Autokauppiasn kohtelias viesti dieselesteillä. Valitan, en voi ottaa vaihdossa

Anonyymi-ap

92

767

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei autokauppias pysty myöskään pari vuotta vanhan ja vähän ajetun Teslan suhteen ihmeisiin. Hyvityshinta on vähemmän kuin jäljellä on velkaa.
      Noissa yli 200 000 ajetuissa dieseleissä ei puhuta ihan saman mittaluokan pudotuksesta, joten tuskin siitä ihmeitä odotetaankaan.

      • Anonyymi

        Vielä, kun saisivat niihin 200000 ja yli vakiovarusteeksi starttimoottorin, että ei tarvitse tyhjäkäynnillä käyttää parkkipaikalla.


      • Anonyymi

        Diesel-autoja ei enää oteta vaihdossa. Arvo nolla.

        "– Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa.
        – Kysyntä on käytännössä nolla. Seuraamme jatkuvasti tilastoja esimerkiksi dieselautojen huutokaupoista. Niissä ei tule ensimmäistäkään huutoa. "

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/


      • Anonyymi

        9.5.2022
        Osa autoliikkeistä ei huoli käytettyjä dieselautoja

        13.6.2022
        Ostajat alkoivat hylkiä käytettyjä dieselautoja

        26.4.2022
        Dieselistä tuli kirosana autokauppiaille


      • Anonyymi

        Olet vain turha kateellinen paska. Pari vuotta vanha Tesla on todella haluttu vaihdokki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olet vain turha kateellinen paska. Pari vuotta vanha Tesla on todella haluttu vaihdokki.

        On totta kai haluttu vaihdokki, hyvityshinta vain on se missä ei pystytä ihmeisin, kuten siihen että arvo ei olisi alentunut nopeammin kuin autorahoitusta on lyhennetty.
        Mutta sinällään Tesla otetaan mielellään vastaan ja siitä päästään nopeasti eroon ja tietysti pitääkin päästä koska se yö jonka aikana Tesla ilmoittaa uusian autojen hintojen alenemisesta on se painajaisten yö käytettyjen autojen kauppiaille. Silloin tulee turpaan yleensä tonni-pari / varastossa oleva Tesla.


      • Anonyymi

        Jos on Ladasta vaihtanut Teslaan, ehkä näin. Pari kolme vuotta vanhoja tuonti SR model kolmosia näyttää saavan alkaen 30 t€ . Suomessa rekisteröityneet vähän kalliimpia ja toki kilometrimäärä vaikuttaa jonkin verran.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Diesel-autoja ei enää oteta vaihdossa. Arvo nolla.

        "– Emme tällä hetkellä pysty ottamaan diesel-autoja vaihdossa lainkaan, hämeenlinnalaisen RR-Kaaran myyntijohtaja ja yrittäjä Eemeli Niemelä vahvistaa.
        – Kysyntä on käytännössä nolla. Seuraamme jatkuvasti tilastoja esimerkiksi dieselautojen huutokaupoista. Niissä ei tule ensimmäistäkään huutoa. "

        https://www.yrittajat.fi/uutiset/dieselista-tuli-kirosana-autokauppiaille-viela-kaksi-kuukautta-sitten-kaikki-oli-toisin-kysynta-on-kaytannossa-nolla/

        Kun tuo artikkeli kaksi vuotta sitten julkaistiin, niin ko vuonna käytettyjä dieselautoja myytiin 110.000 kpl. Melkoisesti enemmän kuin mitä tuo käytettyjen autojen jobbarin ilmoittama nolla. Ilmeisesti tarina koskikin vain tuon jobbarin käytettyjä autoja.


      • Anonyymi

        Hyvin kirjoitettu ja täyttä totta


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kun tuo artikkeli kaksi vuotta sitten julkaistiin, niin ko vuonna käytettyjä dieselautoja myytiin 110.000 kpl. Melkoisesti enemmän kuin mitä tuo käytettyjen autojen jobbarin ilmoittama nolla. Ilmeisesti tarina koskikin vain tuon jobbarin käytettyjä autoja.

        Niin tuota artikkelia jotkut sähköautofanaatikot mielellään viljelevät. Toki samassa sopivasti unohtuu että tuo on jo parin vuoden takaa, ja edustaa yhden toimijan näkemystä, markkinatilanne on muuttunut tuon ajankohdan jälkeen jo moneen kertaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Niin tuota artikkelia jotkut sähköautofanaatikot mielellään viljelevät. Toki samassa sopivasti unohtuu että tuo on jo parin vuoden takaa, ja edustaa yhden toimijan näkemystä, markkinatilanne on muuttunut tuon ajankohdan jälkeen jo moneen kertaan.

        Joo, markkinatilanne on muuttunut siten, että dieseleitä ei enää juurikaan valmisteta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On totta kai haluttu vaihdokki, hyvityshinta vain on se missä ei pystytä ihmeisin, kuten siihen että arvo ei olisi alentunut nopeammin kuin autorahoitusta on lyhennetty.
        Mutta sinällään Tesla otetaan mielellään vastaan ja siitä päästään nopeasti eroon ja tietysti pitääkin päästä koska se yö jonka aikana Tesla ilmoittaa uusian autojen hintojen alenemisesta on se painajaisten yö käytettyjen autojen kauppiaille. Silloin tulee turpaan yleensä tonni-pari / varastossa oleva Tesla.

        Jos dieselin arvo on 0€ niin arvonpudotus on 100%, sitä paremmaksi on vaikea päästä. Ehkä seuraavaksi pitää maksaa siitä että pääsee dieselistä eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos dieselin arvo on 0€ niin arvonpudotus on 100%, sitä paremmaksi on vaikea päästä. Ehkä seuraavaksi pitää maksaa siitä että pääsee dieselistä eroon.

        Kyllähän tilanne on nyt se että jos sattuu omistamaan dieselin niin se on puolipakko ajaa paaliin saakka. Hyviä kauppoja ei ole mahdollista tehdä.

        Kalliimpaan dieseliin vaihtaminen on vain lisää rahanhukkaa joka realisoituu myöhemmin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vielä, kun saisivat niihin 200000 ja yli vakiovarusteeksi starttimoottorin, että ei tarvitse tyhjäkäynnillä käyttää parkkipaikalla.

        Oon ihmetellyt samaa. Oli kesä tai talvi niin käsittämättömän moni diesel savuaa markettien ja bensa-asemien parkkipaikoilla. Eikö niitä uskalleta sammuttaa asioinnin ajaksi?


    • Anonyymi

      Kyllähän tuossa se sanoma rivien välissä on yrittää kohteliaasti sanoa että kauppiaat eivät voi maksaa dieseleistä juuri mitään kun ei niille löydy ostajaa.
      Sen sijaan sähköautoille löytyy ostajia hyvin.

      "Hyvää myytävää
      Tekniikka on ”pirun” hyvää ja asettuu kivaan hintaluokkaan, kehuu J. Rinta-Joupin autoliikkeen Raision myymälän paikallisjohtaja Marko Hiltunen Tesla Model 3:n asemaa vaihtoautomarkkinoiden sähköautohittinä.
      Ainakaan meillä ei ole tullut vastaan kauppaansa tyytymättömiä asiakkaita. Kun tarjontaa on paljon, myös hinnat ovat tasapäistyneet. Model 3 ja Model Y -malleista kyselyjä tulee joka päivä. Ja monesti sellainen myös myydään päivittäin"

      • Anonyymi

        "kauppiaat eivät voi maksaa dieseleistä juuri mitään kun ei niille löydy ostajaa"

        Valtiovaltahan tuon tilanteen on aikaansaanut.

        Kun dieselautoista pitää maksaa käyttövoimaveroa, ja sen lisäksi diesel maksaa litralta jo enemmän kuin bensiini.

        Tuolla yhtälöllä diesel -auton ostamisessa ei oikein ole järkeä.

        Hallitus voisi halutessaan korjata tuon ongelman. Mutta ku eivät korjaa.
        Kas kun hallitus ajaa eliitin etuja, eikä kansan etuja. Siksi hallitus ei välitä korjata tämänkaltaisia epäkohtia.

        Eli jos omistat dieselauton: aja niin kauan kunnes edessä olisi korjauskustannukset, jotka ylittävät auton käyttöarvon (myyntiarvohan on 0€). Tuossa vaiheessa romutus (muista vaatia romutustodistus, ettei tule viranomaisten kanssa ongelmia, kun ajoneuvorekisterin mukaan omistat auton, jota oikeasti ei ole enää olemassa).


    • Anonyymi

      Kohtuuajetut dieselautot ovat todella kysyttyjä vaihdokkeja.
      Miten tuo Tesla Iltapäivälehden koeajon raportti liittyy asiaan?

      • Anonyymi

        Lue se juttu. Nuo lainaukset ovat siitä artikkelista.


      • Anonyymi

        Kohtuuajetut liikkuukin, mutta ilmeisesti on vielä paljon auton vaihtajia jotka kuvittelevat että se yli 200 tkm ajettu diesel olisi jotenkin haluttu vaihtoauto ja hyvitys pitäisi sitten olla sen mukainen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kohtuuajetut liikkuukin, mutta ilmeisesti on vielä paljon auton vaihtajia jotka kuvittelevat että se yli 200 tkm ajettu diesel olisi jotenkin haluttu vaihtoauto ja hyvitys pitäisi sitten olla sen mukainen.

        Kuka hullu nyt vaihtaisi dieselin sähköautoon. Ei sellaisia pölkkypäätä ole olemassa. Dieselisti vaihtaa tietenkin dieseliin..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu nyt vaihtaisi dieselin sähköautoon. Ei sellaisia pölkkypäätä ole olemassa. Dieselisti vaihtaa tietenkin dieseliin..

        Olen samaa porukkaa. Minulla on diesel ja seuraavakin on diesel. Mutta minusta uudet mallit näyttävät epäluotettavilta, joten hyödyn erinomaisesta hinta-laatu-suhteesta jos hankin seuraavankin dieselini käytettynä. Joku raja tietokoneilla ja muovilla. Kunnon verhoilut pitää olla. Joka tapauksessa pidetään lippu korkealla!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Olen samaa porukkaa. Minulla on diesel ja seuraavakin on diesel. Mutta minusta uudet mallit näyttävät epäluotettavilta, joten hyödyn erinomaisesta hinta-laatu-suhteesta jos hankin seuraavankin dieselini käytettynä. Joku raja tietokoneilla ja muovilla. Kunnon verhoilut pitää olla. Joka tapauksessa pidetään lippu korkealla!

        Aloitus tuo esille sen hädän, mikä sähköautoilijoille on syntynyt.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Aloitus tuo esille sen hädän, mikä sähköautoilijoille on syntynyt.

        Avaus on suora lainaus autokauppiaan suusta. Yrittää kohteliaasti sanoa että turha tyrkyttää niitä dieselin reuhkoja vaihdossa. Niitä ei enää voi ottaa autoliikkeeseen myytäväksi koska niistä ei pääse eroon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu nyt vaihtaisi dieselin sähköautoon. Ei sellaisia pölkkypäätä ole olemassa. Dieselisti vaihtaa tietenkin dieseliin..

        Näin varmaan, mutta se ei muuta sitä seikkaa että +200 tkm ajettu diesel ei ole mitään haluttua herkkua vaihtoautomarkkinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin varmaan, mutta se ei muuta sitä seikkaa että 200 tkm ajettu diesel ei ole mitään haluttua herkkua vaihtoautomarkkinoilla.

        Jos mun nykyiselle dieselautolleni kävisi nyt huonosti, niin alkaisin katsella käytettyjä
        Peugeot 607 2.2 diesel
        Peugeot 407 diesel
        Citroën C5 III 1.6 tai 2.0 diesel
        koska niiden jälkeen valmistettuihin en luota. Muut eivät kelpaa ollenkaan. Esim. Mersuista olin kiinnostunut viimeksi 90-luvun lopulla, Bemareista 90-luvun alkupuolella. Ajaisin kunnes hajoaa käsiin. Ja veikkaanpa, ettei noita enää meinaa löytyä paljon alle 200 tkm ennestään ajettuina.
        Noi on sellaisia malleja, joita suhteellisen harvat suomalaiset arvostaa. Siis minun näkökulmastani kovni aliarvostettuja ja tätä tilannetta voin hyödyntää. Peugeot 607 on oikeasti hieno auto. Harmi että uusimmat mallit on toista maata.

        nimim. puoliksi ranskalainen identiteetti


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuka hullu nyt vaihtaisi dieselin sähköautoon. Ei sellaisia pölkkypäätä ole olemassa. Dieselisti vaihtaa tietenkin dieseliin..

        Vaihdoin 2017 diesel Mersun Teslaan ja nyt pari vuotta Teslalla ajaneena, olen todella tyytyväinen että vaihdoin.
        On Tesla aivan eri luokan auto, kuin koliseva dieselronksotin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jos mun nykyiselle dieselautolleni kävisi nyt huonosti, niin alkaisin katsella käytettyjä
        Peugeot 607 2.2 diesel
        Peugeot 407 diesel
        Citroën C5 III 1.6 tai 2.0 diesel
        koska niiden jälkeen valmistettuihin en luota. Muut eivät kelpaa ollenkaan. Esim. Mersuista olin kiinnostunut viimeksi 90-luvun lopulla, Bemareista 90-luvun alkupuolella. Ajaisin kunnes hajoaa käsiin. Ja veikkaanpa, ettei noita enää meinaa löytyä paljon alle 200 tkm ennestään ajettuina.
        Noi on sellaisia malleja, joita suhteellisen harvat suomalaiset arvostaa. Siis minun näkökulmastani kovni aliarvostettuja ja tätä tilannetta voin hyödyntää. Peugeot 607 on oikeasti hieno auto. Harmi että uusimmat mallit on toista maata.

        nimim. puoliksi ranskalainen identiteetti

        Hinta/laatusuhde noissa on varmasti kohdillaan, mutta muuten ovat hyviä esimerkkejä siitä että jos tuollaista tarjoaa liikkeeseen vaihdossa niin varmaan saa jättää ilmaiseksi pihaan, mutta ei noista kukaan hyvitä enää mitään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Avaus on suora lainaus autokauppiaan suusta. Yrittää kohteliaasti sanoa että turha tyrkyttää niitä dieselin reuhkoja vaihdossa. Niitä ei enää voi ottaa autoliikkeeseen myytäväksi koska niistä ei pääse eroon.

        Toisaalta autokauppiaan suusta tulee myös sellaisia kommentteja joiden toivotaan satavan omaan laariin. Esimerkiksi käytettynä maahantuoduista Tesloista pitää päästä nopeasti eroon. Ne on ostettu autoliikkeelle useampi viiikko aiemmin ja Teslojen päällä on odottamassa Muskin hintaleikkuri. Jos se tipahtaa sillä välillä kun auto on hankittu, mutta sitä ei ole vielä myyty, niin homma menee tappiolliseksi. On ehkä vähän syytäkin hehkuttaa että Teslakauppa käy hyvin käytetyissä ja jäät ilman jollet heti tule kaupoille...
        Tämä sähköautojen hintojen romahtaminen on sellainen mihin ei autokaupassa juuri ole totuttu. Ja se näkyy myös tällaisissa haastatteluissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Näin varmaan, mutta se ei muuta sitä seikkaa että 200 tkm ajettu diesel ei ole mitään haluttua herkkua vaihtoautomarkkinoilla.

        Ilmeisesti +200 tkm ajettu sähköauto , jossa akkutakuun päättyminen on vuoden parin päässä , on sinun mielestä hyvin haluttu ja arvokas vaihdokki . Eipä ole .


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ilmeisesti 200 tkm ajettu sähköauto , jossa akkutakuun päättyminen on vuoden parin päässä , on sinun mielestä hyvin haluttu ja arvokas vaihdokki . Eipä ole .

        Riippuu ihan yksilöstä, ehjä ja sellainen jossa on tehdyn akkutestin perusteella asiallisessa kunnossa olevan akku on todennäköisesti ihan kuranttia kauppatavaraa. Vähemmän tuollaisessa tarvitsee ennakoida/ottaa jo hinnassa huomioon tulevia remontteja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Riippuu ihan yksilöstä, ehjä ja sellainen jossa on tehdyn akkutestin perusteella asiallisessa kunnossa olevan akku on todennäköisesti ihan kuranttia kauppatavaraa. Vähemmän tuollaisessa tarvitsee ennakoida/ottaa jo hinnassa huomioon tulevia remontteja.

        Akun testaaminen ei ole mitenkään vaikeaa ja testauttaminen ulkopuolisella luultavasti yleistyy, kun käytettyjä autoja tulee markkinoille. Kahdeksan tai jopa 10 vuoden takuu valmistajalta yleensä tarkoittaa, että vikaantumisprosentti 8 vuoden kohdalla on 2,5 tai 5 %. Mitä enemmän vuosia kuluu sitä useampi akku vikaantuu, mutta määrä nousee tasaisesti. 15 vuotta on ollut vanhin pm-auto, mitä olen omistanut. Vaihdoin pois pintaruostumisen vuoksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Akun testaaminen ei ole mitenkään vaikeaa ja testauttaminen ulkopuolisella luultavasti yleistyy, kun käytettyjä autoja tulee markkinoille. Kahdeksan tai jopa 10 vuoden takuu valmistajalta yleensä tarkoittaa, että vikaantumisprosentti 8 vuoden kohdalla on 2,5 tai 5 %. Mitä enemmän vuosia kuluu sitä useampi akku vikaantuu, mutta määrä nousee tasaisesti. 15 vuotta on ollut vanhin pm-auto, mitä olen omistanut. Vaihdoin pois pintaruostumisen vuoksi.

        Itsellä taas vanhin pm-auto on ollut 21 vuotta vanha.


    • Anonyymi

      En ajakaan/omistakkaan dieseliä elättääkseni jobbareita. Käyttövarma starttimoottorilla varustettu nokivasara on paras.

    • Anonyymi

      Ruotsissa käytettyjen dieseleiden hinta on noussut voimakkaasti kohonneen kysynnän vuoksi. Niistä on kova pula eikä sitä tietysti ole yhtään helpottanut sekään, että käytettyjä dieseleitä on tuotu Suomeen suuria määriä. Myös vähentynyt uusien myynti luonnollisesti näkyy myös vähentyneenä käytettyjen määränä.

      • Anonyymi

        Sähköautomafia kirjoittelee mitä valheita tahansa edistääkseen sähköautojen myyntiä. Automyynti ei ole koskaan ollut sitä kaikkein rehellisintä toimintaa mutta sähköautot ovat synnyttäneet uuden tyylisuunnan ” selkään puukottamisesta”.


    • Anonyymi

      Eipä sen hyvityshinnan suhteen yleensäkään myyjä pysty ihmeisiin.

    • Anonyymi

      Oli tuossa jutussa yllättäväkin tieto, että "myyjä ei halua puhua sivu suunsa". Eli sähköautoja myydessäkö ne sitten yrittää ihan oikeita tietoja antaa, eikä vain sitä perinteistä "eioo mitään vikaa tiedossa", "huippuyksilö", "ajolleen hyvä" jne..

    • Anonyymi

      Riippuu paljon mistä autotyypistä puhutaan dieselin vaihdossa. Hankin vähän päälle kaksivuotiaan ja alle 50 000 km ajetun dieselauton (matkailuauto) viime vuonna. Samalla rahalla olisin saanut uuden Tesla Y:n täysin varusteltuna.

      • Anonyymi

        Dieselistit voivat hyvällä omatunnolla olla ylpeitä ajokistaan toisin kuin sähköautoilijat. Sähköautoilijat ovat kaikenlaisen paapomisen uhreja. Dieselisteihin on kohdistunut monenlaista vihaa syyllistämisestä puhumattakaan. Kun tunteet ovat menneet järjen ohi, on sähköautoille löytynyt enemmän kasvualustaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dieselistit voivat hyvällä omatunnolla olla ylpeitä ajokistaan toisin kuin sähköautoilijat. Sähköautoilijat ovat kaikenlaisen paapomisen uhreja. Dieselisteihin on kohdistunut monenlaista vihaa syyllistämisestä puhumattakaan. Kun tunteet ovat menneet järjen ohi, on sähköautoille löytynyt enemmän kasvualustaa.

        "Dieselistit voivat hyvällä omatunnolla olla ylpeitä ajokistaan"

        Tuo ylpeys ei kuitenkaan siirry dieselin haluttavuuteen vaihtoautona eikä varsinkaan hyvityshintaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Dieselistit voivat hyvällä omatunnolla olla ylpeitä ajokistaan"

        Tuo ylpeys ei kuitenkaan siirry dieselin haluttavuuteen vaihtoautona eikä varsinkaan hyvityshintaan.

        Eipä ole siirtynyt sähköautojenkaan haluttavuuteen, joka on myös romahtanut. Käytettyjen sähköautojen arvo on romahtanut.


    • Anonyymi

      Ihminen jolla olisi varaa ostaa ja myös ajella yli 20 kiloeuron dieselillä, ostaa todennäköisesti saman tien oikean täyssähköauton.

      • Anonyymi

        Miten sitten käy jos ei halua maksaa kuin 10-15k€?
        ostatko mersun vai Sähköauton?


    • Anonyymi

      Presidenttikin ajelee nykyään dieselillä, Niinistöllä on vm-13 Honda CrV

      • Anonyymi

        Palstan henki: Juuri tuollainen takavarikoidaan heti sodan syttyessä puolustusvoimien käyttöön.


      • Anonyymi

        Katsoin tuon jutun Seiskasta. Tuon katumaasturin hän on ilmeisesti aikoinaan uutena hankkinut.
        Ikäähän Saulilla on jo 75v. Vanhemmat ihmiset tahtoo tykätä ajaa autoilla - joihin istuutuessa ei tarvitse sillain 'kyykkiä' mitä tavan h-autoon.


    • Anonyymi

      Liikkeiden kautta 2024 ensimmäisen neljänneksen aikana myydyistä vaihdokeista 57 % on ollut bensiiniautoja ja noin 29 % dieseleitä. Hybridien osuus oli n. 9 % ja täyssähköautojen noin 4 %.

      • Anonyymi

        Vanhojen katiskojen vaihtaessa olinsijaansa yhdestä risaperseen pihasta toisen risaperseen pihaan ei voi vielä olla kovin paljon sähköautoja. Käytettyjen kauppa keskittyy niihin vanhoihin polttiskatiskoihin koska niitä on joka jobbarin piha pullollaan.
        Pitää odottaa hetki että käytettyjä sähköautoja on tarjolla niin paljon kuin niitä halutaan ostaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vanhojen katiskojen vaihtaessa olinsijaansa yhdestä risaperseen pihasta toisen risaperseen pihaan ei voi vielä olla kovin paljon sähköautoja. Käytettyjen kauppa keskittyy niihin vanhoihin polttiskatiskoihin koska niitä on joka jobbarin piha pullollaan.
        Pitää odottaa hetki että käytettyjä sähköautoja on tarjolla niin paljon kuin niitä halutaan ostaa.

        Sähköautoja on jo tarjolla riittävästi koska sähköautojen kysyntä on romahtanut. Senhän takia uusien sähköautojen myyntikin on kääntynyt laskuun.


    • Anonyymi

      Käytettyjen maahantuotujen sähköautojen välittäjät ovat hädissään, kun kauppa ei käy ja joutuvat myymään jo nollavoitolla.

      • Anonyymi

        Dieselkuskin tuskan parahdus.


    • Anonyymi

      "Hyvää myytävää
      Tekniikka on ”pirun” hyvää ja asettuu kivaan hintaluokkaan, kehuu J. Rinta-Joupin autoliikkeen Raision myymälän paikallisjohtaja Marko Hiltunen

      Model 3:n rinnalla myös Tesla Model Y -crossoveria kysytään nyt ahkerasti."

      Sähköautoja tuodaan kun niille on kysyntää. Käytettyjä dieseleitä ei tuoda koska niitä ei kukaan halua ostaa.

      • Anonyymi

        Tuollainen kehuskelu menee jo katteettoman puolelle. Onko se tosiaan noin ongelmallista , tuo sähköautokauppa. Dieselkauppa kun on aina sujunut rehellisellä keinoilla.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuollainen kehuskelu menee jo katteettoman puolelle. Onko se tosiaan noin ongelmallista , tuo sähköautokauppa. Dieselkauppa kun on aina sujunut rehellisellä keinoilla.

        Rehellistä varmaan mutta katoavaa kansanperinnettä. Tuokin autoliike sanoo melko suoraan että eivät halua vanhoja nokivasaroita vaivoikseen.
        Voihan niillä vielä olla käyttöarvoa vaikka vuotuinen Dieselvero on aika kova. Vaihdossa niitä ei autoliikkeet halua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rehellistä varmaan mutta katoavaa kansanperinnettä. Tuokin autoliike sanoo melko suoraan että eivät halua vanhoja nokivasaroita vaivoikseen.
        Voihan niillä vielä olla käyttöarvoa vaikka vuotuinen Dieselvero on aika kova. Vaihdossa niitä ei autoliikkeet halua.

        Tuo on juuri tuota paniikkireakointia sähköautoilijoilla. Dieseleitä ei yksinkertaisesti kannata vaihtaa sähköautoon. Dieseleillä voi ajella luotettavasti lähemmäks 1.000.000 km ja silloin alkaa olla sama viekö autokauppias vai autoilija auton paalattavaksi.


    • Anonyymi

      "Tuo on juuri tuota paniikkireakointia sähköautoilijoilla. "

      Sähköautolija ei ole sanonut yhtään mitään tässä asiassa. Se on tämä autokauppias kun sanoi että he eivät halua ottaa käytettyjä diesel-autoja riesakseen.

      Miten tyhmä pitää olla ettei ymmärrä tätä perusasiaa?

      • Anonyymi

        Miten tyhmä pitää olla, että tajuaa sähköautojen kysynnän romahtaneen ja käytettyjen sähköautojen arvot ovat tippuneet? Uusien sähköautojen myynnit ovat kääntyneet laskuun ja myös markkinaosuus on tippumassa. Sähköautojen myynnin huippu on jo saavutettu.


    • Anonyymi

      "Dieseleillä voi ajella luotettavasti lähemmäks 1.000.000 km"

      1.000.000km ajoon dieselillä maksaa noin 100.000 euroa. Ja sitten kun siihen lisää jokavuotisen dieselveron niin puhutaankin jo aika isoist summista joka vuosi.

      Vertailun vuoksi 1.000.000km ajaminen sähköautolla maksaa vain 15.000 euroa. ero on 85.000 euroa ja siihen dieselverot ja kalliit huollot päälle.
      Onnea vaan teille valtion lypsylehmille- Maksaminen on ilonne.

      • Anonyymi

        Köyhien ilo on luulo, että sähköautoilu olisi halpaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Köyhien ilo on luulo, että sähköautoilu olisi halpaa.

        Matematiikka ei perustu luulojen varaan. Sähköautot laittavat vanhat ajattelutavat eläkkeelle.
        Ei kenenkään ole pakko sitä ymmärtää. Jos haluaa maksaa polttoaineveroja ja dieselveroja niin se on täysin oma valinta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Matematiikka ei perustu luulojen varaan. Sähköautot laittavat vanhat ajattelutavat eläkkeelle.
        Ei kenenkään ole pakko sitä ymmärtää. Jos haluaa maksaa polttoaineveroja ja dieselveroja niin se on täysin oma valinta.

        Kyllä on sähköautoilu heikolla hapella kun tästä iänikuissesta säästämisestä jauhetaan jatkuvasti. Polttikset ajetaan loppuun ja se on kaikkien kannalta parhain vaihtoehto. Paitsi sähköautoilijan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä on sähköautoilu heikolla hapella kun tästä iänikuissesta säästämisestä jauhetaan jatkuvasti. Polttikset ajetaan loppuun ja se on kaikkien kannalta parhain vaihtoehto. Paitsi sähköautoilijan.

        " Polttikset ajetaan loppuun ja se on kaikkien kannalta parhain vaihtoehto. Paitsi sähköautoilijan."

        Sulle ei ole maalaisjärkeä syntymässä juurikaan jaettu. Polttiksella ajaminen on monta kertaa kalliimpa kuin sähköllä ajaminen. Kun vaihtaa polttiksen sähköautoon niin ajamisen kustannukset putoaa heti ja samantien.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        " Polttikset ajetaan loppuun ja se on kaikkien kannalta parhain vaihtoehto. Paitsi sähköautoilijan."

        Sulle ei ole maalaisjärkeä syntymässä juurikaan jaettu. Polttiksella ajaminen on monta kertaa kalliimpa kuin sähköllä ajaminen. Kun vaihtaa polttiksen sähköautoon niin ajamisen kustannukset putoaa heti ja samantien.

        Oletkohan siirtynyt maalta kaupunkiin. Tuo ajattelutapa on väärä. Kaikkien ja jopa luonnon kannalta on parasta, jos jo tehdyt autot ajetaan loppuun. Sähköautoija tuntuu ajattelevan vain omaa nahkaansa ja jopa historiasta tiedetään, että sellainen ajattelutapa ei johda mihinkään hyvään. Ei edes valtiovalta ajattele niin, että toimivat polttarit on tuhottava ja vaihdettava sähköautoihin. Koettakaa sähköautoilijat ajatella vähän oman napanne ulkopuoleltakin. Ja uskokaa muutakin kuin sähköautokauppiaat. Autokanta muuttuu varmasti mutta muutos ei ole loppuunkäsitelty alkuunkaan. Sähköautoilijan maailma tuntuu olevan niin ahdas, että hän luulee olevansa voittajasankari kaikkia maailman kansoja koskettavassa liikennevälineasiassa. Lisäksi sähköautojen aiheuttamat päästöt kehdosta hautaan ovat joka tapauksessa ilmastorasite. Olisi saatava aikaan parempia ratkaisuja.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletkohan siirtynyt maalta kaupunkiin. Tuo ajattelutapa on väärä. Kaikkien ja jopa luonnon kannalta on parasta, jos jo tehdyt autot ajetaan loppuun. Sähköautoija tuntuu ajattelevan vain omaa nahkaansa ja jopa historiasta tiedetään, että sellainen ajattelutapa ei johda mihinkään hyvään. Ei edes valtiovalta ajattele niin, että toimivat polttarit on tuhottava ja vaihdettava sähköautoihin. Koettakaa sähköautoilijat ajatella vähän oman napanne ulkopuoleltakin. Ja uskokaa muutakin kuin sähköautokauppiaat. Autokanta muuttuu varmasti mutta muutos ei ole loppuunkäsitelty alkuunkaan. Sähköautoilijan maailma tuntuu olevan niin ahdas, että hän luulee olevansa voittajasankari kaikkia maailman kansoja koskettavassa liikennevälineasiassa. Lisäksi sähköautojen aiheuttamat päästöt kehdosta hautaan ovat joka tapauksessa ilmastorasite. Olisi saatava aikaan parempia ratkaisuja.

        "Lisäksi sähköautojen aiheuttamat päästöt kehdosta hautaan ovat joka tapauksessa ilmastorasite. Olisi saatava aikaan parempia ratkaisuja."

        Onpa taas niin kettutyttömäinen halihali-kommentti. Halutaan jotain "parempia ratkaisuja" ilman mitään konreettisia ehdotuksia. No sanopa mikä se parempi ratkaisu olisi?

        Se mikä on varmaa on että fossiilien polttaminen tappaa meidät kaikki.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäksi sähköautojen aiheuttamat päästöt kehdosta hautaan ovat joka tapauksessa ilmastorasite. Olisi saatava aikaan parempia ratkaisuja."

        Onpa taas niin kettutyttömäinen halihali-kommentti. Halutaan jotain "parempia ratkaisuja" ilman mitään konreettisia ehdotuksia. No sanopa mikä se parempi ratkaisu olisi?

        Se mikä on varmaa on että fossiilien polttaminen tappaa meidät kaikki.

        Se mitä kaikkein vähiten haluan meidän sukupolven jättävän jälkeensä tuleville sukupolville on fossiiliriippuvainen elämäntapa.


        Ydinaseet on listalla myös mutta ne maatuvat siiloihinsa pelkästään omaan mahdottomuuteensa kaatuen. Pelkkää rahanhukkaa loppupeleissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Se mitä kaikkein vähiten haluan meidän sukupolven jättävän jälkeensä tuleville sukupolville on fossiiliriippuvainen elämäntapa.


        Ydinaseet on listalla myös mutta ne maatuvat siiloihinsa pelkästään omaan mahdottomuuteensa kaatuen. Pelkkää rahanhukkaa loppupeleissä.

        Ja kaikkein vähiten tuleville sukupolville jättää kulutuskeskeisen yhteiskunnan. Kuluttamalla ei maailmaa pelasteta vaan kulutusta vähentämällä. Ja tämä tarkoittaa, että autojakin käytetään entistäkin kauemmin jolloin uusia autojakin ostetaan vähemmän.

        Myös sähköautojen valmistaminen tuhoaa valtavasti luontoa joten parasta on ajaa nykyiset polttikset loppuun saakka. Siis nyt valmistetulla polttiksella voi ajaa rauhassa vielä yli 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäksi sähköautojen aiheuttamat päästöt kehdosta hautaan ovat joka tapauksessa ilmastorasite. Olisi saatava aikaan parempia ratkaisuja."

        Onpa taas niin kettutyttömäinen halihali-kommentti. Halutaan jotain "parempia ratkaisuja" ilman mitään konreettisia ehdotuksia. No sanopa mikä se parempi ratkaisu olisi?

        Se mikä on varmaa on että fossiilien polttaminen tappaa meidät kaikki.

        Ja polttiksella voi ajaa ilman fossiilisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Lisäksi sähköautojen aiheuttamat päästöt kehdosta hautaan ovat joka tapauksessa ilmastorasite. Olisi saatava aikaan parempia ratkaisuja."

        Onpa taas niin kettutyttömäinen halihali-kommentti. Halutaan jotain "parempia ratkaisuja" ilman mitään konreettisia ehdotuksia. No sanopa mikä se parempi ratkaisu olisi?

        Se mikä on varmaa on että fossiilien polttaminen tappaa meidät kaikki.

        "Se mikä on varmaa on että fossiilien polttaminen tappaa meidät kaikki."

        Tuo on taas ilmastohysteerikon päästään keksimää sontaa. Ilmastonmuutos ei tappaisi meitä kaikkia vaikka polttaisimme kaikki fossiiliset loppuun. Hyvä jos tuota ilmastonmuutosta edes huomaa.


    • Anonyymi

      Sähköautot eivät ole riippumattomia fossiilienergiasta.

      • Anonyymi

        Sähköautolla voi ajaa fossiilivapaasti. Sähköä tehdään fossiilivapaasti.
        Bensaa tai dieseliä polttamalla se ei ole mahdollista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautolla voi ajaa fossiilivapaasti. Sähköä tehdään fossiilivapaasti.
        Bensaa tai dieseliä polttamalla se ei ole mahdollista.

        Hah hah haa… Tuo on aivottoman sähköautofanaatikon valehtelua. Jo nyt on myynnissä fossiilivapaata dieseliä ja bensaakin voi valmistaa fossiilivapaasti. Dieselhän kulkee vaikka rypsiöljyllä.


    • Anonyymi

      Kansantulo eil käytännössä raha tehdään fossiilienergian avulla. Sillä rahalla ostetaan sähköauto, joka on valmistettu fossiilienergiaa käyttämällä. Ympäristömielessä sähköautoilijat ovat aivopesun uhreja.

      • Anonyymi

        Myös kauppataseen alijäämää käytännössä tehdään fossiilienergian avulla. Kotimaisessa taloudessa euro kiertää monen monta kertaa.

        Tätä ei tapahdu, jos euro joutui ulkomaille öljyn ostamisen seurauksena.

        Oletko nyt aivan varma, että et ole itse aivopesun uhri?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös kauppataseen alijäämää käytännössä tehdään fossiilienergian avulla. Kotimaisessa taloudessa euro kiertää monen monta kertaa.

        Tätä ei tapahdu, jos euro joutui ulkomaille öljyn ostamisen seurauksena.

        Oletko nyt aivan varma, että et ole itse aivopesun uhri?

        Sähköautotkin tehdään ulkomailla, joten uuden sähköautonkin ostamalla lisätään alijäämää.

        Ja mikä perustelu sinulla sitten on, jos käytetäänkin Suomessa valmistettua biodieseliä, johon ei ole käytetty yhtään fossiilisia? Tai tulevaisuudessa synteettisiä polttoaineita?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sähköautotkin tehdään ulkomailla, joten uuden sähköautonkin ostamalla lisätään alijäämää.

        Ja mikä perustelu sinulla sitten on, jos käytetäänkin Suomessa valmistettua biodieseliä, johon ei ole käytetty yhtään fossiilisia? Tai tulevaisuudessa synteettisiä polttoaineita?

        "Tai tulevaisuudessa synteettisiä polttoaineita?"

        Synteettiset polttoaineet tehdään sähköllä ja erittäin huonolla hyötysuhteella. On paljon järkevämpää käyttää tuo sähkö suoraan sähköautossa hyvällä hyötysuhteelle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tai tulevaisuudessa synteettisiä polttoaineita?"

        Synteettiset polttoaineet tehdään sähköllä ja erittäin huonolla hyötysuhteella. On paljon järkevämpää käyttää tuo sähkö suoraan sähköautossa hyvällä hyötysuhteelle.

        Entä sitten biodiesel, joka on taas eri asia kuin synteettinen polttoaine? Jopa pikaruokaloiden ylijäämäöljyä voi käyttää dieselmoottoreissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Tai tulevaisuudessa synteettisiä polttoaineita?"

        Synteettiset polttoaineet tehdään sähköllä ja erittäin huonolla hyötysuhteella. On paljon järkevämpää käyttää tuo sähkö suoraan sähköautossa hyvällä hyötysuhteelle.

        Paljon järkevämpää on, että uusia autoja myydään entistä vähemmän ja autojen käyttöikä on nykyistä pidempi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Myös kauppataseen alijäämää käytännössä tehdään fossiilienergian avulla. Kotimaisessa taloudessa euro kiertää monen monta kertaa.

        Tätä ei tapahdu, jos euro joutui ulkomaille öljyn ostamisen seurauksena.

        Oletko nyt aivan varma, että et ole itse aivopesun uhri?

        Muista kuitenkin jalostuasteen nostaminen Nesteellä ja valtion verotulot


    • Anonyymi

      "Myös sähköautojen valmistaminen tuhoaa valtavasti luontoa joten parasta on ajaa nykyiset polttikset loppuun saakka. Siis nyt valmistetulla polttiksella voi ajaa rauhassa vielä yli 30 vuotta."

      Vanhoilla autoilla ajaminen on vain idiootin väliaikainen ratkaisu. Jossain vaiheessa ne vanhat katiskat on pakko romuttaa.
      Jokainen uusi fossiilipoltin on naula meidän kaikkien arkkuun.

      • Anonyymi

        On kyllä niin uber-lapsellinen lähestymistapa sanoa että ajamalla vanhoilla autoilla olisi joku ratkaisu yhtään mihinkään.
        Mistä nämä lapsenmieiset kuvittelevat että ne vanhat autot putkahtavat tähän maailmaan?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä niin uber-lapsellinen lähestymistapa sanoa että ajamalla vanhoilla autoilla olisi joku ratkaisu yhtään mihinkään.
        Mistä nämä lapsenmieiset kuvittelevat että ne vanhat autot putkahtavat tähän maailmaan?

        Niitähän on jo maailma täynnä ja koko ajan putkahtelee lisää kun uudet autot vanhenee.


      • Anonyymi

        "Vanhoilla autoilla ajaminen on vain idiootin väliaikainen ratkaisu. Jossain vaiheessa ne vanhat katiskat on pakko romuttaa.
        Jokainen uusi fossiilipoltin on naula meidän kaikkien arkkuun."

        Onko pakko muka romuttaa? Ehkä ne voi romuttaa, kun ne eivät enää toimi mikä tarkoittaa, että polttista käytetään yli 30 vuotta. Kyllä auto kestää käyttöä yli 30 vuotta, jos sitä vain huoltaa. Monet jääkaapitkin kestävät yli 30 vuotta joten miksi ei autotkin?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On kyllä niin uber-lapsellinen lähestymistapa sanoa että ajamalla vanhoilla autoilla olisi joku ratkaisu yhtään mihinkään.
        Mistä nämä lapsenmieiset kuvittelevat että ne vanhat autot putkahtavat tähän maailmaan?

        Ja on aivottoman typeryyden huippu sanoa, että haaskaamalla useita kymppitonneja autoon pelastaisi mitään. Ja autothan ovat kestotuotteita ja samaa autoa voi käyttää kymmeniä vuosia.

        Sähköautojenkin käyttöiän pitäisi olla yli 30 vuotta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Vanhoilla autoilla ajaminen on vain idiootin väliaikainen ratkaisu. Jossain vaiheessa ne vanhat katiskat on pakko romuttaa.
        Jokainen uusi fossiilipoltin on naula meidän kaikkien arkkuun."

        Onko pakko muka romuttaa? Ehkä ne voi romuttaa, kun ne eivät enää toimi mikä tarkoittaa, että polttista käytetään yli 30 vuotta. Kyllä auto kestää käyttöä yli 30 vuotta, jos sitä vain huoltaa. Monet jääkaapitkin kestävät yli 30 vuotta joten miksi ei autotkin?

        Terästehtaat käyttävät romua raaka-aineena tehdäkseen uutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Terästehtaat käyttävät romua raaka-aineena tehdäkseen uutta.

        Yllättävän nopeasti tullaan päättämään, ettei sähköauto olekaan mikää ympäristöratkaisu. Ja sen jälkeen isketään hirvet verot päälle.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Yllättävän nopeasti tullaan päättämään, ettei sähköauto olekaan mikää ympäristöratkaisu. Ja sen jälkeen isketään hirvet verot päälle.

        2024- H-auton käyttövoimasta koituvat lisäverot per 100kg kohden snt/pv.
        (Diesel 5,5) (Dsl.hybridi 4,9) (Bens.hybridi 0,5) (Sähkö 1,5) (Bensa 0)
        Purra haloo! Tuollainen sähköauton veroetu porsaanreikä tulee tukkia..


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        2024- H-auton käyttövoimasta koituvat lisäverot per 100kg kohden snt/pv.
        (Diesel 5,5) (Dsl.hybridi 4,9) (Bens.hybridi 0,5) (Sähkö 1,5) (Bensa 0)
        Purra haloo! Tuollainen sähköauton veroetu porsaanreikä tulee tukkia..

        Minkä ristuksen takia noita sähköautoilijoita lellitään antamalla niille alennus käyttövoimaverossa muiden suhteen?


    • Anonyymi

      Autokauppiaat ovat hädissään käytettyjen sähköautojen kanssa, kun kauppa ei käy ja hintoja on pakko pudottaa. Pelkästään Nettiautossa on myytävänä lähes 7000 alle 5 vuotiasta sähköautoa.

    • Anonyymi

      Oho, ihan itse koitit saada otsikon kirjoitettua, ja lähestulkoon ymmärrettävää tekstiä vielä sait aikaan. Ei se nyt kyllä oikein vastannut linkatun artikkelin sisältöä. Lähinnähän siellä valiteltiin sähköautokaupan huonoja katteita, jonka takia vaihtoautojen hyvityshinnoissa pystytä ihmeisiin. Harvoinpa sitä muutenkaan pystytään.

      "Hankitaanpa käytetty Tesla myyjäliikkeeseen sitten kotimaasta tai ulkomailta, jää kate kovan kilpailun vuoksi usein melko pieneksi. On pakko olla tarkkana, ettei kova työ mene hukkaan vaihtoauton suhteen tehdyn hinnoitteluvirheen vuoksi."

      • Anonyymi

        Autoteollisuus on joutunut yllättävän heikkoon tilanteeseen kannattavuuden romahduksen takia. Syyllisiä ovat sähköautot. Autoteollisuuden vihreä siirtymä on osoittautunut katastrofaaliseksi.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Autoteollisuus on joutunut yllättävän heikkoon tilanteeseen kannattavuuden romahduksen takia. Syyllisiä ovat sähköautot. Autoteollisuuden vihreä siirtymä on osoittautunut katastrofaaliseksi.

        Sähköautomyyjät ovat hätää kärsimässä. Eivät oikein tiedä, mitä pitäisi tehdä. Sähköautoja pitää kehua joka käänteessä. Uusista polttareista ei saa sanoa mitään. Vanhat polttarit menevät paremmin kaupaksi kuin vanhat sähköautot. Tästä ei saa sanoa mitään mutta vanhoja polttareita varsinkin dieseleitä pitää haukkua, jotta joku hairahtuisi ostamaan käytetyn sähkärin.


    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      🍒 K­­u­­­u­­m­­­a­­­t­ ­­­t­y­t­­ö­t­­ ­o­d­o­­­t­­t­­­a­­­v­­a­­­t­­­ ­­­s­­­i­­­n­u­­­a­­ -> https://us4.fun/kissgirl?18351849

      🔞💋❤️💋❤️💋🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      106
      7548
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      37
      2822
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      35
      2412
    4. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      113
      2129
    5. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      17
      1809
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      10
      1553
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      10
      1416
    8. Musiikkineuvos Ilkka Lipsanen eli Danny TV:ssä - Blondeja, hittibiisejä, räjäyttävä Danny Show...

      Ilkka Lipsanen eli Danny on viihdyttänyt meitä jo kuusi vuosikymmentä. Musiikkineuvos on myös liikemies, jonka voidaan
      Suomalaiset julkkikset
      36
      1399
    9. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      15
      1387
    10. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      9
      1337
    Aihe