Kaksi väärää ihmiskäsitystä

Anonyymi-ap

Ensiksi on sellainen ajatus että ihminen on pelkän ympäristönsä tuotos. Kukaan ihminen ei ole vain ympäristönsä tuotos vaan kaikissa ihmisissä on pahuus itsessään ja se ilmenee sen mukaan miten paljon paha pääsee sitä pahuutta ruokkimaan ja jalostamaan (saatana ja hänen kätyrinsä). Hyvä esimerkki on se, jos lapsi syntyy väkivaltaisen terrorijärjestön keskelle, paha saa jalostettua hänestä tappajan.

Toinen väärinkäsitys on se, että me kaikki emme voisi olla niin pahoja kuin kaikista julmin ja pahin ihminen. Jos meidän vanhempamme opettavat meille käytöstapoja, ei meidän hyvä käytös ole silloin meidän ansiota, se ei tee meistä hyviä. Jeesus/Jumala on se alkuperäinen lähde hyvälle, ja siksi myöskään vanhemmat eivät ole se ensimmäinen kiitoksen kohde, jos itse osaamme toimia oikein. Raamattu ei opeta että osa meistä olisi itsessään parempia kuin muut:

Roomalaiskirje3:21-26
"Mutta nyt Jumalan vanhurskaus, josta laki ja profeetat todistavat, on ilmoitettu ilman lakia, se Jumalan vanhurskaus, joka uskon kautta Jeesukseen Kristukseen tulee kaikkiin ja kaikille, jotka uskovat; sillä ei ole yhtään erotusta. Sillä kaikki ovat syntiä tehneet ja ovat Jumalan kirkkautta vailla ja saavat lahjaksi vanhurskauden hänen armostaan sen lunastuksen kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa, jonka Jumala on asettanut armoistuimeksi uskon kautta hänen vereensä, osoittaaksensa vanhurskauttaan, koska hän oli jättänyt rankaisematta ennen tehdyt synnit jumalallisessa kärsivällisyydessään, osoittaaksensa vanhurskauttaan nykyajassa, sitä, että hän itse on vanhurskas ja vanhurskauttaa sen, jolla on usko Jeesukseen."

Hyvyys tulee Jumalasta. Me ihmiset emme itse ole hyviä.

5

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Evolùtio se muovannut ihmisistä tappokoneita ja niiden valmistajia.

      • Anonyymi

        Tuo on ihmisen vastuun kieltämistä. "En se minä ollut, vaan evoluutio." Sama kuin:"En minä vaan vaimo jonka sinä minulle annoit."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuo on ihmisen vastuun kieltämistä. "En se minä ollut, vaan evoluutio." Sama kuin:"En minä vaan vaimo jonka sinä minulle annoit."

        Sano se tiedemiehille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sano se tiedemiehille.

        Ihan kuin kaikki tiedemiehet uskoisivat evoluutiosatuun. Ja aivan kuin heissä ei olisi uskovaisia... Mutta toki voit elää kuplassasi ja kuvitella niin. Totuus ei myöskään ole demokraattinen. Enemmistö ei päätä mikä on totta. Vastuun pakoilu on ihan normaalia tiedemiesten keskuudessa. Heistäkin suurinosa väittää itseään eläimiksi, jotka eivät mahda mitään itselleen. Silti tuomitsevat muita ja ovat jumalia olevinaan, kaskummaa.


    Ketjusta on poistettu 4 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Monenko kanssa olet harrastanut seksiä

      tänä aikana kun olet kaivattuasi kaipaillut?
      Ikävä
      119
      2681
    2. Timo Soini tyrmää Tynkkysen selitykset Venäjän putinistileiristä

      "Soini toimi ulkoministerinä ja puolueen puheenjohtajana vuonna 2016, jolloin silloinen perussuomalaisten varapuheenjoht
      Maailman menoa
      256
      1155
    3. Melkein lähetin viestin.

      Onneksi tulin järkiini. Mukavaa kesää
      Ikävä
      91
      1129
    4. Taas kuoli kuortaneella

      Mitä tapahtui kuhinoilla kun auton alle jäi ja kuoli 66.
      Kuortane
      8
      1084
    5. Nainen voi rakastaa

      Ujoakin miestä, mutta jos miestä pelottaa näkeminenkin, niin aika vaikeaa on. Semmoista ei varmaan voi rakastaa. Miehelt
      Ikävä
      79
      1011
    6. Kalateltta fiasko

      Onko Tamperelaisyrittäjälle iskenyt ahneus vai mistä johtuu että tänä vuonna ruuat on surkeita aikaisempiin vuosiin verr
      Kuhmo
      12
      940
    7. Sulla on nainen muuten näkyvät viiksikarvat naamassa jotka pitää poistaa

      Kannattaa katsoa peilistä lasien kanssa, ettet saa ihmisiltä ikäviä kommentteja.
      Ikävä
      63
      933
    8. Rakastan sinua

      Olen tiennyt sen pitkään mutta nyt ymmärsin että se ei menekään ohi
      Ikävä
      30
      906
    9. IS Viikonloppu 20.-21.7.2024

      Tällä kertaa Toni Pitkälä esittelee piirrostaitojansa nuorten pimujen, musiikkibändien ja Raamatun Edenin kertomusten ku
      Sanaristikot
      41
      842
    10. Ikävöimäsi henkilön ikä

      Minkä ikäinen kaipauksen kohteenne on? Onko tämä vain plus 50 palsta vai kaivataanko kolme-neljäkymppisiä? Oma kohde mie
      Ikävä
      37
      809
    Aihe