Paavali ei uskonut Jeesukseen

Anonyymi-ap

Paavali näki Jeesuksen ja kuuli hänen puhuvan. Hän ei uskonut Jeesukseen.

Opetuslapset näkivät ylösnousseen Jeesuksen. He eivät uskoneet evankeliumia.

Uskotko näiden todistuksen Uudesta testamentista?

64

366

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Paavali näki jotain haamuja ja vainajahenkiä henkimaailmasta, mutta ei nähnyt oikeata Jeesusta, joka on taivaassa ja istuu Isän Jumalan oikealla puolella.

      Jeesus tulee takaisin vasta ajallaan. Silloin vasta oikea Jeesus voidaan nähdä.

      Ap. t. 1:11

      Nämä sanoivat: "Galilean miehet, mitä te siinä seisotte katselemassa taivaalle? Tämä Jeesus, joka otettiin teidän luotanne taivaaseen, tulee kerran takaisin, samalla tavoin kuin näitte hänen taivaaseen menevän."

      Paavali valehteli käyneensäkin taivaassa Jeesusta morjestamassa. Siksi Jumala heitti Paavalin saatanan kuritettavaksi ja antoi demonin mennä häneen.

      Joh.3: 13 "Ei kukaan ole noussut ylös taivaaseen, paitsi hän, joka taivaasta tuli alas, Ihmisen Poika, joka on taivaassa.

      • Anonyymi

        Minkä teette yhdelle lähimmistä- sen teette Minulle.
        No- uskotko sinä Jeesusta, että lähimmäisen kasvot- ovat Hänen kasvonsa?


        uskotko ja kumarrat- Jeesusta?

        uskotko ja kumarrat- Jeesusta?
        Oletko epäuskoinen opetuslapsi????

        uskotko ja kumarrat- Jeesusta?
        Oletko epäuskoinen opetuslapsi????


        uskotko ja kumarrat- Jeesusta?
        Oletko epäuskoinen opetuslapsi????

        Jahas, et ollut paikalla- siis olet Tuomas- pitää laittaa sormena Hänen haavoihinsa! Niinkö?
        No pistä sormesi lähimmäisen haavoihin, koska et usko Golgatan tapahtumiin, että juuri sinä rakensit ristin lähimmäiselle ja naulasit hänen elämänsä ristille, ettekä kohdannut luomakuntaa- Kristuksen - Luojan ehdoilla, - jossa Eden olisi kun tekemisemme, mitä Edenissä pitää tehdä.
        Eikö tämänpuoleisuuden - katoavaisuuden puolella olekaan puita, mistä pitäisi opetuksen mukaan syödä, elämän puusta- ja ei syödä Hyvän ja pahantiedonpuusta!

        Ai, eikö- siksihän tämä maailma on ristejä täynnä ja haavoitettuja, jossa on Kristuksen haavain jäljet- - edelleenkin--- pistä vain sormesi niihin Tuomas-- haavoihin ja usko ja näe, että minkä teet lähimmäisellesi- sen naulaamisen haavat on Kristuksessa..... ymmärrättekö ---- älkääkä aina mussuttako ja jankatko asioita.

        Tehkää Luojan opin, ohjeitten ja neuvojen mukaan, eli Jumalan lain päämäärä on Rakkaus.

        ts. maailma makaa siten, kun ei tehdä, vaan eletään lihallisesti.. kuin eno pellolla.

        uskovainen, vai ei uskovainen. Pistä nyt jo se sormesi niihin haavoihin, ja usko Luojaasi.

        Sinähän tuossa Raamatun esimerkissä et usko- vaan mussuttamalla mussutatte palstalla pää punaisena - päivästä viikosta- kk. toiseen ---- epäuskoisina ja kyllä kentälle ristejä ilmestyy ja ruoskittuja, vaikka ei pitäisi ja ne ristiinnaulitut- kasvot näet arjessa- siinä oman kodinkin sisällä, kun uskovaisuudessa pidään Jumalan kuvaa- vaimoa- nyrkin ja hellanvälissä ja roikottamisia kourien puhutaan että olen liperi pappi ja akka hiljaa, kun sellaisen vaimon Jumalalta sain.

        ts. vanha- aatami - nyrkki ja maailma- on epäuskoisen ateistisen ja uskonnollisuuden maailma.


      • Anonyymi

        🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑🍑

        😍 ­­­N­­­y­m­f­­o­­m­a­a­­­n­­­i -> https://l24.im/ecC7ux#kissagirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


      • Anonyymi
        UUSI

        😋😋😋😋😋😋😋😋😋😋

        🔞 ­­­N­­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­n­­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Paavalin saama uusi henkiopas ei poistunut rukouksista huolimatta.

      2. Kor. 12:8

      Sentähden olen minä kolmasti Herraa rukoillut, että hän läksis minusta.

      • Anonyymi

        Mitä sinä höpiset: " Hän ei uskonut Jeesukseen."???

        Miksihän hän kirjoitti: gal 1
        "Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan"


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä höpiset: " Hän ei uskonut Jeesukseen."???

        Miksihän hän kirjoitti: gal 1
        "Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan"

        Paavali myös eksyi puheissaan , ja sai saatanan enkelin "pistimenä lihaansa"'


        "Sentähden , olen minä kolmasti rukoillut Herraa , että hän läksisi minusta."
        2 Kor: 12: 9

        Paavalilla "pistin" oli loppuun asti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mitä sinä höpiset: " Hän ei uskonut Jeesukseen."???

        Miksihän hän kirjoitti: gal 1
        "Paavali, apostoli, virkansa saanut, ei ihmisiltä eikä ihmisen kautta, vaan Jeesuksen Kristuksen kautta ja Isän Jumalan, joka on hänet kuolleista herättänyt, ja kaikki veljet, jotka ovat minun kanssani, Galatian seurakunnille. Armo teille ja rauha Jumalalta, meidän Isältämme, ja Herralta Jeesukselta Kristukselta, joka antoi itsensä alttiiksi meidän syntiemme tähden, pelastaaksensa meidät nykyisestä pahasta maailmanajasta meidän Jumalamme ja Isämme tahdon mukaan"

        Paavalin omat todistelut itsestään eivät ole päteviä.


    • Anonyymi

      Jeesus varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä damaskontien jeesuksista ja Paaalin kaltaisista suuruuksista.

      Mark. 13:6

      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

      Matt.24:24 "Sillä väärät Kristukset ja väärät prophetat nousevat, ja tekevät suuria ihmeitä ja merkkejä: niin että myös, jos taitais tapahtua, valitutkin eksytettäisiin."

      • Anonyymi

        Valitut ovat Jeesuksen uskonveljiä eli Juutalaisia, joiden eksyttämisestä Jeesus on huolestunut.


    • Anonyymi

      Benjaminilainen Saul, roomalaisittain Paulus, oli Herodesten puoluelainen ja myyrä, susi lammasten vaatteissa. Hän soluttautui vanhurskaan Jaakobin seurakuntaan, Jeesuksen apostolien seuraan, mutta lähti ajamaan omaa asiaansa julistamalla omaa sanomaansa. Tämän sanoman pohjalle on rakennettu Rooman kirkko ja myös helluntailaisuus, ikään kuin aloitusviesti muka koskisi jotenkin erityisesti helluntailaisuutta. Paavalin kirjeethän kattavat merkittävän osan Uudesta testamentista.

      "Opetuslapset näkivät ylösnousseen Jeesuksen. He eivät uskoneet evankeliumia.
      Uskotko näiden todistuksen Uudesta testamentista?"

      Tarkoitat varmaan, että Jeesuksen opetustoiminnan aikana Jeesuksen tunteneet, Jeesuksen valitsemat opetuslapset eivät uskoneet Paavalin evankeliumia.
      Kyllä, Uuden testamentin perusteella uskon, että Jeesuksen seuraajat eivät tunnistaneet Paavalia vilpittömäksi liikkeen jäseneksi eivätkä hyväksyneet Paavalin julistamaa sanomaa.

      Mitä Jeesuksen veli Jaakob Vanhurskas ajoi, sitä Jeesus ajoi.

      Paavali teki Jeesuksesta jumalolennon. Jeesuksen opetuslapset todistivat, että Jeesus oli lihaa ja luuta.
      Paavali ei ollut tavannut Jeesusta eikä kirjeissään osannut siteerata Jeesusta eikä kertoa Jeesuksen ihmeteoista kuten parantamisista.
      Paavali väitti, että Jeesuksesta tuli kirous ja että Laki oli kumottu. Jeesus opetti, että Laista ei katoa yhtään mitään.
      Jeesus tarkoitti Mooseksen lakia israelilaisille. Jeesus ei tullut farisealaisten kanssa hyvin toimeen eikä olisi hyväksynyt Talmudin lakia eli suullista Tooraa. Paavali itse väitti olevansa farisealainen.

      Ei ikimaailmassa Pietari, Johannes tai Jaakob olisi sanonut, että Jeesuksesta tuli kirous ja että israelilaisen ei tarvitse enää noudattaa Mooseksen lakia.

      Mutta kirkko ja kristikunta nojaa Paavaliin - tämä on todellisuutta.

      • Anonyymi

        Tuli mieleen, että viittaakohan Jeesus tässä pian hänen jälkeensä ilmestyvään paavalilaisuuteen, joka kaappaa Hänen sanomansa ja rakentaa oman teologiansa ja lopulta laitoskirkon Paavalin oppien ympärille?

        "Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen." (Matt. 11:12)


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuli mieleen, että viittaakohan Jeesus tässä pian hänen jälkeensä ilmestyvään paavalilaisuuteen, joka kaappaa Hänen sanomansa ja rakentaa oman teologiansa ja lopulta laitoskirkon Paavalin oppien ympärille?

        "Mutta Johannes Kastajan päivistä tähän asti hyökätään taivasten valtakuntaa vastaan, ja hyökkääjät tempaavat sen itselleen." (Matt. 11:12)

        Kyllä mä ton ostaisin, ainakin niin näkyy käyneen.
        Mielenkiintoisesti muuten J:n Todistajien Raamatunkäännös "Uuden maailman käännös" jostain syystä poikkeaa linjasta - tätä piti oikein verrata useampaan käännökseen:

        "Johannes Kastajan päivistä lähtien taivaan valtakunta on ollut se päämäärä, johon ihmiset hellittämättä pyrkivät, ja ne, jotka siihen hellittämättä pyrkivät, saavuttavat sen." Alaviite: Kirjaim. "tarttuvat siihen".

        Vallitseva tulkinta on tosiaan sävyltään, että väkivaltaiset kaappaavat sen itselleen tmv.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kyllä mä ton ostaisin, ainakin niin näkyy käyneen.
        Mielenkiintoisesti muuten J:n Todistajien Raamatunkäännös "Uuden maailman käännös" jostain syystä poikkeaa linjasta - tätä piti oikein verrata useampaan käännökseen:

        "Johannes Kastajan päivistä lähtien taivaan valtakunta on ollut se päämäärä, johon ihmiset hellittämättä pyrkivät, ja ne, jotka siihen hellittämättä pyrkivät, saavuttavat sen." Alaviite: Kirjaim. "tarttuvat siihen".

        Vallitseva tulkinta on tosiaan sävyltään, että väkivaltaiset kaappaavat sen itselleen tmv.

        Joo, on itsestänikin alkanut jo viime vuosien aikana tuntua, että Jeesuksen julistaman uskon ja paavalilaisen kirkollisuuden välillä on todella suuri juopa. Tästähän ei tietysti saisi puhua, kyseessä kun on käytännössä jumalapilkka ja anathema-tuomio.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Joo, on itsestänikin alkanut jo viime vuosien aikana tuntua, että Jeesuksen julistaman uskon ja paavalilaisen kirkollisuuden välillä on todella suuri juopa. Tästähän ei tietysti saisi puhua, kyseessä kun on käytännössä jumalapilkka ja anathema-tuomio.

        Paavali myös kehotti seuraamaan itseään (ja toisia omia seuraajiaan):

        "Kehoitan siis teitä: olkaa minun seuraajiani." (1. Kor. 4:16)

        "Olkaa minun seuraajiani, niinkuin minä olen Kristuksen seuraaja. " (1. Kor. 11:1 )
        - Tuossa hän sentään kehaisee olevansa Jeesuksen seuraaja ja pyrkii näin luomaan auktoriteettia toiminnalleen

        "Olkaa minun seuraajiani, veljet, ja katselkaa niitä, jotka näin vaeltavat, niinkuin me olemme teille esikuvana." (Fil. 3:17 )


    • Anonyymi

      Terveiset Pietarilta!
      Tietämättömät ja vakaantumattomat pakkovauvakastetut vääntävät kieroon kirjoituksia omaksi kadotuksekseen!

      Pietarin kirje:
      3:16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

      • Anonyymi

        kristillinen kaste ollut koko kristinuskon historian ajan ,
        helluntailaisuus ollut 100 vuotta . . .


      • Anonyymi

        Luin 1. Pietarin kirjeen. Pietari pitää nätisti Jumalan ja Kristuksen erillään. Jumalaa tulee palvoa. Kristus oli esimerkki, hengellinen johtaja. Omilla teoillaan noudatti Lain henkeä niin uskollisesti, että se koitui hänen kuolemakseen. Mooseksen välittämän Jumalan Lain, 'valon', 'kirkkauden'. Kyse on Jumalan tuntemuksesta ja Jeesus opetti sitä ilmiömäisesti. Israelilainen noudattaa Mooseksen lakia, ei Talmudin lakia. Sitten tuli Paavali sotkemaan kaiken.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Luin 1. Pietarin kirjeen. Pietari pitää nätisti Jumalan ja Kristuksen erillään. Jumalaa tulee palvoa. Kristus oli esimerkki, hengellinen johtaja. Omilla teoillaan noudatti Lain henkeä niin uskollisesti, että se koitui hänen kuolemakseen. Mooseksen välittämän Jumalan Lain, 'valon', 'kirkkauden'. Kyse on Jumalan tuntemuksesta ja Jeesus opetti sitä ilmiömäisesti. Israelilainen noudattaa Mooseksen lakia, ei Talmudin lakia. Sitten tuli Paavali sotkemaan kaiken.

        1. Pietarin kirje on vakaumuksellista tekstiä oikealta apostolilta.
        Paavalin kirje galatalaisille on katkeraa keuhkoamista ja oletettavasti valheitakin.
        2. Pietarin kirje näyttää Pietarin reaktiolta Paavalin juttuihin.

        "...Enkö muka ole apostoli?... Vaikka en olisi apostoli muille, olen aivan varmasti teille!" (1. kor. 9:1–2)
        ??? minä minä minä pälä pälä pälä

        "Syökää kaikkea, mitä lihakaupassa myydään, kyselemättä mitään omantuntonne vuoksi!" (1. kor. 10:25)
        ???

        "Katsokaa kuinka suurilla kirjaimilla kirjoitan teille omakätisesti!" (Gal. 6:11)
        ??? minä minä minä pälä pälä pälä

        "Minusta tuli juutalaisille kuin juutalainen, jotta voittaisin juutalaisia. Lain alaisille minusta tuli kuin lain alainen - vaikka itse en ole lain alainen - jotta voittaisin lain alaisia. ... Minusta on tullut kaikkea kaikenlaisille ihmisille..." (1. kor. 20–22)
        ??? minä minä minä pälä pälä pälä

        Paavalin oppi perustuu näkyihin. Hän käyttää kreikan sanaa mysteeri (μυστήριον) seitsemäntoista kertaa kirjeissään. Muualla Uudessa testamentissa, Johanneksen Ilmestyskirjaa lukuunottamatta, tuota sanaa käytetään vain kerran (Mark. 4:11).


      • Anonyymi

        Pietarin uskon varaan ei mitään seurakuntia voitu perustaa. Äkkkipikainen ja muutti mielensä helposti. Puhui totta, mutta saattoi tukea myös vääriä oppeja.

        Matt. 16:23

        Mutta hän kääntyi ja sanoi Pietarille: "Mene pois minun edestäni, saatana; sinä olet minulle pahennukseksi, sillä sinä et ajattele sitä, mikä on Jumalan, vaan sitä, mikä on ihmisten".


    • Anonyymi

      Ei kannata uskoa Paavaliin, vaan hettiherjaajiin.

      Siitä löytää oikean uskon tien, joka taivaaseen vie.

      • Anonyymi

        Sitä minä ihmettelen, miten nuo kaikki toisensa kumoavat kirjoitukset on saatu samoihin kansiin. Paavalin kirjeet lentää ensimmäisinä roskikseen, paitsi että niitä tarvitaan todistamaan Paavalia vastaan.

        Apostolien teot on jotain sellaista kirjallisuuden lajia, jonka suora tulkinta ei välitä täsmällistä tietoa historiallisista tapahtumista, vaan siinä leikitään typologioilla. Ja se taas edellyttää, että lukija tuntee hyvin Vanhan testamentin kirjoitukset.
        Saul/Paavali on typologisesti toinen Bileam. Eli Paavali sijoitetaan Bileamin tilalle Vanhan testamentin kertomukseen.
        Näin epäsuorasti lukijalle -mutta vain Tooran tuntevalle lukijalle- paljastetaan, että Paavali oli väärä profeetta.
        Ei Apostolien teoissa tahallaan laiteta Paavalia kertomaan kolmella keskenään erilaisella ja ristiriitaisella tavalla siitä, miten Kristus ilmestyi hänelle Damaskoksen tiellä. Nimenomaan sillä vahvistetaan huolelliselle lukijalle se, että Paavali todisteli ihan mitä sattuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minä ihmettelen, miten nuo kaikki toisensa kumoavat kirjoitukset on saatu samoihin kansiin. Paavalin kirjeet lentää ensimmäisinä roskikseen, paitsi että niitä tarvitaan todistamaan Paavalia vastaan.

        Apostolien teot on jotain sellaista kirjallisuuden lajia, jonka suora tulkinta ei välitä täsmällistä tietoa historiallisista tapahtumista, vaan siinä leikitään typologioilla. Ja se taas edellyttää, että lukija tuntee hyvin Vanhan testamentin kirjoitukset.
        Saul/Paavali on typologisesti toinen Bileam. Eli Paavali sijoitetaan Bileamin tilalle Vanhan testamentin kertomukseen.
        Näin epäsuorasti lukijalle -mutta vain Tooran tuntevalle lukijalle- paljastetaan, että Paavali oli väärä profeetta.
        Ei Apostolien teoissa tahallaan laiteta Paavalia kertomaan kolmella keskenään erilaisella ja ristiriitaisella tavalla siitä, miten Kristus ilmestyi hänelle Damaskoksen tiellä. Nimenomaan sillä vahvistetaan huolelliselle lukijalle se, että Paavali todisteli ihan mitä sattuu.

        Paavalin kirjeet tulisi jakaa kahteen osaan. Ennen saatanan demonin saamista ja sen jälkeen kirjoitetut kirjeet.

        Apostolien tekojen kirja on lähinnä tulkintaa, huhupuheita, subjektiivisia käsityksiä, puhekielen huuhahduksia jne. joita ei voida laittaa pysyvien oppien perustaksi.

        Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Sitä minä ihmettelen, miten nuo kaikki toisensa kumoavat kirjoitukset on saatu samoihin kansiin. Paavalin kirjeet lentää ensimmäisinä roskikseen, paitsi että niitä tarvitaan todistamaan Paavalia vastaan.

        Apostolien teot on jotain sellaista kirjallisuuden lajia, jonka suora tulkinta ei välitä täsmällistä tietoa historiallisista tapahtumista, vaan siinä leikitään typologioilla. Ja se taas edellyttää, että lukija tuntee hyvin Vanhan testamentin kirjoitukset.
        Saul/Paavali on typologisesti toinen Bileam. Eli Paavali sijoitetaan Bileamin tilalle Vanhan testamentin kertomukseen.
        Näin epäsuorasti lukijalle -mutta vain Tooran tuntevalle lukijalle- paljastetaan, että Paavali oli väärä profeetta.
        Ei Apostolien teoissa tahallaan laiteta Paavalia kertomaan kolmella keskenään erilaisella ja ristiriitaisella tavalla siitä, miten Kristus ilmestyi hänelle Damaskoksen tiellä. Nimenomaan sillä vahvistetaan huolelliselle lukijalle se, että Paavali todisteli ihan mitä sattuu.

        piti olla: Ei Apostolien teoissa vahingossa laiteta Paavalia... kolmella... ristiriitaisella tavalla... Vaan ne ristiriidat on tarkoituksenmukaisia.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalin kirjeet tulisi jakaa kahteen osaan. Ennen saatanan demonin saamista ja sen jälkeen kirjoitetut kirjeet.

        Apostolien tekojen kirja on lähinnä tulkintaa, huhupuheita, subjektiivisia käsityksiä, puhekielen huuhahduksia jne. joita ei voida laittaa pysyvien oppien perustaksi.

        Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi.

        Ilm. 21:14

        Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

        Taidetaan olla samoilla linjoilla. Minulla on tuo Ilm. 21:14 muistissa ihan samasta syystä, että se saa minut heti miettimään, miten Paavali ei ole yksi kahdestatoista.
        Myöskin tuo saatanan enkeli piikkinä Paavalin lihassa on lähtemättömästi muistissa (2. kor. 12:6–7). Mutta millähän palstalla tätä Paavalia kannattaisi käsitellä. Ei minulla erityisesti helluntailaisia vastaan mitään ole. Paavali vaan on piikkinä lihassa kun yrittää saada jotain tolkkua Uuteen testamenttiin. :D


    • Anonyymi

      Juudas oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä.
      Paavali oli apostoli, jolla oli erikoistehtävä.

      Paavali oli valittu ase väkevän eksytyksen kirjoittajaksi, kuten hän itse vihjaisee. Eihän se lopun ajan eksytys muuten mikään väkevä eksytys olisikaan, jos joku ei olisi saanut tehtäväkseen sitä sinne kirjoituksiin lisästä.

      2. Tess. 2:11

      11 Ja sentähden Jumala lähettää heille väkevän eksytyksen, niin että he uskovat valheen,
      12 että kaikki ne tuomittaisiin, jotka eivät ole uskoneet totuutta, vaan mielistyneet vääryyteen.

      • Anonyymi

        Kommenttisi on mielenkiintoinen. Siinäpä minulle sulateltavaa.


    • Anonyymi

      Raamattu onkin läpeensä valetta ja nettiherjaaja oikeassa ja ollut seuraamassa tilannetta paikan päällä miten homma oikein meni.

      Joskin olisi kannattanut kirjoittaa silloin oma Raamattu jo ajat sitten ettei ihmisten tarvitsisi uskoa valheisiin vaan voisivat heti lukea sen mikä on totta.

      Kyllä sille mustalle Raamatulle olisi lukijoita löytynyt.

      • Anonyymi

        Raamatussa se totuus ja valhe on sekaisin. Siksi sitä pitää tutkia perusteellisesti.

        Totuus on Raamatussa kuin peltoon kätketyn aarteen kaltainen ja harvat sen sieltä löytävät.

        Ap. t. 17:11

        Juutalaiset olivat täällä avarakatseisempia kuin Tessalonikassa. He ottivat sanan halukkaasti vastaan ja tutkivat päivittäin kirjoituksista, pitikö kaikki paikkansa.


    • Anonyymi

      Helluntailaiset uskovat käärmeen herätyssaarnan paratiisissa: "Jumala valehtelee, ei mitään perisyntiä ole olemassa."

    • Anonyymi

      Mitähän kirjoituksia ne Tessalonikassa mahtoivat tutkia? Vielä ei ollut Paavalin valheita olemassa, vaan oli vain Tooran lakikirja siitä miten piti lain mukaan elää ja mistä rikkomuksista piti ihmiset tappaa. Sitäkö he tutkivat että mistä syystä kukakin pitää tappaa vai mitä?

      • Anonyymi

        Paavalikin osoitti Tooran totuutta kohti:

        "Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina." (Ap. t. 15:21)


      • Anonyymi

        10 Mutta veljet lähettivät heti yötä myöten Paavalin ja Silaan Bereaan. Ja kun he olivat saapuneet sinne, menivät he juutalaisten synagoogaan.
        11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Paavalikin osoitti Tooran totuutta kohti:

        "Sillä Mooseksella on ammoisista ajoista asti joka kaupungissa julistajansa; luetaanhan häntä synagoogissa jokaisena sapattina." (Ap. t. 15:21)

        Paavali oli valheveikko, valehteli aina tarvittaessa, eikä pitänyt sitä edes syntinä.

        Room. 3:7

        Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?


    • Anonyymi

      Siksi Paavali Sauluksena vainosi sapatin vuoksi alkuseurakuntaa. Toimi vanhan liiton kirjoitusten mukaan kunnes tuli uskoon.

    • Anonyymi

      On arvioitu, että Paavalin kirjoituksista 80% on täyttä totta, mutta sinne sekaan on laitettu valhetta 20 %.

      Paavalin kirkastama totuus eli valhe kihahtaa helposti päähän, jos lukee pelkkää Paavalia.

      Room. 3:7

      Mutta jos minun valheellisuuteni vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      Paavalin väitteiden perusteleminen toisilla Paavalin väitteillä johtaa loputtomiin kehäpäätelmiin.

      PAAVALI tarjosi valheillaan erilaisille eksyttäjille mahtavat aseet jo eläissään.

      Ap. t. 19:15 mutta paha henki vastasi heille sanoen: "Jeesuksen minä tunnen, ja PAAVALIN minä tiedän, mutta keitä te olette?"

      Ap. t. 19:13 Niin muutamat Juudalaiset, jotka olivat LUMOOJAT, vaelsivat ympäri, ja kiusasivat mainita Herran Jesuksen nimeä niiden päälle, joilla pahat henget olivat, ja sanoivat: me vannotamme teitä Jesuksen puolesta, jota PAAVALI saarnaa.

      Ap. t. 16:17 Tyttö lähti PAAVALIN ja meidän muiden perään ja huusi: "Nämä miehet ovat Korkeimman Jumalan palvelijoita ja osoittavat teille pelastuksen tien!

      • Anonyymi

        voi sokeutta ja yksinkertaisuutta !


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        voi sokeutta ja yksinkertaisuutta !

        on se helluntailaiselle SOKEUTTA , > Raamatun sana !


    • Anonyymi

      Paavali oli ensimmäinen Jesuiitta.

      Tarkoitus pyhittää keinot !

      Room. 3:7

      Mutta jos minun VALHEELLISUUTENI vain lisää Jumalan kirkkautta, kun sen ansiosta hänen totuutensa yhä korostuu, miksi minut sitten tuomitaan syntisenä?

      • Anonyymi

        Sillä se, joka tahtoo rakastaa elämää ja haluaa nähdä hyviä päiviä, hillitköön kielensä pahoista sanoista ja huulensa valhetta puhumasta.


    • Anonyymi

      mene töihin ropaskaa suoltamasta !

      et tajua mitään aiheesta.

    • Anonyymi

      Ps. 119:163

      Valhetta minä vihaan ja kammoksun, sinun lakiasi minä rakastan.

    • Anonyymi

      tuulimyllyn lämmittäjät heränneet taas istumaan foorumituolille !

      kuka maksaa vuokranne ja pitsanne hah näitä on suomi pullollaan!

      • Anonyymi

        Tuskin noita pelaaja-pitsaplösöjä kiinnostaa tällaiset palsta, luulen että täällä porukka on enimmäkseen avohoidossa!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Tuskin noita pelaaja-pitsaplösöjä kiinnostaa tällaiset palsta, luulen että täällä porukka on enimmäkseen avohoidossa!

        Siksikö sinäkin olet täällä?


    • Anonyymi

      Paavali löi kiilaa seurakuntalaisten väliin keksimällä ihmisiä eriarvoistavat armolahjaopit hierarkian luomiseksi ja johtamisen helpottamiseksi.

      Jeesus itse ei puhunut mitään eriarvoisista armolahjoista. Kellä on kasteen lahja Jeesuksen lähettämä Totuuden Henki, hänellä on kaikki ne ominaisuudet, mitä tuo Jeesuksen uskon Henki edustaa. Totuuden eli Jeesuksen Hengen saanut puhuu ja opettaa samalla tavalla kuin Jeesus itse.

      Matt. 5:18

      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      • Anonyymi

        Ilm. 14:12

        Tässä on pyhien kärsivällisyys, niiden, jotka pitävät Jumalan käskyt ja Jeesuksen uskon.


    • Anonyymi

      Jeesukselle tuli riitaa Fariseuksien kanssa esim. sapatin säännöistä, mutta Paavalin kanssa Fariseukset olivat samalla puolella Jeesuksen opetuksia vastaan.

      Paavali syytti Jeesusta valehtelijaksi, esim. siksi koska Jeesus sanoi, että lait ovat voimassa aina tuhatvuotisen valtakunnan loppuun asti.

      Matt. 5:18

      Totisesti: laista ei häviä yksikään kirjain, ei pieninkään piirto, ennen kuin taivas ja maa katoavat, ennen kuin kaikki on tapahtunut.

      • Anonyymi

        Juu, Jeesus noudatti Tooraa ja kritisoi fariseuksia.

        Matteus 23:2-3, riippuen lähteestä, on käännettävissä seuraavasti:
        Kirjanoppineet ja fariseukset ovat istuutuneet Mooseksen istuimelle. Säilyttäkää siis kaikki, mitä hän [Mooses] teille sanoo, ja toimikaa sen mukaan, mutta heidän [kirjanoppineiden ja fariseusten] määräyksiään älkää noudattako älkääkä tehkö niin kuin he tekevät, sillä he puhuvat mutta eivät toimi sanojensa mukaan.
        https://bibleinterp.arizona.edu/opeds/nichols357923


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, Jeesus noudatti Tooraa ja kritisoi fariseuksia.

        Matteus 23:2-3, riippuen lähteestä, on käännettävissä seuraavasti:
        Kirjanoppineet ja fariseukset ovat istuutuneet Mooseksen istuimelle. Säilyttäkää siis kaikki, mitä hän [Mooses] teille sanoo, ja toimikaa sen mukaan, mutta heidän [kirjanoppineiden ja fariseusten] määräyksiään älkää noudattako älkääkä tehkö niin kuin he tekevät, sillä he puhuvat mutta eivät toimi sanojensa mukaan.
        https://bibleinterp.arizona.edu/opeds/nichols357923

        Jeesus opetti lain todellisen tarkoituksen, kun se oli aikansa "korkeakirkollisilta" eli juutalaisten uskonnollilta puolueilta ja opettajilta kadoksissa ja he opettivat sääntöjä sääntöjen vuoksi.

        Tuosta on aikamoinen hyppäys paavalilaiseen kirkkouskoon.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Juu, Jeesus noudatti Tooraa ja kritisoi fariseuksia.

        Matteus 23:2-3, riippuen lähteestä, on käännettävissä seuraavasti:
        Kirjanoppineet ja fariseukset ovat istuutuneet Mooseksen istuimelle. Säilyttäkää siis kaikki, mitä hän [Mooses] teille sanoo, ja toimikaa sen mukaan, mutta heidän [kirjanoppineiden ja fariseusten] määräyksiään älkää noudattako älkääkä tehkö niin kuin he tekevät, sillä he puhuvat mutta eivät toimi sanojensa mukaan.
        https://bibleinterp.arizona.edu/opeds/nichols357923

        On syytä olettaa, että Raamatunkäännöksissä kiistanalaisista vaihtoehtoisista lähdeteksteistä ja käännöksistä on kirkon vaikutuspiirissä valikoitunut julkaisuihin sellaisia, jotka sopivat Paavalin oppeihin. Kun ne kohdat syynätään läpi, saatetaan päästä eroon ristiriidoista siellä missä ristiriitoja (lue: Paavalin vaikutusta!) ei alun perin ollutkaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On syytä olettaa, että Raamatunkäännöksissä kiistanalaisista vaihtoehtoisista lähdeteksteistä ja käännöksistä on kirkon vaikutuspiirissä valikoitunut julkaisuihin sellaisia, jotka sopivat Paavalin oppeihin. Kun ne kohdat syynätään läpi, saatetaan päästä eroon ristiriidoista siellä missä ristiriitoja (lue: Paavalin vaikutusta!) ei alun perin ollutkaan.

        Harhaoppiin pääatään.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Harhaoppiin pääatään.

        Ehkä yhä useammille vaan on alkanut ja alkaa kirkastua tämä paavalilais-kirkollinen sekaoppi ja palataan Jeesuksen oppiin.


    • Anonyymi

      Paavali perusti monta harhaoppista uskonlahkoa, joita Mormonismi on yksi.

      Paavali hyväksyi Mormonien käyttämän ns. sijaiskasteen kuolleitten ihmisten puolesta.

      1. Kor. 15:29

      Mitä muutoin ne, jotka kastattavat itsensä kuolleitten puolesta, sillä saavat aikaan? Jos kuolleet eivät heräjä, miksi nämä sitten kastattavat itsensä heidän puolestaan?

      • Anonyymi

        Etkö todella tajua, mitä Paavali tuossa kirjoittaa?
        Kuolleitten puolesta kastaminen ei hyödytä mitään, joten Paavali ei hyväksynyt sitä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Etkö todella tajua, mitä Paavali tuossa kirjoittaa?
        Kuolleitten puolesta kastaminen ei hyödytä mitään, joten Paavali ei hyväksynyt sitä.

        Paavalaihan sanoo . "mitä sillä saavat aikaan ? , - ja vielä kysymysmerkkikin siinä.

        "JOS kuolleet eivät heräjä , miksi nämä sitten kastattavat itsenä heidän PUOLESTAAN"

        todennäköisesti uskoivat Uuden kastekäskyn niin lujasti , että olettivat , että
        kuolleitten tulee saada myös kaste. (ymmärsivät siis kasteen tärkeyden) .


    • Anonyymi

      Uskon Raamatun kirjoituksiin.
      En pakkovauvakastettujen juoppojen kirjoituksiin , jotka yrittävät tehdä Paavalista valehtelijan!
      Paavalin valitsi ja opetti Jeesus!

      • Anonyymi

        Katselen taas 2. Pietarin kirjettä, varsinkin 2. lukua.

        2 Pi 2:19: Vaikka he lupaavat heille vapautta, he itse ovat turmeluksen orjia, sillä se, jonka joku toinen on voittanut, on tämän orja.

        Tuohan on Paavali. Hän muuntui milloin miksikäkin, voittaakseen monia. Pietari on siis lukenut paitsi Paavalin galatalaiskirjeen ja sen paikoin melko käsittämättömät jutut myös 1. kirjeen korinttolaisille ja sen paikoin melko käsittämättömät jutut. Siis 2 Pi 3:15-16 tulkitsen sarkasmiksi.

        Toisaalla juuri kirjoitin, että Apostolien teot on kirjallisuudenlajiltaan eräänlainen näytelmän käsikirjoitus, jossa viljellään typologiaa. Mutta Paavali kirjoittaa, että 1. Mooseksen kirjassa olisi näytelmäkirjallisuutta kohdassa, jossa itse Abraham solmii liittonsa Herran kanssa (Gal. 4:22-26)!
        Siis Paavalin ulosanti on ollut aivan sietämätöntä ja motiivit käsittämättömiä niille, jotka arvostavat Mooseksen kirjoja (ne samarialaisnaisen 5 miestä). Toorahan (Laki, israelilainen elämäntapa) se juuri oli pyhä niin samarialaisille ja saddukealaisille kuin farisealaisille ja myöhemmin myös ortodoksijuutalaisille ja hasideille ja karaiiteille. Muslimitkin tunnustavat polveutuvansa Ismaelista, Abrahamin pojasta. Vasta ja ainoastaan tämä rakas veljemme Paavali keksi, että Saara ja Hagar ovat vain vertauskuvia näytelmän käsikirjoituksessa. Eikö ole ihmeellistä, että se oli näytelmää vain Paavalille?


      • Anonyymi

        "Paavalin valitsi ja opetti Jeesus!"
        Tuo on nyt mahdollista vain jos, niin kuin täällä eräs toinen esitti, Paavali oli apostoli, jolla oli erityistehtävä. Niin kuin Juudas oli apostoli, jolla oli erityistehtävä. Ja Paavalin tehtäväksi tuli toimia eksyttäjänä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        "Paavalin valitsi ja opetti Jeesus!"
        Tuo on nyt mahdollista vain jos, niin kuin täällä eräs toinen esitti, Paavali oli apostoli, jolla oli erityistehtävä. Niin kuin Juudas oli apostoli, jolla oli erityistehtävä. Ja Paavalin tehtäväksi tuli toimia eksyttäjänä.

        Mutta minä en ole vielä ostanut tuota. Paavali ei vaan ollut Jeesuksen opetuslapsia.


    • Anonyymi

      Sinuako, valehteleva luterilainen pitäisi uskoa!!!!!

    • Anonyymi

      Ei uskoa tarvitse mihinkään. Pitää vain herjata.

    • Anonyymi

      Jeesus ei hyväksy Paavalia omaksi Karitsan apostoliksi.

      Ilm. 21:14

      Ja kaupungin muurilla oli kaksitoista perustusta, ja niissä Karitsan kahdentoista apostolin kaksitoista nimeä.

      Jeesus nimenomaa varoitti hänen kuolemansa jälkeen ilmestyvistä "damaskontien jeesuksista"...jotka esiintyvät Jeesuksena.

      Matt.24:24 "Sillä VÄÄRIÄ KRISTUKSIA ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin."

      Mark. 13:6

      Monta tulee minun nimessäni sanoen: 'Minä se olen', ja he eksyttävät monta.

    • Anonyymi

      Välillä tosin vois keksiä uusia.
      Saman toisto vie terän tyystin.
      Ketään vain ei kiinnosta.

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 107
      2052
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      55
      1924
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1885
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1667
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1588
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1388
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1330
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1316
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1311
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1252
    Aihe