Viimeisten tietojen mukaan halpis-Teslaa ei sitten koskaan tule markkinoille, joten Teslakin näyttää luovuttaneen sähköautokisassa. Sähköautoja yritettiin täysillä valheilla kaupata hyväuskoisille ihmisille, mutta nyt valehtelukisa näyttää olevan ohitse. Teslan osakekurssikin on aloittanut jo syöksynsä, eikä nollatason saavuttaminen kestä enää kauan.
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/reuters-tesla-hyllytti-halpismallinsa/3f40103a-604a-4e22-90f6-d9e7a05278f7
Halpis-Teslaa ei sitten tule?
16
217
Vastaukset
- Anonyymi
Elon Musk on tainnut siirtyä hoitelemaan pelkästään huumehommeleita, joten mielenkiintoa halpojen sähköautojen kehittämiseen ei enää ole. Näinhän noille rikkaille kavereille tuppaa aina käymään.
- Anonyymi
Moni rikas kaveri on tuhonnut tulevaisuutensa aloittamalla huumeidenkäytön. Nyt sattui sitten olemaan Elon Muskin vuoro tuhota omaisuutensa.
- Anonyymi
😍😋😍😋😍😋😍😋😍
🍒 Nymfomaani -> https://ye.pe/finngirl21
🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞
- Anonyymi
Wongeja tulee idästä Kiinasta Venäjälle mielinmäärin. Ostaa ken uskaltaa.
Puttekin ajaa wongilla. - Anonyymi
Eipä ole tämä uutinen totta.
- Anonyymi
Kauppalehti siis valehtelee?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppalehti siis valehtelee?
Kauppalehti vain raportoi jotain, mikä on jostain syystä mennyt Reutersille läpi. Ei ole ensimmäinen kerta, kun uutisankat saavat näkyvyyttä.
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Kauppalehti vain raportoi jotain, mikä on jostain syystä mennyt Reutersille läpi. Ei ole ensimmäinen kerta, kun uutisankat saavat näkyvyyttä.
Miksi Kauppalehden uutisen pitäisi olla uutisankka? Mielestäni uutinen Teslan sähköautojen kehityksen hidastamisesta on hyvin linjassa kaikien muidenkin autotehtaiden toimenpiteiden kanssa, joten uutinen vaikuttaa hyvinkin uskottavalta.
Tesla ei ilmeisesti halua kehittää halpaa sähköautoa, vaan se voikin uhrata paukkuja kunnollisen hybridiauton kehittämiseen, sillä suurin osa maailman potentiaalisista autonostajista ei vieläkään pysty lataamaan sähköautoa kotonaan. Halpismallin heittäminen roskikseen on siis liiketaloudellisesti perusteltu päätös. - Anonyymi
Niin koska Elon Musk sanoi Reutersin valehtelevan...mutta ei yksilöinyt valetta esimerkiksi toteamalla, että halpis Tesla tullaan julkaisemaan 2024 aikana.
Ehkä Elon Musk on sitä mieltä, että Reutersin artikkeli on valetta, koska hänhän on vain siirtämässä auton julkaisua vuoteen 2030, eikä peruuttamassa sen julkaisua...
Saisi tuo herra opetella myös pörssiyhtiöille oikean kommentoititavan "emme kommentoi markkinahuhuja" ja toisaalta myös sen periaatteen, että mikäli joku osakekurssiin varmasti vaikuttava asia päätetään, tiedotetaan asiasta välittömästi pörssitiedotteella.
- Anonyymi
Eikös ne ole jo kaikki sellaisia?
- Anonyymi
Halpoja kiinalaismerkkejä tulee varmasti useampi. Aika näyttää onko niistä mihinkään.
- Anonyymi
Vaikka halpoja kiinalaisia patteriautoja on paljon markkinoilla, niin siitäkin huolimatta suomalaiset ostavat kalliin itselataavan hybridi-Toyotan. Ihmiset haluavat toimintavarmuutta.
- Anonyymi
Fiat Punton korvaajaa emännän työmatka ja kauppakassiautona on toivottu jo pitkään. Mutta autotehtailla tuntuu olevan ajatus, että kauppakassin hinta ei enää olekaan 10-15 000€ vaan sen pitää olla vähintään 30 000€, tuossa on se kiinalaisten markkinarako alle 20 000€ tasossa siis.
Seat Mii kokeili siellä siipiään jo useita vuosia sitten ja oli kysyntämenestys, mutta ei ilmeisesti tuotantomenestys. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Fiat Punton korvaajaa emännän työmatka ja kauppakassiautona on toivottu jo pitkään. Mutta autotehtailla tuntuu olevan ajatus, että kauppakassin hinta ei enää olekaan 10-15 000€ vaan sen pitää olla vähintään 30 000€, tuossa on se kiinalaisten markkinarako alle 20 000€ tasossa siis.
Seat Mii kokeili siellä siipiään jo useita vuosia sitten ja oli kysyntämenestys, mutta ei ilmeisesti tuotantomenestys.Eikös just hullujen päivien tarjouksessa ole 20ke euroauto?
- Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Eikös just hullujen päivien tarjouksessa ole 20ke euroauto?
..jatkan vielä.
Se miksi 10-15ke autoja ei ole johtuu yksinkertaisesti valmistuskustannuksista.
Julkinen salaisuus on että ei 70ke premiumin ja 25ke peruauton valmistus ja teknologinen ero kovin suuri ole. Se ero tulee brändin lisähinnasta, pienemmästä myyntimäärästä ja varustleusta.
20-25ke alkaa olla ongelma koska tehdään miten vain niin jotta tuon alle pääsisi, pitäisi autoa myydä tolkuttoman paljon, lisäksi sen myynti ei saisi maksaa eikä jälkipyykkiä saisi olla (ei manoksia, ei erillistä myyntiorganisaatiota, ei tulevia takaisinkutsuja jne..).
Ne autoliikeet ottaa omansa, pitäähän heidänkin saada kulunsa maksettua. Lisäksi pitää kouluttaa huollot ja pitää junailla varaosalogistiikka jne...
Kaikki tämä johtaa minimikustannukseen mikä on hyvinkin sama auton myyntihinnasta riippumatta. Ainoa siis millä saat auton kulua alas on karsiminen tekniikasta mahdollisiman paljon ja myymällä autoa enemmän kuin mitään muuta. - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
..jatkan vielä.
Se miksi 10-15ke autoja ei ole johtuu yksinkertaisesti valmistuskustannuksista.
Julkinen salaisuus on että ei 70ke premiumin ja 25ke peruauton valmistus ja teknologinen ero kovin suuri ole. Se ero tulee brändin lisähinnasta, pienemmästä myyntimäärästä ja varustleusta.
20-25ke alkaa olla ongelma koska tehdään miten vain niin jotta tuon alle pääsisi, pitäisi autoa myydä tolkuttoman paljon, lisäksi sen myynti ei saisi maksaa eikä jälkipyykkiä saisi olla (ei manoksia, ei erillistä myyntiorganisaatiota, ei tulevia takaisinkutsuja jne..).
Ne autoliikeet ottaa omansa, pitäähän heidänkin saada kulunsa maksettua. Lisäksi pitää kouluttaa huollot ja pitää junailla varaosalogistiikka jne...
Kaikki tämä johtaa minimikustannukseen mikä on hyvinkin sama auton myyntihinnasta riippumatta. Ainoa siis millä saat auton kulua alas on karsiminen tekniikasta mahdollisiman paljon ja myymällä autoa enemmän kuin mitään muuta.Roomassa ja Pariisissa väki nousee kapinaan jos ei ala ilmestyä edullisia pieniä sähköautoja markkinoille ja kyllä joku vastaa kysyntään. Jos ei eurooppalaiset niin kiinalaiset. Tosin EU:n erittäin protektionistinen määräysviidakko auton turvavarusteista tietysti hankaloittaa tilannetta. Tosin puolet protektionismistä hupeni kun polttomoottorin päästönormit jäävät pois sähkömoottorin kohdalta.
Oikeastihan on niin, että 99% kaupunkiliikenteessä kätettävältä kauppakassilta ei pitäisi vaatia hätäsoitto-ominaisuuksia tai kuljettajan vireystilanvalvontaa tai kaistavahtia tai mitään muutakaan vastaavaa, mutta nämä vaatimukset kivasti rajoittavat kilpailua, kun noita ominaisuuksia ei ole muualla tuotetuissa pikkuautoissa vakiona, vaan ne pitää niihin räätälöidä isolla rahalla, jotta auto täyttää EU:n vaatimukset.
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?
Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta781795Tietysti jokainen ansaitsee
Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt181679- 161494
En voi sille mitään
Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee12118450+ naiset kyl
Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin191173Välitän sinusta mies
Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv61172hieman diabetes...
Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo121126Annetaanko olla vaan
Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N291121Miten joku voi käyttää koko elämänsä
siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää61099Pakkoruotsi on leikkikieli, jota ei ole tarkoituskaan osata
Pakkoruotsi on leikkikieli. Ennen leikkikieltä sanottiin siansaksaksi, sitten keksittiin tilalle pakkoruotsi. Pakkoruot71094