Ei kaikkien tarvinnut tehdä parannusta

Anonyymi-ap

Mark. 2:17

Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

54

266

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Ei Jeesus tarkoittanut sitä, että olisi ollut täydellisiä uskovia, jotka eivät tarvitse Jeesuksen tuomaa uutta liittoa, vaan Hän tarkoitti sitä että se ei koske lakikiihkoisia fariseuksia, jotka kuvittelevat sapatinpitämisellään olevansa täydellisiä ja jopa Jeesuksen tuomitsivat sapatista. Eivät sellaiset tarvitse parantajaa, koska eivät ota sitä vastaan, vaan Jeesus tulee juuri heikkojen, niiden, jotka tunnustavat sen, että eivät voi omassa uskonnollisuudessaan saavuttaa mitään, vaan tarvitsevat Jeesuksen anteeksiannon ja Jumalan Pyhän Hengen tullakseen uskoviksi ja Jumalan lapsiksi.

      • Anonyymi

        Ei me voida ihmisen tekoja sivuuttaa.

        Kyllä ihmisiä pelastui ennen Jeesuksen tuloa maan päälle tekojensa perusteella. Uskon kuuliaisuuden perusteella.

        Toki ihmiset voi vanhurskautua eli olla Jumalalle kelvollinen ja pääsee taivaaseen myös tekojensa perusteella.

        Jaak. 2:25

        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me voida ihmisen tekoja sivuuttaa.

        Kyllä ihmisiä pelastui ennen Jeesuksen tuloa maan päälle tekojensa perusteella. Uskon kuuliaisuuden perusteella.

        Toki ihmiset voi vanhurskautua eli olla Jumalalle kelvollinen ja pääsee taivaaseen myös tekojensa perusteella.

        Jaak. 2:25

        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

        Raamatussa usko tarkoittaa aina tekoja, usko ja uskollisuus Jumalan käskyille on ihan sama sanakin. Uskoa ei pidä erottaa teoista. Ei pelkkä uskominen ihmistä pelasta, kuten usein hoetaan pelkkää uskoa autuaaksi tekevänä asiana.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ei me voida ihmisen tekoja sivuuttaa.

        Kyllä ihmisiä pelastui ennen Jeesuksen tuloa maan päälle tekojensa perusteella. Uskon kuuliaisuuden perusteella.

        Toki ihmiset voi vanhurskautua eli olla Jumalalle kelvollinen ja pääsee taivaaseen myös tekojensa perusteella.

        Jaak. 2:25

        Juuri tekojensa ansiosta portto Rahabkin osoittautui vanhurskaaksi, kun otti sanansaattajat luokseen ja auttoi heidät pois toista tietä.

        Uskohan on nimenomaan tekoja. Niitä tekoja mitä ihminen tekee Pyhässä Hengessä, mihin saa armon ja voiman Jumalalta. Ei ilman niitä edes ole uskoa. Ei usko ole vain selittämistä tai sanoja. Miten voi edes kuvitella uskovan, jota Jumalan Henki ei saa tekemään Jumalalle kelpaavia tekoja ja asioita. Ei niin tyhmää eikä eksynyttä ihmistä edes ole olemassa, joka jotain muuta edes kuvittelee.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskohan on nimenomaan tekoja. Niitä tekoja mitä ihminen tekee Pyhässä Hengessä, mihin saa armon ja voiman Jumalalta. Ei ilman niitä edes ole uskoa. Ei usko ole vain selittämistä tai sanoja. Miten voi edes kuvitella uskovan, jota Jumalan Henki ei saa tekemään Jumalalle kelpaavia tekoja ja asioita. Ei niin tyhmää eikä eksynyttä ihmistä edes ole olemassa, joka jotain muuta edes kuvittelee.

        Raamatun mukaan oikea usko on kasteessa synneistä puhdistettuun sydämeen saadun Pyhän Hengen lahjan yksi ominaisuus: Usko, toivo, rakkaus, rauha ja ilo.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Raamatussa usko tarkoittaa aina tekoja, usko ja uskollisuus Jumalan käskyille on ihan sama sanakin. Uskoa ei pidä erottaa teoista. Ei pelkkä uskominen ihmistä pelasta, kuten usein hoetaan pelkkää uskoa autuaaksi tekevänä asiana.

        Jaak. 2:20

        Mutta etkö sinä tyhjänpäiväinen ihminen tahdo tietää, että ilman tekoja usko on hyödytön?

        Tässä kohdin protestanttinen armo-oppi tuntuu menevän metsään, on tehty teoista jotain lakia ja alati varoitellaan "lain alle joutumisesta" ja omavanhurskaudesta. Pahimmillaan ajatellaan että joskus mutistu "syntisen rukous" on loppuelämän pääsylippu taivaaseen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tässä kohdin protestanttinen armo-oppi tuntuu menevän metsään, on tehty teoista jotain lakia ja alati varoitellaan "lain alle joutumisesta" ja omavanhurskaudesta. Pahimmillaan ajatellaan että joskus mutistu "syntisen rukous" on loppuelämän pääsylippu taivaaseen.

        Lain alle joutuminen ei tarkoittanut Juutalaisille lakien noudattamista, vaan lain määräämän rangaistuksen alle joutumista, jos rikkoi lakia.

        Paavali oli paha eksyttäjä, yritti eksyttää kaikki Juutalaiset pois vakaalta perustukselta.


      • Anonyymi

        🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒🍒

        😍 ­­­N­­y­m­­f­­­o­­­m­­a­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞❤️💋❤️💋❤️🔞


    • Anonyymi

      Lestadiolaisilta tytöiltä kun kysyttiin, mitä siellä seuroissa tehdään?

      Tytöt vastasi: "Siellä istutaan ja uskotaan."

      • Anonyymi

        Minä menetin aikoinaan "poikuuteni" V.L. suviseuroissa viehättävälle V.L neitoselle, josta tahdon häntä vieläkin kiittää. Jeesuksella ei ollut mitään tekemistä asiassa, joten häntä en kiitä


    • Anonyymi

      Room. 9:18

      Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.

      Luuk. 12:5

      Kuulkaa, ketä teidän tulee pelätä. Pelätkää häntä, jolla on valta sekä tappaa ihminen että syöstä hänet helvettiin. Niin, sanon teille: häntä teidän on pelättävä.

    • Anonyymi

      Jumala voi vetää myös Pyhän Hengen ihmisestä pois niin halutessaan. Näin kävi mm. apostoli Paavalille ennen Korinton matkaa.

      1. Sam. 16:14

      Mutta Herran henki poistui Saulista, ja Herran lähettämä paha henki vaivasi häntä.

      • Anonyymi

        Samuelin kirjan jutut eivät liity mitenkään Paavaliin, vain harhaoppinen niin kuvittelee.

        Paha Henki myös saatiin pois Saulista.

        Aina kun Jumalan lähettämä paha henki yllätti Saulin, Daavid tarttui harppuunsa ja soitti. Silloin Saulin ahdistus helpotti, hänen tuli parempi olla ja paha henki jätti hänet rauhaan. 1. Sam. 16.23


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Samuelin kirjan jutut eivät liity mitenkään Paavaliin, vain harhaoppinen niin kuvittelee.

        Paha Henki myös saatiin pois Saulista.

        Aina kun Jumalan lähettämä paha henki yllätti Saulin, Daavid tarttui harppuunsa ja soitti. Silloin Saulin ahdistus helpotti, hänen tuli parempi olla ja paha henki jätti hänet rauhaan. 1. Sam. 16.23

        Musiikki helpotti pahan hengen saanutta Saulia, mutta ei se henki mihinkään hänestä poistunut.

        Siksi lahkoissa lauletaan niitä hengellisiä lauluja, ne helpottaa oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musiikki helpotti pahan hengen saanutta Saulia, mutta ei se henki mihinkään hänestä poistunut.

        Siksi lahkoissa lauletaan niitä hengellisiä lauluja, ne helpottaa oloa.

        Illuusiot taivaan iloista, helmiportit, kultaiset kadut ja kristallikruunut helpottaa pahan hengen aiheuttamaa oloa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Musiikki helpotti pahan hengen saanutta Saulia, mutta ei se henki mihinkään hänestä poistunut.

        Siksi lahkoissa lauletaan niitä hengellisiä lauluja, ne helpottaa oloa.

        Tsat tsat saa,trallalla laa.....Kyllä helpotti!


      • Anonyymi

        Uskomatonta valehtelua ja kahden eri henkilön sotkemasta toisiinsa! Kai sinä tiedät, miten valehtelijoitten käy?!


    • Anonyymi

      Viimeisellä tuomiolla kaikkien usko punnitaan, kun kaikki tuomitaan tekojensa mukaan.
      Ei ole mitään vihreää linjaa taivaaseen.

      • Anonyymi

        Jer. 17:10

        KR33/38
        Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.

        -92
        Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän salaisimmatkin ajatukset. Minä annan kullekin sen mukaan, miten hän elää ja millaisia ovat hänen tekojensa hedelmät.

        1.Sam.16
        Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen kokoaan ja komeuttaan, sillä minä en hänestä välitä. Herra ei katso kuten ihminen. Ihminen katsoo ulkokuorta, mutta Herra näkee sydämeen."


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jer. 17:10

        KR33/38
        Minä, Herra, tutkin sydämen, koettelen munaskuut, ja annan jokaiselle hänen vaelluksensa mukaan, hänen töittensä hedelmän mukaan.

        -92
        Minä, Herra, tutkin sydämet, tiedän salaisimmatkin ajatukset. Minä annan kullekin sen mukaan, miten hän elää ja millaisia ovat hänen tekojensa hedelmät.

        1.Sam.16
        Mutta Herra sanoi Samuelille: "Älä katso hänen kokoaan ja komeuttaan, sillä minä en hänestä välitä. Herra ei katso kuten ihminen. Ihminen katsoo ulkokuorta, mutta Herra näkee sydämeen."

        Ilm. 20:13

        Meri antoi kuolleensa, Kuolema ja Tuonela antoivat kuolleensa, ja kaikki heidät tuomittiin tekojensa mukaan.

        Ilm. 22:12

        "Minä tulen pian, ja tullessani minä tuon jokaiselle palkan, maksan kullekin hänen tekojensa mukaan.

        Ilm. 20:12

        Näin myös kuolleet, suuret ja pienet, seisomassa valtaistuimen edessä. Kirjat avattiin, avattiin myös elämän kirja, ja kuolleet tuomittiin sen perusteella, mitä kirjoihin oli merkitty, kukin tekojensa mukaan.


    • saanko olla syntinen edelleen?

    • tuntuu kuin olisin simson pitkine hiuksineen

    • Anonyymi

      "Syntinen olin jo syntyessäni, synnin alle siinnyt äitini kohtuun". Ps.51:7

      "niinkuin kirjoitettu on: "Ei ole ketään vanhurskasta, ei ainoatakaan"

    • Anonyymi

      Ei Jeesus tosiaan tarkoittanut sitä että olisi ihmisiä, jotka olisivat valmiit taivaaseen ilman parannusta, vaan hän tarkoitti terveillä, omasta mielestään terveitä, lakikiihkoisia fariseuksia, joilla oli mielestään Jumalan käskyt ja olivat niitä noudattaneet, mutta jotka olivat valmiit tappamaan Jumalan Pojan sapattirikkomuksista. Niitä Jeesus tarkoitti ja sitä että Jeesus oli tullut parantamaan ja pelastamaan syntiset ihmiset lunastaen heidät vanhan liiton lain kirouksesta Jumalan valtakuntaan. Heille Jeesus oli parantaja. Ei uskonnollisille omahyväisille tekopyhille lainkiihkoilijoille. He eivät tarvinneet mitään kun tekivät mielestään juuri sen mitä piti tehdä omavanhurskauteen.

      • Anonyymi

        parantaa ja pelastaa on sama sana alkukielen mukaan

        vanhurskas=Jumalalle sellaisenaan kelpaava

        Mark. 2:17

        Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Luuk. 5:31

        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        parantaa ja pelastaa on sama sana alkukielen mukaan

        vanhurskas=Jumalalle sellaisenaan kelpaava

        Mark. 2:17

        Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Luuk. 5:31

        Jeesus vastasi ja sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat.

        Mark. 2:17

        Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

        Jumalalla on aina jäännös, jotka eivät tarvitse parannusta.

        Room. 11:5

        Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.

        Room. 11:4

        Mutta mitä sanoo hänelle Jumalan vastaus? "Minä olen jättänyt itselleni seitsemäntuhatta miestä, jotka eivät ole notkistaneet polvea Baalille."


      • Anonyymi

        Sulla on jokin paha trauma noista "sapattirikoksista", oletko ollut tekemisissä 7 pv. Adventistien kanssa?
        Tiesitkö muuten, että 7pv. Adventistien lahkosta eräs erkaantunut haara muodosti Jehovantodistajien lahkon.


    • Anonyymi

      Raamatussa parannus/kääntymys, engl. Repent, ei tarkoita mitään elämän parantelua tai hyviä tekoja kelvatakseen Jumalalle.
      Jeesus sanookin, tule sellaisena kuin olet.

      Repent/kääntyminen/parannus ennen kastetta tarkoittaa syntisyyden vuoksi Jumalan puoleen kääntymistä, jotta Jumala kasteessa peseee synnit pois ja antaa puhtaaseen sydämeen Pyhän uskon Hengen lahjan asuvaiseksi.

      Apt.2:38
      38 Pietari vastasi: "Kääntykää ja ottakaa itse kukin kaste Jeesuksen Kristuksen nimeen, jotta syntinne annettaisiin anteeksi. Silloin te saatte lahjaksi Pyhän Hengen. Teitä ja teidän lapsia tämä lupaus tarkoittaa."

      King James
      38 Then Peter said unto them, "Repent, and be baptized every one of you in the name of Jesus Christ for the remission of sins, and ye shall receive the gift of the Holy Ghost. For the promise is unto you, and to your children."

    • Anonyymi

      Ilm. 14:4

      Nämä ovat ne, jotka eivät ole saastuttaneet itseään naisten kanssa; sillä he ovat niinkuin neitsyet. Nämä ovat ne, jotka seuraavat Karitsaa, mihin ikinä hän menee. Nämä ovat ostetut ihmisistä esikoiseksi Jumalalle ja Karitsalle,

      • Anonyymi

        Munkkeja?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Munkkeja?

        M.Luther oli katolinen luostarissa elänyt munkki, joka täyttää tuon ehdon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        M.Luther oli katolinen luostarissa elänyt munkki, joka täyttää tuon ehdon.

        Room. 11:5

        Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.


    • Anonyymi

      Ei Jeesus mistään jäännöksestä puhunut, vaan nimenomaan fariseuksille siitä miten Jeesus ei ole heitä varten, koska heillä on mielestään Jumalan käskyt ja tekevät kaikki siten kuten omasta mielestään hyvä on.

      "Kun fariseuksiin kuuluvat lainopettajat näkivät Jeesuksen syövän syntisten ja publikaanien seurassa, he sanoivat hänen opetuslapsilleen: »Kuinka hän syö yhdessä publikaanien ja muiden syntisten kanssa!» 17Jeesus kuuli sen ja sanoi: »Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan hurskaita, vaan syntisiä.» Mark. 2: 16,17

      Jeesus nimenomaan sanoo tuossa ettei ole tullut kutsumaan noita lakikiihkoisia hurskaita ihmisiä parannukseen, jotka eivät omasta mielestään parannusta tarvitse, vaan vain rehentelevät uskollaan ja sillä miten ovat erinomaisia. Ei Jeesus ole heitä varten.

      Ja tilanne on tänä päivän aivan sama.

      • Anonyymi

        Ei ole viisasta rajata Jumalan toimintaa kapeisiin oppirakennelmiin.

        Room. 11:5

        Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.

        Room. 9:18

        Jumala siis armahtaa kenet tahtoo ja paaduttaa kenet tahtoo.


      • Anonyymi

        Ei yksittäiset tilanteet ja tapaukset ole koko oppi asioissa.
        Kaikkia kutsutaan.
        Kaikki ovat kutsutut, mutta harvat ovat valitut.


    • Anonyymi

      Mark. 2:17

      Sen kuullessaan Jeesus sanoi heille: "Eivät terveet tarvitse parantajaa, vaan sairaat. En minä ole tullut kutsumaan vanhurskaita, vaan syntisiä."

      vanhurskas=Jumalalle sellaisenaan kelpaava

      Ps. 103:13

      Niinkuin isä armahtaa lapsiansa, niin Herrakin armahtaa pelkääväisiänsä.

      • Anonyymi

        Samoin on nykyisenäkin aikana olemassa jäännös, jonka Jumala on armossaan valinnut.

        Samoin on nyt tänäkin aikana olemassa jäännös armon valinnan mukaan.


    • Anonyymi

      Kun Jeesus sanoi tuon ettei hurskaat tarvitse parantajaa vaan syntiset, niin se oli tilanteessa, jossa lainopettajat fariseukset eivät oltu kutsuttu Jeesuksen kanssa aterioimaan, mutta syntiset ihmiset olivat ja siitä farieukset olivat käärmeissään, että miten tuo muka Jumalan Poika syö syntisten kanssa eikä meidän. Fariseukset vielä tuolloin saattoivat jollakin tavalla uskoa että Jeesus oli Jumalan Poika ja olisivat halunneet kaveerata Hänen kanssaan. Välit menivät poikki vasta sitten kun Jeesus ja opetuslapset eivät viettäneet sapattia, niin sitten fariseukset eivät halunneet enää olla Jeesuksen seurassa, vaan tappaa Hänet.

      Eikä pelastus ole mikään ihmeellinen asia jonkin jäännöksen kanssa, vaan ne pelastuvat, jotka ovat Jeesuksen uskovia ja jotka Jumala on armahtanut antamalla heille Pyhän Hengen, pelastuksen sinetin. Siinä on pelastuksen avain eikä missään ihmeellisissä jäännös selityksissä, jossa ihminen itse kuvittelee olevansa jotain erikoista. Ei sellaisia ole kutsuttu taivaan pitoihin vaan heille käy kuten fariseuksille.

    • Anonyymi

      Jeesus oli Juutalaisten Rabbi, eikä sapappisäännöt koskeneet häntä, pappisluokkaa, Jeesus oli sapattikiistojen yläpuolella. Vaikka niistä väitteli kiihkojuutalaisten lahkolaisten kanssa.

      Luuk. 6:5

      Ja Jeesus sanoi vielä: "Ihmisen Poika on sapatin herra."

      Joh. 3:2

      Hän tuli yöllä Jeesuksen luo ja sanoi: "Rabbi, me tiedämme, että sinä olet Jumalan lähettämä opettaja. Ei kukaan pysty tekemään sellaisia tunnustekoja kuin sinä, ellei Jumala ole hänen kanssaan.

      Fariseuksilla ja Saddukeuksilla oli omia lisäsääntöjä n. 40 kpl, jotka eivät pitäneet paikkaansa. Niistä tuli kiistaa. Ei oikeista sapatinsäännöistä, mitkä perustui Jumalan ikuisiin lakeihin.

      Matt. 5:18

      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

    • Anonyymi

      Jeesus oli uskoltaan Juutalainen alusta loppuun asti, eikä sitä uskoa hävittänyt eikä kumonnut.

      Luuk. 4:16

      Ja hän saapui Nasaretiin, jossa hänet oli kasvatettu, ja meni tapansa mukaan sapatinpäivänä synagoogaan ja nousi lukemaan.

      Joh. 18:20

      Jeesus vastasi hänelle: "Minä olen julkisesti puhunut maailmalle; minä olen aina opettanut synagoogissa ja pyhäkössä, joihin kaikki juutalaiset kokoontuvat, enkä ole salassa puhunut mitään."

      Ilm. 14:12

      Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

      • Anonyymi

        Jeesuksen usko on eri asia kuin Paavalin usko.

        Paavalin usko ja opit johti siihen, että Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi, eikä ottanut demonia hänestä pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Jeesuksen usko on eri asia kuin Paavalin usko.

        Paavalin usko ja opit johti siihen, että Jumala heitti miehen Saatanan kuritettavaksi, eikä ottanut demonia hänestä pois rukouksista huolimatta.

        2. Kor. 12:8

        Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

        Kasteen henki on Jeesuksen Totuuden Henki ja sen hengen saanut ihminen ajattelee, puhuu ja uskoo ja opettaa, kuten Jeesus teki.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Jeesuksen usko tarkoittaa Juutalaisuutta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kasteen henki on Jeesuksen Totuuden Henki ja sen hengen saanut ihminen ajattelee, puhuu ja uskoo ja opettaa, kuten Jeesus teki.

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.

        Jeesuksen usko tarkoittaa Juutalaisuutta.

        Mutta, löytäneekö hän sitä uskoa, kun palaa takaisin.

        Kaikki on käännytetty johonkin vieraaseen valheelliseen uskoon erilaisilla saarnoilla, ihmeillä ja tempuilla, mitä lahkot suoltaa työkseen.

        Jeesus varoitti hänen jälkeensä ilmestyvistä damaskontien jeesuksista ja Paavalin kaltaisista suuruuksista, jotka ovat heti valittujen eli Juutalaisten uskon kimpussa.

        Mark. 13:6

        Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

        Matt.24: 24 "Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.


    • "Noita tietämättömyyden aikoja
      Jumala on kärsinyt,
      mutta nyt hän tekee tiettäväksi,
      että kaikkien ihmisten kaikkialla
      on tehtävä parannus."
      (Ap.t 17:30)

      • Anonyymi

        Paavali yritti eksyttää kaikki Juutalaiset.

        Matt.24:24 " Sillä vääriä messiaita ja vääriä profeettoja ilmaantuu, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että he johtavat, jos mahdollista, valitutkin harhaan."


      • "Ei Herra viivytä lupauksensa täyttämistä,
        niinkuin muutamat pitävät sitä viivyttelemisenä,
        vaan hän on pitkämielinen teitä kohtaan,
        sillä hän ei tahdo, että kukaan hukkuu,
        vaan että kaikki tulevat parannukseen."
        (2 Piet 3:9)


    • Anonyymi

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Paavalin kirkastama "totuus" kihahtaa helposti päähän.

      • Anonyymi

        Paavalin kirkastama totuus on sitä Kiteen kirkasta.

        80% etyylia eli totuutta ja seassa 20% metyyliä, myrkkyä.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


    • Anonyymi

      Luuk. 15:7

      Minä sanon teille: samoin on ilo taivaassa suurempi yhdestä syntisestä, joka tekee parannuksen, kuin yhdeksästäkymmenestä yhdeksästä vanhurskaasta, jotka eivät parannusta tarvitse.

      • Anonyymi

        Vielä hän sanoi: "Eräällä miehellä oli kaksi poikaa."
        31 Niin hän sanoi hänelle: 'Poikani, sinä olet aina minun tykönäni, ja kaikki, mikä on minun omaani, on sinun.
        32 Mutta pitihän nyt riemuita ja iloita, sillä tämä sinun veljesi oli kuollut ja virkosi eloon, hän oli kadonnut ja on jälleen löytynyt.'"


    • Anonyymi

      Beroissa Juutalaiset osasivat epäillä Paavalin oppeja....

      Paavali ja Silas Beroiassa
      10 Vielä yötä myöten veljet auttoivat Paavalin ja Silaksen matkalle Beroiaan. Sinne saavuttuaan he menivät synagogaan.
      11 Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa...

      "sanan ottaminen vastaan" tarkoittaa epäilystä ja tutkimista...ei mitään uskoontuloa...ja kaiken opetuksen hyväksymistä....

    • Anonyymi

      Minut paranti lääkäri,ei tarvinnu mitään loitsuja hokea. Kerralla tuli asiat kuntoon!

    • Anonyymi

      Siis uskovaiset ovat sairaita.
      Se selittääkin paljon.

      • Anonyymi

        No, ei kukaan terve palvo vanhaa ukkoa joka istuu avaruudessa valtaistuimella.
        Ei tee muuta kuin kuuntelee ylistyksiä.


    Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      187
      7436
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      42
      4322
    3. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      26
      2135
    4. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      19
      2059
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      27
      1889
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      77
      1696
    7. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      35
      1681
    8. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      22
      1629
    9. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      17
      1613
    10. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      39
      1428
    Aihe