Ahdistushäiriöt

Anonyymi-ap

Jos asioita ei katsota uskonjutuilla, vaikka uskontopalstalla ollaankin....
Niin onko kukaan palstalaisista kärsinyt ahdistusoireista tai onko diagnoosia sellaisista?
Millä tavoin se näyttäytyy elämässänne?

Lightning

26

262

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Uskon, että jokainen joskus tuntee ahdistusta, on uskossa tai ei ole.

      Evankeliumi on yksi tärkeimmistä, joka ohjaa armoon ja Jumalan rakauteen.
      Ilman Jumalan ja lähimmäisen rakkautta on vaikea olla
      Jumalan armon ja rakkauden löytäminen on suurin lahja, josta aukeaa kasvava armahtavaisuus itseään ja lähimmäisiä kohtaan. Jopa vihollisiaankin voi alkaa rakastamaan kasvaessaan Jumalan tahtoa etsien.

      Joh. 15:
      7. Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä, niin anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja se tapahtuu teille. Mark. 11:24; Luuk. 11:9-10; 1. Joh. 3:22
      8. Siinä minun Isäni kirkkaus tulee ilmi, että te kannatte paljon hedelmää ja niin osoitatte olevanne minun opetuslapsiani. Matt. 5:16; 1. Piet. 2:12
      9. Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin minäkin olen rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
      10. Jos pidätte minun käskyni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen pitänyt Isäni käskyt ja pysyn hänen rakkaudessaan. Joh. 14:15; Joh. 14:21
      11. Olen puhunut teille näistä asioista, jotta minun iloni olisi teissä ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi. Joh. 17:13
      12. Tämä on minun käskyni: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä. Joh. 13:34; 1. Joh. 3:11
      13. Sen suurempaa rakkautta ei ole kenelläkään, kuin että hän antaa henkensä ystäviensä puolesta. Room. 5:7-8; 1. Joh. 3:16

      • Anonyymi

        Lähinnä kait mietin, miten sitä oppii 'hallitsemaan'., ettei jää kiinni esimerkiksi siihen mitä on itse sanonut ja miten toiminut ja ettei herää epäilyksiä siitä, että jollain tavalla jokin tulisi vastaan negatiivisesti...en osaa selittää..asiat jää pyörimään...kerran yksi ihminen antoi neuvon, että pitäisi keksiä jotain mielenkiintoista tekemistä, että asia unohtuu...ei se niin mene, kun se on lamaannuttaa tietyllä tapaa, ei pysty mihinkään mielenkiintoiseen silloin.

        Tämä on kolmatta viikkoa päällä...välillä on hyviä päiviä välissä, mutta tulee huonoja päiviä, joihin toki elämäntapahtumatkin vaikuttaa. . sellaista kierrettä ei voi jaksaa kovin pitkään?

        Lightning

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lähinnä kait mietin, miten sitä oppii 'hallitsemaan'., ettei jää kiinni esimerkiksi siihen mitä on itse sanonut ja miten toiminut ja ettei herää epäilyksiä siitä, että jollain tavalla jokin tulisi vastaan negatiivisesti...en osaa selittää..asiat jää pyörimään...kerran yksi ihminen antoi neuvon, että pitäisi keksiä jotain mielenkiintoista tekemistä, että asia unohtuu...ei se niin mene, kun se on lamaannuttaa tietyllä tapaa, ei pysty mihinkään mielenkiintoiseen silloin.

        Tämä on kolmatta viikkoa päällä...välillä on hyviä päiviä välissä, mutta tulee huonoja päiviä, joihin toki elämäntapahtumatkin vaikuttaa. . sellaista kierrettä ei voi jaksaa kovin pitkään?

        Lightning

        Lightning

        Perustuu kai kuoleman pelkoon.
        Mutta jos osaa ajatella jonkin ajatuksen jolla kuoleman pelko väistyy niin saattaa poistua myös ahdistus.
        Myös paniikkikohtauksrt ovat muotisana nykyään.
        Itse sain muka sellaisia kun asuin helsingin saasteissa. Pakokaasu aiheutti keskustan ruuhkassa kivuliaita rytmihäiriöitä. Päivystys ei osannut muuta diagnoosia kuin muotidiagnoosin "paniikkihäiriö".
        Tajusin ettei ammattitaidottomat anna tähän apua, muutin pois helsingistä pienempään kaupunkiin jossa vähemmän saasteita.
        "Paniikkihäiriöt" loppui kun sai hengittää puhdasta ilmaa.

        Kehoon kertyy myrkkyjä ilmasta ruuasta vedestä ja ne aiheuttaa myrkytysten kaltaisia häiriöitä joihin reagoi "paniikilla".
        Siis elimistön selittämättömät häiriöt aiheuttaa paniikkia mutta se laantuu kun alkaa poistaa myrkkyjä kehosta, lähdevettä tai suodatettua vettä jotta kloorattuja amiineja ei jatkuvasti kerry kehoon. Lisäaineetonta ruokaa jotta ei kerry teollisuuskemikaaleja. Elimistö vähän kerrassaan puhdistuu mutta siihen voi mennä parikin vuotta.

        Mutta oloa helpottaa jos ymmärtää että keho vain reagoi kemikaaleihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Perustuu kai kuoleman pelkoon.
        Mutta jos osaa ajatella jonkin ajatuksen jolla kuoleman pelko väistyy niin saattaa poistua myös ahdistus.
        Myös paniikkikohtauksrt ovat muotisana nykyään.
        Itse sain muka sellaisia kun asuin helsingin saasteissa. Pakokaasu aiheutti keskustan ruuhkassa kivuliaita rytmihäiriöitä. Päivystys ei osannut muuta diagnoosia kuin muotidiagnoosin "paniikkihäiriö".
        Tajusin ettei ammattitaidottomat anna tähän apua, muutin pois helsingistä pienempään kaupunkiin jossa vähemmän saasteita.
        "Paniikkihäiriöt" loppui kun sai hengittää puhdasta ilmaa.

        Kehoon kertyy myrkkyjä ilmasta ruuasta vedestä ja ne aiheuttaa myrkytysten kaltaisia häiriöitä joihin reagoi "paniikilla".
        Siis elimistön selittämättömät häiriöt aiheuttaa paniikkia mutta se laantuu kun alkaa poistaa myrkkyjä kehosta, lähdevettä tai suodatettua vettä jotta kloorattuja amiineja ei jatkuvasti kerry kehoon. Lisäaineetonta ruokaa jotta ei kerry teollisuuskemikaaleja. Elimistö vähän kerrassaan puhdistuu mutta siihen voi mennä parikin vuotta.

        Mutta oloa helpottaa jos ymmärtää että keho vain reagoi kemikaaleihin.

        Ei tämä liity kuolemanpelkoon eikä liity muoti-ilmiöihin mitenkään, vaan olen oikeasti helposti ahdistuva ihminen....ei tämä ole paniikkihäiriö, se ilmenee toisin ihmisillä, kykenen tekemään asioita mutta ahdistus rajoittaa sitä, etten pysty nauttimaan aina elämästä kuten pitäisi, en pysty rauhoittumaan silloin.

        Lightning


    • Anonyymi

      Kyllä jokainen kokee joskus ahdistusta. On kristitty tahi ei ole.

      • Anonyymi

        Lievät allergiat aiheuttaa lievää hengenahdistusta ja se taas rauhattomuutta.
        Täytyy löytää ne ruoka-aineet jotka itselle tuon aiheuttaa. Miettiä tarkkaan "mitä juuri söin"?

        Jos oireet ovat pelkästään psyykkisiä niin syyllinen voi olla niin kaukana lpsuudessa ettei sitä muista. Mutta niistäkin Jeesus voi parantaa.

        Jos kiusaajavanhempi on esim pelotellut vauvaa hirveän näköisellä nukella niin se voi jättää pelkotiloja jotka Jeesus voi tuoda mieleen vaikka vanhana ja parantaa pelon.
        Pelko on suhteessa siihen ikään jolloin sen on kokenut. Se ei poistu selittelemällä "olen nyt aikuinen" jos silloin olin täysin ympäristöä ymmärtämätön vauva. Kauhu vain jää alitajuntaan.
        Sama voi tapahtua jos videopelejä näytetään liian pienille jotka ei vielä edes hahmota todellista elämän ympäristöä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lievät allergiat aiheuttaa lievää hengenahdistusta ja se taas rauhattomuutta.
        Täytyy löytää ne ruoka-aineet jotka itselle tuon aiheuttaa. Miettiä tarkkaan "mitä juuri söin"?

        Jos oireet ovat pelkästään psyykkisiä niin syyllinen voi olla niin kaukana lpsuudessa ettei sitä muista. Mutta niistäkin Jeesus voi parantaa.

        Jos kiusaajavanhempi on esim pelotellut vauvaa hirveän näköisellä nukella niin se voi jättää pelkotiloja jotka Jeesus voi tuoda mieleen vaikka vanhana ja parantaa pelon.
        Pelko on suhteessa siihen ikään jolloin sen on kokenut. Se ei poistu selittelemällä "olen nyt aikuinen" jos silloin olin täysin ympäristöä ymmärtämätön vauva. Kauhu vain jää alitajuntaan.
        Sama voi tapahtua jos videopelejä näytetään liian pienille jotka ei vielä edes hahmota todellista elämän ympäristöä.

        Toki lapsuudesta näkee piirteitä. Olen kokenut, että turrutin lapsuudessa ja nuoruudessa tunteita, ne meni kuin möykyksi sisimpääni, ei se ollut tällaista ..kun aloin tuntemaan...tunteet on ikäänkuin moninkertaisia... ja minun on vaikea kestää esim. epävarmuutta.


        Lightning


    • Anonyymi

      monet ahdistuu sen jälkeen kun aloittavat helluntailaisuuteen tutustumisen.

      silloin pitäis jo raksuttaa , mistä kiikastaa !

      • Anonyymi

        Ei se ole mustavalkoista...itse olen aikoinaan etsinyt uskosta varmaan helpotusta myös siihen ahdistuneisuuteen...kun ei ole niitä juttuja millä yrittänyt hallita sitä...kuten uskontoa...niin se tunne ja kokemus tulee tosi voimakkaasti...välillä tuntuu, ettei enää jaksa...niinkuin nytkin ja siksi olen taas palstalla.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Ei se ole mustavalkoista...itse olen aikoinaan etsinyt uskosta varmaan helpotusta myös siihen ahdistuneisuuteen...kun ei ole niitä juttuja millä yrittänyt hallita sitä...kuten uskontoa...niin se tunne ja kokemus tulee tosi voimakkaasti...välillä tuntuu, ettei enää jaksa...niinkuin nytkin ja siksi olen taas palstalla.

        Lightning

        Mulla ahdistuksen laukaisee jokin tapahtuma, jota en hallitse. Kuten viime päivinä Vantaan kouluampuminen ja se että eräs tuttuni on kuolemassa c-hepatiittiin.


      • auroraboreallis kirjoitti:

        Mulla ahdistuksen laukaisee jokin tapahtuma, jota en hallitse. Kuten viime päivinä Vantaan kouluampuminen ja se että eräs tuttuni on kuolemassa c-hepatiittiin.

        Ps. Mietin mitä sulle kirjoittaisin.. Mikä helpottaisi sua. Olet etsinyt Jumalasta ratkaisua. Mulla se on tänään ja eilen auttanut. Hän antaa rauhan.
        Ei mun murehtiminen auta ko ihmisiä yhtään.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Mulla ahdistuksen laukaisee jokin tapahtuma, jota en hallitse. Kuten viime päivinä Vantaan kouluampuminen ja se että eräs tuttuni on kuolemassa c-hepatiittiin.

        Minulle Vantaan kouluampuminen on sillä tavoin kaukainen asia, etten ahdistu asiasta, toki ymmärrän asian olevan hirveä, etenkin niille, jotka asiaan jotenkin linkittyvät aidosti ja oikeasti.

        Minulle ahdistus liittyy sosiaalisiin tilanteisiin ja omaan toimimiseen niissä.

        Lightning


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ps. Mietin mitä sulle kirjoittaisin.. Mikä helpottaisi sua. Olet etsinyt Jumalasta ratkaisua. Mulla se on tänään ja eilen auttanut. Hän antaa rauhan.
        Ei mun murehtiminen auta ko ihmisiä yhtään.

        Kyse ei ole murehtimisesta, luultavasti kokemukseni ei ole tavalliselle normaalia...esim puolisoni ei koskaan koe ahdistusta, eikä siksi edes tiedä mitä helvettiä aivoni tuottaa sydänalaani ...kyse on siitä että aivoni toimivat sillä tavoin, sen neuronit ja reseptorit toimivat niin...en kuitenkaan halua lääkitystä asiaan.

        En ahdistuisi samoista asioista kuin sinä...ja tämä on enemmän kuin murhe.. siihen liittyy jonkinlaista pelkoa oman tuli toiminnan virheellisyydestä johtuen.. en kykene sanomaan oikeita sanoja ja toimimaan virheettömästi, oelköön siitä tulevia seurauksia.

        Lightning


        Lightning


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ps. Mietin mitä sulle kirjoittaisin.. Mikä helpottaisi sua. Olet etsinyt Jumalasta ratkaisua. Mulla se on tänään ja eilen auttanut. Hän antaa rauhan.
        Ei mun murehtiminen auta ko ihmisiä yhtään.

        Jos pystyn luottamaan toiseen ihmiseen, en koe niin pahasti virheitäni, minun on vaikea todellisesti luottaa ihmisiin.

        Lightning


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ps. Mietin mitä sulle kirjoittaisin.. Mikä helpottaisi sua. Olet etsinyt Jumalasta ratkaisua. Mulla se on tänään ja eilen auttanut. Hän antaa rauhan.
        Ei mun murehtiminen auta ko ihmisiä yhtään.

        Jumala -ajatus on tietynlainen alkeellinen turvariepu. Kun ahdistaa, voi ajatella, että joku suurempi voima hallitsee asioita omasta puolestani... kuitenkin loppuviimein Jumala ei tee mitään, on olematon ja kivimöykky, samalla tavoin asiat pyörii maailmassa, uskoi tai oli uskomatta.

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        Jumala -ajatus on tietynlainen alkeellinen turvariepu. Kun ahdistaa, voi ajatella, että joku suurempi voima hallitsee asioita omasta puolestani... kuitenkin loppuviimein Jumala ei tee mitään, on olematon ja kivimöykky, samalla tavoin asiat pyörii maailmassa, uskoi tai oli uskomatta.

        Lightning

        Ei mun elämässä. Se kuolee c-hepatiittiin. Mä join yli 10 vuotta... Ja jos olisin vielä hepatiittia sairastanut olisin kuollut.
        Jos kaverini valitsisi nyt uskoontulon hän saattaisi selvitä hengissä. Lääkäri oli sanonut että Jos vielä juot....
        Mutta hän ei tule uskoon vaan sen sijaan juo.


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        Ei mun elämässä. Se kuolee c-hepatiittiin. Mä join yli 10 vuotta... Ja jos olisin vielä hepatiittia sairastanut olisin kuollut.
        Jos kaverini valitsisi nyt uskoontulon hän saattaisi selvitä hengissä. Lääkäri oli sanonut että Jos vielä juot....
        Mutta hän ei tule uskoon vaan sen sijaan juo.

        Ei usko pelasta sairastamasta. Voi ajatella, että usko on eräänlaista humalahakuisuutta, riippuvuus vaihtuu toiseen..

        Minun Jumalani voisi olla tämä palsta, tarvitsen sitä riippuvuuteni hoitoon, ennen sitä oli joku ihminen, jonka avulla hoidin riippuvuutta, mutta hän dumppasi tänne jätekasaan, joten tässä ollaan

        Lightning


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei usko pelasta sairastamasta. Voi ajatella, että usko on eräänlaista humalahakuisuutta, riippuvuus vaihtuu toiseen..

        Minun Jumalani voisi olla tämä palsta, tarvitsen sitä riippuvuuteni hoitoon, ennen sitä oli joku ihminen, jonka avulla hoidin riippuvuutta, mutta hän dumppasi tänne jätekasaan, joten tässä ollaan

        Lightning

        Humalani .. kääntyi Jumalani muotoon puhelimen kääntämänä..mutta sama asia kait


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos pystyn luottamaan toiseen ihmiseen, en koe niin pahasti virheitäni, minun on vaikea todellisesti luottaa ihmisiin.

        Lightning

        Ei kenenkään tarvitse olla täydellinen eikä antaa muille ihmisille sitä "valtaa" että heidän läsnäoloahdistaa.
        Opettele iskulauseeksi "souvvot" "mitä välii".
        Ei ole mitään väliä mitä ne minusta ajattelee.

        Nyt muistan miten itse aloin päästä tuosta, ajattelin "he ajattelee minusta joka tapauksessa pahaa vaikka tekisin mitä, joten mitä välii mitä teen!" Heille ei koskaan kelpaa mikään joten en edes yritä kelvata. Jos on ollut paljon kiusattu niin ei koskaan enää luota ihmisiin.
        Mutta ei heihin tarvitsekaan luottaa. Olet itsenäinen ihminen, sinä määräät miten käyttäydyt ja sen että et välitä heidän antamistaan arvosanoista.

        Sanoohan Raamattu samaa :
        Psalmi 118:6 Herra on minun puolellani, en minä pelkää; mitä voivat ihmiset minulle tehdä?

        Lue Raamatusta psalmeja, niissä kirjoittaa kuningas jota vainottiin paljon, löydät vertaistukea ja rohkaisua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei kenenkään tarvitse olla täydellinen eikä antaa muille ihmisille sitä "valtaa" että heidän läsnäoloahdistaa.
        Opettele iskulauseeksi "souvvot" "mitä välii".
        Ei ole mitään väliä mitä ne minusta ajattelee.

        Nyt muistan miten itse aloin päästä tuosta, ajattelin "he ajattelee minusta joka tapauksessa pahaa vaikka tekisin mitä, joten mitä välii mitä teen!" Heille ei koskaan kelpaa mikään joten en edes yritä kelvata. Jos on ollut paljon kiusattu niin ei koskaan enää luota ihmisiin.
        Mutta ei heihin tarvitsekaan luottaa. Olet itsenäinen ihminen, sinä määräät miten käyttäydyt ja sen että et välitä heidän antamistaan arvosanoista.

        Sanoohan Raamattu samaa :
        Psalmi 118:6 Herra on minun puolellani, en minä pelkää; mitä voivat ihmiset minulle tehdä?

        Lue Raamatusta psalmeja, niissä kirjoittaa kuningas jota vainottiin paljon, löydät vertaistukea ja rohkaisua.

        Ei kyse ole ihan tuostakaan täysin, luulisin. Luultavasti olen myös hieman neuroottinen tietyllä tapaa...pyrin esimerkiksi hoitamaan työni hyvin ja koen etten yllä koskaan ihan sille standardille mitä odotan itseltäni.

        Lightning


    • Just. "jätekasa"?

      • Anonyymi

        On tämä sitä, ehkä et edes näe istuvasi sen päällä ja jos et näe sitä, se on ikävä juttu sinulle...

        Lightning


      • Anonyymi kirjoitti:

        On tämä sitä, ehkä et edes näe istuvasi sen päällä ja jos et näe sitä, se on ikävä juttu sinulle...

        Lightning

        No mikäs siihen on sitten syy että sinä oot kirjoitellut tänne jo 15v.?


      • Anonyymi
        auroraboreallis kirjoitti:

        No mikäs siihen on sitten syy että sinä oot kirjoitellut tänne jo 15v.?

        Olet piikikäs?

        No, johtuisiko siitä, että se on jonkinlainen riippuvuus taustalla, jota lääkitsen tällä tavoin. Varmaan siihen liittyy myös jotain sellaista että etsii yhteyttä muihin ihmisiin, jotain sellaista mitä ei ole, eikä oikeasti täällä löydy.

        Lightning


    • Anonyymi

      Oletko jossain vaiheessa sekaantunut okkultismiin tai rajatietoon? Nimimerkkisi Lightning toi tällaiset valon piirit mieleeni.

      • Anonyymi

        Lightning, ei tune yhtään mistään, oli vain hauska nimmari, ei muuta muistaakseni.

        Lightning


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      112
      8791
    2. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      39
      2623
    3. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      128
      2371
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      22
      1989
    5. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      14
      1736
    6. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      11
      1540
    7. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1497
    8. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1427
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      14
      1296
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1219
    Aihe