden jälkeen enää 46000€.
Neljässä vuodessa arvonalennus 84000€!- Anonyymi
Heh. Aika harva ostaa omilla rahoilla 130.000€ maksavan auton. Ja ne ketkä ostavat tuskin lotkauttavan korvansa arvonalennukselle…. Se on yhdentekevää heille.
Sen sijaan me tavikset omalla rahalla autoa ostavat joudumme tyytymään muutamien kymppitonnien hintaisiin autoihin ja monille meistä arvonalennuksella on merkitystä. Vielä toistaiseksi sähköautojen arvonalennuksen ovat olleet huimaavia, mutta niinhän se aina yleensä onkin uuden tekniikan osalta muissakin vempeleissä. Kehitys on edennyt sähköautoissakin nopeasti ja niinpä sähköautot ’vanhenevat’ tekniikan osalta nopeasti ja se näkyy tietty hinnoissa. Myös uuden tekniikan aiheuttama innostus laantuu niinikään nopeasti.
Ehkä pahin on jo takanapäin, en tiedä, mutta ei ehkä fiksua on odottaa eikä aina heti rynnätä ostamaan uusien tekniikoiden mukaisia tuotteita ensimmäisenä. Näin siis meille taviksille, joille autonkin osto on jo iso investointi. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Heh. Aika harva ostaa omilla rahoilla 130.000€ maksavan auton. Ja ne ketkä ostavat tuskin lotkauttavan korvansa arvonalennukselle…. Se on yhdentekevää heille.
Sen sijaan me tavikset omalla rahalla autoa ostavat joudumme tyytymään muutamien kymppitonnien hintaisiin autoihin ja monille meistä arvonalennuksella on merkitystä. Vielä toistaiseksi sähköautojen arvonalennuksen ovat olleet huimaavia, mutta niinhän se aina yleensä onkin uuden tekniikan osalta muissakin vempeleissä. Kehitys on edennyt sähköautoissakin nopeasti ja niinpä sähköautot ’vanhenevat’ tekniikan osalta nopeasti ja se näkyy tietty hinnoissa. Myös uuden tekniikan aiheuttama innostus laantuu niinikään nopeasti.
Ehkä pahin on jo takanapäin, en tiedä, mutta ei ehkä fiksua on odottaa eikä aina heti rynnätä ostamaan uusien tekniikoiden mukaisia tuotteita ensimmäisenä. Näin siis meille taviksille, joille autonkin osto on jo iso investointi.Minä ostin tuon Audin aivan omilla rahoillani (paskin ostos ikinä) silloin neljä vuotta käytettynä 46000€:lla ja myin sen viiden vuoden päästä ja myydessä sain siitä 10000€.
Eli laskepa siitä bensa-auton arvonalennus 9 vuodessa.
Teslassani (jonka myös ostin omilla rahoillani) arvonlasku on ollut alle 4000€/a ja todennäköisesti arvonlasku hidastuu. Samaan aikaan käyttökuluissa säästän 4000€/a verrattuna edelliseen dieselmersuuni.
Jokainen vuosi, jonka olisin odottanut sähköautoon siirtymistä, olisi ollut 4000€:n tuhlaamista polttoaineeseen, dieselveroon ja huoltoon.
Siksi ostin Teslan. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Minä ostin tuon Audin aivan omilla rahoillani (paskin ostos ikinä) silloin neljä vuotta käytettynä 46000€:lla ja myin sen viiden vuoden päästä ja myydessä sain siitä 10000€.
Eli laskepa siitä bensa-auton arvonalennus 9 vuodessa.
Teslassani (jonka myös ostin omilla rahoillani) arvonlasku on ollut alle 4000€/a ja todennäköisesti arvonlasku hidastuu. Samaan aikaan käyttökuluissa säästän 4000€/a verrattuna edelliseen dieselmersuuni.
Jokainen vuosi, jonka olisin odottanut sähköautoon siirtymistä, olisi ollut 4000€:n tuhlaamista polttoaineeseen, dieselveroon ja huoltoon.
Siksi ostin Teslan.Järki-ihminen tekee juuri noin. Ottaa edullisimman ilman turhia hörhöilyjä tai kuvitelmia.
Veikkaan, että pienillä kilometreillä olisit ottanut polttiksen. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Järki-ihminen tekee juuri noin. Ottaa edullisimman ilman turhia hörhöilyjä tai kuvitelmia.
Veikkaan, että pienillä kilometreillä olisit ottanut polttiksen.Jos todella vähän ajaisin, olisin ehkä pitänyt 2004 mallin Avalancheni (5,3 bensa), joka oli rekisteröity kuorma-autoksi, eikä siinä ollut velvoitetta nopeudenrajoittimelle.
Tosin koeajettuani Teslan, en ole ollenkaan varma, olisinko sittenkään tyytynyt polttomoottoriautoon. Teslassa on paljon sellaista, mitä ei löydy muista autoista.
- Anonyymi
Tällä hetkellä 1-2 vuotta vanhoja sähköautoja saakin varsin kohtuulliseen hintaan enkä itse näe mitään järkisyytä ostaa uutta niin isoilla hintaeroilla. Itse hankin juuri vähän käytetyn (13 kk / 9 tkm) sähkiksen ja hinta oli yli 30% halvempi kuin mitä uusi vastaava samoilla varusteilla olisi ollut. Ei samanikäisiä polttiksia ole koskaan noin edullisesti saanut.
- Anonyymi
"Mitäs sanotte tästä?"
Jos avaajan tärkein kriteeri auton valintaan on arvon muutos ajan myötä, kuulostaa ettei hänellä ole oikeasti varaa vähän kalliimpaan autoon niin paras pysyä siinä vanhassa Corollassa :)- Anonyymi
En ole aloittaja mutta eiköhän meillä useimmilla se jälleenmyyntihinta ole merkittävin uuden auton ostamisen rahoituskomponentti? Eli ei tärkein kriteeri mutta hyvinkin huomion arvoinen.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole aloittaja mutta eiköhän meillä useimmilla se jälleenmyyntihinta ole merkittävin uuden auton ostamisen rahoituskomponentti? Eli ei tärkein kriteeri mutta hyvinkin huomion arvoinen.
Lisäksi kun huomioi että iso osa autoista hankitaan rahoituksella, niin oletettua selvästi nopeampi arvonalenema voi johtaa tilanteeseen jossa autosta on enemmän velkaa kuin sen arvo on. Tuo ei välttämättä ole ongelma niin kauan kuin maksukykyä on, mutta työttömyyden tms. sattuessa voi muodostua ongelmaksi jos ei ole varaa maksaa kk-maksuja, mutta myöskään autosta ei pääse eroon ilman että laittaa rahaa tiskiin.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
En ole aloittaja mutta eiköhän meillä useimmilla se jälleenmyyntihinta ole merkittävin uuden auton ostamisen rahoituskomponentti? Eli ei tärkein kriteeri mutta hyvinkin huomion arvoinen.
Käytettyjen sähköautojen arvon alenemisen suurin syy on uusien sähköautojen halpeneminen. No mikä ongelma tavalliselle autonkäyttäjälle tuolla arvonalenemisella on?
Mielestäni ei mitään merkitystä, kun haluan taas vaihtaa autoni uudempaan, väliraha on sama kuin ennen uusien halpenemista.
Eikö täällä meuhkaavat sähköautovastaiset ole juurikin valittaneet kalliista sähköautoista, joihin ei ole varaa? Nyt halpenemisestakin tehtiin ongelma! Mikään ei ole hyvä… - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettyjen sähköautojen arvon alenemisen suurin syy on uusien sähköautojen halpeneminen. No mikä ongelma tavalliselle autonkäyttäjälle tuolla arvonalenemisella on?
Mielestäni ei mitään merkitystä, kun haluan taas vaihtaa autoni uudempaan, väliraha on sama kuin ennen uusien halpenemista.
Eikö täällä meuhkaavat sähköautovastaiset ole juurikin valittaneet kalliista sähköautoista, joihin ei ole varaa? Nyt halpenemisestakin tehtiin ongelma! Mikään ei ole hyvä…Aivan. Itse olin innoissani, kun suurin syy olla hankkimatta sähköautoa on ollut hinta. Nyt vaihdon pystyi tekemään sellaisella välirahalla, ettei tarvinnut rahoitusta.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Käytettyjen sähköautojen arvon alenemisen suurin syy on uusien sähköautojen halpeneminen. No mikä ongelma tavalliselle autonkäyttäjälle tuolla arvonalenemisella on?
Mielestäni ei mitään merkitystä, kun haluan taas vaihtaa autoni uudempaan, väliraha on sama kuin ennen uusien halpenemista.
Eikö täällä meuhkaavat sähköautovastaiset ole juurikin valittaneet kalliista sähköautoista, joihin ei ole varaa? Nyt halpenemisestakin tehtiin ongelma! Mikään ei ole hyvä…Ei se minusta ihan noin ole. Niinkuin aloituksen esimerkistäkin näkee, pari vuotta vanha sähköauto on huomattavasti halvempi kuin sama malli uutena, ja ainakaan minulla ei ole mitään mielenkiintoa maksaa autosta uutena 43 k€ jos näyttää siltä että parin vuoden päästä siitä saa hyvityksenä 20 k€... Sitten toki jos on ostamassa käytettyä autoa on tilanne aivan eri.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Ei se minusta ihan noin ole. Niinkuin aloituksen esimerkistäkin näkee, pari vuotta vanha sähköauto on huomattavasti halvempi kuin sama malli uutena, ja ainakaan minulla ei ole mitään mielenkiintoa maksaa autosta uutena 43 k€ jos näyttää siltä että parin vuoden päästä siitä saa hyvityksenä 20 k€... Sitten toki jos on ostamassa käytettyä autoa on tilanne aivan eri.
Ostin juurikin vuoden käytetyn auton halvalla. Tarkoitus on pitää itse sitä pitkään, koska ominaisuudet riittävät minun tarpeisiin ja pystyn elämään sen asian kanssa, että ajot joutuu suunnittelemaan. Esimerkiksi kuuden vuoden päästä akkutekniikka ja latausoptimoinnit ovat todennäköisesti harpanneet selvästi eteenpäin. Perinteinen merkki on myös kiinalaisia turvallisempi ja huoltoverkosto on jo olemassa, jos sitä tarvitsee.
- Anonyymi
juuri oli hesarissa miten kiinalaiset vie sähkö äly auto markkinat,
- Anonyymi
Tällä hetkellä heillä ei ole kuitenkaan track recordia, ei varaosia, eikä huoltoverkostoa. Eurooppalaiset julkaisevat myös bugisia autoja, mutta he ovat ainakin toistaiseksi korjanneet pahimmat ongelmat jälkikäteen. Kiinalaisten yritysten on osoitettava, että ovat valmiita samaan. Muussa kulutuselektroniikassa kiinalaiset yritykset eivät ole loistaneet päivityksissä.
- Anonyymi
Minusta näyttää että jo nyt kiinalaiset ovat tuossa edellä. Esimerkkinä BYD Sealia vaivannut neliveto-ongelma, joka esiintulon jälkeen korjattiin softapäivityksellä viikossa. Perinteiset eurovalmistajat olisivat tuotakin päivitystä hieroneet vähintään muutaman kuukauden.
- Anonyymi
Byd hoiti seal auton softa- ongelman heti kun ongelma ilmeni moottorilehden autotestissä.
Ei ole euro, - eikä jenkkimerkeillä moista nähty. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Byd hoiti seal auton softa- ongelman heti kun ongelma ilmeni moottorilehden autotestissä.
Ei ole euro, - eikä jenkkimerkeillä moista nähty.Tesla on hoitanut vastaavat vielä nopeammin, sekö ei ole jenkkimerkki?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla on hoitanut vastaavat vielä nopeammin, sekö ei ole jenkkimerkki?
Teslan omistajana tiedän, että selvää softavikaa joka on ilmennyt auton koko elinkaaren, ei ole hoidettu, esim. pyyhkijät, haamujarrutukset, automaattiset valot, ym.
Sulla on varmaan antaa esimerkki nopeasta Teslan toiminnasta? - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Tesla on hoitanut vastaavat vielä nopeammin, sekö ei ole jenkkimerkki?
Mitenkäs ne haamujarrutukset?
Ei ole vieläkään asia kunnossa. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mitenkäs ne haamujarrutukset?
Ei ole vieläkään asia kunnossa.Millä autolla ei ole Suomen olosuhteissa haamujarrutuksia, jos käyttää adaptiivista vakkaria? Yleensä ensimmäisiä juttuja mitä kytken pois ainakin talviolosuhteissa.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Byd hoiti seal auton softa- ongelman heti kun ongelma ilmeni moottorilehden autotestissä.
Ei ole euro, - eikä jenkkimerkeillä moista nähty.Luonnollisesti hekin haluavat saada hyviä media-arvosteluita. En vielä tuon perusteella investoisi kalliiseen hankintaan, toisaalta en tyrmääkään. Joko MG on päivittänyt autoaan talviolosuhteisiin sopivammaksi?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Teslan omistajana tiedän, että selvää softavikaa joka on ilmennyt auton koko elinkaaren, ei ole hoidettu, esim. pyyhkijät, haamujarrutukset, automaattiset valot, ym.
Sulla on varmaan antaa esimerkki nopeasta Teslan toiminnasta?Annoit kolme esimerkkiä käytännössä samasta ongelmasta; Tesla suunnitteli hoitavansa nuo kolme kameradataa käsittelevällä tekoälyllä.
No, nyt on päivitys tulossa, mutta kyllähän siinä kesti…
Teslassa oli aikoinaan esim. jarrutusongelma, jonka Tesla korjasi softalla varsin nopeasti, vaikka ongelma oli ilmeisesti jarrujen firmiksessä. Silti sinnekin saivat softat nopeasti. Muilla valmistajilla tuollaiset firmikset hoidetaan pajalla. Nostan hattua Teslalle tuon osalta!
Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Mies vinkkinä sulle
Jos pyytäisit kahville tai ihan mihin vaan, niin lähtisin varmasti välittämättä muista937639- 1055522
- 2664738
- 494673
- 653392
- 502768
- 582457
Olet oikeasti ollut
Niin tärkeä mulle ja kaikki meidän väliltä on pilattu ei yksistään sinun toiminnalla vaan minun myös.222408Kuuluu raksutus tänne asti kun mietit
Pelkäätkö että särjen sydämesi vai mikä on? En mä niin tekisi mies koskaan 😘292372- 412244