Millaiseksi kuvittelette luterilaisten taivaan

Anonyymi-ap

Luther ei uskonut katolisten ja helluntailaisten pääsevän taivaaseen. Jos vain luterilaiset pelastuvat, niin millaiseksi kuvittelette heidän taivaansa: oman taivaanne? Aika vähän on siellä kristittyjä verrattuna kristittyjen koko määrään.

51

376

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Taivas ei ole luterilaisten tai helluntailaisten tai kenekään muunkaan "laisen" taivas, vaan sinne pääsevät vain ne, jotka ovat uskossa Herraan Jeesukseen:
      Ilm 21
      "7 Eikä sinne ole pääsevä mitään epäpyhää eikä ketään kauhistusten tekijää eikä valhettelijaa, vaan ainoastaan ne, jotka ovat kirjoitetut Karitsan elämänkirjaan".

      Nimi kirkonkirjoissa ei riitä.

      • Anonyymi

        Riittääkö, jos palvoo Jeesusta teurastettuna ja kirottuna tosi Jumalana itsen puolesta, että pelastuu tekemään vaikka sitä pahaa mitä vihaa kristinuskon mukaan (Room.7)?


      • Anonyymi

        Minkä ihmeen takia jotkut sitten mainostavat, että pitää palvoa Jeesusta ihan kaiken varalta?

        Ettekös te mainosta kuinka kaikki ovat syntisiä? Sehän veisi taivaspaikan kaikilta tuolla sinun esiintuomalla jakeella.


      • Anonyymi

        Toisin sanoen kukaan ei tiedä varmuudella pääsevänsä Taivaan Kirkkauteen, tai sitten kaikki tietävät pääsevänsä sinne.


    • Anonyymi

      144000 ympärileikattua miestä palvoo karitsaa. Naisia ei näy missään.

      • Anonyymi

        >>>"naisia"<<<

        "tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta"


      • Anonyymi

        144000 on kyllä mayaintiaanien baktun, kalenterijakso, joista viimmeinen ja 13. päättyi 21.12.12. silloin alkoi meidän maailmanloppu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        >>>"naisia"<<<

        "tytöistä kaksi kyyhkysenpoikasta"

        Et sinä elukkauhreilla mihinkään pelastu elukka.


    • Anonyymi

      Luther oli kylläkin katolilainen ihan loppuun asti.
      eikä Luther mitään seurakuntaa itse perustanutkaan.

      Luther oli : uskonpuhdistaja.

      • Anonyymi

        Kuvaus taivaasta: Ilm 7
        "Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

        "Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä".


      • Anonyymi

        Luther ei halunnut edes nimeään käytettävän.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuvaus taivaasta: Ilm 7
        "Ja yksi vanhimmista puhui minulle ja sanoi: "Keitä ovat nämä pitkiin valkeihin vaatteisiin puetut, ja mistä he ovat tulleet?"
        Ja minä sanoin hänelle: "Herrani, sinä tiedät sen". Ja hän sanoi minulle: "Nämä ovat ne, jotka siitä suuresta ahdistuksesta tulevat, ja he ovat pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne Karitsan veressä."

        "Jeesuksen Kristuksen veri puhdistaa meidät kaikesta synnistä".

        helluntailaiset puhdistaakin ihan itse itsensä , eivätkä mielestään tarvitse edes kastetta Kristukseen , niille riittää "OMA ratkaisu" ,

        kristityt uskoo ainoastaan Kristukseen ,
        "pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne KARITSAN VERESSÄ."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        helluntailaiset puhdistaakin ihan itse itsensä , eivätkä mielestään tarvitse edes kastetta Kristukseen , niille riittää "OMA ratkaisu" ,

        kristityt uskoo ainoastaan Kristukseen ,
        "pesseet vaatteensa ja valkaisseet ne KARITSAN VERESSÄ."

        Pääte on pakko olla väärä, jos yhdistyy sanaan pestä - ovat pesseet ja valkaisseet ne (pois) VERESTÄ.

        Eihän vereSSÄ pesty valkaistu, mutta kristittyjen vaatteet ovat kyllä uhrikultilla nimenomaan VERESSÄ.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääte on pakko olla väärä, jos yhdistyy sanaan pestä - ovat pesseet ja valkaisseet ne (pois) VERESTÄ.

        Eihän vereSSÄ pesty valkaistu, mutta kristittyjen vaatteet ovat kyllä uhrikultilla nimenomaan VERESSÄ.

        Ajatelkaa - yhden kirjaimen ero, ja koko juttu muuttuu. On siinä ollut Raamatun kääntäjillä vastuuta, ja vielä heidän oma mielensä voi tehdä myös asenteella tepposia käännöksiin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Pääte on pakko olla väärä, jos yhdistyy sanaan pestä - ovat pesseet ja valkaisseet ne (pois) VERESTÄ.

        Eihän vereSSÄ pesty valkaistu, mutta kristittyjen vaatteet ovat kyllä uhrikultilla nimenomaan VERESSÄ.

        Ei kysymys olekkaan vaateiden pesemisestä, vaan SYDÄMEN pesemisetä:
        Hebr 10
        " koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;"

        Siinä se tuli:
        Uskon varmuus
        Puhdas sydän vihmottuna Jeesuksen verellä
        Kaste eli ruumis puhtaalla vedellä pestynä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kysymys olekkaan vaateiden pesemisestä, vaan SYDÄMEN pesemisetä:
        Hebr 10
        " koska meillä on "suuri pappi, Jumalan huoneen haltija", niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;"

        Siinä se tuli:
        Uskon varmuus
        Puhdas sydän vihmottuna Jeesuksen verellä
        Kaste eli ruumis puhtaalla vedellä pestynä.

        Missä vaiheessa sydän puhdistuu Saatanan palvonnalla palvoa tosi Jumalaa kirottuna ja teurastettuna uhrilampaana itsen puolesta?


    • Anonyymi

      Eikö se levillä ole ja himoksella odotushuone.

      • Anonyymi

        maalliset niillä helluntailaisilla pelkästään mielessä . . .


    • Anonyymi

      On vain yksi taivas ja yksi helvetti.
      Tie taivaaseen kulkee vain Jeesuksen kautta, Jeesuksen avulla.

      Huomaa ehtona sana "JOS"
      Joh. 14:
      6. Jeesus vastasi: "Minä olen tie, totuus ja elämä. Ei kukaan tule Isän luo muuten kuin minun kauttani.
      7. Jos te tunnette minut, tulette tuntemaan myös minun Isäni. Tästä lähtien te tunnette hänet ja olette nähneet hänet."
      8. Filippos sanoi hänelle: "Herra, näytä meille Isä, niin me tyydymme siihen."
      9. Jeesus vastasi: "Näin kauan aikaa olen ollut teidän kanssanne, etkä sinä tunne minua, Filippos! Joka on nähnyt minut, on nähnyt Isän. Kuinka sinä voit sanoa: 'Näytä meille Isä'?
      10. Etkö usko, että minä olen Isässä ja Isä on minussa? Niitä sanoja, joita minä puhun teille, en puhu omasta aloitteestani. Isä asuu minussa, ja teot ovat hänen tekojaan.
      11. Uskokaa minua, että minä olen Isässä ja Isä on minussa. Jos ette muuten usko, uskokaa edes tekojeni tähden.
      12. Totisesti, totisesti minä sanon teille: joka uskoo minuun, myös hän tekee niitä tekoja, joita minä teen, ja suurempiakin kuin ne, sillä minä menen Isän luo.
      13. Ja mitä hyvänsä te anotte minun nimessäni, sen minä teen, jotta Isä kirkastettaisiin Pojassa.
      14. Jos te anotte minulta jotakin minun nimessäni, sen minä teen."
      Lupaus Pyhästä Hengestä
      15"Jos te rakastatte minua, te pidätte minun käskyni.
      16. Ja minä rukoilen Isää, ja hän antaa teille toisen Puolustajan olemaan teidän kanssanne iankaikkisesti,
      17. Totuuden Hengen, jota maailma ei voi ottaa vastaan, sillä se ei näe eikä tunne häntä. Mutta te tunnette hänet, sillä hän pysyy teidän luonanne ja on teissä.
      18. En minä jätä teitä orvoiksi vaan tulen luoksenne.
      19. Vielä vähän aikaa, niin maailma ei enää näe minua, mutta te saatte nähdä minut, sillä minä elän ja tekin saatte elää.
      20. Sinä päivänä te ymmärrätte, että minä olen Isässäni ja te olette minussa ja minä teissä.
      21. Se, jolla on minun käskyni ja joka noudattaa niitä, rakastaa minua. Ja joka rakastaa minua, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmaisen itseni hänelle."

    • Tylsämielisten vätysten kansoittama paikka, jossa paistatellaan Herran loisteessa ja lauletaan ylistystä Karitsalle 24/7.

      Ei taitaisi olla minun juttuni.

      • Anonyymi

        Tykkäätkö siitä kuumasta paikasta enemmän?


      • Anonyymi kirjoitti:

        Tykkäätkö siitä kuumasta paikasta enemmän?

        Oikeastaan sillä ei ole merkitystä, molemmat ovat pelkkää kuvitelmaa.

        Mutta jos nyt leikitään hetkinen, että uskoisin Taivaaseen ja Helvettiin, niin todennäköisesti viihtyisin paremmin alakerrassa, sieltä kun löytyvät kaikki syntiset naiset. Helvetti myös voittaa joka vuosi jääkiekkomaaottelun taivasta vastaan, koska kaikki erotuomarit ovat Helvetissä.


      • Anonyymi
        SirCucco kirjoitti:

        Oikeastaan sillä ei ole merkitystä, molemmat ovat pelkkää kuvitelmaa.

        Mutta jos nyt leikitään hetkinen, että uskoisin Taivaaseen ja Helvettiin, niin todennäköisesti viihtyisin paremmin alakerrassa, sieltä kun löytyvät kaikki syntiset naiset. Helvetti myös voittaa joka vuosi jääkiekkomaaottelun taivasta vastaan, koska kaikki erotuomarit ovat Helvetissä.

        On se nyt hieman eri asia, jos kuvittelee taivaan olevan, kun kuvittelee helvetin olevan taivas saatananpalvonnalla.


    • Anonyymi

      Luther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt. Väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
      Lutherin hapatus on levinnyt koko kristilliseen opetukseen myös ns. vapaisiin suuntiin. Luther toi kristinoppiin Mooseksen lain ja sotki Vanhan liiton lain Paavalin ja Jaakobin selvään opetukseen Jeesuksen omille annetusta Kristuksen laista.
      Luterilaisen nikolaiittain opin mukaan on papisto, hengellinen yläluokka ja rahvas, alistetut, jonka hengellistä elämää papit hallitsevat.
      Jeesus opetti aktiivisuutta: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sen sijaan Luther opit loivat laitoskirkon kuin tehtaan, joka tuottaa jäsenilleen sakramenttien kautta ikuisen elämän. Luterilaisen opetuksen mukaan ei tarvitse etsiä Taivasten valtakuntaan, ei laskea kustannuksia, ei tarvitse taistella päästäkseen ahtaasta portista sisälle, vaan kaikki tulee kirkkolaitoksen kautta valmiita pöytään. Lähes kaikki Jeesuksen opetukset ovat poljetut kirkon taholla jalkoihin. Luterilaisen kirkon kaikkein tärkeimmästä opista: vauvojen vedenvaluttelurituaalista ei löydy yhtä ainoaa esimerkkiä tai opetusta Jumalan Sanasta.

      • Anonyymi

        Luther ei ollut profeetta vaan uskonpuhdistaja

        Luterilaisuus eu sisällä mainitsemaasu ajatusta

        Helkuntaikirkon keksimästä uudelleen kastamisesta ei ile esimerkkejä tai kehotuksia. Käsky kastaa on


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luther ei ollut profeetta vaan uskonpuhdistaja

        Luterilaisuus eu sisällä mainitsemaasu ajatusta

        Helkuntaikirkon keksimästä uudelleen kastamisesta ei ile esimerkkejä tai kehotuksia. Käsky kastaa on

        Niin oli. Ja Luther puhdisti katolisen anekaupan, jolla maksamalla kirkolle, pääsi helvetistä pois mihin kristinuskolla joutuu.


    • Anonyymi

      Varmaankin istuvat siellä ehtoollispöydässä juomassa kirkkoviiniä.

    • Anonyymi

      Jakomielinen ei taivaasta tiedä mitään. Luopukaa siitä, niin Taivas voi näkyä.

    • Anonyymi

      Sellaiseksi kuin Raamattu sen ilmoittaa

    • Anonyymi

      jeesus siellä homoilee kaikkien kanssa 🤣🤣🤣

      • Anonyymi

        siksi en kuulukaan kirkkoon


      • Anonyymi

        Vain sinun fantasioissa.


    • Anonyymi

      Kristittyjen taivasta ei tarvitse kuvitella, se löytyy Paavalin 1.Korintolaiskirjeestä 3:13.

      Siellä palaa tuli. Ja löytyy tunnustuksista, kun fyysisellä ylösnousemuksella joutuu masilmanlopun tulen liekkeihin.

      Ja uskonnon armo on se, kun tuonne helvettiin YKSIN USKOSTA joutuu, niin sieltä helvetistä pääsee pois myös vain YKSIN ARMOSTA, jos se Jeesuksen Kristus nimeen kirottuna ja teurastettuna uhrina palvomansa tosi Jumala tulee pelastamaan.

      • Anonyymi

        Luterilaisuuden slogani:

        "Yksin uskosta ja yksin armosta"


      • Anonyymi

        No täytyy siellä grilli olla. Taivaaseen päästyään ei tarvitse enää huolehtia ylipainostakaan. Grilliruokia navan täydeltä ja vedestä tehtyä viiniä kyytipojaksi.


    • Anonyymi

      Taivas on siellä, missä ihminen on ollut kaikkein onnellisin. Olen nähnyt unen tällaisesta paikasta. Se oli lapsuuskotini kukkavainio, jossa lepäilin. Siellä oli lämmintä ja kaunista. Ajattelin siinä unessa, että olenkohan tullut taivaaseen.

    • Anonyymi

      Luulenpa, että taivaassa ei enää lokeroida ihmisiä uskontojen, eikä kirkkokuntien mukaan. Eikä muidenkaan ihmisten määrittämien lokeroiden mukaan.

    • Anonyymi

      Olipas taas erikoinen ketju. Kysytään suoraan millaiseksi kuvitellaan se taivas minne niin kovasti ollaan menossa, mutta lähes kukaan ei sitä osaa kuvata. Hoetaan vain kuinka sinne päästään. Eikö tämä häiritse kristinuskoisia itseään yhtään?

      Olen aikaisemminkin huomannut tämän ilmiön. Kristinuskoiset haluavat kovasti taivaaseen ja eivät tiedä siitä mitään. Normaalilla rationaalisella henkilöllä pitäisi hälytyskellojen huutaa tuollaisesta.

      • Anonyymi

        Raamattu vakuuttaa:
        "Mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, sen Jumala on valmistanut niille, jotka Häntä rakastavat."

        Me luotamme Jumalan lupaukseen!

        Ateistilla ei ole mitään, mihin luottaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamattu vakuuttaa:
        "Mitä silmä ei ole nähnyt eikä korva kuullut, sen Jumala on valmistanut niille, jotka Häntä rakastavat."

        Me luotamme Jumalan lupaukseen!

        Ateistilla ei ole mitään, mihin luottaa.

        Lupaus ei ole vielä pääsy pitää olla se rakkaus lupauksen antajaan !

        Se toteudu himoksella eikä sakastin ovesta huutelemalla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lupaus ei ole vielä pääsy pitää olla se rakkaus lupauksen antajaan !

        Se toteudu himoksella eikä sakastin ovesta huutelemalla!

        Siellä himoksellako sinä käyt kun kellarin luukusta siitä intät?


      • Anonyymi

        No kun kristinuskoon ei edes kuulu mikään taivas, vaan fyysinen ylösnousemus, niin ei kai sitä osata edes kuvitella. Jeesuksen opastama tie vei takaisin paratiisiin, mutta sillä ei ole mitään tekemistä kristinuskon kanssa.


    • Anonyymi

      On turha luulla, että jotakin muuta kautta taivaaseen pääsee kuin turvautumalla Jeesukseen Kristuksena.
      Kaikki eivät pääse, vaikka kaikki ovat kutsutut.

      • Anonyymi

        Raamatussa sanotaan kylläkin, että "monet" ovat kutsutut. Paavalin kirjoituksista voisi jopa paikoin päätellä, että predestinaatio on Raamatun oppi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan kylläkin, että "monet" ovat kutsutut. Paavalin kirjoituksista voisi jopa paikoin päätellä, että predestinaatio on Raamatun oppi.

        Olen usein ihmetellyt sitä, että monet kuvittelevat pääsevänsä taivaaseen, vaikka eivät usko Jeesukseen Kristukseen. Miten he viihtyvät taivaassa, sillä Jeesus on siellä, jos eivät rakasta ja usko Häntä maan edes päällä. Heillehän taivas olisi silloin kiusallinen paikka.
        Taivaassa palvotaan Jeesusta , Jumalan Karitsaa, kuten ilmestyskirja sanoo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen usein ihmetellyt sitä, että monet kuvittelevat pääsevänsä taivaaseen, vaikka eivät usko Jeesukseen Kristukseen. Miten he viihtyvät taivaassa, sillä Jeesus on siellä, jos eivät rakasta ja usko Häntä maan edes päällä. Heillehän taivas olisi silloin kiusallinen paikka.
        Taivaassa palvotaan Jeesusta , Jumalan Karitsaa, kuten ilmestyskirja sanoo.

        He ajattelevat olevansa ihmisinä riittävän hyviä päästäkseen Taivaaseen Helvetin sijaan, vaikka olisivat erehtyneet uskonasioissa. Helvetin lähes jokainen ymmärtää pahemmaksi paikaksi, vaikka moni onkin tokaissut lapsellisin perustein menevänsä mielummin Helvettiin. Niiden tokaisujen takana on epäusko ja niissä vähätellään Helvettiä huonona paikkana ja Taivasta hyvänä paikkana, eikä oteta huomioon millaisiksi paikoiksi Raamatussa kuvataan Taivas ja Helvetti. Ne kommentit ovat yhtä tyhjän kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa sanotaan kylläkin, että "monet" ovat kutsutut. Paavalin kirjoituksista voisi jopa paikoin päätellä, että predestinaatio on Raamatun oppi.

        Siellä lukee myös, että ensimmäisiksi itseään luulleet tulevatkin viimmeisiksi.


    • Anonyymi

      Luterilaisten taivas=helvetti

      • Anonyymi

        Kyllä, koska Jumalana on Mooseksen tulivuorenjumala, joka puhuu tulesta (5.Moos.4:10 alkaen, ja jos siellä tukessa olisi se 'elämän puu', jolle Jeesus lupasi opastaa tien, olemalla 'tie, totuus ja elämä,', niin se bpuu olisi palanut hiillokseksi jo ajat sitten.

        Löytyy, Jeesuksen tie Ilmestyskirja .2:7 ja 2:17 ja Paavalin tien pääte 1.Korinttolaiskirje 3:13.

        Tarinassa ei ole edes mitään epäselvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä, koska Jumalana on Mooseksen tulivuorenjumala, joka puhuu tulesta (5.Moos.4:10 alkaen, ja jos siellä tukessa olisi se 'elämän puu', jolle Jeesus lupasi opastaa tien, olemalla 'tie, totuus ja elämä,', niin se bpuu olisi palanut hiillokseksi jo ajat sitten.

        Löytyy, Jeesuksen tie Ilmestyskirja .2:7 ja 2:17 ja Paavalin tien pääte 1.Korinttolaiskirje 3:13.

        Tarinassa ei ole edes mitään epäselvää.

        Eipä tuo "tulivuorijumala"-pelle malttanut olla vaiti montaa päivää.


    • Anonyymi

      Helluntailaisten taivaassa on ainainen riita päällä tietysti kuten täällä maallakin.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken murhaaja

      Raiskausrikosten joukossa kanta suomalainen tekijä on niin harvinainen että kannattaa erikseen mainita. Raiskausuutisia
      Maailman menoa
      107
      7381
    2. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      65
      6946
    3. Tekijä on poliisin vanha tuttu

      Ihan supisuomalainen.
      Valkeakoski
      58
      3482
    4. Nainen, olet jollakin tavalla pelottava

      Tunne sinun suhteen on ehkä verrattavissa ruusupensaaseen, hurmaavan kaunis kukka, upea tuoksu, mutta jos yrittää lähell
      Ikävä
      58
      1262
    5. Kuumat päivät

      Hyvää huomenta. 🌞🌼☕😊🙌 Sinkkukesä 2024
      Ikävä
      347
      1243
    6. Valkeakosken surmaaja oli koeajalla edellisestä tuomiosta

      Tässä osoitus, että rangaistukset Suomessa ovat liian löysiä ja se maksoi tämän tytön hengen https://yle.fi/a/74-2009067
      Maailman menoa
      14
      1113
    7. Naiset pysyy sinkkuna ja ottavat mieluimmin koiran

      Nykynainen ei halua jakaa elämäänsä miehen kanssa, vaan elää yksin ja ottaa koiran tai koiria. Ja pikkuvähemmistö eli in
      Sinkut
      218
      1066
    8. Haaveilen sinusta

      Läheisyydestäsi, kosketuksestasi. Siitä että saisin koskettaa sinua. Pitää sinua lähellä. En tiedä mistä tämä tuli. Tied
      Ikävä
      22
      933
    9. Enpä usko että olisit valmis jättämään kaiken

      Vaikka tulisin ja kosisin sinua.
      Ikävä
      48
      881
    10. Ohimenevältä

      Tilalta tämä alkaa jo vaikuttamaan. Arjen pieni piristys olimme toisillemme.
      Ikävä
      29
      853
    Aihe