Vimpelin hengellinen pelastusvarmuus

Anonyymi-ap

Mikä on pelastusvarmuuden tila Vimpelin helluntailaisissa ja viidesläisissä piireissä ?

Onko Jeesus kirkkaana mielessä vai hapatuksen hapattamat teot ja ajatukset syntisiä kohti kadotusta kuin pässiä narusta vievät ?

24

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Pelastus on lahja.

      • Anonyymi

        Kuinka varmoja lahjan itselleen tilanneet on sen saamisesta ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuinka varmoja lahjan itselleen tilanneet on sen saamisesta ?

        Sen tietää, kun sen saa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sen tietää, kun sen saa.

        Eli kovin on pelastus epävarmaa sitä omana kohtalonaan isosti varmana mainostavalle ja todistelevallekkin ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eli kovin on pelastus epävarmaa sitä omana kohtalonaan isosti varmana mainostavalle ja todistelevallekkin ?

        Lestoiltako tuo oikea pelastus on saatavissa ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Lestoiltako tuo oikea pelastus on saatavissa ?

        Epävarmaa on sielläkin, pelastusvarmuus.


    • Anonyymi

      Alajärvelääset tulleet tutustumaan oikeen linjapiilillä Vimpelin ihmeisiin

    • Anonyymi

      Maaseudulla ihmisten pitää olla uskovaisia viihtyäkseen.

      • Anonyymi

        No niin niin, porkkanakin on. Mutta mikä se on se pelastusvarmuuden tilanne siellä ?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        No niin niin, porkkanakin on. Mutta mikä se on se pelastusvarmuuden tilanne siellä ?

        Miten hän voi maisteri olla kun ei mitään koulutusta


    • Anonyymi

      Miten se muuten on tuon pelasturvarmuuden pysyvyyden kanssa.

      Kun se on kerran todettu ja julistettu vaikkapa nyt Martti/Liisalle (nimet vaihdettu naapurien suojelemiseksi) niin voiko siitä livetä ja näin sen varmuuden lukituksen menettää.

      Sanotaanpa vaikkapa esimerkiksi jos käyttäytyy epäkorrektisti lähimmäistään kohtaan, harastaa haureuden tekoja tai menee viinit hieman rinnuksille ja pitkässä viikonlopussa jopa pulituurin puolelle.

      Voiko silloin menettää pelastusvarmuuden ?

      • Anonyymi

        Synnin on myös mahdollista saada anteeksi. Mutta jatkuva synnin tekeminen voi saada aikaan pelastuksen menettämisen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Synnin on myös mahdollista saada anteeksi. Mutta jatkuva synnin tekeminen voi saada aikaan pelastuksen menettämisen.

        Eli tuollaisista inhimillisistä pikkurikkeistä voi pelasturvarmuudesta päästä eroon, niin tai joutua.
        Ei mikään kauhean varma lukitus pelastusvarmuudessa kyllä ole.

        Kuka sen muuten peruuttaa, varmuuden ja kohti kadotusta taas suuntaavalle ilmoittaa, että ihanko pastori, vanhemmisto vai ?


    • Anonyymi

      Onko pelastusvarmuuden kylkiäisinä usein tuleva parantuminen myös varmaa vai hieman epävarmaa ?

      Sanotaanpa nyt taas ihan vaikkapa henkilö X, joka rollaattorilla saapuu pastorin luo pelastumaan ja saa siinä samalla sitten myös parantumisen lahjan.

      Rollaattori lentää hurmoksessa nurkkaan ja valloissa olevan villit spurtit, kärrynpyörät ja kotipesälle syöksyt seuraavat toisiaan.
      Käsittämättömän vieraan kielen taidonkin yllättäen kuuluttaessa ja höpöttäessä laattialla kouristellen makaavan pelastuneen suusta.

      Niin jääkö tilanteen mennessä ohitse ja tilaisuuden loputtua rollaattori tarpeettomana nurkkaan pelastuneen ja parantuneen astellessa varmana varmoin askelin ja uudella kielitaidolla varustettuna jatkoon ?

    • Anonyymi

      Jaa ei vastausta ei edes tuomiota kysyjälle ?
      Ehkäpä siellä markkinointipalaverissa vielä selataan, tutkitaan ja tulkitaan mitä parhain päin tämän aineettoman ja olemattoman hyödykkeen käyttöopasta.
      Löytyisikö sieltä jotakin, sanoittavaa ?

      • Anonyymi

        Ehdotus pastoraalisille mallivastaukseksi hankalille kyselijöille...

        Minun mielestäni te keskitytte hölynpölyyn. On olemassa paljon vakavampia ja tärkeitä asioita, joten keskustellaan mieluummin niistä. Tätä en halua kommentoida ja olen pettynyt teidän kysymyksiinne. Älkää kirjailko minulle enää tästä, se ei minua kiinnosta, ja minun mielestäni te vain häpäisette itsenne.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ehdotus pastoraalisille mallivastaukseksi hankalille kyselijöille...

        Minun mielestäni te keskitytte hölynpölyyn. On olemassa paljon vakavampia ja tärkeitä asioita, joten keskustellaan mieluummin niistä. Tätä en halua kommentoida ja olen pettynyt teidän kysymyksiinne. Älkää kirjailko minulle enää tästä, se ei minua kiinnosta, ja minun mielestäni te vain häpäisette itsenne.

        Kari gastren on aivan oikeassa. Maisteri Gastren keskittyy hölynpölyyn . Maisteri Mäkelä taistelee nyt ilomsntsissa


    • Anonyymi

      Onko vimpelissä tavattu Iso-Peuraa. Hän työskentelee viranomaisuutisissa Touhula nimellä .

    • Anonyymi

      No hieman nyt kuitenkin kysyisin pelastukseen sijoitetun pääoman tuottovarmuudesta versus luvattuun tuoton arvoon.

      Sillä kun ihan tolkunkin ihmiset uskoo satuolentoon, maksavat veroa ja kymmenyksiä sen parhaille kavereille.

      Niin onko se sitten miten varmaa tai epävarmaa, että saisi lopulta kympistä satasen takaisin ?

      Sanovat vielä ihan pääomasijoituksen markkinoinnin hengessäkin, että "hullu on joka ei usko."

      Miten hulluudesta muuten pääsee tolkullisuuteen ?

      • Anonyymi

        Miten hulluudesta pääsee tolkullisuuteen kysyy maisteri .
        Tähän vimpelin maisterin pitää pystyä vastaamaan.
        Hänellä on kokemusta juuri tästä asiasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten hulluudesta pääsee tolkullisuuteen kysyy maisteri .
        Tähän vimpelin maisterin pitää pystyä vastaamaan.
        Hänellä on kokemusta juuri tästä asiasta.

        Mitä kokemusta hänellä on kun ei ole tervettä päivää nähnyt


    • Anonyymi

      Miten muuten tämä Vapun yleinen poreileva juhlinta ja sekularistinen meno vaikuttaa pelastusvarmuuteen, siis heihin kenellä se on ?

      Pitääkö pyhä taas selväksi pyhittää ja miten uusia, jesarilla kokoon teipata, mehukatilla isosti huuhdella ja pastorin kätten alla armoa rukoilla.
      Ettei lipsahda epävarman puolelle tai kokonaan kadota pelastukseen johtavaa kerittävää punaista lankaa ?
      Noh, kaksi hankalaa kysymystä taas näin Walburin hengessä, että mitenköhän vastaavat.
      Jos vastaavat.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      79
      1947
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      19
      1733
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1594
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1336
    5. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1252
    6. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1226
    8. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      45
      1203
    9. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1202
    10. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1181
    Aihe