Häiritseekö kielikuvat?

Anonyymi-ap

Niissä on liikaa tulkinnanvaraa. Yksi puhuu aidasta ja toinen tarkoittaa seivästä.

Tuli vain mieleen, kun täällä jos puhuu kielikuvilla, niin se käsitetään helposti väärin.

Kun et käytä kielikuvia, niin olet yksinkertainen ja tyhmä.

Mikään ei ole hyvä. Minua häiritsee.

21

309

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Saattaahan se niinkin olla. Eniten mua häiritsee ne muutamat ylimieliset, jotka luulevat olevansa älykkäämpiä kuin muut.

      Joka ikisessä kommentissa väheksyvät aloittajaa ja laukovat omasta mielestään viisaita ivallisesti.
      Se kertonee vähäisestä elämänkokemuksesta.

      Luulevat pilkkaavansa huomaamatta. Ei, eivät osaa edes piilovittuilla, vaikka luulevat niin.

      Olenhan minäkin ateisti ja kynis käsittääkseni hengellisyyden ammattilainen.
      Eipä sitä silti tule ilkeiltyä tai tuomittua, vaan ihan pysyttyä kirjoituksen aiheessa.

      No joo, myönnettäköön, että etanolipohjaisen vitkistysjuoman vaikutuksen alaisena on tullut kaikille kirjoitettua rumasti. Tietääkseni en kuitenkaan ole mennyt henkilökohtaisuuksiin.
      En ainakaan muista.

      Vuosia sitten, en muista kenen kanssa, mutta teimme niin pitkän viestiketjun ihan hetkessä ja kahdestaan, että joku tuli kommentoimaan: "lopettakaa jo!"

      >simiti<

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­­N­­­y­­­m­­­f­­o­m­­­a­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Ei häiritse. Käytän niitä itsekin. Tällä nyt on loppupeleissä se ja sama tuleeko oikein ymmärretyksi.

      • Anonyymi

        Mitä oikein tarkoitat? 🤣


      • Anonyymi

        Rohkenen olla eri mieltä. Täällä kylvetään tai kynnetään ihmissuhteiden siemeniä. Kaikki vaikuttavat kaikkeen, sinkut-palstalla kun olemme (enkä puhu pelkästä romantiikasta)

        Ei ne paljon peiskahuussien pasautukset auta, jos siemenet kuivavat jo ennen niiden kylvämistä.

        Olen sitä mieltä, että siemenistä ei kannata myöskään geenimanipuloida liian monimutkaisia, niin Wäinö ja Wilmakin osaavat kylvää ne oikein.

        Kylvöhommissa oikea tekniikka ja vesikin on tärkeä asia, siinä missä lannoitteet ovat äärimmäisen tärkeitä.

        Arttu Perkuletta ei ainakaan kannata päästää traktorin rattiin, kun se on jo aiemmin huomattu mitem kävi lannoiterahojen kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rohkenen olla eri mieltä. Täällä kylvetään tai kynnetään ihmissuhteiden siemeniä. Kaikki vaikuttavat kaikkeen, sinkut-palstalla kun olemme (enkä puhu pelkästä romantiikasta)

        Ei ne paljon peiskahuussien pasautukset auta, jos siemenet kuivavat jo ennen niiden kylvämistä.

        Olen sitä mieltä, että siemenistä ei kannata myöskään geenimanipuloida liian monimutkaisia, niin Wäinö ja Wilmakin osaavat kylvää ne oikein.

        Kylvöhommissa oikea tekniikka ja vesikin on tärkeä asia, siinä missä lannoitteet ovat äärimmäisen tärkeitä.

        Arttu Perkuletta ei ainakaan kannata päästää traktorin rattiin, kun se on jo aiemmin huomattu mitem kävi lannoiterahojen kanssa.

        Minä siemennän irl elämässä en täällä. Maaperä ei ole täällä muutenkaan otollinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä siemennän irl elämässä en täällä. Maaperä ei ole täällä muutenkaan otollinen.

        No tuosta maaperästä olen kyllä samaa mieltä. Hyvä, että sinulla on siemennysasiat kunnossa.


    • Anonyymi

      Uskon siemenet hukkuu Toivon vanavedessä....eiku.

      • Anonyymi

        Niinkö? Jos Uskon siemenet hukkuu Toivottomuuden takia, niin mikä siihen sitten avuksi?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niinkö? Jos Uskon siemenet hukkuu Toivottomuuden takia, niin mikä siihen sitten avuksi?

        Uskon täytyy vain opetella huolehtimaan itse siemenistään. Ei siitä Toivoa voi syyttää.


    • Seipäistä tehty aita...vai onko se sittenkin vain aidan mallinen seiväsmuodostelma 🤔. Palsta on väärinymmärtäjien luvattu maa

      • Ei, vaan pisteaita koostuu pystyistä seipäistä ja vinoista riu'uista, ja kielikuvassa toinen katsoo koko aitaa, kun taas se toinen vain yhtä aidan seivästä.
        Nimitetään myös riukuaidaksi ja jopa risuaidaksi.


      • buddy-love kirjoitti:

        Ei, vaan pisteaita koostuu pystyistä seipäistä ja vinoista riu'uista, ja kielikuvassa toinen katsoo koko aitaa, kun taas se toinen vain yhtä aidan seivästä.
        Nimitetään myös riukuaidaksi ja jopa risuaidaksi.

        Joka tapauksessa tulkinnanvarainen juttu 🙂


    • Anonyymi

      HäiritseVÄTkö kielikuvat.

      Eniten häiritsee kongruenssin puute.

      (Toiseksi eniten häiritsee puhelimen automaattinen virheidensyöttöominaisuus. Nytkin puhelimeni tulkitsi minun tarkoittavan, että minua häiritsee eniten konferenssin puute. 🤪)

      Mielikuvien käyttäjän teksti on vapaata riistaa. Ken niitä käyttää, joutuu autistien avoimen riepotuksen kohteeksi.

      🦄

      • Autismiin kuuluu, ettei ymmärrä kielikuvia, mutta niin kuuluu myös vajaamielisyyteen, jo sen ylimpään asteeseen, lievästi heikkolahjainen, intelligentia subnormalis levis. Olin ennen seurakuntapapin virkaa vajaamielis- eli kehitysvammalaitoksessa.


      • Anonyymi
        Kynis.mi kirjoitti:

        Autismiin kuuluu, ettei ymmärrä kielikuvia, mutta niin kuuluu myös vajaamielisyyteen, jo sen ylimpään asteeseen, lievästi heikkolahjainen, intelligentia subnormalis levis. Olin ennen seurakuntapapin virkaa vajaamielis- eli kehitysvammalaitoksessa.

        Aloituksessa viittasin siihen, että kielikuvat voi ymmärtää monella tavalla.


      • Anonyymi

        Itselle tulee monesti typoja, varsinkin silloin, kun on väsyneet silmät. Aika paha, jos niistä saa sitten väärinkäsityksiä.


    • Anonyymi

      Minä olen Buddy-Levy, aivoni koostuvat pienistä kivistä :)

    • Anonyymi

      Minulla ei ole kristallipalloa, sanoo poliitikko...
      Tarkoittaa, etten tiedä...

    • Kielikuvat - kuten muukin sanallinen ilmaisu - antaa mahdollisuuden vastaanottajan ajatella itse. Mihin se ajatus sitten johtaa, on toinen jutttu. Jos sen tekee itsetietoiseksi halutessaan vain että toinen tulee samaan johtopäätökseen, on se toisen aliarvioimista. Jos sen taas esittää toiselle mahdollisuutena, mihin se johtaa, se on osoitus ettei aliarvioi toisen kykyä käyttää omaa ajattelutapaansa.

    • Kielikuvat ja verbaalinen akrobatia ovat viestinnän rikkauksia, mutta kuten sanoit, hyvin alttiita sellaisillekin tulkinnoille, mitä niiden esittäjä ei tarkoittanut tai ainakaan osannut odottaa. Siinä on äkkiä sanaharkka pystyssä ja täysin tyhjästä, vaikka osapuolet puhuvat samaa kieltä.

    Ketjusta on poistettu 5 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1847
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1699
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      17
      1543
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      19
      1233
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1204
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1202
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1166
    8. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1141
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      8
      1139
    10. Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata

      Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot
      Kielipolitiikka
      7
      1124
    Aihe