Helluntaiopetukset revitty p***, sanonko mistä

Anonyymi-ap

Tarkastellaan Lutherin ja Olsenin opetuksia ja Raamatullisuutta.

Luther kuvaa katekismuksessaan:

"... meissä oleva vanha ihminen on jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upotettava ja surmattava kaikkine synteineen ja pahoine himoineen, ja sen tilalle pitää joka päivä tulla esiin ja nousta ylös uusi ihminen, joka iankaikkisesti elää Jumalalle vanhurskaana ja puhtaana."

Mitä Olsen opetti nuorille hengessä palaville helluntaipojille ?

26

220

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Mikä ihme sinua oikein riivaa ?

      • Anonyymi

        Oman itsensä riivaama.


    • Anonyymi

      Olsen oli hyvä puhuja.

    • Putin on kastettu ja oikeassa uskossa.
      😄😄😄😄😄

      • Anonyymi

        Nämä eksytykset luterilaiset ovat keksineet ihan omasta päästä, kun väki vähenee ja paniikki iskee!

        Luterilaisilla on nykyisin jooga, pyhättanssit, mindfuldness, homojen vihkimiset, sateekaarimessut...


    • Anonyymi

      Olsenia voi sanoa taitavaksi puhujaksi.

    • Anonyymi

      Helluntaipapin tulee olla nuhteeton, säädyllinen ja taitava opettamaan.
      Olsen täytti nämä vaatimukset hurmoksessa ja joskus voitelussa.

    • Anonyymi

      Mutta ihmiselle itselleen on vain merkitystä hänen tämän päivän uskolleen ja sille miten Jeesuksen ylösnousemus on realisoitunut Hengessä ja totuudessa. Siihen usko rakentuu eikä joidenkin kuolleiden höppänöiden juttuihin.

    • Anonyymi

      Lahkolaisten mielestä Luther ei tunne Raamattua ja oli höppänä.

      • Anonyymi

        Tunsi se Raamatun ainakin siltä osin että älä anna noitavaimon elää.


    • Anonyymi

      Tietenkin Luther tunsi Raamatun siltä osin että noitavaimon älä anna elää. Mistä se elävänä polttaminen sitten lie keksitty, sitä Raamattu ei ainakaan kuvaa.

      Joskin noitavainot jatkuivat vielä Lutherin jälkeen ja vasta 1700-luvun jälkeen luovuttiin ajatuksesta että noita yleensä on olemassa.

      1779 Kuolemanrangaistus noituudesta poistuu Ruotsin rikoslaista. Kustaa III toteaa, että noituus on mahdoton rikos, jota "valistuneet hallitukset eivät edes mainitse rikoslaeissaan".

      Luther ei tuota aikaa tosin nähnyt, vaan kuoli ajatuksen kanssa, että noidat pitää polttaa.

    • Anonyymi

      Luther on suurin ekyttäjä, mitä maailman on koskaan nähnyt. Sana sanoo:

      "meidän vanha ihmisemme on hänen kanssaan ristiinnaulittu, että synnin ruumis kukistettaisiin, niin ettemme enää syntiä palvelisi;
      Minä olen Kristuksen kanssa ristiinnaulittu...
      ja minä elän, en enää minä, vaan Kristus elää minussa; ja minkä nyt elän lihassa, sen minä elän Jumalan Pojan uskossa, hänen, joka on rakastanut minua ja antanut itsensä minun edestäni.
      Näin helluntailaiset opettavat!
      Uudesti syntyminen kertakaikkinen kokemus ja tapahtuu yhden kerran, ei joka päivä Jeesuksen omien tarvitse upottaa vanhaa ihmistä. Maailman ihmisen vanha ihminen elää ja hallitsee jumatonta maailman ihmistä ja kirjoituksessaan Luther todistaa opeillaan olevan uskonsa osaton, uudesti syntymätön; julma ja paha murhamies!

      • Anonyymi

        Raamattu ei puhu mistään uudestisyntymen kokemuksesta


      • Anonyymi

        Uudestisyntymätön ei opeta Jeesusta ainoana tienä taivaaseen


    • Anonyymi

      Lahkoliha ei edes halua taipua parannuksen tekoon.
      On niillä hyvät opit.

      • Anonyymi

        Katolisen kirkon lahkoliha ei taivu parannukseen, näinhän itse asiassa Luther opetti.


    • Anonyymi

      uther on yksi suurimmista eksyttäjistä, mitä maailman on koskaan nähnyt, ja väärä profeetta joka antoi antisemitismin Hitlerille. "minä näin lohikäärmeen suusta ja pedon suusta ja väärän profeetan suusta lähtevän kolme saastaista henkeä, sammakon muotoista."
      Lutherin hapatus on levinnyt koko kristilliseen opetukseen myös ns. vapaisiin suuntiin. Luther toi kristinoppiin Mooseksen lain ja sotki Vanhan liiton lain Paavalin ja Jaakobin selvään opetukseen Jeesuksen omille annetusta Kristuksen laista.
      Luterilaisen nikolaiittain opin mukaan on papisto, hengellinen yläluokka ja rahvas, alistetut, jonka hengellistä elämää papit hallitsevat.
      Jeesus opetti aktiivisuutta: anokaa, niin teille annetaan; etsikää, niin te löydätte; kolkuttakaa, niin teille avataan. Sen sijaan Luther opit loivat laitoskirkon kuin tehtaan, joka tuottaa jäsenilleen sakramenttien kautta ikuisen elämän. Luterilaisen opetuksen mukaan ei tarvitse etsiä Taivasten valtakuntaan, ei laskea kustannuksia, ei tarvitse taistella päästäkseen ahtaasta portista sisälle, vaan kaikki tulee kirkkolaitoksen kautta valmiita pöytään. Lähes kaikki Jeesuksen opetukset ovat poljetut kirkon taholla jalkoihin.
      Luterilaisen kirkon kaikkein tärkeimmästä opista: vauvojen vedenvaluttelurituaalista ei löydy yhtä ainoaa esimerkkiä tai opetusta Jumalan Sanasta.

      • Anonyymi

        eihän helluntailaisille kelpaa mikään mukaan kristillinen kirkko , jotka Suomessa olleet jo ennen Lutheria , kuten katolilaisuus ja ortodoksisuus.
        Ortodoksisuus ei ole katolilaisuudesta haarautunut kirkkokunta .


      • Anonyymi

        Moneskohan kerta kun kopioit tuon saman sepustuksen jossa ei ole totuuden häivääkään


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Moneskohan kerta kun kopioit tuon saman sepustuksen jossa ei ole totuuden häivääkään

        väitätkö , ettei ole totuus , että kristinusko tullut Suomeen jo
        1100 -luvulla , pääosin itäistä reittiä pitkin Novgorodista ja lännestä Ruotsista .

        Luther ei ollut vielä syntynytkään kun kristinusko Suomeen tullut.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        väitätkö , ettei ole totuus , että kristinusko tullut Suomeen jo
        1100 -luvulla , pääosin itäistä reittiä pitkin Novgorodista ja lännestä Ruotsista .

        Luther ei ollut vielä syntynytkään kun kristinusko Suomeen tullut.

        Kristinusko on yhtä paljon väärinkäytetty sana kuin rakkaussana.
        Kumpikaan ei tarkoita mitään ellei sanalle anneta tiukat kehykset jossa sitä käytetään.

        Apostolit ja jeesus eivät käytä sanaa missään yhteydessä!


    • Anonyymi

      Miksi kinastella selkeästä historiasta. Kristinusko tuotiin Suomeen miekkalähetyksenä sekä idästä että lännestä. Sitä tuotiin myös rauhallisesti, mutta isovihan aikaan venäläiset pakkokäännyttivät suomalaisia ja varsinkin toinen ristiretki Ruotsista oli miekkalähetystä jossa kitkettiin pois idän uskontoa.

      Sellaista se on ollut eikä tietenkään oikein voi puhua uskosta oikein silloin jos miekalla käännytetään eikä kansa osaa lukea eikä kirjoittaa. Ei sillä ole silloin harmainta aavistustakaan siitä mihin ja mitä se uskoo.

      Vasta sitten kun kansa sivistyi, kun se osasi lukea ja sille tarjottiin vapaasti Raamattu luettavaksi voidaan puhua uskosta ja siitä että ihmiset oikeasti uskoivat johonkin kun uskoa seurasi herätys ja ihmiset halusivat uskoa eikä heitä valtiovallan puolesta pakotettu siihen.

      • Anonyymi

        helluntailainen kirjoittaa > klo. 15.59.57 ,

        >>>"jossa ei ole totuuden häivääkään"<<<

        että semmosta . . .


    • Anonyymi

      Tietenkin on hassua puhua että usko tuli tai ihmiset tuli uskoon silloin kun ihmiset eivät osanneet lukea eikä kirjoittaa ja jos heille annettiin Raamattu käteen, niin eivät tienneet miten päin sitä pidettiin kädessä. Usko tulee ihmisiin silloin kun he itse tulevat sanan kuuloon, kun he itse haluavat kuulla sanaa ja janoavat sitä sekä saavat siitä jotain muutakin kuin miekan kaulalle. Ja vasta silloin kun he saattavat myös itse tutkiskella että mitä se mahtoi oikein pastori puhua, että onko täällä sanassa nyt varmasti niin sanottu, vai vääristelikö sanaa että se mitä kirjoitettu ei ole totta ja se mitä ei ole kirjoitettu onkin sitten totta.

      Vasta kun on uskonnonvapaus, vasta silloin voidaan sanoa että usko on tullut ihmisiin, ihmiset ovat pääseet uskon kanssa tekemisiin ja sitten joko ottaneet sen vastaan tai eivät ole ottaneet. Heille pitää suoda myös se mahdollisuus ettei vain nyt kiinnosta, ei vain haluta kuulla ilman että siitä tulee mitään seuraamuksia. Vasta siinä tapauksessa kansakunnalla on usko ja uskonto.

    • Anonyymi

      Kumpa aloittajakin jokapäiväisessä katumuksessa ja parannuksessa upottaisi ja surmaisi vanhan ihmisensä kaikkine synteineen ja pahoine himoineen, niin palstan taso nousisi huimasti.

    • Anonyymi

      Aloittaja ei siis ole sisäistänyt Lutherin opetuksia. Luulitko, että kukaan ei huomaa? Tämän tyyppinen maaninen trollaus yhdistetään psykologiassa psykopatiaan, narsismiin, machiavellismiin, eli ihmismielen pimeään kolmioon.

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 112
      2284
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      65
      2147
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      16
      1981
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1707
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1628
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      13
      1432
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      12
      1364
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      27
      1363
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1347
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1272
    Aihe