En minä löydä rauhaa Jeesuksesta enkä myöskään maailmassa

Anonyymi-ap

En ole ollut ikinä missään onnellinen. En seurakunnassa. En baarissa. En töissä.

62

722

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Anonyymi

      Kyllä sekin aika tulee kun olet onnellinen usko tulevaan🥰🤗

      • Anonyymi

        😋😋😋😍😍😍😍😋😋😋

        💋 ­N­y­­m­­­f­­o­­m­­a­­a­­n­i -> https://ye.pe/finngirl21

        🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞


    • Anonyymi

      Kyllä muut ovat löytäneet uskon ja onnen muiden herjaamisesta. Ei kuin mukaan ja sekaan vain.

      • Anonyymi

        Voihan siinä nettiin kirjoitellessa korkata samalla sen pullonkin auki, niin kulkee homma reippaasti.


      • Anonyymi

        Kristus itse myönsi opetuksensa epätäydellisyyden:

        12

        »Paljon enemmänkin minulla olisi teille puhuttavaa, mutta te ette vielä kykene ottamaan sitä vastaan. 13

        Kun Totuuden Henki tulee, hän johtaa teidät tuntemaan koko totuuden. (Joh. 16.12).

        Tästä seuraa yksiselitteisesti, että on olemassa jokin kätketty tieto, jota Kristus ei paljastanut, koska hänen opetuslapsensa eivät olleet siihen valmiita. Hän valitteli tätä:

        (Joh. 3:12) Jos ette usko, kun minä puhun teille maallisista, kuinka te uskoisitte, jos minä puhun teille taivaallisista?


      • Anonyymi

        Juudas heitti hopeapussin maahan, juoksi sotilaiden luo ja huusi: "Olen tehnyt pahimman synneistä. En kestä sitä!" Voimat jättivät Juudaksen, hänen henkensä murtui. Kun jiu-jitsussa vastustaja hyökkää toisen kimppuun ja tämä yhtäkkiä perääntyy, hyökkääjä kaatuu kasvoilleen maahan. Juudas joutui juuri tällaiseen tilanteeseen. Jeesus vastasi hänen petokseensa rakkaudella. Se oli rakkaus, joka riisui Juudaksen aseista ja ajoi hänet hulluuteen: "Olen tehnyt hänelle niin alhaisen ja halveksittavan teon, enkä näe hänen katseessaan minua kohtaan minkäänlaista kostonhalua, vaan ainoastaan ääretöntä kiitollisuutta.


    • Anonyymi

      Olen uskovainen. uskon siihen että Jeesus on Jumala ja että hän tuli rangaistavaksi kaikkien ihmisten synneistä, ja että hän nousi kuolleista.

      En myöskään ole koskaan ollut onnellinen. Ainoa rauha minulle maailmassa on se toivo mikä minulla on Jeesuksessa. Raamattu ei lupaa maallista onnea uskoville. Itselläni on jatkuva kipu toisten ihmisten puolesta sydämessäni, sama oli Paavalillakin:

      Roomalaiskirje 9:1-3
      "Minä sanon totuuden Kristuksessa, en valhettele - sen todistaa minulle omatuntoni Pyhässä Hengessä - että minulla on suuri murhe ja ainainen kipu sydämessäni. Sillä minä soisin itse olevani kirottu pois Kristuksesta veljieni hyväksi, jotka ovat minun sukulaisiani lihan puolesta, ovat israelilaisia; heidän on lapseus ja kirkkaus ja liitot ja lain antaminen ja jumalanpalvelus ja lupaukset; heidän ovat isät, ja heistä on Kristus lihan puolesta, hän, joka on yli kaiken, Jumala, ylistetty iankaikkisesti, aamen!"

      Tavoittelet asiaa joka ei ole mahdollista pahassa maailmassa. Pysyvä onni on mahdollista vain taivaassa Jeesuksen ja Jumalan luona. Maailma on täynnä syntiä, vihaa, kuolemaa, kärsimystä, valheita, petosta jne. Onnellisinkin perhe tai ystävyys hajoaa kuolemaan. Jumalan tahto on että uskot Jeesukseen tämän pahan maailman keskellä. Hänen tahtonsa ei ole että kuvittelet täällä olevan jotain pysyvää hyvää ja onnea.

    • Anonyymi

      Hyvin huomaa ettei rauha ole saavutettavissa ainakaan hindulaisuudella. On niin levotonta ja jatkuvaa spämmäystä, ettei tuota rauhaksi voi kutsua.

      • Anonyymi

        Miten tämä eroaa kristillisestä höpötyksestä, jossa tuhansia kilometrejä Raamattua kopioidaan ja liitetään täysin asiaankuulumattomille palstoille, joissa puhutaan säästä, ruoasta, taideteknologiasta ja niin edelleen?


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä eroaa kristillisestä höpötyksestä, jossa tuhansia kilometrejä Raamattua kopioidaan ja liitetään täysin asiaankuulumattomille palstoille, joissa puhutaan säästä, ruoasta, taideteknologiasta ja niin edelleen?

        Ei siis ole rauhaa myös kristinuskossa, kilometrien perusteella.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä eroaa kristillisestä höpötyksestä, jossa tuhansia kilometrejä Raamattua kopioidaan ja liitetään täysin asiaankuulumattomille palstoille, joissa puhutaan säästä, ruoasta, taideteknologiasta ja niin edelleen?

        Ja Raamattukopiot ei ole spämmäystä? Se vasta spämmäys onkin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ja Raamattukopiot ei ole spämmäystä? Se vasta spämmäys onkin.

        Usko ja älä kyseenalaista, muuten menet helvettiin. Hohhoijaa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko ja älä kyseenalaista, muuten menet helvettiin. Hohhoijaa.

        On olemassa sellaisia kiivaita jonkin Jumalan sanan julistajia, he kokoontuvat ja sanovat jotain sellaista kuin "Kristus on elossa", jotain sellaista. Ja miten se tiedetään? Se sanotaan Raamatussa, ja Raamattu on totuus. Kysyin: "Miksi luulette, että Raamattu on totuus?". "Miksi? Se sanoo niin Raamatussa, Raamattu on totuus. Ja niin Raamatussa sanotaan, Raamattu on totuus." Se on siis itsestään todentuva totuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On olemassa sellaisia kiivaita jonkin Jumalan sanan julistajia, he kokoontuvat ja sanovat jotain sellaista kuin "Kristus on elossa", jotain sellaista. Ja miten se tiedetään? Se sanotaan Raamatussa, ja Raamattu on totuus. Kysyin: "Miksi luulette, että Raamattu on totuus?". "Miksi? Se sanoo niin Raamatussa, Raamattu on totuus. Ja niin Raamatussa sanotaan, Raamattu on totuus." Se on siis itsestään todentuva totuus.

        Uskonnon tarkoituksena on opettaa ihmistä näkemään Jumala aina ja kaikessa, koska on väärin ajatella luomakuntaa ilman Luojaa. Henkisesti kypsä ihminen näkee jopa aineellisen maailman sen yhteydessä Jumalaan, hän kykenee tuntemaan Jumalan läsnäolon jokaisen elävän olennon sydämessä - jopa kaikkein syntisimmän, sitä enemmän hänen pitäisi oppia näkemään Jumala muissa uskonnoissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Uskonnon tarkoituksena on opettaa ihmistä näkemään Jumala aina ja kaikessa, koska on väärin ajatella luomakuntaa ilman Luojaa. Henkisesti kypsä ihminen näkee jopa aineellisen maailman sen yhteydessä Jumalaan, hän kykenee tuntemaan Jumalan läsnäolon jokaisen elävän olennon sydämessä - jopa kaikkein syntisimmän, sitä enemmän hänen pitäisi oppia näkemään Jumala muissa uskonnoissa.

        Uskonto, joka ei kykene opettamaan seuraajiaan näkemään Jumalan ilmenemistä kaikessa, myös muissa henkisissä perinteissä, ei täytä tarkoitustaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miten tämä eroaa kristillisestä höpötyksestä, jossa tuhansia kilometrejä Raamattua kopioidaan ja liitetään täysin asiaankuulumattomille palstoille, joissa puhutaan säästä, ruoasta, taideteknologiasta ja niin edelleen?

        Ei, niin, ei mitenkään, samaa huuhaata, se jesse usko.


      • Anonyymi

        Ei mitään samankaltaisuutta. Kristinusko on uskoa Jeesuksen persoonaan ja tekoihin. Ei hindulaisuus opeta yksin uskoa Jeesukseen pelastuksena synneistä. Se opettaa kyllä Jumalan lakien kaltaisia käskyjä mikä kertoo vain sen, että ihmiset tietävät mikä on hyvää, mutta eivät toimi sen mukaan.


      • Anonyymi

        Talvipäivänseisauksen aikaan aurinko "kuolee" kolmeksi päiväksi alkaen noin 22. joulukuuta, jolloin se pysäyttää etelään liikkumisensa; se syntyy (herää henkiin) 25. joulukuuta, jolloin se alkaa liikkua pohjoiseen.

        Auringon nähtiin kulkevan eläinradan 12 merkin kautta. On mahdollista, että Jeesuksen 12 opetuslasta symboloivat eläinradan merkkejä. Auringonjumalilla oli usein opetuslapsia tai palvelijoita (joskaan ei aina 12:ta).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Talvipäivänseisauksen aikaan aurinko "kuolee" kolmeksi päiväksi alkaen noin 22. joulukuuta, jolloin se pysäyttää etelään liikkumisensa; se syntyy (herää henkiin) 25. joulukuuta, jolloin se alkaa liikkua pohjoiseen.

        Auringon nähtiin kulkevan eläinradan 12 merkin kautta. On mahdollista, että Jeesuksen 12 opetuslasta symboloivat eläinradan merkkejä. Auringonjumalilla oli usein opetuslapsia tai palvelijoita (joskaan ei aina 12:ta).

        Pakanallisilla jumalilla oli maagisia syntymiä, ja jotkut syntyivät neitsyelle. Jumalat hedelmöittivät usein nuoria ihmisneitoja.

        Pakanallisilla jumalilla oli usein nimityksiä, kuten "maailman valo", "tie", "hyvä paimen" jne. Näitä nimiä on käytetty Jeesuksesta Kristuksesta.

        Pakanalliset jumalat viettivät joskus "viimeisen ehtoollisen" seuraajiensa kanssa ennen kuolemaansa.


      • Anonyymi

        Rakkauden ja hedelmällisyyden jumalattarena Ishtarin symboleina olivat - arvasittehan - munat ja kanit! Kanit voivat synnyttää useita pentueita vuodessa, joten ne olivat muinaisille ihmisille tuttuja erittäin hedelmällisiä eläimiä. Ishtaria palvottiin vuotuisen kevätjuhlan aikana, jotta hänen hedelmällisyyden siunaustaan voitiin pyytää tuohon vuodenaikaan istutettaville viljelykasveille. Munien koristelu palvontakeinona vaikuttaa harmittomalta, kunnes otetaan huomioon, että ihmiset harjoittivat myös rituaalisia seksiakteja, usein temppeliprostituoitujen kanssa, jumalattaren kunniaksi (Nelson's New Illustrated Bible Dictionary, s. 509, "Gods, Pagan"). Tämä ei kuulosta kovin kristilliseltä, mutta silti useimmat kristityt yhdistävät edelleen munat ja puput siihen, mitä he pitävät vuoden juhlallisimpana juhlapäivänä.
        Perinteiset kristilliset opit

        Valitettavasti jotkin perustavanlaatuisimmista asioista, joihin useimmat kristityiksi tunnustautuvat uskovat, ovat peräisin pikemminkin muinaisesta pakanuudesta kuin Raamatusta. Ajatus siitä, että ihmisillä on kuolematon sielu, opetettiin ensimmäisen kerran muinaisessa Egyptissä ja Babyloniassa. Myös kreikkalaiset opettivat, että sielu erottuisi kuoleman hetkellä fyysisestä ruumiista (Jewish Encyclopedia, 1941, Vol. 6, s. 564, 566, "Immortality of the Soul"). Tämä ajatus sulautui kristinuskoon kreikkalaisesta filosofiasta. Se ei tullut innoitetusta Raamatusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Rakkauden ja hedelmällisyyden jumalattarena Ishtarin symboleina olivat - arvasittehan - munat ja kanit! Kanit voivat synnyttää useita pentueita vuodessa, joten ne olivat muinaisille ihmisille tuttuja erittäin hedelmällisiä eläimiä. Ishtaria palvottiin vuotuisen kevätjuhlan aikana, jotta hänen hedelmällisyyden siunaustaan voitiin pyytää tuohon vuodenaikaan istutettaville viljelykasveille. Munien koristelu palvontakeinona vaikuttaa harmittomalta, kunnes otetaan huomioon, että ihmiset harjoittivat myös rituaalisia seksiakteja, usein temppeliprostituoitujen kanssa, jumalattaren kunniaksi (Nelson's New Illustrated Bible Dictionary, s. 509, "Gods, Pagan"). Tämä ei kuulosta kovin kristilliseltä, mutta silti useimmat kristityt yhdistävät edelleen munat ja puput siihen, mitä he pitävät vuoden juhlallisimpana juhlapäivänä.
        Perinteiset kristilliset opit

        Valitettavasti jotkin perustavanlaatuisimmista asioista, joihin useimmat kristityiksi tunnustautuvat uskovat, ovat peräisin pikemminkin muinaisesta pakanuudesta kuin Raamatusta. Ajatus siitä, että ihmisillä on kuolematon sielu, opetettiin ensimmäisen kerran muinaisessa Egyptissä ja Babyloniassa. Myös kreikkalaiset opettivat, että sielu erottuisi kuoleman hetkellä fyysisestä ruumiista (Jewish Encyclopedia, 1941, Vol. 6, s. 564, 566, "Immortality of the Soul"). Tämä ajatus sulautui kristinuskoon kreikkalaisesta filosofiasta. Se ei tullut innoitetusta Raamatusta.

        Muinaiset egyptiläiset kehittivät käsitteen taivaaseen pääsemisestä. Heidän mytologiassaan jumala Osiris tapettiin, mutta herätettiin sitten henkiin, minkä jälkeen hän siirtyi kaukaiseen taivaalliseen valtakuntaan. Egyptiläiset päättelivät, että jos hän pystyi tähän, niin myös ihmiset voisivat seurata häntä (Lewis Browne, This Believing World, s. 83-84). Tämä taivaallinen palkinto oli keskeinen opetus useissa muinaisissa mysteeriuskonnoissa - mutta ei heprealaisten tai varhaiskristittyjen uskonnossa.

        Jopa jotkin Jeesusta koskevat kristilliset opetukset ovat peräisin pikemminkin pakanuudesta kuin Raamatusta. Babylonian mytologiassa Ishtarista väitettiin, että hänellä oli poika nimeltä Tammuz. Hän kuoli joka vuosi, mutta syntyi uudelleen keväällä. Sekä äidin että lapsen babylonialainen kunnioitus vaikutti kristinuskon myöhempiin versioihin, joissa Jeesuksen äitiä Mariaa jumaloitiin yhtä paljon kuin Jeesusta itseään (Sir James Frazer, The Golden Bough, 1993, s. 326). Tämä on ristiriidassa Raamatun kanssa, joka kunnioittaa Mariaa mutta ei tavallista ihmistä - ainoastaan Kristusta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Muinaiset egyptiläiset kehittivät käsitteen taivaaseen pääsemisestä. Heidän mytologiassaan jumala Osiris tapettiin, mutta herätettiin sitten henkiin, minkä jälkeen hän siirtyi kaukaiseen taivaalliseen valtakuntaan. Egyptiläiset päättelivät, että jos hän pystyi tähän, niin myös ihmiset voisivat seurata häntä (Lewis Browne, This Believing World, s. 83-84). Tämä taivaallinen palkinto oli keskeinen opetus useissa muinaisissa mysteeriuskonnoissa - mutta ei heprealaisten tai varhaiskristittyjen uskonnossa.

        Jopa jotkin Jeesusta koskevat kristilliset opetukset ovat peräisin pikemminkin pakanuudesta kuin Raamatusta. Babylonian mytologiassa Ishtarista väitettiin, että hänellä oli poika nimeltä Tammuz. Hän kuoli joka vuosi, mutta syntyi uudelleen keväällä. Sekä äidin että lapsen babylonialainen kunnioitus vaikutti kristinuskon myöhempiin versioihin, joissa Jeesuksen äitiä Mariaa jumaloitiin yhtä paljon kuin Jeesusta itseään (Sir James Frazer, The Golden Bough, 1993, s. 326). Tämä on ristiriidassa Raamatun kanssa, joka kunnioittaa Mariaa mutta ei tavallista ihmistä - ainoastaan Kristusta.

        Kristillinen kirkko oli pitkään kieltänyt antiikin kulttuurin, koska se piti kreikkalaisten filosofiaa uhkana maailmankuvalleen. Piilottamalla kreikkalaisten tekstit luostareihin kirkko ei kuitenkaan voinut pitää niitä salassa munkeilta, jotka kopioivat ja säilyttivät käsikirjoituksia. Näin antiikin ajatus vaikutti kristilliseen maailmankuvaan, sillä jokainen maailmankatsomus tarvitsee vankan perustan.


      • Anonyymi

        Glossolaliaa pidetään jumalallisena kielenä riippumatta siitä, mistä uskonnollisesta perinteestä tulet. Se vaihtelee siitä, että se on Pyhän Hengen, enkelien, jumalten tai henkien kieltä ekstaattisessa transsitilassa. Sitä on usein verrattu maagisten perinteiden barbaarisiin sanoihin, kuten joihinkin kreikkalaisten maagisten papyrusten lauseisiin ja sanoihin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Glossolaliaa pidetään jumalallisena kielenä riippumatta siitä, mistä uskonnollisesta perinteestä tulet. Se vaihtelee siitä, että se on Pyhän Hengen, enkelien, jumalten tai henkien kieltä ekstaattisessa transsitilassa. Sitä on usein verrattu maagisten perinteiden barbaarisiin sanoihin, kuten joihinkin kreikkalaisten maagisten papyrusten lauseisiin ja sanoihin.

        Glossolalia löysi tiensä myös varhaiseen mormonikirkkoon, sillä Joseph Smith totesi, että "palautettu" (mormonien) kirkko "uskoo kielten lahjaan, profetoimiseen, ilmestyksiin, näkyihin, parantamiseen ja kielten tulkitsemiseen". Glossolalialla on myös vahva historia meediossa, spiritismissä ja spiritismissä. Spiritismin (joka oli vähemmän uskonnollisesti suuntautunut kuin spiritismi) perustaja Allan Kardec viittasi glossolaliaan todisteena hengen läsnäolosta. Allan Kardecin työ oli perustana monille nykyaikaisen meedioinnin käytännöille.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Glossolalia löysi tiensä myös varhaiseen mormonikirkkoon, sillä Joseph Smith totesi, että "palautettu" (mormonien) kirkko "uskoo kielten lahjaan, profetoimiseen, ilmestyksiin, näkyihin, parantamiseen ja kielten tulkitsemiseen". Glossolalialla on myös vahva historia meediossa, spiritismissä ja spiritismissä. Spiritismin (joka oli vähemmän uskonnollisesti suuntautunut kuin spiritismi) perustaja Allan Kardec viittasi glossolaliaan todisteena hengen läsnäolosta. Allan Kardecin työ oli perustana monille nykyaikaisen meedioinnin käytännöille.

        Myös Carl Jung on teoksessaan Psychology and the Occult havainnoinut transsimediumia ja mainitsee glossolalian osana hänen ekstaattista transsitilaansa: "Hänen somnambulistista minuuttaan rekonstruoidessamme olemme täysin riippuvaisia hänen myöhemmistä lausunnoistaan, sillä ensinnäkin valveillaolotilaan liittyvät minuuden spontaanit lausunnot ovat harvinaisia ja enimmäkseen hajanaisia, ja toiseksi monet ekstaasit menevät ohi ilman pantomiimia ja puhetta, joten ulkoisista esiintymisistä ei voida tehdä johtopäätöksiä sisäisistä prosesseista".


      • Anonyymi

        Kreikka

        "Neljännellä vuosisadalla eKr. Aristoteles kirjoitti: 'Kaikki on kolme, ja kolminkertainen on kaikki; ja käyttäkäämme tätä lukua jumalten palvonnassa; sillä kuten pythagoralaiset sanovat, kaikki ja kaikki on rajattu kolmeen, sillä loppu, keskikohta ja alku ovat kaikessa tätä lukua, ja nämä muodostavat kolminaisuuden luvun'" (Arthur Weigall, Paganism in Our Christianity, 1928, s. 197-198).
        Egypti

        "Hymni Amunille määräsi, että 'Yksikään jumala ei syntynyt ennen häntä (Amunia)' ja että 'Kaikkia jumalia on kolme: Amun, Re ja Ptah, eikä heidän rinnallaan ole toista jumalaa. Kätkettynä hänen nimensä on Amon, kasvoiltaan hän on Re, ja hänen ruumiinsa on Ptah." . . . Tämä on ilmoitus kolminaisuudesta, Egyptin kolme pääjumalaa on sulautettu yhteen heistä, Amoniin. On selvää, että käsite orgaanisesta ykseydestä moninaisuuden sisällä sai poikkeuksellisen paljon lisäpontta tämän muotoilun myötä. Teologisesti se tuli karkeassa muodossaan silmiinpistävän lähelle myöhempää kristillistä moniarvoista kolminaisuusmonoteismia." (Simson Najovits, Egypti, Trunk of the Tree, Vol. 2, 2004, s. 83-84).


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kreikka

        "Neljännellä vuosisadalla eKr. Aristoteles kirjoitti: 'Kaikki on kolme, ja kolminkertainen on kaikki; ja käyttäkäämme tätä lukua jumalten palvonnassa; sillä kuten pythagoralaiset sanovat, kaikki ja kaikki on rajattu kolmeen, sillä loppu, keskikohta ja alku ovat kaikessa tätä lukua, ja nämä muodostavat kolminaisuuden luvun'" (Arthur Weigall, Paganism in Our Christianity, 1928, s. 197-198).
        Egypti

        "Hymni Amunille määräsi, että 'Yksikään jumala ei syntynyt ennen häntä (Amunia)' ja että 'Kaikkia jumalia on kolme: Amun, Re ja Ptah, eikä heidän rinnallaan ole toista jumalaa. Kätkettynä hänen nimensä on Amon, kasvoiltaan hän on Re, ja hänen ruumiinsa on Ptah." . . . Tämä on ilmoitus kolminaisuudesta, Egyptin kolme pääjumalaa on sulautettu yhteen heistä, Amoniin. On selvää, että käsite orgaanisesta ykseydestä moninaisuuden sisällä sai poikkeuksellisen paljon lisäpontta tämän muotoilun myötä. Teologisesti se tuli karkeassa muodossaan silmiinpistävän lähelle myöhempää kristillistä moniarvoista kolminaisuusmonoteismia." (Simson Najovits, Egypti, Trunk of the Tree, Vol. 2, 2004, s. 83-84).

        "Käsityksen alkuperä on täysin pakanallinen"


        Egyptologi Arthur Weigall, vaikka hän itse oli trinitaarinen, kiteytti asian seuraavasti
        muinaisten uskomusten vaikutuksen kolminaisuusopin omaksumiseen.
        katoliseen kirkkoon seuraavassa otteessa, joka on peräisin hänen aiemmin kirjoittamastaan teoksesta.
        siteeratusta kirjastaan:


        "Ei pidä unohtaa, että Jeesus Kristus ei koskaan maininnut tällaista
        ilmiötä [kolminaisuutta], eikä missään Uudessa testamentissa ole sanaa "kolminaisuus".
        'Kolminaisuus' ei esiinny. Kirkko omaksui ajatuksen vasta kolmesataa
        vuotta Herramme kuoleman jälkeen, ja käsityksen alkuperä on täysin pakanallinen...".


        "Muinaiset egyptiläiset, joiden vaikutus varhaisiin uskonnollisiin uskontoihin
        ajatteluun, järjestivät jumalansa tai jumalattarensa tavallisesti
        kolminaisuuksiin: oli Osiriksen, Isiksen ja Horuksen kolminaisuus.
        Aamenin, Mutin ja Khonsun kolminaisuus, Khnumin, Satisin ja
        Anukis ja niin edelleen...


        "Varhaiset kristityt eivät kuitenkaan aluksi ajatelleet soveltaa tätä ajatusta omaan uskoonsa.
        He osoittivat hartautensa Isä Jumalalle ja Jeesukselle Kristukselle, joka on
        Jumalan pojalle, ja he tunnustivat salaperäisen ja määrittelemättömän olemassaolon
        Pyhän Hengen olemassaolon, mutta he eivät ajatelleet, että nämä kolme olisivat todellinen kolminaisuus, joka olisi yhtä suuri ja yhdistynyt yhdeksi ... .


      • Anonyymi

        "Niinpä Athanasiuksen uskontunnustuksessa, joka on myöhempi sävellys, mutta joka heijastaa Athanasiuksen [4. vuosisadalla elänyt trinitaarinen oppi-isä, jonka näkemyksestä tuli lopulta virallinen oppi] ja hänen koulukuntansa yleisiä käsityksiä, muotoiltiin käsitys yhtäarvoisesta Kolminaisuudesta, jossa Pyhä Henki oli kolmas 'persoona'; ja niin siitä tehtiin uskon dogmi, ja uskosta Kolme yhdessä ja Yksi kolmessa tuli kristinuskon tärkein oppi, vaikkakaan ei ilman kauheita mellakoita ja verenvuodatusta...".

        "Nykyään kristitty ajattelija ... ei halua olla siitä tarkka, varsinkin kun määritelmä on ilmeisen pakanallista alkuperää ja kirkko hyväksyi sen vasta lähes kolmesataa vuotta Kristuksen jälkeen" (s. 197-203).

        James Bonwick tiivistää tarinan hyvin vuoden 1878 teoksensa Egyptian Belief and Modern Thought sivulla 396: "On kiistaton tosiasia, että enemmän tai vähemmän kaikkialla maailmassa jumaluudet ovat triadeissa. Tämä sääntö pätee itäiseen ja läntiseen pallonpuoliskoon, pohjoiseen ja etelään.

        "Lisäksi on havaittu, että jollakin mystisellä tavalla kolmen henkilön muodostama triadi on yksi. Ensimmäinen on toisena tai kolmantena, toinen ensimmäisenä tai kolmantena, kolmas ensimmäisenä tai toisena; itse asiassa ne ovat toisiaan, yksi ja sama yksilöllinen olento. Egyptissä eläneen Athanasiuksen määritelmä pätee kaikkien pakanallisten uskontojen kolminaisuuksiin."


      • Anonyymi

        Joidenkin mielestä se keskustelu tosiaan on sitä, että kopataan jostain raamattusivulta nippu jakeita peräkkäin ja postataan ne tekstiseinänä jollekin palstalle.


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        Oletko etsinyt vääristä kirkoista. Tässä opetusta harhaopeista.

        Harhaanjohtajat — Vahvassa uskossa
        Miettinen, Terho; Pelli, Raija


        Teoksen tiedot ja tapaukset on kerätty viranomaislähteistä, henkilöhaastatteluista ja omakohtaisista kokemuksista erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa. Kirjassa esitellyt psykologian ilmiöt pätevät muissakin kuin uskonnollisissa massaliikkeissä. Teoksessa pohditaan kiinnostavasti lahkon jälkeistä elämää, itsensä löytämistä ja elämän uudelleen rakentamista.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko etsinyt vääristä kirkoista. Tässä opetusta harhaopeista.

        Harhaanjohtajat — Vahvassa uskossa
        Miettinen, Terho; Pelli, Raija


        Teoksen tiedot ja tapaukset on kerätty viranomaislähteistä, henkilöhaastatteluista ja omakohtaisista kokemuksista erilaisissa hengellisissä tilaisuuksissa. Kirjassa esitellyt psykologian ilmiöt pätevät muissakin kuin uskonnollisissa massaliikkeissä. Teoksessa pohditaan kiinnostavasti lahkon jälkeistä elämää, itsensä löytämistä ja elämän uudelleen rakentamista.

        Oletko etsinyt vääristä kirkoista. Tässä opetusta harhaopeista.

        Harhaanjohtajat — Vahvassa uskossa
        Miettinen, Terho; Pelli, Raija
        Yliluonnolliset ihmeparantumiset, kaatumiset, kuolleista herättämiset ja kielilläpuhuminen ovat joissakin uskonnollisissa piireissä arkipäiväisiä ilmiöitä. Mistä oikein on kyse? Mikä saa ihmisen tavoittelemaan ekstaattisia tiloja? Miksi vakavasti sairaat ihmiset turvautuvat ahneisiin huijareihin?

        Harhaanjohtajat käyttävät uskon varjolla säälittä seuraajiaan hyväksi. Karismaattisina pidetyt lahkojohtajat venyttävät maallisia lakeja. Lahkojen jäsenet tottelevat kritiikittä pahimmillaan narsistisia ja mielenterveydeltään horjuvia johtajiaan ja alistuvat mielivallan ja hyväksikäytön uhreiksi. Jäsenet luopuvat vapaaehtoisesti itsenäisyydestään ja vapaudestaan. Kollektiivin otteesta irti pääseminen on vaikeaa.

        Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.
        https://docendo.fi/sivu/tuote/harhaanjohtajat/2485629


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Oletko etsinyt vääristä kirkoista. Tässä opetusta harhaopeista.

        Harhaanjohtajat — Vahvassa uskossa
        Miettinen, Terho; Pelli, Raija
        Yliluonnolliset ihmeparantumiset, kaatumiset, kuolleista herättämiset ja kielilläpuhuminen ovat joissakin uskonnollisissa piireissä arkipäiväisiä ilmiöitä. Mistä oikein on kyse? Mikä saa ihmisen tavoittelemaan ekstaattisia tiloja? Miksi vakavasti sairaat ihmiset turvautuvat ahneisiin huijareihin?

        Harhaanjohtajat käyttävät uskon varjolla säälittä seuraajiaan hyväksi. Karismaattisina pidetyt lahkojohtajat venyttävät maallisia lakeja. Lahkojen jäsenet tottelevat kritiikittä pahimmillaan narsistisia ja mielenterveydeltään horjuvia johtajiaan ja alistuvat mielivallan ja hyväksikäytön uhreiksi. Jäsenet luopuvat vapaaehtoisesti itsenäisyydestään ja vapaudestaan. Kollektiivin otteesta irti pääseminen on vaikeaa.

        Harhaanjohtajat käsittelee karuja rikoksia vahvauskoisten maailmassa, jossa Jumalan nimi näyttää pesevän puhtaaksi salatuimmatkin synnit. Teoksen toinen kirjoittaja Terho Miettinen onnistui pitkän prosessin jälkeen pääsemään pois ahtaista helluntailaisympyröistä. Tämä kirja on syntynyt osittain tuon prosessin seurauksena.
        https://docendo.fi/sivu/tuote/harhaanjohtajat/2485629

        https://www.youtube.com/watch?v=bhpaZm9mDAM
        Onko Raamattua sensuroitu?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

        https://www.kotimaa.fi/ville-makipelto-tutkimus-tuo-noyryytta-raamatuntulkintaan/
        Joosuan puhe on vaihtunut Jumalan puheeksi

        Mäkipelto tutkiikin tekstien toimitushistoriaa, sitä, miten tekstit ovat aikojen saatossa muovautuneet. Joosuan kirjan kirjureista, jotka ovat kopioineet ja muokanneet käsikirjoituksia, tiedetään henkilöinä hyvin vähän.

        – Kirjurit kuuluivat yhteiskunnan eliittiin, sillä luku- ja kirjoitustaito ei ollut yleistä.

        Tavallisena työpäivänä Mäkipellolla on edessään erilaisia käsikirjoituksia: masoreettinen teksti, johon meidän tuntemamme Raamattukin pohjautuu, Vanhan testamentin kreikankielinen käännös eli Septuaginta ja Qumranin yhteisön säilyttämät tekstit. Käsikirjoituksia vertailemalla esiin alkaa nousta selkeitä eroja.

        Joosuan kirjan peruspoljento on sotaisa.


      • Anonyymi

        Analysoikaa


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Analysoikaa

        On sanomattakin selvää, että kristinuskossa on synkretismiä miksi tästä edes puhua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sanomattakin selvää, että kristinuskossa on synkretismiä miksi tästä edes puhua.

        Vaikka kaikille se ei ole selvää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Vaikka kaikille se ei ole selvää.

        Juuri niin.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        On sanomattakin selvää, että kristinuskossa on synkretismiä miksi tästä edes puhua.

        Outoa, että he eivät itse sitä tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Outoa, että he eivät itse sitä tietää.

        tai ei haluaa tietää.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        tai ei haluaa tietää.

        Niin, varmasti niin on.


      • Anonyymi

        yepulis.


    • Anonyymi

      Oi oi, voimia. Ajattele hyviä asioita. Työnnä pahat ajatukset syrjään. Ole muita kohtaan hyvä, myös ajatuksissa ja puheissa.

      Jos pahat tai muuten rasittavat (Jeesuksen Kristuksen opetusten vastaiset) tulevat mieleesi, rukoile vain vaikka näin: Jeesus Kristus karkota paha. Jeesus Kristus, auta. Kiitos Jeesus Kristus. Isän, Pojan ja Pyhän Hengen nimeen.

      Kun paha kiusaa, aina kannattaa huutaa mielessään Jeesusta karkottamaan paha pois. Sitä voi joutua tekemään useinkin, ihmisestä riippuen, mutta se toimii.

      Voimia!

      • Anonyymi

        Ensin pitää otta selvää, mikä on paha.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin pitää otta selvää, mikä on paha.

        Ai niin, kaikki, jotka ei usko tavallasi, ovat saatansta.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Ensin pitää otta selvää, mikä on paha.

        Kiitos kommentista. Uskon, että ainakin suurin piirtein ihminen sisimmässään tietää, mikä on pahaa. Yleisesti ottaen se mikä vahingoittaa, alistaa, loukkaa itseä ja muita, on pahaa.

        Yleensä se, mitä Jumala ei ole alunperin tarkoittanut, voi Jumalan näkökannalta olla pahaa. Sen pitäisi silloin tietysti olla ihmisenkin mielestä pahaa, jos hän haluaa kunnioittaa Jumalaa.

        Myös yleensä kaikki tavat, teot, ajatukset, mitkä voisi ajatella taivaasta puuttuvan, ovat tietysti myös pahaa. Langenneet enkelitkin ajettiin taivaasta ulos, koska he tekivät jotakin sellaista, mikä sinne ei sopinut. Juuri tästä syystä Jeesus tuli maan päälle puhdistamaan ihmiset taivaskelpoisiksi. Vain aidolla uskolla Jeesukseen Kristukseen voi sellaiseksi tulla.

        Voi hyvin!


    • Anonyymi

      Mistä ajattelet sen johtuvan?

    • Anonyymi

      Moi,osta divarista tai antikvaarista) kirja:Buddhalaista elämänviisautta,kirjoittaja on David Crosweller ja karisto on kustantaja (googlaa) .Kirja maksaa 10-15e kotiin postin kautta lähettynä.Joo kandee kokeilla,juutalais jeesuksesta ei onnea saa ja se on paska jätkä.

      • Anonyymi

        yep,


      • Anonyymi

      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        https://www.ipl.org/essay/Zoroastrianism-And-Christianity-Similarities-F35NB5HE2DTT
        Zarathustralaisuuden ja kristinuskon samankaltaisuudet

        Usko Jumalan Poikaan

        Zarathustralaisuudessa, kuten kristinuskossakin, Isä Jumalalla on poika nimeltä Mithra. Häneen liitetään auringonvalo, oikeudenmukaisuus ja ystävyys, ja häntä pidetään välittäjänä ylimmän jumalan ja ihmisten välillä. Mithran palvonta oli suosittua Roomassa ensimmäisestä toiselle vuosisadalle jKr. Tuolloin Mithran kultista tuli lähes erillinen uskonto. On kummallista, että Mithran syntymäpäivää vietettiin samana päivänä, jona nyt vietetään joulua - 25. joulukuuta. Tosin myyttien mukaan Mithras ei syntynyt maallisesta naisesta, vaan ilmestyi kalliosta aikuisena miehenä. Paimenet olivat ensimmäisiä, jotka palvoivat häntä. Jeesuksen tavoin Mithra auttoi ihmisiä, teki erilaisia ihmeitä ja järjesti maallisen elämänsä päätteeksi jumalille juhlan, jonka jälkeen hän nousi taivaaseen.

        Jopa Jeesuksen ikonissa ja Mithran kuvissa on huomattavia yhtäläisyyksiä. Mithrasilla oli auringonsäteet päänsä yläpuolella, aivan kuten Jeesuksella ja pyhimyksillä on sädekehä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Jumalan Poikaan

        Zarathustralaisuudessa, kuten kristinuskossakin, Isä Jumalalla on poika nimeltä Mithra. Häneen liitetään auringonvalo, oikeudenmukaisuus ja ystävyys, ja häntä pidetään välittäjänä ylimmän jumalan ja ihmisten välillä. Mithran palvonta oli suosittua Roomassa ensimmäisestä toiselle vuosisadalle jKr. Tuolloin Mithran kultista tuli lähes erillinen uskonto. On kummallista, että Mithran syntymäpäivää vietettiin samana päivänä, jona nyt vietetään joulua - 25. joulukuuta. Tosin myyttien mukaan Mithras ei syntynyt maallisesta naisesta, vaan ilmestyi kalliosta aikuisena miehenä. Paimenet olivat ensimmäisiä, jotka palvoivat häntä. Jeesuksen tavoin Mithra auttoi ihmisiä, teki erilaisia ihmeitä ja järjesti maallisen elämänsä päätteeksi jumalille juhlan, jonka jälkeen hän nousi taivaaseen.

        Jopa Jeesuksen ikonissa ja Mithran kuvissa on huomattavia yhtäläisyyksiä. Mithrasilla oli auringonsäteet päänsä yläpuolella, aivan kuten Jeesuksella ja pyhimyksillä on sädekehä.

        Usko Pyhään Henkeen

        Yksi kristillisen kolminaisuuden hypostaaseista on Pyhä Henki. Pyhä Henki voi olla läsnä kaikkialla ja jopa jokaisen kristityn sielussa. "Hän, joka on kaikkialla läsnä ja täyttää kaiken...". (Ote rukouksesta Pyhälle Hengelle."

        Kristillisen Pyhän Hengen tavoin zarathustralaisuudessa toimii Luojan luova voima, jota kutsutaan nimellä Spenta-Mainyu, joka kirjaimellisesti tarkoittaa pyhyyden henkeä. Kristillisen Pyhän Hengen tavoin Spenta-Mainyu voi asua ihmisissä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko Pyhään Henkeen

        Yksi kristillisen kolminaisuuden hypostaaseista on Pyhä Henki. Pyhä Henki voi olla läsnä kaikkialla ja jopa jokaisen kristityn sielussa. "Hän, joka on kaikkialla läsnä ja täyttää kaiken...". (Ote rukouksesta Pyhälle Hengelle."

        Kristillisen Pyhän Hengen tavoin zarathustralaisuudessa toimii Luojan luova voima, jota kutsutaan nimellä Spenta-Mainyu, joka kirjaimellisesti tarkoittaa pyhyyden henkeä. Kristillisen Pyhän Hengen tavoin Spenta-Mainyu voi asua ihmisissä.

        Usko maailmanloppuun

        Vanhassa testamentissa ei mainita maailmanloppua, viimeistä tuomiota tai kuolleiden ylösnousemusta; nämä ajatukset esiintyvät myöhemmin kristillisissä teksteissä. Yllättävää kyllä, kristilliset ajatukset maailmanlopusta ovat lähes identtisiä zarathustralaisten ajatusten kanssa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko maailmanloppuun

        Vanhassa testamentissa ei mainita maailmanloppua, viimeistä tuomiota tai kuolleiden ylösnousemusta; nämä ajatukset esiintyvät myöhemmin kristillisissä teksteissä. Yllättävää kyllä, kristilliset ajatukset maailmanlopusta ovat lähes identtisiä zarathustralaisten ajatusten kanssa.

        Zarathustralaisuudessa ennen maailmanloppua on ilmestyttävä vapahtaja Saoshyant, joka voittaa pahan ja herättää kuolleet. Kaikki maan päällä koskaan eläneet ihmiset kokoontuvat Ahura-Mazdan valtaistuimelle, minkä jälkeen heidät tuomitaan. Sitten kaikki vanhurskaat menevät ikuisen autuuden maailmaan ja syntiset ikuiseen kidutukseen. Ajatukset helvetistä ja taivaasta olivat hyvin suosittuja myös zarathustralaisuudessa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Zarathustralaisuudessa ennen maailmanloppua on ilmestyttävä vapahtaja Saoshyant, joka voittaa pahan ja herättää kuolleet. Kaikki maan päällä koskaan eläneet ihmiset kokoontuvat Ahura-Mazdan valtaistuimelle, minkä jälkeen heidät tuomitaan. Sitten kaikki vanhurskaat menevät ikuisen autuuden maailmaan ja syntiset ikuiseen kidutukseen. Ajatukset helvetistä ja taivaasta olivat hyvin suosittuja myös zarathustralaisuudessa.

        Dualismin ajatukset

        Juutalaisuudessa Saatana on vain Jumalan alamainen, hänen uskollinen enkelinsä-syyttäjänsä, mutta kristinuskossa Saatana muuttuu Jumalan vastustajaksi. Useimpien kristittyjen mielissä kaikki maailmassa on jaettu mustaan ja valkoiseen, hyvään ja pahaan, hyvään ja pahaan.

        Samanlaisia ajatuksia löytyy myös zarathustralaisuudesta, jossa pahan ruumiillistuma on jumaluus - Ahriman. Kaikki pahan henget - devat - alistetaan Ahrimanille. Nämä voimat ovat vastuussa kaikista pahoista asioista, joita maailmassa tapahtuu.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Dualismin ajatukset

        Juutalaisuudessa Saatana on vain Jumalan alamainen, hänen uskollinen enkelinsä-syyttäjänsä, mutta kristinuskossa Saatana muuttuu Jumalan vastustajaksi. Useimpien kristittyjen mielissä kaikki maailmassa on jaettu mustaan ja valkoiseen, hyvään ja pahaan, hyvään ja pahaan.

        Samanlaisia ajatuksia löytyy myös zarathustralaisuudesta, jossa pahan ruumiillistuma on jumaluus - Ahriman. Kaikki pahan henget - devat - alistetaan Ahrimanille. Nämä voimat ovat vastuussa kaikista pahoista asioista, joita maailmassa tapahtuu.

        Miksi zarathustralaisuus ja kristinusko ovat niin samanlaisia?

        Tässä tapauksessa perusajatusten, uskomusten ja jopa rituaalien lainaaminen on nähtävissä suoraan. Miksi nämä kaksi uskontoa ovat niin samanlaisia?

        Todennäköisesti zarathustralaisuuden ajatukset alkoivat vaikuttaa juutalaisuuteen Babylonian vankeuden aikana (6. vuosisata eaa.). Tässä tapauksessa ajatusten keskinäinen tunkeutuminen ei ole poissuljettua.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Miksi zarathustralaisuus ja kristinusko ovat niin samanlaisia?

        Tässä tapauksessa perusajatusten, uskomusten ja jopa rituaalien lainaaminen on nähtävissä suoraan. Miksi nämä kaksi uskontoa ovat niin samanlaisia?

        Todennäköisesti zarathustralaisuuden ajatukset alkoivat vaikuttaa juutalaisuuteen Babylonian vankeuden aikana (6. vuosisata eaa.). Tässä tapauksessa ajatusten keskinäinen tunkeutuminen ei ole poissuljettua.

        Toiseksi Rooman alueella harjoitettiin I-II vuosisadalla jKr. aktiivisesti mithralaisuutta, jota voidaan kutsua zarathustralaisuuden aivoitukseksi. Tuohon aikaan kristinusko oli vasta muotoutumassa, ja jotkut riitit ja uskomukset saattoivat siirtyä uskonnosta toiseen. III vuosisadalla Roomassa on voittamattoman auringon kultti, joka perustuu osittain mithralaisuuteen. Itse asiassa kristinuskon Roomassa laillisti keisari Konstantinus I, joka oli alun perin voittamattoman auringon kultin kannattaja. Hän järjesti Nikean konsiilin, jossa kristinuskon perusopit hyväksyttiin. Todennäköisesti hallitsijat ja vaikutusvaltaiset ajattelijat siirsivät osittain uuteen uskontoon niitä ajatuksia, joista he pitivät vanhassa kultissa.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Toiseksi Rooman alueella harjoitettiin I-II vuosisadalla jKr. aktiivisesti mithralaisuutta, jota voidaan kutsua zarathustralaisuuden aivoitukseksi. Tuohon aikaan kristinusko oli vasta muotoutumassa, ja jotkut riitit ja uskomukset saattoivat siirtyä uskonnosta toiseen. III vuosisadalla Roomassa on voittamattoman auringon kultti, joka perustuu osittain mithralaisuuteen. Itse asiassa kristinuskon Roomassa laillisti keisari Konstantinus I, joka oli alun perin voittamattoman auringon kultin kannattaja. Hän järjesti Nikean konsiilin, jossa kristinuskon perusopit hyväksyttiin. Todennäköisesti hallitsijat ja vaikutusvaltaiset ajattelijat siirsivät osittain uuteen uskontoon niitä ajatuksia, joista he pitivät vanhassa kultissa.

        On oikein sanoa, että kristinusko on muokattu mitralaisuus, joka on keinotekoisesti yhdistetty juutalaisuuteen.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Usko maailmanloppuun

        Vanhassa testamentissa ei mainita maailmanloppua, viimeistä tuomiota tai kuolleiden ylösnousemusta; nämä ajatukset esiintyvät myöhemmin kristillisissä teksteissä. Yllättävää kyllä, kristilliset ajatukset maailmanlopusta ovat lähes identtisiä zarathustralaisten ajatusten kanssa.

        Eipä ihme, että uskonto kehittyy. Muuttuihan itse juutalaisuuskin matkan varrella. Alussa oli luojajumala, sitten paratiisista karkoittamisen jälkeen patriarkkojen jumala jolle piti uhrata lihaa kivialttarilla ja jonka kanssa tehtiin henkilökohtaisia liittoja. Tästä seurasi Egyptistä poistumistarinan kautta järjestäytynyt jumala, joka antoi koko yhteiskuntaa ja uskontoa säätelevän lain. Tämä ankara lakijumalakin sitten keventyi vielä vuosisatojen kuluessa ja erityisesti Babylonin pakkosiirtolaisuuden aikaan.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Eipä ihme, että uskonto kehittyy. Muuttuihan itse juutalaisuuskin matkan varrella. Alussa oli luojajumala, sitten paratiisista karkoittamisen jälkeen patriarkkojen jumala jolle piti uhrata lihaa kivialttarilla ja jonka kanssa tehtiin henkilökohtaisia liittoja. Tästä seurasi Egyptistä poistumistarinan kautta järjestäytynyt jumala, joka antoi koko yhteiskuntaa ja uskontoa säätelevän lain. Tämä ankara lakijumalakin sitten keventyi vielä vuosisatojen kuluessa ja erityisesti Babylonin pakkosiirtolaisuuden aikaan.

        yep.


    • Anonyymi

      😍😍😍😋😋😋😋😍😍😍

      ❤️ K­u­u­­­m­­a­t­ ­­­t­­y­­­t­ö­­t­ ­o­­­d­­o­t­t­a­­­v­­­­­­a­t­­ ­­­s­i­n­u­a­ -> https://us4.fun/kissgirl?18352635

      🔞❤️💋❤️💋❤️🔞💋❤️💋❤️💋🔞

    Ketjusta on poistettu 100 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      62
      1725
    2. SINÄ nainen hyvin läheltä

      Pidän sinusta. Mutta mene ensin juttelemaan lääkärin luokse, ja hoida itsesi kuntoon. Sit kun sä olet kunnossa, niin mä
      Ikävä
      67
      1041
    3. 45
      1035
    4. Et voi olla loputtomasti hiljaa

      Nainen. Tarkoitan siis meidän juttua. Eihän tämä tällaiseen epätietoisuuteen voi jäädä siinä vaan särkyy kumpikin. Kerto
      Ikävä
      63
      963
    5. Ajatus aamuun

      Tämä jollekin tärkeälle. On asioita mistä jutellaan, on asioita mistä vitsaillaan, on myös asioita mistä ei puhuta kenen
      Ikävä
      71
      939
    6. Nainen mitä tekisit

      Joutuisit tekemään miehelle ja sinulle tai sinulle ja miehellesi ja kahdelle lapselle ruokaa ja kaapista löytyy 2 litraa
      Sinkut
      158
      899
    7. Siis ei ole edes mahdollista

      että ei törmätä, ei sit millään vaikka päällä hyppisi
      Ikävä
      44
      860
    8. Martina kauniina lehtihaastattelussa

      Martina antoi hyväntuulisen haastattelun lehteen. Tyylikkäitä kuvia ja kivoja vaatteita kauniilla Martinalla.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      182
      805
    9. J-miehelle

      haluan kertoa että olet edelleen mulle rakas. Ajattelen sinua päivittäin kulta.
      Ikävä
      58
      788
    10. Minä en luota sinuun yhtään nainen

      ja aistin että yrität taas satuttaa henkisesti koska tiedät että olet heikkouteni joten siksi tein mitä tein mutta en ki
      Ikävä
      34
      762
    Aihe