Käyvätkö adventistinuoret Suomessa... ?

Anonyymi-ap

Mikähän mahtaa olla nykyään tilanne tässä asiassa? Kuinka moni adventistinuori haluaa kasvaa aikuiseksi ja kantaa vastuun oman maan itsenäisyydestä ja suorittaa siksi aseellisen palvelun armeijassa?

Raamatussa ilmaistaan se, että Jumalan mielisuosion saivat juuri ne miehet, jotka lähtivät sotaan. Suurille sotasankareille viritettiin ylistyslauluja, joita sitten laulettiin yhdessä: "Saul tappoi 1000, mutta Daavid tappoi 10,000, halleluja!"
Siinä soittimet soivat ja kansa hurrasi ja osoitti kunnioitusta sille, joka oli tappanut vihollisia enemmän.
Minulla on sellainen kuva, että adventistinuoret ovat vellihousuja ja saamattomia vätyksiä, jotka hengailevat vain sohvilla löysinä makaroneina viihdyttäen itseään.

Terveisin: 70-vuotias isoisä ja aina valmis puolustamaan maatamme aseellisesti viimeiseen asti, jos tilanne sitä vaatii.
Jossain vaiheessa Suomi joutuu varmuudella Venäjän aggressioiden kohteeksi ja siinä pitää antaa kova kovaa vastaan ilman epäröintiä.

22

223

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Noo et taida kovin montaa advari nuorta tuntea, ainakin täällä meillä päin enemistö advari nuorisosta ovat käyneet aseelisen armejan, miehistä.
      Itse olen tavanut neljä advari poliisia kai ovat armejan käyneet.

      • Anonyymi
        UUSI

        😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

        ❤️ ­­­N­y­m­f­o­­m­­a­­­a­­­n­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Eikös ne adventistit Suomessa ainakin ole aseestakieltäytyjiä?
      Kovin ainakin kerskuvat olevansa ja suorittavansa vain siviilipalveluksen?

      • Anonyymi

        Juu. Kymmenessä käskyssä lukee, 'älä tapa'.
        Tietysti ollaan vähän pihalla siitä, että mitä voi tappaa, kun käsky ei täsmennä sitä.
        Minä ainakin olen tappanut lukemattomia hyönteisiä ja ihan välillä oikein vihan puuskissa.
        Olen myös tappanut ja metsästänyt petoja ja nisäkkäitä.
        Käärmeetkin ovat saaneet joskus tuntea vihani.

        Armeijan kyllä olen käynyt, enkä ole rikkonut oman tulkintani mukaan raamatun 10 käskyn lakia, kun en ole ketään ihmistä kerran vielä tappanut.
        Olen kyllä valmis tarttumaan aseeseen, jos kyseessä on maamme puolustaminen.
        Siinä tilanteessa en epäröi hetkeäkään tappaa. Raamatussakin jumala oikein kehotti puolustamaan omaa maata ja tappamaan ne, jotka pyrkivät valloittamaan sen.


    • Anonyymi

      Siellä sanotaan oikeasti että ”älä murhaa.”

      Olen 65-v adventisti. Kävin siviilipalveluksen. Perhana että se hävettää vieläkin. Minä poika kun ulkoistin ajatteluni vanhemmille veljille jotka indoktrinoivat minutkin.

      Niin sitä olin sitten Joensuun korkeakoulussa vuoden it-suunnittelijana. Minä en varmasti tuottanut vähäisintäkään hyötyä tälle maalle.

      Liike-elämästä tulleena ällistyin sitä lusmuamismentaliteettia jolla akateemisesti koulutetut kollegat siellä töitään tekivät.

      Hyvin pian palkkasin 3 kollegaa koodareiksi siellä perustamaan yhtiöön. Olihan se aikaa se. V 1982-1983 minä siviilipalelusMIES(oletettu) tienasin keskimäärin 25.000 mk kuussa.

      Sittemmin synnintunnossa lähetin poikani ammattisotilaaksi. Siellä hän on kohta 17 vuotta palvellut; nyt kapteenina.

      Siviilipalvelus on suurimmaksi osaksi mukavuudenhaluisten lintsareiden valinta.

      • Anonyymi

        Onhan se kuvaa tehdä videoita MediaSeiskassa samalla kun ikätoverit jotka eivät lintsaa velvollisuuksistaan ryynäävät ja tetsaavat.

        Olin 2007 kesällä spa vuosijuhlilla Peurungassa. Lauantai-illan todistuskokouksessa.

        Siellä joku nuori hintelä poju ”todisti” olevansa sivarissa. Jossain Lapinjärven sivareiden esikoulussa. Kehui kuinka on kivaa, on paljon vapaa-aikaa ja lentopalloa kaiket päivät läiskitään.

        Omin juuri puhunut poikani kanssa jolla P-kauden MajoHajo oli metsässä vesisateessa meneillään. 40 kg täyspakkaus kyydissä ja kun kukaan muu ei enää jaksanut niin vielä märkä teltta bonuksena.

        Ei pelattu lentopalloa ei.

        Kysyin tältä hurskaasta veljeltä että mikä tai mitkä ovat ne syyt joiden perusteella hän on valinnut lentopallon ja SDA videot kun toiset ovat valinneet heikompien puolustamisen.

        Kysyin myös mikä saa hänet olettamaan että tämä yhteiskunta suojelee häntä jä hänen läheisiään Venäjän hyökätessä?

        Ei tullut pojalta sanaa suusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Onhan se kuvaa tehdä videoita MediaSeiskassa samalla kun ikätoverit jotka eivät lintsaa velvollisuuksistaan ryynäävät ja tetsaavat.

        Olin 2007 kesällä spa vuosijuhlilla Peurungassa. Lauantai-illan todistuskokouksessa.

        Siellä joku nuori hintelä poju ”todisti” olevansa sivarissa. Jossain Lapinjärven sivareiden esikoulussa. Kehui kuinka on kivaa, on paljon vapaa-aikaa ja lentopalloa kaiket päivät läiskitään.

        Omin juuri puhunut poikani kanssa jolla P-kauden MajoHajo oli metsässä vesisateessa meneillään. 40 kg täyspakkaus kyydissä ja kun kukaan muu ei enää jaksanut niin vielä märkä teltta bonuksena.

        Ei pelattu lentopalloa ei.

        Kysyin tältä hurskaasta veljeltä että mikä tai mitkä ovat ne syyt joiden perusteella hän on valinnut lentopallon ja SDA videot kun toiset ovat valinneet heikompien puolustamisen.

        Kysyin myös mikä saa hänet olettamaan että tämä yhteiskunta suojelee häntä jä hänen läheisiään Venäjän hyökätessä?

        Ei tullut pojalta sanaa suusta.

        Minä luotan mieluummin Jumalan suojelukseen kuin minkään yhteiskunnan suojelukseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Minä luotan mieluummin Jumalan suojelukseen kuin minkään yhteiskunnan suojelukseen.

        Sodissa se Jumala on ollut yleensä niiden puolella joilla on enemmän tykkejä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sodissa se Jumala on ollut yleensä niiden puolella joilla on enemmän tykkejä.

        Ei pidä paikkaansa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei pidä paikkaansa.

        Katse Ukrainaan päin.


    • Anonyymi

      Minua ei adventistina hävetä yhtään, että kävin siviilipalveluksen ja niin ovat käyneet poikanikin, jotka molemmat on kastettu kirkon jäseniksi. En ymmärrä, miksi tästä pitää taas vauhkata?

      Minä en ainakaan ota asetta ja ala tappaa ketään. En vaikka tänne joku hyökkäisi (no ei hyökkää).

      • Anonyymi

        Jos tilanne on nyt de että tänne ri kukaan hyökkää, se johtuu siitä että hyökkäyksen hinta olisi liian kallis.

        Kiitos uskottavan puolustuksen.

        Paavalikin opettaa että esivalta ei turhaan miekkaa kanna.

        Toivon että nämä sivari-idealistit eivät joudu sivusta seuraamaan kun venäläissotilaat raiskaavat ja tappavat heidän vaimonsa ja lapsensa. Kuten Ukrainassa.

        Siinä ei lentopallo- eikä videoeditointitaidot auta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos tilanne on nyt de että tänne ri kukaan hyökkää, se johtuu siitä että hyökkäyksen hinta olisi liian kallis.

        Kiitos uskottavan puolustuksen.

        Paavalikin opettaa että esivalta ei turhaan miekkaa kanna.

        Toivon että nämä sivari-idealistit eivät joudu sivusta seuraamaan kun venäläissotilaat raiskaavat ja tappavat heidän vaimonsa ja lapsensa. Kuten Ukrainassa.

        Siinä ei lentopallo- eikä videoeditointitaidot auta.

        Sinä luotat siis mieluummin aseisiin kuin Jumalaan. Kertoo kaiken epäuskostasi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sinä luotat siis mieluummin aseisiin kuin Jumalaan. Kertoo kaiken epäuskostasi.

        Tuo pasifismiin teoria se on kiehtova. Katsoisitko sivusta kun lastasi raiskataan ja kidutetaan? Etkö nostaisi sormeasikaan väkivallantekijän vastaan?

        Olepa nyt rehellinen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo pasifismiin teoria se on kiehtova. Katsoisitko sivusta kun lastasi raiskataan ja kidutetaan? Etkö nostaisi sormeasikaan väkivallantekijän vastaan?

        Olepa nyt rehellinen.

        En ottaisi asetta enkä tappaisi. Piste.


    • Anonyymi

      Rohkea olettama. Miksi Daavid tappoi Goljatin asetta käyttäen? Mihin sitä linkoa tarvittiin? Oliko Jumalalla kiirettä toisaalla?

      Miksi Jeesus kehotti opetuslapsiaan ottamaan miekan matkalle?

      Mikdi Paavali puoltaa esivallalle miekkaa?

      Niin no juu. Se epäusko.

      • Anonyymi

        Vääristele sinä vain Raamattua, mutta meitä et pysty pettämään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vääristele sinä vain Raamattua, mutta meitä et pysty pettämään.

        Vai vääristelen minä.
        Noh, luetaan suoraan Raamatusta, koska Jeesus on vaikuttanut kaikki Raamatun kirjoitukset Pyhän Hengen kautta, sillä hän on Jumala. Miekan käytöstä hän sanoo näin:

        Jer. 48:10

        Kirottu olkoon se, joka Herran työn laiskasti tekee, kirottu olkoon se, joka pidättää miekkansa verestä.

        2. Mooseksen kirja 32

        27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
        28 Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä.

        Room. 13:4

        Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.

        1 Kun. 18

        19 Lähetä nyt koko Israelin kansalle käsky kokoontua minun luokseni Karmelinvuorelle, ja kutsu sinne myös Baalin neljäsataaviisikymmentä profeettaa ja Astarten neljäsataa profeettaa, joita Isebel ruokkii pöydässään.» 20 Ahab lähetti sanan kaikille israelilaisille ja kokosi profeetat Karmelinvuorelle.

        36 Ruokauhrin aikaan profeetta Elia astui kansan eteen ja sanoi: »Herra, Abrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala! Tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen palvelijasi ja olen tehnyt kaiken tämän sinun käskystäsi. 37Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, jotta tämä kansa oppisi, että sinä, Herra, olet Jumala! Vastaa ja käännä heidän sydämensä taas puoleesi!»

        38 Silloin Herran tuli iski alas. Se söi polttouhrin ja puut sekä alttarin kivet ja mullan ja nuoli ojasta veden. 39 Kun kansa näki tämän, kaikki heittäytyivät kasvoilleen ja huusivat: »Herra on Jumala! Herra on Jumala!» 40 Elia sanoi heille: »Ottakaa kiinni Baalin profeetat, älkää päästäkö ainoatakaan pakoon!» Heidät otettiin kiinni, ja Elia vei heidät alas Kisoninpurolle ja surmasi heidät siellä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai vääristelen minä.
        Noh, luetaan suoraan Raamatusta, koska Jeesus on vaikuttanut kaikki Raamatun kirjoitukset Pyhän Hengen kautta, sillä hän on Jumala. Miekan käytöstä hän sanoo näin:

        Jer. 48:10

        Kirottu olkoon se, joka Herran työn laiskasti tekee, kirottu olkoon se, joka pidättää miekkansa verestä.

        2. Mooseksen kirja 32

        27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
        28 Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä.

        Room. 13:4

        Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.

        1 Kun. 18

        19 Lähetä nyt koko Israelin kansalle käsky kokoontua minun luokseni Karmelinvuorelle, ja kutsu sinne myös Baalin neljäsataaviisikymmentä profeettaa ja Astarten neljäsataa profeettaa, joita Isebel ruokkii pöydässään.» 20 Ahab lähetti sanan kaikille israelilaisille ja kokosi profeetat Karmelinvuorelle.

        36 Ruokauhrin aikaan profeetta Elia astui kansan eteen ja sanoi: »Herra, Abrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala! Tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen palvelijasi ja olen tehnyt kaiken tämän sinun käskystäsi. 37Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, jotta tämä kansa oppisi, että sinä, Herra, olet Jumala! Vastaa ja käännä heidän sydämensä taas puoleesi!»

        38 Silloin Herran tuli iski alas. Se söi polttouhrin ja puut sekä alttarin kivet ja mullan ja nuoli ojasta veden. 39 Kun kansa näki tämän, kaikki heittäytyivät kasvoilleen ja huusivat: »Herra on Jumala! Herra on Jumala!» 40 Elia sanoi heille: »Ottakaa kiinni Baalin profeetat, älkää päästäkö ainoatakaan pakoon!» Heidät otettiin kiinni, ja Elia vei heidät alas Kisoninpurolle ja surmasi heidät siellä.

        Juutalaiset ovat kirjoitelleet mahtipontisen alkuperän ja historian itselleen. Mahtaako löytyä toista "Jumalan omaisuuskansaa" täältä maan päältä, jonka jutut ja omakehut muutkin ottaisivat yhtä tosissaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vai vääristelen minä.
        Noh, luetaan suoraan Raamatusta, koska Jeesus on vaikuttanut kaikki Raamatun kirjoitukset Pyhän Hengen kautta, sillä hän on Jumala. Miekan käytöstä hän sanoo näin:

        Jer. 48:10

        Kirottu olkoon se, joka Herran työn laiskasti tekee, kirottu olkoon se, joka pidättää miekkansa verestä.

        2. Mooseksen kirja 32

        27 Hän sanoi heille: "Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: sitokaa miekka vyöllenne, kulkekaa edestakaisin leirin halki portilta portille ja tappakaa jokainen, jonka kohtaatte, olkoonpa vaikka oma veli, ystävä tai sukulainen."
        28 Leevin heimon miehet tekivät Mooseksen käskyn mukaisesti, ja kansasta sai sinä päivänä surmansa noin kolmetuhatta miestä.

        Room. 13:4

        Se on Jumalan palvelija ja toimii sinun parhaaksesi. Mutta jos teet väärin, pelkää! Esivalta ei kanna miekkaa turhaan. Se on Jumalan palvelija ja panee täytäntöön väärintekijälle kuuluvan rangaistuksen.

        1 Kun. 18

        19 Lähetä nyt koko Israelin kansalle käsky kokoontua minun luokseni Karmelinvuorelle, ja kutsu sinne myös Baalin neljäsataaviisikymmentä profeettaa ja Astarten neljäsataa profeettaa, joita Isebel ruokkii pöydässään.» 20 Ahab lähetti sanan kaikille israelilaisille ja kokosi profeetat Karmelinvuorelle.

        36 Ruokauhrin aikaan profeetta Elia astui kansan eteen ja sanoi: »Herra, Abrahamin, Iisakin ja Israelin Jumala! Tulkoon tänä päivänä tiettäväksi, että sinä olet Jumala Israelissa ja että minä olen palvelijasi ja olen tehnyt kaiken tämän sinun käskystäsi. 37Vastaa minulle, Herra, vastaa minulle, jotta tämä kansa oppisi, että sinä, Herra, olet Jumala! Vastaa ja käännä heidän sydämensä taas puoleesi!»

        38 Silloin Herran tuli iski alas. Se söi polttouhrin ja puut sekä alttarin kivet ja mullan ja nuoli ojasta veden. 39 Kun kansa näki tämän, kaikki heittäytyivät kasvoilleen ja huusivat: »Herra on Jumala! Herra on Jumala!» 40 Elia sanoi heille: »Ottakaa kiinni Baalin profeetat, älkää päästäkö ainoatakaan pakoon!» Heidät otettiin kiinni, ja Elia vei heidät alas Kisoninpurolle ja surmasi heidät siellä.

        Senkun vääristelet. Minua et pysty pettämään.


    • Anonyymi

      Toiset advarit käyvät aseelisen ja toiset eivät ei siitä sen enempää, jokainen valitsee itse.

    • Anonyymi

      Kuvittelet hölmöyksiä!

      Kävin armeijan ja olen valmis puolustamaan maatamme. Siviilipalvelus henkilöt menevät sotatilanteessa yhtä lailla auttamaan Suomea sodassa kuin me armeijan käyneet.

      Hanki elämä!

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      34
      2288
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      8
      1892
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      15
      1351
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      8
      1240
    5. Tähdet, tähdet -tippuja Kake Randelin tilittää avoimena: "Tämä on viihdyttämistä, eikä sitä..."

      ISO kiitos Kake lauluistasi!Nyt ei vaan studioyleisö lämmennyt. Olet legenda! Lue Kake Randelinin mietteet: https://w
      Tv-sarjat
      21
      1225
    6. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      16
      1150
    7. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1091
    8. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      7
      1045
    9. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      6
      1024
    10. 12
      1007
    Aihe