Miten niin Johannes Kastaja on suurin profeettojen joukossa?

Anonyymi-ap

Johanes Kastaja ei tehnyt mitään merkittävää ja on vähäisempi kuin Vanhan testamentin profeetat kuten Mooses, Jesaja ja Jeremia. Miksi Jeesus sanoi häntä suurimmaksi, kun ei ole? Eikö Jeesus tiennyt totuutta?

20

140

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Johannes kastaja oli täytetty Pyhällä Hengellä jo äitinsä kohdusta asti, joten kyllä Pyhä Henki oli mukana jo Johanneksen kastetoiminnassa, ei muuten syntejä olisi voitu siellä antaa anteeksi ja pestä kadotustuomiota pois kastettavilta.

      Raamatun mukaan Johanneksen kastetoiminta oli koko evankeliumin alku.

      Mark.1
      1. Jeesuksen Kristuksen, Jumalan Pojan, evankeliumin alku.

      Kastaminen syntien anteeksisaamiseksi on koko evankeliumin ydinasia, mitä ihmiselle voi tapahtua.

      • Anonyymi

        Johannes sai erityisen suuren kunnian kastaa Messiaan. Taivasten valtakunnassa tällaisilla asioilla on merkitystä.

        Ei Jeesuksen tarvitse perustella sitä, kenet hän asettaa ihmiskunnan suurimmaksi viranhaltijaksi. Jumalalla on vapaa valinta. Johannes Kastaja oli ilmeisesti Jeesuksen serkku tai pikkuserkku.

        Kun Jeesus otta kolme opetuslasta kirkastusvuorelle, heidän luokse tuli Elia ja Mooses, jotka ovat ilmeisesti korkeimmat viranhaltijat ihmisten joukosta. Johannes Kastaja oli Elia.


      • Anonyymi

        😍😋😍😋😍😋😍😋😍

        🍑 ­­N­y­m­­f­­o­­­m­a­­­a­­­n­­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Jeesuksen taivaaseen nouseminen fyysisessä muodossa ei ollut mahdollista, ellei Jumala olisi luonut häntä kasteessa uudeksi vedestä ja Hengestä.

      Jeesus tarkoitti itseään, kun Nikodemus kysyi häneltä kasteen merkitystä.

      Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan."

      Lauserakenteen mukaisesti "joku" viittaa puhujaan itseensä.

      • Anonyymi

        Joh. 16:29

        Opetuslapset sanoivat: "Nyt sinä puhut selvin sanoin, et enää vertauksin. "


      • Anonyymi

        Höpö höpö !

        Ihan täyttä valhetta kirjoitat, todella paksua vieläpä !

        Jeesus oli ja on Jumala !

        Eikä vain ihminen, kuten yrität väittää !


      • Anonyymi

        "Jeesus tarkoitti itseään, kun Nikodemus kysyi häneltä kasteen merkitystä.

        Jeesus vastasi: "Totisesti, totisesti minä sanon sinulle: jos joku ei synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä sisälle Jumalan valtakuntaan.""

        Kyseessä on Jeesuksen vastaus Nikodeemoksen kysymykseen, kuinka ihminen voi pelastua.
        Jeesuksen lausunto koskee jokaista Jlan lapseksi tulevaa.
        Jlan valtakuntaan pääsee sisään vain uudestisyntyneet - Jlan lapsiksi syntyneet.


    • Anonyymi

      Jumala synnytti sanallaan ihminen Jeesuksen Johanneksen kasteessa uudeksi vedestä ja Hengestä omaksi ikuisesti eläväksi Pojakseen.

      Hepr. 1:5

      Ei Jumala ole yhdellekään enkelille milloinkaan sanonut: -- Sinä olet minun Poikani, tänä päivänä minä sinut synnytin. Ei myöskään näin: -- Minä olen oleva hänen Isänsä, ja hän on oleva minun Poikani."

      • Anonyymi

        Höpö höpö !

        Ihan täyttä valhetta kirjoitat, todella paksua vieläpä !

        Jeesus oli ja on Jumala !

        Eikä vain ihminen, kuten yrität väittää !


    • Anonyymi

      Jeesuksella on oikeus asettaa ihmiskunnan ylimmäksi viranhaltijaksi kenet haluaa.

      Tällä kertaa valinta osui profeetta Eliaan, joka Johannes Kastaja oli.

      Aloittaja ei ota nyt huomioon sitä, mitä Elia ensin teki eikä sitä, että Messiaan airuneena kulkeminen on erityisen arvokas tehtävä.

      On mahdollista, että Johannes Kastaja on 1000-vuotiskaudella Hesekielin kirjan tarkoittama ruhtinas.

      • Anonyymi

        Elia on eri henkilö kuin Johannes - kastaja.

        Tuom. 13:7

        Hän sanoi minulle: 'Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan. Älä juo viiniä äläkä olutta äläkä syö mitään epäpuhdasta, sillä poika on Jumalan nasiiri äidinkohdusta kuolinpäiväänsä asti.'"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elia on eri henkilö kuin Johannes - kastaja.

        Tuom. 13:7

        Hän sanoi minulle: 'Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan. Älä juo viiniä äläkä olutta äläkä syö mitään epäpuhdasta, sillä poika on Jumalan nasiiri äidinkohdusta kuolinpäiväänsä asti.'"

        >>>Elia on eri henkilö kuin Johannes - kastaja.<<<

        Olet väärässä. Johannes Kastaja oli Elia.

        Mal 3:23 Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian.

        Matt 11:13 Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,
        14 ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla.
        ---
        17:12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle."
        13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Elia on eri henkilö kuin Johannes - kastaja.

        Tuom. 13:7

        Hän sanoi minulle: 'Sinä tulet raskaaksi ja synnytät pojan. Älä juo viiniä äläkä olutta äläkä syö mitään epäpuhdasta, sillä poika on Jumalan nasiiri äidinkohdusta kuolinpäiväänsä asti.'"

        "Elia on eri henkilö kuin Johannes - kastaja."

        Vanhan Testamentin Elia oli luonnollisesti eri henkilö kuin Johannes Kastaja.
        Mutta Elian kaltaisen suuren profeetan eli uuden Elian oli määrä tulla valmistamaan tietä Jeesuksen tulolle.

        Jeesuksen lausunto tästä asiasta on selkeä.
        Mt11:14 Jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elia, jonka oli määrä tulla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Elia on eri henkilö kuin Johannes - kastaja."

        Vanhan Testamentin Elia oli luonnollisesti eri henkilö kuin Johannes Kastaja.
        Mutta Elian kaltaisen suuren profeetan eli uuden Elian oli määrä tulla valmistamaan tietä Jeesuksen tulolle.

        Jeesuksen lausunto tästä asiasta on selkeä.
        Mt11:14 Jos tahdotte ottaa vastaan: hän on Elia, jonka oli määrä tulla.

        >>Vanhan Testamentin Elia oli luonnollisesti eri henkilö kuin Johannes Kastaja.<<

        Ei ole.

        Jumala ilmoitti, että hän lähettää Elian takaisin ja Elian tuli takaisin Elisabetin kohdun kautta ja sai nimekseen Johannes. Jumalalle on kaikki mahdollista.

        Raamatun profetiat ja ilmoitus kertovat yksiselitteisesti, että Johannes Kastaja oli sama henkilö kuin Elia.

        Mal 3:23 Kuulkaa! Ennen kuin tulee Herran päivä, suuri ja pelottava, minä lähetän teille profeetta Elian.

        Matt 11:13 Kaikki profeetat ja laki ovat Johannekseen asti olleet ennustusta,
        14 ja uskokaa tai älkää, juuri hän on Elia, jonka oli määrä tulla.
        ---
        17:12 Ja minä sanon teille, että Elia on jo tullut. Ihmiset vain eivät tunteneet häntä, vaan tekivät hänelle mitä tahtoivat. Samoin he tulevat tekemään Ihmisen Pojalle."
        13 Silloin opetuslapset ymmärsivät, että hän oli puhunut heille Johannes Kastajasta.


    • Anonyymi

      Tietenkin sellainen henkilö on suuri, johon asti on laki ja profeetat. Joka aloittaa sellaisen ajanjakson. Aloitti lakiin perustuvan uskon muuttumisen Jeesuksen uskoksi ja Pyhän Hengen voimaksi. Totisesti sellainen on suurempi kuin vanhan liiton profeetat, jotka eivät eivät aloittaneet mitään erityisen merkittävää.

    • Anonyymi

      "Miten niin Johannes Kastaja on suurin profeettojen joukossa?"

      Ei mitenkään niin!

      Joka on tekstin evankeliumiin kirjoittanut, hän on halunnut kertoa asian tuolla tavalla, ja vielä niin, että on laittanut asian Jeesuksen sanomaksi.

      Profeetoissa ei ole suuruusjärjestystä.

      • Anonyymi

        Johannes Kastaja ei ollut vain Jeesuksen edellä kulkeva airut vaan myös profeetta Elia.

        Ei Jeesuksen tarvitse perustella sitä, kenet hän asettaa ihmiskunnan suurimmaksi viranhaltijaksi. Jumalalla on vapaa valinta. Johannes Kastaja oli ilmeisesti Jeesuksen serkku tai pikkuserkku.

        Kun Jeesus otti kolme opetuslasta kirkastusvuorelle, heidän luokse tuli Elia ja Mooses, jotka ovat ilmeisesti korkeimmat viranhaltijat ihmisten joukosta. Johannes Kastaja oli Elia.


    • Anonyymi

      VT:n profeetat olivat jokainen tavallaan Herran Jeesuksen tulon valmistajia, mutta erityistehtävä tien valmistajana oli Johannes Kastajalla. Profeetta Jesaja ennusti Johannes Kastajan tulon: " Ääni huutaa autiomaassa: raivatkaa Herralle tie, tasoittakaa hänelle polut!"

      Johannes Kastaja syntyi iäkkäille hedelmättömille vanhemmilleen Jumalan ihmeen kautta Jesajan ennustamaa tehtävää varten. Jeesuksen äiti Maria ja Johanneksen äiti Elisabeth olivat yhtä aikaa raskaana. Kun Maria vieraili Elisabetin luona, niin raamatun mukaan lapsi Elisabetin kohdussa hypähti hänen äänensä kuultuaan ilosta.

      Aikuistuttuaan johannes eli askeettista elämää, saarnasi Jumalan armoa sekä kastoi parannuksen tehneitä. Hän korosti olevansa Herran tulemisen edelläkävijä ja ”arvoton edes tämän kengännauhoja avaamaan” (Joh. 1:27).

      Kun Jeesus saapui seuraavana päivänä Johannes Kastajan luo kastettavaksi, Johanneksen saarna oli lyhyt. Se sisälsi kuitenkin koko raamatun tärkeimmän sanoman: ”Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnin!”.



      Johannes Kastaja eli askeettista elämää ja saarnasi Jumalan armoa, parannuksen tekoa ja kääntymystä. Kastoi ihmisiä Jordan-virrassa. Myös Jeesus sai häneltä kasteen.

      • Anonyymi

        Jahas tuli loppuun kappale, jonka luulin jo poistaneeni.


    • Anonyymi

      Onko Jeesus ottanut pois maailman synnin?

      Eikö synti ole vain lisääntynyt?

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      80
      1897
    2. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      18
      1719
    3. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      16
      1584
    4. 50+ naiset kyl

      Lemottaa sillille mut myös niitte kaka lemottaa pahlle ku kävin naiste veskis nuuhiin
      Ikävä
      20
      1306
    5. En voi sille mitään

      Tulen niin pahalle tuulelle tästä paikasta nykyisin. Nähnyt ja lukenut jo kaiken ja teidän juttu on samaa illasta toisee
      Ikävä
      12
      1244
    6. Välitän sinusta mies

      Kaikki mitä yritin kertoa tänään ei mennyt ihan putkeen..Joka jäi jälkeenpäin ajateltuna suoraan sanottuna harmittaa aiv
      Työpaikkaromanssit
      6
      1242
    7. hieman diabetes...

      Kävin eilen kaverin kanssa keskusapteekissa kun on muutama kuukausi sitten tullut suomesta ja oli diabetes insuliinit lo
      Pattaya
      12
      1206
    8. Miten joku voi käyttää koko elämänsä

      siihen että nostelee täällä vanhoja ketjuja ja troIIaa niihin jotain linkkiä mitä kukaan ei avaa? Ihmisellä ei ole mitää
      Tunteet
      10
      1182
    9. Annetaanko olla vaan

      Siinä se, tavallaan kysymys ja toteamuskin. Niin turhaa, niin rikkovaa. On niin äärettömän tärkeä, ja rakas olo.. N
      Ikävä
      29
      1171
    10. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      44
      1166
    Aihe