Liian suurikokoiset tatuoinnit näkyvällä paikalla (yleistilanne)

Anonyymi-ap

On syytä muistuttaa jälleen siitä, että liian suurikokoiset tatuoinnit käsivarressa tai muualla näkyvällä kohdalla voivat olla osoitus epäterveestä tai sadistisesta luonteenpiirteestä. Pelkästään tatuointien teettäminen voi aiheuttaa terveydellisiä ongelmia, jotka ovat pysyviä ja heikentävät yleiskuntoa tai mielenterveyttä.

Kyse ei ole itseilmaisusta vaan tahallisesta haitan tai ruumiinvamman aiheuttamisesta, joka tulisi olla lakisääteisesti kielletty. Suurikokoisiin tatuointeihin on suhtauduttava kuten arvaamattomaan henkilöön tulee suhtautua. Kyse on aina välinpitämättömyydestä omaa ja muiden terveyttä ja tulevaisuutta kohtaan.

47

525

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ovatko tatuoidut kaupan henkilöt vaarallisia yöllisiä aktivisteja? Miksi kaikki kaupat on miehitetty sellaisilla? Laitetaanko kaikki kaupat lopulta kiinni ja vain aktivistit pääsevät enää kauppoihin?

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        💋 ­N­y­­m­­f­­o­­­m­­a­a­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️❤️❤️❤️❤️🔞💋💋💋💋💋🔞


    • Anonyymi

      Tarkennatko vielä mikä on liian suurikokoinen tatuointi?

      Onko se yli 10cm?

      • Anonyymi

        Minun tatuointi on nimittäin n. 9cm ja nyt haluaisinkin tietää olenko sadisti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minun tatuointi on nimittäin n. 9cm ja nyt haluaisinkin tietää olenko sadisti.

        Arvasin että hammaslääkärini on sadisti, näin hänen työtakkinsa hihansuusta suuren tatuoinnin, nyt tiedän olleeni oikeassa. Kiitos AP.


      • Anonyymi

        Siinähän näet.


      • Anonyymi

        Ei ole ladon seinässä, mutta ullissa on.


    • Anonyymi

      Tatuoinnithan on hienoja ja täydentää ulkonäköä ja indentiteettiä. Mun mielestä hieno asia. Eikä isot tatuoinnitkaan niin pahoja ole, kunhan vaan ei naamassa olis...

      • Anonyymi

        Naamaan se kannattaa just ottaakin silloin sitä ei näe itse koko ajan eikä se ala harmittamaan.


      • Anonyymi

        Sano juutalainen auswitchissä.


    • Anonyymi

      Yhden tiedänkin jolla on paljon mustaa naamassa. Ei kovin hieno ole ja muutenkin taitaa olla tapaus vähän...

      • Anonyymi

        Ne tuhannet mustanaamat liittyy geenihommeleihin.


    • Anonyymi

      Nyt on kyllä niin jumalattoman typerä mielipide eikä ole mitään tieteellistä perää mitä sanot hahahah.

      Anna kun arvaan, tämä väite tulee ihmiseltä jonka ajatusmaailma ja arvot ovat jääneet jumiin sinne 70-luvulle ja siitä taaksepäin? Luullaan että se oma näkökulma on ainoa oikea ja kaikki muu väärässä.

      Toki, tatuointien historiassa montakin vuosisataa taaksepäin vangeilla ja ihmisellä jotka todettiin pakanoiksi oli tatuointeja koska heidät leimattiin niillä jotta tiedetään kuka on pakana tai vanki.

      1900-luvun alussakin tatuoinneilla oli paha maine koska niitä löytyi vain rikollisilta yleensä, välillä myös merenkulkijoilta tai sirkusesiintyjiltä.

      Joten sukupolveta sukupolvelle pitkän aikaa on toitotettu että tatuoinnit ovat pahasta koska niitä on rikollisten tai muiden vastaavien nahoilla. Eikä sitten ole tietenkään osattu ajatella yhtään omalla päällään ja muodostaa omaa mielipidettä.

      Tatuointi verrattuna melkein 100-vuotta taaksepäin on muutenkin paljon riskittömämpää koska on oikean työkalut, terveysviraston vaatimat säädökset joita vahditaan tatuointiliikkeissä ja niitä tekevät sitä opiskelleet ammattilaiset.

      Ei se tatuoinnin laittaminen iholle yhtäkkiä sinusta tee mitään rikollista tai hylkiötä vain sen takia että jotkut moottoripyöräjengiläiset ovat yleensä tatuoitu päästä varpaisiin.

      Tatuoinnit ihmisillä ovat katukuvassa nykyään hyvin yleistä. Yhtä yleistä kun korvakorut korvissa.

      Suosittelen vähän laajentamaan omaa maailmankuvaa ja lukemaan enemmän.

      • Anonyymi

        Tatuointi tosiaan ei tee ihmisestä enää rikollista tai merimiestä. Sen sijaan se kertoo että henkilö on muuten vaan elämäm kolulainen tai trendipelle. Osa on elämäm kolulaisia, ja osa mennyt ottamaan töherryksen ihoonsa nuorempana. Siinä se perhonen sitten leviää lähiömutkin olkavarren rasvakudoksen myötä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tatuointi tosiaan ei tee ihmisestä enää rikollista tai merimiestä. Sen sijaan se kertoo että henkilö on muuten vaan elämäm kolulainen tai trendipelle. Osa on elämäm kolulaisia, ja osa mennyt ottamaan töherryksen ihoonsa nuorempana. Siinä se perhonen sitten leviää lähiömutkin olkavarren rasvakudoksen myötä.

        En lähtisi kauheasti kritisoimaan ihmisiä jos oma mielipite ja ajatusmaailma on noinkin yksinkertaista ja kapeeta.

        Onhan noita stereotypioita joo, että esim jollain pubiruusulla on se 20v sitten halvalla otettu tähti tai perhonen kaulassa tai reidessä joka haalentunut ja epämuodostunut kun painoa ja ryppyjä tullut iän myötä, mutta vaikka tuommoisia tapauksia tai vastaavia on niin ei se tarkoita että kaikki tatuoinnin ottajat voi luokitella samaan pieneen lokeroon.

        Tuo logiikkasi on vähän kuin kysyisi joltakulta juotko alkoholia ikinä ja vedät heti johtopäätöksen että tämä ihminen vetää suomiviinaa torilla maanantai-aamuna vaikka tämän ihmisen alkoholinkäyttö jolta sitä kysyttiin on luokkaa että joskus harvoin käy istumassa pubissa iltaa tai tykkää juoda saunakaljan.

        Jos on asia kuten tatuointi joka on piirre jonka kaksi ihmistä jakaa niin ei se tarkoita että molemmat ovat täysin samanlaisia, että se toinen olisi myös se ääripää huono esimerkki.

        Mutta joo, kaipa sun päässäs esim Petteri 36v töissä käyvä naimisissa oleva kahden lapsen isä joka harrastaa kuntoilua ja lautapelejä on samanlainen ihminen kaikinpuolin kuin Pekka 56v, tapajuoppo joka kuluttaa vähät kelasta saamansa tuet lähipubissa kaljaan ja tupakkaan harva se päivä, vain siksi koska molemmilla on tatuointi jossain päin kehoaan.


      • Anonyymi

        Korvakorut ovat syntiä.
        Ei pääse Taivaaseen, jos on lävistyksiä.
        Yst. Oulun Merituuli


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tatuointi tosiaan ei tee ihmisestä enää rikollista tai merimiestä. Sen sijaan se kertoo että henkilö on muuten vaan elämäm kolulainen tai trendipelle. Osa on elämäm kolulaisia, ja osa mennyt ottamaan töherryksen ihoonsa nuorempana. Siinä se perhonen sitten leviää lähiömutkin olkavarren rasvakudoksen myötä.

        Lääkärilläni on näyttäviä tatuointeja. Onko hän pelle ja elämänkoululainen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lääkärilläni on näyttäviä tatuointeja. Onko hän pelle ja elämänkoululainen?

        Tiedä heistä.


    • Anonyymi

      Totta virkat.
      Mutta tatuointiin liittyy vieläkin salaperäisyyden verho.
      Mitä ne kuvat oikeasti ehkä tarkoittavat kehossa.
      Suuri vähemmistö suhtautuu niihin edelleen epäluuloisesti.

      • Anonyymi

        Öö..?

        Tatuointeja otetaan monenlaisia eri syistä ja merkityksellä tai ilman. Ei niissä ole mitään salaista sanomaa jota salataan joltain vähemmistöiltä.

        Jos ne tatuoinnit jotain kehossa tarkoittavat niin se on jotain henkilökohtaista ihmiselle itselleen useimmiten.

        Ja siinähän suhtautuu. Enemmistö tai vähemmistö, ei tälläisessä asiassa pidä miettiä mitä mieltä he ovat.

        Tatuointia ottaessa kannattaa tosin vielä nykyäänkin ottaa se huomioon, että ei kannata tatuoida mitään mihinkään näkyvillä jota ei voi pitkä-hihainen paita peittää (esim kämmenvarteen, kaulaan), koska se voi vaikeuttaa työnhakua ja saamista tietyillä aloilla (kiitos vanhojen sukupolvien vanhentuneiden arvojensa takia)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Öö..?

        Tatuointeja otetaan monenlaisia eri syistä ja merkityksellä tai ilman. Ei niissä ole mitään salaista sanomaa jota salataan joltain vähemmistöiltä.

        Jos ne tatuoinnit jotain kehossa tarkoittavat niin se on jotain henkilökohtaista ihmiselle itselleen useimmiten.

        Ja siinähän suhtautuu. Enemmistö tai vähemmistö, ei tälläisessä asiassa pidä miettiä mitä mieltä he ovat.

        Tatuointia ottaessa kannattaa tosin vielä nykyäänkin ottaa se huomioon, että ei kannata tatuoida mitään mihinkään näkyvillä jota ei voi pitkä-hihainen paita peittää (esim kämmenvarteen, kaulaan), koska se voi vaikeuttaa työnhakua ja saamista tietyillä aloilla (kiitos vanhojen sukupolvien vanhentuneiden arvojensa takia)

        Tatuointi on red flag mulle.


    • Anonyymi

      Jos ihmisen iho olisi tarkoitettu peitettäväksi kuvilla, eikö vauvat olisi syntyessään täynnä ankkojen ja pupujen kuvia?

    • Anonyymi

      Tämä aloitus on silkkaa roskaa. Eivät ne tatuoinnit ole mikään sadistin tai epäterveellisen henkilön merkki.

      Ainoa terveydellinen asia on sen tatuoinnin ottohetkellä, kun immuunijärjestelmä on hämillään uudesta aineesta kehossa. Siitä johtuu turvotus.
      Pidempiä vaikutuksia, puhumattakaan mielenterveysongelmista ei ole.

      Sen kieltämisestä ei olisi järjen häivääkään. Varsinkin kun tämä koko teksti oli jotain ihme mutuilua.

      Miten ihmeessä oma tatuointi edes voi olla välinpitämättömyyttä muiden terveyteen? Tuossa nyt ei ollut mitään järkeä.

      Ja minä olen henkilö jolla ei ole tatuointeja ja pidän niitä rumina. Mutta sellainen toisella ei ole mitenkään minulta pois. Makuasiat ovat makuasioita ja hyväksyn sen.

      • Anonyymi

        Ottaja maksamaan myös esim. tulehdukset lääkkeineen ja lääkärikäynteineen. Vasta sitten oma asia.


    • Anonyymi

      Mulla on gay tatuointi. Haluan näyttää muille etten häpeile omaa seksuaalista suuntautumistani. Uimahallissa ja rannalla jotkun tuijjottelee. Usein sanon vaan että olet siis myös gay kun minua tiirailet. Usein jättävät rauhaan. Jos eivät jätä on kuumat treffit luvassa. Toimii suosittelen.

      • Anonyymi

        Millainen on gay tatuointi? Not exit only alaselässä?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on gay tatuointi? Not exit only alaselässä?

        Käytkö Karanojalla?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Millainen on gay tatuointi? Not exit only alaselässä?

        Gay tatuointini on värikäs sateenkaari jonka alla on my little pony kuva. Sitten mulla on Teuvo Lomanin kuva myös. Olen kyllä tosi gay muutenkin joten ihmiset kyllä hogaavat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Käytkö Karanojalla?

        Olen käynyt. Siellä on hyvä olla 2 kondoomia päällekkäin koska taudit yleisiä gay reissumiehillä. Ihan joka rekkaa ei kannata lähestyä liian innokkaana. Kerran polakki rahtari löi kaveria rengasraudalla kun oli mennyt rekkaan ehdottelemaan.


    • Anonyymi

      Tatuointi kertoo henkilön olevan alempaa sosiaaliluokkaa ja älyllistä roskaväkeä.

      Oliko muuta?

      P.S. naamalävistyksen ottaneet ovat jo sitten ihan todella yhteiskuntakelvottoman rajalla.

      • Anonyymi

        Sisarukset Hörkkö, molemmat erikoislääkäreitä OYS:ssa, kasvoissa lukuisia lävistyskoruja, ovatko hekin yhteiskuntakelvottomia ?


    • Anonyymi

      Ketä kiinnostaa mitä kenenkin ihossa on. Keskittyisi vaan omaan elämään.

    • Anonyymi

      > Lääkärilläni on näyttäviä tatuointeja. Onko hän pelle ja elämänkoululainen?

      Kannattaa raportoida joko THL:ään tai suoraan tänne: https://tinyurl.com/mwhf36sw

      Kyse voi olla ns. "rise-porukan lääkäristä". Raportoikaa kaikki Hämeenlinnan sosiaali- ja terveydenhuollon väärinkäytökset tai epäilyt väärinkäytöksistä linkin taholle. Porukka on täällä "vajaata" niin kauan kuin saavat olla.

    • Anonyymi

      Mikä se yksikin ämmä on, joka on tehnyt muka jonkun mainosvideon Hämeenlinnasta? Sattumalta huomasin. Kuka palkkansa maksoi? Inhoan yli kaiken tuota tatuointiensa esittelijää. Kauheaa katseltavaa!

      • Anonyymi

        Höpsö vanhus ottaa vaan nyt ne kaikki aamupillerit kiltisti että rauhoittuu!!


    • Anonyymi

      Tatuointi on avunhuuto. Apua, katsokaa minua! On minulla sentään pinnassa jotain kiinnostavaa vaikka sisällä ei olekaan!

      • Anonyymi

        Sulta puuttuu molemmat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sulta puuttuu molemmat.

        Tatuointini tekevät minut hulluksi. Pakko esittää kovista vaikka en jaksaisi. Tulen vanhaksi tajuan nyt mikä virhe eikä niitä pysty peittämään. Älkää ottako mitään mihinkään. Sekoatte kun niihin kyllästyy ja niihin kyllästyy. Sitä sekoaa kun sitä ei saa pois.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tatuointini tekevät minut hulluksi. Pakko esittää kovista vaikka en jaksaisi. Tulen vanhaksi tajuan nyt mikä virhe eikä niitä pysty peittämään. Älkää ottako mitään mihinkään. Sekoatte kun niihin kyllästyy ja niihin kyllästyy. Sitä sekoaa kun sitä ei saa pois.

        Minä en sekoa. Pidän niistä. Ne kertoo mun tarinan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä en sekoa. Pidän niistä. Ne kertoo mun tarinan.

        Minkä ihmeen tarinan? Kerro vaan koko tarinasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minkä ihmeen tarinan? Kerro vaan koko tarinasi.

        Minulla on tribaalit molemmissa käsivarsissa koska Ihailen suuresti Uuden Seelannin maoreja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minulla on tribaalit molemmissa käsivarsissa koska Ihailen suuresti Uuden Seelannin maoreja.

        Miksi sä sellasia ihailet? Mikä niissä nyt on niin kunnioitusta herättävää? Aika huonosti ovat kuitenkin yhteiskunnassa pärjänneet. Paljon rikollisuutta, työttömyyttä ja alkoholismia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi sä sellasia ihailet? Mikä niissä nyt on niin kunnioitusta herättävää? Aika huonosti ovat kuitenkin yhteiskunnassa pärjänneet. Paljon rikollisuutta, työttömyyttä ja alkoholismia.

        Eri kansaa samaa roskaväkeä


    • Anonyymi

      Jokaisella maksullisella naisella, joita olen vuosien varrella nussinut, on ollut tatuointi.

      Ja heitä on kymmeniä, saattaa olla jopa yli sata.
      Esimerkiksi lentäjillä ja lentoemännillä ei saa olla näkyviä tatuointeja, enkä todellakaan menisi tatuoidun kirurgin leikattavaksi tai ottaisi tatuoitua henkilöä puolisokseni.

      Jokainen valitsee itse ja minä valitsen näin. En muuten nussi maksullistakaan, jos esim. käsivarret on kokonaan värjätty tai jos löytyy yksikin lävistys korvakoruja lukuun ottamatta.

      Minun puolestani voitte tatuoida vaikka peräreikänne ja lävistää naamanne vaikka rautakangella, mutta minun ei ole pakko pitää moista kovin älyllisenä touhuna.

      • Anonyymi

        Panetko minua jos annan ilmaiseksi? Olen se jolla my liittle pony ja Teubo Loman tatskattuna.


    • Anonyymi

      No yksi yleisohje olisi. Älä koskaan ota tatuointia naamaasi kaulaasi tai käsiisi mistä et voi peittää niitä. Vaikka kuinka olisi kovisolo tai mitä tahansa älä tee sitä!!

    • Anonyymi

      Minustakin tatuoinnit ovat arveluttavia.

    Ketjusta on poistettu 9 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 122
      2936
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      83
      2692
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      17
      2168
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1757
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      21
      1658
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1499
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      17
      1459
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      28
      1417
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      16
      1387
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1302
    Aihe